II Protokół Nr 9 /2025
z posiedzenia Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie, które odbyło się
w dniu 23.09.2025 r.

W dniu 23 września 2025 r. o godz. 17:00 w siedzibie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS: 0000082134, odbyło się posiedzenie Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” (dalej również: „Rada Nadzorcza SM „Czuby”, „RN SM „Czuby” lub „RN”), w której uczestniczyli następujący członkowie:

Przewodniczący: Jerzy Kaczmarski
Zastępca przewodniczącego: Magdalena Boguta – on line
Sekretarz: Katarzyna Podlecka
Członkowie: Leszek Antoniewski, Mateusz Byra, Ewa Czępińska, Leszek Dunecki, Krystian Farion, Maria Gajewska – Mikołajewicz, Konrad Gładosz, Anna Lulis, Albert Poniemirski, Janina Samborska, Anna Sieradzka, Jolanta Sławińska, Andrzej Turski, Sylwia Zubrzycka
Emilia Zamiejska – on line

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
– Prezes Zarządu – Tomasz Koziński
– Zastępca Prezesa ds. finansowych – Anna Wiejak
– Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Dariusz Michałowski
– radca prawny – Katarzyna Silmanowicz
– st. specj. działu członkowsko – prawnego- Anna Korzonek.

Obradom przysłuchiwało się 8 członków spółdzielni.

Do liczenia głosów została wyznaczona Małgorzata Zmysłowska

Ad. 1 Przyjęcie porządku obrad.

Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych poinformował, że Zarząd SM „Czuby” wnosi o uzupełnienie porządku obrad posiedzenia w dniu 23.09.2025 r. w pkt 3 o ppkt-y:

  1. Korekty planu gospodarczo finansowego SM „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącego planu mienia Spółdzielni 2025 r. w pozycji „Remont parkingu przy ul. Tatarakowej 29 w osiedlu „Łęgi” w wysokości 36 000,00 zł.
  2. Korekty planu gospodarczo finansowego SM „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącą przesunięcia środków na zakup ogrodzenia stanowiącego pierwszy etap przebudowy placu zabaw przy ul. Romantycznej w osiedlu „Skarpa” w wysokości 10 000,00 zł.
  3. Korekty planu gospodarczo – finansowego SM „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącą przesunięcia środków na wykonanie studni z kratką burzową i podłączenie kanalizacji na parkingu przy ul. Kawaleryjskiej w osiedlu „Błonie” w wysokości 60 000,00 zł.

Przewodniczący Rady poinformował, że porządek obrad posiedzenia, po uwzględnieniu wniosku Zarządu dot. uzupełnienia pkt 3 o ppkt- y d, e, f, przedstawia się następująco:

  1. Przyjęcie porządku obrad.
  2. Analiza danych (prezentacja wyników przez A. P.) dotyczących zużycia ciepła w poszczególnych osiedlach i struktury kosztów c.o. Ruta 2023-24.
  3. Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawie:
    1. upoważnienia dwóch członków Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie do zawarcia w imieniu Spółdzielni umów o pracę z Członkami Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
    2. zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy oraz podziału zgromadzonych środków na funduszu remontowym w nieruchomości EW 05 ul. Szmaragdowa 4 w osiedlu „Widok”.
    3. wyrażenia zgody na lokalizację na nieruchomości gruntowej położonej w Lublinie przy ul. Kaczeńcowej, stanowiącej działkę o numerze 34/50 obręb 0030 Rury Wizytkowskie, przyłącza kablowego nn.
    4. Korekty planu gospodarczo finansowego SM „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącą planu mienia Spółdzielni 2025 r. w pozycji „Remont parkingu przy ul. Tatarakowej 29 w osiedlu „Łęgi” w wysokości 36 000,00 zł.
    5. Korekty planu gospodarczo finansowego SM „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącą przesunięcia środków na zakup ogrodzenia stanowiącego pierwszy etap przebudowy placu zabaw przy ul. Romantycznej w osiedlu „Skarpa” w wysokości 10 000,00 zł.
    6. Korekty planu gospodarczo – finansowego SM „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącą przesunięcia środków na wykonanie studni z kratką burzową i podłączenie kanalizacji na parkingu przy ul. Kawaleryjskiej w osiedlu „Błonie” w wysokości 60 000,00 zł.
  4. Propozycje zmian:
    1. Regulaminu wynajmu pomieszczeń wspólnych nieruchomości Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
    2. Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania (kalkulacji) opłat za używanie lokali SM „Czuby”.
  5. Informacja Zarządu nt.
    1. Wykaz przetargów przeprowadzonych w roku 2024 i 2025 r. w trybie „zamówienia z wolnej ręki” i w „trybie zapytania o cenę”, w których wartość zamówienia przekroczyła kwotę 10 000 zł.
    2. Mienia Spółdzielni – załącznik do uchwały nr 11/1/2020 RN z dnia 21.07.2020 r.
  6. Rozpatrzenie pism skierowanych do RN.
  7. Rozpatrzenie skargi na działalność Zarządu i Administracji osiedla „Ruta”.
  8. Przyjęcie protokołu z posiedzenia RN z dnia 26.08.2025 r.
  9. Sprawy wniesione.

Porządek obrad, bez innych uwag, został przyjęty 16 głosami za.

Ad. 2. Analiza danych (prezentacja wyników przez A.P.) dotyczących zużycia ciepła w poszczególnych osiedlach i struktury kosztów c o. „Ruta” 2023-24.

Albert Poniemirski przedstawił prezentacje zawierającą analizę kosztów c.o. SM „Czuby” za 2024 r. i analizę kosztów c.o. osiedla „Ruta” część II – materiał stanowiący kontynuację analiz kosztów c.o. osiedla „Ruta” za lata 2022 – 2024, prezentowanej na posiedzeniach RN w lipcu i sierpniu br. Przedstawiona przez Alberta Poniemirskiego analiza stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu Zwrócił uwagę na znaczny udział kosztów związanych z c.o. w składnikach czynszu.

Przewodniczący Rady zaproponował, aby RN zobowiązała Zarząd do opracowania i przedstawienia wniosków wynikających z zestawień zawartych w analizie kosztów c.o. za 2024 i 2025 r. Alberta Ponimirskiego. Wnioski powinni sporządzić pracownicy Spółdzielni zajmujący się rozliczaniem c.o., a Zarząd przedstawić je na następnym posiedzeniu Rady.

Zastępca ds. finansowych poprosiła o więcej czasu ze względu na złożoność tematu.

