Protokół Nr 5/2025
z posiedzenia Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie, które odbyło się
w dniu 06.05.2025 r.
W dniu 6 maja 2025 r. o godz. 17:00 w siedzibie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS: 0000082134, odbyło się posiedzenie Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” (dalej również: „Rada Nadzorcza SM „Czuby”, „RN SM „Czuby” lub „RN”), w której uczestniczyli następujący członkowie:
Przewodniczący: Jerzy Kaczmarski
Zastępcy przewodniczącego: Magdalena Boguta, Danuta Przybyś–Ziemba
Sekretarz: Katarzyna Podlecka
Członkowie: Leszek Antoniewski, Mateusz Byra, Ewa Czępińska, Krystian Farion, Maria Gajewska – Mikołajewicz, Konrad Gładosz, Konrad Klimek, Paweł Ligęza, Albert Poniemirski, Anna Sieradzka, Jolanta Sławińska, Andrzej Turski, Sylwia Zubrzycka
Magdalena Boguta, Emilia Zamiejska – on line
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
– Zastępca Prezesa ds. finansowych – Anna Wiejak
– Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Dariusz Michałowski
– radca prawny – Łukasz Klimowicz
– st. specj. działu członkowsko – prawnego – Anna Korzonek.
Obradom przysłuchiwał się 1 członek spółdzielni.
Do liczenia głosów został wyznaczony Konrad Gładosz.
Ad. 1
Przyjęcie porządku obrad.
Albert Poniemirski zgłosił propozycję zmiany porządku obrad, polegającą na przesunięciu punktu 5 czyli „Przyjęcie protokołu posiedzenia RN z dnia 3 i 10.04.2025 r.” na miejsce punku 2.
Za powyższym wnioskiem oddano 4 głosy, przeciw – 8, wstrzymało się 0.
Innych zmian do zaproponowanego porządku obrad nie zgłoszono i został przyjęty 8 głosami za, przeciw 4, wstrzymało się 0:
1. Przyjęcie porządku obrad.
2. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie:
a) zmiany Regulaminu udzielania zamówień na roboty remontowo-budowlane, inwestycyjne,
konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” finansowane
ze środków spółdzielczych,
b) zmian Regulaminu dotyczącego zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów
Członkom Spółdzielni,
c) zmian Uchwały Rady Nadzorczej Nr 19/23/2025 r. z dnia 03.04.2025 r. w sprawie upoważnienia dwóch
członków Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie do zawarcia w imieniu Spółdzielni umowy o pracę z
Prezesem Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
3. Zaopiniowanie dla Walnego Zgromadzenia:
a) Projektu uchwały w sprawie podziału zysku za 2023 r.
b) Projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym odwołania członka
Spółdzielni od uchwał:
– Nr 32/20/2024 Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie z dnia 7.11.2024 r. w sprawie uchwalenia
Regulaminu wynagradzania członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie,
– Nr 18/22/25 Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie w sprawie wyboru Prezesa Zarządu.
4. Informacja Zarządu na temat:
a) sprawozdania finansowego SM „Czuby” za 2024 r.,
b) organizacji Walnego Zgromadzenia w 2025 r.,
c) korekty planu utrzymania mienia na 2025 r. zawartego w załączniku 4 do uchwały Rady Nadzorczej
nr 35/6/2024 z dnia 18 grudnia 2024 r.,
d) kosztów Walnego Zgromadzenia w 2024 r. oraz planowanych w bieżącym roku.
5. Przyjęcie protokołu posiedzenia RN z dnia 3 i 10.04.2025 r.
6. Sprawy wniesione.
Ad. 2a
Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmiany Regulaminu udzielania zamówień na roboty remontowo-budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych.
Przewodniczący RN przypomniał, że przedstawiony do uchwaleniaRegulaminu udzielania zamówień na roboty remontowo-budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych został sporządzony przez dział techniczny pod nadzorem Zastępcy Prezesa ds. technicznych, pozytywnie zaopiniowany 1.04.2025 r. przez Komisję GZMiI i zespół prawny, uwzgledniający także propozycje zmian zaproponowane przez Prezesa Zarządu.
Przewodniczący RN zarządził dyskusję i głosowanie nad poszczególnymi propozycjami zmian zawartymi w projekcie uchwały.
- w tytule Regulaminu po wyrazach „SM „Czuby” dodaje się wyrazy „w Lublinie” (13głosów za)
- § 1 otrzymuje brzmienie:
„Zamówienia będą udzielone oferentom, którzy zostaną wybrani przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Czuby” w Lublinie, zwaną dalej Zamawiającym, według zasad określonych w niniejszym Regulaminie.” (14 głosów za)
- § 6 otrzymuje brzmienie:
„Ogłoszenia o zamówieniach w trybie przetargu nieograniczonego zamieszcza się na stronie internetowej Zamawiającego. Dopuszcza się również zamieszczenie ogłoszeń w prasie lokalnej oraz na portalach internetowych.” (14 głosów za)
- § 7 otrzymuje brzmienie:
„Ogłoszenie o zamówieniu w trybie przetargu nieograniczonego winno zawierać:
- nazwę i adres Zamawiającego;
- tryb zamówienia;
- przedmiot zamówienia;
- określenie sposobu uzyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ;
- miejsce i termin składania i otwierania ofert.” (14 głosów za)
- § 9 otrzymuje brzmienie:
„Członków Komisji Przetargowej, w tym Przewodniczącego i Zastępcę, powołuje Zarząd Spółdzielni.”
(13 głosów za, 1 wstrzymujący)
- § 10 otrzymuje brzmienie:
„1. Komisja Przetargowa powinna się składać z min. 5 osób, w tym:
- Pracownika Zespołu ds. technicznych Zarządu,
- Kierownika Administracji Osiedla,
- Pracownika ds. technicznych Administracji Osiedla,
- Przedstawiciela Pionu Finansowego,
- Przedstawiciela Rady Nadzorczej,
- Przedstawiciela Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, z nieruchomości, której dotyczą prace objęte postępowaniem przetargowym.
- Posiedzenie Komisji Przetargowej jest ważne, gdy uczestniczą w nim co najmniej 3 osoby, w tym Przewodniczący lub Zastępca.” (11 głosów za, przeciw 2, wstrzymało się 2)
- § 13 otrzymuje brzmienie:
„Po dokonaniu oceny Komisja Przetargowa przedstawia Zarządowi wnioski i propozycje odnośnie do wyboru najkorzystniejszej oferty, wykluczenia Wykonawcy, odrzucenia oferty, unieważnienia przetargu lub przeprowadzenia negocjacji w formie protokołu.” (16 głosów za)
- § 18 otrzymują brzmienie:
„1. Zamawiający zobowiązany jest przygotować SIWZ, która winna zawierać wszystkie informacje o przedmiocie zamówienia i warunkach postępowania potrzebnych do sporządzenia oferty. SIWZ zatwierdzana jest przez Zarząd Spółdzielni.
2. SIWZ, jak również inne materiały przetargowe, oferenci mogą uzyskać w siedzibie mogą pobrać ze strony internetowej Zamawiającego lub uzyskać od Zamawiającego w formie elektronicznej na wskazany adres e-mail. (12 głosów za, przeciw 1, wstrzymało się 2)
3. Oferent może zwrócić się pisemnie o wyjaśnienie SIWZ. Zamawiający zobowiązany jest w terminie 3 dni roboczych udzielić wyjaśnień, chyba że pismo wyjaśnienie specyfikacji wpłynęło do Zamawiającego na mniej niż 5 dni roboczych przed terminem składania ofert.
4. Zamawiający udostępnia wraz z zapytaniem treść wyjaśnienia wraz z zapytaniem na swojej stronie internetowej w ogłoszeniu o przetargu bez ujawniania źródła zapytania. (14 głosów za)
5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, zmodyfikować treść dokumentów zawartych w SIWZ. Dokonane uzupełnienie jest wiążące również dla oferentów, którzy złożyli oferty.” (16 głosów za całą treścią § 18)
- § 19 otrzymuje brzmienie:
„W przypadku modyfikacji zapisów SIWZ, o której mowa w § 18 ust. 5, Zamawiający może wydłużyć termin składania ofert.” (13 głosów za, przeciw 1, wstrzymał się 1)
- w § 20 uchyla się ust. 3 (17 głosów za)
- § 22 otrzymuje brzmienie:
„Dowodami potwierdzającymi wiarygodność techniczną i ekonomiczną Oferenta w zależności od przedmiotu zamówienia są:
- kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za realizację robót (np. uprawnienia budowlane wraz z zaświadczeniem o przynależności do Izby Inżynierów);
- referencje z ostatnich 36 miesięcy od momentu ogłoszenia przetargu, zawierające termin i miejsce wykonania robót oraz stwierdzenie, że roboty te zostały wykonane zgodnie z umową – o ile zakres odpowiadał co najmniej wielkości zamówienia;
- inne, szczególnie istotne dla danego przedmiotu zamówienia, określone w ogłoszeniu lub SIWZ;
- zaświadczenie o niezaleganiu z opłatami podatkowymi i składkami na ubezpieczenia społeczne;
- aktualny dokument dopuszczający Oferenta do obrotu prawnego w zakresie objętym zamówieniem /odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie w CEIDG w formie dokumentu elektronicznego lub wydruku ze strony internetowej CEIDG/;
- polisa ubezpieczeniowa.” (17 głosów za)
- w § 27 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„Zamawiający zwraca wadium w terminie do 21 14 dni od daty: (15 głosów za, przeciw 3, wstrzymał się 1)
- upływu terminu związania ofertą;
- zawarcia umowy i wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na warunkach określonych w SIWZ;
- unieważnienia przetargu;
- wycofania oferty przez Oferenta przed upływem terminu składania ofert;
- wykluczenia Oferenta z postępowania;
- odrzucenia oferty Oferenta.” (17 głosów za)
- w § 28 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„odmówił wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na warunkach określonych w SIWZ;”
(17 głosów za)
- w § 30 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone w formach określonych w § 26 niniejszego regulaminu na warunkach wskazanych w SIWZ.” (17 głosów za)
- w § 31 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności niezbędnych do wykonania zamówienia, jeżeli jest to wymagane przepisami prawa powszechnie obowiązującego;” (17 głosów za)
- w § 32 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„Z ubiegania się o udzielenie zamówienia wyklucza się oferentów:
- którzy w ciągu ostatnich pięciu lat wyrządzili szkodę Zamawiającemu, nie wykonując zamówienia lub wykonując go wadliwie, co zostanie stwierdzone w protokole Komisji Przetargowej;
- w stosunku do których wszczęto postępowanie likwidacyjne lub upadłościowe;
- którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik przetargu;
- którzy nie spełniają jednego z warunków udziału w przetargu zgodnie z § 31 pkt.1- 4.”
