Protokół NR 11/2021
z posiedzenia Rady Nadzorczej
SM „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 20.12.2021 r. i 28.12.2021 r.
Przewodniczący Rady – Andrzej Turski
Zastępcy przewodniczącego – Zbigniew Gontarz, Jerzy Kaczmarski,
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba
Członkowie:
Ewa Kosiak, Edward Dudek, Grażyna Kasprzak, Elżbieta Janiak, Agnieszka Kulikowska, Tomasz Buda, Bogumiła Baran, Waldemar Żak, Dariusz Jaremek, Krzysztof Piekniak, Grażyna Stadnik, Stanisław Tanikowski, Zbigniew Ławniczak, Elżbieta Szabała.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Zastępca prezesa ds. eksploatacji – Bożena Zielińska
St. specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Ad. 1
Prezydium, biorąc pod uwagę sytuację epidemiologiczną, aktualne przepisy oraz możliwości techniczne i organizacyjne po przeprowadzeniu dyskusji podjęło decyzję, że posiedzenie grudniowe odbędzie się w formie zbierania głosów przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość
Członkowie Rady Nadzorczej zapoznali się z pismem – członka Rady Nadzorczej z osiedla Błonie z dnia 29 listopada 2021 r. dot. rozpatrzenia skarg i pism jakie wpłynęły do Rady Nadzorczej oraz odpowiedzią na powyższe pismo wraz z wyjaśnieniami zawartymi w protokole Prezydium RN z dnia 7 grudnia 2021 r. Do przedstawionych w odpowiedzi wyjaśnień nie zgłosili uwag.
Uznali za właściwą decyzje Prezydium RN dotyczącą nie umieszczenia w porządku RN wniosku „o zobowiązanie Zarządu do nie zatrudniania członków rodzin i znajomych, tylko wyłaniania pracowników w drodze konkursu” i zawieszenia go do czasu zaproponowania precyzyjnych rozwiązań w tej sprawie (definicja „członek rodziny” oraz „znajomy”).
Członkowie Rady Nadzorczej przyjęli do stosowania ustalenie aby Prezydium w materiałach do realizacji ustalonego porządku obrad posiedzenia RN przesyłało przygotowane materiały i ewentualne wnioski przekazywane przez poszczególnych członków RN. Opinie poszczególnych członków RN dołączane (przekazywane) do stawianych wniosków nie będę powielane i przesyłane do pozostałych członków RN, będą dostępne do wglądu podczas posiedzeń rady a także w archiwum dokumentów rady.
W związku z końcem kwartału Rada Nadzorcza potrzebowała zająć się analizą wyników gospodarczo – finansowych SM Czuby za III kwartał 2020 r. oraz oceną pracy członków zarządu za IV kwartał 2021 r. Prezydium RN po dyskusji i wysłuchaniu informacji o przygotowywanych dokumentach ustaliło datę posiedzenia plenarnego rady na 20 grudnia 2021 r. Aby zachować, wypracowaną we wrześniu, procedurę oceny wyników gospodarczo-finansowych oraz wniosku premiowego dla członków zarządu ustalono:
I. następujący porządek obrad posiedzenia w dniu 20.12.2021 r. i 28.12.2021 r.
II. Prezydium RN upoważniło Sekretarza RN Pani Danuty Przybyś – Ziemby, Przewodniczącego RN Andrzeja Turskiego oraz Przewodniczącego Komisji Kulturalno- Oświatowej Waldemara Żaka do przeprowadzenia czynności skrutacyjnych dotyczących głosowań przeprowadzonych przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość nad sprawami ujętymi w porządku obrad posiedzenia plenarnego Rady w dniu 20 grudnia 2021r. Prezydium upoważniło również wymienione osoby do przygotowania karty do głosowania w sprawie premii dla członków Zarządu na podstawie propozycji członków RN co do wielkości wnioskowanej premii, umieszczonych na kartach do głosownia z dnia 20 grudnia 2021 r. Głosowanie w sprawie premii dla członków Zarządu za IV kwartał 2021 ustalono na dzień 28 grudnia 2021 r.
III. Prezydium przygotowało karty do głosowania w dniu 20.12.2021 r.
Prezydium RN po zapoznaniu się z wynikami głosowań zawartymi w protokole z czynności skrutacyjnych dotyczących głosowań przeprowadzonych przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, nad sprawami ujętymi w porządku obrad posiedzenia rady z dnia 20.12.2021 r. tj:
1) W głosowaniu w sprawie: przyjęcia analizy gospodarczo – finansowej za III kwartał 2021 r. – oddano 21 głosów w tym:
– za przyjęciem analizy – 15 głosów
– przeciw przyjęciu – 3 głosy
– wstrzymało się od głosowani 3 głosy
2) W głosowaniu w sprawie: wprowadzenia dodatkowego odpisu na fundusz remontowy dotyczącego przebudowy instalacji gazowej w budynku przy ulicy Gościnnej 13 w nieruchomości 03 ES w osiedlu Skarpa – oddano 21 głosów w tym:
– za przyjęciem uchwały – 20 głosów
– przeciw przyjęciu uchwały 1 głos
– wstrzymało się od głosowania – 0 głosów
3) W głosowaniu w sprawie: wprowadzenia do planu utrzymania mienia spółdzielni ujętego w planie gospodarczo-finansowym SM Czuby na rok 2022 remontu parkingu przy ul. Biedronki (dz. nr 33/3, obr.30, ark. 2) w osiedlu Łęgi – oddano 21 głosów w tym:.
– za przyjęciem uchwały – 18 głosów
– przeciw przyjęciu uchwały – 1 głos
– wstrzymało się od głosowania – 2 głosy
4) W głosowaniu w sprawie: wprowadzenia zmian w Regulaminie porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie – oddano 21 głosów w tym:.
– za przedstawionymi zmianami – 14 głosów
– przeciw przedstawionym zmianom – 5 głosów
– wstrzymuję się od głosu – 2 głosy
5) W głosowaniu w sprawie: przyjęcia protokołu z posiedzenia Rady Nadzorczej z dnia 16.11.2021 r. – oddano 21 głosów w tym:.
– za przyjęciem – 15 głosów
– przeciw przyjęciu – 4 głosy
– wstrzymało się od głosowania – 2 głosy
6) Wnioski w sprawie premii za IV kwartał 2021 r dla Członków Zarządu.
Zgłoszono 21 wnioski premiowe.