Za przyjęciem wniosku oddano 17 głosów, przeciw 0, wstrzymało się 2.

Zastępca prezesa ds. eksploatacji wyjaśnił, że przesłane członkom Rady w 8 plikach zestawienia faktur LPEC dot. konserwacja c. o. oraz kopie umów i porozumień – niezbędne były Albertowi Poniemirskiemu do sprawdzenia, czy SM „Czuby” ponosi oraz czy musi ponosić koszty z tytułu konserwacji c.o., a także do opracowania przedstawionej dzisiaj prezentacji Koszty c.o. za 2024 i 2025 na pozostałych 5 osiedlach (poza osiedlem „Ruta”).

Poinformował, że LPEC dla SM „Czuby” wykonuje tylko konserwacje c.o., nie konserwuje instalacji wody ciepłej. Węzły cieplne nie są własnością SM „Czuby”, konserwujemy je we własnym zakresie.

Ad. 3a)

Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawie upoważnienia dwóch członków Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie do zawarcia w imieniu Spółdzielni umów o pracę z Członkami Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji po przeanalizowaniu na posiedzeniu 22.09.2025 r. poniższych informacji:

  • Członkami Zarządu zostały zawarte umowy o pracę:
    1. z Prezesem Zarządu Tomaszem Kozińskim od 07.07.2025 r. do 3.10.2025 r. z wynagrodzeniem w wysokości 15.000 zł brutto.
    2. z Zastępcą Prezesa ds. eksploatacyjnych Dariuszem Michałowskim od 14.02.2025 r. do 30.09.2025 r. z wynagrodzeniem w wysokości 13 500 zł brutto.
    3. z Zastępcą Prezesa ds. finansowych Anną Wiejak od 16.01.2025 r. do 30.09.2025 r. z wynagrodzeniem 13 500 zł brutto.
  • Walne Zgromadzenie w 2025 r. w Statucie SM „Czuby” w Lublinie wprowadziło następujące zmiany:
    1. w § 92 ust 3 otrzymał brzmienie:
      „Walne Zgromadzenie może odwołać tych członków Zarządu, którym nie udzieliło absolutorium. Uchwała w przedmiocie odwołania zapada większością ogólnej liczby członków uczestniczących w Walnym Zgromadzeniu.”
    2. w § 92 ust. 4 otrzymał brzmienie:
      Z członkami Zarządu zatrudnionymi w Spółdzielni Rada Nadzorcza może nawiązać stosunek pracy na podstawie umowy o pracę na czas trwania kadencji.”
    3. w § 92 ust 6 i 7 otrzymał brzmienie:
      „6. Kadencja członków Zarządu trwa 4 lata.
      7. Do członków Zarządu, którzy nie pełnią swojej funkcji kadencyjnie w dniu wpisu zmiany § 92 ust. 6 Statutu do Krajowego Rejestru Sądowego, za pierwszy dzień kadencji uznaje się dzień wpisu zmiany § 92 ust. 6 Statutu do Krajowego Rejestru Sądowego.”
  • Rada Nadzorcza w Uchwale Nr 41/23/2025 z dnia 09.01.2025 r. w sprawie: zmiany Regulaminu zasad wynagradzania członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w § 5 ust. 1 postanowiła, że:
    „Budżet na miesięczne wynagrodzenia stałe brutto wszystkich członków Zarządu stanowi maksymalnie równowartość dwunastokrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na dany rok w Rozporządzeniu Rady Ministrów”. (55.000 zł)
  • z analizy wynagrodzeń Zarządu SM „Czuby” na 2025 r. wynika, że:
    1. W planie gospodarczo – finansowym na 2025 r. na wynagrodzenie dla Członków Zarządu zaplanowano kwotę 672 840,00 zł.
    2. W okresie od 1.01. do 30.09.2025 r. łącznie wynagrodzenie Członków Zarządu to kwota 308 248,00zł, w tym Pana Leszka Antoniewskiego – kwota 13 591zł.
    3. Proponowane przez Zarząd podwyżki od 01.10 do 31.12.2025 r. to 3 000 zł (3000 zł x 3 os. x 3 miesiące = 27 000,00 zł).

    Członkowie Komisji Rewizyjnej po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek, aby przyznała członkom Zarządu wynagrodzenie:

    • dla Prezesa Zarządu w wysokości 17 500 zł brutto (zwiększenie o 2 500zł)
    • dla zastępców prezesa w wysokości 15.500 zł brutto (zwiększenie o 2 000 zł).

    Przewodniczący Rady zarządził dyskusję nt.

    1. okresu na jaki należy zawrzeć umowę o pracę z członami Zarządu,
    2. wysokości wynagrodzenia,
    3. osób upoważnionych do podpisania umów o pracę.

    W toku dyskusji zgłoszono wnioski:

    1. W sprawie okresu zatrudnienia:
      Z członkami Zarządu należy podpisać umowę o pracę:
      – do 30.09.2026 r.
      – do 31.12.2027 r.
      – na okres kadencji tj. do 10.07.2029 r.

      Za podpisaniem z członkami Zarządu umów o pracę na okres kadencji oddano 16 głosów, przeciw 0, wstrzymało się 4.
    2. Ustalenia wysokości wynagrodzenie:
      – 17 500 zł brutto (Prezes), 15 500 zł brutto (Zastępcy) – za 7 głosów
      – 17 500 zł brutto (Prezes), 16 000 zł brutto (Zastępcy) – za 7 głosów
      – 18 000 zł brutto (Prezes), 16 500 zł brutto (Zastępcy) – za 5 głosów

      Przewodniczący zarządził głosowanie nad dwiema propozycjami, które uzyskały taką samą ilość głosów w pierwszym głosowaniu:
      – 17 500 zł brutto (Prezes), 15 500 zł brutto (Zastępcy) – za 7 głosów
      – 17 500 zł brutto (Prezes), 16 000 zł brutto (Zastępcy) – za 12 głosów
    3. Wyznaczenia członków RN do podpisania umów o pracę:
      Rada, 18 głosami za, do podpisania umowy o pracę z członkami Zarządu wyznaczyła:
      – Jerzego Kaczmarskiego – przewodniczącego RN
      – Katarzynę Podlecką – sekretarz RN.

