Protokół Nr 7/2025
z posiedzenia Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie, które odbyło się
w dniu 15.07.2025 r.

W dniu 15 lipca 2025 r. o godz. 17:00 w siedzibie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS: 0000082134, odbyło się posiedzenie Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” (dalej również: „Rada Nadzorcza SM „Czuby”, „RN SM „Czuby” lub „RN”), w której uczestniczyli następujący członkowie:

Przewodniczący: Jerzy Kaczmarski

Zastępcy przewodniczącego: Magdalena Boguta, Danuta Przybyś–Ziemba

Sekretarz: Katarzyna Podlecka

Członkowie: Leszek Antoniewski, Mateusz Byra, Ewa Czępińska, Leszek Dunecki, Krystian Farion, Maria Gajewska – Mikołajewicz, Konrad Gładosz, Paweł Ligęza, Anna Lulis, Albert Poniemirski, Janina Samborska, Anna Sieradzka, Jolanta Sławińska, Andrzej Turski, Sylwia Zubrzycka

Emilia Zamiejska – on line 

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

– Prezes – Tomasz Koziński

– Zastępca Prezesa ds. finansowych – Anna Wiejak

– Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Dariusz Michałowski

– radca prawny – Łukasz Klimowicz

– st. specj. działu członkowsko – prawnego – Anna Korzonek.

Obradom przysłuchiwało się 6 członków spółdzielni.

Do liczenia głosów została wyznaczona Małgorzata Zmysłowska. 

Ad. 1 Przyjęcie porządku obrad.

Albert Poniemirski zgłosił wniosek, aby punkt 11 zaproponowanego porządku obrad tj. „Krótka prezentacja nt. rozliczenia kosztów c.o. osiedla „Ruta” za rok 2024” przenieść na miejsce punktu 4.

Za przyjęciem wniosku oddano 9 głosów, przeciw 0, wstrzymało się 7.

Innych uwag do porządku obrad nie zgłoszono i został przyjęty 19 głosami za:

1. Przyjęcie porządku obrad. 

2. Przywitanie nowych członków RN, uzupełnienie składu komisji RN.

3. Informacja i dyskusja na temat przebiegu Walnego Zgromadzenia w 2025 r.

4. Krótka prezentacja nt. rozliczenia kosztów c.o. osiedla „Ruta” za rok 2024.

5. Analiza działalności gospodarczo – finansowej za l kwartał 2025 r.

6. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie: 

     a)  zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy w nieruchomości EW 04 przy 

           ul. Szmaragdowej 16 w osiedlu „Widok”;

     b)  realizacji postanowień § 6 Regulaminu wynagradzania członków Zarządu SM „Czuby” w 

          Lublinie – tj. przyznania nagrody członkom Zarządu. 

 7. Informacja w sprawie lustracji pełnej działalności Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie 

    za okres od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2023 r. 

8. Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawie: 

    a) zmian w Regulaminie wynajmu pomieszczeń wspólnych nieruchomości Spółdzielni 

           Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie;

    b)   zmian w Regulaminie rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania 

          (kalkulacji) opłat za używanie lokali Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie; 

    c)   zmian w Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach 

          Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „Czuby” 

          w Lublinie.

9. Rozpatrzenie wniosków RPNO „Błonie” z dn. 24 marca 2025 r dotyczących: 

     a)  zmian w Regulaminie porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni 

           Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie;

     b)  założenia szlabanu lub ustawienia parkomatu na parkingu przy ul. Dragonów należącego do 

          mienia Spółdzielni. 

10. Rozpatrzenie pism skierowanych do RN. 

11. Sprawy wniesione. 

Ad. 2. Przywitanie nowych członków RN, uzupełnienie składu komisji RN.

Przewodniczący Rady przedstawił nowych członków RN: 

– Anna Lulis – wybrana na V części Walnego Zgromadzenia (os. „Łęgi”)

– Janina Samborska – wybrana na XIV części Walnego Zgromadzenia (os. „Błonie”)

– Leszek Dunecki – wybrany na XVIII części Walnego Zgromadzenia (os. „Skarpa”)

Nowi członkowie zadeklarowali w jakich komisjach RN chcą uczestniczyć.  

Emilia Zamiejska oświadczyła, że rezygnuje z uczestnictwa w Komisji Rewizyjnej.

Krystian Farion oraz Albert Poniemirski zgłosili chęć dołączenia do Komisji Kulturalno – Oświatowej.

 Rada Nadzorcza, 20 głosami za, podjęła uchwałę następującej treści: 

Uchwała Nr  29/18/2025

Rady Nadzorczej

Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie

z dnia 15.07.2025 r.

w sprawie uzupełnienia składu Komisji Rewizyjnej, Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowym i 

                 Inwestycji i Komisji Kulturalno – Oświatowej Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej 

                 „Czuby” w Lublinie – kadencja 2023-2026.

Na podstawie § 15 ust. 1 i § 16 Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, § 3 ust. 3 Regulaminu Komisji Rewizyjnej, § 3 ust. 3 Regulaminu Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji i § 3 ust. 3 Regulaminu Komisji Kulturalno – Oświatowej Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby w Lublinie – Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:

§1

  1. Uzupełnia się skład Komisji Rewizyjnej Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” 

w Lublinie – kadencja 2023 – 2026 o osoby:

              –   Anna Lulis

              –  Janina Samborska

              –  Leszek Dunecki

       2)   Uzupełnia się skład Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi I Inwestycji Rady    

             Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – kadencja 2023 – 2026 o osoby:

              –  Anna Lulis

              –  Leszek Dunecki

        3) Uzupełnia się skład Komisji Kulturalno- Oświatowej Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – kadencja 2023 – 2026 o osoby:

              –   Janina Samborska

              –   Krystian Farion 

              –   Albert Poniemirski

§2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

Ad. 3 Informacja i dyskusja na temat przebiegu Walnego Zgromadzenia w 2025 r.

        Prezes Zarządu przedstawił poniższe informacje:

  W Walnym Zgromadzeniu przeprowadzonym w dniach 30.05 do 30.06.2025 r. udział wzięło     

  452 członków i 116 pełnomocników członków.

  Zapoznał członków Rady Nadzorczej z decyzjami i uchwałami Walnego Zgromadzenia.

KOMUNIKAT   

                 Na dzień 7 lipca 2025 r. zostało zwołane posiedzenie Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z udziałem Przewodniczących części Walnego Zgromadzenia, które odbyło się w dniach od 30.05.2025 r. do 30.06.2025 r. Na posiedzeniu Prezes Zarządu poinformował, że zgodnie z § 77 ust. 6 Statutu po odbyciu wszystkich części Walnego Zgromadzenia, Zarząd Spółdzielni, w obecności co najmniej połowy przewodniczących części Walnego Zgromadzenia stwierdza, które z uchwał wynikające z porządku obrad Walnego Zgromadzenia otrzymały wymaganą Statutem ilość głosów i w związku z tym zostały przyjęte przez Walne Zgromadzenie oraz które z uchwał takiego warunku nie spełniły.

