UCHWAŁA Nr 21/17/2025
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 6.05.2025r. 

w sprawie zmian w Regulaminie udzielania zamówień na roboty remontowo-budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych.

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie, działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 20 Statutu Spółdzielni, uchwala co następuje:

§ 1

W Regulaminie udzielania zamówień na roboty remontowo-budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych wprowadza się następujące zmiany:

  1. w tytule Regulaminu po wyrazach „SM „Czuby”” dodaje się wyrazy „w Lublinie”;
  2. § 1 otrzymuje brzmienie: 
    „Zamówienia będą udzielone oferentom, którzy zostaną wybrani przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Czuby” w Lublinie, zwaną dalej Zamawiającym, według zasad określonych w niniejszym Regulaminie.”;
  3. § 6 otrzymuje brzmienie:
    „Ogłoszenia o zamówieniach w trybie przetargu nieograniczonego zamieszcza się na stronie internetowej Zamawiającego. Dopuszcza się również zamieszczenie ogłoszeń w prasie lokalnej oraz na portalach internetowych.”; 
  4. § 7 otrzymuje brzmienie:
    „Ogłoszenie o zamówieniu w trybie przetargu nieograniczonego winno zawierać:
    1. nazwę i adres Zamawiającego;
    2. tryb zamówienia;
    3. przedmiot zamówienia;
    4. określenie sposobu uzyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ;
    5. miejsce i termin składania i otwierania ofert.”;
  5. § 9 otrzymuje brzmienie:
    „Członków Komisji Przetargowej, w tym Przewodniczącego i Zastępcę, powołuje Zarząd Spółdzielni.”;
  6. § 10 otrzymuje brzmienie:
    1. Komisja Przetargowa powinna się składać z min. 5 osób, w tym: 
      • Pracownika Zespołu ds. technicznych Zarządu,
      • Kierownika Administracji Osiedla,
      • Pracownika ds. technicznych Administracji Osiedla,
      • Przedstawiciela Pionu Finansowego,
      • Przedstawiciela Rady Nadzorczej
    2. Przedstawiciela Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, z nieruchomości, której dotyczą prace objęte postępowaniem przetargowym.
      Posiedzenie Komisji Przetargowej jest ważne, gdy uczestniczą w nim co najmniej 3 osoby, w tym Przewodniczący lub Zastępca.”
  7. § 13 otrzymuje brzmienie:
    „Po dokonaniu oceny Komisja Przetargowa przedstawia Zarządowi wnioski i propozycje odnośnie wyboru najkorzystniejszej oferty, wykluczenia Wykonawcy, odrzucenia oferty, unieważnienia przetargu lub przeprowadzenia negocjacji w formie protokołu.”;
  8. § 18 otrzymują brzmienie:
    „1. Zamawiający zobowiązany jest przygotować SIWZ, która winna zawierać wszystkie informacje o przedmiocie zamówienia i warunkach postępowania potrzebnych do sporządzenia oferty. SIWZ zatwierdzana jest przez Zarząd Spółdzielni.
    2. SIWZ, jak również inne materiały przetargowe oferenci mogą pobrać ze strony internetowej Zamawiającego lub uzyskać od Zamawiającego w formie elektronicznej na wskazany adres e-mail.
    3. Oferent może zwrócić się pisemnie o wyjaśnienie SIWZ. Zamawiający zobowiązany jest w terminie 3 dni roboczych udzielić wyjaśnień, chyba że pismo wyjaśnienie specyfikacji wpłynęło do Zamawiającego na mniej niż 5 dni roboczych przed terminem składania ofert. 
    4. Zamawiający udostępnia treść wyjaśnienia wraz z zapytaniem na swojej stronie internetowej w ogłoszeniu o przetargu bez ujawniania źródła zapytania.
    5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie,  przed upływem terminu składania ofert, zmodyfikować treść dokumentów zawartych w SIWZ. Dokonane uzupełnienie jest wiążące również dla oferentów, którzy złożyli oferty.”;
  9. § 19 otrzymuje brzmienie:
    „W przypadku modyfikacji zapisów SIWZ, o której mowa w § 18 ust. 5, Zamawiający może wydłużyć termin składania ofert.”;
  10. w § 20 uchyla się ust. 3;
  11. § 22 otrzymuje brzmienie:
    „Dowodami potwierdzającymi wiarygodność techniczną i ekonomiczną Oferenta w zależności od przedmiotu zamówienia są:
    1. kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za realizację robót (np. uprawnienia budowlane wraz z zaświadczeniem o przynależności do Izby Inżynierów);
    2. referencje z ostatnich 36 miesięcy od momentu ogłoszenia przetargu, zawierające termin i miejsce wykonania robót oraz stwierdzenie, że roboty te zostały wykonane zgodnie z umową – o ile zakres odpowiadał co najmniej wielkości zamówienia;
    3. inne, szczególnie istotne dla danego przedmiotu zamówienia, określone w ogłoszeniu lub SIWZ;
    4. zaświadczenie o niezaleganiu z opłatami podatkowymi i składkami na ubezpieczenia społeczne;
    5. aktualny dokument dopuszczający Oferenta do obrotu prawnego w zakresie objętym zamówieniem /odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie w CEIDG w formie dokumentu elektronicznego lub wydruku ze strony internetowej CEIDG/;
    6. polisa ubezpieczeniowa.”;
  12. w § 27 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
    „Zamawiający zwraca wadium w terminie do 14 dni od daty:
    1. upływu terminu związania ofertą;
    2. zawarcia umowy i wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na warunkach określonych w SIWZ;
    3. unieważnienia przetargu;
    4. wycofania oferty przez Oferenta przed upływem terminu składania ofert;
    5. wykluczenia Oferenta z postępowania;
    6. odrzucenia oferty Oferenta.”; 
  13. w § 28 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
