II Protokół Nr 9 /2025
z posiedzenia Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie, które odbyło się
w dniu 23.09.2025 r.
W dniu 23 września 2025 r. o godz. 17:00 w siedzibie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS: 0000082134, odbyło się posiedzenie Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” (dalej również: „Rada Nadzorcza SM „Czuby”, „RN SM „Czuby” lub „RN”), w której uczestniczyli następujący członkowie:
Przewodniczący: Jerzy Kaczmarski
Zastępca przewodniczącego: Magdalena Boguta – on line
Sekretarz: Katarzyna Podlecka
Członkowie: Leszek Antoniewski, Mateusz Byra, Ewa Czępińska, Leszek Dunecki, Krystian Farion, Maria Gajewska – Mikołajewicz, Konrad Gładosz, Anna Lulis, Albert Poniemirski, Janina Samborska, Anna Sieradzka, Jolanta Sławińska, Andrzej Turski, Sylwia Zubrzycka
Emilia Zamiejska – on line
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
– Prezes Zarządu – Tomasz Koziński
– Zastępca Prezesa ds. finansowych – Anna Wiejak
– Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Dariusz Michałowski
– radca prawny – Katarzyna Silmanowicz
– st. specj. działu członkowsko – prawnego- Anna Korzonek.
Obradom przysłuchiwało się 8 członków spółdzielni.
Do liczenia głosów została wyznaczona Małgorzata Zmysłowska
Ad. 1 Przyjęcie porządku obrad.
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych poinformował, że Zarząd SM „Czuby” wnosi o uzupełnienie porządku obrad posiedzenia w dniu 23.09.2025 r. w pkt 3 o ppkt-y:
- Korekty planu gospodarczo finansowego SM „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącego planu mienia Spółdzielni 2025 r. w pozycji „Remont parkingu przy ul. Tatarakowej 29 w osiedlu „Łęgi” w wysokości 36 000,00 zł.
- Korekty planu gospodarczo finansowego SM „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącą przesunięcia środków na zakup ogrodzenia stanowiącego pierwszy etap przebudowy placu zabaw przy ul. Romantycznej w osiedlu „Skarpa” w wysokości 10 000,00 zł.
- Korekty planu gospodarczo – finansowego SM „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącą przesunięcia środków na wykonanie studni z kratką burzową i podłączenie kanalizacji na parkingu przy ul. Kawaleryjskiej w osiedlu „Błonie” w wysokości 60 000,00 zł.
Przewodniczący Rady poinformował, że porządek obrad posiedzenia, po uwzględnieniu wniosku Zarządu dot. uzupełnienia pkt 3 o ppkt- y d, e, f, przedstawia się następująco:
- Przyjęcie porządku obrad.
- Analiza danych (prezentacja wyników przez A. P.) dotyczących zużycia ciepła w poszczególnych osiedlach i struktury kosztów c.o. Ruta 2023-24.
- Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawie:
- upoważnienia dwóch członków Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie do zawarcia w imieniu Spółdzielni umów o pracę z Członkami Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
- zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy oraz podziału zgromadzonych środków na funduszu remontowym w nieruchomości EW 05 ul. Szmaragdowa 4 w osiedlu „Widok”.
- wyrażenia zgody na lokalizację na nieruchomości gruntowej położonej w Lublinie przy ul. Kaczeńcowej, stanowiącej działkę o numerze 34/50 obręb 0030 Rury Wizytkowskie, przyłącza kablowego nn.
- Korekty planu gospodarczo finansowego SM „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącą planu mienia Spółdzielni 2025 r. w pozycji „Remont parkingu przy ul. Tatarakowej 29 w osiedlu „Łęgi” w wysokości 36 000,00 zł.
- Korekty planu gospodarczo finansowego SM „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącą przesunięcia środków na zakup ogrodzenia stanowiącego pierwszy etap przebudowy placu zabaw przy ul. Romantycznej w osiedlu „Skarpa” w wysokości 10 000,00 zł.
- Korekty planu gospodarczo – finansowego SM „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącą przesunięcia środków na wykonanie studni z kratką burzową i podłączenie kanalizacji na parkingu przy ul. Kawaleryjskiej w osiedlu „Błonie” w wysokości 60 000,00 zł.
- Propozycje zmian:
- Regulaminu wynajmu pomieszczeń wspólnych nieruchomości Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
- Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania (kalkulacji) opłat za używanie lokali SM „Czuby”.
- Informacja Zarządu nt.
- Wykaz przetargów przeprowadzonych w roku 2024 i 2025 r. w trybie „zamówienia z wolnej ręki” i w „trybie zapytania o cenę”, w których wartość zamówienia przekroczyła kwotę 10 000 zł.
- Mienia Spółdzielni – załącznik do uchwały nr 11/1/2020 RN z dnia 21.07.2020 r.
- Rozpatrzenie pism skierowanych do RN.
- Rozpatrzenie skargi na działalność Zarządu i Administracji osiedla „Ruta”.
- Przyjęcie protokołu z posiedzenia RN z dnia 26.08.2025 r.
- Sprawy wniesione.
Porządek obrad, bez innych uwag, został przyjęty 16 głosami za.
Ad. 2. Analiza danych (prezentacja wyników przez A.P.) dotyczących zużycia ciepła w poszczególnych osiedlach i struktury kosztów c o. „Ruta” 2023-24.
Albert Poniemirski przedstawił prezentacje zawierającą analizę kosztów c.o. SM „Czuby” za 2024 r. i analizę kosztów c.o. osiedla „Ruta” część II – materiał stanowiący kontynuację analiz kosztów c.o. osiedla „Ruta” za lata 2022 – 2024, prezentowanej na posiedzeniach RN w lipcu i sierpniu br. Przedstawiona przez Alberta Poniemirskiego analiza stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu Zwrócił uwagę na znaczny udział kosztów związanych z c.o. w składnikach czynszu.
Przewodniczący Rady zaproponował, aby RN zobowiązała Zarząd do opracowania i przedstawienia wniosków wynikających z zestawień zawartych w analizie kosztów c.o. za 2024 i 2025 r. Alberta Ponimirskiego. Wnioski powinni sporządzić pracownicy Spółdzielni zajmujący się rozliczaniem c.o., a Zarząd przedstawić je na następnym posiedzeniu Rady.
Zastępca ds. finansowych poprosiła o więcej czasu ze względu na złożoność tematu.
Za przyjęciem wniosku oddano 17 głosów, przeciw 0, wstrzymało się 2.
