Protokół nr 35/2014
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 26.08.2014 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
– St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze
6. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zaległości
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków i mieszkańców SM „Czuby” umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka i osób zamieszkałych postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 osobie w terminie do 31.12.2015 r. (rata po 200 zł miesięcznie)
– rozłożenie na raty kaucji
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę najemcy lokalu użytkowego położonego przy ulicy Gościnnej w osiedlu Skarpa na rozłożenie na 3 raty kaucji za lokal płatne w terminie:
I rata – 450 zł płatna do 31.08.2014 r.
II rata – 250 zł płatna do 30.09.2013 r.
III rata – 200 zł płatna do 31.10.2014 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe.
– odstąpienia od naliczenia odsetek
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka i mieszkańców SM „Czuby”, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 2 osobom w wysokości 30%
– 1 osobie w wysokości 40%
– 1 osobie w wysokości 50% z tytułu nieterminowo wnoszonych rat normatywu
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dot.
– sporządzenia aneksu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na podpisanie aneksu do umowy nr 3 /EW/2014 zawartej z firmą „ELEKTRO BIELSK” zmieniającego termin wykonania robót z dnia 30.06.2014 r. na 31.08.2014 r. tj. przeglądu instalacji elektrycznych w osiedlu Widok w lokalach mieszkalnych oraz w garażach ujętych w umowie.
– zatwierdzenie protokołu z przetargu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu przeprowadzonego:
a) w trybie zapytania o cenę na dostawę i montaż szlabanów oraz monitoring wraz z instalacjami elektryczną i techniczną na parkingu w Nieruchomości EW 01 przy ulicy Szmaragdowej 46 i wyraził zgodę na podpisanie umowy na wykonanie w/w prac z firmą wskazaną w protokole tj. „Elwot” Zakład Instalatorstwa Elektrycznego.
b) w trybie zapytania o cenę na wykonanie remontu tarasu nad garażami Nieruchomości EW 24 przy ulicy Bursztynowe 37 w osiedlu Widok – unieważnił przetarg. Stan środków funduszu remontowego nieruchomości nie pozwalają na realizację zaplanowanego zakresu robót.
– zakup komputera
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zakup w trybie „zamówienia z wolnej ręki” komputera z monitorem wraz z oprogramowaniem i usługą przygotowania komputera do pracy na potrzeby administracji osiedla Skarpa.
– wynajęcia lokalu użytkowego
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wynajęcie lokalu użytkowego przy ulicy Ułanów w osiedlu Błonie z przeznaczeniem na sklep zoologiczno – wędkarski na poniższych warunkach – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe i warunki najmu.
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych
– wycofał z Rady Nadzorczej wniosek z dnia 1.07.2014 r. o wystąpienie z powództwem cywilnym o nakazie sprzedaży w drodze licytacji na podstawie przepisów Kodeksu postępowania cywilnego mieszkania znajdującego się przy ulicy Tatarakowa w osiedlu Łęgi w związku z podpisaną przez osobę zajmującą w/w mieszkanie ugodą na spłatę zadłużenia w ratach.
– przyjął w poczet członków 1 osobę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe nowego członka.
Ad. 5
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych.
– na prośbę pracownika z dniem 3.09.2014 r. rozwiązał z w/w umowę o pracę na zasadzie porozumienia stron w związku z przejściem na rentę inwalidzką – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– z dniem 4.09.2014 r. zatrudnia pracownika z działu księgowości kredytowej i inwestycyjnej w dziale księgowości finansowej na stanowisku st. inspektora ds. finansowo-księgowych z zachowaniem dotychczasowego wynagrodzenia.
Ad. 6
Zarząd Spółdzielni postanowił skierować do Prezydenta Miasta Lublin pismo poniższej treści:
Prezydent Miasta Lublin |
Dot: zamiaru przystąpienie do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ul. Hetmańskiej (projekt uchwały Rady Miasta Lublin ogłoszony w BIP z dnia 22 sierpnia 2014 r druk nr 1430-1).
Po zapoznaniu z projektem uchwały w ww sprawie oraz konsultacji z mieszkańcami osiedla Błonie oraz Radnym Miasta Panem Markiem Jakubowskim, Zarząd Spółdzielni wraz z Radą Nadzorczą SM „Czuby” zawracają się z prośbą o uwzględnienie poniższych wniosków:
Zarząd Spółdzielni przeanalizował:
– Wniosek do Walnego Zgromadzenia z dnia 26.05.2014 r. z osiedla Widok
Wnoszę o zmianę w Załączniku Nr 1do uchwały Nr 33/3/2007 Rady Nadzorczej S.M. Czuby w Lublinie z dnia 20.03.2007 r. w § 5 pkt 4 polegającą na dopisaniu po słowach „W wypadku braku zadań premiowych na dany kwartał przyznanie premii następuje uznaniowo”, słów „maksymalnie do 10 % wynagrodzenia zasadniczego.”
– Stanowisko prawne w sprawie wniosku o zmianę załącznika do uchwały nr 33/3/2007 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – w tym miejscu w protokole umieszczono stanowisko prawne
I postanowił powyżej przedstawione materiały przedłożyć do rozpatrzenia Radzie Nadzorczej.
Na tym protokół zakończono.
Sporz. Zarząd Spółdzielni