Zgodnie z art. 83 ust. 9 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych uchwałę uważa się za podjętą, jeżeli była poddana pod głosowanie wszystkich części Walnego Zgromadzenia, a za uchwałą opowiedziała się wymagana w ustawie lub statucie większość ogólnej liczby członków uczestniczących w Walnym Zgromadzeniu.  

            Głosowanie na poszczególnych częściach Walnego Zgromadzenia, które odbyło się w dniach                                     od 30.05.2025 r. do 30.06.2025 r. przedstawiało się następująco: 

I.   W głosowaniu w sprawie odwołania członka Rady Nadzorczej przeprowadzonym na XVIII części Walnego Zgromadzenia w osiedlu Skarpa, oddano 22 głosy, w tym:

– za odwołaniem – 19 głosów  

  – przeciw odwołaniu –   3 głosy 

  – wstrzymujących się od głosowania –   0 głosów.  

Walne Zgromadzenie podjęło uchwałę nr 1/2025 odwołującą Konrada Klimka z pełnienia funkcji członka Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.              

II.  Głosowanie w sprawie wyborów uzupełniających na członków Rady Nadzorczej, przeprowadzonych na V części Walnego Zgromadzenia w osiedlu Łęgi, XIV części Walnego Zgromadzenia w osiedlu Błonie oraz XVIII części Walnego Zgromadzenia w osiedlu Skarpa. 

Walne Zgromadzenie podjęło uchwałę następującej treści:

Uchwała nr 2/2025

Walnego Zgromadzenia

Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie

odbytego w dniach od 30.05.2025 r. do 30.06.2025 r.

w sprawie: wyboru członków Rady Nadzorczej.

Na podstawie § 79 pkt 14, § 84d ust. 1 pkt 1 i § 86 ust. 3 Statutu Spółdzielni, Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, w związku z utratą mandatu przed upływem kadencji członków Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie wybranych na V części Walnego Zgromadzenia (os. Łęgi), XIV części Walnego Zgromadzenia (os. Błonie) oraz XVIII części Walnego Zgromadzenia (os. Skarpa), uchwala co następuje:

§ 1

       W wyniku wyborów uzupełniających przeprowadzonych na V części Walnego Zgromadzenia (os. Łęgi), XIV części Walnego Zgromadzenia (os. Błonie) oraz XVIII części Walnego Zgromadzenia (os. Skarpa), stwierdza się dokonanie wyboru następujących członków do Rady Nadzorczej do końca obecnej kadencji, tj. do 2026 r.: 

1. Anna Lulis, 

2. Janina Samborska,

3. Leszek Dunecki.

§ 2

Integralną część niniejszej uchwały stanowią protokoły Komisji Mandatowo-Skrutacyjnych. 

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

III. W głosowaniu w sprawie przyjęcia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Spółdzielni za 2023 r.  oddano 432 głosy, w tym:   

– za przyjęciem i zatwierdzeniem sprawozdania  – 321 głosów     

   – przeciw przyjęciu i zatwierdzeniu sprawozdania                      –   88 głosów

   – wstrzymujących się                                                                     –   23 głosy.  

Walne Zgromadzenie podjęło uchwałę nr 3/2025 zatwierdzającą sprawozdanie finansowe Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie za 2023 r

IV. W głosowaniu w sprawie zasad podziału zysku (netto) za 2023 r. oddano 435 głosów, w tym: 

– za podjęciem uchwały – 323 głosy     

   – przeciw podjęciu uchwały             –  88 głosów

   – wstrzymujących się                   –   24 głosy.  

Walne Zgromadzenie podjęło uchwałę nr 4/2025 w sprawie podziału zysku (netto) za 2023 r.  

V. W głosowaniu w sprawie przyjęcia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Spółdzielni za 2024 r.  oddano 436 głosów, w tym:   

– za przyjęciem i zatwierdzeniem sprawozdania  – 318 głosów     

   – przeciw przyjęciu i zatwierdzeniu sprawozdania                      –   87 głosów

   – wstrzymujących się                                                         –   31 głosów.  

Walne Zgromadzenie podjęło uchwałę nr 5/2025 zatwierdzającą sprawozdanie finansowe Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie za 2024 r. 

VI. W głosowaniu w sprawie zasad podziału zysku (netto) za 2024 r. oddano 434 głosy, w tym: 

– za podjęciem uchwały – 315 głosów     

   – przeciw podjęciu uchwały             –   87 głosów

   – wstrzymujących się                   –   32 głosy.  

Walne Zgromadzenie podjęło uchwałę nr 6/2025 w sprawie podziału zysku (netto) za 2024 r.  

VII. W głosowaniu w sprawie przyjęcia i zatwierdzenia sprawozdania Rady Nadzorczej z działalności                      w 2024 r. oddano 428 głosów, w tym:

– za przyjęciem i zatwierdzeniem sprawozdania  – 299 głosów     

   – przeciw przyjęciu i zatwierdzeniu sprawozdania                     –   92 głosy

   – wstrzymujących się                                                         –   37 głosów.  

      Walne Zgromadzenie podjęło uchwałę nr 7/2025 w sprawie przyjęcia i zatwierdzenia sprawozdania Rady Nadzorczej z działalności w 2024 r.    

VIII. W głosowaniu w sprawie przyjęcia i zatwierdzenia sprawozdania Zarządu Spółdzielni z działalności                      w 2024 r. oddano 428 głosów, w tym:

– za przyjęciem i zatwierdzeniem sprawozdania  – 299 głosów     

   – przeciw przyjęciu i zatwierdzeniu sprawozdania                    –   94 głosy

   – wstrzymujących się                                                         –   35 głosów.  

      Walne Zgromadzenie podjęło uchwałę nr 8/2025 w sprawie przyjęcia i zatwierdzenia sprawozdania Zarządu Spółdzielni z działalności w 2024 r.    

IX. Głosowanie w sprawie udzielenia absolutorium Członkom Zarządu SM „Czuby” w Lublinie                                     za działalność w 2024 r.:  

  1. W głosowaniu w sprawie udzielenia absolutorium Pani Marcie Brożynie – Prezesowi Zarządu                                   za działalność od 01.01.2024 r. do 07.09.2024 r. oddano 422 głosy, w tym:

       – za udzieleniem absolutorium              – 144 głosy     

   – za nieudzieleniem absolutorium           – 227 głosów

   – wstrzymujących się                               –   51 głosów.  

     Walne Zgromadzenie nie podjęło uchwały o udzieleniu absolutorium za działalność od 01.01.2024 r. do 07.09.2024 r. Pani Marcie Brożynie – Prezesowi Zarządu w związku z nieuzyskaniem wymaganej w ustawie i statucie liczby głosów.                                          

  1. W głosowaniu w sprawie udzielenia absolutorium Panu Jarosławowi Jagitce – Zastępcy Prezesa Zarządu ds. finansowych za działalność od 01.01.2024 r. do 01.10.2024 r. oddano 430 głosów, w tym:

       – za udzieleniem absolutorium               – 123 głosy     

   – za nieudzieleniem absolutorium            – 235 głosów

   – wstrzymujących się                    –   72 głosów.  