    Rada Nadzorcza, 18 głosami za, przeciw 0, wstrzymujący się 1, przyjęła uchwałę następującej treści:

    Uchwała Nr 35/24/2025
    Rady Nadzorczej
    Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
    z dnia 23.09.2025 r.

    w sprawie upoważnienia dwóch członków Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie do zawarcia w imieniu Spółdzielni umowy o pracę z Prezesem Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

    Na podstawie art. 46 § 1 pkt 8 i art. 52 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2024 r., poz. 593) w związku z art. 25 ¹ § 4 pkt 3 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U.2025 r. poz.277 t. j.) oraz § 87 ust. 1 pkt 10 i § 92 ust. 4 Statutu Spółdzielni – Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie uchwala, co następuje:

    § 1

    Upoważnia następujących członków Rady Nadzorczej:

    1. Jerzego Kaczmarskiego – przewodniczącego RN
    2. Katarzynę Podlecką – sekretarz RN

    do zawarcia w imieniu Spółdzielni umowy o pracę na czas trwania kadencji tj. do dnia 10 lipca 2029 r. z Prezesem Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

    § 2

    1. Ustala dla Pana Tomasza Kozińskiego – Prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 17 500 zł brutto miesięcznie.
    2. Stosunek pracy nawiązany zostanie na czas trwania kadencji tj. do dnia 10 lipca 2029 r.

    § 3

    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

    Rada Nadzorcza, 19 głosami za, przeciw 0, wstrzymujący się 1, przyjęła uchwałę następującej treści:

    Uchwała Nr 35/25/2025
    Rady Nadzorczej
    Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
    z dnia 23.09.2025 r.

    w sprawie upoważnienia dwóch członków Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie do zawarcia w imieniu Spółdzielni umowy o pracę z Zastępcą Prezesa Zarządu ds. Eksploatacyjnych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

    Na podstawie art. 46 § 1 pkt 8 i art. 52 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2024 r., poz.593) w związku z art. 25 ¹ § 4 pkt 3 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U.2025 r. poz.277 t. j.) oraz § 87 ust. 1 pkt 10 i § 92 ust. 4 Statutu Spółdzielni – Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie uchwala, co następuje:

    § 1

    Upoważnia następujących członków Rady Nadzorczej:

    1. Jerzego Kaczmarskiego – przewodniczącego RN
    2. Katarzynę Podlecką – sekretarz RN

    do zawarcia w imieniu Spółdzielni umowy o pracę na czas trwania kadencji tj. do dnia 10 lipca 2029 r. z Zastępcą Prezesa Zarządu ds. Eksploatacyjnych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

    § 2

    1. Ustala dla Pana Dariusza Michałowskiego – Zastępcy Prezesa Zarządu ds. Eksploatacyjnych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 16 000 zł brutto miesięcznie.
    2. Stosunek pracy nawiązany zostanie na czas trwania kadencji tj. do dnia 10 lipca 2029 r.

    § 3

    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

    Rada Nadzorcza, 19 głosami za, przeciw 0, wstrzymujący się 1, przyjęła uchwałę następującej treści:

    Uchwała Nr 37/26/2025
    Rady Nadzorczej
    Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
    z dnia 23.09.2025 r.

    w sprawie upoważnienia dwóch członków Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie do zawarcia w imieniu Spółdzielni umowy o pracę z Zastępcą Prezesa Zarządu ds. Finansowych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

    Na podstawie art. 46 § 1 pkt 8 i art. 52 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2024 r., poz. 593) w związku z art. 25 ¹ § 4 pkt 3 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U.2025 r. poz.277 t. j.) oraz § 87 ust. 1 pkt 10 i § 92 ust. 4 Statutu Spółdzielni – Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie uchwala, co następuje:

    § 1

    Upoważnia następujących członków Rady Nadzorczej:

    1. Jerzego Kaczmarskiego – przewodniczącego RN
    2. Katarzynę Podlecką – sekretarz RN

    do zawarcia w imieniu Spółdzielni umowy o pracę na czas trwania kadencji tj. do dnia 10 lipca 2029 r. z Zastępcą Prezesa Zarządu ds. Finansowych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

    § 2

    1. Ustala dla Pani Anny Wiejak – Zastępcy Prezesa Zarządu ds. Finansowych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 16 000 zł brutto miesięcznie.
    2. Stosunek pracy nawiązany zostanie na czas trwania kadencji tj. do dnia 10 lipca 2029 r.

    § 3

    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

    Ad. 3b)

    Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawie zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy oraz podziału zgromadzonych środków na funduszu remontowym w nieruchomości EW 05 ul. Szmaragdowej 4 w osiedlu „Widok”.

    Przewodniczący Komisji GZMiI poinformował, że członkowie komisji po zapoznaniu się z Uchwałą Nr 11/2025 Rady Przedstawicieli Nieruchomosci Osiedla „Widok” z dnia 15 września 2025 r. w sprawie zmiany planu rzeczowo – finansowego funduszu remontowego w nieruchomości EW 05 ul. Szmaragdowa 4, postanowili zarekomendować Radzie Nadzorczej podjęcie uchwały zgodnej z przedłożonym projektem tj. uchwał w sprawie zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy oraz podziału zgromadzonych środków na funduszu remontowym w nieruchomości EW 05 ul. Szmaragdowej 4 w osiedlu „Widok”.

    Rada Nadzorcza, po dyskusji 20 głosami za, przyjęła uchwałę o następującej treści:

    Uchwała Nr 38/13/2025
    Rady Nadzorczej
    Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
    z dnia 23.09.2025 r.

    w sprawie: zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy oraz podziału zgromadzonych środków na funduszu remontowym w nieruchomości EW 05 ul. Szmaragdowa 4 w osiedlu „Widok” .

    Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 4 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie i § 6 ust.2 pkt 2 Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania opłat za używanie lokali Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie oraz Uchwały Nr 11/2025 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok z dnia 15.09.2025 r. – Rada Nadzorcza uchwala co następuje:

    § 1

    Zmienia się wysokość odpisu na fundusz remontowy z kwoty 1,10 zł/m2 p.u.m. na 1,50 zł/m2 p.u.m. dla lokali mieszkalnych oraz z 0,83 zł. m2 p. u. l. na 1,23 zł/m2 p. u. l. dla lokali użytkowych w nieruchomości EW 05 przy ul. Szmaragdowej 4 z dniem 01.01.2026 r.