Zastępca prezesa ds. eksploatacji wyjaśnił, że przesłane członkom Rady w 8 plikach zestawienia faktur LPEC dot. konserwacja c. o. oraz kopie umów i porozumień – niezbędne były Albertowi Poniemirskiemu do sprawdzenia, czy SM „Czuby” ponosi oraz czy musi ponosić koszty z tytułu konserwacji c.o., a także do opracowania przedstawionej dzisiaj prezentacji Koszty c.o. za 2024 i 2025 na pozostałych 5 osiedlach (poza osiedlem „Ruta”).
Poinformował, że LPEC dla SM „Czuby” wykonuje tylko konserwacje c.o., nie konserwuje instalacji wody ciepłej. Węzły cieplne nie są własnością SM „Czuby”, konserwujemy je we własnym zakresie.
Ad. 3a)
Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawie upoważnienia dwóch członków Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie do zawarcia w imieniu Spółdzielni umów o pracę z Członkami Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji po przeanalizowaniu na posiedzeniu 22.09.2025 r. poniższych informacji:
- Członkami Zarządu zostały zawarte umowy o pracę:
- z Prezesem Zarządu Tomaszem Kozińskim od 07.07.2025 r. do 3.10.2025 r. z wynagrodzeniem w wysokości 15.000 zł brutto.
- z Zastępcą Prezesa ds. eksploatacyjnych Dariuszem Michałowskim od 14.02.2025 r. do 30.09.2025 r. z wynagrodzeniem w wysokości 13 500 zł brutto.
- z Zastępcą Prezesa ds. finansowych Anną Wiejak od 16.01.2025 r. do 30.09.2025 r. z wynagrodzeniem 13 500 zł brutto.
- Walne Zgromadzenie w 2025 r. w Statucie SM „Czuby” w Lublinie wprowadziło następujące zmiany:
- w § 92 ust 3 otrzymał brzmienie:
„Walne Zgromadzenie może odwołać tych członków Zarządu, którym nie udzieliło absolutorium. Uchwała w przedmiocie odwołania zapada większością ogólnej liczby członków uczestniczących w Walnym Zgromadzeniu.” - w § 92 ust. 4 otrzymał brzmienie:
„Z członkami Zarządu zatrudnionymi w Spółdzielni Rada Nadzorcza może nawiązać stosunek pracy na podstawie umowy o pracę na czas trwania kadencji.” - w § 92 ust 6 i 7 otrzymał brzmienie:
„6. Kadencja członków Zarządu trwa 4 lata.
7. Do członków Zarządu, którzy nie pełnią swojej funkcji kadencyjnie w dniu wpisu zmiany § 92 ust. 6 Statutu do Krajowego Rejestru Sądowego, za pierwszy dzień kadencji uznaje się dzień wpisu zmiany § 92 ust. 6 Statutu do Krajowego Rejestru Sądowego.”
- w § 92 ust 3 otrzymał brzmienie:
- Rada Nadzorcza w Uchwale Nr 41/23/2025 z dnia 09.01.2025 r. w sprawie: zmiany Regulaminu zasad wynagradzania członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w § 5 ust. 1 postanowiła, że:
„Budżet na miesięczne wynagrodzenia stałe brutto wszystkich członków Zarządu stanowi maksymalnie równowartość dwunastokrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na dany rok w Rozporządzeniu Rady Ministrów”. (55.000 zł) - z analizy wynagrodzeń Zarządu SM „Czuby” na 2025 r. wynika, że:
- W planie gospodarczo – finansowym na 2025 r. na wynagrodzenie dla Członków Zarządu zaplanowano kwotę 672 840,00 zł.
- W okresie od 1.01. do 30.09.2025 r. łącznie wynagrodzenie Członków Zarządu to kwota 308 248,00zł, w tym Pana Leszka Antoniewskiego – kwota 13 591zł.
- Proponowane przez Zarząd podwyżki od 01.10 do 31.12.2025 r. to 3 000 zł (3000 zł x 3 os. x 3 miesiące = 27 000,00 zł).
Członkowie Komisji Rewizyjnej po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek, aby przyznała członkom Zarządu wynagrodzenie:
- dla Prezesa Zarządu w wysokości 17 500 zł brutto (zwiększenie o 2 500zł)
- dla zastępców prezesa w wysokości 15.500 zł brutto (zwiększenie o 2 000 zł).
Przewodniczący Rady zarządził dyskusję nt.
- okresu na jaki należy zawrzeć umowę o pracę z członami Zarządu,
- wysokości wynagrodzenia,
- osób upoważnionych do podpisania umów o pracę.
W toku dyskusji zgłoszono wnioski:
- W sprawie okresu zatrudnienia:
Z członkami Zarządu należy podpisać umowę o pracę:
– do 30.09.2026 r.
– do 31.12.2027 r.
– na okres kadencji tj. do 10.07.2029 r.
Za podpisaniem z członkami Zarządu umów o pracę na okres kadencji oddano 16 głosów, przeciw 0, wstrzymało się 4. - Ustalenia wysokości wynagrodzenie:
– 17 500 zł brutto (Prezes), 15 500 zł brutto (Zastępcy) – za 7 głosów
– 17 500 zł brutto (Prezes), 16 000 zł brutto (Zastępcy) – za 7 głosów
– 18 000 zł brutto (Prezes), 16 500 zł brutto (Zastępcy) – za 5 głosów
Przewodniczący zarządził głosowanie nad dwiema propozycjami, które uzyskały taką samą ilość głosów w pierwszym głosowaniu:
– 17 500 zł brutto (Prezes), 15 500 zł brutto (Zastępcy) – za 7 głosów
– 17 500 zł brutto (Prezes), 16 000 zł brutto (Zastępcy) – za 12 głosów - Wyznaczenia członków RN do podpisania umów o pracę:
Rada, 18 głosami za, do podpisania umowy o pracę z członkami Zarządu wyznaczyła:
– Jerzego Kaczmarskiego – przewodniczącego RN
– Katarzynę Podlecką – sekretarz RN.
Rada Nadzorcza, 18 głosami za, przeciw 0, wstrzymujący się 1, przyjęła uchwałę następującej treści:
Uchwała Nr 35/24/2025
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 23.09.2025 r.
w sprawie upoważnienia dwóch członków Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie do zawarcia w imieniu Spółdzielni umowy o pracę z Prezesem Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Na podstawie art. 46 § 1 pkt 8 i art. 52 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2024 r., poz. 593) w związku z art. 25 ¹ § 4 pkt 3 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U.2025 r. poz.277 t. j.) oraz § 87 ust. 1 pkt 10 i § 92 ust. 4 Statutu Spółdzielni – Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie uchwala, co następuje:
§ 1
Upoważnia następujących członków Rady Nadzorczej:
- Jerzego Kaczmarskiego – przewodniczącego RN
- Katarzynę Podlecką – sekretarz RN
do zawarcia w imieniu Spółdzielni umowy o pracę na czas trwania kadencji tj. do dnia 10 lipca 2029 r. z Prezesem Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
§ 2
- Ustala dla Pana Tomasza Kozińskiego – Prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 17 500 zł brutto miesięcznie.