Wnioski zawierały cztery wielkości procentowe to jest: „15%”; „10%”; „5%” lub „0”
Wnioski w sprawie premii za IV kwartał 2021 r . |
Liczba wniosków o premię w wysokości: |
|||
15% |
10% |
5% |
0% |
|
Prezesa Zarządu Ryszarda Burskiego |
0 |
5 |
6 |
10 |
Z-cy prezesa ds. finansowych Adama Ziółka |
0 |
5 |
6 |
10 |
Z-cy prezesa ds. eksploatacyjnych Bożeny Zielińskiej |
0 |
5 |
6 |
10 |
Przygotowało karty do głosowania w dniu 28.12.2021 r.
Prezydium RN po zapoznaniu się z wynikami głosowań zawartymi w protokole z czynności skrutacyjnych dotyczących głosowań przeprowadzonych przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, w sprawie przyznania Członkom Zarządu premii za IV kwartał 2021 z dnia 28.12.2021 r. tj.:
1) W głosowaniu za przyznaniem Prezesowi zarządu premii za IV kwartał 2021 r.:
– w wysokości 10 % – 3 głosy
– w wysokości 5% – 8 głosów
– wysokości 0% – 10 głosów
2) W głosowaniu za przyznaniem Zastępcy prezesa ds. finansowych Adamowi Ziółkowi premii za IV kwartał 2021 r.:
– w wysokości 10 % – 3 głosy
– w wysokości 5% – 8 głosów
– wysokości 0% – 10 głosów
3) W głosowaniu za przyznaniem Zastępcy prezesa ds. eksploatacyjnych Bożenie Zielińskiej premii za IV kwartał 2021 r.:
– w wysokości 10 % – 3 głosy
– w wysokości 5% – 8 głosów
– wysokości 0% – 10 głosów
realizując ustalony porządek posiedzenia podjęło poniżej przedstawione decyzje i uchwały
Ad. 1
Analiza działalności gospodarczo – finansowej za III kwartał 2021 r.
Członkowie RN po zapoznaniu się z przedstawioną analizą działalności gospodarczo – finansowej za III kwartał 2021 r. zawierającą zestawienia:
większością głosów – 15 za, przy 3 głosach przeciwnych i 3 wstrzymujących się od głosowania przedstawioną analizę działalności gospodarczo – finansowej za III kwartały 2021 r. przyjęło.
Ad. 2
A) wprowadzenia dodatkowego odpisu na fundusz remontowy – dotyczącego przebudowy instalacji gazowej w budynku przy ulicy Gościnnej 13 w nieruchomości 03 ES w osiedlu Skarpa.
Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z poniżej przedstawionymi materiałami:
1) projektem uchwały
Uchwała Nr ………………..
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia ………….. r.
w sprawie: wprowadzenia dodatkowego odpisu na fundusz remontowy – dotyczącego przebudowy instalacji gazowej w budynku przy ulicy Gościnnej 13 w nieruchomości 03 ES w osiedlu Skarpa.
Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 4 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie oraz Uchwały Nr 39/2021 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa z dnia 22.10.2021 r
– Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:
§ 1
Od dnia 1 kwietnia 2022 roku wprowadza się dodatkowy odpis na fundusz remontowy dotyczący przebudowy instalacji gazowej w wysokości 25 zł miesięcznie za lokal w budynku przy ulicy Gościnnej 13.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 marca 2022 r. i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
2) uchwałą Rady Przedstawicieli Nieruchomości osiedla Skarpa
Uchwała Nr 39/2021
Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa”
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
z dnia 22.10.2021 r.
w sprawie: przebudowy instalacji gazowej w budynku przy ulicy Gościnnej 13.
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 103 b Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
W nawiązaniu do wniosku przedstawiciela nieruchomości ES 03 z dnia 5.10.2021 r. Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa*’ postanawia o wprowadzeniu z dniem 1.03.2022 r. dodatkowego odpisu na funduszu remontowym „przebudowa instalacji gazowej” w wysokości 25.00 zł /miesiąc/lokal w budynku przy ulicy Gościnnej 13.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
większością głosów – 20 za, przy 1 głosie przeciwnym podjęła uchwałę nr 30/79/2021 z dnia 20.12.2021 r. w wprowadzenia dodatkowego odpisu na fundusz remontowy – dotyczącego przebudowy instalacji gazowej w budynku przy ulicy Gościnnej 13 w nieruchomości 03 ES w osiedlu Skarpa w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
Ad. 2
B) wprowadzenia do planu utrzymania mienia spółdzielni ujętego w planie gospodarczo-finansowym SM Czuby na rok 2022 remontu parkingu przy ul Biedronki (dz. nr 33/3, obr.30, ark. 2) w osiedlu Łęgi.
Zgodnie z wnioskiem przyjętym przez RN w dniu 26 czerwca 2021 oraz spełnieniem warunku o wprowadzeniu do planu utrzymania mienia spółdzielni na rok 2022 remontu parkingu pry ul Biedronki w chwili powstania oszczędności w związku z przetargiem na budowę parkingu przy ul Rucianej, Rada Nadzorcza większością głosów – 18 za, przy 1 głosie przeciwnym i 2 wstrzymujących się od głosowania podjęła uchwałę następującej treści:
Uchwała nr 31/2//2021
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 29.12. 2021 r.
w sprawie: wprowadzenia do planu utrzymania mienia spółdzielni ujętego w planie gospodarczo-finansowym SM Czuby na rok 2022 remontu parkingu przy ul. Biedronki (dz. nr 33/3, obr.30, ark. 2) w osiedlu Łęgi.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, działając w oparciu o § 87 ust. 1 pkt. 1 Statutu Spółdzielni Postanawia, co następuje:
§ 1
Wprowadza się do planu utrzymania mienia spółdzielni ujętego w planie gospodarczo-finansowym SM Czuby na rok 2022 remontu parkingu znajdującego się na działce nr 33/3 (obr.30, ark. 2) przy ul. Biedronki w osiedlu Łęgi.
§ 2
Wartość robót według wstępnego szacunku wynosi ok. 190 000 zł.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Ad. 2
C) zmiany w Regulaminie porządku domowego obowiązującego w osiedlach SM „CZUBY” w Lublinie.
W związku z decyzją aby grudniowe posiedzenie odbyło się w formie zbierania głosów przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość w Regulaminie porządku domowego zaproponowano zmiany porządkowe zgłoszone przez Zarząd. Nie uwzględniono postulatów zawartych w pismach mieszkańców ulicy Husarskiej i uchwał RPNO Błonie i Widok.
