z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 15.10.2013 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
– St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia,
2. Sprawy finansowe,
3. Sprawy eksploatacyjne,
4. Sprawy członkowsko mieszkaniowe,
5. Sprawy pracownicze,
6. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot. 
– przedłużenia terminu spłaty zaległości
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków i mieszkańców SM „Czuby” umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka i osób zamieszkałych postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 osobie w terminie do 31.12.2013 r.
– 1 osobie w terminie do 31.01.2014 r.
– 1 osobie w terminie do 31.03.2014 r.
– 1 osobie w terminie do 30.04.2014 r.
– 1 osobie w terminie do 30.09.2014 r.
– 1 osobie w terminie do 30.10.2014 r.
oraz
– 1 osobie w terminie do 31.12.20`13 r. za najem lokalu użytkowego
– 1 osobie w terminie do 31.10.2014 r. z tytułu bieżących rat normatywu
– odstąpienia od naliczenia odsetek
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka i mieszkańców SM „Czuby”, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 osobie w wysokości 40%
– 1 osobie w wysokości 50%
– 1 osobie w wysokości 100%
oraz z tytułu nieterminowo wnoszonych rat normatywu
– 1 osobie w wysokości 50% z
– składniki opłat za lokale i dzierżawę mienia
Zarząd Spółdzielni zatwierdził wysokość składników opłat w lokalach użytkowych mienia Spółdzielni oraz dzierżawy terenu mienia zgodnie z załącznikiem
Stawki opłat eksploatacyjnych od 01.01.2014 r.
Lokale i dzierżawa terenu mienia Spółdzielni w nieruchomościach:
03ES, 11ES, 12ES, WER, 16ER, 21 ER, 22ER, 23ER, 29ER, 17EŁ, 14EB, 15EB, 18EW, 12EP
 oraz poza nieruchomościami.
| Lp. | Wyszczególnienie | Jedn. miary | Lokale użytkowe | Dzierżawa terenu | 
| Stawka w zł | Stawka w zł | |||
| 1 | Ubezpieczenia | m2 | 0,07 | – | 
| 2 | Podatek od nieruchomości | m2 | * | * | 
| 3 | Wieczyste użytkowanie gruntu | m2 | * | * | 
| 4 | Konserwacja dźwigów | lokal | 6,31 | – | 
| 5 | Konserwacja węzła cieplnego | lokal | 11,95 | – | 
| 6 | Konserwacja c.o. | m2 | 0,06 | – | 
| 7 | Przeglądy techniczne obowiązkowe | m2 | 0,02 | – | 
| 8 | Eksploatacja podstawowa | m2 | 0,45 | 0,45 | 
| 9 | Konserwacja bieżąca | m2 | 0,05 | – | 
| 10 | Koszty zarządzania | m2 | 0,40 | 0,40 | 
zgodnie z naliczeniami Urzędu Miasta na podstawie stawek uchwalonych przez Radę Miasta Lublin
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dot.
– zatwierdzenie protokołu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu na przebudowę instalacji gazu w budynku przy ulicy Tymiankowej 3 w osiedlu Łęgi. Wyraził zgodę na zawarcie umowy na wykonanie w/w prac z firmą wskazaną w protokole komisji tj. EKBUD Sp.z o.o.
– zlecenie wykonania robót
Zarząd Spółdzielni na podstawie § 46 Regulaminu wyraził zgodę na zlecenie:
a) w trybie „zamówienia z wolnej ręki” Firmie Elwot Zakład Instalatorstwa Elektrycznego wykonanie montażu instalacji przeciwoblodzeniowej w koszach zbiorczych oraz w rurach spustowych na dachu budynku usługowo – handlowego przy ulicy Szmaragdowej 4/1a i 1b – mienie spółdzielni.
b) w trybie „zamówienia z wolnej ręki” Pracowni Projektowej „Dom i Wnętrza” wykonanie dokumentacji technicznej remontu balkonów przy ulicy Tymiankowej 54, 56, 58 w osiedlu Łęgi.
– podpisania aneksu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zawarcie aneksu zmieniającego od dnia 1.10.2013 warunki konserwacji hydroforni przy ulicy Biedronki w osiedlu Łęgi – likwidacja hydroforni, powierzenie konserwacji zestawu hydroforowego.
– rozwiązania umowy
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na rozwiązanie umowy:
a) dzierżawy terenu przy ulicy Watykańskiej pod kiosk handlowy bez wypowiedzenia ze skutkiem natychmiastowym z jednoczesnym wystawieniem faktur korygujących za przedmiotową dzierżawę od lipca do września br. Przedmiotowy kiosk został zlikwidowany, teren przywrócony do stanu pierwotnego a dzierżawca nie spłacił należności zasądzonych dwoma nakazami.
b) na najem lokalu użytkowego położonego przy ulicy Bocianiej w osiedlu Łęgi z miesięcznym okresem wypowiedzenia do 30.11.2013 r.
– zakup prenumeraty
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zakup zestawu informacji o cenach czynników produkcji budowlanej na 2014 r. wydawnictwa SEKOCEBNUD
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko mieszkaniowych:
– przyjął w poczet członków 3 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe nowych członków
Ad. 5
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– na wniosek pracownika z dniem 30.09.2013 r. rozwiązał z nim umowę o pracę na stanowisku specjalisty ds. bhp i p.poż. w wymiarze 1/2 etatu na zasadzie porozumienia stron – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.
– z dniem 1.10.2013 r. zmienił warunki umowy o pracę zawartej z pracownikiem w dniu 1.07.1989 r. na stanowisku specjalisty ds. kontroli wewnętrznej – powierzył stanowisko specjalisty ds. bhp, p.poż i kontroli wewnętrznej w wymiarze 1 etatu- w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
Ad. 6
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad. 
Na tym protokół zakończono.