- Stosunek pracy nawiązany zostanie na czas trwania kadencji tj. do dnia 10 lipca 2029 r.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Rada Nadzorcza, 19 głosami za, przeciw 0, wstrzymujący się 1, przyjęła uchwałę następującej treści:
Uchwała Nr 35/25/2025
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 23.09.2025 r.
w sprawie upoważnienia dwóch członków Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie do zawarcia w imieniu Spółdzielni umowy o pracę z Zastępcą Prezesa Zarządu ds. Eksploatacyjnych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Na podstawie art. 46 § 1 pkt 8 i art. 52 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2024 r., poz.593) w związku z art. 25 ¹ § 4 pkt 3 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U.2025 r. poz.277 t. j.) oraz § 87 ust. 1 pkt 10 i § 92 ust. 4 Statutu Spółdzielni – Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie uchwala, co następuje:
§ 1
Upoważnia następujących członków Rady Nadzorczej:
- Jerzego Kaczmarskiego – przewodniczącego RN
- Katarzynę Podlecką – sekretarz RN
do zawarcia w imieniu Spółdzielni umowy o pracę na czas trwania kadencji tj. do dnia 10 lipca 2029 r. z Zastępcą Prezesa Zarządu ds. Eksploatacyjnych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
§ 2
- Ustala dla Pana Dariusza Michałowskiego – Zastępcy Prezesa Zarządu ds. Eksploatacyjnych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 16 000 zł brutto miesięcznie.
- Stosunek pracy nawiązany zostanie na czas trwania kadencji tj. do dnia 10 lipca 2029 r.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Rada Nadzorcza, 19 głosami za, przeciw 0, wstrzymujący się 1, przyjęła uchwałę następującej treści:
Uchwała Nr 37/26/2025
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 23.09.2025 r.
w sprawie upoważnienia dwóch członków Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie do zawarcia w imieniu Spółdzielni umowy o pracę z Zastępcą Prezesa Zarządu ds. Finansowych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Na podstawie art. 46 § 1 pkt 8 i art. 52 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2024 r., poz. 593) w związku z art. 25 ¹ § 4 pkt 3 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U.2025 r. poz.277 t. j.) oraz § 87 ust. 1 pkt 10 i § 92 ust. 4 Statutu Spółdzielni – Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie uchwala, co następuje:
§ 1
Upoważnia następujących członków Rady Nadzorczej:
- Jerzego Kaczmarskiego – przewodniczącego RN
- Katarzynę Podlecką – sekretarz RN
do zawarcia w imieniu Spółdzielni umowy o pracę na czas trwania kadencji tj. do dnia 10 lipca 2029 r. z Zastępcą Prezesa Zarządu ds. Finansowych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
§ 2
- Ustala dla Pani Anny Wiejak – Zastępcy Prezesa Zarządu ds. Finansowych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 16 000 zł brutto miesięcznie.
- Stosunek pracy nawiązany zostanie na czas trwania kadencji tj. do dnia 10 lipca 2029 r.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Ad. 3b)
Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawie zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy oraz podziału zgromadzonych środków na funduszu remontowym w nieruchomości EW 05 ul. Szmaragdowej 4 w osiedlu „Widok”.
Przewodniczący Komisji GZMiI poinformował, że członkowie komisji po zapoznaniu się z Uchwałą Nr 11/2025 Rady Przedstawicieli Nieruchomosci Osiedla „Widok” z dnia 15 września 2025 r. w sprawie zmiany planu rzeczowo – finansowego funduszu remontowego w nieruchomości EW 05 ul. Szmaragdowa 4, postanowili zarekomendować Radzie Nadzorczej podjęcie uchwały zgodnej z przedłożonym projektem tj. uchwał w sprawie zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy oraz podziału zgromadzonych środków na funduszu remontowym w nieruchomości EW 05 ul. Szmaragdowej 4 w osiedlu „Widok”.
Rada Nadzorcza, po dyskusji 20 głosami za, przyjęła uchwałę o następującej treści:
Uchwała Nr 38/13/2025
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 23.09.2025 r.
w sprawie: zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy oraz podziału zgromadzonych środków na funduszu remontowym w nieruchomości EW 05 ul. Szmaragdowa 4 w osiedlu „Widok” .
Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 4 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie i § 6 ust.2 pkt 2 Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania opłat za używanie lokali Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie oraz Uchwały Nr 11/2025 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok z dnia 15.09.2025 r. – Rada Nadzorcza uchwala co następuje:
§ 1
Zmienia się wysokość odpisu na fundusz remontowy z kwoty 1,10 zł/m2 p.u.m. na 1,50 zł/m2 p.u.m. dla lokali mieszkalnych oraz z 0,83 zł. m2 p. u. l. na 1,23 zł/m2 p. u. l. dla lokali użytkowych w nieruchomości EW 05 przy ul. Szmaragdowej 4 z dniem 01.01.2026 r.
Od 1 stycznia 2026 roku do końca finansowania przedsięwzięcia wprowadza się podział odpisu na fundusz remontowy w nieruchomości EW 05 ul. Szmaragdowa 4:
- Lokale mieszkalne
- odpis na fundusz remontowy nieruchomości – 1,00 zł/m2
- odpis na fundusz remontowy z przeznaczeniem na remont balkonów –0,50 zł/m2
- Lokale użytkowe
- odpis na fundusz remontowy nieruchomości – 0,73 zł/m2.
- odpis na fundusz remontowy z przeznaczeniem na remont balkonów – 0,50 zł/m2.
§ 2
Dokonać podziału zgromadzonych środków wg. stanu na 31.12.2025 na nieruchomości EW 05 ul. Szmaragdowa 4 :
- 70 % – fundusz remontowy z przeznaczeniem na remont balkonów
- 30% – fundusz remontowy nieruchomości
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2026 r. i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Ad. 3c)
Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawie wyrażenia zgody na lokalizację, na nieruchomości gruntowej położonej w Lublinie przy ul. Kaczeńcowej stanowiącej działkę o numerze 34/50 obręb 0030 Rury Wizytkowskie, przyłącza kablowego nn.
Przewodniczący Komisji GZMiI poinformował, że członkowie komisji po zapoznaniu się z:
- Pismem z dnia 11.07.2025 r. firmy ENERGOMIR Sp. o.o. dot. wyrażenia zgody na lokalizację przyłącza kablowego nn. wraz ze złączem kablowo – pomiarowym w celu zasilenia ogólnodostępnej stacji ładowania ul. Kaczeńcowa 7 gm. Lublin dz. Nr.34/5.
- Projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na lokalizację na nieruchomości gruntowej położonej w Lublinie przy ul. Kaczeńcowej stanowiącej działkę o numerze 34/50 obręb 0030 Rury Wizytkowskie przyłącza kablowego nn.
postanowili rekomendować RN, aby odroczyła termin podjęcia uchwały w sprawie zgody na lokalizację przyłącza, do czasu zapoznania się ze stanowiskiem Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Łęgi”, odnoszącego się do prośby zawartej w piśmiefirmy ENERGOMIR Sp. o.o.
Rada Nadzorcza przyjęła takie rozwiązanie. Postanowiła skierowa do RPNO „Łęgi” pismo z prośbą o przedstawienie stanowiska w powyższej sprawie.
Ad. 3d
Korekty planu gospodarczo finansowego SM „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącego planu mienia Spółdzielni 2025 r. w pozycji „Remont parkingu przy ul. Tatarakowej 29 w osiedlu „Łęgi” w wysokości 36 000,00 zł.
Zastępca prezesa ds. eksploatacji poinformował, że Administracji osiedla „Łęgi” wnosi do Rady Nadzorczej o podjęcie uchwały w sprawie korekty planu gospodarczo – finansowego poprzez zwiększenie o 36 000 zł. zaplanowanych środków finansowych, zawartych w Załączniku do uchwały „Remonty mienie spółdzielni” w pozycji remont parkingu przy ul. Tatarakowej 28. Decyzja o zwiększeniu środków finansowych jest konieczna w związku z trwającaprocedurą przetargową obejmującą swoim zakresem powyższy parking, jak również remont 59 wejść do klatek schodowych. Brak całościowego pokrycia finansowego na realizację remontu powyższego parkingu skutkować będzie koniecznością unieważnienia bardzo korzystnej dla Spółdzielni oferty przetargowej obejmującej swoim zakresem również wejścia do klatek schodowych.
Rada Nadzorcza po dyskusji, 20 głosami za, podjęła uchwałę następującej treści:
UCHWAŁA nr 38/10/2025
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie
z dnia 23.09.2025 r.
w sprawie: korekty planu gospodarczo – finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącego planu remontów mienia Spółdzielni 2025 r.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 1 Statutu Spółdzielni uchwala, co następuje:
Wprowadza się korektę planu gospodarczo – finansowego na 2025 r. Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” dotyczącą przesunięcia środków na remont nawierzchni parkingu przy ul. Tatarakowej 28 w wysokości 36 000 zł – zgodnie z załącznikiem „Plan remontów mienia Spółdzielni 2025 korekta II”.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
Ad.3e)
Korekty planu gospodarczo finansowego SM „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącą przesunięcia środków na zakup ogrodzenia stanowiącego pierwszy etap przebudowy placu zabaw przy ul. Romantycznej w osiedlu „Skarpa” w wysokości 10 000,00 zł.
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych poinformował o potrzebie wykonania ogrodzenia placu zabaw znajdującym się przy ul. Romantycznej. Ogrodzenie poprawi bezpieczeństwo dzieci oraz ograniczy zwierzętom dostęp do piaskownicy.
Po dyskusji Rada, 19 głosami za, przeciw 0 i 1 wstrzymującym się, Rada przyjęła uchwałę następującej treści:
Uchwała nr 40/11/2025
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 23.09.2025 r.
w sprawie: korekty planu gospodarczo – finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2025 r. dotyczącego planu remontów mienia Spółdzielni 2025 r.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 1 Statutu Spółdzielni uchwala, co następuje:
§ 1
Wprowadza się korektę planu gospodarczo – finansowego na 2025 r. Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” dotyczącą przesunięcia środków na zakup ogrodzenia stanowiącego pierwszy etap przebudowy placu zabaw przy ul. Romantycznej w wysokości 10 000zł – zgodnie z załącznikiem „Plan remontów mienia Spółdzielni 2025 korekta II”.
§2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
Ad.3 f)
Korekty planu gospodarczo – finansowego SM „Czuby” w Lublinie na 2025 r dotyczącego przesunięcia środków na wykonanie studni z kratką burzową i podłączenie kanalizacji na parkingu przy ul. Kawaleryjskiej w osiedlu „Błonie” w wysokości 56 580,00 zł.
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych wniósł o zwiększenie kwoty przeznaczonej na remont do 60 000 zł w celu wykonania zaplanowanego remontu parkingu przy ul. Kawaleryjskiej.
Obecnie część parkingu jest wyłączona z użytkowania ze względu na zastój wody na kilku miejscach parkingowych. Zaplanowano wykonanie dodatkowych studzienek kanalizacyjnych, które mają rozwiązać ten problem.
Rada zobowiązała Zarząd do aktualizacji załącznika do planu remontów mienia Spółdzielni, aby było można ocenić w jakim stopniu plan został wykonany.
Rada Nadzorcza, 20 głosami za, przyjęła uchwałę następującej treści:
Uchwała nr 41/12/2025
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 23.09.2025 r.
w sprawie: korekty planu gospodarczo – finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby’’ w Lublinie na 2025 r. dotyczącego planu remontów mienia Spółdzielni 2025 r.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 1 Statutu Spółdzielni uchwala, co następuje:
Wprowadza się korektę planu gospodarczo – finansowego na 2025 r. Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” dotyczącą przesunięcia środków na wykonanie studni z kratką burzową i podłączenie do kanalizacji na parkingu przy ul. Kawaleryjskiej w wysokości 60.000 – zgodnie z załącznikiem
„Plan remontów mienia Spółdzielni 2025 korekta II”.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
Ad 4 a)
Propozycje zmian Regulaminu wynajmu pomieszczeń wspólnych nieruchomości Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Przewodniczący Komisji GZMiI zaproponował, aby zdjąć ten punkt z porządku obrad.
Komisja na posiedzeniu 22.09.2025 r. nie przygotowała zmian do Regulaminu wynajmu pomieszczeń wspólnych nieruchomości Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Za zdjęciem z porządku obrad powyższego punktu oddano 19 głosów, wstrzymał się 1.
4b)
Propozycje zmian Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania (kalkulacji) opłat za używanie lokali SM „Czuby”.
Przewodniczący Komisji GZMiI zaproponował, aby zdjąć ten punkt z porządku obrad.

Komisja na posiedzeniu 22.09.2025 r. nie przygotowała zmian do Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania (kalkulacji) opłat za używanie lokali SM „Czuby” w Lublinie.
Za zdjęciem z porządku obrad powyższego punktu oddano 20 głosów.
Ad. 5a)
Informacja Zarządu nt. wykazu przetargów przeprowadzonych w roku 2024 i 2025 r w trybie „zamówienia z wolnej ręki” i w trybie „zapytania o cenę”, w których wartość zamówienia przekroczyła kwotę 10 000 zł.
