Protokół nr 1 /2019
z posiedzenia plenarnego
Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 29.01.2019 r.
Obecni:
Przewodniczył Radzie – Jerzy Kaczmarski (z-ca przewodniczącego)
Zastępcy przewodniczącego – Zbigniew Gontarz
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba
Członkowie:
Edward Dudek, Ewa Kosiak, Grażyna Kasprzak, Elżbieta Janiak, Buda Tomasz, Urszula Koszałka, Dariusz Jaremek, Agnieszka Kulikowska, Bogumiła Baran, Waldemar Żak, Zbigniew Ławniczak, Marta Brożyna, Krzysztof Piekniak, Grażyna Stadnik, Jan Morawski, Stanisław Tanikowski.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Zastępca prezesa ds. eksploatacji – Bożena Zielińska
Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Ad. 1
Z – ca przewodniczącego Rady Nadzorczej poinformował, że porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:
Do przedstawionego porządku obrad nie zgłoszono uwag. Został przyjęty do realizacji jednomyślnie – 17 za.
Ad. 2
Lustratorzy Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie Józef Furtak i Bolesław Rykwa przeprowadzający w dniach od 20 września 2018 r. do 31 grudnia 2018r. w SM „Czuby” lustrację pełną obejmującą całokształt prowadzonej działalności przez Spółdzielnię za okres od 1 stycznia 2015 roku do 31 grudnia 2017 roku przedstawili poniższą informację:
REGIONALNY ZWIĄZEK REWIZYJNY
SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWYCH W LUBLINIE
20-601 Lublin, ul. T. Zana 38 tel./fax 81- 525-91-49
L.dz. 2/2019 |
Lublin, dnia 21 stycznia 2019 r. Zarząd i Rada Nadzorcza |
W wyniku zwartej w dniu 3 września 2018 r. umowy Nr 21/2018 między Regionalnym Związkiem Rewizyjnym Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie, a Spółdzielnią Mieszkaniową „Czuby” w Lublinie w dniach od 20 września 2018 r. do 31 grudnia 2018 r. została przeprowadzona przez Związek lustracja pełna obejmująca całokształt prowadzonej działalności przez Spółdzielnię za okres od 1 stycznia 2015 roku do 31 grudnia 2017 roku.
Lustracją Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie objęte zostały zagadnienia ujęte w protokole lustracji, a wynikające z postanowień Instrukcji w sprawie lustracji organizacji spółdzielczych uchwalonej przez Zgromadzenie Ogólne Krajowej Rady Spółdzielczej z dnia 1 lipca 2010 r., tj.:
Ustalenia lustracji zawarte w protokole wynikają z faktów zawartych w dokumentach przedłożonych lustratorom oraz wyjaśnień złożonych przez Prezesa Zarządu, Zastępców Prezesa Zarządu, Kierowników Administracji Osiedli i pracowników Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”.
Lustratorzy sporządzili protokół, który został bez zastrzeżeń podpisany przez Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w dniu 7 stycznia 2019 r.
Protokół lustracji wraz z niniejszą syntezą ustaleń lustracyjnych stanowi integralną całość.
Poprzednia lustracja pełna Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” została przeprowadzona w dniach od 20 lipca 2015 r. do 30 września 2015 r. przez lustratorów Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie i obejmowała okres jej działalności od 1 stycznia 2012 r. do 31 grudnia 2014 r.
W wyniku ustaleń lustracyjnych zostały przez lustratorów opracowane 2 wnioski polustracyjne, które zostały przekazane Zarządowi i Radzie Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”. (Pismo Zarządu Związku L.dz. 107/2015 z dnia 23 października 2015 r.).
Jak wynika z dokumentów, Zarząd Spółdzielni na Walnym Zgromadzeniu odbytym w 21 częściach w okresie od 27 kwietnia do 31 maja 2016 r. zapoznał Członków z ustaleniami lustracji pełnej i wnioskami polustracyjnymi.
Walne Zgromadzenie przyjęło do realizacji wnioski polustracyjne.
Informacja o realizacji wniosków polustracyjnych stanowi Załącznik Nr 14 do protokołu lustracji.
Przeprowadzone w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w latach 2015 – 2017 kontrole z zewnątrz nie wykazały żadnych uchybień.
Przeprowadzona obecnie lustracja pełna działalności Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” – jak wynika z treści protokołu – wykazała, co następuje:
1. W okresie objętym lustracją tj. w latach 2015 – 2017 obowiązywał w Spółdzielni Statut, który został w dniu 12 czerwca 2010 r. uchwalony przez Zebranie Przedstawicieli Członków, a następnie zarejestrowany przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego postanowieniem z dnia 20 września 2010 r. i wpisany do KRS Spółdzielni Nr 0000082134 wraz z jednolitym jego tekstem.
W okresie objętym lustracją tj. w latach 2015 – 2017 w Statucie Spółdzielni dokonano zmian:
1. Walne Zgromadzenia obradujące w 21 częściach od 13 maja do 17 czerwca 2015 r. w podjętej Uchwale Nr 8/2015 dokonało zmian w Statucie.
2. Walne Zgromadzenie obradujące w 21 częściach od 27 kwietnia do 31 maja 2016 r. w podjętej Uchwale Nr 9/2016 dokonało zmian w Statucie.
3. Walne Zgromadzenie obradujące w 21 częściach od 26 kwietnia do 31 maja 2017 r. w podjętej Uchwale Nr 8/2017 dokonało zmian w Statucie.
Uchwalone zmiany w Statucie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w 2015 r., w 2016 r. i w 2017 r. były w terminie zgłaszane przez Zarząd Spółdzielni do Krajowego Rejestru Sądowego i zostały wpisane do KRS Spółdzielni Nr 0000082134 w Dziale 1, w Rubryce 4, w pozycjach 9, 10 i 11.
Realizując postanowienia ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. o zmianie ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy – Kodeks postępowania cywilnego oraz ustawy – Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2017 r. poz. 1596) – Zarząd Spółdzielni przygotował projekt zmian Statutu.
Walne Zgromadzenia odbyte w 21 częściach od 24 kwietnia do 29 maja 2018 r. uchwaliło zmiany Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie. Uchwalone zmiany Statutu wraz z jego jednolitym tekstem zostały postanowieniem Sądu Rejonowego Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego z dnia 22 czerwca 2018 r. wpisane do KRS Spółdzielni Nr 0000082134 w Dziale 1, w Rubryce 4 w poz. 12. Został uchwalony jednolity tekst Statutu.
2. Regulaminy wewnętrzne obowiązujące w Spółdzielni zostały uchwalone i zatwierdzone przez statutowo uprawnione organy.
W okresie objętym lustracją tj. w latach 2015 – 2017, Rada Nadzorcza i Zarząd w oparciu o postanowienia obowiązujących ustaw spółdzielczych oraz postanowień Statutu dokonywały zmian w regulaminach istniejących dostosowując ich treść do potrzeb prowadzonej działalności przez Spółdzielnię.
3. Organy statutowe Spółdzielni, tj.:
– Walne Zgromadzenia w latach 2015 – 2017,
– Rada Nadzorcza i Zarząd w latach 2015 – 2017,
– Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli w latach 2015-2017
były zwoływane w terminie, podejmowały uchwały i decyzje zgodnie z regulaminami obrad organów oraz postanowieniami Statutu dotyczących w/w organów i nie wykraczały poza ich kompetencje.