    Od 1 stycznia 2026 roku do końca finansowania przedsięwzięcia wprowadza się podział odpisu na fundusz remontowy w nieruchomości EW 05 ul. Szmaragdowa 4:

    1. Lokale mieszkalne
      • odpis na fundusz remontowy nieruchomości – 1,00 zł/m2
      • odpis na fundusz remontowy z przeznaczeniem na remont balkonów –0,50 zł/m2
    2. Lokale użytkowe
      • odpis na fundusz remontowy nieruchomości – 0,73 zł/m2.
      • odpis na fundusz remontowy z przeznaczeniem na remont balkonów – 0,50 zł/m2.

    § 2

    Dokonać podziału zgromadzonych środków wg. stanu na 31.12.2025 na nieruchomości EW 05 ul. Szmaragdowa 4 :

    • 70 % – fundusz remontowy z przeznaczeniem na remont balkonów
    • 30% – fundusz remontowy nieruchomości

    § 3

    Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2026 r. i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

    Ad. 3c)

    Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawie wyrażenia zgody na lokalizację, na nieruchomości gruntowej położonej w Lublinie przy ul. Kaczeńcowej stanowiącej działkę o numerze 34/50 obręb 0030 Rury Wizytkowskie, przyłącza kablowego nn.

    Przewodniczący Komisji GZMiI poinformował, że członkowie komisji po zapoznaniu się z:

    1. Pismem z dnia 11.07.2025 r. firmy ENERGOMIR Sp. o.o. dot. wyrażenia zgody na lokalizację przyłącza kablowego nn. wraz ze złączem kablowo – pomiarowym w celu zasilenia ogólnodostępnej stacji ładowania ul. Kaczeńcowa 7 gm. Lublin dz. Nr.34/5.
    2. Projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na lokalizację na nieruchomości gruntowej położonej w Lublinie przy ul. Kaczeńcowej stanowiącej działkę o numerze 34/50 obręb 0030 Rury Wizytkowskie przyłącza kablowego nn.

    postanowili rekomendować RN, aby odroczyła termin podjęcia uchwały w sprawie zgody na lokalizację przyłącza, do czasu zapoznania się ze stanowiskiem Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Łęgi”, odnoszącego się do prośby zawartej w piśmiefirmy ENERGOMIR Sp. o.o.

    Rada Nadzorcza przyjęła takie rozwiązanie. Postanowiła skierowa do RPNO „Łęgi” pismo z prośbą o przedstawienie stanowiska w powyższej sprawie.

    Ad. 3d

    Korekty planu gospodarczo finansowego SM „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącego planu mienia Spółdzielni 2025 r. w pozycji „Remont parkingu przy ul. Tatarakowej 29 w osiedlu „Łęgi” w wysokości 36 000,00 zł.

    Zastępca prezesa ds. eksploatacji poinformował, że Administracji osiedla „Łęgi” wnosi do Rady Nadzorczej o podjęcie uchwały w sprawie korekty planu gospodarczo – finansowego poprzez zwiększenie o 36 000 zł. zaplanowanych środków finansowych, zawartych w Załączniku do uchwały „Remonty mienie spółdzielni” w pozycji remont parkingu przy ul. Tatarakowej 28. Decyzja o zwiększeniu środków finansowych jest konieczna w związku z trwającaprocedurą przetargową obejmującą swoim zakresem powyższy parking, jak również remont 59 wejść do klatek schodowych. Brak całościowego pokrycia finansowego na realizację remontu powyższego parkingu skutkować będzie koniecznością unieważnienia bardzo korzystnej dla Spółdzielni oferty przetargowej obejmującej swoim zakresem również wejścia do klatek schodowych.

    Rada Nadzorcza po dyskusji, 20 głosami za, podjęła uchwałę następującej treści:

    UCHWAŁA nr 38/10/2025
    Rady Nadzorczej
    Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie
    z dnia 23.09.2025 r.

    w sprawie: korekty planu gospodarczo – finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącego planu remontów mienia Spółdzielni 2025 r.

    Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 1 Statutu Spółdzielni uchwala, co następuje:

    § 1

    Wprowadza się korektę planu gospodarczo – finansowego na 2025 r. Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” dotyczącą przesunięcia środków na remont nawierzchni parkingu przy ul. Tatarakowej 28 w wysokości 36 000 zł – zgodnie z załącznikiem „Plan remontów mienia Spółdzielni 2025 korekta II”.

    §2

    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.

    Ad.3e)

    Korekty planu gospodarczo finansowego SM „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącą przesunięcia środków na zakup ogrodzenia stanowiącego pierwszy etap przebudowy placu zabaw przy ul. Romantycznej w osiedlu „Skarpa” w wysokości 10 000,00 zł.

    Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych poinformował o potrzebie wykonania ogrodzenia placu zabaw znajdującym się przy ul. Romantycznej. Ogrodzenie poprawi bezpieczeństwo dzieci oraz ograniczy zwierzętom dostęp do piaskownicy.

    Po dyskusji Rada, 19 głosami za, przeciw 0 i 1 wstrzymującym się, Rada przyjęła uchwałę następującej treści:

    Uchwała nr 40/11/2025
    Rady Nadzorczej
    Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
    z dnia 23.09.2025 r.

    w sprawie: korekty planu gospodarczo – finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącego planu remontów mienia Spółdzielni 2025 r.

    Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 1 Statutu Spółdzielni uchwala, co następuje:

    § 1

    Wprowadza się korektę planu gospodarczo – finansowego na 2025 r. Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” dotyczącą przesunięcia środków na zakup ogrodzenia stanowiącego pierwszy etap przebudowy placu zabaw przy ul. Romantycznej w wysokości 10 000zł – zgodnie z załącznikiem „Plan remontów mienia Spółdzielni 2025 korekta II”.

    §2

    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.

    Ad.3 f)

    Korekty planu gospodarczo – finansowego SM „Czuby” w Lublinie na 2025 r dotyczącego przesunięcia środków na wykonanie studni z kratką burzową i podłączenie kanalizacji na parkingu przy ul. Kawaleryjskiej w osiedlu „Błonie” w wysokości 56 580,00 zł.

    Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych wniósł o zwiększenie kwoty przeznaczonej na remont do 60 000 zł w celu wykonania zaplanowanego remontu parkingu przy ul. Kawaleryjskiej.

    Obecnie część parkingu jest wyłączona z użytkowania ze względu na zastój wody na kilku miejscach parkingowych. Zaplanowano wykonanie dodatkowych studzienek kanalizacyjnych, które mają rozwiązać ten problem.

    Rada zobowiązała Zarząd do aktualizacji załącznika do planu remontów mienia Spółdzielni, aby było można ocenić w jakim stopniu plan został wykonany.