Walne Zgromadzenie nie podjęło uchwały o udzieleniu absolutorium za działalność od 01.01.2024 r. do 01.10.2024 r. Panu Jarosławowi Jagitce – Zastępcy Prezesa Zarządu ds. finansowych, w związku  z nieuzyskaniem wymaganej w ustawie i statucie liczby głosów.

  1. W głosowaniu w sprawie udzielenia absolutorium Panu Tomaszowi Budzie – Zastępcy Prezesa Zarządu ds. eksploatacyjnych za działalność od 01.01.2024 r. do 07.09.2024 r. oddano 431 głosów, w tym:

– za udzieleniem absolutorium               – 144 głosy     

   – za nieudzieleniem absolutorium             – 214 głosów

   – wstrzymujących się                    –   73 głosy.  

Walne Zgromadzenie nie podjęło uchwały o udzieleniu absolutorium za działalność od 01.01.2024 r.                   do 07.09.2024 r. Panu Tomaszowi Budzie – Zastępcy Prezesa Zarządu ds. eksploatacyjnych, w związku  z nieuzyskaniem wymaganej w ustawie i statucie liczby głosów.                                           

X.   W głosowaniu w sprawie zmian Statutu Spółdzielni: 

  1. Wg wniosku Rady Nadzorczej Spółdzielni zawartego w uchwale nr 20/2/2025 z dnia 10.04.2025 r. oddano: 
  1. § 92 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

Walne Zgromadzenie może odwołać tych członków Zarządu, którym nie udzieliło absolutorium. Uchwała   w przedmiocie odwołania zapada większością ogólnej liczby członków uczestniczących w Walnym Zgromadzeniu.

Łącznie w sprawie zmiany § 92 ust. 3 – oddano 424 głosy, w tym:

       – za przyjęciem zmiany  –  373 głosy     

   – przeciw              –     7 głosów

   – wstrzymujących się                   –   44 głosy.  

Wymagana większość 2/3 głosów za przyjęciem zmiany wynosi 283. 

  1. § 92 ust. 4 otrzymuje brzmienie: 

Z członkami Zarządu zatrudnionymi w Spółdzielni Rada Nadzorcza może nawiązać stosunek pracy na podstawie umowy o pracę na czas trwania kadencji.

Łącznie w sprawie zmiany § 92 ust. 4 – oddano 427 głosów, w tym:

                – za przyjęciem zmiany         –  366 głosów

                – przeciw                                –    28 głosów

                – wstrzymujących się             –    33 głosy. 

Wymagana większość 2/3 głosów za przyjęciem zmiany wynosi 285. 

  1. w § 92 dodaje się ust. 6 i 7 w brzmieniu:

ustęp 6. Kadencja członków Zarządu trwa 4 lata. 

Łącznie w sprawie zmiany § 92 poprzez dodanie ust. 6 – oddano 426 głosów, w tym:

                – za przyjęciem zmiany         –  359 głosów

                – przeciw                               –    22 głosy

                – wstrzymujących się            –    45 głosów.

Wymagana większość 2/3 głosów za przyjęciem zmiany wynosi 284. 

Ust.  7. Do członków Zarządu, którzy nie pełnią swojej funkcji kadencyjnie w dniu wpisu zmiany § 92 ust. 6 Statutu do Krajowego Rejestru Sądowego, za pierwszy dzień kadencji uznaje się dzień wpisu zmiany § 92 ust. 6 Statutu do Krajowego Rejestru Sądowego.

Łącznie w sprawie zmiany § 92 poprzez dodanie ust. 7 – oddano 426 głosów, w tym:

                – za przyjęciem zmiany         –  360 głosów

                – przeciw                               –    21 głosów

                – wstrzymujących się            –    45 głosów.

Wymagana większość 2/3 głosów za przyjęciem zmiany wynosi 284. 

  1. w § 95 dodaje się ust. 3 w brzmieniu: 

Udzielenie pełnomocnictwa lub ustanowienie prokurenta do dokonywania czynności prawnych związanych z kierowaniem bieżącą działalnością gospodarczą Spółdzielni wymaga uprzedniej zgody Rady Nadzorczej.

Łącznie w sprawie zmiany § 95 poprzez dodanie ust. 3 – oddano 431 głosów, w tym:

                – za przyjęciem zmiany         –   317 głosów

                – przeciw                               –    84 głosy

                – wstrzymujących się            –    30 głosów.

Wymagana większość 2/3 głosów za przyjęciem zmiany wynosi 288. 

  1. Wg wniosków zawartych w pismach z dnia 12 maja 2025 r. członków zamieszkałych w osiedlu „Ruta” oddano: 

              1.  w § 103e po ust. 5 dodaje się ust. 6 i 7 w brzmieniu:

 6. Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla nie może podjąć uchwały w sprawie wydatkowania 

     środków finansowych danej nieruchomości sprzecznej ze stanowiskiem przedstawiciela 

     nieruchomości, z której środki te mają być wydatkowane.

7. Wyjątkiem od zasady wyrażonej w ust. 6 może być sytuacja, w której wydatkowanie środków 

     dotyczy realizacji decyzji uprawnionej instytucji publicznej.

 Łącznie w sprawie zmiany § 103e poprzez dodanie ust. 6 i 7 – oddano 428 głosów, w tym:

                – za przyjęciem  zmiany        –  205 głosów

                – przeciw                               –  169 głosów

                – wstrzymujących się            –    54 głosy. 

Wymagana większość 2/3 głosów za przyjęciem zmiany wynosi 286. 

       2.  po § 108 dodaje się § 108a w brzmieniu:

 § 108a

  1. Odsetki od lokat bankowych zakładanych ze środków finansowych funduszy remontowych nieruchomości i funduszy remontowych ogólnoosiedlowych podlegają zarachowaniu na tych funduszach proporcjonalnie do wielkości środków finansowych wykorzystanych do założenia lokaty bankowej.
  2. Zarachowanie, o którym mowa w ust. 1, następuje bezzwłocznie po zaksięgowaniu tych odsetek na rachunku bankowym funduszu remontowego.

Łącznie w sprawie zmiany § 108 statutu poprzez dodanie § 108 a – oddano 423 głosy, w tym:

                – za przyjęciem  zmiany       –   113  głosów

                – przeciw                               –   255  głosów

                – wstrzymujących się          –     55  głosów. 

Wymagana większość 2/3 głosów za przyjęciem zmiany wynosi 282. 

Walne Zgromadzenie podjęło uchwałę nr 9/2025 wprowadzającą w Statucie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie następujące zmiany:

1) w § 92 zmienia się ust. 3, który otrzymuje brzmienie:

      „Walne Zgromadzenie może odwołać tych członków Zarządu, którym nie udzieliło 

        absolutorium. Uchwała w przedmiocie odwołania zapada większością ogólnej liczby 

        członków uczestniczących w Walnym Zgromadzeniu.”