Rada Nadzorcza – w okresie objętym lustracją – wykazywała dużą aktywność. Zgodnie z zakresem swoich kompetencji zajmowała się najistotniejszymi sprawami dotyczącymi działalności Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”, a w szczególności sprawami ekonomicznymi oraz wypełnianiem funkcji kontrolno – nadzorczej.
Rada Nadzorcza w latach 2015 – 2017 odbyła 36 protokołowanych posiedzeń, na których podjęła łącznie 388 uchwał.
Podjęte przez Radę Nadzorczą uchwały były prawidłowe pod względem formalnym i merytorycznym, a ich realizacja przez Zarząd Spółdzielni była systematycznie kontrolowana przez Radę Nadzorczą.
W latach 2015 – 2017 aktywnie pracowało Prezydium Rady Nadzorczej i 3 Komisje Stałe, tj. Komisja Rewizyjna, Komisja Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji oraz Komisja Społeczno – Samorządowa.
Zarząd Spółdzielni – w okresie objętym lustracją zajmował się sprawami, które nie były zastrzeżone do kompetencji innych organów oraz właściwie reprezentował Spółdzielnię na zewnątrz.
Lustracja nie wykazała nieprawidłowości czy uchybień w funkcjonowaniu Zarządu Spółdzielni. Zarząd Spółdzielni – w okresie objętym lustracją – odbył 158 posiedzeń, na których podjął łącznie 63 uchwały.
Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli – w badanym okresie – działały w oparciu o postanowienia Statutu Spółdzielni i Regulaminu oraz przyjętych na poszczególne lata planów pracy.
Lustracja nie wykazała nieprawidłowości w funkcjonowaniu badanych Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli tj. „Osiedla „Ruta” i Osiedla „Łęgi”.
Dokumentacja z prac organów statutowych Spółdzielni tj. Walnych Zgromadzeń Członków, Rady Nadzorczej, Zarządu i Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli była w latach 2015 – 2017 prowadzona właściwie i w sposób prawidłowy przedstawiała treść ich obrad i podjęte uchwały.
4. Obowiązująca w Spółdzielni struktura organizacyjna wraz z ilością 206,61 etatów na koniec 2017 r. zapewniała warunki właściwej realizacji zadań statutowych przez Spółdzielnię.
Postanowienia obowiązującego Regulaminu pracy, bhp i p.poż oraz Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy były zgodne z obowiązującymi przepisami, a także były przestrzegane w okresie objętym lustracją.
Dokumentacja osobowa pracowników zatrudnionych w Spółdzielni była prowadzona właściwie.
5. Stan prawny gruntów będących we władaniu Spółdzielni jest uregulowany.
Spółdzielnia w swoim władaniu na koniec 2017 r. posiadała ogółem 107,94 ha gruntów, które były w całości zabudowane, w tym:
– prawo własności do 92,58 ha,
– prawo wieczystego użytkowania do 15,36 ha,
Wraz z notarialnymi umowami odrębnej własności lokali Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” przekazała na rzecz wyodrębnionych właścicieli udziały procentowe w wyodrębnionej własności gruntów.
6. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe były prowadzone i dokumentowane właściwie.
Spółdzielnia posiadała w tym zakresie stosowne regulaminy i prowadziła w sposób prawidłowy przewidziane prawem rejestry członków.
7. Dotychczasowy proces związany z ustanawianiem odrębnej własności lokali w Spółdzielni jak wynika z ustaleń zawartych w protokole – przebiegał zgodnie z postanowieniami ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i Statutu.
Na dzień 31 grudnia 2017 r. w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” było wyodrębnionych ogółem 5 993 lokale, w tym 5 688 lokali mieszkalnych, co stanowiło 50,44% ogółu lokali mieszkalnych.
8. W latach 2015 – 2017 gospodarka zasobami mieszkaniowymi była prowadzona w 6 organizacyjnie wydzielonych osiedlach i była prowadzona właściwie. Przeprowadzony w trakcie lustracji przegląd losowo wybranych Osiedli tj. Osiedla „Ruta” i Osiedla „Łęgi” wykazał, iż są one utrzymane w czystości i właściwym stanie estetyczno – porządkowym oraz technicznym.
Otoczenie wokół budynków, dojścia do klatek, ciągi pieszo – jezdne, parkingi i place zabaw w zakresie ładu i porządku są utrzymane w należytej czystości.
W pomieszczeniach ogólnego użytku (klatki schodowe, korytarze i piwnice), jak też na terenach wokół budynków utrzymany jest porządek i czystość.
W altanach śmietnikowych ustawiane są pojemniki do selektywnej zbiórki śmieci. Wokół altan śmietnikowych jest czysto.
Na tablicach na klatkach schodowych budynków mieszkalnych znajdują się niezbędne dla użytkowników lokali informacje i telefony do wykorzystania w sytuacjach awaryjnych.
Sprawdzona w trakcie lustracji dokumentacja techniczna i administracyjna budynków Spółdzielni – o których mowa w protokole lustracji – wykazała, iż:
1) przeglądy techniczne:
a) roczne:
– szczelności instalacji gazowej i przewodów wentylacyjnych,
– stanu technicznego budynków,
b) pięcioletnie:
– instalacji elektrycznej i piorunochronowej,
– sprawności technicznej i wartości użytkowej budynków mieszkalnych,
były wykonywane w Spółdzielni w zakresie i terminach zgodnie z wymogami art. 62 Prawa budowlanego przez osoby posiadające stosowne uprawnienia.
Książki obiektów budowlanych były prowadzone właściwie.
Wpisy były dokonywane przez osoby uprawnione i na bieżąco prowadzone zgodnie z postanowieniami art. 64 Prawa budowlanego.
9. Przeprowadzona analiza umów, jakie Spółdzielnia zawarła z firmami dostarczającymi media wykazała, iż umowy zostały zawarte prawidłowo i zapewniały należytą ochronę interesów Spółdzielni.
10. Analiza kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi – przeprowadzona w trakcie lustracji – wykazała, iż wzrost kosztów w okresie objętym lustracja jest na niewielkim poziomie.
Ustalone wysokości opłat eksploatacyjnych za lokale w latach 2015 – 2017 były prawidłowe i wynikały z uchwalonych przez Radę Nadzorczą planów gospodarczo – finansowych Spółdzielni na poszczególne lata.
Wprowadzone w latach 2015 – 2017 korekty planów gospodarczo – finansowych pozwoliły poprawić kondycję finansową Spółdzielni.
Uzyskana na eksploatacji w 2015 r., w 2016 r. i w 2017 r. nadwyżka przychodów względem poniesionych kosztów – zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych – zwiększyła przychody Spółdzielni w roku następnym.
11. W okresie objętym lustracją podejmowane i prowadzone były wspólne działania windykacyjne przez Zarząd i Radę Nadzorczą w stosunku do zadłużonych lokali mieszkalnych i lokali użytkowych.
Analiza dokumentów wskazuje, iż w latach 2015 – 2017 były prowadzone przez Zarząd i Radę Nadzorczą działania windykacyjne dostosowane do potrzeb Spółdzielni i były skuteczne.
W ocenie lustracji istnieje uzasadniona potrzeba kontynuowania w dalszym ciągu przez Spółdzielnię wszelkich dozwolonych prawem działań dla zwiększenia skuteczności windykacji tych należności.
12. Potrzeby remontowe Spółdzielnia ustalała na podstawie przeglądów stanu technicznego i infrastruktury technicznej zasobów w poszczególnych nieruchomościach oraz na podstawie wniosków zgłaszanych przez członków na Walnych Zgromadzeniach odbytych w częściach w latach 2015 – 2017 i Zebraniach Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
Bilanse potrzeb remontowych Spółdzielni były analizowane i zatwierdzane przez uprawnione organy statutowe.