Przedstawienie propozycji zmian wynikających z pisma:
1) z dnia 11.10.2021 r mieszkańców budynku Husarska 6 dot. § 20 pkt 4 i 5 stworzenia możliwości sadzenia kwiatów na trawnikach bez ich grodzenia,
2) z dnia 21.10.2021 r , przedstawiciela nieruchomośći EB w tej samej sprawie w piśmie
3) z dnia 6.12.2021 r. wniosek Rady Przedstawicieli Nieruchomości osiedla Błonie oraz zmiany dyskutowanej na posiedzeniach RPNO dot. kompleksowego sprzątania klatek schodowych w budynkach osiedla „Błonie” a także Widok pozostawiono do opracowania Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji
Rada Nadzorcza większością głosów – 14 za, przy 5 głosach przeciwnych i 2 wstrzymujących się od głosowania podjęła uchwałę następującej treści:
UCHWAŁA Nr 29/15/2021
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 20.12.2021 r.
w sprawie: zmian w Regulaminie porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 23 Statutu Spółdzielni, uchwala, co następuje:
§ 1
W Regulaminie porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie wprowadza się następujące zmiany:
1) § 4 otrzymuje brzmienie:
„Administracja osiedla obowiązana jest zapewnić usuwanie usterek w częściach wspólnych budynków i urządzeniach z nimi związanych”.
2) § 6 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) utrzymanie w należytym stanie technicznym oraz sanitarno – porządkowym pomieszczeń na pojemniki do składowania odpadów komunalnych”,
3) § 6 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„ 4) konserwacja, i naprawa lub wymiana:
– dźwigów osobowych,
– urządzeń i sieci hydroforowych,
– instalacji centralnego ogrzewania wraz z grzejnikami, bez termostatycznych zaworów grzejnikowych i bez grzejników wymienionych przez lokatora,
– urządzeń pomiarowych mediów rozliczanych przez spółdzielnię,
– instalacji wodociągowej wody zimnej i ciepłej do trójnika na pionie mieszkaniowym a przypadku braku trójnika do zaworu odcinającego ( zawór odcinający pozostaje własnością właściciela lokalu),
– instalacji kanalizacyjnej od pierwszej studzienki przed budynkiem poprzez poziomy w piwnicy do trójników na pionach mieszkaniowych,
– instalacji gazowej od kurka (zaworu) głównego w budynku do zaworów (kurków) odcinających urządzenia gazowe,
– instalacji elektrycznej od złącza kablowego do zabezpieczeń przedlicznikowych dla poszczególnych mieszkań a w przypadku umiejscowienia tych zabezpieczeń w piwnicy – do licznika energii elektrycznej,
– instalacji wentylacyjnej w budynku”,
4) § 7ust 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) urządzeń i przyborów sanitarnych, wodociągowych i gazowych w mieszkaniu (wanny, zlewozmywaki, umywalki, miski ustępowe, płuczki, baterie umywalkowe, zlewozmywakowe, wannowe, kuchnie gazowe, automaty spłukujące, termostatyczne zawory grzejnikowe, kurki gazowe odcinające kuchenkę gazową,”
5) § 7ust 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„ 2) przewodów (podejść) instalacji kanalizacyjnych na odcinku od pionu (tj. z bocznym odgałęzieniem trójnika pionu) do urządzeń sanitarnych oraz udrożnianie przewodów i syfonów od urządzeń sanitarnych (wanien, zlewozmywaków, umywalek, misek ustępowych itp.,)”
6) § 7ust 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„ 3) przewodów i uzbrojenia instalacji wodociągowych (lokalówek) wody zimnej i ciepłej na odcinku od trójnika pionu do punktów czerpalnych w mieszkaniu łącznie z zaworami odcinającymi oraz śrubunkami przyłączeniowymi wodomierzy a w przypadku braku trójnika od zaworu odcinającego łącznie z zaworem (bez wodomierza),”
7) § 8 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„ 5. Za skutki i ewentualne straty wynikłe z tytułu dokonanych przeróbek, winę w stosunku do Spółdzielni i osób trzecich ponosi mieszkaniec dokonujący tych przeróbek.”
8) § 8 ust. 6 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„ 4) dopuszcza się montaż klimatyzatorów tylko na loggiach lub balkonach, w lokalach nie posiadających balkonów miejsce i sposób montażu klimatyzatora winien być uzgodniony indywidualnie”,
9) § 10 otrzymuje brzmienie:
„W piwnicach nie wolno instalować żadnych dodatkowych gniazd i punktów świetlnych lub punktów poboru wody”.
10) § 14 ust. 6 i 7 otrzymuje brzmienie:
„ 6. Właściciele (użytkownicy) lokali mieszkalnych, użytkowych i innych w przypadku wystąpienia awarii instalacji usytuowanych w szachtach lub przechodzących przez stropy mają obowiązek umożliwić rozbiórkę ścian szachtów, rozkucie stropów (posadzek, sufitów) w zakresie umożliwiającym wykonanie naprawy lub wymiany instalacji”.
„ 7. Właściciele (użytkownicy) lokali są zobowiązani wykonać w swoich lokalach „ okienka” rewizyjne w ścianach szachtów instalacyjnych – o wymiarach pozwalających na swobodną możliwość wykonania wymiany wodomierzy oraz dokonywania inspekcji stanu technicznego zlokalizowanych tam instalacji”.
11) § 15 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) kontroli sprawności zainstalowanych w lokalu urządzeń pomiarowych oraz odczytu wskazań tych urządzeń lub ich wymiany;”
§ 2
Uchwala się tekst jednolity Regulaminu porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 statutu Spółdzielni.
Załącznik |
REGULAMIN PORZĄDKU DOMOWEGO
obowiązujący w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej
“CZUBY” w Lublinie
I. PRZEPISY OGÓLNE
§ 1
§ 2
W sprawach spornych wynikłych z korzystania z powierzchni wspólnego użytku i terenów osiedla, zainteresowani winni się zwracać do Administracji Osiedla lub Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla.
II. PRZEPISY W ZAKRESIE UŻYTKOWANIA LOKALI
§ 3
III. PRZEPISY W ZAKRESIE UTRZYMANIA W NALEŻYTYM STANIE TECHNICZNYM BUDYNKU, URZĄDZEŃ I INSTALACJI
§ 4
Administracja Osiedla obowiązana jest zapewnić usuwanie usterek w częściach wspólnych budynków i urządzeniach z nim związanych.
§ 5
Koszt wykonania napraw powstałych na skutek niewłaściwego użytkowania lokalu i jego urządzeń obciąża osoby dysponujące prawem do lokalu.