(16 głosów za, wstrzymał się 1)
Przewodniczący RN zaproponował jedno głosowanie w sprawie pozostałych zmian zawartych w § § od 33 do 48. Członkowie rady uwagi co do treści zaproponowanych zmian powinni zgłaszać w trakcie ich przedstawiania.
Wniosek zgłoszony przez przewodniczącego został przyjęty przez aklamację.
Przystąpiono do dyskusji i głosowania nad pozostałymi zmianami.
- w § 33 uchyla się pkt 7
- § 35 otrzymuje brzmienie:
„O odrzuceniu oferty Zamawiający informuje Oferenta, którego ofertę odrzucił nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia rozstrzygnięcia przetargu.”
- w § 37 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„Zamawiający informuje o unieważnieniu przetargu w formie ogłoszenia na stronie internetowej Spółdzielni.”
- w § 39 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„Kryteria inne niż cena przedmiotu zamówienia (np. okres gwarancji, kwota zabezpieczenia należytego wykonania umowy) mogą zostać określone w SIWZ.”
- w § 40 ust. 5 pkt 4 wyraz „protokołu” zastępuje się wyrazem „protokołu”
- w § 41 zdanie ostatnie otrzymuje brzmienie:
„Ostateczną decyzję o przeprowadzeniu negocjacji podejmuje Zarząd Spółdzielni.”
- w § 43 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„O wyniku przetargu Zamawiający zawiadamia oferentów na wskazany adres e-mail lub pisemnie”.
(13 głosów za, przeciw 9, wstrzymał się 1)
- w § 44 skreśla się zdanie pierwsze
- w § 44 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„Niedopuszczalne jest prowadzenie negocjacji między Zamawiającym a Oferentem, dotyczących złożonej oferty oraz dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w treści złożonej oferty, w tym zwłaszcza zmiany ceny, z wyjątkiem sytuacji określonych w § 40 ust. 3 i 4, oraz § 41 (wezwanie do negocjacji).”
- § 45 otrzymuje brzmienie:
„1. Zapytanie o cenę to tryb zamówienia, w którym Zamawiający kieruje pytanie o cenę do wybranych przez siebie oferentów i zaprasza ich do składania ofert.
2. Tryb zamówienia w formie zapytania o cenę może być zastosowany, gdy zachodzi jedna z następujących okoliczności:
- wartość przedmiotu zamówienia usług i robót budowlanych, oraz konserwacyjnych nie przekracza kwoty 400 000 zł,
- przeprowadzone postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego zostało unieważnione, nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone.
3. Zamawiający wszczyna postępowanie w trybie zapytania o cenę zapraszając do składania ofert taką liczbę oferentów (nie mniej niż 3), która zapewnia konkurencję oraz wybór najkorzystniejszej oferty.
4. Zaproszenie do składania ofert zawiera, co najmniej:
- określenie i opis przedmiotu zamówienia;
- termin wykonania zamówienia;
- wskazanie miejsca i terminu składania ofert;
- projekt umowy;
- wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
- wymagania dotyczące gwarancji;
- informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie ma zawierać oferta dla
- potwierdzenia spełnienia warunków udziału w przetargu i ważności oferty.
5. W trybie zapytania o cenę niewymagane jest wadium.
6. Każdy z oferentów może zaproponować tylko jedną cenę i nie może jej zmienić. Nie prowadzi się żadnych negocjacji w sprawie ceny, z wyjątkiem sytuacji określonej w § 41.
7. Zapytanie o cenę jest trybem, w którym Zamawiający przy wyborze ofert kieruje się tylko ceną.
8. W postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania o cenę Komisja Przetargowa, powołana zgodnie z § 9
i 10 Regulaminu, proponuje wybór oferty, która zawiera najniższą cenę.”
- § 48 otrzymuje brzmienie:
„Przetargi są organizowane centralnie i odbywają się w siedzibie Zarządu Spółdzielni.”
(16 głosów za, wstrzymał się 1 za przyjęciem zmian zawartych w §§ od 33do 48)
- § 3 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„Do przetargów ogłoszonych przed dniem wejścia w życie niniejszej uchwały zastosowanie ma Regulamin udzielania zamówień na roboty remontowo – budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM “Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych – w dotychczasowym brzmieniu”. (16 głosów za, wstrzymujący się 1)
Rada Nadzorcza, 16 głosami za przy 1 wstrzymującym się od głosowania, podjęła uchwałę następującej treści:
UCHWAŁA Nr 21/17/2025
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 6.05.2025 r.
w sprawie zmian w Regulaminie udzielania zamówień na roboty remontowo-budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie, działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 20 Statutu Spółdzielni, uchwala co następuje:
§ 1
W Regulaminie udzielania zamówień na roboty remontowo-budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych wprowadza się następujące zmiany:
- w tytule Regulaminu po wyrazach „SM „Czuby”” dodaje się wyrazy „w Lublinie”;
- § 1 otrzymuje brzmienie:
„Zamówienia będą udzielone oferentom, którzy zostaną wybrani przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Czuby” w Lublinie, zwaną dalej Zamawiającym, według zasad określonych w niniejszym Regulaminie.”;
- § 6 otrzymuje brzmienie:
„Ogłoszenia o zamówieniach w trybie przetargu nieograniczonego zamieszcza się na stronie internetowej Zamawiającego. Dopuszcza się również zamieszczenie ogłoszeń w prasie lokalnej oraz na portalach internetowych.”;
- § 7 otrzymuje brzmienie:
„Ogłoszenie o zamówieniu w trybie przetargu nieograniczonego winno zawierać:
- nazwę i adres Zamawiającego;
- tryb zamówienia;
- przedmiot zamówienia;
- określenie sposobu uzyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ;
- miejsce i termin składania i otwierania ofert.”;
- § 9 otrzymuje brzmienie:
„Członków Komisji Przetargowej, w tym Przewodniczącego i Zastępcę, powołuje Zarząd Spółdzielni.”;
- § 10 otrzymuje brzmienie:
„1. Komisja Przetargowa powinna się składać z min. 5 osób, w tym:
- Pracownika Zespołu ds. technicznych Zarządu,
- Kierownika Administracji Osiedla,
- Pracownika ds. technicznych Administracji Osiedla,
- Przedstawiciela Pionu Finansowego,
- Przedstawiciela Rady Nadzorczej,
- Przedstawiciela Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, z nieruchomości, której dotyczą prace objęte postępowaniem przetargowym.
- Posiedzenie Komisji Przetargowej jest ważne, gdy uczestniczą w nim co najmniej 3 osoby, w tym Przewodniczący lub Zastępca.”
- § 13 otrzymuje brzmienie:
„Po dokonaniu oceny Komisja Przetargowa przedstawia Zarządowi wnioski i propozycje odnośnie do wyboru najkorzystniejszej oferty, wykluczenia Wykonawcy, odrzucenia oferty, unieważnienia przetargu lub przeprowadzenia negocjacji w formie protokołu.”;
- § 18 otrzymują brzmienie:
„1. Zamawiający zobowiązany jest przygotować SIWZ, która winna zawierać wszystkie informacje o przedmiocie zamówienia i warunkach postępowania potrzebnych do sporządzenia oferty. SIWZ zatwierdzana jest przez Zarząd Spółdzielni.
2. SIWZ, jak również inne materiały przetargowe oferenci mogą pobrać ze strony internetowej Zamawiającego lub uzyskać od Zamawiającego w formie elektronicznej na wskazany adres e-mail.
3. Oferent może zwrócić się pisemnie o wyjaśnienie SIWZ. Zamawiający zobowiązany jest w terminie 3 dni roboczych udzielić wyjaśnień, chyba że pismo wyjaśnienie specyfikacji wpłynęło do Zamawiającego na mniej niż 5 dni roboczych przed terminem składania ofert.
4. Zamawiający udostępnia treść wyjaśnienia wraz z zapytaniem na swojej stronie internetowej w ogłoszeniu o przetargu bez ujawniania źródła zapytania.