Akumulowane środki finansowe pozwalały na ich wydatkowanie zgodnie z potrzebami w ramach zatwierdzonych przez Radę Nadzorczą planów remontowych z uwzględnieniem wpływów w poszczególnych nieruchomościach.
Z analizy dokumentów wynika, iż wydatki poniesione na remonty w Spółdzielni w latach 2015 – 2017 miały uzasadnienie potwierdzone uchwałami Rady Nadzorczej i Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
Największymi pozycjami wydatków na remonty w latach 2015 – 2017 były prace związane z remontami balkonów i tarasów, remonty elewacji budynków mieszkalnych oraz remonty chodników, opasek odwadniających, Remonty schodów i podestów pod budynkami.
13. Wyłanianie zewnętrznych wykonawców robót remontowych dokonywane było w Spółdzielni z zachowaniem formy przetargowej. Przebiegi przetargów, wybór oferentów i Szczegółowe określenie zakresów robót remontowych były w Spółdzielni udokumentowane prawidłowo zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
Zawarte przez Spółdzielnię w latach 2015 – 2017 umowy na realizacje robót remontowych – o których mowa w protokole lustracji – zawierały postanowienia zabezpieczające w pełni interesy Spółdzielni.
14. W okresie objętym lustracją Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” prowadziła działalność inwestycyjną w zakresie budowy zespołu garażowo – usługowego przy ul. Filaretów 52 w Lublinie składającego się z 45 boksów garażowych i 5 lokali użytkowych.
Na podstawie dokumentów – o których mowa w protokole lustracji – lustracja stwierdza, iż Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” budowę garaży i lokali użytkowych w zespole przy ul. Filaretów 52 prowadziła prawidłowo na etapie przygotowania, realizacji, zakończenia i rozliczenia robót z wykonawcą oraz z użytkownikami lokali. Wszystkie podjęte w tym zakresie unormowania wewnętrzne przez organy statutowe Spółdzielni były zgodne z przepisami ustaw spółdzielczych oraz z postanowieniami Statutu.
15. W Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w latach 2015 – 2017 działalność społeczna i oświatowo – kulturalna była prowadzona na bazie czterech Domów Kultury. Lustracją niniejszą objęto pracę Domu Kultury Ruta przy ul. Różanej 8 oraz Domu Kultury Łęgi przy ul. Tatarakowej 28.
Z analizy dokumentacji wynika, iż w/w Domy Kultury prowadziły szeroką działalność obejmująca swoim zakresem stałe formy pracy oraz formy cykliczne. Prowadzone formy pracy były co roku adresowane do wszystkich grup wiekowych tj. dzieci, młodzieży i dorosłych. Formy i metody prowadzonej działalności społecznej i oświatowo – kulturalnej w Domu Kultury Ruta i w Domu Kultury Łęgi, a także współpraca z Radami Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli, Administracjami Osiedli, szkołami i placówkami kulturalnymi Lublina w ocenie lustracji uznaje się za dobre. Działalność tą lustracja ocenia pozytywnie.
16. Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” w latach 2015 – 2017 posiadała prawidłowe wewnętrzne unormowania prawne dotyczące rachunkowości, kontroli wewnętrznej i obiegu dokumentów.
Spółdzielnia podlegała obowiązkowi poddawania sprawozdań finansowych do badania przez uprawniony do tej czynności Podmiot.
Wyboru podmiotów, zgodnie z postanowieniami Statutu, dokonywała Rada Nadzorcza. Podmioty badające sprawozdania finansowe za poszczególne lata wydawały opinie o sprawozdaniach finansowych bez uwag.
Sprawozdania finansowe po uwzględnieniu opinii biegłych zostały zatwierdzone przez Walne Zgromadzenia w obowiązującym trybie i terminie, a następnie złożone do Urzędu Skarbowego oraz Sądu prowadzącego KRS.
17. W ramach przeprowadzonej lustracji zostały dodatkowo zbadane zagadnienia poruszone w pismach Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 16 kwietnia i dnia 25 lipca 2018 r., które były skierowane do Spółdzielni.
Badanie lustracyjne wykazało zasadność stanowiska Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie zawartego w piśmie skierowanym do Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju z dnia 17 maja 2018 r., znak: FI/3960/655/2018. Lustracja nie stwierdziła naruszenia prawa, w tym przepisów dotyczących gromadzenia i dysponowania środkami finansowymi wpłaconymi jako zaliczka na poczet wkładu mieszkaniowego. Stanowisko Spółdzielni zawarte w piśmie z dnia 17 maja 2018 r. skierowane do Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju zostało załączone do protokołu lustracji.
Na podstawie opinii oraz w wyniku badania lustracyjnego zostały sformułowane następujące stwierdzenia:
1. Rachunkowość Spółdzielni prowadzona była zgodnie z przyjętymi do stosowania w Spółdzielni zasadami polityki rachunkowości zgodnej z postanowieniami ustawy o rachunkowości i ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.
2. Sprawozdania finansowe sporządzane były na podstawie prowadzonych i zamkniętych na koniec roku ksiąg rachunkowych i rzetelnie odzwierciedlały stan majątkowy i finansowy Spółdzielni.
3. Spółdzielnia trafnie ustalała stawki opłat eksploatacyjnych zapewniających pokrycie ponoszonych kosztów z możliwością uzyskania dodatniego wyniku finansowego tak na działalności na GZM, jak również działalności poza GZM.
4. Ogólna sytuacja finansowa Spółdzielni w okresie objętym lustracją była bardzo dobra. Spółdzielnia w latach 2015 – 2017 prawidłowo gospodarowała środkami finansowymi będącymi w jej dyspozycji i na bieżąco regulowała zobowiązania wobec budżetu i kontrahentów oraz posiadała dobrą płynność finansową.
Z ustaleń lustracji zawartych w protokole wynika, iż działalność Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w badanym okresie, tj. w latach 2015 – 2017 była realizowana prawidłowo pod względem legalności, gospodarności i rzetelności. Wobec powyższych faktów, Regionalny Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie nie formułuje wniosków polustracyjnych do przedstawienia przez Radę Nadzorczą najbliższemu Walnemu Zgromadzeniu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Związek Rewizyjny przypomina, iż stosownie do postawień § 25 ust. 5 Instrukcji w sprawie lustracji organizacji spółdzielczych uchwalonej przez Zgromadzenie Ogólne Krajowej Rady Spółdzielczej w dniu 1 lipca 2010 r. (Uchwała Nr 9/2010), Zarząd Spółdzielni jest obowiązany zamieścić w porządku obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia informację o powyższym piśmie polustracyjnym.
Ponadto lustratorzy udzielili odpowiedzi i wyjaśnienia na pytania zgłoszone przez Dariusza Jaremka i i Waldemara Żaka.
Ad. 3
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 28.01.2019 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
1) zaskarżenia z dnia 14.01.2019 r. w brzmieniu:
Rada Nadzorcza |
Zaskarżenie
Niżej podpisani członkowie SM „Czuby” zaskarżamy uchwałę Rady Przedstawicieli Nieruchomości nr12/42/2018 z dnia 17.XII.2018 r. dotyczącą wykonania na klatkach schodowych nr 5 i 7 nawierzchni z płytek gresowych budynku nr. 14 przy ul. Hetmańskiej.
