Protokół Nr 6/2025
z posiedzenia Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie, które odbyło się
w dniu 27.05.2025 r.

W dniu 27 maja 2025 r. o godz. 17:00 w siedzibie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS: 0000082134, odbyło się posiedzenie Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” (dalej również: „Rada Nadzorcza SM „Czuby”, „RN SM „Czuby” lub „RN”), w której uczestniczyli następujący członkowie:

Przewodniczący: Jerzy Kaczmarski,
Zastępcy przewodniczącego: Magdalena Boguta, Danuta Przybyś–Ziemba
Sekretarz: Katarzyna Podlecka
Członkowie: Leszek Antoniewski, Mateusz Byra, Ewa Czępińska, Krystian Farion, Maria Gajewska – Mikołajewicz, Konrad Gładosz, Konrad Klimek, Albert Poniemirski, Anna Sieradzka, Jolanta Sławińska, Emilia Zamiejska, Małgorzata Zmysłowska, Andrzej Turski, Sylwia Zubrzycka

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

  • Prezes: Tomasz Koziński
  • Zastępca Prezesa ds. finansowych: Anna Wiejak
  • Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych: Dariusz Michałowski
  • st. specjalista działu członkowsko – prawnego: Anna Korzonek
  • radca prawny: Katarzyna Silmanowicz
  • główna księgowa: Ewa Szaruga 
  • St. inspektor ds. analiz ekonomicznych: Elżbieta Jedlińska

Obradom przysłuchiwało się 8 członków Spółdzielni.
Wszyscy członkowie zostali prawidłowo powiadomieni o terminie i porządku obrad.

Do liczenia głosów została wyznaczona Małgorzata Zmysłowska.

Ad. 1. Przyjęcie porządku obrad

Przewodniczący poinformował, że zaplanowany na dziś porządek obrad przedstawia się następująco:

  1. Przyjęcie porządku obrad.
  2. Analiza działalności gospodarczo finansowej za 2024 r.
  3. Sprawozdanie z badania sprawozdania finansowego SM „Czuby” za 2024 r.
  4. Sprawozdanie niezależnego biegłego rewidenta z badania sprawozdania finansowego SM „Czuby” za 2024 r.
  5. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie oceny sprawozdania finansowego Spółdzielni za 2024.
  6. Zaopiniowanie dla Walnego Zgromadzenia projektu uchwały w sprawie:
    1. przyjęcia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Spółdzielni za 2024 r.
    2. podziału zysku za 2023 r.
    3. podziału zysku za 2024 r.
  7. Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Nadzorczej.
  8. Przyjęcie protokołu posiedzenia RN z dnia 6.05.2025 r.
  9. Sprawy wniesione.

Do zaproponowanego porządku obrad nie zgłoszono żadnych uwag i został on przyjęty 12 głosami za, przeciw 1, wstrzymało się 0.

Ad. 2. Analiza działalności gospodarczo finansowej za 2024 r.

Zastępca przewodniczącego Komisji Rewizyjnej poinformował, że komisja na posiedzeniu 26.05.2025 zapoznała się z analizą działalności gospodarczo finansowej SM „Czuby” za 2024 r. zawierającą zestawienia:

  1. Działalność eksploatacyjna za 2024 r. Tabela 1
  2. Działalność eksploatacyjna za 2024 r. osiedle Skarpa
  3. Działalność eksploatacyjna za 2024 r. osiedle Ruta
  4. Działalność eksploatacyjna za 2024 r. osiedle Łęgi
  5. Działalność eksploatacyjna za 2024 r. osiedle Błonie
  6. Działalność eksploatacyjna za 2024 r. osiedle Widok
  7. Działalność eksploatacyjna za 2024 r. osiedle Poręba
  8. Fundusz remontowy za 2024 r. SM Czuby – Tabela 2
  9. Fundusz remontowy za 2024 r. osiedla Skarpa
  10. Fundusz remontowy za 2024 r. osiedle n Skarpa
  11. Fundusz remontowy za 2024 r. osiedle Ruta
  12. Fundusz remontowy za 2024 r. osiedle Łęgi
  13. Fundusz remontowy za 2024 r. osiedle Błonie
  14. Fundusz remontowy za 2024 r. osiedle Widok
  15. Fundusz remontowy za 2024 r. osiedle Widok
  16. Fundusz remontowy za 2024 r. osiedle Poręba
  17. Działalność kulturalno – oświatowa za 2024 r. – Tabela 3
  18. Działalność kulturalno – oświatowa za 2024 r. Dom kultury Osiedla Skarpa
  19. Działalność kulturalno – oświatowa za 2024 r. Dom Kultury Osiedla Ruta
  20. Działalność kulturalno – oświatowa za 2024 r. Dom Kultury Osiedla Łęgi
  21. Działalność kulturalno – oświatowa za 2024 r. Dom Kultury Osiedla Błonie
  22. Wykonanie utrzymania mienia spółdzielni za 2024 r. – Tabela 4
  23. Wykaz wykonanych robót w ramach remontów, konserwacji i utrzymania mienia S- ni na 31.12.2024 r.
  24. Eksploatacja za 2024 r. SM Czuby z kosztami zarządzania. – zał. do tabeli nr 1
  25. Eksploatacja za 2024 r. Osiedle Skarpa z kosztami zarządzania.
  26. Eksploatacja za 2024 r. Osiedle n Skarpa z kosztami zarządzania.
  27. Eksploatacja za 2024 r. Osiedle Ruta z kosztami zarządzania.
  28. Eksploatacja za 2024 r. Osiedle Łęgi z kosztami zarządzania.
  29. Eksploatacja za 2024 r. Osiedle Błonie z kosztami zarządzania.
  30. Eksploatacja za 2024 r. Osiedle Widok z kosztami zarządzania.
  31. Eksploatacja za 2024 r. Osiedle Poręba z kosztami zarządzania.
  32. Koszty Zarzadzania za 2024 r.

Zastępca przewodniczącego Komisji Rewizyjnej poinformował, że komisja po zapoznaniu się z analizą sformułowała kilka pytań, na które chciałaby uzyskać wyjaśnienia od głównej księgowej, m.in:

  • co mieści się w poz. konserwacja co/węzła ciepła. mieszk.
  • co oznaczają poz. poz. 8,9,10 w tabeli „działalność eksploatacyjna za 2024 r.”
  • dlaczego został przekroczony fundusz bezosobowy
  • dlaczego koszty utrzymania zieleni na osiedlu „Poręba” wynoszą zero

Albert Poniemirski, w związku z tym, że główna księgowa nie była obecna na posiedzeniu komisji, zgłosił wniosek o udzielenie wyjaśnień na zgłoszone pytania na posiedzeniu RN w dn. 27.05.2025 r.

Poinformował, że Komisja Rewizyjna, po dyskusji, postanowiła zgłosić do RN wniosek, aby po udzieleniu wyjaśnień przez główną księgową, Rada Nadzorcza przyjęła przedstawioną analizę z działalności gospodarczo- finansowej za 2024 r.

Przewodniczący RN zarządził dyskusję nad przedstawioną analizą.

Główna księgowa udzieliła wyjaśnień na zgłoszone pytania.

Zgłoszone zostały wątpliwości co do konieczności ponoszenia opłaty za konserwację węzłów c.o., należy sprawdzić, czy węzły są własnością spółdzielni czy LPEC. W opłatach tych powinny uczestniczyć także spółdzielnie „Dźwig” i „Klakson”.

Emilia Zamiejska skierowała pytanie do Zarządu jak widzą szansę spłaty długu przez DK „Ruta”. Zastępca Prezesa ds. finansowych odpowiedziała, że trzeba na to założyć jeszcze kilka lat. Dług wynosi około 100 tys. zł,

a zysk za ostatni rok to około 20 tys. zł.

Po uzyskaniu wyjaśnień Rada Nadzorcza 11 głosami za, przeciw 0, wstrzymało się 4, przyjęła analizę działalności gospodarczo finansowej SM „Czuby” za 2024 r.

Ad. 3 i 4

Sprawozdanie finansowe SM „Czuby” za 2024 r.

Zastępca Prezesa ds. finansowych poinformowała, że w sprawozdaniu finansowym za 2024 r. udało się wyprowadzić wszystkie uwagi i niezgodności wskazane przez biegłego rewidenta oraz uzyskać pozytywną ocenę sprawozdania bez zastrzeżeń. Wymagało to ogromu pracy. Nieprawidłowości wskazywane przez biegłego rewidenta nawarstwiały się przez wiele lat, a ich wyprowadzenie wiązało się z konieczności dokonywania wielu wyliczeń i księgowań i przeksięgowań. Udało się również skorygować zastrzeżenia do sprawozdania finansowego za 2023 r.