5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, zmodyfikować treść dokumentów zawartych w SIWZ. Dokonane uzupełnienie jest wiążące również dla oferentów, którzy złożyli oferty.”;
- § 19 otrzymuje brzmienie:
„W przypadku modyfikacji zapisów SIWZ, o której mowa w § 18 ust. 5, Zamawiający może wydłużyć termin składania ofert.”;
- w § 20 uchyla się ust. 3;
- § 22 otrzymuje brzmienie:
„Dowodami potwierdzającymi wiarygodność techniczną i ekonomiczną Oferenta w zależności od przedmiotu zamówienia są:
- kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za realizację robót (np. uprawnienia budowlane wraz z zaświadczeniem o przynależności do Izby Inżynierów);
- referencje z ostatnich 36 miesięcy od momentu ogłoszenia przetargu, zawierające termin i miejsce wykonania robót oraz stwierdzenie, że roboty te zostały wykonane zgodnie z umową – o ile zakres odpowiadał co najmniej wielkości zamówienia;
- inne, szczególnie istotne dla danego przedmiotu zamówienia, określone w ogłoszeniu lub SIWZ;
- zaświadczenie o niezaleganiu z opłatami podatkowymi i składkami na ubezpieczenia społeczne;
- aktualny dokument dopuszczający Oferenta do obrotu prawnego w zakresie objętym zamówieniem /odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie w CEIDG w formie dokumentu elektronicznego lub wydruku ze strony internetowej CEIDG/;
- polisa ubezpieczeniowa.”;
- w § 27 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„Zamawiający zwraca wadium w terminie do 14 dni od daty:
- upływu terminu związania ofertą;
- zawarcia umowy i wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na warunkach określonych w SIWZ;
- unieważnienia przetargu;
- wycofania oferty przez Oferenta przed upływem terminu składania ofert;
- wykluczenia Oferenta z postępowania;
- odrzucenia oferty Oferenta.”;
- w § 28 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„odmówił wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na warunkach określonych w SIWZ;”;
- w § 30 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone w formach określonych w § 26 niniejszego regulaminu na warunkach wskazanych w SIWZ.”;
- w § 31 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności niezbędnych do wykonania zamówienia, jeżeli jest to wymagane przepisami prawa powszechnie obowiązującego;”;
- w § 32 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„Z ubiegania się o udzielenie zamówienia wyklucza się oferentów:
- którzy w ciągu ostatnich pięciu lat wyrządzili szkodę Zamawiającemu, nie wykonując zamówienia lub wykonując go wadliwie, co zostanie stwierdzone w protokole Komisji Przetargowej;
- w stosunku do których wszczęto postępowanie likwidacyjne lub upadłościowe;
- którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik przetargu;
- którzy nie spełniają jednego z warunków udziału w przetargu zgodnie z § 31 pkt.1- 4.”;
- w § 33 uchyla się pkt 7;
- § 35 otrzymuje brzmienie:
„O odrzuceniu oferty Zamawiający informuje Oferenta, którego ofertę odrzucił nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia rozstrzygnięcia przetargu.”;
- w § 37 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„Zamawiający informuje o unieważnieniu przetargu w formie ogłoszenia na stronie internetowej Spółdzielni.”;
- w § 39 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„Kryteria inne niż cena przedmiotu zamówienia (np. okres gwarancji, kwota zabezpieczenia należytego wykonania umowy) mogą zostać określone w SIWZ.”;
- w § 40 ust. 5 pkt 4 wyraz „protokołu” zastępuje się wyrazem „protokołu”;
- w § 41 zdanie ostatnie otrzymuje brzmienie:
„Ostateczną decyzję o przeprowadzeniu negocjacji podejmuje Zarząd Spółdzielni.”;
- w § 44 skreśla się zdanie pierwsze;
- w § 44 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„Niedopuszczalne jest prowadzenie negocjacji między Zamawiającym a Oferentem, dotyczących złożonej oferty oraz dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w treści złożonej oferty, w tym zwłaszcza zmiany ceny, z wyjątkiem sytuacji określonych w § 40 ust. 3 i 4, oraz § 41 (wezwanie do negocjacji).”;
- § 45 otrzymuje brzmienie:
„1. Zapytanie o cenę to tryb zamówienia, w którym Zamawiający kieruje pytanie o cenę do wybranych przez siebie oferentów i zaprasza ich do składania ofert.
2. Tryb zamówienia w formie zapytania o cenę może być zastosowany, gdy zachodzi jedna z następujących okoliczności:
- wartość przedmiotu zamówienia usług i robót budowlanych, oraz konserwacyjnych nie przekracza kwoty 400 000 zł,
- przeprowadzone postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego zostało unieważnione, nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone.
3. Zamawiający wszczyna postępowanie w trybie zapytania o cenę zapraszając do składania ofert taką liczbę oferentów (nie mniej niż 3), która zapewnia konkurencję oraz wybór najkorzystniejszej oferty.
4. Zaproszenie do składania ofert zawiera, co najmniej:
- określenie i opis przedmiotu zamówienia;
- termin wykonania zamówienia;
- wskazanie miejsca i terminu składania ofert;
- projekt umowy;
- wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
- wymagania dotyczące gwarancji;
- informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie ma zawierać oferta dla
- potwierdzenia spełnienia warunków udziału w przetargu i ważności oferty.
5. W trybie zapytania o cenę niewymagane jest wadium.
6. Każdy z oferentów może zaproponować tylko jedną cenę i nie może jej zmienić. Nie prowadzi się żadnych negocjacji w sprawie ceny, z wyjątkiem sytuacji określonej w § 41.
7. Zapytanie o cenę jest trybem, w którym Zamawiający przy wyborze ofert kieruje się tylko ceną.
8. W postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania o cenę Komisja Przetargowa, powołana zgodnie z § 9 i 10 Regulaminu, proponuje wybór oferty, która zawiera najniższą cenę.”;
- § 48 otrzymuje brzmienie:
„Przetargi są organizowane centralnie i odbywają się w siedzibie Zarządu Spółdzielni.”
§ 2
Uchwala się tekst jednolity udzielania zamówień na roboty remontowo-budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” w Lublinie finansowane ze środków spółdzielczych, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
- Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z zastrzeżeniem ust. 2, i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
- Do przetargów ogłoszonych przed dniem wejścia w życie niniejszej uchwały zastosowanie ma Regulamin udzielania zamówień na roboty remontowo – budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM “Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych – w dotychczasowym brzmieniu.
Załącznik
do Uchwały nr 21/17/2025
Rady Nadzorczej
SM „Czuby” w Lublinie
z dn. 06.05.2025 r.
Regulamin
UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ NA ROBOTY REMONTOWO – BUDOWLANE, INWESTYCYJNE, KONSERWACYJNE ORAZ USŁUGI I DOSTAWY PRZEPROWADZANE W ZASOBACH SM “CZUBY” W LUBLINIE FINANSOWANE ZE ŚRODKÓW SPÓŁDZIELCZYCH
Rozdział I
PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO
Udzielanie zamówień
§ 1
Zamówienia będą udzielone oferentom, którzy zostaną wybrani przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Czuby” w Lublinie, zwaną dalej Zamawiającym, według zasad określonych w niniejszym Regulaminie.
§ 2
Zamówień udziela się w trybie:
- przetargu nieograniczonego;
- zapytania o cenę;
- zamówienia z wolnej ręki.
§ 3
Podstawowym trybem udzielania zamówień jest przetarg nieograniczony.
§ 4
Zamawiający może udzielić zamówienia w innym trybie niż przetarg nieograniczony wyłącznie na podstawie niniejszego Regulaminu.
§ 5
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.
Ogłoszenia
§ 6
Ogłoszenia o zamówieniach w trybie przetargu nieograniczonego zamieszcza się na stronie internetowej Zamawiającego. Dopuszcza się również zamieszczenie ogłoszeń w prasie lokalnej oraz na portalach internetowych.
§ 7
Ogłoszenie o zamówieniu w trybie przetargu nieograniczonego winno zawierać:
- nazwę i adres Zamawiającego;
- tryb zamówienia;
- przedmiot zamówienia;
- określenie sposobu uzyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ;
- miejsce i termin składania i otwierania ofert.
§ 8
Ogłoszenie może zawierać dodatkowo inne informacje ważne dla przeprowadzenia postępowania przetargowego.
Komisja Przetargowa.
§ 9
Członków Komisji Przetargowej, w tym Przewodniczącego i Zastępcę, powołuje Zarząd Spółdzielni.
§ 10
- Komisja Przetargowa powinna się składać z min. 5 osób, w tym:
- Pracownika Zespołu ds. technicznych Zarządu,
- Kierownika Administracji Osiedla,
- Pracownika ds. technicznych Administracji Osiedla,
- Przedstawiciela Pionu Finansowego,
- Przedstawiciela Rady Nadzorczej,
- Przedstawiciela Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, z nieruchomości, której dotyczą prace objęte postępowaniem przetargowym.
- Posiedzenie Komisji Przetargowej jest ważne, gdy uczestniczą w nim co najmniej 3 osoby, w tym Przewodniczący lub Zastępca.
§ 11
Komisja Przetargowa może mieć charakter stały lub być powoływana do przeprowadzenia poszczególnych postępowań.
§ 12
Komisja Przetargowa jest zespołem pomocniczym dla Zarządu Spółdzielni powołanym do oceny spełnienia przez oferentów warunków udziału w postępowaniu przetargowym oraz do badania i oceny ofert.
§ 13
Po dokonaniu oceny Komisja Przetargowa przedstawia Zarządowi wnioski i propozycje odnośnie wyboru najkorzystniejszej oferty, wykluczenia Wykonawcy, odrzucenia oferty, unieważnienia przetargu lub przeprowadzenia negocjacji w formie protokołu.
