Protokół nr 22/2013
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 28.05.2013 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
– St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia,
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy eksploatacyjne.
4. Sprawy pracownicze.
5. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag , jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– odstąpienia od naliczenia odsetek
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka i mieszkańców SM „Czuby”, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 2 osobom w wysokości 40%
– 2 osobom w wysokości 100%
oraz z tytułu rat normatywu
– 1 osobie w wysokości 50%
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dot.
– przeprowadzenia przetargu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu nieograniczonego na remont wiatrołapów w budynkach Kaczeńcowa 8,10,Biedronki 5,7,Tymiankowa1 w osiedlu Łęgi. Zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
– wykonania remontu nawierzchni
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie firmie KOM- EKO wybranej w przetargu nieograniczony jako wykonawcy naprawy nawierzchni asfaltowych w osiedlu Ruta wykonanie w trybie pilnym naprawy nawierzchni asfaltowej na parkingu przy pawilonie Stokrotka na terenie stanowiącym mienie spółdzielni.
– przepisania umowy najmu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę dotychczasowemu najemcy na przepisanie umowy o najem lokalu użytkowego położonego przy ulicy Tatarakowej w osiedlu Łęgi – sprzedaż owoców i warzyw, na nowego najemcę . Wszystkie warunki umowy pozostają bez zmiany – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe najemcy.
– usunięcia kiosku typu „Ruch”
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie usunięcia kiosku typu „Ruch” znajdującego się przy ulicy Tatarakowej w osiedlu Łęgi firmie Zakład Usługowo – Handlowy „EKSAM” zgodnie ze złożoną ofertą. Podstawa wyrok z dnia 21.11.2012 r. Sygn. Akt. IIC 604/12.
Ad.4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– poważnił inspektora ds. budowlanych w os. Łęgi do rozliczania i pobierania zaliczek – w tym miejscu w protokole umieszczono uchwałę w powyższej sprawie.
Ad.5
Zarząd Spółdzielni w Informatorze, który wraz z Komunikatem o podjętych i nie podjętych uchwałach na Walnym Zgromadzeniu zostanie przekazany członkom i mieszkańcom spółdzielni w pierwszych dniach czerwca br., umieści poniżej przedstawioną informację:
INFORMACJA
dot. nowych zasad odbioru i opłat za wywóz śmieci obowiązujących od 1 lipca 2013 r.
Zarząd Spółdzielni informuje, że zgodnie z nowelizacją Ustawy z dnia 13 września 1996r.- o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2012 r., 391) od 1 lipca 2013 r obowiązki związane z gospodarowaniem odpadami komunalnymi przejmuje od Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” Gmina Lublin (Uchwały Rady Miasta Lublin dostępne na stronie internetowej http://bip.lublin.eu:)
W związku z powyższym od 1 lipca 2013 r. zacznie funkcjonować nowy system pobierania opłat za wywóz śmieci.
Uchwalona przez Radę Miasta Lublin stawka opłat za odbiór odpadów komunalnych od gospodarstwa domowego, zróżnicowana jest w zależności od liczby osób zamieszkujących w lokalu mieszkalnym jak również od sposobu ich zbierania tj. czy będą segregowane czy też niesegregowane.
Zarząd Spółdzielni „Czuby” w imieniu swoich mieszkańców złożył deklarację, iż śmieci będą segregowane.
Stawki opłat w zabudowie wielorodzinnej przy segregacji śmieci wynoszą:
Zasady segregowanego zbierania odpadów komunalnych określone są w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Lublin, który stanowi załącznik do Uchwały nr 657/XXVI/2012 z dnia 20 grudnia 2012 r. Odpady komunalne powstałe na terenie nieruchomości powinny być segregowane z podziałem na frakcje obejmujące następujące rodzaje odpadów:
W przypadku budynków posiadających komory zsypowe, segregowane odpady komunalne (frakcja sucha) należy gromadzić w przeznaczonych do tego celu pojemnikach, ustawionych w pobliżu budynku. Rurą zsypową należy odprowadzać wyłącznie zmieszane (nie segregowane) odpady komunalne (frakcja mokra).
Ponadto Gmina Lublin zobowiązała się utworzyć gminne Punkty Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych „PSZOK” w których nieodpłatnie dodatkowo będzie możliwość samodzielnego dostarczenia następujących frakcji odpadów:
Usługę bezpłatnego odbioru elektrośmieci z domu można zamówić wypełniając formularz na stronie www.elektosmieci.pl lub dzwoniąc po numer telefonu 22 22 333 00.
Z terenu nieruchomości zamieszkałych odebrana zostanie każda ilość zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zebranych selektywnie. Wyjątek stanowią odpady budowlane i rozbiórkowe, które w ramach opłaty zostaną odebrane w ilości do 1m3 w skali roku na dane gospodarstwo domowe. UWAGA: Odpady budowlane podlegające powyższemu limitowi to odpady wytworzone przez właściciela lokalu, a nie przez przedsiębiorców wykonujących usługi w zakresie budowy, remontu, rozbiórki, konserwacji i napraw. W takim przypadku, w myśl ustawy o odpadach z 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. 2013.21), firma wykonująca prace budowlane ma obowiązek zagospodarować te odpady we własnym zakresie.
Na tym protokół zakończono.
Sporz. Zarząd Spółdzielni.