W raporcie wykonanym przez firmę Pol – Tax. badającą sprawozdania finansowego SM „Czuby” za 2024 r. biegły rewident uznał przedstawione sprawozdanie finansowe SM „Czuby” za 2024 r. za rzetelne, zgodne z obowiązującymi przepisami prawa oraz statutem spółdzielni. Uznał, że sprawozdanie zostało sporządzone na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg rachunkowych. Zastrzeżenia sformułowane do wcześniejszych sprawozdań zostały skorygowane, a nowych zastrzeżeń nie zgłoszono.

Zastępca przewodniczącego Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się 26.05.2025 r. ze Sprawozdanie finansowe SM „Czuby” za 2024 r. i opinią niezależnego biegłego rewidenta z badania sprawozdania finansowego za 2024 r., nie wypracowali stanowiska i rekomendacji dla RN do podjęcia uchwały w sprawie jego oceny ze względu na brak możliwości uzyskania wyjaśnień od głównej księgowej na zgłoszone w toku dyskusji pytania:

  • dlaczego nie ma ciągłości w pozycji zyski i straty w porównaniu do sprawozdań z lat ubiegłych,
  • zysk i strata co to znaczy, zysk i strata z nieruchomości,
  • które nadwyżki przeznaczane są na poszczególne rodzaje działalności, a które rozliczane w roku następnym.
  • str. 12 – fundusze podstawowe zmniejszenia, fundusze podstawowe zwiększenia;
  • str. 5 – wyjaśnić zysk poz. I, II, III;
  • w ilu % nadwyżka jest wniesiona faktycznie, a w ilu księgowo;
  • jaki jest klucz podziału zysku z lokat na działalność finansową w osiedlach;
  • co to znaczy, aby kwotę 623 453,72 zł rozliczyć w roku następnym według miejsca powstania;

Po dyskusji Rada Nadzorcza zaproponowała, aby Komisja Rewizyjna razem z Zastępcą Prezesa ds. finansowych oraz księgowością przygotowała propozycję rozwiązania problemu dotyczącego identyfikacji środków z jakich zakładane są lokaty oraz możliwości przypisania zysków z lokat do poszczególnych nieruchomości.

Propozycje powinny zostać przygotowane na październikowe posiedzenie Rady – za 16 głosów, wstrzymał się 1.

Ad. 5.

Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie oceny sprawozdania finansowego Spółdzielni za 2024.

Rada Nadzorcza, po dyskusji, 14 głosami za, przeciw 0, wstrzymujących się 4, przyjęła uchwałę następującej treści:

UCHWAŁA NR 24/3/2025
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 27.05.2025 r.

w sprawie: oceny sprawozdania finansowego Spółdzielni za rok 2024.

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie, działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 2 lit. a / i pkt 9 Statutu Spółdzielni, po zapoznaniu się z przedstawionym przez Zarząd SM „CZUBY” sprawozdaniem finansowym, rachunkiem zysków i strat, rachunkiem przepływów pieniężnych oraz zestawieniem zmian w funduszu własnym za 2024 rok, uchwala co następuje:

§ 1

Pozytywnie ocenia roczne sprawozdanie finansowe Spółdzielni składające się z:

  1. Wprowadzenia do sprawozdania finansowego za 2024 rok.
  2. Bilansu Spółdzielni za rok obrotowy 2024, który zamyka się po stronie aktywów i pasywów kwotą 211 529 601,57 zł.
  3. Rachunku zysków i strat za rok obrotowy 2024 wykazującego zysk netto w wysokości 3 015 523,50 zł.
  4. Rachunku przepływów pieniężnych za rok obrotowy 2024 wykazującego zwiększenie stanu środków pieniężnych o kwotę 8 416 718,84 zł.
  5. Zestawienia zmian w kapitale/funduszu/ własnym za rok obrotowy 2024 wykazującego zmniejszenie kapitału własnego o kwotę 5 510 216,82 zł.
  6. Informacji dodatkowej do sprawozdania finansowego za 2024 rok.

§ 2

Niniejszą uchwałę Rada Nadzorcza postanowiła przedłożyć zgodnie z § 87 ust.1 pkt 9 Statutu – Walnemu Zgromadzeniu SM „Czuby” w Lublinie.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.

Ad. 6a

Zaopiniowanie dla Walnego Zgromadzenia projektu uchwały w sprawie przyjęcia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Spółdzielni za 2024 r.

