UCHWAŁA Nr 21/17/2025
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 6.05.2025r.
w sprawie zmian w Regulaminie udzielania zamówień na roboty remontowo-budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie, działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 20 Statutu Spółdzielni, uchwala co następuje:
§ 1
W Regulaminie udzielania zamówień na roboty remontowo-budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych wprowadza się następujące zmiany:
- w tytule Regulaminu po wyrazach „SM „Czuby”” dodaje się wyrazy „w Lublinie”;
- § 1 otrzymuje brzmienie:
„Zamówienia będą udzielone oferentom, którzy zostaną wybrani przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Czuby” w Lublinie, zwaną dalej Zamawiającym, według zasad określonych w niniejszym Regulaminie.”; - § 6 otrzymuje brzmienie:
„Ogłoszenia o zamówieniach w trybie przetargu nieograniczonego zamieszcza się na stronie internetowej Zamawiającego. Dopuszcza się również zamieszczenie ogłoszeń w prasie lokalnej oraz na portalach internetowych.”; - § 7 otrzymuje brzmienie:
„Ogłoszenie o zamówieniu w trybie przetargu nieograniczonego winno zawierać:- nazwę i adres Zamawiającego;
- tryb zamówienia;
- przedmiot zamówienia;
- określenie sposobu uzyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ;
- miejsce i termin składania i otwierania ofert.”;
- § 9 otrzymuje brzmienie:
„Członków Komisji Przetargowej, w tym Przewodniczącego i Zastępcę, powołuje Zarząd Spółdzielni.”; - § 10 otrzymuje brzmienie:
- Komisja Przetargowa powinna się składać z min. 5 osób, w tym:
- Pracownika Zespołu ds. technicznych Zarządu,
- Kierownika Administracji Osiedla,
- Pracownika ds. technicznych Administracji Osiedla,
- Przedstawiciela Pionu Finansowego,
- Przedstawiciela Rady Nadzorczej
- Przedstawiciela Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, z nieruchomości, której dotyczą prace objęte postępowaniem przetargowym.
Posiedzenie Komisji Przetargowej jest ważne, gdy uczestniczą w nim co najmniej 3 osoby, w tym Przewodniczący lub Zastępca.”
- Komisja Przetargowa powinna się składać z min. 5 osób, w tym:
- § 13 otrzymuje brzmienie:
„Po dokonaniu oceny Komisja Przetargowa przedstawia Zarządowi wnioski i propozycje odnośnie wyboru najkorzystniejszej oferty, wykluczenia Wykonawcy, odrzucenia oferty, unieważnienia przetargu lub przeprowadzenia negocjacji w formie protokołu.”; - § 18 otrzymują brzmienie:
„1. Zamawiający zobowiązany jest przygotować SIWZ, która winna zawierać wszystkie informacje o przedmiocie zamówienia i warunkach postępowania potrzebnych do sporządzenia oferty. SIWZ zatwierdzana jest przez Zarząd Spółdzielni.
2. SIWZ, jak również inne materiały przetargowe oferenci mogą pobrać ze strony internetowej Zamawiającego lub uzyskać od Zamawiającego w formie elektronicznej na wskazany adres e-mail.
3. Oferent może zwrócić się pisemnie o wyjaśnienie SIWZ. Zamawiający zobowiązany jest w terminie 3 dni roboczych udzielić wyjaśnień, chyba że pismo wyjaśnienie specyfikacji wpłynęło do Zamawiającego na mniej niż 5 dni roboczych przed terminem składania ofert.
4. Zamawiający udostępnia treść wyjaśnienia wraz z zapytaniem na swojej stronie internetowej w ogłoszeniu o przetargu bez ujawniania źródła zapytania.