Powody zaskarżenia to:
Reasumując powyższe wnosimy o uchylenie zaskarżonej uchwały 12/41/2018 z 17.XII.2018r. opiewając na kwotę 30.000, – dotyczącej robot na obu klatkach zgodnie z jej treścią.
W tym miejscu umieszczono dane osobowe osób skarżących uchwałę.
2) uchwałą RPNO „Błonie”
Uchwała nr 12/42/2018
Rady Przedstawicieli Nieruchomości osiedla „Błonie”
z dnia 17.12.2018 r.
w sprawie: zmiany rzeczowo-finansowego planu remontów na rok 2019 w nieruchomości EB-03.
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie” działając na podstawie § 103b Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w głosowaniu: za – 8 osób, przeciw – 0, wstrzymujących się – 0 postanowiła:
§ 1
W planie remontów nieruchomości EB-03 na rok 2019 wprowadzić zmianę pozycji: remont klatki schodowej położenie gresu poprzez dodanie kl. VII Hetmańska 14 koszt 15 000 zł razem poz. wartość robót 30 000,- zł w ramach posiadanych środków finansowych.
§ 2
Uchwałę przekazuje się do Zarządu celem realizacji.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 2l ust.5 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli – i zasad ich wynagradzania.
3) W tym miejscu w protokole umieszczono – Informacja administracji osiedla dot. zaskarżonej uchwały RPNO Błonie nr 12/42/2018 z dnia 17 grudnia 2018 r. w sprawie zmiany rzeczowo- finansowego planu remontów na rok 2019 w nieruchomości EB03.
4) projektem uchwały
UCHWAŁA NR …/… /2019
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie
z dnia 29.01. 2019 r.
w sprawie: rozpatrzenia odwołania członków spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” od uchwały nr 12/42/2018 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla BŁONIE z dnia 17 grudnia 2018 r. w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym.
Działając na postawie § 87 ust. 1 pkt 32 i 35 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – Rada Nadzorcza uchwala co następuje:
§ 1
Po rozpatrzeniu w toku postępowania wewnątrzspółdzielczego odwołania z dnia 14 stycznia 2018 r. członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie od Uchwały nr 12/42/2018 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla BŁONIE z dnia 17 grudnia 2018 r. w sprawie zmiany rzeczowo – finansowego planu remontów na rok 2019 w nieruchomości EB 03 – Rada Nadzorcza postanawia nie uwzględnić zarzutów odwołania i utrzymać zaskarżoną uchwałę w mocy.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu zgodnie z § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
Załącznik |
UZASADNIENIE
od uchwały w sprawie rozpatrzenia odwołania członków Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby” Lublinie od uchwały nr 12/42/2018 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla BŁONIE z dnia 17 grudnia 2018 r. w . w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym.
Rada Nadzorcza działając na podstawie § 87 ust.1 pkt 35 może uchylić uchwałę Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, o ile jest ona niezgodna z przepisami prawa, Statutu, uchwałami Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej, a także w przypadku zagrożenia interesu materialnego Spółdzielni.
Żadna z tych przesłanek nie wystąpiła.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji i po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Przewodniczący Rady przypomniał jak brzmi w § 87 ust.1 pkt 37 statutu spółdzielni:
„Do zakresu działania Rady Nadzorczej należy:
37) uchylanie uchwał Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, o ile są niezgodne z przepisami prawa, Statutu, uchwałami Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej, a także w przypadku zagrożenia interesu materialnego Spółdzielni.
Uchylenie uchwał może nastąpić w ciągu 30 dni od daty powzięcia wiadomości o uchwale, nie później niż w ciągu trzech miesięcy od daty jej uchwalenia”.
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu wyjaśnień przedstawionych przez osobę skarżącą uchwałę RPNO Błonie, wyjaśnień przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji w której głos zabrali: Tomasz Buda, Dariusz Jaremek, Waldemar Żak, Zbigniew Gontarz, Marta Brożyna i Jerzy Kaczmarski, przystąpiła do głosowania nad zgłoszonymi wnioskami.
Przewodniczący poddał pod głosowanie wnioski:
I. Rada Nadzorcza wystąpi z pismem do Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie z prośbą o ponowne przeanalizowanie, czy przeprowadzenie remontu kl. VII w budynku Hetmańska 14 jest potrzebne.
Za przyjęciem wniosku do realizacji głosowało 8 członków Rady.
II. Komisji Rewizyjnej – Rada Nadzorcza podejmie uchwałę w wersji umieszczonej powyżej w protokole i zaopiniowanej przez komisję.
Za przyjęciem wniosku do realizacji głosowało 10 członków Rady.
Rada Nadzorcza większością głosów – 10 za, przy 8 głosach wstrzymujących od głosowania podjęła Uchwałę nr 1/36/2019 z dnia 29.01.2019 r. w sprawie w sprawie:
rozpatrzenia odwołania członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” od uchwały nr 1 \12/42/2018 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla BŁONIE z dnia 17 grudnia 2018 r. w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym w wersji przedstawionej powyżej w protokole. .
Dyskusję i głosowanie nad wnioskiem dot. wystąpienia do wszystkich Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli z wnioskiem by przedstawiciele nieruchomości nie zbierali podpisów w sprawach nie mających umocowania w przepisach przeniesiono do pkt 7 porządku obrad.
Ad. 4
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 29.01.2019 r. z projektem Sprawozdania z działalności Rady za 2018 r. nie wniosła uwag do przedłożonego projektu i postanowiła zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by zatwierdziła sprawozdanie w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza jednomyślnie – 19 za zatwierdziła sprawozdanie z działalności w 2018 r. w brzmieniu przedstawionym poniżej.
S P R A W O Z D A N I E
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z działalności w 2018 roku
Zgodnie z przepisami ustawy – Prawo spółdzielcze, ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i Statutu naszej Spółdzielni, Rada Nadzorcza przedstawia członkom Spółdzielni sprawozdanie ze swej działalności w roku 2018.
Rada Nadzorcza w roku 2018 pracowała w dwóch składach:
– do dnia 11.06.2018 r. w składzie wybranym na kadencje 2015 – 2018
Członkowie:
Anna Ciechan, Krzysztof Piekniak, Zbigniew Ławniczak, Grażyna Stadnik, Wiesław Augustowski, Leszek Bartoszcze, Stanisław Tanikowski, Mirosław Kalinowski, Elżbieta Janiak, Dariusz Jaremek, Barbara Rupczewska, Henryk Lewandowski, Ewa Kosiak, Tadeusz Szczygieł.
– od dnia 12.06.2018 r. w składzie wybranym na kadencję 2018 – 2021 r.:
Członkowie:
Bogumiła Baran, Marta Brożyna, Tomasz Buda, Elżbieta Janiak, Dariusz Jaremek, Grażyna Kasprzak, Urszula Koszałka, Agnieszka Kulikowska, Zbigniew Ławniczak, Jan Morawski, Krzysztof Piekniak, Grażyna Stadnik, Elżbieta Szabała, Stanisław Tanikowski.
W roku 2018 Rada Nadzorcza pracowała w oparciu o plany pracy wynikające z aktualnego zakresu działania Rady oraz zajmowała się rozwiązywaniem bieżących problemów będących w kompetencji Rady Nadzorczej.
W roku sprawozdawczym 2018 Rada Nadzorcza odbyła 13 protokołowanych posiedzeń plenarnych ,5 posiedzeń prezydium oraz 11 posiedzeń komisji.