2) w § 92 zmienia się ust. 4, który otrzymuje brzmienie: 

„Z członkami Zarządu zatrudnionymi w Spółdzielni Rada Nadzorcza może nawiązać stosunek pracy na podstawie umowy o pracę na czas trwania kadencji.”

3) w § 92 dodaje się ust. 6 i 7 w brzmieniu:

„6. Kadencja członków Zarządu trwa 4 lata.

7. Do członków Zarządu, którzy nie pełnią swojej funkcji kadencyjnie w dniu wpisu zmiany § 92 ust.  6 Statutu do Krajowego Rejestru Sądowego, za pierwszy dzień kadencji uznaje się dzień wpisu zmiany § 92 ust. 6 Statutu do Krajowego Rejestru Sądowego.”

4) w § 95 dodaje się ust. 3 w brzmieniu: 

„Udzielenie pełnomocnictwa lub ustanowienie prokurenta do dokonywania czynności prawnych związanych z kierowaniem bieżącą działalnością gospodarczą Spółdzielni wymaga uprzedniej zgody Rady Nadzorczej.” 

XI.  W głosowaniu w sprawie podjęcia uchwały w sprawie umożliwienia wszystkim członkom Spółdzielni parkowania aut na parkingu położonym na działce będącej mieniem Spółdzielni (przy ulicy Szmaragdowej 36 i 30) oddano 416 głosów, w tym:

       – za podjęciem  uchwały            –     158  głosów

       – przeciw podjęciu uchwały        –     177  głosów

       – wstrzymujących się                  –     81  głosów. 

Walne Zgromadzenie nie podjęło uchwały w sprawie umożliwienia wszystkim członkom Spółdzielni parkowania aut na parkingu położonym na działce będącej mieniem Spółdzielni, w związku                                         z nieuzyskaniem wymaganej w ustawie liczby głosów.    

XII.  W głosowaniu w sprawie podjęcia uchwały w sprawie zabezpieczenia miejsc parkingowych na parkingu położonym przy posesji Szmaragdowa 36 przed korzystaniem z niego przez osoby niebędące mieszkańcami SM Czuby, oddano 414 głosów, w tym:

       – za podjęciem  uchwały            –    141  głosów

       – przeciw podjęciu uchwały       –     179  głosów

       – wstrzymujących się                 –     94  głosy.

Walne Zgromadzenie nie podjęło uchwały w sprawie zabezpieczenia miejsc parkingowych na parkingu położonym przy posesji Szmaragdowa 36 przed korzystaniem z niego przez osoby nie będące mieszkańcami SM Czuby, w związku z nieuzyskaniem wymaganej w ustawie liczby głosów.    

XIII. W głosowaniu w sprawie podjęcia uchwał w sprawie rozpatrzenia w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym odwołań złożonych przez członka Spółdzielni – utrzymania w mocy uchwał Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, oddano: 

  1. w sprawie rozpatrzenia odwołania od uchwały nr 32/20/2024 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 7 listopada 2024 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu wynagradzania członków Zarządu SM „Czuby” w Lublinie oddano 364 głosy, w tym:                                                                                                               

       – za podjęciem  uchwały            –   319  głosów

       – przeciw podjęciu uchwały        –      3  głosy

       – wstrzymujących się                 –    42  głosy. 

Walne Zgromadzenie podjęło uchwałę nr 10/2025 utrzymującą w mocy uchwałę nr 32/20/2024 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 7 listopada 2024 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu wynagradzania członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

  1. w sprawie rozpatrzenia odwołania od uchwały nr 18/22/2025 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 3 kwietnia 2025 r. w sprawie wyboru Prezesa Zarządu SM „Czuby” w Lublinie oddano 366 głosów, w tym:

       – za podjęciem  uchwały            –   323  głosy

       – przeciw podjęciu uchwały        –      5  głosów

       – wstrzymujących się                  –    38  głosów. 

Walne Zgromadzenie podjęło uchwałę nr 11/2025 utrzymującą w mocy uchwałę nr 18/22/2025 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 3 kwietnia 2025 r. w sprawie wyboru Prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

Dyskusja na  Walnym Zgromadzeniu  skupiała się przede wszystkim na:

        –     sprawozdaniu finansowym za 2023 r.; czy ustały przyczyny, dla których nie powinno 

              być  zatwierdzone, czy zawarte w raporcie zastrzeżenia zostały wyjaśnione,

   –     wyjaśnieniu, dlaczego kwoty zawarte w  projektach uchwał w sprawie podziału zysku 

         netto  w poz. nr 3 tj.  za 2023 r  – kwotę  772 702,05 zł. i za 2024 r. kwotę  757 111,97 zł   

         stanowiącą nadwyżkę przychodów nad kosztami, nie można bezpośrednio zakwalifikować

         do  danego osiedla, należy przeznaczyć na dofinansowanie funduszu zasobowego Spółdzielni 

         z przeznaczeniem finansowania inwestycji mienia Spółdzielni,

   –     wyjaśnienia problemu parkingu w osiedlu „Widok” przy ul. Szmaragdowej zawartego w 

         dwóch uchwałach w pkt 5 porządku obrad Walnego Zgromadzenia,

   –     zadłużenia mieszkańców poszczególnych nieruchomości  i osiedli,

   –     sytuacji finansowej SM „Czuby” za I półrocze,

        –     realizacji przez SM „Czuby” Uchwały nr 351/XI/2025 Rady Miasta Lublin z dnia 

              29 maja 2025 r., która  będzie obowiązywać od 1 VIII 2025 r. dot. opłat za 

              gospodarowanie odpadami komunalnymi w oparciu o zużytą wodę,

        –     sposobu realizacji propozycji mieszkańców osiedla „Ruta” zawartej w propozycji zmiany 

              § 108a Statutu dot. odsetki od lokat bankowych zakładanych ze środków finansowych 

              funduszy remontowych nieruchomości i funduszy remontowych ogólnoosiedlowych,  

              zaksięgowaniu tych odsetek na rachunku bankowym funduszu remontowego.

  Zastępca Prezesa ds. finansowych, poinformowała, że: 

  1. W obsłudze Walnego Zgromadzenia uczestniczyli pracownicy:

–   Członkowie Zarządu 

            –   Główna księgowa

            –   Kierownik działu czynszów i windykacji

            –   Zespół radców prawnych (3)  

            –   Pracownicy Działu członkowsko-prawnego (kierownik i starszy specjalista ds. 

                samorządowych)

            –   Protokolanci – pracownik Działu czynszów i windykacji  Zespołu ds. technicznych     

            –   Zespołu ds. GZM 

            –   Kierownicy Administracji Osiedli (6) i po 1 pracowniku z osiedla do wydawania mandatów 

                na częściach danego osiedla

  1. Koszty organizacji Walnego Zgromadzenia w 2025 r. wyniosły łącznie 51 879,43 zł,  z czego ;
    1. Materiały – 2 732,97 zł
    2. Wynajem sali – 11 130,00 zł
    3. Nagłośnienie – 5 480,00 zł
    4. Wynagrodzenia – 32 536,46 zł, w  2024 r około 45 000 zł

Członkowie Rady Nadzorczej do przedstawionych informacji nie zgłosili uwag.