§ 14
Komisja Przetargowa sporządza i podpisuje protokół z postępowania przetargowego zawierający:
- opis przedmiotu zamówienia;
- nazwy i adresy oferentów;
- cenę każdej z ofert;
- porównanie złożonych ofert;
- informację o spełnieniu warunków przez oferentów;
- uzasadnienie wykluczenia Oferenta, odrzucenia oferty, unieważnienia przetargu lub przeprowadzenia negocjacji;
- propozycję i uzasadnienie wyboru najkorzystniejszej oferty.
§ 15
Członkowie Komisji zobowiązani są do zachowania poufności odnośnie do informacji uzyskanych w trakcie postępowania przetargowego.
§ 16
Członkowie Komisji podlegają wyłączeniu z udziału w pracach Komisji, jeżeli:
- ubiegają się o udzielenie zamówienia;
- ich małżonkowie oraz osoby będące w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa ubiegają się o udzielenie zamówienia;
- przed upływem trzech lat od wszczęcia postępowania przetargowego pozostawały w stosunku pracy, zależności lub dominacji z Oferentem ubiegającym się o zamówienie;
- pozostają z Oferentem w takim stosunku prawnym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości, co do ich bezstronności.
§ 17
Członkowie Komisji składają pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania pisemne oświadczenie o braku okoliczności, o których mowa w § 16.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (SIWZ)
§ 18
- Zamawiający zobowiązany jest przygotować SIWZ, która winna zawierać wszystkie informacje o przedmiocie zamówienia i warunkach postępowania potrzebnych do sporządzenia oferty. SIWZ zatwierdzana jest przez Zarząd Spółdzielni.
- SIWZ, jak również inne materiały przetargowe oferenci mogą pobrać ze strony internetowej Zamawiającego lub uzyskać od Zamawiającego w formie elektronicznej na wskazany adres e-mail.
- Oferent może zwrócić się pisemnie o wyjaśnienie SIWZ. Zamawiający zobowiązany jest w terminie 3 dni roboczych udzielić wyjaśnień, chyba że pismo wyjaśnienie specyfikacji wpłynęło do Zamawiającego na mniej niż 5 dni roboczych przed terminem składania ofert.
- Zamawiający udostępnia treść wyjaśnienia wraz z zapytaniem na swojej stronie internetowej w ogłoszeniu o przetargu bez ujawniania źródła zapytania.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, zmodyfikować treść dokumentów zawartych w SIWZ. Dokonane uzupełnienie jest wiążące również dla oferentów, którzy złożyli oferty.
§ 19
W przypadku modyfikacji zapisów SIWZ, o której mowa w § 18 ust. 5, Zamawiający może wydłużyć termin składania ofert.
§ 20
- Specyfikacja istotnych warunków zamówienia winna zawierać:
- nazwę i adres Zamawiającego;
- tryb udzielania zamówienia;
- opis przedmiotu zamówienia;
- termin wykonania zamówienia;
- wymagane gwarancje;
- wskazane miejsca i termin składania i otwarcia ofert;
- termin związania ofertą;
- wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z oferentami;
- projekt umowy;
- wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
- wymagania dotyczące wadium;
- opis sposobu przygotowania oferty;
- informacje o oświadczeniach, dokumentach i załącznikach, jakie ma zawierać oferta dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w przetargu i ważności oferty;
- opis kryteriów, którymi będzie kierował się Zamawiający przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów;
- opis warunków udziału w przetargu oraz opis sposobu dokonania oceny spełnienia tych warunków.
- Specyfikacja może zawierać jeszcze inne informacje ważne dla przeprowadzenia postępowania przetargowego.
§ 21
W SIWZ Zamawiający zamieszcza klauzulę o możliwości unieważnienia przetargu bez podania przyczyn.
§ 22
Dowodami potwierdzającymi wiarygodność techniczną i ekonomiczną Oferenta w zależności od przedmiotu zamówienia są:
- kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za realizację robót ( np. uprawnienia budowlane wraz z zaświadczeniem o przynależności do Izby Inżynierów);
- referencje z ostatnich 36 miesięcy od momentu ogłoszenia przetargu, zawierające termin i miejsce wykonania robót oraz stwierdzenie, że roboty te zostały wykonane zgodnie z umową – o ile zakres odpowiadał co najmniej wielkości zamówienia;
- inne, szczególnie istotne dla danego przedmiotu zamówienia, określone w ogłoszeniu lub SIWZ;
- zaświadczenie o niezaleganiu z opłatami podatkowymi i składkami na ubezpieczenia społeczne;
- aktualny dokument dopuszczający Oferenta do obrotu prawnego w zakresie objętym zamówieniem /odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie w CEIDG w formie dokumentu elektronicznego lub wydruku ze strony internetowej CEIDG/.
- polisa ubezpieczeniowa.
Przygotowanie zamówienia, składanie ofert
§ 23
- Zamawiający ogłasza przetarg, posiadając niezbędną dokumentację określającą przedmiot zamówienia i jego wartość.
- Zamawiający może również ogłosić przetarg, gdy nie posiada dokumentacji, ale określi szczegółowo parametry technologiczne, techniczne, jakościowe, zakres robót i ich wartość.
- Przedmiot zamówienia określa się za pomocą obiektywnych cech technicznych i jakościowych przy przestrzeganiu polskich norm lub klasyfikacji a w odniesieniu do robót budowlanych (realizowanych na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę) dokumentacji projektowej.
§ 24
- Oferty należy składać w terminie i miejscu określonym w SIWZ.
- Treść oferty i jej forma określona przez Zamawiającego w SIWZ powinna być zachowana przez Oferenta.
- Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, którą należy opisać nazwą Oferenta oraz tytułem postępowania, którego dotyczy.
- Oferty należy składać zgodnie z treścią ogłoszenia – podlegają one obowiązkowej rejestracji w dzienniku korespondencji Zamawiającego.
- Złożone oferty do chwili ich otwarcia w dniu przetargu winny być zabezpieczone przed dostępem osób trzecich.
- Oferent może przed wyznaczonym terminem składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
- Złożone oferty nie podlegają zwrotowi bez względu na wynik przetargu.
- Oferty złożone po ustalonym terminie zostaną zwrócone oferentom bez otwierania.
- Wycofanie oferty przed terminem składania ofert nie powoduje utraty wadium.
- Każdy Oferent może złożyć jedną ofertę.
- Zamawiający może dopuścić możliwość złożenia oferty częściowej, jeżeli przedmiot zamówienia jest podzielny.
§ 25
Oferent jest związany ofertą 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się od daty rozstrzygnięcia przetargu.
Wadium i zabezpieczenie należytego wykonania umowy
§ 26
- Oferent przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości określonej w SIWZ.
- Wadium może być wniesione w następujących formach:
- pieniądzu.
- poręczeniach bankowych.
- gwarancjach bankowych.
- gwarancjach ubezpieczeniowych.
§ 27
- Zamawiający zwraca wadium w terminie do 14 dni od daty:
- upływu terminu związania ofertą;
- zawarcia umowy i wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na warunkach określonych w SIWZ;
- unieważnienia przetargu;
- wycofania oferty przez Oferenta przed upływem terminu składania ofert;
- wykluczenia Oferenta z postępowania;
- odrzucenia oferty Oferenta.
- Zamawiający zwraca wadium bez odsetek, a koszty prowizji bankowych ponosi Oferent.
§ 28
Oferent, którego oferta została wybrana traci wadium na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy:
- odmówił podpisania umowy na warunkach określonych przez Zamawiającego;
- odmówił wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na warunkach określonych w SIWZ;
- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Oferenta;
- przedstawił w swojej ofercie nieprawdziwe dane.
§ 29
Utrata wadium następuje również w przypadku wycofania oferty po terminie składania ofert.
§ 30
- Oferent, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany jest podpisać umowę z Zamawiającym w terminie do 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o wyborze oferty.
- Oferent zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy na warunkach określonych w SIWZ.
- Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone w formach określonych w § 26 niniejszego regulaminu na warunkach określonych w SIWZ.
- Wadium wniesione w pieniądzu przez Oferenta, którego oferta została wybrana, może być zaliczone przez Zamawiającego na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
- Zamawiający zwraca zabezpieczenie należytego wykonania umowy wniesione w pieniądzu wg wartości nominalnej bez odsetek na rachunek Wykonawcy w terminie i na warunkach określonych w umowie.
Rozdział II
PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO
Postępowanie przetargowe
§ 31
W przetargu mogą brać udział oferenci, którzy:
- posiadają zarejestrowaną działalność gospodarczą, której zakres odpowiada przedmiotowi zamówienia;
- posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności niezbędnych do wykonania zamówienia, jeżeli jest to wymagane przepisami prawa powszechnie obowiązującego;
- posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
- nie podlegają wykluczeniu z postępowania przetargowego.
§ 32
- Z ubiegania się o udzielenie zamówienia wyklucza się oferentów:
- którzy w ciągu ostatnich pięciu lat wyrządzili szkodę Zamawiającemu, nie wykonując zamówienia, lub wykonując go wadliwie, co zostanie stwierdzone w protokole Komisji Przetargowej.
- w stosunku do których wszczęto postępowanie likwidacyjne lub upadłościowe;
- którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik przetargu;
- którzy nie spełniają jednego z warunków udziału w przetargu zgodnie z § 31 pkt. 1- 4.
- Ofertę wykluczonego Oferenta uznaje się za odrzuconą.