W trakcie posiedzeń rozpatrywała sprawy związane z funkcjonowaniem spółdzielni zgłoszone przez Zarząd, organy samorządowe oraz członków. Decyzje w poszczególnych sprawach podejmowano w oparciu o przygotowane materiały poddane analizie przez merytoryczne komisje Rady.
Realizując zadania zawarte w § 87 ust. 1 Statutu, Rada Nadzorcza uchwaliła plan finansowo-gospodarczy Spółdzielni i jej strukturę organizacyjną na 2019 r.
Oceniała realizację wniosków zgłoszonych na Walnym Zgromadzeniu przeprowadzonym w częściach w dniach od 24.04.2018 r. do 29.05.2018 r.
Na bieżąco, po zakończeniu każdego kwartału, analizowała wyniki gospodarcze Spółdzielni oraz oceniała pracę Zarządu. Działania te stanowiły podstawę do podejmowania decyzji o wysokości premii dla poszczególnych Członków Zarządu.
Zgodnie z kompetencjami zawartymi w § 87 Statutu, Rada Nadzorcza w 2018 r.
Dokonała:
Uchwała została podjęta ze szczególnym uwzględnieniem interesu wszystkich mieszkańców osiedla Błonie. Uchwała ta dotyczy wykonania remontu nawierzchni asfaltowej wraz z wymianą krawężników, obrzeży i nawierzchni chodnika na działkach Spółdzielni nr 15/12 i 15/9 przy ul. Kawaleryjskiej 8 i 16. Wymienione działki przylegają bezpośrednio do ulicy Kawaleryjskiej, remontowanej przez Miasto w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2018 r. Zarzut, iż Spółdzielnia finansuje remont terenów miejskich jest nieuzasadniony, gdyż przedmiotowe zatoki parkingowe i chodnik położone są w granicach działek nieruchomości Spółdzielni a ich remont jest konieczny nie tylko ze względów estetycznych ale przede wszystkim bezpieczeństwa naszych mieszkańców.
Rozpatrywała w formie opinii dla Walnego Zgromadzenia:
Dokonała zmian w regulaminach:
Zatwierdziła:
Analizowała poniższe zagadnienia:
Rozpatrzyła wnioski zgłoszone na częściach Walnego Zgromadzenia.
Na Walnym Zgromadzeniu odbytym w dniach od 24.04.2018 r. do 29.05.2018 r. zgłoszono do realizacji przez Radę Nadzorczą poniższe wnioski:
Widok 17.05.2018 r.:
Błonie – 18.05.2019 r.
Skarpa – 23.05.2018 r.
I. Wnoszę o zobowiązanie Zarządu oraz Członków Rady Nadzorczej do udzielenia informacji na piśmie i na stronie internetowej, dotyczącej sprzedaży lokali mieszkalnych w latach 2010 – 2017 po ich ewentualnej anomizacji.
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji dotyczącej sprzedaży lokali w latach 2010-2017, informujemy, iż z dokumentacji Spółdzielni wynika, że na przestrzeni lat 2010- 2017 zostało zbytych 2 809 lokali położonych na we wszystkich osiedlach Spółdzielni. Z analizy wynika, iż są to między innymi transakcje kupno-sprzedaż, postanowienia sądu i wyroki sądowe, umowy podziału majątku wspólnego lub zniesienia współwłasności, umowy dożywocia, umowy zamiany, przeniesienia własności i inne.
Strony transakcji ustalają warunki zbycia poza Spółdzielnią. Do Spółdzielni dostarczane są dokumenty potwierdzające zmianę osób uprawnionych do lokalu.
Spółdzielnia nie wnika w ustalenia kontrahentów i szczegóły transakcji, bądź ustalenia sądów i uzasadnienia ich decyzji.
Spółdzielnia nie ma możliwości gromadzić danych osobowych stron wyżej wymienionych transakcji pod kątem zatrudnienia osób nabywających uprawnienia do lokali, jak również zatrudnienia członków rodzin osób nabywających uprawnienia do lokali.
II. Wnoszę o zobowiązanie Zarządu oraz Członków Rady Nadzorczej do umieszczania na stronie internetowej SM Czuby dokładnych protokołów z posiedzeń wszystkich organów:
uwzględniających wyniki głosowania z określeniem konkretnych nazwisk członków organu i ich głosowań w sytuacji głosowań jawnych, a w głosowaniach tajnych o podanie liczby członków organu głosujących za, przeciw lub głosów wstrzymujących się.
Protokoły z posiedzeń organów samorządowych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie sporządzane są z należytą starannością, w oparciu o następujące przepisy:
art. 41 ustawy Prawo spółdzielcze, § 80 Statutu Spółdzielni, § 22 Regulaminu Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, § 28 Regulaminu Rady Nadzorczej, § 22 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Protokoły z posiedzeń Rady Nadzorczej zgodnie z Art. 81 ust 3 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych umieszczane są od 2007 r. na stronie internetowej spółdzielni www.smczuby.pl. Natomiast uchwały podejmowane przez to gremium zgodnie z § 89 ust.3 statutu i § 24 ust. 3. Regulamin Rady Nadzorczej SM Czuby wywieszane w ciągu 7 dni od daty ich podjęcia na tablicy ogłoszeń w Zarządzie Spółdzielni przez okres 30 dni.
Regulamin Rady Nadzorczej SM Czuby uchwalony przez Walne Zgromadzenie w § 28 stanowi, że protokół z posiedzenia Rady Nadzorczej winien zawierać : numer kolejny, datę i miejsce posiedzenia, listę obecności, porządek obrad, zgłoszone wnioski, wyniki przeprowadzonych głosowań nad wnioskami z podaniem liczby głosów „za”, „przeciw” i „wstrzymujących się”, stwierdzenia powzięcia uchwał oraz ich pełną treść wraz z uzasadnieniem, oświadczenia złożone do protokołu, podpis przewodniczącego i sekretarza.
Głosowania na posiedzeniach Rady są jawne. Na wniosek członka rady można postanowić o przeprowadzeniu głosowania tajnego .
Kopie protokoły z posiedzeń rady z pominięciem zapisów, których zakaz ujawnienia wynika z powszechnie obowiązujących przepisów umieszczane są na stronie internetowej
Decyzje o umieszczeniu bądź nie na stronie internetowej spółdzielni protokołów z posiedzeń i podejmowanych uchwał podejmowały Rady Przedstawicieli Nieruchomości
Osieli w formie uchwał .
Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli Skarpa, Ruta, Łęgi, Błonie, Widok i Poręba ustaliły, że na stronie internetowej spółdzielni umieszczane będą tylko uchwały, nie ma potrzeby umieszczania protokołów z ich posiedzeń.
III. Wnoszę o zobowiązanie Rady Nadzorczej do podania na stronie internetowej SM Czuby oraz w Informatorze w postaci „gazetki ” SM Czuby dokładnych kwot wynagrodzenia zarządu wraz z podaniem formy zatrudnienia oraz podanie dokładnej kwoty otrzymywanej premii, każdorazowo po jej przyznaniu, a w przypadku przyznawania innych dodatków o podanie informacji jakie dodatki przyznano i w jakiej wysokości.
Do Prezesa Zarządu i jego Zastępców stosuje się Zasady wynagradzania Członków Zarządu zawarte w uchwale Nr 56/7/2014 r. Rady Nadzorczej SM Czuby w Lublinie z dnia 24.06.2014 r.
Członkowie Zarządu zatrudnieni są na podstawie umowy o pracę. Zaszeregowania, przeszeregowania, awansowania, ustalenia wynagrodzenia zasadniczego i przyznania premii dokonuje Rada Nadzorcza.