Ad. 4. Krótka prezentacja nt. rozliczenia kosztów c.o. osiedla „Ruta” za rok 2024.

Albert Poniemirski przedstawia krótką prezentację na temat zużycia ciepła przez poszczególne budynki na osiedlu „Ruta” oraz związanych z tym kosztów. Zwrócił uwagę na brak zależności pomiędzy ilością zużytego ciepła oraz wysokością opłat, zarówno w nieruchomościach z podzielnikami ciepła oraz nieopomiarowanymi.

Przedstawiona przez Alberta Ponimirskiego prezentacja, 21 głosami za, została przesłana do członków Zarządu w celu dalszej analizy. RN zobowiązała Zarząd do wyjaśnienia wątpliwości wynikających z przedstawionej analizy oraz 11 głosami za, 1 przeciw, 6 wstrzymującymi się 

do kontynuowania tego tematu na następnym posiedzeniu. 

Przedstawiona przez Alberta Poniemirskiego prezentacja stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu.  

Ad. 5. Analiza działalności gospodarczo – finansowej za l kwartał 2025 r.

 –  Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z zawartymi w Analizie działalności gospodarczo – finansowej za I półrocze 2025 r. zawierającej zestawienia: 

  1. Działalności eksploatacyjnej za I kwartał 2025 r. SM „Czuby”
  2. Działalności eksploatacyjnej za I kwartał 2025 r. os. „Skarpa”
  3. Działalności eksploatacyjnej za I kwartał 2025 r. os. „Niska Skarpa” 
  4. Działalności eksploatacyjnej za I kwartał 2025 r. os. „Ruta” 
  5. Działalności eksploatacyjnej za I kwartał 2025 r. os. „Łęgi”
  6. Działalności eksploatacyjnej za I kwartał 2025 r. os. „Błonie” 
  7. Działalności eksploatacyjnej za I kwartał 2025 r. os. „Widok”
  8. Działalności eksploatacyjnej za I kwartał 2025 r. os. „Poręba”
  9. Fundusz remontowy za I kwartał 2025 r. – zestawienie zbiorcze SM „Czuby” 
  10. Fundusz remontowy za I kwartał 2025 r.  os. „Skarpa” 
  11. Fundusz remontowy za I kwartał 2025 r.  os. „Niska skarpa” 
  12. Fundusz remontowy za I kwartał 2025 r.   os. „Ruta” 
  13. Fundusz remontowy za I kwartał 2025 r.  os.  „Łęgi”
  14. Fundusz remontowy za I kwartał 2025 r.  os. „Błonie”
  15. Fundusz remontowy za I kwartał 2025 r.  os. „Widok”
  16. Fundusz remontowy za I kwartał 2025 r.  os. „Poręba” 
  17. Działalność Kulturalno – Oświatowa za I kwartał 2025 r. SM „Czuby” 
  18. Działalność Kulturalno – Oświatowa za I kwartał 2025 r. os. „Skarpa” 
  19. Działalność Kulturalno – Oświatowa za I kwartał 2025 r. os. „Niska Skarpa” 
  20. Działalność Kulturalno – Oświatowa za I kwartał 2025 r. os. „Ruta” 
  21. Działalność Kulturalno – Oświatowa za I kwartał 2025 r. os. „Łęgi” 
  22. Działalność Kulturalno – Oświatowa za I kwartał 2025 r. os. „Błonie” 
  23. Wykonanie  utrzymania mienia spółdzielni za I kwartał 2025 r.
  24. W ramach remontów, konserwacji i utrzymania mienia spółdzielni do 31.03.2025 r. 
  25. Eksploatacja  za I kwartał 2025 r. SM „Czuby” z kosztami zarzadzania 
  26. Eksploatacyjnej za I kwartał 2025 r. os. „Skarpa”
  27. Eksploatacyjnej za I kwartał 2025 r. os. „Niska Skarpa” 
  28. Eksploatacyjnej za I kwartał 2025 r. os. „Ruta” 
  29. Eksploatacyjnej za I kwartał 2025 r. os. „Łęgi”
  30. Eksploatacyjnej za I kwartał 2025 r. os. „Błonie” 
  31. Eksploatacyjnej za I kwartał 2025 r. os. „Widok”
  32. Eksploatacyjnej za I kwartał 2025 r. os. „Poręba” 
  33. Koszty zarzadzania za I kwartał 2025 r. 

–  Informacją Zastępcy Prezesa ds. finansowych, że wszelkie przekroczenia planu są na bieżąco analizowane, wyjaśniane i będą redukowane w kolejnych okresach. Niektóre z nich wynikają np. z wyższego podatku od nieruchomości lub dodatkowych wynagrodzeń. 

Zarząd zwrócił uwagę na konieczność przywrócenia etatu kierowcy.  

Za przyjęciem analizy działalności gospodarczo – finansowej za I kwartał 2025 r. oddano 21 głosów. 

Ad. 6. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie:

  1. zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy w nieruchomości EW 04 przy ul. Szmaragdowej 16 w osiedlu „Widok”.

 Celem podniesienia stawki na fundusz remontowy jest zebranie środków na remont balkonów.

 Zmiana wysokości stawki została zaakceptowana przez RPNO i poparta uchwałą. 

Rada Nadzorcza, 21 głosów za, podjęła uchwały następującej  treści: 

Uchwała Nr 25/12/2025

Rady Nadzorczej

Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie

z dnia 15.07.2025 r. 

w sprawie: zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy w nieruchomości EW 04 przy ulicy

                 Szmaragdowej 16 w osiedlu Widok.

Na podstawie § 87 ust.1 pkt 4 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie i § 6 ust.2 pkt 2

Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalenia (kalkulacji) opłat

za używanie lokali Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie oraz Uchwały Nr 7/2025 Rady

Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok z dnia 23.06.2025 r. – Rada Nadzorcza uchwala, co

następuje:

§ 1

Zmienia się wysokość odpisu na fundusz remontowy z kwoty 1,20 zł/m 2 p.u.m. na 2,10 zł/m 

2 p.u.m. w nieruchomości EW 04 przy ul. Szmaragdowej 16 z dniem 01.11.2025 r.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 listopada 2025 r. i podlega ogłoszeniu w sposób określony

w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

  1. sprawie realizacji postanowień § 6 Regulaminu wynagradzania członków Zarządu SM „Czuby” w Lublinie – tj. przyznania nagrody członkom Zarządu. 

