Protokół Nr 15/2010
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 14.04.2010 r.


Obecni:
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko- mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. adm. i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
6. Kierownik działu techniczno eksploatacyjnego – Bożena Zielińska
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek

Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno eksploatacyjne
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze
6. Sprawy wniesione.

Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.

Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:

przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;

Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 30.06.2010 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.01.2011 r. – termin ostateczny
oraz
– 1 członkowi w terminie do 31.01.2011 r. z tytułu bieżących rat normatywu

odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:

Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 2 członkom w wysokości 100%
– 3 członkom w wysokości 50%
– 3 członkom w wysokości 40%
– 1 członkowi w wysokości 30%

odstąpienia od naliczenia odsetek za nieterminowe wpłaty normatywu

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na odstąpienie od wymagalności zapłaty odsetek naliczonych w kwocie do 25 zł od nieterminowych wpłat bieżących rat normatywu – 2 członkom w wysokości 70%
– 1 członkowi w wysokości 50%
– 1 członkowi nie wyraził zgody na odstąpienie od naliczania odsetek od nieterminowo wniesionej zaliczki na wkład , wyraził zgodę na spłatę odsetek w 9 miesięcznych ratach

określenia wysokości wkładu

Zarząd Spółdzielni ustalił wysokość wkład budowlany za różnicę metrów 24,40m2 – 61 161,77 i kredyt do spłaty 954,76 zł – należnego do wpłaty wkładu mieszkaniowego za lokal mieszkalny położony w osiedlu Skarpa zajmowanego na umowę najmu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe najemcy

zmiany wysokości zaliczki

Zarząd wyraził zgodę na zmianę wysokości zaliczki – zmniejszenie do kwoty 71,20 zł na centralne ogrzewanie dla mieszkania w osiedlu Skarpa, które zostało zasiedlone w wyniku przetargu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka i adres lokalu.

określenie warunków spłaty zobowiązań finansowych

Zarząd Spółdzielni ustalił warunki spłaty zobowiązań finansowych wobec Spółdzielni – zasądzonych wyrokiem sadowym członkowi zam. w osiedlu Ruta:
– koszty egzekucji komorniczej w/w rozliczy bezpośrednio z komornikiem po wycofaniu przez spółdzielnię wniosku,
– splata kosztów postępowania sądowego w terminie do 30.06.2010 r.
– spłata zaliczki na wkład budowlany w terminie 30.06.2010 r.
– spłata rat normatywu wraz z odsetkami – płatne w 24 ratach począwszy od lipca 2010 r.
– dokonywanie bieżących wpłat rat normatywu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.


Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:

przeprowadzenia przetargu

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu:

  1. Nieograniczonego na roboty dekarskie w osiedlu Ruta, Łęgi, Widok i malowanie klatek schodowych w budynkach w osiedlu Ruta, Błonie oraz wykonanie robót brukarskich w osiedlu Skarpa, Ruta, Łęgi, Błonie. Zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
  2. Na prace remontowe w osiedlu Ruta – remont tarasu nad garażami w budynku przy ulicy Watykańskiej 8. Zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
  3. W trybie nieograniczonym na wykonanie remontów balkonów w osiedlu Skarpa. Zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.

zlecenie zamówienia z wolnej ręki

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie w trybie zamówienia z wolnej ręki:

  1. Firmie Zakładowi Urządzania i Utrzymania Zieleni wykonanie cięcia drzew pielęgnacyjnego i technicznego (sanitarnego, prześwietlającego, korygującego) w osiedlu Skarpa przy ulicy Przedwiośnie, Fantastycznej, Radości i Sympatycznej.
  2. Firmie Inwestprojekt – Dźwig Sp. z o.o. wymianę wyciągarki linowej w dźwigu osobowym w osiedlu Ruta przy ul. Watykańskiej 10, klatka III.
  3. W Firmie Skatom Sp. z o.o. zakup 10 koszy ulicznych o pojemności 45 l przez osiedla Skarpa.

zatwierdzenie protokołu

Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu na roboty związane z wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w osiedlu Skarpa, Ruta, Łęgi, Błonie. Wyraził zgodę na podpisanie umowy o wykonanie prac z MEGA – Piast Sp. z o.o. w osiedlu Widok i Fabryką Okien SPEKTRUM Lublin w osiedlu Skarpa, Ruta, Łęgi, Błonie.