§ 6
Na Administracji Osiedla ciążą następujące obowiązki:
1) utrzymanie porządku i czystości w otoczeniu budynków oraz korytarzach piwnicznych, kondygnacjach technicznych, strychach według bieżących potrzeb. Sprzątanie przedsionków (wiatrołapów), kabin wind – jeden raz w miesiącu,
2) utrzymanie w należytym stanie technicznym budynków oraz zapewnienie sprawnego działania urządzeń instalacji technicznych,
3) utrzymanie w należytym stanie technicznym oraz sanitarno- porządkowym pomieszczeń na pojemniki do składowania odpadów komunalnych
4) konserwacja, naprawa lub wymiana:
– dźwigów osobowych,
– urządzeń i sieci hydroforowych,
– instalacji centralnego ogrzewania wraz z grzejnikami, bez termostatycznych zaworów grzejnikowych bez grzejników wymienionych przez lokatora,
– urządzeń pomiarowych mediów rozliczanych przez spółdzielnię,
– instalacji wodociągowej wody zimnej i ciepłej do trójnika na pionie mieszkaniowym a przypadku braku trójnika do zaworu odcinającego ( zawór odcinający pozostaje własnością właściciela lokalu),
– instalacji kanalizacyjnej od pierwszej studzienki przed budynkiem poprzez poziomy w piwnicy do trójników na pionach mieszkaniowych,
– instalacji gazowej od kurka (zaworu) głównego w budynku do zaworów (kurków) odcinających urządzenia gazowe,
– instalacji elektrycznej od złącza kablowego do zabezpieczeń przedlicznikowych dla poszczególnych mieszkań a w przypadku umiejscowienia tych zabezpieczeń w piwnicy – do licznika energii elektrycznej,
– instalacji wentylacyjnej w budynku,
5) konserwacja, naprawy i remonty elementów konstrukcji budynku, pokrycia dachu, elewacji, konstrukcji balkonów, pomieszczeń wspólnego użytku w budynku, ciągów komunikacyjnych w budynku itp.
6) wymiana stolarki, względnie naprawa, w pomieszczeniach wspólnego użytku i w piwnicach,
7) malowanie klatek schodowych, wózkowni, pralni, suszarni i korytarzy piwnic,
8) naprawa nawierzchni dróg, ulic, placów i chodników oraz tzw.” małej architektury”: murków, schodów, barierek itp.,
9) konserwacja zieleni osiedlowej,
10) konserwacja i naprawa urządzeń zabawowych i sportowych na terenie osiedla,
11) dostarczenie mieszkańcom do skrzynek pocztowych wszelkiej korespondencji dotyczącej działalności Spółdzielni.
§ 7
§ 8
§ 9
§ 10
W piwnicach nie wolno instalować żadnych dodatkowych gniazd i punktów świetlnych lub punktów poboru wody.
§ 11
§ 12
Na okres zimy osoby posiadające tytuł prawny do lokalu (użytkownicy) obowiązani są do:
1) zapobiegania stratom ciepła, poprzez zamykanie drzwi wejściowych i okien w pomieszczeniach wspólnych oraz przynależnych,
2) usuwania zalegającego śniegu z parapetów zaokiennych i usuwanie powstałych przy nich sopli lodu oraz z balkonów, loggii, balkono-tarasów itp. łącznie z udrażnianiem odpływów wód opadowych,
3) zapewnienia odpowiedniego ogrzewania i przewietrzania lokali,
4) w sezonie grzewczym zabrania się trwałego otwierania okienek piwnicznych, okien na klatkach schodowych oraz w innych pomieszczeniach wspólnego użytku.
§ 13
Zabrania się zastawiania (meblami, półkami itp.) dojść do wodomierzy, gazomierzy, ciepłomierzy, podzielników kosztów, głównych zaworów wodociągowych, gazowych i ciepłowniczych znajdujących się w mieszkaniach, lokalach użytkowych lub piwnicach. Spółdzielnia winna mieć dostęp do tych urządzeń o każdej porze.
§ 14
§ 15
Mieszkańcy (użytkownicy lokali) mają obowiązek udostępnić lokal pracownikom Spółdzielni lub osobom upoważnionym, w celu:
1) ustalenia przyczyny oraz usunięcia awarii wywołującej szkodę lub zagrażającej bezpośrednio powstaniem szkody;
2) dokonania okresowego przeglądu stanu technicznego instalacji i urządzeń wynikającego z przepisów prawa budowlanego oraz ustalenia zakresu niezbędnych prac i ich wykonania;
3) wykonania operatu szacunkowego przez rzeczoznawcę majątkowego;
4) kontroli sprawności zainstalowanych w lokalu urządzeń pomiarowych oraz odczytu wskazań tych urządzeń lub ich wymiany;
5) wyposażenia budynku (lokali) w dodatkowe instalacje;
6) sprawdzenia stanu bezpieczeństwa pożarowego.
IV. PRZEPISY W ZAKRESIE UTRZYMANIA PORZĄDKU, ESTETYKI DOMÓW I OTOCZENIA
§ 16
Wszystkie osoby bez względu na tytuł prawny do lokalu, użytkownicy, mieszkańcy obowiązani są przestrzegać higieny, porządku i czystości zarówno w mieszkaniach (lokalach) i pomieszczeniach oddanych do ich wyłącznego użytku jak i w pomieszczeniach wspólnego użytkowania (pralnie, suszarnie, korytarze piwniczne itp.) oraz na terenie całego osiedla, przeciwstawiając się wszelkim przejawom marnotrawstwa i dewastacji mienia spółdzielczego.
§ 17
§ 18
Celem utrzymania porządku w obrębie nieruchomości zabronione jest:
1) wyrzucanie przez okna i z balkonu śmieci, niedopałków itp.,
2) przechowywanie na klatce schodowej, korytarzach piwnicznych, kondygnacji technicznej, pomieszczeniach zsypowych itp. wszelkiego rodzaju przedmiotów i rzeczy,
3) wyrzucanie i wystawianie śmieci gdzie indziej aniżeli do specjalnie na ten cel przeznaczonych pojemników. Jednocześnie należy pamiętać o segregacji śmieci i o nie zaśmiecaniu pomieszczeń śmietnikowych oraz każdorazowym zamykaniu klap od pojemników,
4) wyrzucanie do muszli klozetowej przedmiotów i odpadów, powodujących zapychanie kanalizacji,
5) czyszczenie obuwia, wózków dziecięcych, rowerów, sanek itp. na klatkach schodowych i korytarzach oraz ich przetrzymywanie w w/w miejscach,
6) rysowanie, pisanie, drapanie itp. ścian (elewacji) budynków,
7) niszczenie zieleni, łamanie drzewek, krzewów,
8) trzepanie dywanów, chodników, pościeli, ubrań oraz opróżnianie pochłaniaczy odkurzaczy na balkonach, loggiach i klatkach schodowych,
9) wysypywanie śmieci pochodzących z odpadów gospodarstwa domowego do koszy parkowych ustawionych przy budynkach, placach zabaw lub alejkach,
10) ustawianie samochodów na trawnikach, chodnikach uniemożliwiając przejście pieszym oraz dostęp do budynków, a w szczególności dojazdów do altan śmietnikowych i pomieszczeń zsypów, garaży oraz zastawianie placów manewrowych garaży,
11) przetrzymywanie motocykli, motorowerów i skuterów na klatkach schodowych, korytarzach piwnicznych, w wózkowniach, pralniach i suszarniach itp. oraz na chodnikach,
12) samowolne nasadzenie drzew i krzewów oraz samowolne usuwanie drzew i krzewów na terenie osiedli.