Na czas realizacji tego punktu porządku obrad członkowie Zarządu opuścili posiedzenie.

 W czasie dyskusji pojawiają się różne zdania:

 –   większość członków jest zdania, aby przyznać nagrodę za sukces dwóm członkom Zarządu; 

 –   zgłoszono propozycje przyznania nagrody w wysokości od 10 do 20%. 

 Przewodniczący zarządził głosowanie w sprawie zgłoszonych wniosków dot. przyznania nagrody. 

  1. Za przyznaniem nagrody za sukces zastępcom prezesa Zarządu oddano – 19 głosów, 

0 przeciw, wstrzymało się – 2 głosy

  1. Za przyznaniem nagrody za sukces dla Zastępców Prezesa: 

                    – w różnych wysokościach – oddano  9 głosów za

                    – w takiej samej wysokości – oddano 11 głosów za 

              Za przyznaniem nagrody za sukces członkom Zarządu w wysokości: 

              – 20 % –  oddano 5 głosów, przeciw 12, wstrzymało się 3

              – 15 % –  oddano 16 głosów, przeciw 0, wstrzymało się 4

              – 10 % –  nie poddano pod glosowanie wniosku, gdyż więcej niż połowa członków RN 

                             opowiedziała się za przyznaniem nagrody za sukces w wysokości 15% 

Rada Nadzorcza pozytywnie oceniła przedstawione przez zastępców prezesa Zarządu działania, dające podstawę do przyznania nagrody za sukces, na podstawie § 6 Regulaminu zasad wynagradzania członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

Podjęła uchwały następującej treści: 

UCHWAŁA NR 26/1/2025 

Rady Nadzorczej 

Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie 

z dnia 15.07.2025 r. 

w sprawie: przyznania  nagrody za sukces  Annie Wiejak Zastępcy Prezesa Zarządu ds. 

                  finansowych. 

       Rada Nadzorcza na podstawie § 6 Regulaminu zasad wynagradzania członków Zarządu  Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie zatwierdzonego uchwałą Nr 41/23/2025  Rady Nadzorczej z dnia 09.01.2025 r – uchwala co następuje:

                                                                       § 1  

       Przyznaje się  Annie Wiejak Zastępcy Prezesa Zarządu ds. finansowych nagrodę za sukces w wysokości 15% wynagrodzenia stałego za okres od 16 stycznia 2025 r. do 30 czerwca 2025 r. 

§ 2 

       Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu zgodnie z § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.

                                                                                                  Załącznik

                                                                                                  do uchwały Nr 26/1/2025

                                                                                                  Rady Nadzorczej SM CZUBY

                                                                                                  z dnia 15.07.2025 r.

      Rada Nadzorcza po dokonaniu oceny pracy Anny Wiejak Zastępcy Prezesa  Zarządu ds. finansowych za okres od 16 stycznia 2025 r. do 30 czerwca 2025 r., biorąc pod uwagę przyjęte  priorytety działania w okresie I-VI 2025 tj.

  1. Działania skutkujące przeprowadzeniem zaległej  lustracji z działalności SM „Czuby” za okres 2021-2023 tj. rozpoczęcie rozmów, wynegocjowanie korzystnej stawki, koordynacji prac, aktywny udział w procesie badania, podpisanie Protokołu z Lustracji Pełnej, otrzymanie Listu polustracyjnego.
  2. Działania nad wyprowadzeniem nieprawidłowości-zastrzeżeń zawartych w raporcie biegłego rewidenta z badania sprawozdania finansowego SM „Czuby” w Lublinie za 2023 r. na kwotę około 27 mln. 
  3. Aktywny udział w badaniu sprawozdania finansowego SM „Czuby” za 2024 r. – uzyskania pozytywnego raportu z badania sprawozdania.
  4. Podjęte działania w celu wdrożenia procedur RODO, powołanie Inspektora Ochrony Danych Osobowych, uzyskania dostępu do portalu RODO tj. przegląd dokumentacji, wystawienie nowych upoważnień dla pracowników przetwarzających dane osobowe oraz oświadczeń o zachowaniu poufności, przeprowadzenie szkoleń on-line dla pracowników, utworzenie rejestrów: upoważnień do przetwarzania danych osobowych, osób upoważnionych do przetwarzania danych dot. ZFŚS i  naruszeń ochrony danych osobowych.
  5. Prowadzone działania windykacyjne skutkujące zmniejszeniem zadłużenia – łącznie o około 998 000 zł. (Zał. Porównanie zadłużenia 31.12.2024/30.04.2025 w podziale na osiedla)

–  wystawienie 653 wezwań do zapłaty

–  przygotowanie dokumentacji 102 dłużników

–  przygotowanie 72 ugód, podpisanie 45 ugód

–  skierowanie 78 spraw do sądu wobec dłużników niereagujących na wezwania 

   dot. spłaty zadłużenia. 

  1. Działania mające na celu zakończenie procesu wdrożenia ZSI – diagnoza dot. 

wdrożenia programu w poszczególnych modułach, mail-e, rozmowy tel., spotkania z 

kierownikami, pracownikami, Dyrekcją oraz wdrożeniowcami UNISOFT Sp. z o.o., 

cele naprawcze w poszczególnych działach. 

UCHWAŁA NR 27/2/2025 

Rady Nadzorczej 

Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie 

z dnia 15.07.2025 r. 

w sprawie: przyznania nagrody za sukces Dariuszowi Michałowskiemu Zastępcy Prezesa 

                  Zarządu ds. eksploatacji. 

       Rada Nadzorcza na podstawie § 6 Regulaminu zasad wynagradzania członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie zatwierdzonego uchwałą Nr 41/23/2025 Rady Nadzorczej z dnia 09.01.2025 r – uchwala co następuje:

                                                                    § 1  

      Przyznaje się Dariuszowi Michałowskiemu Zastępcy Prezesa Zarządu ds. eksploatacji nagrodę za sukces w wysokości 15 % wynagrodzenia stałego za okres od 14 lutego 2025 r. do 30 czerwca 2025 r. 

§ 2 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu zgodnie

 z § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.

                                                                                                  Załącznik

                                                                                                  do uchwały Nr 27/2/2025

                                                                                                  Rady Nadzorczej SM CZUBY

                                                                                                  z dnia 15.07.2025 r.

             Rada Nadzorcza po dokonaniu oceny pracy Dariusza Michałowskiego Zastępcy Prezesa  Zarządu ds. eksploatacji za okres od 14 lutego 2025 r. do 30 czerwca 2025 r., biorąc pod uwagę  główne tematy i wprowadzone zmiany, którymi zajmował się w pierwszym półroczu 2025 roku tj.

  1. Ustalenie przyczyny niedoboru wody na osiedlu „Widok”- zidentyfikowanie wycieku,  

 spotkania z SM „Dźwig” w sprawie pozyskania danych z odczytów wodomierzy.