Wynagrodzenie Członków Zarządu pełniących te funkcje etatowo składa się z wynagrodzenia zasadniczego i premii.
Miesięczne stawki wynagrodzenia zasadniczego zawiera tabela stawek płac zasadniczych pracowników zatrudnionych na stanowiskach nierobotniczych stanowiąca załącznik do Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy pracowników SM „Czuby”.
Członkom Zarządu może być przyznana miesięczna premia do wysokości 15% wynagrodzenia zasadniczego przyznawana i wypłacana za okresy kwartalne. Przyznanie premii następuje po ocenie działalności gospodarczo – finansowej za poprzedni kwartał i bieżącej działalności.
IV. Wnoszę o zobowiązanie Rady Nadzorczej do podania na stronie internetowej SM Czuby oraz w Informatorze w postaci „gazetki ” SM Czuby kiedy ogłoszono przetarg na wynajem lokalu, w którym to obecnie planowana jest inwestycja budowlana w postaci zbudowania lokalu usługowego na osiedlu „Skarpa” (dotyczy wszystkich planowanych inwestycji). Na jaką kwotę określono czynsz najmu za metr kwadratowy. Jaka jest cena kosztorysowa tej (tych) inwestycji.
Pawilony przy ul. Radości 2A i B zostały wybudowane w latach 80-tych XX wieku.
Od ponad 20 lat wynajmowane są pod działalność garmażeryjną. W 2017 roku jeden z pawilonów uległ częściowemu spaleniu. Spółdzielnia otrzymała odszkodowanie od firmy ubezpieczeniowej w kwocie ponad 200 000 zł.
W chwili obecnej produkcja garmażerki jest kontynuowana w jednym pawilonie (zgodnie z umową z 16 września 2011r). Drugi nie nadaje się do użytkowania.
Z uwagi na zły stan techniczny pawilonów i ich otoczenia Rada Nadzorcza podjęła decyzję o rozbiórce tych obiektów i w ich miejsce wybudowanie nowego pawilonu o większej powierzchni, ok. 450-500 m2 – Uchwała z dnia 8 sierpnia 2017 r. Nr 173/22/2017.
Na wniosek Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa z dnia 19.07.2017 r, poparty licznymi prośbami mieszkańców oraz na wniosek dotychczasowego najemcy Rada Nadzorcza wyraziła zgodę na odbudowę pawilonu przy ul. Radości pod dotychczasową działalność garmażeryjną.
Teren oraz nowy pawilon nadal będą stanowiły mienie Spółdzielni. Większe wpływy z tytułu najmu – uzyskane poprzez zwiększenie stawki za metr kwadratowy i powiększenie wynajmowanej powierzchni zasilą konto mienia – będącego własnością wszystkich członków Spółdzielni.
Obecnie opracowywana jest dokumentacja projektowa i kosztorys inwestorski.
V. Wnoszę o obniżenie wynagrodzenia dla członków Rady Nadzorczej, Rada Nadzorcza 500 zł, Rada nieruchomości 150 zł.
Uzasadnienie:
Rada Nadzorcza i Nieruchomości jest pracą dla społeczności spółdzielczej, pracą społeczną Uczestnictwo w Radzie Nadzorczej czy tez radzie nieruchomości nie wymaga nadzwyczajnych umiejętności zawodowych .
Realizacja wniosku wymaga dokonania zmian w statucie SM Czuby”.
Wniosek o zmianę treści § 88a należy złożyć w trybie § 75 ust.7 Statutu Spółdzielni.
Rada Nadzorcza rozpatrzyła wszystkie pisma skierowane do niej przez członków Spółdzielni. W ramach specjalnie organizowanych przyjęć rozwiązywała różne problemy zgłaszane przez członków Spółdzielni.
W posiedzeniach Rady Nadzorczej udział brali członkowie spółdzielni, członkowie „ruchu niezadowolonych sm czuby”, którzy w swoich wystąpieniach zgłaszali uwagi i wnioski dot. osiedli.
Przedkładając powyższe sprawozdanie informujemy, iż członkowie Rady Nadzorczej, będący jednocześnie członkami Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli w sposób bardziej szczegółowy i na bieżąco informowali te gremia o podejmowanych decyzjach dot. danego osiedla.
Członkowie Spółdzielni powiadamiani byli:
– o terminach posiedzeń Rady Nadzorczej poprzez wywieszenie najpóźniej na 7 dni przed posiedzeniem zawiadomienia na tablicach ogłoszeń w siedzibie Zarządu i Administracji Osiedla,
– o uchwałach podjętych przez Radę Nadzorczą – uchwały wywieszane były na tablicach ogłoszeń w budynku Zarządu Spółdzielni a dotyczące osiedli doręczane były Radom Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.,
– o przebiegu obrad posiedzeń Rady Nadzorczej, podjętych decyzjach i uchwałach na stronie internetowej Spółdzielni – www.smczuby.pl
Rada Nadzorcza dziękuje za pomoc wszystkim, którym leży na sercu dobro członków Spółdzielni.
Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności w 2018 r. zostanie przedłożone do przyjęcia i zatwierdzenia przez Walne Zgromadzenie.
Ad. 5
Rada Nadzorcza jednomyślnie – 19 za zatwierdziła plany pracy plenum i komisji strukturalnych Rady na 2019 r. w wersji przedstawionej poniżej.
PLAN PRACY
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
na rok 2019
Lp. |
Temat |
Uwagi |
1. |
Uchwalanie:
|
|
2. |
Opiniowanie:
|
|
3. |
Rozpatrywanie:
|
|
4. |
Kontrola:
|
|
5. |
Składanie Walnemu Zgromadzeniu: a) sprawozdań zawierających wyniki kontroli i ocenę sprawozdań finansowych, b) składanie sprawozdań ze swej działalności. |
|
6. |
Analiza:
|
Plan pracy został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 29.01.2019 r.
PLAN
pracy Komisji Rewizyjnej
na rok 2019
Lp. |
Temat |
Uwagi |
1. |
Opiniowanie:
|
|
2. |
Rozpatrywanie:
|
|
3. |
Ocena realizacji:
|
|
4. |
Dokonywanie okresowej oceny:
|
Plan pracy został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 29.01.2019 r.
Plan pracy
Komisji Kulturalno – Oświatowej
Na 2019 rok
Lp. |
Temat |
Uwagi |
1. |
Opiniowanie:
|
|
2. |
Rozpatrywanie:
|
|
3. |
Analiza:
|
|
4. |
Współpraca: . Ustalenie wspólnej płaszczyzny działań w celu poszerzania oferty działalności kulturalno- oświatowej i sportowej z : – Radnymi i przedstawicielami władz miasta Lublina, – Stowarzyszeniem „Kultura Czubów”, – Szkołami zlokalizowanymi na terenie dzielnicy, – Placówkami kulturalno oświatowymi i Parafiami, – Dzielnicowym VII Komisariatu Policji w Lublinie. |
Plan pracy komisji został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 29.01.2019 r.
Plan pracy
Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji
na rok 2019
Lp. |
Temat |
Uwagi |
1. |
Opiniowanie:
|
|
2. |
Rozpatrywanie:
|
|
3. |
Analiza:
|
|
4. |
Ocena:
|
Plan pracy komisji został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 29.01.2019 r.