§ 19
§ 20
V. PRZEPISY W ZAKRESIE PRANIA I SUSZENIA BIELIZNY
§ 21
VI. PRZEPISY W ZAKRESIE WSPÓŁŻYCIA MIESZKAŃCÓW DOMU (OSIEDLA)
§ 22
§ 23
VII. PRZESTRZEGANIE ZASAD BEZPIECZEŃSTWA ORAZ PRZEPISÓW PRZECIWPOŻAROWYCH
§ 24
VIII. PRZEPISY KOŃCOWE
§ 25
Ad. 3
Informacja Zarządu na temat proponowanych działań dot. nieruchomości Watykańska 6, 8, 10 w os. Ruta
Rada Nadzorcza zapoznała się poniżej przedstawionymi materiałami:
1. Wnioskiem z dnia 04 grudnia 2021 r.
Mieszkańcy nieruchomości |
( data wpływu 07 grudnia 2021 r. ) |
WNIOSEK
o uchylenie i zmianę uchwał organów statutowych SM „Czuby”
My, niżej podpisani mieszkańcy nieruchomości Watykańska 6, 8, 10 S.M. „Czuby” wnosimy o:
1. uchylenie uchwał Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” z dnia 19.07.2021 r.
nr 31/2021 – w całości
nr 32/2021 – w części wynikającej z uchwały nr 31/2021
2. zmianę uchwał Rady Nadzorczej S.M. „Czuby”
nr 19/65/2021 z dnia 24.08.2021 r. – w części wynikającej z uchwały nr 31/2021 RPNO „Ruta”
nr 21/66/2021 z dnia 16.09.2021 r. – w części wynikającej z uchwały nr 31/2021 RPNO „Ruta”
3. rozpatrzenie wniosku w trybie pilnym, na grudniowym posiedzeniu Rady Nadzorczej
4. dopuszczenie do udziału w posiedzeniu Rady Nadzorczej, na którym rozpatrywany będzie niniejszy wniosek, naszego przedstawiciela.
UZASADNIENIE
Pod koniec września br. Zarząd SM „Czuby” doręczył nam jednocześnie dwa pisma, oba datowane • 23 września br. Jedno zawiera informację o wysokości opłat eksploatacyjnych od dnia 1 stycznia 2022 r.; drugie, to „Informacja dotycząca konieczności wykonania napraw i wzmocnień ścian osłonowych typu SEG oraz termomodernizacji (docieplenia) budynków przy ul. Watykańskiej 6, 8, 10”, mająca stanowić – jak domniemamy – uzasadnienie wzrostu wysokości stawki opłaty na Fundusz remontowy.
Po przeprowadzonych analizach uznaliśmy za zasadne i konieczne zakwestionowanie wzrostu stawki opłaty na Fundusz remontowy z 0,75 pin do 1,98 pin od m2 powierzchni użytkowej.
W oparciu o art. 4 ust. 8 Ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych (t.j. Dz. U. 2021 poz. 1208 z późn. zm.), decyzję naszą możemy realizować bezpośrednio na drodze sądowej. W konsekwencji wystąpienia na drogę sądową, zgodnie z przywołanym wyżej przepisem, od 01 stycznia 2022 roku będziemy ponosić opłaty na Fundusz remontowy w dotychczasowej wysokości, tj. 0,75 pin od m2 powierzchni użytkowej. Ciężar dowodu będzie spoczywał nie na nas, a na Spółdzielni. Spółdzielnia będzie musiała wykazać przed sądem nie tyle zasadność celu podwyżki stawki na Fundusz remontowy, co zasadność jej wysokości. Biorąc pod uwagę szereg uchybień i błędów w ustalaniu podwyżki, Spółdzielnia stoi na przegranej pozycji.
O konieczności naprawy budynków nie trzeba nas przekonywać, bo od wielu lat się o to upominamy. Wystąpienie na drogę sądową bardzo opóźni rozpoczęcie naprawy bloków naszej nieruchomości. W interesie Spółdzielni i naszym jesteśmy skłonni zaniechać drogi sądowej pod warunkiem:
Zwracamy też uwagę, że wstąpienie przez nas na drogę sądową, nasz niniejszy wniosek do Rady Nadzorczej stanie się bezprzedmiotowy. Pozwy, w razie konieczności, złożymy przed końcem bieżącego roku.
W dalszej części uzasadnienia wniosku wyjaśnimy dlaczego dopiero teraz występujemy do Rady Nadzorczej oraz wskażemy główne uchybienia w procesie ustalania nowej wysokości stawki na Fundusz remontowy naszej nieruchomości.
Dlaczego teraz?