    Rada Nadzorcza, 20 głosami za, przyjęła uchwałę następującej treści:

    Uchwała nr 41/12/2025
    Rady Nadzorczej
    Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 23.09.2025 r.

    w sprawie: korekty planu gospodarczo – finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby’’ w Lublinie na 2025 r. dotyczącego planu remontów mienia Spółdzielni 2025 r.

    Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 1 Statutu Spółdzielni uchwala, co następuje:

    Wprowadza się korektę planu gospodarczo – finansowego na 2025 r. Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” dotyczącą przesunięcia środków na wykonanie studni z kratką burzową i podłączenie do kanalizacji na parkingu przy ul. Kawaleryjskiej w wysokości 60.000 – zgodnie z załącznikiem

    „Plan remontów mienia Spółdzielni 2025 korekta II”.

    §2

    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.

    Ad 4 a)

    Propozycje zmian Regulaminu wynajmu pomieszczeń wspólnych nieruchomości Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

    Przewodniczący Komisji GZMiI zaproponował, aby zdjąć ten punkt z porządku obrad.

    Komisja na posiedzeniu 22.09.2025 r. nie przygotowała zmian do Regulaminu wynajmu pomieszczeń wspólnych nieruchomości Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

    Za zdjęciem z porządku obrad powyższego punktu oddano 19 głosów, wstrzymał się 1.

    4b)

    Propozycje zmian Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania (kalkulacji) opłat za używanie lokali SM „Czuby”.

    Przewodniczący Komisji GZMiI zaproponował, aby zdjąć ten punkt z porządku obrad.

    Komisja na posiedzeniu 22.09.2025 r. nie przygotowała zmian do Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania (kalkulacji) opłat za używanie lokali SM „Czuby” w Lublinie.

    Za zdjęciem z porządku obrad powyższego punktu oddano 20 głosów.

    Ad. 5a)

    Informacja Zarządu nt. wykazu przetargów przeprowadzonych w roku 2024 i 2025 r w trybie „zamówienia z wolnej ręki” i w trybie „zapytania o cenę”, w których wartość zamówienia przekroczyła kwotę 10 000 zł.

    Wykaz przetargów przeprowadzonych latach 2024 i 2025 w trybie „zamówienia z wolnej ręki” i w trybie „zapytania o cenę”, w których wartość zamówienia przekroczyła kwotę 10 000 zł przekazano członkom Rady drogą mailową. Wykaz stanowi załącznik Nr 2 do niniejszego protokołu.

    Przewodniczący Komisji GZMiI poinformował, że Komisja po zapoznaniu się z wykazem przetargów przeprowadzonych w latach 2024 i 2025 w trybie „zamówienia z wolnej ręki” i w trybie „zapytania o cenę”, w których wartość zamówienia przekroczyła kwotę 10 000 zł., po dyskusji postanowiła zgłosić do RN wnioski następujące wnioski:

    Rada Nadzorcza powinna zobowiązać Zarząd do:

    • przedstawiania Radzie raz na kwartał informacji o jednorazowych wydatkach powyżej 50 000 zł;
    • organizowania postępowań w trybie przetargu nieograniczonego na okresowe przeglądy techniczne (w każdej specjalności wymaganej obowiązującymi przepisami prawa) obiektów w całej Spółdzielni, których wartość zamówienia przekracza 50 000 zł. Uchwała ta powinna obowiązywać bez dokonywania zmian w obowiązującymRegulaminie udzielania zamówień na roboty remontowo-budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych.
    • umieszczania na stronie internetowej wykazu rozstrzygniętych przetargów zawierających informację o wykonawcy i ofercie.

    Albert Poniemirski zgłosił wniosek, aby:

    Zobowiązanie Zarządu do przygotowania propozycji zmian w regulaminie udzielania zamówień uwzględniających:

    1. tryb informowania RN o zamówieniach w trybie zapytania o cenę i z wolnej ręki
    2. publikację na stronie spółdzielni rejestru zamówień obejmującego:
      • wykonawcę 
      • przedmiot umowy
      • tryb zamówienia
      • wartość umowy
      • osiedle
      • status
    3. klauzulę umowną informującą kontrahenta o ww. rejestrze

    Zgłoszone wnioski zostały przyjęte 13 głosami za, przeciw 0, 7 wstrzymujących się od głosu.

    Ad. 5b)

    Informacja Zarządu nt. mienia Spółdzielni – załącznik do uchwały nr 11/1/2020 RN z dnia 21.07.2020 r.

    Członkowie Rady Nadzorczej po zapoznaniu się z




    Załącznik do Uchwały Nr 11/1/2020 Rady Nadzorczej SM Czuby w Lublinie z dnia 21.07.2020.
    nr dz.adres/opispowierzchnia w m²uwaginumery Uchwał Zarządu SM „Czuby” w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności lokali
    działkalokale własnychlokale najem w pawilonachlokale najem w nieruch. mieszk.lokale gospodarczych w nieruch.. mieszk.dzierżawy terenu