Ad. 6
Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w 16.12.2018 r. przyjęto większością głosów przy 1 głosie przeciwnym po usunięciu w pkt 8 porządku obrad ze zdania „ Po stwierdzeniu przez ) -„wynagrodzenie ( w tym miejscu umieszczono dane członka Rady otrzymywane przez członków Zarządu jest na wysokim poziomie a Zarząd nie wywiązuje się z powierzonych obowiązków” oraz braku innych propozycji co do wysokości premii za IV kwartał 2018 r.”
słów „a Zarząd nie wywiązuje się z powierzonych obowiązków”
Ad. 7
1) Zastępca prezesa ds. eksploatacji udzieliła wyjaśnień i przedstawiła dodatkowe informacje na temat.
UCHWAŁA NR 18/11/2018
RADY MIASTA LUBLIN
z dnia 20 grudnia 2018 r.
w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994, zpóźn. zm.), w związku zż art. 6k ustawy z dnia. 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454, z późn. zm.) – Rada Miasta Lublin uchwala, co następuje:
§ 1
Dokonuje się wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, określonej w art. 6j ust. 2 i ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zgodnie z którą obowiązuje jedna stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od gospodarstwa domowego, zróżnicowana w zależności od liczby mieszkańców zamieszkujących nieruchomość i od rodzaju zabudowy.
§ 2
§ 3
Traci moc uchwała nr 704/XXVIII/2013 Rady Miasta Lublin z dnia 28 lutego 2013 r. w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Lublin.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego, z terminem obowiązywania od dnia 1 lutego 2019 roku.
Przewodniczący Rady Miasta Lublin
Członkowie Rady w dyskusji, w której głos zabrali Edward Dudek, Zbigniew Ławniczak, Waldemar Żak, Dariusz Jaremek. Tomasz Buda zastanawiali się nad sposobem i możliwością wykonania na terenie naszej spółdzielni postanowień zawartych w Uchwale Rady Miasta.
2)
Przedstawiciele w Radzie Nadzorczej z osiedla Skarpa ( wybrani z XVII i XX części Walnego Zgromadzenia ) poinformowali jakie działania podejmowali w celu rozwiązania problemu mieszkańców budynku Romantyczna 8 w osiedlu Skarpa.
Jedna z mieszkanek tego budynku o dłuższego czasu nikogo nie wpuszcza do mieszkania, przez co uniemożliwia przeprowadzenie okresowych przeglądów instalacji gazowej i wentylacyjnej, co może stanowić zagrożenie dla innych mieszkańców bloku. Z jej zachowania może również wynikać potencjalne zagrożenie pożarowe gdyż nie pozbywa się z lokalu odpadów i rzeczy bezwartościowych. Lokal jest bardzo zaniedbany i stwarza zagrożenie sanitarne dla mieszkańców i jest zadłużony z tytułu opłat eksploatacyjnych.
Członkowie Zarządu – prezesa zarządu, zastępca prezesa ds. eksploatacji poinformowali jakie działania podejmowała spółdzielnia w celu rozwiązania problemu mieszkańców powyższego budynku. Poinformowali, że Spółdzielnia wystąpiła do:
– Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie – z prośba objęcie w/w opieką społeczną,
– Prokuratury Rejonowej Lublin Południe – z prośba o zainteresowanie się w/w mieszkanką, iw kolejnym z prośbą o pomoc w wyeliminowaniu zagrożenia życia i zdrowia mieszkańców
– Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej – z prośbą o uczestniczenia ich przedstawiciela w otwarcia mieszkania w celu usunięcia awarii wodociągowej ,
– Prezydenta Miasta Lublina – z prośbą o nakazanie w/w posiadaczce odpadów zgromadzonych nielegalnie w lokalu ich usunięcie i nadania decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności,
– Powołała komisję do otwarcia mieszkania w asyście Policji w celu usunięcia awarii wodociągowej, wykonania dezynfekcji i dezynsekcji
W odpowiedzi na skierowane pisma Spółdzielnia otrzymała wyjaśnienie, że po dokonaniu analizy stanu prawnego oraz przedstawionej dokumentacji w przedmiotowej sprawie mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 13 września 1998 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie, że organy Inspekcji Sanitarnej mają dostęp do prywatnych mieszkań tylko w wyjątkowych sytuacjach określonych w art. 26 ust.1 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. tj. podejrzenia lub stwierdzenia choroby zakaźnej, zagrożenia życia czynnikami środowiskowymi . Z Prokuratury Rejonowej ,że aktualnie prowadzi trzy postępowania w zakresie:
– rozważenia zasadności skierowania w/w na przymusowe leczenie,
– wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postepowania przez SANEOID
– postępowanie karne o czyn przestępstwo spowodowania zagrożenia epidemiologicznego.
Właścicielka mieszkanka obecnie przebywa na leczeniu szpitalnym a zadłużenie wobec spółdzielni uległo zmniejszeniu.
Po dyskusji członkowie Rady Nadzorczej stwierdzili, że akceptują działania spółdzielni prowadzone w powyższej sprawie.
3) Członkowie Rady dyskutowali nad wnioskiem dot.
„ wystąpienia do wszystkich Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli z wnioskiem by przedstawiciele nieruchomości nie zbierali podpisów w sprawach nie mających umocowania w przepisach”.
Za przyjęciem wniosku do realizacji głosowało 6 członków, przeciw 13 członków Rady.
Członkowie Rady stwierdzili, że nie ma potrzeby kierowania do RPNO wystąpienia tej treści gdyż w Regulaminie Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli w § 4 ust .2 pkt 12 postanowiono, że
„ Do zakresu działania Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla należy:
12) dysponowanie środkami funduszu remontowego, kulturalno – oświatowego w ramach planów gospodarczo – finansowych nieruchomości i osiedla.”
Oznacza to, że uchwały RPNO podejmowane w tych sprawach nie muszą być poparte zgodę 50 % mieszkańców nieruchomości , wyrażoną przez złożenie podpisu.
4)
Rada Nadzorcza nie wyraziła zgody na wykluczenie z udziału w jej posiedzeniach. pracowników SM „Czuby”.
Ad. 8
Rada Nadzorcza zapoznała się z poniżej przedstawionymi pismami:
1. Członka zam. Bursztynowej 37 w osiedlu Widok dot:
( w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe )
1) pismo znak RN 11171/2018 z dnia 12.12.2018 r. dot. zmiana wysokości opłat w lokalach mieszkalnych w pozycji „EKSPLOATACJA” w nieruchomości Bursztynowa 37 za 2018r.r.
W Państwa piśmie z dnia 27.11.2018 r. sygn. RN/9109/2018 nadal nie otrzymałam odpowiedzi na moje pismo z dnia 05/10/2018 r. w żadnym punkcie Państwa odpowiedzi brak jest odniesienia do mojego pisma.
W nim, informujecie mnie Państwo jedynie o wprowadzeniu zmiany do Regulaminu gzm, poprzez doprecyzowanie zapisu paragrafu 8, którego jestem świadoma, gdyż byłam uczestnikiem tego posiedzenia Rady Nadzorczej w dn.27/II/2018 r.
Ponownie, proszę o odpowiedź dotyczącą zmiany wysokości opłaty czynszowej w pozycji 'eksploatacja” w lokalach mieszkalnych w nieruchomości Bursztynowa 37 za 2018 r.