  1. Udział w przygotowaniu zmian „regulaminu udzielania zamówień na roboty   

  remontowo – budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy  

  przeprowadzane w zasobach SM “Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych” 

  – zmian  polegających na dostosowaniu do aktualnych trendów i powszechnej  

  dostępności SIWZ wraz z rozpoczęciem zmian w dokumentacji przetargowej.

  1. Udział w przygotowaniu Sprawozdanie Zarządu za 2024 rok – koordynacja w 

  ramach działów PE oraz w  Lustracji SM Czuby 01.01.2021 r. – 31.12.2023 r. – 

  koordynacja.

  1.   Analiza powiązania węzłów wody zimnej i wody do podgrzania pod katem 

  niedoborów i rozliczania opłat za odpady komunalne.

  1.   Analiza możliwości pozyskania środków na remont i termomodernizację budynków 

  przy Watykańskiej wraz z aktualizacją wyceny – około 3,3 min – Watykańska 6.

  1.   Analizy i konsultacje w sprawie fotowoltaiki i grantu OZE.
  2.   Analiza dokumentacji projektowej inwestycji przy Watykańskiej 8 i 10 wraz ze 

  złożeniem uwag do wniosku o pozwolenie na budowę.

  1. Rozpoczęcie analizy możliwości zmian w umowie dotyczącej podzielników ciepła.
  2. Modyfikacja zasad dotyczących montażu klimatyzacji wraz z przygotowaniem wzoru 

 oświadczenia dla mieszkańców.

  1. Wykonywanie okresowych kontroli placów zabaw własnymi siłami – w trakcie 

 opracowywanie schematów działań kontroli i ujednolicenia procedury.

  1. Analiza kosztów pod kątem zaliczek – CO i CWU, CWU – analiza rozbicia na koszty 

 stałe i zmienne.

  1. Przyspieszone procesy przetargowe, ogłoszonych 11 przetargów dotyczących 

  między innymi 18 budynków.

  1.   Monitorowanie przeliczenia zaliczek gaz – adm. os. „Ruta”.
  1. w sprawie korekty planu gospodarczo-finansowego SM „Czuby” na rok 2025 – załącznika Plan remontów mienia spółdzielni na 2025 r. 

Na wniosek mieszkańców osiedla „Ruta” Prezes Zarządu wniósł o korektę planu gospodarczo – finansowe na 2025 r. o kwotę 25 000 zł w celu zbudowania drugiego boiska do gry w bulodron.

 Rada Nadzorcza, po dyskusji (13 głosami za, 0 przeciw, 7 wstrzymujących się od głosowania) podjęła uchwałę następującej treści: 

UCHWAŁA Nr  28/8/2025 

Rady Nadzorczej

Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie

z dnia  15.07.2025 r

w sprawie: korekty planu gospodarczo – finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie

                  na 2025 r. dotyczącego planu remontów mienia Spółdzielni 2025 r.

      Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie 

§ 87 ust. 1 pkt 1 Statutu Spółdzielni uchwala, co następuje:

§ 1

       Wprowadza się korektę planu gospodarczo – finansowego na 2025 r. Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” dotyczącą przesunięcia środków na rozbudowę bulodromu  o dodatkowe boisko, dz. 41/4 

(os. Ruta), w wysokości 25 000 zł – zgodnie z załącznikiem „Plan remontów mienia Spółdzielni 2025”

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony

w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.

       Ad. 7 Informacja w sprawie lustracji pełnej działalności Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w 

          Lublinie za okres od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2023 r. 

Członkowie Rady zapoznali się z listem Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie po przeprowadzonej  lustracji pełnej działalności SM „Czuby” za okres od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2023 r.

Andrzej Turski, wyraził zadowolenie z pozytywnej konkluzji zawartej w liście polustracyjnym. Podkreślił jednocześnie, że lustrator nie dopełnił obowiązku wynikającego z Art. 92. § 1 Prawa Spółdzielczego. Rada Nadzorcza, w ten sposób, została pozbawiona możliwości wskazania obszarów działalności spółdzielni, które jej zdaniem, powinny znaleźć się w szczególnym zainteresowaniu lustratora. Z tego samego powodu członkowie RN pozbawieni zostali możliwości udziału w procedurze lustracyjnej. 

Andrzej Turski zwrócił także uwagę na niekonsekwencję zawartą w liście polustracyjnym w opisie stanu prawa wewnętrznego naszej Spółdzielni. W liście napisano: „Przepisy Statutu naruszają przepis ustawy” i „RPNO winna mieć co najwyżej kompetencje opiniodawcze”, następnie stwierdzono: „Regulaminy wewnętrzne obowiązujące w Spółdzielni zostały uchwalone i zatwierdzone przez statutowe organy … ich treść została dostosowana do postanowień obowiązującego Statutu”. Rodzi się pytanie czy ma to oznaczać, że Statut jest niezgodny z prawem („narusza przepisy ustawy”) ale powstałe, na jego podstawie, dokumenty (regulaminy) są już zgodne z prawem? Czy, zdaniem lustratora, należy doprowadzić zapisy statutu do zgodności z ustawą? 

Rada zdecydowała, że zamieszczonym w liście wnioskom z  lustracji i ich realizacji należy się przyjrzeć przed kolejnym Walnym Zgromadzeniem. 

Ad. 8 Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawie: 

  1. zmian w Regulaminie wynajmu pomieszczeń wspólnych nieruchomości Spółdzielni 

Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

  Przewodniczący Komisji GZMiI, która zajmowała się propozycjami zmian do  regulaminem, poinformowała, że Komisja nie otrzymała wszystkich niezbędnych do podjęcia decyzji dokumentów i przedstawiła Radzie następującą rekomendację: 

– zobowiązanie Zarządu do przedłożenia na pierwsze  posiedzenie Rady po okresie wakacyjnym – uchwał Zarządu w sprawie wydzielenia mienia spółdzielni we wszystkich osiedlach SM „Czuby”.

          Za przyjęciem wniosku do realizacji oddano 20 głosów. 

  1. zmian w Regulaminie rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania (kalkulacji) opłat za używanie lokali SM „Czuby”

      Na wniosek zgłoszony przez przewodniczącego komisji GZM i I, aby realizację tego punktu wstrzymać do czasu realizacji punktu 8a) tj. do czasu zaopiniowania przez komisję przedłożonych  uchwał Zarządu w sprawie wydzielenia mienia spółdzielni we wszystkich osiedlach SM „Czuby”.   

Za przyjęciem wniosku do realizacji oddano 20 głosów.

  1. zmian w Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach 

Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „Czuby” w Lublinie. 

 Przewodniczący komisji  GZM i I  poinformował, że zmiany do regulaminu  zostały zaproponowane przez Zarząd w celu aktualizacji zapisów regulaminu do Uchwały Rady Miasta nr 351/XI/2025 w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.

 Komisja nie zajmowała się zaopiniowaniem zmian w tym regulaminie i wnioskuje, aby regulamin przekazać do zaopiniowania przez Komisję i o umieszczenie tego punktu w porządku obrad sierpniowego posiedzeniu Rady. 