Wykaz przetargów przeprowadzonych latach 2024 i 2025 w trybie „zamówienia z wolnej ręki” i w trybie „zapytania o cenę”, w których wartość zamówienia przekroczyła kwotę 10 000 zł przekazano członkom Rady drogą mailową. Wykaz stanowi załącznik Nr 2 do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Komisji GZMiI poinformował, że Komisja po zapoznaniu się z wykazem przetargów przeprowadzonych w latach 2024 i 2025 w trybie „zamówienia z wolnej ręki” i w trybie „zapytania o cenę”, w których wartość zamówienia przekroczyła kwotę 10 000 zł., po dyskusji postanowiła zgłosić do RN wnioski następujące wnioski:
Rada Nadzorcza powinna zobowiązać Zarząd do:
- przedstawiania Radzie raz na kwartał informacji o jednorazowych wydatkach powyżej 50 000 zł;
- organizowania postępowań w trybie przetargu nieograniczonego na okresowe przeglądy techniczne (w każdej specjalności wymaganej obowiązującymi przepisami prawa) obiektów w całej Spółdzielni, których wartość zamówienia przekracza 50 000 zł. Uchwała ta powinna obowiązywać bez dokonywania zmian w obowiązującymRegulaminie udzielania zamówień na roboty remontowo-budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych.
- umieszczania na stronie internetowej wykazu rozstrzygniętych przetargów zawierających informację o wykonawcy i ofercie.
Albert Poniemirski zgłosił wniosek, aby:
Zobowiązanie Zarządu do przygotowania propozycji zmian w regulaminie udzielania zamówień uwzględniających:
- tryb informowania RN o zamówieniach w trybie zapytania o cenę i z wolnej ręki
- publikację na stronie spółdzielni rejestru zamówień obejmującego:
- wykonawcę
- przedmiot umowy
- tryb zamówienia
- wartość umowy
- osiedle
- status
- klauzulę umowną informującą kontrahenta o ww. rejestrze
Zgłoszone wnioski zostały przyjęte 13 głosami za, przeciw 0, 7 wstrzymujących się od głosu.
Ad. 5b)
Informacja Zarządu nt. mienia Spółdzielni – załącznik do uchwały nr 11/1/2020 RN z dnia 21.07.2020 r.
Członkowie Rady Nadzorczej po zapoznaniu się z
| Załącznik do Uchwały Nr 11/1/2020 Rady Nadzorczej SM Czuby w Lublinie z dnia 21.07.2020. | |||||||||
| nr dz. | adres/opis | powierzchnia w m² | uwagi | numery Uchwał Zarządu SM „Czuby” w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności lokali | |||||
| działka | lokale własnych | lokale najem w pawilonach | lokale najem w nieruch. mieszk. | lokale gospodarczych w nieruch.. mieszk. | dzierżawy terenu | ||||
| 24/22 | ul. Fantastyczna 11 | 21,00 | |||||||
| 24/21 | ul. Sympatyczna 1,3 | 32,00 | |||||||
| 33/25 | ul. Gościnna 7,9,11,13 | 45,80 | 36,20 | 38/2006 z dn. 28.11.2006. | |||||
| 33/9 | ul. Romantyczna 9 | 16,00 | |||||||
| 33/27 | ul. Romantyczna 15, Radości 9,11 | 1 385,00 | 81,80 | 42/2006 z dn. 28.11.2006. | |||||
| 49/32 | ul. Romantyczna 8-12 | 96,00 | |||||||
| 49/25 | ul. Romantyczna 6 | 48,00 | |||||||
| 49/108 | ul. Przedwiośnie 2 | 249,60 | 40/2006 z dn. 28.11.2006. | ||||||
| 54 | ul. Fantastyczna 4-8 | 208,70 | 184,90 | 55/2003/2005 z dn. 29.11.2005. | |||||
| 24/23 | ul. Fantastyczna 5,7,9,13,15 | 29,40 | 44/2006 z dn. 05.12.2006. | ||||||
| 24/24 | ul. Fantastyczna 17,19,21 | 16,20 | 18,50 | 45/2006 z dn. 05.12.2006. | |||||
| 24/20 | ul. Sympatyczna 12,14,16, Radości 4 | 729,30 | 37,60 | 49/2006 z dn. 19.12.2006. | |||||
| 24/18 | ul. Sympatyczna 8,10, Radości 10,12 | 21,90 | 48/2006 z dn. 19.12.2006. | ||||||
| 24/16 | ul. Sympatyczna 2,4 | 23,80 | |||||||
| 24/17 | ul. Radości 14 | 22,60 | |||||||
| 33/28 | ul. Romantyczna 17,19, Radości 1,3,5 | 22,90 | 16,60 | 41/2006 z dn. 28.11.2006. | |||||
| 49/110 | ul. Przedwiośnie 1,3,7 | 67,80 | |||||||
| 24/26 | Sympatyczna 7 | 52,20 | wiecz.użyt. | ||||||
| 24/13 | ul. Radości 2A | 2 529 | 436,97 | wiecz.użyt. | |||||
| 49/26 | ul. Przytulna 4 | 5 416 | 826,75 | 400,50 | 204,00 | wiecz.użyt. | |||
| 508,71 | wiecz.użyt. | ||||||||
| 24/25 | ul. Sympatyczna 5B, ul. Filaretów – parking | 4 537 | 67,75 | 127,00 | wiecz.użyt. | ||||
| 24/4 | ul. Filaretów – parking | 3 960 | 2 975,00 | wiecz.użyt. | |||||
| 24/15 | ul. Radości – parking | 1 912 | 1 207,50 | wiecz.użyt. | |||||
| 49/17 | ul. Romantyczna – boisko | 10 808 | 20,30 | wiecz.użyt. | |||||
| 49/29 | ul. Romantyczna – parking | 5 661 | 4 010,00 | wiecz.użyt. | |||||
| 24/29 | ul. Gościnna | 69 | wiecz.użyt. | ||||||
| 30/4 | ul. Gościnna – parking | 3 106 | wiecz.użyt. | ||||||
| 64/1 | ul. Gościnna – parking | 246 | wiecz.użyt. | ||||||
| 33/1 | ul. Gościnna 17a – przy wymiennikowni | 1 137 | wiecz.użyt. | ||||||
| 33/8 | ul. Gościnna 50-58 – teren zielony | 4 819 | wiecz.użyt. | ||||||
| 26/2 | ul. Sympatyczna | 2 859 | wiecz.użyt. | ||||||
| 30/3 | ul. Gościnna 26a | 80 | działka własna | ||||||