§ 33
Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
- oferta nie spełnia warunków niniejszego Regulaminu;
- oferta nie spełnia przynajmniej jednego z warunków wymagań SIWZ lub zaproszenia do składania ofert;
- jest nieczytelna;
- została złożona przez Oferenta wykluczonego z przetargu lub niezaproszonego do składania ofert;
- Oferent nie zgadza się na poprawienie oczywistej omyłki w tekście oferty;
- Oferent nie udzieli żądanego przez Spółdzielnie wyjaśnienia dotyczącego złożonej oferty w wyznaczonym terminie;
§ 34
Oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie z tytułu odrzucenia oferty.
§ 35
O odrzuceniu oferty Zamawiający informuje Oferenta, którego ofertę odrzucił nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia rozstrzygnięcia przetargu.
§ 36
Postępowanie przetargowe unieważnia się, jeżeli:
- nie złożono żadnej oferty;
- nie złożono żadnej ważnej oferty;
- wszyscy oferenci zostali wykluczeni lub wszystkie oferty zostały odrzucone;
- cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający przeznaczył na finansowanie zamówienia;
- wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania przetargowego lub wykonania przedmiotu zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było wcześniej przewidzieć;
- postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia przetargowego
§ 37
- Oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie z tytułu unieważnienia przetargu oraz z tytułu odstąpienia od przetargu przez Zamawiającego.
- Zamawiający informuje o unieważnieniu przetargu w formie ogłoszenia na stronie internetowej Spółdzielni.
§ 38
Zamawiający przechowuje wszystkie oferty, które zostały złożone w trakcie przeprowadzania przetargu oraz dokumentację przeprowadzenia przetargu przez okres co najmniej 3 lat od zakończenia postępowania. Przez zakończenie postępowania rozumie się datę zatwierdzenia przez Zarząd protokołu Komisji Przetargowej.
Ocena ofert. Wybór Oferenta.
§ 39
- Podstawowym warunkiem i kryterium oceny ofert jest cena przedmiotu zamówienia.
- Kryteria i warunki oceny nie podlegają zmianie w toku danego postępowania przetargowego.
- Kryteria inne niż cena przedmiotu zamówienia (np. okres gwarancji, kwota zabezpieczenia należytego wykonania umowy) mogą zostać określone w SIWZ.
§ 40
- W miejscu i terminie podanym w ogłoszeniu o przetargu odbywa się otwarcie ofert /część jawna/, z którego sporządza się protokół. Oferenci mogą być obecni w trakcie jawnej części przetargu.
- W części jawnej przetargu czynności Komisji Przetargowej obejmują:
- stwierdzenie nienaruszalności kopert z ofertami;
- otwarcie kopert z ofertami;
- odczytanie ofert i podanie do wiadomości z każdej z nich jedynie nazwy i adresu Oferenta oraz wysokości oferowanej ceny.
- Komisja przetargowa może zwrócić się do oferentów, których oferty otwarto z żądaniem wyjaśnienia treści złożonej oferty.
- Komisja przetargowa może wezwać oferentów, którzy w odpowiednim terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
- W części niejawnej przetargu czynności Komisji Przetargowej obejmują:
- sprawdzenie zgodności ofert z podanymi warunkami i wymogami zawartymi w SIWZ;
- przeprowadzenie analizy złożonych ofert i wybranie najkorzystniejszej oferty z uwzględnieniem kryteriów podanych w SIWZ;
- sporządzenie protokołu ze swojej działalności i jego podpisanie;
- wpisanie do protokołu ewentualnych zastrzeżeń członków Komisji.
§ 41
Jeżeli zostały złożone ważne oferty:
- zawierające taką samą cenę,
- zawierające zbliżoną cenę (do 2% ceny oferty najtańszej),
- w których cena najkorzystniejszej oferty przekracza zaplanowane lub będące w dyspozycji środki finansowe na przedmiot zamówienia – dopuszcza się aby Komisja przetargowa złożyła uzasadniony wniosek o przeprowadzenie negocjacji przez Zamawiającego w celu wyboru oferenta
Ostateczną decyzję o przeprowadzeniu negocjacji podejmuje Zarząd Spółdzielni.
§ 42
W przypadku odstąpienia od zawarcia umowy przez wybranego w przetargu Oferenta lub zerwania umowy przez Oferenta może być zawarta umowa z Oferentem, którego oferta była najkorzystniejszą z pozostałych ważnych ofert złożonych w przetargu.
§ 43
- O wyniku przetargu Zamawiający zawiadamia oferentów.
- Zamawiający zawiadamia Oferenta o wyborze jego oferty oraz o terminie i warunkach zawarcia umowy.
Rozdział III
TRYBY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ
Przetarg nieograniczony
§ 44
- W przetargu nieograniczonym mogą brać udział wszyscy zainteresowani oferenci, którzy spełniają wymagania niniejszego Regulaminu oraz SIWZ.
- Minimalny termin składania ofert w przetargu nieograniczonym wynosi 14 dni.
- Przetarg jest ważny, jeżeli Komisja Przetargowa stwierdzi, iż wpłynęła co najmniej jedna ważna oferta spełniająca wymagania SIWZ i nie podlegająca odrzuceniu oraz gdy postępowanie przetargowe nie zostało unieważnione.
- Niedopuszczalne jest prowadzenie negocjacji między Zamawiającym a Oferentem, dotyczących złożonej oferty oraz dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w treści złożonej oferty, w tym zwłaszcza zmiany ceny, z wyjątkiem sytuacji określonych w § 40 ust 3 i 4, oraz § 41 (wezwanie do negocjacji).
Zapytania o cenę
§ 45
- Zapytanie o cenę to tryb zamówienia, w którym Zamawiający kieruje pytanie o cenę do wybranych przez siebie oferentów i zaprasza ich do składania ofert.
- Tryb zamówienia w formie zapytania o cenę może być zastosowany, gdy zachodzi jedna z następujących okoliczności:
- wartość przedmiotu zamówienia usług i robót budowlanych, oraz konserwacyjnych nie przekracza kwoty 400 000 zł,
- przeprowadzone postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego zostało unieważnione, nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone.
- Zamawiający wszczyna postępowanie w trybie zapytania o cenę zapraszając do składania ofert taką liczbę oferentów (nie mniej niż 3), która zapewnia konkurencję oraz wybór najkorzystniejszej oferty.
- Zaproszenie do składania ofert zawiera, co najmniej:
- określenie i opis przedmiotu zamówienia;
- termin wykonania zamówienia;
- wskazanie miejsca i terminu składania ofert;
- projekt umowy;
- wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
- wymagania dotyczące gwarancji;
- informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie ma zawierać oferta dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w przetargu i ważności oferty.
- W trybie zapytania o cenę niewymagane jest wadium.
- Każdy z oferentów może zaproponować tylko jedną cenę i nie może jej zmienić. Nie prowadzi się żadnych negocjacji w sprawie ceny, z wyjątkiem sytuacji określonej w § 41.
- Zapytanie o cenę jest trybem, w którym Zamawiający przy wyborze ofert kieruje się tylko ceną.
- W postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania o cenę Komisja Przetargowa, powołana zgodnie z § 9 i 10 Regulaminu, proponuje wybór oferty, która zawiera najniższą cenę.
Zamówienie z wolnej ręki
§ 46
- Zamówienie z wolnej ręki, to tryb udzielania zamówienia, w którym Zamawiający udziela zamówienia tylko jednemu Wykonawcy.
- Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki tylko wtedy, gdy zachodzi jedna z następujących okoliczności:
- ze względu na wyjątkową sytuację nie wynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia;
- z przyczyn technicznych lub ze względu na szczególny rodzaj robót budowlanych, dostaw lub usług, mogą być one wykonane tylko przez jednego Oferenta;
- udziela się temu samemu Wykonawcy zamówień dodatkowych, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji, których nie można było wcześniej przewidzieć, oraz gdy z przyczyn technicznych lub gospodarczych zamówienia dodatkowego nie można oddzielić od zamówienia objętego przetargiem;
- zawierana jest umowa na przeprowadzenie badań, opinii technicznych, ekspertyz, standardowych projektów lub dokumentacji;
- przeprowadzone kolejno postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego i zapytania o cenę nie przyniosły rozstrzygnięcia i wyboru Wykonawcy;
- zlecane jest wykonanie usług, prac konserwacyjnych lub prac remontowych o wartości do 100 000 zł.
Rozdział IV
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 47
- Wszyscy pracownicy SM Czuby uczestniczący w przygotowaniu i sporządzaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), kosztorysów, obmiarów itp., zobowiązani są do zachowania poufności posiadanych informacji.
- Uczestnicy postępowania nie mogą ujawnić informacji dotyczących przetargu lub których ujawnienie narusza interesy handlowe stron oraz zasady uczciwej konkurencji.
- W przypadku, gdy przedmiotem zamówienia są twórcze prace projektowe, wybór najkorzystniejszej oferty może być poprzedzony konkursem.
§ 48
Przetargi są organizowane centralnie i odbywają się w siedzibie Zarządu Spółdzielni.
§ 49
- Regulamin nie przewiduje rozpatrywania protestów i odwołań oferentów.
- Zamawiający może unieważnić przetarg bez podania przyczyn.
Ad. 2 b
Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmian Regulaminu dotyczącego zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów Członkom Spółdzielni.
Przewodniczący RN przypomniał, że przedłożonym do uchwalenia Regulaminem dotyczącym zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów Członkom Spółdzielni zajmowała się komisji GZM i i na posiedzeniu 1.04.2025 r. i 28.04.2025 r. Zawarte w projekcie regulaminu zmiany, w tym Alberta Ponimirskiego, zostały pozytywnie zaopiniowane przez zespól prawny.
Przewodniczący RN zarządził dyskusję i głosowanie nad poszczególnymi zmianami zawartymi w projekcie regulaminu.