              
    24/22ul. Fantastyczna 11    21,00   
    24/21ul. Sympatyczna 1,3    32,00   
    33/25ul. Gościnna 7,9,11,13   45,8036,20  38/2006 z dn. 28.11.2006.
    33/9ul. Romantyczna 9    16,00   
    33/27ul. Romantyczna 15, Radości 9,11   1 385,0081,80  42/2006 z dn. 28.11.2006.
    49/32ul. Romantyczna 8-12    96,00   
    49/25ul. Romantyczna 6    48,00   
    49/108ul. Przedwiośnie 2   249,60   40/2006 z dn. 28.11.2006.
    54ul. Fantastyczna 4-8   208,70184,90  55/2003/2005 z dn. 29.11.2005.
    24/23ul. Fantastyczna 5,7,9,13,15   29,40   44/2006 z dn. 05.12.2006.
    24/24ul. Fantastyczna 17,19,21   16,2018,50  45/2006 z dn. 05.12.2006.
    24/20ul. Sympatyczna 12,14,16, Radości 4   729,3037,60  49/2006 z dn. 19.12.2006.
    24/18ul. Sympatyczna 8,10, Radości 10,12   21,90   48/2006 z dn. 19.12.2006.
    24/16ul. Sympatyczna 2,4    23,80   
    24/17ul. Radości 14    22,60   
    33/28ul. Romantyczna 17,19, Radości 1,3,5   22,9016,60  41/2006 z dn. 28.11.2006.
    49/110ul. Przedwiośnie 1,3,7    67,80   
    24/26Sympatyczna 7 52,20    wiecz.użyt. 
    24/13ul. Radości 2A2 529 436,97   wiecz.użyt. 
    49/26ul. Przytulna 45 416826,75400,50  204,00wiecz.użyt. 
    508,71wiecz.użyt. 
    24/25ul. Sympatyczna 5B, ul. Filaretów – parking4 537 67,75  127,00wiecz.użyt. 
    24/4ul. Filaretów – parking3 960    2 975,00wiecz.użyt. 
    24/15ul. Radości – parking1 912    1 207,50wiecz.użyt. 
    49/17ul. Romantyczna – boisko10 808    20,30wiecz.użyt. 
    49/29ul. Romantyczna – parking5 661    4 010,00wiecz.użyt. 
    24/29ul. Gościnna69     wiecz.użyt. 
    30/4ul. Gościnna – parking3 106     wiecz.użyt. 
    64/1ul. Gościnna – parking246     wiecz.użyt. 
    33/1ul. Gościnna 17a – przy wymiennikowni1 137     wiecz.użyt. 
    33/8ul. Gościnna 50-58 – teren zielony4 819     wiecz.użyt. 
    26/2ul. Sympatyczna2 859     wiecz.użyt. 
    30/3ul. Gościnna 26a80     działka własna 
    24/19dojazd do ul. Radości 4,10,121 459     działka własna 
    49/109ul. Przedwiośnie813     działka własna 
     RAZEM SKARPA49 4111 387,66905,222 708,80702,808 543,80  
              
    40/14ul. Dziewanny 1   225,20   5/2006 z dn. 09.05.2006.
    41/3ul. Stokrotki 8    30,00   
    41/2ul. Różana 6   91,7031,70  10/2006 z dn. 23.05.2006.
    24/7ul. Różana 3    27,00   
    24/19ul. Różana 17, 21, 27   65,4018,00  8/2006 z dn. 23.05.2006.
    54/4ul. Jutrzenki 10 62,94    w tym garaż wynajmowany 16,14 m21/2008 z dn. 08.01.2008.
    28/5
    28/21
    52/11ul. Watykańska 4-10 1 282,73495,34 396,86  16/2006 z dn. 07/06.2006.
    52/12ul. Jana Pawła II 9    10,50   
    40/13ul. Dziewanny 5   35,94   4/2006 z dn. 09.05.2006.
    42/5ul. Dziewanny 14   94,20    
    24/15ul. Różana 12 863417,89    Wieczyste użytkowanie24/2006 z dn. 11.04.2006 r. i 14a/2014 z dn. 14.10.2014.
    40/30ul. Dziewanny 35 475 408,90   wiecz.użyt. 
    41/1ul. Różana 82 115311,50435,60   wiecz.użyt. 
    24/10ul. Jutrzenki 59 418 1 514,00  1 980,13wiecz.użyt. 
    24/6Przy ul. Różanej – dojazd do przedszkola2 468     wiecz.użyt. 
    24/16Przy ul. Sasankowa 8 -parking409     wiecz.użyt. 
    24/17ul. Armii Krajowej 7 -parking4 863    3657wiecz.użyt. 
    41/4Przy ul. Stokrotki i ul. Rucianej -boisko10 111     wiecz.użyt. 
    52/8ul. Watykańska 2 -zieleń2 452    41,95wiecz.użyt. 
    24/13Ulica Sasankowa938     wiecz.użyt. 
    41/12ul. Ruciana – parking216     wiecz.użyt. 
    52/13Droga dojazdowa do ul. Watykańskiej 101 158     wiecz.użyt. 
     RAZEM RUTA42 4862 075,062 853,84512,44514,065 679,08  
    21ul. Kaczeńcowa 1-5   309,20   26/2006 z dn. 11.04.2006.
    22/5ul. Kaczeńcowa 6-10   72,60   17/2003/2004 z dn. 03.02.2004.
    22/4ul. Kaczeńcowa 2, Biedronki 3    8,00  17/2006 z dn. 07.06.2006.
    22/7ul. Biedronki 5-11   48,20   27/2006 z dn. 11.04.2006.
    19/15ul. Tatarakowa 10-16   22,0025,00  20/2003 z dn. 24.06.2003.
    19/17ul. Tatarakowa 2, 6, 8   237,20   22/2003 z dn. 24.06.2003.
    22/2ul. Tymiankowa 1-3   74,10   21/2003 z dn. 24.06.2003.
    22/3ul. Bociania 6-10   235,70   23/2003 z dn. 24.06.2003.
    23/2ul. Tymiankowa 54-58   25,00   24/2003 z dn. 24.06.2003.
    23/3ul. Tymiankowa 48-52   161,10   34/2006 z dn. 27.06.2006.
    27Tatarakowa 5 16,40     2/2008 z dn. 08.01.2008.
    19/10ul. Tatarakowa 283 700375,60147,40   Wieczyste użytkowanie 
    271,00     
    33/3ul. Biedronki – parking1 154     wiecz.użyt. 
    5/13ul. Tymiankowa – parking1 333     wiecz.użyt. 
    5/17W pobl. Tymiankowej – zieleń2 474     wiecz.użyt. 
    33/1W pobliżu Kaczeńcowej – zieleń1 214     wiecz.użyt. 
    34/50W pobliżu Kaczeńcowej – zieleń3 085    40,00wiecz.użyt. 
    19/14ul. Tatarakowa 244 248    3500wiecz.użyt. 
    19/12Teren ziel.i pod usł.ul. Biedronki3 194     wiecz.użyt. 
    19/16Teren zielony i plac zabaw4 617     wiecz.użyt. 
    22/6Plac zabaw ul. Biedronki i Kaczeńcowa1 753     wiecz.użyt. 
    19/9Wiklinowa 2 – do zabudowy2 902     działka własna 
     RAZEM ŁĘGI29 674663,00147,401 185,1033,003 540,00  
    14/2ul. Husarska 2,6,8 i Ułanów 22        
    14/4ul. Ułanów 14-16   6,50   76/2003/2004 z dn. 10.02.2004.
    14/10ul. Hetmańska 12-16   23,20   73/2003/2004 z dn. 10.02.2004.
    14/8ul. Dragonów 3, 14        
    14/15ul. Hetmańska 6-10        
    15/2ul. Szaserów 1,9,11        
    15/4ul. Rycerska 2-8        
    15/6ul. Rycerska 5 , ul. Kawaleryjska 8   14,80   72/2003 z dn. 24.06.2003.
    15/9ul. Kawaleryjska 2-6   21,00   70/2003 z dn. 24.06.2003.
    15/12ul. Kawaleryjska 14-18        
    4/6ul. Dragonów 21 780705,12373,58   wiecz.użyt. 
    225,40     
    14/16Teren zielony – lokal użytkowy441 6,40   wiecz.użyt. 
    14/3Parking ul. Ułanów 162 779     wiecz.użyt. 
    14/5Parking ul. Dragonów4 787     wiecz.użyt. 
    14/11Tereny rekreacyjne4 004     wiecz.użyt. 
    14/13Tereny zielone764    1 199,00wiecz.użyt. – dzierżawa łącznie z 14/14 
    14/14Tereny zielone709     wiecz.użyt. 
    15/13Teren pod parking ul. Kawaleryjska7 216     wiecz.użyt. 
    15/14ul. Kawaleryjska 6A179    50,00wiecz.użyt. 
     RAZEM BŁONIE22 659930,52379,9865,500,001 249,00  
              