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu wyjaśnień przedstawionych przez zastępcę ds. eksploatacja oraz po dyskusji, w której głos zabrała Bogumiła Baran, Ewa Kosiak, większością głosów – 14 za, przy 3 głosach wstrzymujących się od głosowania postanowiła do w/w wystosowała odpowiedz następującej treści:
„ W odpowiedzi na pismo z dnia 12.12.2018 r, dotyczące zmiany wysokości opłat w pozycji „eksploatacja” na rok 2018 w nieruchomości Bursztynowa 37, uprzejmie wyjaśniamy, że w dotychczasowej korespondencji otrzymała Pani szczegółowe informacje o sposobie obliczenia tej stawki.
Rada Nadzorcza potwierdza, iż ustalona stawka opłat eksploatacji na rok 2018 dla osiedla Widok została wyliczona prawidłowo. Jej wysokość wynika z planowanych kosztów eksploatacji osiedla, tj. kwoty 1.617.329 zł uwzględniającej koszty roku 2016 (zamknięty finansowo rok poprzedzający rok planowany) i przewidywany wzrost kosztów dotyczących m.in: usług obcych, bankowych, podatków i opłat, funduszu płac, kosztów materiałów, utrzymania organów samorządowych itp.
Stawkę eksploatacji podstawowej osiedla uchwala Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiadła w oparciu o § 8 Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi, który został doprecyzowany uchwałą Rady Nadzorczej nr 30 / 8 / 2018 z dnia 27 listopada 2018 r.
Stawka eksploatacji na rok 2018 dla wszystkich nieruchomości w osiedlu „WIDOK” wynosiła: 1.617.329 zł : 91.685,25 m2 = 1,47 zł/m2.
Uwzględniając:
– wynik roku 2016, nadwyżka w kwocie: 9.160,61 zł
– niedobór ze zmniejszenia stawki w 2017 r. o 0,1162 zł/m2 -6.143,77 zł
Razem: 3.016,84 zł
Stawka eksploatacji w Pani nieruchomości została pomniejszona o kwotę:
3.016,84 zł : 4.407,5 m2 (pow. nieruchomości) : 12 m-cy = 0,057 zł/ m2
i ostatecznie wynosiła: 1,47 – 0,057 = 1,4130 zł/m2
Z powyższych względów podtrzymujemy swoje stanowisko co do prawidłowości wyliczenia stawki eksploatacji na rok 2018 w nieruchomości Bursztynowa 37 w osiedlu „WIDOK”.
2) pismo znak RN 11172/2018 dot. z dnia 12.12.2018 r. dot. zmiana wysokości opłat w lokalach mieszkalnych w pozycji „EKSPLOATACJA” w nieruchomości Bursztynowa 37 na 2019 r.
( w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe )
Proszę o dokonanie zmiany naliczonej stawki czynszowej w pozycji 'eksploatacja’ na 2019 r. (obowiązującej od 1 stycznia 2019 r.).
Naliczona stawka, w wysokości l,47zł/m2, na 2019 r. została naliczona nie zgodnie z regulaminem.
Rokiem poprzedzającym rok planowany tj. 2019 jest rok 2017 (zgodnie z Uchwałą Nr 30/8/2018 Rady Nadzorczej SM CZUBY), gdzie koszt „eksploatacja” dla os. WIDOK wyniósł 1.431.889 zł.
W oparciu o Uchwałę Nr 30/8/2018 Rady nadzorczej SM CZUBY z dn. 27.11.2018 i zapisu § 8 Regulaminu rozliczenia kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania opłat za użytkowanie lokali, stawka na 2019 r. dla całego Osiedla powinna wynosić l,3015zł/m2 a nie l,47zł/m2
Uwzględniając planowaną inflacje na 2019 r. (w opublikowanej projekcji NBP wskaźnik inflacji ukształtuje się w 2019 r. na poziomie 3,2%) stawka eksploatacji ulega zwiększeniu i wynosi l,3431zł/m2.
Wobec powyższego stawka opłaty eksploatacji dla wszystkich nieruchomości os. WIDOK wynosi l,3431zł/m2 a nie l,47zł/m2.
Przy wyliczaniu indywidualnej stawki eksploatacji dla nieruchomości Bursztynowa 37, uwzględniając nadwyżkę na eksploatacji z roku 2017 wypracowanej na tej nieruchomości, która wynosi 5731zł, stawka „eksploatacji,, powinna wynosić l,2348zł/m2 a nie l,4187zł/m2.
Wnoszę, jak we wstępie o, bezzwłoczną i zgodnie z § 8 Regulaminu rozliczania kosztów gzm, zmianę wysokości opłaty eksploatacji dla nieruchomości Bursztynowa 37; obowiązująca stawka eksploatacji od 1 stycznia 2019 r. winna dla tej nieruchomości wynosić l,2348zł/m2.
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu wyjaśnień przedstawionych przez zastępcę ds. eksploatacja oraz po dyskusji w której głos zabrała Bogumiła Baran i Dariusz Jaremek, większością głosów – 14 za, przy 3 głosach wstrzymujących się od głosowania postanowiła do w/w wystosowała odpowiedz następującej treści:
W odpowiedzi na Pani pismo z dnia 12 grudnia 2018 r. dotyczące zmiany wysokości opłat w pozycji „eksploatacja” dla nieruchomości Bursztynowa 37 na rok 2019, wyjaśniamy:
W oparciu o Regulamin o § 8 Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania opłat za używanie lokali, który został zatwierdzony uchwałą Rady Nadzorczej nr 30/8/2018 z dnia 27 listopada 2018 r. – do wyliczenia stawki eksploatacyjnej na 2019 rok uwzględniono koszty poniesione w roku poprzedzającym rok planowany oraz wzrost kosztów dot. min.: usług obcych i bankowych, podatków i opłat, kosztów materiałów, kosztów utrzymania organów samorządowych oraz inflację, tj. kwotę:
1.617.329 zł : 91.685,25 m2 : 12 m-cy = 1,47 zł/m2.
Uwzględniając:
– wynik roku 2017, nadwyżka w kwocie: 5.731,00 zł
– niedobór ze zmniejszenia stawki w 2018 r o 0,057 zł/m2 -3.014,73 zł
Razem: 2.717,27 zł
Stawka eksploatacji w Pani nieruchomości została pomniejszona o kwotę:
2.717,27 zł : 4.407,5 m2 (pow. nieruchomości) : 12 m-cy = 0,052 zł/ m2
i ostatecznie wynosił 1,47 – 0,052 = 1,418 zł/m2.
W przedstawionym przez Panią wyliczeniu opiera się Pani na błędnych założeniach, które nie znajdują uzasadnienia w zapisach obowiązującego w SM Czuby regulaminu.
Wobec powyższych wyjaśnień Rada Nadzorcza podtrzymuje swoje stanowisko w sprawie sposobu ustalania stawki eksploatacyjnej przez Spółdzielnię i uznaje za prawidłowe ustalenie wysokości tej stawki w kwocie 1.418 zł/m2 na rok 2019 dla nieruchomości Bursztynowa 37.
Ponadto do Rady Nadzorczej dop jej wiadomości zostały skierowane pisma:
Przewodniczący przypominał, że sposób postępowała z pismami skierowanymi do jej wiadomości jest następujący.
Pisma wraz z kopiami odpowiedzi wykładane są do wiadomości członków rady.
Każdy może się z nimi zapoznać . Jeżeli nie ma uwag co do sposobu ich załatwienia przez Zarząd lub administrację, wpisywane są do protokołu z posiedzenia plenarnego z uwagą ,że „ Rada zapoznała się z ich treścią ”
Na tym protokół zakończono.
Sekretarz Danuta Przybyś – Ziemba |
Zastępca przewodniczącego Jerzy Kaczmarski |