UCHWAŁA Nr / 2025
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 06.05.2025 r.
w sprawie zmiany Regulaminu dotyczącego zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie, działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 31 Statutu Spółdzielni, postanawia co następuje:
§ 1
Uchwala się Regulamin udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Traci moc Regulamin dotyczący zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, stanowiący załącznik do uchwały nr 19/3/2019 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 15.10.2019 r.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Załącznik
do uchwały nr /2025
Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie
z dnia 06.05.2025 r.
REGULAMIN
udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, w oparciu o art. 18 § 2 pkt 3 i § 3 ustawy Prawo spółdzielcze, art. 81 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz § 8a i § 87 ust. 1 pkt 31 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, ustala zasady, warunki oraz tryb udostępniania dokumentów członkom spółdzielni.
§ 1
- Członek Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie ma prawo:
- otrzymać nieodpłatnie odpis aktualnego Statutu Spółdzielni,
- otrzymać nieodpłatnie odpisy regulaminów uchwalonych na podstawie Statutu Spółdzielni,
- otrzymać za odpłatnością kopie pozostałych regulaminów, uchwał i protokołów organów Spółdzielni, protokołów lustracji oraz rocznych sprawozdań finansowych,
- otrzymać za odpłatnością kopie faktur i umów zawieranych z osobami trzecimi, jeśli nie naruszają praw tych osób oraz nie istnieje uzasadniona obawa, że członek wykorzysta informacje w celach sprzecznych z interesem Spółdzielni (art. 18 § 3 ustawy Prawo Spółdzielcze).
- Członek Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie ma prawo sporządzać fotokopie dokumentów wymienionych w § 1 ust. 1, na miejscu w siedzibie Spółdzielni, z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych i tajemnicy handlowej.
- Członek Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie ma prawo otrzymać kopie dokumentów wymienionych w § 1 ust. 1 w formie: elektronicznej (np. skan przesłany na wskazany adres e-mail lub nośnik danych) lub papierowej (kserokopia). (bez uwag)
§ 2
- Dokumenty wymienione w § 1 udostępnia się lub przekazuje na pisemny wniosek członka:
- w terminie do 2 tygodni od dnia złożenia wniosku – w przypadku dokumentów archiwalnych,
- bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 3 dni roboczych – w przypadku pozostałych dokumentów.
- W uzasadnionych przypadkach termin może zostać przedłużony za zgodą członka składającego wniosek.
- Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1, opracowuje Zarząd Spółdzielni. (16 głosów za)
- Dokumenty archiwalne to zbiór dokumentów przechowywanych w zewnętrznym archiwum.
§ 3
Podstawową formą udostępniania dokumentów wymienionych w § 1 ust. 1 lit. a) i b) jest ich publikacja na stronie internetowej Spółdzielni – w uzasadnionych przypadkach dopuszcza się formę papierową.
(13 głosów za, 3 wstrzymujące)
§ 4
- W przypadku odmowy udostępnienia umowy w związku z art. 18 § 3 ustawy Prawo spółdzielcze, jej przyczynę Zarząd Spółdzielni przekazuje wnioskującemu w formie pisemnej w terminie do jednego miesiąca od daty złożenia wniosku.
- Od decyzji Zarządu wnioskującemu przysługuje odwołanie do Rady Nadzorczej oraz wniosek do sądu rejestrowego o zobowiązanie Spółdzielni do udostępnienia umowy. (13 głosów za, 3 wstrzymujące
§ 5
Zobowiązuje się Zarząd Spółdzielni do założenia rejestru udostępnianych dokumentów, obejmującego w szczególności:
– nazwę i identyfikatory (znak, data itp.) udostępnianych dokumentów,
– datę i formę udostępnienia,
– imię i nazwisko wnioskującego / udostępniającego. (14 głosów za, przeciw 1, wstrzymujący 1)
§ 6
- Ustala się następujące stawki za wykonanie odbitek ksero dokumentów:
a) odbitki formatu A-4 – 1 zł (brutto),
b) odbitki formatu A-4 dwustronna – 2 zł (brutto),
c) odbitka formatu A-3 – 2 zł (brutto),
d) odbitka formatu A-3 dwustronna – 4 zł (brutto). - Kserokopie sporządza się po uiszczeniu wymaganej kwoty na konto Spółdzielni wskazane we wzorze wniosku. (16 głosów za, wstrzymujący 1)
§ 7
Regulamin został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w dniu 6.05.2025 r. roku Uchwałą 22 /4/2025 i wchodzi w życie z dniem podjęcia uchwały.
Rada Nadzorcza 16 głosami za, 1 wstrzymujący podjęła uchwałę Nr 22/4/2025 z dnia 6.05.2025 r. w sprawie zmian Regulaminu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
Ad 2c
Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmian Uchwały Rady Nadzorczej Nr 19/23/2025 r. z dnia 03.04.2025 r. w sprawie upoważnienia dwóch członków Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie do zawarcia w imieniu Spółdzielni umowy o pracę z Prezesem Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Przewodniczący zapoznał członków Rady z pismem z dnia 17.04.2025 r. Prezesa Zarządu Tomasza Kozińskiego – wnioskiem w sprawie zmiany w §1 Uchwały Rady Nadzorczej Nr 19/13/2025 z dnia 03.04.2025 r. dnia rozpoczęcia umowy o pracę z dnia 04.07.2025 r na dzień 07.07.2025 r.
Rada Nadzorcza po dyskusji i głosowaniu, 13 głosów za, przeciw 2, wstrzymało się 2, podjęła uchwałę następującej treści:
Uchwała Nr 23/24/2025
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 6.05.2025 r.
w sprawie: zmiany uchwały nr 19/23/2025 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Czuby” w Lublinie z dnia 03.04.025 r., w sprawie: upoważnienia dwóch członków Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie do zawarcia w imieniu Spółdzielni umowy o pracę z Prezesem Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Na podstawie art. 46 § 1 pkt 8 i art. 52 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2024 r., poz. 593) oraz § 87 ust. 1 pkt 10 i § 92 ust. 4 Statutu Spółdzielni – Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie uchwala, co następuje:
§ 1
Zmianie ulega § 1 uchwały nr 19/23/2025 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Czuby” w Lublinie z dnia 03.04.2025 r., w ten sposób, że otrzymuje brzmienie:
,,Upoważnia następujących członków Rady Nadzorczej:
- Magdalena Boguta
- Katarzyna Podlecka
do zawarcia w imieniu Spółdzielni umowy o pracę na czas określony od 7 lipca 2025 r. do 3 października 2025 r. z Tomaszem Kozińskim – Prezesem Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.”
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Ad 3 a
Zaopiniowanie dla Walnego Zgromadzenia projektu uchwały w sprawie podziału zysku za 2023 r.
Przewodniczący RN przypomniał, że w materiałach do realizacji tego pkt porządku obrad członkowie otrzymali:
- Sprawozdanie finansowe Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie za 2023 r.
- Sprawozdanie niezależnego biegłego rewidenta z badania sprawozdania finansowego za okres od 1.01.2023 r. do 31.12.2023 r. SM „Czuby” w Lublinie.
- Uchwałę Nr 23/2/204 Rady Nadzorczej z dnia 22.10.2024 r w sprawie oceny sprawozdania finansowego Spółdzielni za 2023 r., w której RN pozytywnie oceniła sprawozdanie finansowa 2023 r.
- Projekt uchwały w sprawie podziału zysku (netto) za 2023 r.
UCHWAŁA Nr /2025
Walnego Zgromadzenia
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniach od ….2025 r. do ………2025 r.
w sprawie: podziału zysku (netto) za 2023 r.
Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, na podstawie art. 38 § 1 pkt 4 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2024 r., poz. 593) oraz § 79 pkt 5 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala co następuje:
§ 1
Zysk (netto) za 2023 r. w wysokości 1 772 389,85 zł (słownie: jeden milion siedemset siedemdziesiąt dwa tysiące trzysta osiemdziesiąt dziewięć złotych 85/100) podzielić w następujący sposób:
- kwotę (+) 175 664,68 zł (słownie: sto siedemdziesiąt pięć tysięcy sześćset sześćdziesiąt cztery złote 68/100) stanowiącą nadwyżkę przychodów nad kosztami na pozostałej działalności operacyjno-finansowej wypracowanej bezpośrednio w osiedlach Spółdzielni przeznaczyć na dofinansowanie funduszu remontowego lokali mieszkalnych danego osiedla proporcjonalnie do m2 powierzchni użytkowej nieruchomości,
- kwotę (+) 772 702,05 zł (słownie: siedemset siedemdziesiąt dwa tysiące siedemset dwa złote 05/100) stanowiącą nadwyżkę przychodów nad kosztami obejmującą pozostałą działalność operacyjno-finansową, której nie można bezpośrednio zakwalifikować do danego osiedla, przeznaczyć na dofinansowanie funduszu zasobowego Spółdzielni z przeznaczeniem finansowania inwestycji mienia Spółdzielni,
- kwotę (+) 200 569,40 zł (słownie: dwieście tysięcy pięćset sześćdziesiąt dziewięć złotych 40/100) stanowiącą nadwyżkę przychodów nad kosztami z pożytków na dofinansowanie funduszu remontowego lokali mieszkalnych danego osiedla proporcjonalnie do m2 powierzchni użytkowej nieruchomości, w której powstały,
- kwotę (+) 623 453,72 zł (słownie: sześćset dwadzieścia trzy tysiące czterysta pięćdziesiąt trzy złote 72/100) rozliczyć w roku następnym według miejsca powstania.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Radzie Nadzorczej i Zarządowi Spółdzielni stosownie do ich kompetencji.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący zarządził dyskusję nad przedstawionymi materiałami.