Przewodniczący RN poinformował, że nie ma potrzeby opiniowania przez Radę Nadzorczą projektu uchwały dla WalnegoZgromadzenia w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej

„Czuby” w Lublinie za 2024 r.

Projekt tej uchwały zawiera wyniki finansowe spółdzielni przedstawione w uchwale NR 24/3/2025 Rady Nadzorczej z dnia 27.05.2025 r, w sprawie oceny sprawozdania finansowego SM „Czuby” za rok 2024 r, którą Rada Nadzorcza podjęła w punkcie 5 dzisiejszego posiedzenia. Podjęta przez Radę Nadzorczą uchwała zostanie umieszczona w materiałach na Walne Zgromadzenie oraz będzie przedstawiona do wiadomości członkom biorącym udział w Walnym Zgromadzeniu.

Ad. 6 b

Zaopiniowanie dla Walnego Zgromadzenia projektu uchwały w sprawie podziału zysku za 2023 rok.

Rada Nadzorcza, po uzyskaniu w czasie dyskusji, odpowiedzi na zgłoszone pytania, w jaki sposób zostały zakwalifikowane środki finansowe do przedstawionego podziału zysku netto w projekcie uchwały:

UCHWAŁA Nr /2025
Walnego Zgromadzenia
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniach od ……….2025 r. do ………2025 r.

w sprawie: podziału zysku (netto) za 2023 r.

Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, na podstawie art. 38 § 1 pkt 4 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2024 r., poz. 593) oraz § 79 pkt 5 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala co następuje:

§ 1

Zysk (netto) za 2023 r. w wysokości 1 772 389,85 zł (słownie: jeden milion siedemset siedemdziesiąt dwa tysiące trzysta osiemdziesiąt dziewięć złotych 85/100) podzielić w następujący sposób:

  1. kwotę (+) 175 664,68 zł (słownie: sto siedemdziesiąt pięć tysięcy sześćset sześćdziesiąt cztery złote 68/100) stanowiącą nadwyżkę przychodów nad kosztami na pozostałej działalności operacyjno-finansowej wypracowanej bezpośrednio w osiedlach Spółdzielni przeznaczyć na dofinansowanie funduszu remontowego zasobów mieszkaniowych danego osiedla proporcjonalnie do m2 powierzchni użytkowej nieruchomości,
  2. kwotę (+) 772 702,05 zł (słownie: siedemset siedemdziesiąt dwa tysiące siedemset dwa złote 05/100) stanowiącą nadwyżkę przychodów nad kosztami obejmującą pozostałą działalność operacyjno-finansową, której nie można bezpośrednio zakwalifikować do danego osiedla, przeznaczyć na dofinansowanie funduszu zasobowego Spółdzielni z przeznaczeniem finansowania inwestycji mienia Spółdzielni,
  3. kwotę (+) 200 569,40 zł (słownie: dwieście tysięcy pięćset sześćdziesiąt dziewięć złotych 40/100) stanowiącą nadwyżkę przychodów nad kosztami z pożytków na dofinansowanie funduszu remontowego zasobów mieszkaniowych danego osiedla proporcjonalnie do m2 powierzchni użytkowej nieruchomości, w której powstały,
  4. kwotę (+) 623 453,72 zł (słownie: sześćset dwadzieścia trzy tysiące czterysta pięćdziesiąt trzy złote 72/100) rozliczyć w roku następnym według miejsca powstania.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Radzie Nadzorczej i Zarządowi Spółdzielni stosownie do ich kompetencji.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Po uzyskaniu wyjaśnień na pytania dotyczące przedstawionego w projekcie uchwały podziału zysku, Rada 13 głosami za, przeciw 0, wstrzymujących się 5 postanowiła przedstawić Walnemu Zgromadzeniu

Lublin, dn. 27.05.2025 r.

Stanowisko

Rada Nadzorcza po przeanalizowaniu przedstawionej przez Zarząd propozycji podziału zysku netto za 2023 r., zawartego w projekcie uchwały Walnego Zgromadzenia – postanowiła pozytywnie zaopiniować zaproponowany podział zysku i wnosi o podjęcie uchwały przez Walne Zgromadzenie zgodnie z § 79 pkt5 i § 109 Statutu Spółdzielni.

ad. 6 c

Zaopiniowanie dla Walnego Zgromadzenia projektu uchwały w sprawie podziału zysku za 2024 rok.