5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, zmodyfikować treść dokumentów zawartych w SIWZ. Dokonane uzupełnienie jest wiążące również dla oferentów, którzy złożyli oferty.”; - § 19 otrzymuje brzmienie:
„W przypadku modyfikacji zapisów SIWZ, o której mowa w § 18 ust. 5, Zamawiający może wydłużyć termin składania ofert.”; - w § 20 uchyla się ust. 3;
- § 22 otrzymuje brzmienie:
„Dowodami potwierdzającymi wiarygodność techniczną i ekonomiczną Oferenta w zależności od przedmiotu zamówienia są:
1. kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za realizację robót (np. uprawnienia budowlane wraz z zaświadczeniem o przynależności do Izby Inżynierów);
2. referencje z ostatnich 36 miesięcy od momentu ogłoszenia przetargu, zawierające termin i miejsce wykonania robót oraz stwierdzenie, że roboty te zostały wykonane zgodnie z umową – o ile zakres odpowiadał co najmniej wielkości zamówienia;
3. inne, szczególnie istotne dla danego przedmiotu zamówienia, określone w ogłoszeniu lub SIWZ;
4. zaświadczenie o niezaleganiu z opłatami podatkowymi i składkami na ubezpieczenia społeczne;
5. aktualny dokument dopuszczający Oferenta do obrotu prawnego w zakresie objętym zamówieniem /odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie w CEIDG w formie dokumentu elektronicznego lub wydruku ze strony internetowej CEIDG/;
6. polisa ubezpieczeniowa.”; - w § 27 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„Zamawiający zwraca wadium w terminie do 14 dni od daty:
1. upływu terminu związania ofertą;
2. zawarcia umowy i wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na warunkach określonych w SIWZ;
3. unieważnienia przetargu;
4. wycofania oferty przez Oferenta przed upływem terminu składania ofert;
5. wykluczenia Oferenta z postępowania;
6. odrzucenia oferty Oferenta.”; - w § 28 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„odmówił wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na warunkach określonych w SIWZ;”; - w § 30 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone w formach określonych w § 26 niniejszego regulaminu na warunkach wskazanych w SIWZ.”; - w § 31 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności niezbędnych do wykonania zamówienia, jeżeli jest to wymagane przepisami prawa powszechnie obowiązującego;”; - w § 32 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„Z ubiegania się o udzielenie zamówienia wyklucza się oferentów:
1. którzy w ciągu ostatnich pięciu lat wyrządzili szkodę Zamawiającemu, nie wykonując zamówienia lub wykonując go wadliwie, co zostanie stwierdzone w protokole Komisji Przetargowej;
2. w stosunku do których wszczęto postępowanie likwidacyjne lub upadłościowe;
3. którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik przetargu;
4. którzy nie spełniają jednego z warunków udziału w przetargu zgodnie z § 31 pkt.1- 4.”; - w § 33 uchyla się pkt 7;
- § 35 otrzymuje brzmienie:
„O odrzuceniu oferty Zamawiający informuje Oferenta, którego ofertę odrzucił nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia rozstrzygnięcia przetargu.”; - w § 37 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„Zamawiający informuje o unieważnieniu przetargu w formie ogłoszenia na stronie internetowej Spółdzielni.”; - w § 39 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„Kryteria inne niż cena przedmiotu zamówienia (np. okres gwarancji, kwota zabezpieczenia należytego wykonania umowy) mogą zostać określone w SIWZ.”; - w § 40 ust. 5 pkt 4 wyraz „protokółu” zastępuje się wyrazem „protokołu”;
- w § 41 zdanie ostatnie otrzymuje brzmienie:
„Ostateczną decyzję o przeprowadzeniu negocjacji podejmuje Zarząd Spółdzielni.”; - w § 44 skreśla się zdanie pierwsze;
- w § 44 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„Niedopuszczalne jest prowadzenie negocjacji między Zamawiającym a Oferentem, dotyczących złożonej oferty oraz dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w treści złożonej oferty, w tym zwłaszcza zmiany ceny, z wyjątkiem sytuacji określonych w § 40 ust. 3 i 4, oraz § 41 (wezwanie do negocjacji).”; - § 45 otrzymuje brzmienie:
„1. Zapytanie o cenę to tryb zamówienia, w którym Zamawiający kieruje pytanie o cenę do wybranych przez siebie oferentów i zaprasza ich do składania ofert.
2. Tryb zamówienia w formie zapytania o cenę może być zastosowany, gdy zachodzi jedna z następujących okoliczności:
1) wartość przedmiotu zamówienia usług i robót budowlanych, oraz konserwacyjnych nie przekracza kwoty 400 000 zł,
2) przeprowadzone postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego zostało unieważnione, nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone.
3. Zamawiający wszczyna postępowanie w trybie zapytania o cenę zapraszając do składania ofert taką liczbę oferentów, (nie mniej niż 3), która zapewnia konkurencję oraz wybór najkorzystniejszej oferty.
4. Zaproszenie do składania ofert zawiera, co najmniej:
1) określenie i opis przedmiotu zamówienia;
2) termin wykonania zamówienia;
3) wskazanie miejsca i terminu składania ofert;
4) projekt umowy;
5) wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
6) wymagania dotyczące gwarancji;
7) informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie ma zawierać oferta dla
8) potwierdzenia spełnienia warunków udziału w przetargu i ważności oferty.
5. W trybie zapytania o cenę niewymagane jest wadium.
6. Każdy z oferentów może zaproponować tylko jedną cenę i nie może jej zmienić. Nie prowadzi się żadnych negocjacji w sprawie ceny, z wyjątkiem sytuacji określonej w § 41.
7. Zapytanie o cenę jest trybem, w którym Zamawiający przy wyborze ofert kieruje się tylko ceną.
8. W postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania o cenę Komisja Przetargowa, powołana zgodnie z § 9 i 10 Regulaminu, proponuje wybór oferty, która zawiera najniższą cenę.”; - § 48 otrzymuje brzmienie:
„Przetargi są organizowane centralnie i odbywają się w siedzibie Zarządu Spółdzielni.”
§ 2
Uchwala się tekst jednolity udzielania zamówień na roboty remontowo-budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” w Lublinie finansowane ze środków spółdzielczych, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
- Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z zastrzeżeniem ust. 2, i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
- Do przetargów ogłoszonych przed dniem wejścia w życie niniejszej uchwały zastosowanie ma Regulamin udzielania zamówień na roboty remontowo – budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM “Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych – w dotychczasowym brzmieniu.
Sekretarz Rady Nadzorczej Katarzyna Podlecka | Przewodniczący Rady Nadzorczej Jerzy Kaczmarski |