    38/2, 14/8ul. Szmaragdowa 36   17,90   65/2003 z dn. 24.06.2003. zmieniona aneksem z dn. 29.11.2005.
    17/3ul. Szmaragdowa 4   192,00195,00  12/2006 z dn. 23.05.2006.
    95ul. Bursztynowa 36 230,60      
    31,60      
    46/2, 47/3, 53/1Bursztynowa 17  290,70     
    94/5Dojazd do ul. Bursztynowej 342 060     wiecz.użyt. 
    14/5Parking przy Szmaragdowej 361 042     wiecz.użyt. 
    37/1Chodnik przy Szmaragdowej 4-6142     wiecz.użyt. 
    3/34Przy ul. Topazowej1 352     wiecz.użyt. 
     RAZEM WIDOK4 596262,20290,70209,90195,000,00  
    53/4ul. Perłowa 4-8 107,00 3,50   46/2003 z dn. 24.06.2003.
    53/1ul. Szafirowa 3-5   18,005,30  44/2003 z dn. 24.06.2003.
    54/4ul. Turkusowa 1, Bursztynowa 12   20,50   43/2003 z dn. 24.06.2003.
    67/3,10,12; 12/12;19/8ul. Agatowa 16   32,20   35/2008 z dn. 19.06.2008.
    19/6Agatowa 71 463 438,27   działka własna 
    19/5Agatowa98     działka własna 
    20/7Teren niezabud. przy ul. Agatowej137     działka własna 
    20/8Teren niezabud. przy ul. Agatowej92     działka własna 
    53/5Dojazd do wym. ul. Bursztynowa 6a1 239     wiecz.użyt. 
    54/3Dojazd do wym. ul. Turkusowa 3a954     wiecz.użyt. 
     RAZEM PORĘBA3 983107,00438,2774,205,300,00  
     RAZEM SM CZUBY152 8095 425,445 015,414 755,941 450,1619 011,88  

    nie zgłosili uwag do przedstawionej informacji.

    Przewodniczący Komisji GZMiI poinformował, że członkowie komisji po zapoznaniu się z Załącznikiem nr 1 do uchwały 11/1/2020 Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie z dnia 21.07.2020 r., po dyskusji, postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek, aby zobowiązała Zarząd spółdzielni do przekazania Radzie Przedstawicieli Nieruchomosci Osiedla „Błonie” uchwał Zarządu w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności w nieruchomościach przy ul. Ułanów 14, Hetmańskiej 12,14,16, Kawaleryjskiej 2,4,6,8 oraz Rycerskiej 5 w osiedlu „Błonie”, w której znajdują się lokale zakwalifikowane jako mienie spółdzielni.

    O przekazanie uchwał Zarządu wnosiła Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie” w piśmie skierowanym do Zarządu spółdzielni i wiadomości Rady Nadzorczej z dnia 29.07.2024 r.

    Rada Nadzorcza, 19 głosami za, przeciw 0, 1 wstrzymującym się, zobowiązała Zarząd spółdzielni do przekazania Radzie Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie” uchwal:

    1. Uchwała nr 73/2003/2004 z dnia 10.02.2004 r. – Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności lokali w nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków numerem działki 14/10 o powierzchni 17 300m2 (obręb 30 ark.1) obejmującej budynki położone przy ul. Hetmańskiej 12,14,16.
    1. Uchwała nr 70/2003 z dnia 24.06.2003 r. – Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności lokali w nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków numerem działki 15/9 o powierzchni 18 282 m2 (obręb 30 ark.2) obejmującej budynki położone przy ul. Kawaleryjska 2,4 i 6.
    1. Uchwała nr 76/2003/2004 z dnia 10.02.2004 r. – Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności lokali w nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków numerem działki 14/4 o powierzchni 12 134 m2 (obręb 30 ark.1) obejmującej budynki położone przy ul. Ułanów 14,16.
    1. Uchwała nr 72/2003 z dnia 24.06.2003 r. – Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności lokali w nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków numerem działki 15/6 o powierzchni 12 832 m2 (obręb 30 ark.2) obejmującej budynki położone przy ul. Rycerska 5, Kawaleryjska 8.

    Ad. 6. Rozpatrzenie pism skierowanych do RN.

    Rada zapoznała się z następującymi pismami:

    1. Pismem z dnia 18.09.2025 r. członka Spółdzielni zamieszkałego na os. „Ruta” – skargą na działania i wypowiedzi pracowników Administracji osiedla „Ruta”, lekceważenia problemu wieloletnich przecieków balkonu i mieszkania. Rozpatrzenie powyższej skargi zostało ujęte w porządku obrad Komisji Rewizyjnej i GZMiI, zwołanej w dniu 22.09.2025 r., które to komisje zarekomendowały Radzie odroczenie terminu rozpatrzenia skargi do czasu zapoznania się z ekspertyzą techniczną dot. wieloletnich przecieków balkonu zawierającą program naprawczy prowadzący do ich likwidacji.