Rada Nadzorcza, po uzyskaniu w czasie dyskusji, odpowiedzi na zgłoszone pytania, w jaki sposób zostały zakwalifikowane środki finansowe do przedstawionego podziału zysku netto w projekcie uchwały:

UCHWAŁA Nr /2025
Walnego Zgromadzenia
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniach od ……….2025 r. do ………2025 r.

w sprawie: podziału zysku (netto) za 2024 r.

Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, na podstawie art. 38 § 1 pkt 4 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2024 r., poz. 593) oraz § 79 pkt 5 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala co następuje:

§ 1

Zysk (netto) za 2024 r. w wysokości 3 015 523,50 zł (słownie: trzy miliony piętnaście tysięcy pięćset dwadzieścia trzy złote 50/100) pomniejszyć o stratę z lat ubiegłych w kwocie 514 941,15 zł (słownie: pięćset czternaście tysięcy dziewięćset czterdzieści jeden złotych 15/100), a powstałą w ten sposób nadwyżkę bilansową w wysokości 2 500 582,35 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy pięćset osiemdziesiąt dwa złote 35/100) podzielić w następujący sposób:

  1. kwotę (+) 297 416,64 zł (słownie: dwieście dziewięćdziesiąt siedem tysięcy czterysta szesnaście złotych 64/100) stanowiącą nadwyżkę przychodów nad kosztami na pozostałej działalności operacyjno-finansowej wypracowanej bezpośrednio w osiedlach Spółdzielni przeznaczyć na dofinansowanie funduszu remontowego zasobów mieszkaniowych danego osiedla proporcjonalnie do m2 powierzchni użytkowej nieruchomości,
  2. kwotę (+) 757 111,97 zł (słownie: siedemset pięćdziesiąt siedem tysięcy sto jedenaście złotych 97/100) stanowiącą nadwyżkę przychodów nad kosztami obejmującą pozostałą działalność operacyjno-finansową, której nie można bezpośrednio zakwalifikować do danego osiedla, przeznaczyć na dofinansowanie funduszu zasobowego Spółdzielni z przeznaczeniem finansowania inwestycji mienia Spółdzielni,
  3. kwotę (+) 173 428,34 zł (słownie: sto siedemdziesiąt trzy tysiące czterysta dwadzieścia osiem złotych 34/100) stanowiącą nadwyżkę przychodów nad kosztami z pożytków przeznaczyć na dofinansowanie funduszu remontowego zasobów mieszkaniowych danego osiedla proporcjonalnie do m2 powierzchni użytkowej nieruchomości, w której powstały,
  4. kwotę (+) 1 272 625,40 zł (słownie: jeden milion dwieście siedemdziesiąt dwa tysiące sześćset dwadzieścia pięć złotych 40/100) rozliczyć w roku następnym według miejsca powstania.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Radzie Nadzorczej i Zarządowi Spółdzielni stosownie do ich kompetencji.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Po uzyskaniu odpowiedzi na pytania dotyczące przedstawionego podziału zysku Rada, 13 głosami za, przeciw 0, wstrzymujących się 5, podjęła uchwałę:

Lublin, dn. 27.05.2025 r.

Stanowisko

Rada Nadzorcza po przeanalizowaniu przedstawionej przez Zarząd propozycji podziału zysku netto za 2024 r., zawartego w projekcie uchwały Walnego Zgromadzenia – postanowiła pozytywnie zaopiniować zaproponowany podział zysku i wnosi o podjęcie uchwały przez Walne Zgromadzenie zgodnie z § 79 pkt5 i § 109 Statutu Spółdzielni.

Ad. 7

Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Nadzorczej.

Przewodniczący poinformował, że do Rady Nadzorczej zostały skierowane pisma:

  1. Pana Dariusza Michałowskiego z dn. 16.05.2025 r. w sprawie rozwiązania umowy o pracę za wypowiedzeniem i z dn. 19.05.2025 r. w sprawie rezygnacji z funkcji Zastępcy Prezesa Zarządu ds. eksploatacyjnych.

    Tekst przesłany przez A. Turskiego

    Andrzej Turski, parafrazując słynne określenie polskiego encyklopedysty, stwierdził – pismo z-cy Prezesa „jakie jest każdy widzi”. Po lekturze pisma nasuwają się dwie refleksje:
    1. Pismo jest spontanicznie napisane, ale bez racjonalnej korekty co może świadczyć o silnych emocjach.
    2. W pierwszym zdaniu pisma prezes pisze o nieprawidłowościach i usuwaniu danych księgowych z serwera spółdzielni a pozostały tekst jest o p Annie. O czym świadczą te proporcje? Jest to temat dla RN.