    „odmówił wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na warunkach określonych w SIWZ;”;
  14. w § 30 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
    „Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone w formach określonych w § 26 niniejszego regulaminu na warunkach wskazanych w SIWZ.”;
  15. w § 31 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
    „posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności niezbędnych do wykonania zamówienia, jeżeli jest to wymagane przepisami prawa powszechnie obowiązującego;”;
  16. w § 32 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
    „Z ubiegania się o udzielenie zamówienia wyklucza się oferentów:
    1. którzy w ciągu ostatnich pięciu lat wyrządzili szkodę Zamawiającemu, nie wykonując zamówienia lub wykonując go wadliwie, co zostanie stwierdzone w protokole Komisji Przetargowej;
    2. w stosunku do których wszczęto postępowanie likwidacyjne lub upadłościowe;
    3. którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik przetargu;
    4. którzy nie spełniają jednego z warunków udziału w przetargu zgodnie z § 31 pkt.1- 4.”;
  17. w § 33 uchyla się pkt 7;
  18. § 35 otrzymuje brzmienie:
    „O odrzuceniu oferty Zamawiający informuje Oferenta, którego ofertę odrzucił nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia rozstrzygnięcia przetargu.”;
  19. w § 37 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
    „Zamawiający informuje o unieważnieniu przetargu w formie ogłoszenia na stronie internetowej Spółdzielni.”;
  20. w § 39 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
    „Kryteria inne niż cena przedmiotu zamówienia (np. okres gwarancji, kwota zabezpieczenia należytego wykonania umowy) mogą zostać określone w SIWZ.”;
  21. w § 40 ust. 5 pkt 4 wyraz „protokółu” zastępuje się wyrazem „protokołu”;
  22. w § 41 zdanie ostatnie otrzymuje brzmienie:
    „Ostateczną decyzję o przeprowadzeniu negocjacji podejmuje Zarząd Spółdzielni.”;
  23. w § 44 skreśla się zdanie pierwsze;
  24. w § 44 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
    „Niedopuszczalne jest prowadzenie negocjacji między Zamawiającym a Oferentem, dotyczących złożonej oferty oraz dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w treści złożonej oferty, w tym zwłaszcza zmiany ceny, z wyjątkiem sytuacji określonych w § 40 ust. 3   i 4, oraz § 41 (wezwanie do negocjacji).”;
  25. § 45 otrzymuje brzmienie:
    „1. Zapytanie o cenę to tryb zamówienia, w którym Zamawiający kieruje pytanie o  cenę do wybranych przez siebie oferentów i zaprasza ich do składania ofert.
    2. Tryb zamówienia w formie zapytania o cenę  może być zastosowany, gdy zachodzi jedna z następujących okoliczności:
    1) wartość przedmiotu zamówienia usług i robót budowlanych, oraz konserwacyjnych nie przekracza kwoty 400 000 zł,
    2) przeprowadzone postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego zostało unieważnione, nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone.
    3. Zamawiający wszczyna postępowanie w trybie zapytania o cenę zapraszając do składania ofert taką liczbę oferentów, (nie mniej niż 3), która zapewnia konkurencję oraz wybór najkorzystniejszej oferty.
    4. Zaproszenie do składania ofert zawiera, co najmniej:
    1) określenie i opis przedmiotu zamówienia;
    2) termin wykonania zamówienia;
    3) wskazanie miejsca i terminu składania ofert;
    4) projekt umowy;
    5) wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
    6) wymagania dotyczące gwarancji;
    7) informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie ma zawierać oferta dla  
    8) potwierdzenia spełnienia warunków udziału w przetargu i ważności oferty.
    5. W trybie zapytania o cenę niewymagane jest wadium.
    6. Każdy z oferentów może zaproponować tylko jedną cenę i nie może jej zmienić. Nie prowadzi się żadnych negocjacji w sprawie ceny, z wyjątkiem sytuacji określonej w § 41.
    7. Zapytanie o cenę jest trybem, w którym Zamawiający przy wyborze ofert kieruje się tylko ceną.
    8. W postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania o cenę Komisja Przetargowa, powołana zgodnie z § 9 i 10 Regulaminu, proponuje wybór oferty, która zawiera najniższą cenę.”;
  26. § 48 otrzymuje brzmienie:
    „Przetargi są organizowane centralnie i odbywają się w siedzibie Zarządu Spółdzielni.”

§ 2

Uchwala się tekst jednolity udzielania zamówień na roboty remontowo-budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” w Lublinie finansowane ze środków spółdzielczych, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 3

  1. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z zastrzeżeniem ust. 2, i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
  2. Do przetargów ogłoszonych przed dniem wejścia w życie niniejszej uchwały zastosowanie ma Regulamin udzielania zamówień na roboty remontowo – budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM “Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych – w dotychczasowym brzmieniu.
Sekretarz
Rady Nadzorczej
Katarzyna Podlecka
Przewodniczący
Rady Nadzorczej
Jerzy Kaczmarski

                                                                                 

                                                                 

Data opublikowania: 09:41, 14 maja 2025

Kategorie: Regulaminy