| 24/19 | dojazd do ul. Radości 4,10,12 | 1 459 | działka własna | ||||||
| 49/109 | ul. Przedwiośnie | 813 | działka własna | ||||||
| RAZEM SKARPA | 49 411 | 1 387,66 | 905,22 | 2 708,80 | 702,80 | 8 543,80 | |||
| 40/14 | ul. Dziewanny 1 | 225,20 | 5/2006 z dn. 09.05.2006. | ||||||
| 41/3 | ul. Stokrotki 8 | 30,00 | |||||||
| 41/2 | ul. Różana 6 | 91,70 | 31,70 | 10/2006 z dn. 23.05.2006. | |||||
| 24/7 | ul. Różana 3 | 27,00 | |||||||
| 24/19 | ul. Różana 17, 21, 27 | 65,40 | 18,00 | 8/2006 z dn. 23.05.2006. | |||||
| 54/4 | ul. Jutrzenki 10 | 62,94 | w tym garaż wynajmowany 16,14 m2 | 1/2008 z dn. 08.01.2008. | |||||
| 28/5 | |||||||||
| 28/21 | |||||||||
| 52/11 | ul. Watykańska 4-10 | 1 282,73 | 495,34 | 396,86 | 16/2006 z dn. 07/06.2006. | ||||
| 52/12 | ul. Jana Pawła II 9 | 10,50 | |||||||
| 40/13 | ul. Dziewanny 5 | 35,94 | 4/2006 z dn. 09.05.2006. | ||||||
| 42/5 | ul. Dziewanny 14 | 94,20 | |||||||
| 24/15 | ul. Różana 1 | 2 863 | 417,89 | Wieczyste użytkowanie | 24/2006 z dn. 11.04.2006 r. i 14a/2014 z dn. 14.10.2014. | ||||
| 40/30 | ul. Dziewanny 3 | 5 475 | 408,90 | wiecz.użyt. | |||||
| 41/1 | ul. Różana 8 | 2 115 | 311,50 | 435,60 | wiecz.użyt. | ||||
| 24/10 | ul. Jutrzenki 5 | 9 418 | 1 514,00 | 1 980,13 | wiecz.użyt. | ||||
| 24/6 | Przy ul. Różanej – dojazd do przedszkola | 2 468 | wiecz.użyt. | ||||||
| 24/16 | Przy ul. Sasankowa 8 -parking | 409 | wiecz.użyt. | ||||||
| 24/17 | ul. Armii Krajowej 7 -parking | 4 863 | 3657 | wiecz.użyt. | |||||
| 41/4 | Przy ul. Stokrotki i ul. Rucianej -boisko | 10 111 | wiecz.użyt. | ||||||
| 52/8 | ul. Watykańska 2 -zieleń | 2 452 | 41,95 | wiecz.użyt. | |||||
| 24/13 | Ulica Sasankowa | 938 | wiecz.użyt. | ||||||
| 41/12 | ul. Ruciana – parking | 216 | wiecz.użyt. | ||||||
| 52/13 | Droga dojazdowa do ul. Watykańskiej 10 | 1 158 | wiecz.użyt. | ||||||
| RAZEM RUTA | 42 486 | 2 075,06 | 2 853,84 | 512,44 | 514,06 | 5 679,08 | |||
| 21 | ul. Kaczeńcowa 1-5 | 309,20 | 26/2006 z dn. 11.04.2006. | ||||||
| 22/5 | ul. Kaczeńcowa 6-10 | 72,60 | 17/2003/2004 z dn. 03.02.2004. | ||||||
| 22/4 | ul. Kaczeńcowa 2, Biedronki 3 | 8,00 | 17/2006 z dn. 07.06.2006. | ||||||
| 22/7 | ul. Biedronki 5-11 | 48,20 | 27/2006 z dn. 11.04.2006. | ||||||
| 19/15 | ul. Tatarakowa 10-16 | 22,00 | 25,00 | 20/2003 z dn. 24.06.2003. | |||||
| 19/17 | ul. Tatarakowa 2, 6, 8 | 237,20 | 22/2003 z dn. 24.06.2003. | ||||||
| 22/2 | ul. Tymiankowa 1-3 | 74,10 | 21/2003 z dn. 24.06.2003. | ||||||
| 22/3 | ul. Bociania 6-10 | 235,70 | 23/2003 z dn. 24.06.2003. | ||||||
| 23/2 | ul. Tymiankowa 54-58 | 25,00 | 24/2003 z dn. 24.06.2003. | ||||||
| 23/3 | ul. Tymiankowa 48-52 | 161,10 | 34/2006 z dn. 27.06.2006. | ||||||
| 27 | Tatarakowa 5 | 16,40 | 2/2008 z dn. 08.01.2008. | ||||||
| 19/10 | ul. Tatarakowa 28 | 3 700 | 375,60 | 147,40 | Wieczyste użytkowanie | ||||
| 271,00 | |||||||||
| 33/3 | ul. Biedronki – parking | 1 154 | wiecz.użyt. | ||||||
| 5/13 | ul. Tymiankowa – parking | 1 333 | wiecz.użyt. | ||||||
| 5/17 | W pobl. Tymiankowej – zieleń | 2 474 | wiecz.użyt. | ||||||
| 33/1 | W pobliżu Kaczeńcowej – zieleń | 1 214 | wiecz.użyt. | ||||||
| 34/50 | W pobliżu Kaczeńcowej – zieleń | 3 085 | 40,00 | wiecz.użyt. | |||||
| 19/14 | ul. Tatarakowa 24 | 4 248 | 3500 | wiecz.użyt. | |||||
| 19/12 | Teren ziel.i pod usł.ul. Biedronki | 3 194 | wiecz.użyt. | ||||||
| 19/16 | Teren zielony i plac zabaw | 4 617 | wiecz.użyt. | ||||||
| 22/6 | Plac zabaw ul. Biedronki i Kaczeńcowa | 1 753 | wiecz.użyt. | ||||||
| 19/9 | Wiklinowa 2 – do zabudowy | 2 902 | działka własna | ||||||
| RAZEM ŁĘGI | 29 674 | 663,00 | 147,40 | 1 185,10 | 33,00 | 3 540,00 | |||
| 14/2 | ul. Husarska 2,6,8 i Ułanów 22 | ||||||||
| 14/4 | ul. Ułanów 14-16 | 6,50 | 76/2003/2004 z dn. 10.02.2004. | ||||||
| 14/10 | ul. Hetmańska 12-16 | 23,20 | 73/2003/2004 z dn. 10.02.2004. | ||||||
| 14/8 | ul. Dragonów 3, 14 | ||||||||
| 14/15 | ul. Hetmańska 6-10 | ||||||||
| 15/2 | ul. Szaserów 1,9,11 | ||||||||
| 15/4 | ul. Rycerska 2-8 | ||||||||
| 15/6 | ul. Rycerska 5 , ul. Kawaleryjska 8 | 14,80 | 72/2003 z dn. 24.06.2003. | ||||||
| 15/9 | ul. Kawaleryjska 2-6 | 21,00 | 70/2003 z dn. 24.06.2003. | ||||||
| 15/12 | ul. Kawaleryjska 14-18 | ||||||||
| 4/6 | ul. Dragonów 2 | 1 780 | 705,12 | 373,58 | wiecz.użyt. | ||||
| 225,40 | |||||||||
| 14/16 | Teren zielony – lokal użytkowy | 441 | 6,40 | wiecz.użyt. | |||||
| 14/3 | Parking ul. Ułanów 16 | 2 779 | wiecz.użyt. | ||||||
| 14/5 | Parking ul. Dragonów | 4 787 | wiecz.użyt. | ||||||
| 14/11 | Tereny rekreacyjne | 4 004 | wiecz.użyt. | ||||||
| 14/13 | Tereny zielone | 764 | 1 199,00 | wiecz.użyt. – dzierżawa łącznie z 14/14 | |||||
| 14/14 | Tereny zielone | 709 | wiecz.użyt. | ||||||