    Niewątpliwie, spółdzielnia potrzebuje pracownika – specjalisty ds. samorządowych i nie powinna być nim w nieskończoność p. Ania. Potrzebujemy nowej osoby na tym stanowisku a nie czasowo oddelegowanej z innej jednostki, przy czym dobrze by było, aby miała ona czasowe wsparcie ze strony p Ani ,

    Jest bardzo istotne o utracie jakich „danych” i jakich nieprawidłowościach pisze w swoim piśmie Prezes Michałowski (to w kontekście sprawozdania finansowego).

    Po dyskusji i wyjaśnieniu powodu złożenia rezygnacji i prezentacji stanowiska Zarządu w sprawie złożonej rezygnacji, Dariusz Michałowski przekazał przewodniczącemu RN pismo z dn. 27.05.2025 r. w brzmieniu:

    „Wycofuje wypowiedzenie umowy o pracę zawartą dnia 14.II.2025 r. złożone 16 V 2025 r. Wycofuję rezygnację z funkcji Zastępcy Prezesa Zarządu ds. eksploatacji SM „Czuby” w Lublinie złożoną 19 V 2025 r.”

    Rada wyraziła zgodę na wycofanie rezygnacji i dalsze pełnienie funkcji Zastępcy Prezesa Zarządu ds. eksploatacji – za 17 głosów, przeciw 0, wstrzymało się 0.
  2. Przewodniczący Komisji GZM i I poinformował, że komisji na posiedzeniu 26.05.2025 r. po zapoznaniu się z całością korespondencji członka zam. w osiedlu „Ruta” – skargi na działania Zarządu w sprawie braku skutecznych działań w likwidacji przecieków występujących na balkonie (pismem z dnia 17.03.2025 r.,13.03.2025 r., 24.02.205 r.) po wysłuchaniu informacji inspektora zespołu ds. technicznych Administracji osiedla „Ruta” dot. działań podjętych w celu likwidacji przecieków balkonu oraz po wysłuchaniu wyjaśnień przedstawionych przez członka skarżącego te działania, po dyskusji, postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek, aby zobowiązała Zarząd Spółdzielni do zlecenia firmie zewnętrznej sporządzenia ekspertyzy przyczyn występującego przecieku balkonu wraz z programem naprawczym.

    Rada Nadzorcza 17 głosami, zobowiązała Zarząd do realizacji wniosku.
  3. Rada zapoznała się z odpowiedzią Zarządu z dn. 16 kwietnia 2025 r na pismo RPNO „Błonie” z dn. 24 marca 2025 r. w sprawie wywieszenia informacji o liczbie osób zamieszkałych w poszczególnych lokalach – brakiem zgody na realizację wniosku zawartego w piśmie. Wyjaśnienia odmowy realizacji wniosku (17 głosów za) uznała za wystarczające (podstawa przepisy RODO).
  4. Pismem z dn. 24 marca 2025 r. RPNO „Błonie” w sprawie założenia szlabanu lub ustawienia parkomatu przy ul. Dragonów należącego do mienia Spółdzielni. Pismo zostało skierowane do zaopiniowania przez Komisję GZMiI.
  5. Pismem z dn. 24 marca 2025 r. RPNO „Błonie” w sprawie podjęcia działań zmierzających do wprowadzenia w Regulaminie porządku domowego zasad umożliwiających mieszkańcom montaż kuchenek indukcyjnych trójfazowych. Pismo zostało skierowane do zaopiniowania przez Komisję GZMiI.
  6. Odpowiedzią Spółdzielni z dn. 26.05.2025 r. na pismo dotyczące opóźnienia w wykonaniu rozliczenia kosztów centralnego ogrzewania oraz kosztów ciepła do podgrzania wody użytkowej.
  7. Pismo Andrzeja Turskiego z dn.22.05.2025 r. ,skierowane do Zarządu i wiadomości Rady, z wnioskiem mieszkańców nieruchomości EB- 5 Hetmańska 6.8.10 na osiedlu „Błonie” o przeprowadzenie rozliczenia kosztów CO za lata 2025 i 2026 w systemie uproszczonym ( proporcjonalnie do m2 p.u.m.), wstrzymanie montażu podzielników kosztów ciepła do czasu wyjaśnienia podstaw prawnych wskazujących na obowiązek ich montażu.
  8. Pismem z dn.15.05.2025 r. przedstawiciela nieruchomości w osiedlu „Błonie” w sprawie informacji o montażu podzielników ciepła.