Za takim rozwiązaniem oddano 20 głosów.

9. Rozpatrzenie wniosków RPNO „Błonie” z dn. 24 marca 2025 r dotyczących: 

          a) zmian w Regulaminie porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni 

              Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie

Zmiany w Regulaminie dotyczą przepisów określających warunki montażu kuchenek indukcyjnych trójfazowych. Przewodniczący Komisji GZMiI przedstawił wniosek, aby zobowiązać Zarząd do przedłożenia pisemnego rozwiązania na podstawie warunków zwiększenia dostarczanej mocy wydanych przez dostawcę energii oraz przedstawienie orientacyjnych kosztów wymiany przewodów elektrycznych dla dwóch przykładowych budynków (niskiego oraz wysokiego) znajdujących się w zasobach SM „Czuby”.

Za przyjęciem wniosku do realizacji oddano 20 głosów.

        b) założenia szlabanu lub ustawienia parkomatu na parkingu przy ul. Dragonów należącego do 

            mienia Spółdzielni. 

 RPNO „Błonie” skierowało pismo do Zarządu oraz Rady Nadzorczej z prośbą o założenie szlabanu lub ustawienie parkomatu na parkingu przy ul. Dragonów należącym do zasobów Spółdzielni. 

Wniosek ten był także rozpatrywany przez Walne Zgromadzenie. 

Przewodniczący Komisji GZMiI poinformował, że komisja  zajmowała się  prośbą zawartą w piśmie RPNO Błonie. 

  Komisja wnioskuje, aby na podstawie uchwały Walnego Zgromadzenia 13/2017 z dnia 7 czerwca 2017 r. parkingi wspólne powinny być ogólnodostępne i dlatego Komisja rekomenduje Radzie odmowę na wniosek RPNO „Błonie”

Za przyjęciem rekomendacji Komisji GZMiI oddano 13 głosów, przeciw 4, wstrzymał się 1.

Ad 10. Rozpatrzenie pism skierowanych do RN. 

Rada Nadzorcza zapoznała się z następującymi pismami: 

    – pismem członka Spółdzielni zamieszkałego na osiedlu „Ruta” w sprawie reklamacji rozliczenia 

      zużycia wody przez błędnie odczytującą nakładkę. 

      Komisja GZMiI rekomenduje w tej sprawie

       a) rozbicie należności na raty mieszkańcom zgłaszającym reklamację 

       b) zestawienie nadpłat w rozliczeniach w okresach, których dotyczy sprawa (w związku z błędnym

           odczytem wskazującym 0)

       c) zadbanie, aby zaistniałą sytuacją nie wpłynęła niekorzystnie na zbliżającą  się zmianę sposobu 

          rozliczenia opłaty za odpady.

          Za przyjęciem powyższej rekomendacji oddano 20 głosów.

     – pismem członka Spółdzielni zamieszkałego na osiedlu „Błonie” w sprawie montażu podzielników 

        ciepła.

 Pismem zajmowała się Komisja GZMiI i rekomenduje Radzie, aby zwrócić się do Zarządu z prośbą o orzeczenie Radców Prawnych w sprawie konieczności instalacji podzielników ciepła w zasobach SM „Czuby” w Lublinie.

Za przyjęciem rekomendacji oddano 19 głosów, wstrzymał się 1. 

–  pismem  członka zamieszkałego w osiedlu Skarpa (P. Zechnera), Rada zdecydowała o przekazaniu 

   pisma do Komisji GZMiI,

Ad. 11. Przyjęcie protokołu z posiedzenia w dniu 27.05.2025 r. 

Do protokołu RN z dnia 27.05.2025 r. zgłoszono jedną uwagę stylistyczną z prośbą o przeredagowanie fragmentu na stronie 8.

Za przyjęciem wniosku i przyjęciem protokołu RN  nr 7/2025 z 15.07.2025 r oddano 17 głosów, przeciw 0, wstrzymało się 3.

Innych uwag nie zgłoszono.

Ad. 12. Sprawy wniesione. 

  1. Przewodniczący RN skierował prośbę do Zarządu o przedstawienie kosztów instalacji wind na 

osiedlu „Poręba” oraz prośbę o wskazanie właściciela sklepu przy ul. Bursztynowa 6.

  1. Zgłoszono wniosek o sprawdzenie możliwości zabezpieczenia terenu wokół przystanku przy 

             ul. Perłowej, ponieważ dużo rowerzystów przejeżdża koło przystanku chociaż nie ma tam 

             ścieżki rowerowej.

  1. Zaproponowano, aby na stronie internetowej Spółdzielni znajdowały się tylko aktualne 

 przetargi, natomiast te, które zostały zamknięte powinny być usunięte lub trafić do archiwum.

  1. Poinformowano, że do kalkulacji stawki opłaty za odpady komunalne będzie brana pod uwagę 

ilość zużytej wody z wodomierza indywidualnego.

  1. Prośba o rozważenie powrotu kasy w Spółdzielni oraz sprawdzenie kosztów związanych z 

brakiem kasy (l półrocze 2025 r). 

  1. Zarząd poinformował, że 21 lipca nastąpi otwarcie kopert z ofertami firm biorącymi udział w 

przetargu dotyczącym malowania klatek schodowych na kilku osiedlach. Jako przedstawiciel Rady do udziału w pracach Komisji Przetargowej został wydelegowany Leszek Antoniewski.

      8. Kolejne posiedzenie Rady zostało zaplanowane na 26 sierpnia.

Andrzej Turski zabrał głos w sprawie zakupu paneli na ogrodzenie głównego placu zabaw osiedla „Błonie”. W związku z faktem, że przetarg w trybie nieograniczonym nie przyniósł rozstrzygnięcia (cena znacznie przekraczająca zaplanowany budżet), ogłoszono przetarg w trybie zapytania o cenę. W tym przypadku przetarg może także nie wyłonić oferty z ceną poniżej zaplanowanego budżetu. Ponieważ przedmiotem przetargu jest jedynie zakup paneli (montaż przez pracowników spółdzielni), a istnieją zdecydowanie niższe oferty od bezpośrednich producentów, wniósł do Zarządu, aby zakup (w przypadku niepowodzenia w drugim przetargu) przeprowadzić z wolnej ręki. Zaznaczył, że porusza tę sprawę w trakcie rozpatrywania spraw wniesionych, aby zawiadomić RN o konieczności proponowanego rozwiązania, poprosić o aprobatę i zadeklarować kontynuację aktywnego udziału procedurze zakupu.

Na tym obrady zakończono.

  Sekretarz                                                                                         Przewodniczący 

Rady Nadzorczej                                                                               Rady Nadzorczej

Katarzyna Podlecka                                                                           Jerzy Kaczmarski 

Data opublikowania: 11:09, 3 września 2025

Kategorie: Protokoły, Uchwały z zebrańRady Nadzorczej