Kwestionując zasadność wzrostu stawki opłaty na Fundusz remontowy z 0,75 pin do 1,98 pin oraz przedstawionych nam kosztów termomodernizacji i sposobu ich sfinansowania, zabiegaliśmy o spotkanie w tych sprawach z Zarządem Spółdzielni. W październiku br., w niezbyt przyjemnych okolicznościach, doszło do uzgodnienia z zastępcami Prezesa, że Zarząd określi możliwy termin spotkania i poinformuje nas o tym przez osobę, którą wskazaliśmy jako osobę do kontaktu z nami. Na miejsce spotkania proponowaliśmy wynajęcie sali gimnastycznej w jednej ze szkół na terenie Spółdzielni albo Dom Akcji Katolickiej. Pani Bożena Zielińska – Zastępca Prezesa, poinformowała, że Zarząd nie może zapłacić za wynajem sali i sugerowała spotkanie w siedzibie Zarządu ograniczone do 20 osób, jako reprezentacji mieszkańców naszej nieruchomości. Obecni podczas tych uzgodnień mieszkańcy zgodzili się, że jeśli nie uda się nieodpłatnie wynająć większej sali, to zgodzą się na spotkanie w siedzibie Zarządu Spółdzielni w „okrojonym” składzie. Zarząd nie dotrzymał słowa i nie poinformował o terminie spotkania w sposób ustalony w październiku z mieszkańcami naszej nieruchomości. O terminie i miejscu spotkania poinformował mieszkańców nieruchomości wywieszając informację na drzwiach wejściowych do klatek schodowych. Oczekując na informację od Zarządu o terminie spotkania, uzyskaliśmy zgodę Proboszcza Parafii p.w. Świętej Rodziny na odbycie spotkania w Domu Akcji Katolickiej w terminie jaki wskażemy. Podczas zebrania mieszkańców nieruchomości przez aklamację zaakceptowano termin spotkania określony przez Zarząd Spółdzielni i odrzucono wskazane przez Zarząd miejsce spotkania ustalając, że miejscem spotkania będzie Dom Akcji Katolickiej. O decyzji mieszkańców Zarząd został poinformowany pisemnie w dniu 25 listopada br. Dzień później (piątek) pismem o znaku: PN/.10225/2021/10257, dostarczonym do skrzynek pocztowych mieszkańców, poinformował o odmowie udziału w spotkaniu z mieszkańcami w poniedziałek 29 listopada o godz. 18 tłumacząc się reżimem sanitarnym i z góry zakładając, że nie zostanie on zachowany. W godzinach porannych 29 listopada br. mieszkańcy pisemnie zaapelowali do Zarządu o refleksję i ponowili zaproszenie na spotkanie. Zaplanowane spotkanie obyło się bez udziału Zarządu. Reżim sanitarny został zachowany bez konieczności napominania kogokolwiek. Zebrani mogli m.in. wysłuchać relacji ze spotkania z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego dla miasta Lublin, spotkań z prawnikami oraz wizyt w spółdzielniach mieszkaniowych o bogatym doświadczeniu sfinansowanie wykonania napraw i wzmocnień ścian osłonowych, to przed ustaleniem wysokości przedmiotowej stawki, nie pomniejszyła ona wskazanych w Informacji kosztów (936.523,98), co w sposób znaczący stawkę tę by obniżyło (w każdym z wariantów).
Nasze wątpliwości budzą również kwoty kosztów wskazanych w Informacji, a stanowiących podstawę ustalenia kwestionowanej podwyżki miesięcznej stawki na Fundusz remontowy. Dla przykładu – wg Informacji, koszty dla budynku Watykańska 6 wynoszą 262.021,31 zł, zaś wg kosztorysu inwestorskiego dla tego budynku wynoszą one 242.612,32 zł. (Lp. 3 – Wzmocnienie ścian osłonowych SEG 30).
Kosztorys inwestorski jest kosztorysem scalonym, obejmującym naprawę i wzmocnienie ścian osłonowych oraz docieplenie. W kosztorysie dla budynku Watykańska 6 znalazła się pozycja dotycząca remontu schodów stalowych. Rozumiemy, że chodzi o zewnętrzne schody przy południowej ścianie budynku. Ponieważ kosztorys jest kosztorysem zespolonym, nie wiadomo czy remont schodów związany jest z naprawą i wzmocnieniem ścian osłonowych czy z dociepleniem budynku. Ważniejsze jednak jest to, że schody te związane są z kondygnacjami budynku, które wyłączone są z naszej nieruchomości, a więc koszty remontu tych schodów nie powinny w ogóle znaleźć się w tym kosztorysie.
Zważywszy na powyższe, wniosek nasz uważamy za zasadny a jednocześnie pozwalający na uniknięcie długiego sporu sądowego i rozwiązanie zaistniałego problemu w duchu wzajemnego zrozumienia i poszanowania.
Poniżej wskażemy jeszcze problem podnoszony przez mieszkańców naszej nieruchomości od wielu lat. W przedmiocie niniejszego wniosku do Rady Nadzorczej problem ten, choć dla nas bardzo ważny, postanowiliśmy jednak potraktować jako poboczny.
W Informacji dotyczącej termomodernizacji budynków przy ul. Watykańskiej 6, 8, 10 wraz z wykonaniem napraw i wzmocnień- ścian osłonowych typu SEG, podpisanej przez Kierownika Administracji Osiedla „Ruta” czytamy m.in.:
„Od początku eksploatacji budynku na ścianach osłonowych typu SEG zaczęły się pojawiać nieregularne rysy, które z powodu przecieków deszczu do mieszkań wymagały corocznego uszczelniania kitami trwale plastycznymi.
Wada ta została rozpoznana przez Instytut Techniki Budowlanej jako wada systemowa ścian osłonowych.”
„Z powodu ciągłego pogarszania się stanu technicznego ścian osłonowych SEG zostało zlecone rzeczoznawcom z Instytutu Budownictwa Politechniki Lubelskiej w 2006 r. wykonanie ekspertyzy ocena stanu technicznego ścian osłonowych typu SEG budynków przy ul. Watykańskiej 6, 8, 10. Ekspertyza potwierdziła istnienie wady ścian osłonowych, (…)”
Do powyższego dodamy, że ekspertyza Instytutu Budownictwa Politechniki Lubelskiej w pkt. 8 – wnioski, pp. 4 – stwierdzono: „wady budynków przy ul. Watykańska 6, 8, 10 nie zostały spowodowane niewłaściwym użytkowaniem
W świetle powyższych stwierdzeń mieszkańcy nieruchomości uprawnieni są do oczekiwania wparcia ze strony Spółdzielni w poniesieniu kosztów naprawy budynków. Obejmując mieszkania mieszkańcy pozostawali w przekonaniu, że mieszkania są pełnowartościowe, tzn. pozbawione wad. Do działania w ramach rękojmi i gwarancji uprawniony i zobowiązany był Zarząd Spółdzielni. Za brak działania,
Główne uchybienia
Podważana przez nas uchwała RPNO „Ruta” nr 31/2021 podjęta została w dniu 19 lipca 2021 r. Zawiadomienie o posiedzeniu RPNO „Ruta” datowane jest 13 lipca 2021 roku . Nie licząc dnia zawiadomienia i dnia odbycia posiedzenia, przedstawiciele nieruchomości mieli 5 dni na przygotowanie się do posiedzenia, w tym sobotę i niedzielę oraz piątek, w którym administracja Spółdzielni, a zatem i Osiedla „Ruta” ma skrócony czas pracy. Nie bez znaczenia jest też fakt że, był to okres wakacyjno-urlopowy, a przedstawiciele nieruchomości są też w korzystaniu z zewnętrznych źródeł finansowania termomodernizacji.
czynni zawodowo W świetle powyższego należy stwierdzić, że przedstawiciel naszej nieruchomości miał ograniczone możliwości przygotowania się do posiedzenia, a tym bardziej skonsultowania się przed posiedzeniem z mieszkańcami nieruchomości.