    Ponieważ kwestia podzielników ciepła i konieczności ich montażu wzbudza dużo kontrowersji, Rada zdecydowała jednogłośnie, aby tematem zajęła się Komisja GZMiI i do października 2025 r. przedstawiła swoje wnioski i propozycje dalszych działań w tym temacie. Należy również odszukać pisma z podpisami mieszkańców sprzeciwiających się montowaniu podzielników ciepła.
  9. Pismem z dn. 21.05.2025 r. członka zam. w osiedlu „Ruta” – odpowiedzią na pismo Spółdzielni z dn. 12.05.2025 r. dot. reklamacji rozliczenia zużycia wody. Pismo zostało skierowane do zaopiniowania przez Komisję GZMiI.

Ad. 8

Przyjęcie protokołu posiedzenia RN z dnia 6.05.2025 r.

Albert Poniemirski zgłosił następujące uwagi do protokołu:

  1. dodanie na stronie 23 ad 5 Przyjęcie protokołu posiedzenia RN z dnia 3 i 10.04.2025 r.:

    „Albert Poniemirski wystąpił z zapytaniem dot. pkt 4 na str. 46 (pisma, które wpłynęły do Rady): „4. Pismo z 18 marca 2025 r. członka zam. ul. Romantyczna – Opracowanie „Podzielnikowe Fakty i Mity” skierowane do wiadomości RN.” – dlaczego pismo nie zostało przekazane członkom Rady?”

    Postanowiono o wykreśleniu z protokołu – za wykreśleniem oddano 12 głosów, przeciw 0, wstrzymało się 3.
  2. dodanie na stronie 23 ad 6 Sprawy wniesione:

    „Albert Poniemirski wniósł – po dwóch wymienionych pkt dodać trzeci:
    – o rozpatrzenie na kolejnym posiedzeniu Rady skargi członka Spółdzielni z ul. Sasankowej na działania Spółdzielni w związku z przeciekającym balkonem – po uprzednim procedowaniu na Komisji GZMiI zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami”.

    Za przyjęciem oddano 13 głosów, przeciw 2, wstrzymało się 2.
  3. uzupełnienie na stronie 24:

    „oraz do wiadomości Rady Nadzorczej (skierowane w dniu 22.10.2024 i nie dostarczone!) – z wnioskiem o rozpatrzenie na kolejnym posiedzeniu Rady w związku ze sformułowanymi w piśmie zarzutami pod adresem Spółdzielni i zamiarem pełnomocnika skierowania sprawy do prokuratury.”

    Za odrzuceniem propozycji uzupełnienia protokołu na stronie 24 głosowało 10 członków rady, przeciw 2, wstrzymało się od głosu 5 .

    Protokół, wraz z poprawkami, został przyjęty 14 głosami za, przeciw 0, wstrzymało się 4.

Ad. 9.

Sprawy wniesione.

  1. Danuta Przybyś–Ziemba poinformowała, że otrzymała upoważnienie do otwarcia trzech części Walnego Zgromadzenia i prosi o wyznaczenie innych osób do otwarcia dwóch części.
    Do otwarcia V część WZ w dniu 05.06.2025 r. – zgłosił się Konrad Gładosz
    Do otwarcia VI część WZ w dniu 06.06.2025 r – zgłosił się Leszek Antoniewski
  2. Członkowie RN poprosili o przesłanie scenariusza otwarcia posiedzenia Walnego Zgromadzenia.
  3. Albert Poniemirski zawnioskował o umieszczenie w porządku obrad kolejnego posiedzenia Rady Nadzorczej krótkiej prezentacji nt. rozliczenia kosztów c.o. osiedla „Ruta” za 2024 r.
  4. Termin kolejnej Rady został ustalony na 08.07.2025 r.

Na tym posiedzenie zakończono.

Sekretarz
Rady Nadzorczej
Katarzyna Podlecką
Przewodniczący
Rady Nadzorczej
Jerzy Kaczmarski

Data opublikowania: 14:39, 28 lipca 2025

Kategorie: Protokoły, Uchwały z zebrańRady Nadzorczej