| 15/13 | Teren pod parking ul. Kawaleryjska | 7 216 | wiecz.użyt. | ||||||
| 15/14 | ul. Kawaleryjska 6A | 179 | 50,00 | wiecz.użyt. | |||||
| RAZEM BŁONIE | 22 659 | 930,52 | 379,98 | 65,50 | 0,00 | 1 249,00 | |||
| 38/2, 14/8 | ul. Szmaragdowa 36 | 17,90 | 65/2003 z dn. 24.06.2003. zmieniona aneksem z dn. 29.11.2005. | ||||||
| 17/3 | ul. Szmaragdowa 4 | 192,00 | 195,00 | 12/2006 z dn. 23.05.2006. | |||||
| 95 | ul. Bursztynowa 36 | 230,60 | |||||||
| 31,60 | |||||||||
| 46/2, 47/3, 53/1 | Bursztynowa 17 | 290,70 | |||||||
| 94/5 | Dojazd do ul. Bursztynowej 34 | 2 060 | wiecz.użyt. | ||||||
| 14/5 | Parking przy Szmaragdowej 36 | 1 042 | wiecz.użyt. | ||||||
| 37/1 | Chodnik przy Szmaragdowej 4-6 | 142 | wiecz.użyt. | ||||||
| 3/34 | Przy ul. Topazowej | 1 352 | wiecz.użyt. | ||||||
| RAZEM WIDOK | 4 596 | 262,20 | 290,70 | 209,90 | 195,00 | 0,00 | |||
| 53/4 | ul. Perłowa 4-8 | 107,00 | 3,50 | 46/2003 z dn. 24.06.2003. | |||||
| 53/1 | ul. Szafirowa 3-5 | 18,00 | 5,30 | 44/2003 z dn. 24.06.2003. | |||||
| 54/4 | ul. Turkusowa 1, Bursztynowa 12 | 20,50 | 43/2003 z dn. 24.06.2003. | ||||||
| 67/3,10,12; 12/12;19/8 | ul. Agatowa 16 | 32,20 | 35/2008 z dn. 19.06.2008. | ||||||
| 19/6 | Agatowa 7 | 1 463 | 438,27 | działka własna | |||||
| 19/5 | Agatowa | 98 | działka własna | ||||||
| 20/7 | Teren niezabud. przy ul. Agatowej | 137 | działka własna | ||||||
| 20/8 | Teren niezabud. przy ul. Agatowej | 92 | działka własna | ||||||
| 53/5 | Dojazd do wym. ul. Bursztynowa 6a | 1 239 | wiecz.użyt. | ||||||
| 54/3 | Dojazd do wym. ul. Turkusowa 3a | 954 | wiecz.użyt. | ||||||
| RAZEM PORĘBA | 3 983 | 107,00 | 438,27 | 74,20 | 5,30 | 0,00 | |||
| RAZEM SM CZUBY | 152 809 | 5 425,44 | 5 015,41 | 4 755,94 | 1 450,16 | 19 011,88 | |||
nie zgłosili uwag do przedstawionej informacji.
Przewodniczący Komisji GZMiI poinformował, że członkowie komisji po zapoznaniu się z Załącznikiem nr 1 do uchwały 11/1/2020 Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie z dnia 21.07.2020 r., po dyskusji, postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek, aby zobowiązała Zarząd spółdzielni do przekazania Radzie Przedstawicieli Nieruchomosci Osiedla „Błonie” uchwał Zarządu w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności w nieruchomościach przy ul. Ułanów 14, Hetmańskiej 12,14,16, Kawaleryjskiej 2,4,6,8 oraz Rycerskiej 5 w osiedlu „Błonie”, w której znajdują się lokale zakwalifikowane jako mienie spółdzielni.
O przekazanie uchwał Zarządu wnosiła Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie” w piśmie skierowanym do Zarządu spółdzielni i wiadomości Rady Nadzorczej z dnia 29.07.2024 r.
Rada Nadzorcza, 19 głosami za, przeciw 0, 1 wstrzymującym się, zobowiązała Zarząd spółdzielni do przekazania Radzie Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie” uchwal:
- Uchwała nr 73/2003/2004 z dnia 10.02.2004 r. – Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności lokali w nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków numerem działki 14/10 o powierzchni 17 300m2 (obręb 30 ark.1) obejmującej budynki położone przy ul. Hetmańskiej 12,14,16.
- Uchwała nr 70/2003 z dnia 24.06.2003 r. – Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności lokali w nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków numerem działki 15/9 o powierzchni 18 282 m2 (obręb 30 ark.2) obejmującej budynki położone przy ul. Kawaleryjska 2,4 i 6.
- Uchwała nr 76/2003/2004 z dnia 10.02.2004 r. – Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności lokali w nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków numerem działki 14/4 o powierzchni 12 134 m2 (obręb 30 ark.1) obejmującej budynki położone przy ul. Ułanów 14,16.
- Uchwała nr 72/2003 z dnia 24.06.2003 r. – Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności lokali w nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków numerem działki 15/6 o powierzchni 12 832 m2 (obręb 30 ark.2) obejmującej budynki położone przy ul. Rycerska 5, Kawaleryjska 8.
Ad. 6. Rozpatrzenie pism skierowanych do RN.
Rada zapoznała się z następującymi pismami:
- Pismem z dnia 18.09.2025 r. członka Spółdzielni zamieszkałego na os. „Ruta” – skargą na działania i wypowiedzi pracowników Administracji osiedla „Ruta”, lekceważenia problemu wieloletnich przecieków balkonu i mieszkania. Rozpatrzenie powyższej skargi zostało ujęte w porządku obrad Komisji Rewizyjnej i GZMiI, zwołanej w dniu 22.09.2025 r., które to komisje zarekomendowały Radzie odroczenie terminu rozpatrzenia skargi do czasu zapoznania się z ekspertyzą techniczną dot. wieloletnich przecieków balkonu zawierającą program naprawczy prowadzący do ich likwidacji.