Materiałami na posiedzenie RPNO „Ruta” związanymi z uchwałą w sprawie: miesięcznej stawki opłaty na fundusz remontowy nieruchomości przy ul. Watykańskiej 4, 6, 8, 10 – od dnia 01.01.2022 r. były:
1) projekt planu funduszu remontowego na rok 2022 Osiedla „Ruta”, oraz
2) „Informacja dotycząca termomodernizacji budynków przy ul. Watykańskiej 6, 8, 10 wraz z wykonaniem napraw i wzmocnień ścian osłonowych typu SEG”, podpisana przez Kierownika Administracji Osiedla „Ruta” (dalej: „Informacja”).
Pierwszy z tych dokumentów nie zawiera wyodrębnienia poszczególnych nieruchomości, więc jest nieużyteczny w przedmiotowej sprawie, a ponadto opatrzony jest klauzulą „do użytku wewnętrznego”, rozumiemy, że RPNO. Skupimy się zatem na drugim dokumencie.
Poza uzasadnieniem konieczności naprawy i wzmocnienia ścian osłonowych budynków, Informacja wskazuje:
§ 7 ust. 5 Regulaminu tworzenia i wykorzystywania funduszu remontowego stanowi, że podstawą do ustalenia wysokości miesięcznych odpisów na fundusz remontowy nieruchomości powinien być:
1) wyceniony plan robót remontowych,
2) powierzchnia lokali budynków.
Podejmując Uchwałę nr 31/2021, PRNO ograniczyła się wyłącznie do wyboru jednego z trzech wariantów miesięcznej stawki opłaty na Fundusz remontowy nieruchomości przedstawionej im w Informacji.
Z treści Uchwały nr 31/2021 RPNO „Ruta” jak i z protokołu posiedzenia nie wynika, aby RPNO weryfikowała:
a) przedstawione jej w Informacji koszty,
b) zaproponowane w Informacji stawki opłaty na Fundusz remontowy zgodnie z przywołanym wyżej postanowieniem Regulaminu (o powierzchni lokali nigdzie nie ma najmniejszej wzmianki).
Mimo iż iw Informacji wskazana została kwota 400 tys. pin posiadana przez nieruchomość na Funduszu remontowym, jak wyraźnie w Informacji zaznaczono – możliwa do wykorzystania na albo nieskuteczne działania Zarządu Spółdzielni, mieszkańcy naszej nieruchomości nie powinni być karani koniecznością poniesienia kosztów naprawy budynków we własnym zakresie.
W Informacji podpisanej przez Kierownika Administracji Osiedla, czytamy dalej:
„Przed wykonaniem termomodernizacji konieczne jest wykonanie napraw i wzmocnień ścian osłonowych typu SEG
„Prace te są niezbędne i nie mogą być dalej odwlekane w czasie. Z każdym rokiem stan budynków się pogarsza. Zaniechanie tych działań może doprowadzić nawet do katastrofy budowlanej wskutek, której ucierpieć może wiele osób postronnych
W 100% zgadzamy się z tymi stwierdzeniami. Martwi nas natomiast wyrażenie troski jedynie o osoby postronne. Uważamy, że jako mieszkańcy budynków zagrożonym możliwością wystąpienia katastrofy budowlanej zasługujemy na szczególną troskę władz Spółdzielni.
Informacja Zarządu Spółdzielni dotycząca konieczności wykonania napraw i wzmocnień ścian osłonowych typu SEG oraz termomodernizacji (docieplenia) budynków przy ul. Watykańskiej 6, 8, 10 (dołączona do informacji o wysokości opłat eksploatacyjnych od dnia 1 stycznia 2022 r.) w zasadzie powiela Informację Kierownika Administracji Osiedla „Ruta”. Porównując oba dokumenty, można nawet zaryzykować stwierdzenie, że wyszły spod tej samej ręki. W tej sytuacji nie widzimy potrzeby do odnoszenia się do Informacji Zarządu, która jak już wcześniej wspomnieliśmy, ma rzekomo stanowić, wymagane ustawowo, uzasadnienie podwyżki miesięcznej stawki na Fundusz remontowy.
Do wniosku dołączono osiem kart
z 153 podpisami mieszkańców nieruchomości Watykańska 6, 8, 10
Wraz z załącznikami tj.
– Uchwałą nr 31/2021 Rady Przedstawicieli Nieruchomości osiedla Ruta z dnia 19.07.2021 r. w sprawie: miesięcznej stawki opłaty na fundusz remontowy nieruchomości przy ul Watykańskiej 4. 6,8.10 – od dnia 01.01.2022 r.
– Uchwałą NR 32/2021 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osi z dnia 19.07.2021 r w sprawie: uchwalenia Planu Gospodarczo-Finansowego osiedla „RUTA” na 2022 r.
– Uchwałą Nr 19/65/2021 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 24.08.2021 r. w sprawie: zatwierdzenia planu kosztów zarządzania na 2022 r. z załączonym planem kosztów zarządzania na 2022 r.
– Uchwała Nr 21/66/2021 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 16.09.2021 r w sprawie: zatwierdzenia planu gospodarczo – finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na rok 2022.
2. Odpowiedź Zarządu na pismo przedstawiciela nieruchomości Watykańska 6, 8, 10 z dnia 14.09.2021
3. Pismo Zarządu z dnia 26.11.2021 r.
4 Stanowiskiem prezydium zawartym w protokole z 7.12.2021 r.
5. Informacją Zastępcy prezesa ds. finansowych dot. stosowania postanowień zawartych w art. 4 oraz art. 6 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych – (obowiązku pokrywaniu przez mieszkańców kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie Spółdzielni oraz zasad tworzenia fundusz remontowy na remonty zasobów mieszkaniowych oraz ich wydatkowania)
6. Uchwałą NR 3/2014 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie z dnia 20.02. 2014 r. w sprawie: rozliczenia zadania termomodemizacji 28 budynków mieszkalnych w osiedlu „Ruta” z załączonymi zestawieniami dot. Końcowego rozliczenia kosztów dociepleń ścian budynków w osiedlu Ruta ( Lata 2000 – 2013)
7. Pismem przewodniczącego RN skierowanym do Zarządu z 8 grudnia 2021 r. z prośbą o zlecenie przygotowania opinii prawnej w sprawach poruszonych w piśmie-wniosku mieszkańców nieruchomości Watykańska 6, 8, 10.
8. Pismem przewodniczącego RN skierowanym do mieszkańców nieruchomości przy ul. Watykańskiej 6,8,10 w Lublinie z 10 grudnia 2021 r. z informacją, że Prezydium RN zdecydowało by przed rozpatrzeniem wniosku Zarząd przedstawił opinię prawną na temat możliwych do zastosowania procedur, oraz by członkowie RN uzyskali dostęp do dokumentów technicznych, które dały podstawy do podejmowania decyzji na temat czasu i zakresu prac związanych z termomodemizacją wraz z naprawą ścian osłonowych.