Rada Nadzorcza w związku z nieuzyskaniem od zastępcy prezesa ds. finansowych wyjaśnień w jaki sposób
powstały i skąd pochodzą kwoty przedstawione w projekcie uchwały w sprawie podziału zysku (netto)za 2023 r.-
18 głosami za i 1 wstrzymującym się od głosu postanowiła, przenieść termin zaopiniowania projekty
uchwały na kolejne posiedzenie. Jednocześnie zobowiązała Zarząd do zaproszenia na kolejne posiedzenie
głównej księgowej, która uczestniczyła w badaniu sprawozdania finansowego za 2023 r. i będzie mogła udzielić
członkom RN wyjaśnienia nt. kwot wyszczególnionych w projekcie uchwały.
Ad. 3 b
Zaopiniowanie dla Walnego Zgromadzenia projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym odwołania członka Spółdzielni od uchwał Nr 32/20/2024 Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie z dnia 7.11.2024 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu wynagradzania członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Przewodniczący poinformował, że do realizacji tego pkt porządku obrad członkowie otrzymali:
- Zaskarżenie członka z osiedla „Ruta” z dnia 26 listopada 2024 r. (data wpływu 27.11.2024 r) Uchwały Rady Nadzorczej Nr 32/20/2024 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu wynagradzania członków Zarządu SM „Czuby” w Lublinie z dnia 7 listopada 2024 r.
- Uchwałę Nr 32/20/2024 Rady Nadzorczej z dnia 7.11.2025 r. w sprawie w sprawie uchwalenia Regulaminu wynagradzania członków Zarządu SM „Czuby” w Lublinie z dnia 7 listopada 2024 r.
- Projekt uchwały Walnego Zgromadzenia w sprawie rozpatrzenia odwołania od uchwały Nr 32/20/2024 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 7 listopada 2023 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu wynagradzania członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
UCHWAŁA Nr ………
Walnego Zgromadzenia
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniach od ………. 2025 r. do ………2025 r.
w sprawie: rozpatrzenia odwołania od uchwały nr 32/20/2024 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej
„Czuby” w Lublinie z dnia 7 listopada 2023 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu wynagradzania
członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, działając na podstawie art. 38 § 1 pkt 9 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2024 r., poz. 593) oraz § 79 pkt 10 Statutu Spółdzielni, uchwala się co następuje:
§ 1
Utrzymać w mocy uchwałę nr 32/20/2024 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 7 listopada 2024 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu wynagradzania członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik
do uchwały Nr ………
Walnego Zgromadzenia
SM „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniach ………………………….
UZASADNIENIE
Odwołanie złożone przez członka Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie od uchwały nr 32/20/2024 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 7 listopada 2024 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu wynagradzania członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – nie zasługuje na uwzględnienie.
W oparciu o treść § 92 ust. 4 Statutu Spółdzielni, z członkami Zarządu zatrudnionymi w Spółdzielni Rada Nadzorcza nawiązuje stosunek pracy na podstawie umowy o pracę. W związku z powyższym do kompetencji tego organu leży również uchwalanie zasad wynagradzania członków Zarządu. Tę kwestię reguluje wprost § 87 ust. 1 pkt 25 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Przewodniczący zarządził dyskusję nad przedstawionymi materiałami.
Rada Nadzorcza po dyskusji postanowiła:
– 9 głosami za, 6 wstrzymującymi się od głosu rekomendować Walnemu Zgromadzeniu podjęcie uchwały
w sprawie: rozpatrzenia odwołania od uchwały nr 32/20/2024 Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie z
dnia 7 listopada 2023 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu wynagradzania członków Zarządu Spółdzielni
Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w wersji przedłożonej do zaopiniowania przez RN,
– zobowiązała Zarząd SM „Czuby” do rozstrzygnięcia w jaki sposób zaskarżenie Uchwały nr 32/20/2024
będzie omawiane podczas poszczególnych części Walnego Zgromadzenia.
Ad,3 c
Zaopiniowanie dla Walnego Zgromadzenia projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym odwołania członka Spółdzielni od uchwał Nr 18/22/25 Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie w sprawie wyboru Prezesa Zarządu
Przewodniczący poinformował, że do realizacji tego pkt porządku obrad członkowie otrzymali:
- Zaskarżenie członka z osiedla „Ruta” Uchwały Rady Nadzorczej Nr 18/22/2024 r. w sprawie wyboru prezesa
- Uchwałę Nr 32/20/2024 Rady Nadzorczej z dnia 7.11.2025 r. w sprawie w sprawie uchwalenia Regulaminu wynagradzania członków Zarządu SM „Czuby” w Lublinie z dnia 7 listopada 2024 r.
- Projekt uchwały Walnego Zgromadzenia w sprawie rozpatrzenia odwołania od uchwały nr 18/22/2025 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 03.04.2023 r. w sprawie wyboru Prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Projekt
UCHWAŁA Nr ………
Walnego Zgromadzenia
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniach od ………. 2025 r. do ………2025 r.
w sprawie: rozpatrzenia odwołania od uchwały nr 18/22/2025 Rady Nadzorczej Spółdzielni
Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 3 kwietnia 2025 r. w sprawie
wyboru Prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, działając na podstawie art. 38 § 1 pkt 9 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2024 r., poz. 593) oraz § 79 pkt 10 Statutu Spółdzielni, uchwala co następuje:
§ 1
Utrzymać w mocy uchwałę nr 18/22/2025 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 3 kwietnia 2025 r. w sprawie wyboru Prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Projekt
Załącznik
do uchwały Nr ….
Walnego Zgromadzenia
SM „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniach ………………………….
UZASADNIENIE
Odwołanie złożone w dniu 14 kwietnia 2025 r. od uchwały nr 18/22/2025 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 3 kwietnia 2025 r. w sprawie wyboru Prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – nie zasługuje na uwzględnienie.
Przede wszystkim należy zauważyć, że powołana wyżej uchwała Rady Nadzorczej podjęta została zgodnie z § 92 ust. 2 Statutu Spółdzielni, zgodnie z którym członków Zarządu, w tym prezesa i jego zastępców, wybiera i odwołuje Rada Nadzorcza w głosowaniu tajnym.
Ponadto nie sposób zgodzić się z zawartym w przedmiotowym odwołaniu zarzutem naruszenia art. 35 § 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2024 r., poz. 593), zwanej dalej „ustawą Prawo spółdzielcze”, oraz § 72 ust. 2 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie. W oparciu o powołane wyżej przepisy, wybory do organów spółdzielni (w tym zarządu) dokonywane są w głosowaniu tajnym spośród nieograniczonej liczby kandydatów.
Powyższe nie oznacza jednak wbrew twierdzeniom odwołującego, iż członkiem zarządu spółdzielni może być tylko członek tej spółdzielni bez spełnienia jakichkolwiek dodatkowych wymagań. W tym miejscu należy przytoczyć obowiązującą obecnie treść przepisu art. 49 § 1 ustawy Prawo spółdzielcze, zgodnie z którym skład i liczbę członków zarządu określa statut. Statut może przewidywać zarząd jednoosobowy, którym jest prezes,
i ustalać wymagania, jakie powinna spełniać osoba wchodząca w skład zarządu lub prezes w zarządzie jednoosobowym. Według § 92 ust. 1 Statutu Spółdzielni, Zarząd składa się z 3 osób, w tym prezesa i jego zastępców wybranych przez Radę Nadzorczą. Prezes i jego zastępcy powinni posiadać niezbędne dla tej funkcji kwalifikacje.
Dodatkowo należy zauważyć, iż zgodnie z art. 45 § 2 zdanie pierwsze ustawy Prawo spółdzielcze, do rady nadzorczej mogą być wybierani wyłącznie członkowie spółdzielni. W przypadku członków zarządu brak analogicznego ograniczenia kręgu kandydatów. Wymóg taki uchylony został 26 września 1994 r. w wyniku wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zmianie ustawy – Prawo spółdzielcze oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. z 1994 r., nr 90, poz. 419).
Przewodniczący zarządził dyskusję nad przedstawionymi materiałami.
Rada Nadzorcza po dyskusji postanowiła:
– 12 głosami za, 1 wstrzymującym się od głosu rekomendować Walnemu Zgromadzeniu podjęcie uchwały
w sprawie rozpatrzenia odwołania od uchwały nr 18/22/2025 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej
„Czuby” w Lublinie z dnia 3 kwietnia 2025 r. w sprawie wyboru Prezesa Zarządu Spółdzielni
Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Ad 4a
Informacja Zarządu na temat sprawozdania finansowego SM „Czuby” za 2024 r.
Zastępca Prezesa Zarządu ds. finansowych poinformowała, że Zarząd dołożył wszelkich starań, aby badanie sprawozdania finansowego SM „Czuby” za 2024 r. zostało zakończone w terminie umożliwiającym przedłożenie Radzie Nadzorczej, a następnie przedłożenia do zatwierdzenia Walnemu Zgromadzeniu. Badanie sprawozdania zostało już zakończone. Sprawozdanie nie zawiera zastrzeżeń. Spółdzielnia czeka na opinie biegłego rewidenta w sprawie jego oceny. Po otrzymaniu opinii sprawozdanie finansowe SM „Czuby” za 2024 r. wraz z opinią zostanie przedłożone Radzie Nadzorczej na kolejnym posiedzeniu, które odbędzie się w dniu 27.05.2025 r.