Rada przyjęła takie rozwiązanie 20 głosami za. Postanowiła zająć się rozpatrzeniem ww. skargi niezwłocznie po otrzymaniu ekspertyzy. - Odpowiedzią z wyjaśnieniami na pismo z dnia 11 września 2025 r. członka RN, przedstawiciela z osiedla „Ruta”, w której poinformowano ww. między innymi: z jakich przepisów wynika obowiązek dotyczący montażu urządzeń oraz ogólne zasady ich stosowania, że z przedstawionej analizy technicznej i ekonomicznej montażu podzielników kosztów dla budynku przy ul. Różanej 27 wynika, że instalacja jest przystosowana do montażu i dokonywania rozliczeń c.o. na podstawie danych otrzymanych z podzielników oraz ile wyniosła obliczona oszczędność w 2024 r. i za 5 miesięcy 2025 r. w porównaniu do budynku Różana 21.
- Pismem z dnia 17.09.2025 r. wyjaśnieniem kierownika DK „Ruta” dot. wyniku finansowego za I półrocze 2025 r
„Wykonanie finansowe z tytułu prowadzonej działalności za pierwsze półrocze to kwota 31 305 zł netto. W lipcu osiągnięto wpływy w wysokości 29 097,55 zł netto, co rekompensuje niewielki niedobór za pierwsze półrocze 2025 r. Razem daje to ogólny wynik 60 402,55 zł netto. W kolejnych miesiącach br. planujemy przychody z tytułu prowadzonej działalności w kwocie około 30 tysięcy złotych”. - Ofertą firmy EuroPark zarządzającą parkingiem przy ul. Agatowej 18 w osiedlu „Poręba”. Rada Nadzorcza, postanowiła tym tematem zając się na kolejnym posiedzeniu. Komisje rady przeanalizują zgromadzone przez Zarząd inne oferty i przygotują propozycje zmian do Regulamin najmu i użytkowania miejsc postojowych na wydzielonych i ogrodzonych parkingach niestrzeżonych w nieruchomościach SM „Czuby” w Lublinie. Mając na uwadze fakt, że możliwość obsługi parkingów przez firmy zewnętrzne, wiąże się z konieczna zmiany uchwały Walnego Zgromadzenia z 2017 r.
Za powyższymi planem oddano 19 głosów. - Pismem z dnia 18.09.2025 r. firmy Ista polska Sp. z o.o. z odpowiedzią na pytania zgłoszone w piśmie Rady Nadzorczej z dnia 29.08.2025 r.
Rada Nadzorcza w związku z brakiem odpowiedzi na niektóre pytania oraz przedstawione niektóre odpowiedzi za niewystarczające, postanowiła nadal zajmować się rozliczeniem kosztów c.o. na m2 dla budynków tam, gdzie nie ma podzielników i dla budynków rozliczanych z podzielników, a także w celu ustalenia, jakie proporcje są korzystne do stosowania przy rozliczeniu c.o. oraz w jaki sposób ustala się dobór współczynników dla poszczególnych mieszkań. Ponadto RN rozważa możliwość zwrócenia się o opinię do zespołu prawnego, w jaki sposób i jakie konsekwencje będzie musiała ponieść Spółdzielnia w przypadku odstąpienia od rozliczania kosztów c.o. i po rezygnacji z podzielników. - Pismem z 29 sierpnia 2025 r. członka zamieszkałego w osiedlu „Ruta” dot. sytuacji na posiedzeniu Rady 26.09.2025 r. i jako pewnej reguły.
Rada powyższe pismo pozostawiła bez komentarza.
Ad.7.
Przyjęcie protokołu z posiedzenia RN z dnia 26.08.2025 r.
Albert Poniemirski proponuje usunąć słowo „nie” w zdaniu: „aby zobaczyć czy każda z tych pozycji odnosi się do pozycji infrastruktury, których nie jesteśmy właścicielem.” na stronie 6.
Za przyjęciem protokołu wraz z przedstawioną zmianą oddano 19 głosów, przeciw 0, wstrzymał się 1.
Ad.8
Sprawy wniesione.
- Krystian Farion złożył wniosek, aby Zarząd sprawdził pod kątem finansowania remont schodów dokonany w budynku przy ulicy Różanej 1. W budynku tym znajduje się administracja os. „Ruta” oraz inne lokale, które nie należą do Spółdzielni.
- Andrzej Turski zaproponował, aby Zarząd na kolejnym posiedzeniu przedstawił propozycję struktury zatrudnienia na 2026 r.
- Sylwia Zubrzycka zaproponowała, aby wprowadzić hasła dla członków Spółdzielni umożliwiające uzyskanie bardziej szczegółowych informacji na stronie internetowej spółdzielni.
- Maria Gajewska – Mikołajewicz poprosiła o sprawdzenie, jaki jest obecny status prawny lokalu użytkowego przy ul. Bursztynowej 6a w osiedlu „Poręba”.
- Zastępca Prezesa ds. finansowych poinformowała o:
- znacznym postępie we wdrażaniu systemu, poprawie komunikacji z firmą Unisoft. System został wdrożony i dalsze spotkania z przedstawicielami tej firmy nie są potrzebne;
- o zakupie w firmie Unisoft modułu programu potrzebnego do funkcjonowania e-boku. Rozpoczęto już symulację i wdrożenie panelu, tak, aby działał od stycznia 2026 r.;
- o możliwości przedstawienia na kolejnym posiedzeniu RN, propozycji rozliczania odsetek od lokat na poszczególne nieruchomości;
- zaproszeniu do złożenia pocztą elektroniczną czterech oferentów: firmy X-KOM Sp. z o.o., VICO Maciej Marczewski Komputronik S.A., Arrakis Andrzej Marzenta ofert na zakupu komputerów. Zakupy planowane są w kilku częściach. Pierwszy zakup to 13 komputerów dla działu księgowości, członkowsko-prawnego oraz czynszów, gdyż nie ma możliwości właściwego zabezpieczenia zawartych w nich danych. Należy wymienić w sumie około 60 komputerów.
Rada Nadzorcza zaakceptowała te działania i zobowiązała Zarząd do przedstawia RN informacji o zakupie wraz ze złożonymi ofertami.
Ustalono, że kolejne posiedzenie Rady zostanie zwołane na 28.10.2025 r.
Na tym posiedzenie zakończono.
| Sekretarz Rady Nadzorczej Katarzyna Podlecka | Przewodniczący Rady Nadzorczej Jerzy Kaczmarski |