      Rada przyjęła takie rozwiązanie 20 głosami za. Postanowiła zająć się rozpatrzeniem ww. skargi niezwłocznie po otrzymaniu ekspertyzy.
    2. Odpowiedzią z wyjaśnieniami na pismo z dnia 11 września 2025 r. członka RN, przedstawiciela z osiedla „Ruta”, w której poinformowano ww. między innymi: z jakich przepisów wynika obowiązek dotyczący montażu urządzeń oraz ogólne zasady ich stosowania, że z przedstawionej analizy technicznej i ekonomicznej montażu podzielników kosztów dla budynku przy ul. Różanej 27 wynika, że instalacja jest przystosowana do montażu i dokonywania rozliczeń c.o. na podstawie danych otrzymanych z podzielników oraz ile wyniosła obliczona oszczędność w 2024 r. i za 5 miesięcy 2025 r. w porównaniu do budynku Różana 21.
    3. Pismem z dnia 17.09.2025 r. wyjaśnieniem kierownika DK „Ruta” dot. wyniku finansowego za I półrocze 2025 r
      „Wykonanie finansowe z tytułu prowadzonej działalności za pierwsze półrocze to kwota 31 305 zł netto. W lipcu osiągnięto wpływy w wysokości 29 097,55 zł netto, co rekompensuje niewielki niedobór za pierwsze półrocze 2025 r. Razem daje to ogólny wynik 60 402,55 zł netto. W kolejnych miesiącach br. planujemy przychody z tytułu prowadzonej działalności w kwocie około 30 tysięcy złotych”.
    4. Ofertą firmy EuroPark zarządzającą parkingiem przy ul. Agatowej 18 w osiedlu „Poręba”. Rada Nadzorcza, postanowiła tym tematem zając się na kolejnym posiedzeniu. Komisje rady przeanalizują zgromadzone przez Zarząd inne oferty i przygotują propozycje zmian do Regulamin najmu i użytkowania miejsc postojowych na wydzielonych i ogrodzonych parkingach niestrzeżonych w nieruchomościach SM „Czuby” w Lublinie. Mając na uwadze fakt, że możliwość obsługi parkingów przez firmy zewnętrzne, wiąże się z konieczna zmiany uchwały Walnego Zgromadzenia z 2017 r.
      Za powyższymi planem oddano 19 głosów.
    5. Pismem z dnia 18.09.2025 r. firmy Ista polska Sp. z o.o. z odpowiedzią na pytania zgłoszone w piśmie Rady Nadzorczej z dnia 29.08.2025 r.
      Rada Nadzorcza w związku z brakiem odpowiedzi na niektóre pytania oraz przedstawione niektóre odpowiedzi za niewystarczające, postanowiła nadal zajmować się rozliczeniem kosztów c.o. na m2 dla budynków tam, gdzie nie ma podzielników i dla budynków rozliczanych z podzielników, a także w celu ustalenia, jakie proporcje są korzystne do stosowania przy rozliczeniu c.o. oraz w jaki sposób ustala się dobór współczynników dla poszczególnych mieszkań. Ponadto RN rozważa możliwość zwrócenia się o opinię do zespołu prawnego, w jaki sposób i jakie konsekwencje będzie musiała ponieść Spółdzielnia w przypadku odstąpienia od rozliczania kosztów c.o. i po rezygnacji z podzielników.
    6. Pismem z 29 sierpnia 2025 r. członka zamieszkałego w osiedlu „Ruta” dot. sytuacji na posiedzeniu Rady 26.09.2025 r. i jako pewnej reguły.
      Rada powyższe pismo pozostawiła bez komentarza.

    Ad.7.

    Przyjęcie protokołu z posiedzenia RN z dnia 26.08.2025 r.

    Albert Poniemirski proponuje usunąć słowo „nie” w zdaniu: „aby zobaczyć czy każda z tych pozycji odnosi się do pozycji infrastruktury, których nie jesteśmy właścicielem.” na stronie 6.

    Za przyjęciem protokołu wraz z przedstawioną zmianą oddano 19 głosów, przeciw 0, wstrzymał się 1.

    Ad.8

    Sprawy wniesione.

    1. Krystian Farion złożył wniosek, aby Zarząd sprawdził pod kątem finansowania remont schodów dokonany w budynku przy ulicy Różanej 1. W budynku tym znajduje się administracja os. „Ruta” oraz inne lokale, które nie należą do Spółdzielni.
    2. Andrzej Turski zaproponował, aby Zarząd na kolejnym posiedzeniu przedstawił propozycję struktury zatrudnienia na 2026 r.
    3. Sylwia Zubrzycka zaproponowała, aby wprowadzić hasła dla członków Spółdzielni umożliwiające uzyskanie bardziej szczegółowych informacji na stronie internetowej spółdzielni.
    4. Maria Gajewska – Mikołajewicz poprosiła o sprawdzenie, jaki jest obecny status prawny lokalu użytkowego przy ul. Bursztynowej 6a w osiedlu „Poręba”.
    5. Zastępca Prezesa ds. finansowych poinformowała o:
      1. znacznym postępie we wdrażaniu systemu, poprawie komunikacji z firmą Unisoft. System został wdrożony i dalsze spotkania z przedstawicielami tej firmy nie są potrzebne;
      2. o zakupie w firmie Unisoft modułu programu potrzebnego do funkcjonowania e-boku. Rozpoczęto już symulację i wdrożenie panelu, tak, aby działał od stycznia 2026 r.;
      3. o możliwości przedstawienia na kolejnym posiedzeniu RN, propozycji rozliczania odsetek od lokat na poszczególne nieruchomości;
      4. zaproszeniu do złożenia pocztą elektroniczną czterech oferentów: firmy X-KOM Sp. z o.o., VICO Maciej Marczewski Komputronik S.A., Arrakis Andrzej Marzenta ofert na zakupu komputerów. Zakupy planowane są w kilku częściach. Pierwszy zakup to 13 komputerów dla działu księgowości, członkowsko-prawnego oraz czynszów, gdyż nie ma możliwości właściwego zabezpieczenia zawartych w nich danych. Należy wymienić w sumie około 60 komputerów.
        Rada Nadzorcza zaakceptowała te działania i zobowiązała Zarząd do przedstawia RN informacji o zakupie wraz ze złożonymi ofertami.

    Ustalono, że kolejne posiedzenie Rady zostanie zwołane na 28.10.2025 r.

    Na tym posiedzenie zakończono.

    Sekretarz
    Rady Nadzorczej
    Katarzyna Podlecka
    Przewodniczący
    Rady Nadzorczej
    Jerzy Kaczmarski

    Data opublikowania: 13:31, 4 listopada 2025

    Kategorie: Protokoły, Uchwały z zebrańRady Nadzorczej

    x
    Bon ciepłowniczy
    Baner Bon ciepłowniczy