Ad 4b i d
Informacja Zarządu na temat organizacji Walnego Zgromadzenia – kosztów Walnego Zgromadzenia w 2024 r. oraz planowanych w bieżącym roku.
Zastępca Prezesa ds. finansowych poinformowała, że Walne Zgromadzenie odbędzie się w 21 częściach w terminie od 30.05.2025 r. do 30.06.2025 r. w Domu Akcji Katolickiej przy Parafii Świętej Rodziny ul. Jana Pawła II 11 w Lublinie. Zarząd ze względu na koszt wynajmu sali (stała stawka 530.00 zł za dzień bez względu na ilość godzin) postanowił przeprowadzić wszystkie spotkania w tej samej sali. Przedstawione stawki godzinowe w salach rezerwowanych na spotkania w 2024 r. są o wiele wyższe tj. 246 ,00 z/godz., 147.00zl/godz., 137.00zł/godz.

Organizacja spotkań w jednej sali pozwoli na zatrudnienie mniejszej ilości pracowników do obsługi. Nie trzeba będzie przewozić materiałów i całego sprzętu z jednej do drugiej sali, przygotowywać sali codziennie do zebrania i zabezpieczać wszystkich materiałów i urządzeń po skończonym zebraniu.
Przyjęto korzystniejszą ofertę na nagłośnienie sali na kwotę 9 455 zł netto. Aktualna oferta firny świadczącej usługę nagłośnienia w 2024 roku to kwota 160.00 zł za każdą pełną godzinę spotkania.
Poinformowała ponadto, że koszty Walnego zgromadzenia za 2024 r. wyniosły:
Ad 4c
Informacja Zarządu na temat korekty planu utrzymania mienia na 2025 r. zawartego w załączniku 4 do uchwały Rady Nadzorczej nr 35/6/2024 z dnia 18 grudnia 2024 r.
Przewodniczący przypomniał, że Andrzej Turski na posiedzeniu RN w dniu 10.04.2025 r. przedłożył członkom RN oświadczenie w sprawie treści uchwały Rady Nadzorczej SM „Czuby” nr 35/6/2024 z dnia 18 grudnia 2024 roku w sprawie zatwierdzenia struktury organizacyjnej (nr 36/7/2024) oraz planu gospodarczo-finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie (nr 35/6/2024). W oświadczeniu A. Turski poinformował, że w trakcie dyskusji nad omawianiem projektów uchwał wniósł uwagi dotyczące niezgodności ich treści z postulatami (uchwałami) RPNO Błonie tj. nieuwzględnieniem w załączniku do uchwały – niewłączenia do planu mienia spółdzielni kwoty 40 tys. zł na naprawy parkingu przy ul. Kawaleryjskiej w osiedlu „Błonie”.
Przewodniczący przypomniał, że Zarząd Spółdzielni w odpowiedzi na oświadczenie dot. treści Uchwały Rady Nadzorczej SM „Czuby” nr 35/6/2024 z dnia 18 grudnia 2024 r. wyjaśnił, iż zarówno wykonanie studni z kratką burzową wraz z podłączeniem do kanalizacji deszczowej na parkingu przy ul. Kawaleryjskiej, jak i wymiana ogrodzenia drewnianego na ogrodzenie stalowe przy placu zabaw przy ul. Hetmańskiej zostały ujęte w zapotrzebowaniu na remonty mienia na rok 2025, sporządzonym w dniu 4 grudnia 2024 r. przez Administrację os. Błonie i przekazanym do Zarządu.
Na wstępnym etapie opracowywania planów utrzymania mienia na rok 2025, decyzją Zarządu nie uwzględniono realizacji m.in. zadania polegającego na wykonaniu studni z kratką burzową.
Następnie projekt załącznika dotyczącego planowanych remontów mienia Spółdzielni na 2025 rok został przekazany do analizy Radzie Nadzorczej,
W rezultacie. Rada Nadzorcza SM „Czuby” Uchwałą nr 35/6/2024 z dnia 18 grudnia 2024 r., w sprawie uchwalenia planu gospodarczo-finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na rok 2025, zatwierdziła plan utrzymania mienia, w którym nie przewidziano środków’ finansowych na wykonanie studni z kratką burzową na parkingu przy ul. Kawaleryjskiej.
Na wniosek Andrzeja Turskiego Rada zadecydowała, 18 głosów za, aby omawianie tego punktu przełożyć na lipcowe posiedzenie Rady. Po zakończeniu pierwszego półrocza Rada dokona analizy wykonania planów i wprowadzi ewentualne korekty.
Ad, 5
Przyjęcie protokołu posiedzenia RN z dnia 3 i 10.04.2025 r.
Do protokołu z posiedzenia Rady Nadzorczej z dnia 3 i 10.04.2025 r. zgłoszono uwagi:
Albert Poniemirski wystąpił z zapytaniem;
– dot. pkt 4 na str. 46 (pisma, które wpłynęły do Rady):
„4. Pismo z 18 marca 2025 r. członka zam. ul. Romantyczna – Opracowanie „Podzielnikowe Fakty i Mity”
skierowane do wiadomości RN.” – dlaczego pismo nie zostało przekazane członkom Rady?
Postanowiono o wykreśleniu ww. pkt z protokołu.
– aby zmienić treść pkt 4 na str. 47 na:
„W związku z pracami nad Regulaminem udzielania zamówień, Albert Poniemirski wnioskuje o przedstawienie listy zamówień w trybie zapytania o cenę i z wolnej ręki złożonych w latach 2024- 2025. Ustalono, że Zarząd przedstawi taką listę od kwoty 10 tys. zł na pierwszym posiedzeniu Rady po wakacjach”.
Za przyjęciem powyższych zmian oddano 7 głosów, przeciw 0, wstrzymało się 9.
Paweł Ligęza złożył wniosek, aby wszystkie pisma, które trafiają do sekretariatu i są skierowane do rozpatrzenia przez Radę, czy do jej wiadomości były przesyłane członkom Rady.
Ad. 6
Sprawy wniesione.
- Albert Poniemirski wniósł:
– do Zarządu o udostępnienie danych na temat zużycia ciepła na poszczególne budynki osiedla „Ruta”
w 2024 r. Wniosek został przyjęty 15 głosami za, wstrzymał się 1.
– o zobowiązanie Zarządu do wyjaśnienia przyczyn naruszenia regulaminu dotyczącego rozliczeń c.o.
za 2024 – za 9 głosów, przeciw 2, wstrzymało się 5.
– o rozpatrzenie na kolejnym posiedzeniu Rady skargi p. Lasek z ul. Sasankowej na działania
Spółdzielni w związku z przeciekającym balkonem – po uprzednim procedowaniu na Komisji GZMiI
zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami
- Przewodniczący RN poinformował, że:
– skargę członka spółdzielni w sprawie przecieków balkonów przekazuje do Zarządu i Komisji GZM i I
i prosi o przedstawienie sposobu załatwienia zgłoszonej sprawy na następnym posiedzeniu Rady,
– pismo RPNO „Błonie” dot. zgody na instalację kuchni indukcyjnej przekazuje do rozpatrzenia przez
Komisje GZM i I,
– na kolejnym posiedzeniu Rady będzie rozpatrzona skarga p. Lasek z ul. Sasankowej na działania
Spółdzielni w związku z przeciekającym balkonem – po uprzednim procedowaniu na Komisji GZMiI
zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami,
– pismo RPNO „Błonie” w sprawie ustawienia szlabanu lub ustawienia parkometru na parkingu przy ul.
Dragonów w Osiedlu „Błonie” przekazuje do rozpatrzenia przez Zarząd,
– pismo z wnioskiem o zbudowanie kolejnego boiska do gry w bule przekazuje do Zarządu i prosi o
przygotowanie odpowiedzi, że będzie to możliwe, jeśli pojawią się wolne środki.
Zastępca Prezesa ds. finansowych poinformowała, że Zarząd wstrzymał prace dot. nowego sposobu rozliczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w oparciu o zużycie wody ze względu na otrzymaną informacje, że Uchwała Rady Miasta Lublin Nr 231/VII/2024 może ulec zmianie.
Krystian Farion ustanowiony pełnomocnikiem Zarządu SM „Czuby” w Lublinie na Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Spółki Akcyjnej „INWESTPROJEKT” Lublin poinformował , że brał udział w dniu 24 kwietnia 2025 r. w Walnym Zgromadzeniu, nie został wybrany do organu przedstawicielskiego, dodatkowo poinformował, że uchwałą Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy zysk za ubiegły rok został przekazany na fundusz rezerwowy i w związku z tym SM „Czuby” nie otrzyma dywidendy z tytułu posiadanych udziałów.
Albert Poniemirski rozdał członkom Rady Nadzorczej i pracownikom obecnym na posiedzeniu Rady pismo Zbigniewa Schneidera Prezesa Zarządu ROPM pełnomocnika powodów w sprawach sądowych przeciwko SM Czuby. zarzą[email protected] skierowane do Zarządu SM Czuby w Lublinie w składzie Konrad Gładosz p.o. Prezesa Zarządu Leszka Antoniewskiego p. o. z-cy Prezesa ds. eksploatacyjnych, Sylwii Zubrzyckiej p.o. z- cy Prezesa ds. finansowych.
Rada Nadzorcza nie wyraziła zgody na propozycję Alberta Poniemirskiego dot. uzupełnienia zapisu informacji o przekazanym przez ww. piśmie Zbigniewa Schneidera.
Na tym posiedzenie zakończono.
Sekretarz Przewodniczący
Rady Nadzorczej Rady Nadzorczej
Katarzyna Podlecka Jerzy Kaczmarski