– określenia sposobu naboru chętnych na nabycie garażu lub lokalu w zespole garażowo – usługowy przy ulicy Filaretów

Zarząd Spółdzielni ustalił że podpisanie umów z osobami zainteresowanymi budową garaży odbędzie się w następujący sposób:

– wg kolejności złożonych podań, przy czym pierwszeństwo będą mieli członkowie Skarpy, następnie inni członkowie, a na końcu pozostali chętni.

– trzy boksy garażowe posiadające większą powierzchnię będą oferowane w pierwszej kolejności osobom niepełnosprawnym,

– lokale usługowe o pow. 35,72m2, 54,13m2, 56,99m2 pozostają w gestii Spółdzielni – przeznaczone pod wynajem.

naliczenia opłat za lokal

Zarząd Spółdzielni postanowił, że zmiana wysokości opłat – zwiększenie za dodatkową powierzchnię – za lokal użytkowy w osiedlu Łęgi powinna być wprowadzona od pierwszego dnia następnego miesiąca po dniu aktu notarialnego ujawniającego tę powierzchnię – w tym miejscu w protokole umieszczono dane dot. lokalu.

wykupu lokalu użytkowego

Zarząd Spółdzielni nie wyraził zgody na wykup lokalu użytkowego w osiedlu Łęgi obecnemu najemcy – w tym miejscu w protokole umieszczono dane dot. lokalu

sporządzenia aneksu do umowy

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na sporządzenie aneksu do umowy na dzierżawę terenu w osiedlu Skarpa ( teren mienia spółdzielni) – zmianę warunków umowy:

– termin płatności określony w fakturze
– czynsz dzierżawy waloryzowany rocznym wskaźnikiem inflacji oraz wzrostem podatku od nieruchomości i wieczystego użytkowania gruntu
– termin zawarcia umowy – czas nieokreślony z trzymiesięcznym okresem Wypowiedzenia – w tym miejscu w protokole umieszczono dane dot. dzierżawcy.

Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.

– przyjął w poczet członków 2 osobę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.

– Zarząd Spółdzielni postanowił uchylić się od skutków prawnych złożonego oświadczenia woli w przedmiocie przydziału lokalu mieszkalnego w osiedlu Skarpa wydanego członkowi. Współwłaścicielami przedmiotowego lokalu określonymi postanowieniem sądu z dnia 22.12.1992 r. stwierdzającym nabycie spadku są 3 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe spadkobierców.

– wyraził zgodę na wystąpienie z rejestru z jednoczesnym skróceniem okresu wypowiedzenia członkowi zam. w osiedlu Ruta w związku z przepisaniem mieszkania na syna wspólnie zamieszkałego – w tym miejscu w protokole umieszczono dane dot. członka.

Ad 5. Zarząd Spółdzielni w sprawach pracowniczych podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały:

– przedłużył umowę o pracę z pracownikiem zatrudnionym w charakterze gospodarza rejonu mieszkalnego w osiedlu Poręba na czas określony od 1.05.2010 r. do 21.08.2011 r. z zachowaniem dotychczasowych warunków zatrudnienia – w tym miejscu w protokole umieszczono dane pracownika.

Ad 6. Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.

Na tym protokół zakończono.

Zarząd Spółdzielni

Data opublikowania: 20:08, 11 maja 2016

Kategorie: 2010

x
Budżet Obywatelski 2025 Baner Budżet Obywatelski 2025