Rada Nadzorcza postanowiła , że rozpatrzeniem wniosku mieszkańców nieruchomości Watykańska 6,8,10 z osiedla Ruta, zajmie się na kolejnym posiedzeniu, po przedłożeniu przez Zarząd informacji żądanych w piśmie z dnia 10 grudnia 2021 r.
Ad. 4
Przyjęcie protokołu z posiedzenia odbytego w dniu 16.11.2021 r.
Protokół z posiedzenia plenarnego RN odbytego w dniu 16.11.2021 r. został przyjęty większością głosów – 15 za, przy 4 głosach przeciwnych i 2 wstrzymujących się od głosowania.
Ad. 5
Rada Nadzorcza zapoznała się z Raportem PKO Bank Polski SA Centrum Rozliczeniowo Księgowe Biuro Rozliczeń Operacji Zespół Wierzytelności Mieszkaniowych z kontroli prawidłowości prowadzenia przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Czuby” w Lublinie ewidencji analitycznej zadłużeń z tytułu kredytów mieszkaniowych przeprowadzonej w dniu 15 października 2021 r.
Ustalenia kontroli:
– Spółdzielnio wywiązała się z obowiązku powiadomienia swoich członków i osoby niebędące członkami spółdzielni o przypadającym na poszczególne lokale stanie zadłużenia z tytułu kredytu mieszkaniowego na dzień 31.12.2020 r.
– Prawidłowo dokonuje zwrotu dotacji budżetowej przyznanej przy ostatecznym rozliczeniu kosztów budowy przy przekształceniu prawa do lokalu. Członkowie prawidłowo składają do Spółdzielni wnioski o przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu w prawo odrębnej własności lokalu mieszkalnego.
– Prawidłowo sporządziła „Oświadczenie” o wniesionych przez członków wpłatach z przeznaczeniem na spłatę zadłużenia z tytułu kredytu mieszkaniowego za okres od 01.07.2021 r. do 30.09.2021 r.,
Rekomendacje pokontrolne – brak uwag odnośnie kontrolowanego okresu (01.10.2020 r. – 30.09.2021 r.).
Członkom Zarządu na podstawie zapisów zawartych w Zasadach wynagradzania Członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie zatwierdzonych przez Radę Nadzorczą uchwałą Nr 56 /7/2014 w dniu 24.06.2014 r. przyznawana jest premia kwartalna. Zgodnie § 5 może być przyznana miesięczna premia do wysokości 15% wynagrodzenia zasadniczego przyznawana i wypłacana za okresy kwartalne.
Przyznanie premii następuje na ostatnim posiedzeniu w kwartale po ocenie działalności gospodarczo – finansowej za poprzedni kwartał i bieżącej działalności.
W wyniku głosowania przeprowadzonego w dniu 28.12.2021 r Rada Nadzorcza podjęła decyzje w sprawie premii za IV kwartał 2021 roku dla członków Zarządu. Przyznała premie:
Ad. 6
Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Nadzorczej
W związku z podjętą w dniu 7.12.2021r. decyzją dot. odbycia posiedzenia RN w dniu 28.12.2021 r. w formie – zbierania głosów przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, Rada Nadzorcza postanowiła skierowaną przez członka zamieszkałego w osiedlu Błonie z dnia 9.11.2021r. skargę na Zarząd Spółdzielni – po (przekazaniu wraz załączoną korespondencją do wiadomości członków RN w protokole prezydium z dnia 7.12.2021 r. – rozpatrzyć na kolejnym posiedzeniu:
Rada Nadzorcza zapoznała się z pismami umieszczonymi w protokole prezydium z dnia 7.12.2021 r. – skierowanymi do jej wiadomości:
1) Odpowiedzią Kierownika Administracji osiedla Błonie z dnia 24.11.2021 r. skierowaną do członka zam. przy ul. Husarskiej 6 na pismo z dnia 8 .11.2021 r. z wyjaśnieniem, że wszystkie roboty remontowe wykonywane na poszczególnych nieruchomościach są realizowane na podstawie stosownych uchwał organów samorządowych wraz z przeprosinami za błędnie podany numer budynku przy ul. Husarska.
2) Pismem z dnia 2 grudnia 2021 r., członka zam. w osiedlu Ruta – opinią dot. „ Grabienie liści jest zbędne ( poza chodnikami )
Rada Nadzorcza do mieszkańcy kl. V i VI ul. Husarska 6 w osiedlu Błonie wystosowała odpowiedz następującej treści:
„Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w odpowiedzi na pismo mieszkańców kl. V i VI budynku przy ul. Husarskiej 6 z dnia z dnia 11.10.2021r . w sprawie wprowadzenia zmian do Regulaminu porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni dot. zmiany zapisów § 20 pkt 4 i 5 w celu stworzenia możliwości sadzenia kwiatów na trawnikach bez ich grodzenia, uprzejmie informuje:
W związku z decyzją aby grudniowe posiedzenie odbyło się w formie zbierania głosów przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, Rada Nadzorcza po przeanalizowaniu na posiedzeniu w 20.12.2021 r. zgłoszonych zmian do Regulaminu porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni wprowadziła do regulaminu zmiany porządkowe zgłoszone przez Zarząd. Nie uwzględniono postulatów zawartych w pismach mieszkańców ulicy Husarskiej i uchwał RPNO Błonie i Widok.
Zaopiniowanie propozycji zmian wynikających z pisma:
1) z dnia 11.10.2021 r. mieszkańców budynku Husarska 6 dot. § 20 pkt 4 i 5 stworzenia możliwości sadzenia kwiatów na trawnikach bez ich grodzenia,
2) z dnia 21.10.2021 r. , przedstawiciela nieruchomości EB w tej samej sprawie w piśmie
3) z dnia 6.12.2021 r. wniosek Rady Przedstawicieli Nieruchomości osiedla Błonie oraz zmiany dyskutowanej na posiedzeniach RPNO dot. kompleksowego sprzątania klatek schodowych w budynkach osiedla „Błonie” a także Widok pozostawiono do opracowania Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji.
Podjętą przez Radę Nadzorcza uchwałę nr 29/16/2021 z dnia20.12.2021 r. w sprawie zmian do Regulaminu porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni przesyłamy w załączeniu”.
Ad. 7
Sprawy wniesione
Zgłoszone, przez członków Rady Nadzorczej, na kartach głosowań z dnia 20.12,2021 pytania zostały przekazane do Zarządu i prezydium w celu przygotowania odpowiedzi.
Na tym posiedzenie zakończono.
Sekretarz Danuta Przybyś – Ziemba |
Przewodniczący Andrzej Turski |