Protokół nr 2/2015
z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 24.02.2015 r.
Obecni:
– Przewodniczący Rady – Andrzej Turski
– Zastępcy przewodniczącego – Tadeusz Mazurek, Jerzy Kaczmarski
– Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba
Członkowie: Elżbieta Betka, Chodkiewicz Stefania, Zbigniew Gontarz, Jerzy Kutyła, Ryszard Klech, Waldemar Żak, Grażyna Henkiel, Krzysztof Bara, Michał Kołczewski, Janina Samborska, Barbara Rupczewska, Dariusz Siwek, Wiesław Augustowski, Roman Janczarek, Elmira Brzozowska, Dariusz Siwek, Dorota Szyszkowska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacji – Bożena Zielińska
– Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Ad. 1
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował, że porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:
Do przedstawionego porządku obrad nie zgłoszono uwag. Został przyjęty do realizacji jednomyślnie – 21 za.
Ad. 2
A)
Wojciech Sadowski właściciel Biura Audytorskiego wybrany przez Radę Nadzorcza do zbadania sprawozdania finansowego SM Czuby za 2014 r. poinformował, że przystąpił do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego i po jego sprawdzeniu wyrazi opinie o jego zgodności z wymagającymi zastosowania zasadami polityki rachunkowości tego sprawozdania oraz czy rzetelnie i jasno przedstawia ono, we wszystkich istotnych aspektach, sytuację majątkową i finansową, jak też wynik finansowy oraz o prawidłowości ksiąg rachunkowych stanowiących podstawę jego sporządzenia za okres od 01.01.2014 r. do 31.12.2014 r. zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawa z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach. Opinię i uzupełniający raport z badania sprawozdania finansowego dostarczy do dnia 31.03.2015 r.
B)
Radca prawny Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie Michał Karwat poinformował, że:
Ustawa z dnia 23 października 2014 r. o odwróconym kredycie hipotecznym (Dz. U. 2014 poz. 1585) weszła w życie 15 grudnia 2014 r. Akt ten wprowadza do polskiego systemu prawnego nową instytucję – odwróconego kredytu hipotecznego.
W praktyce instytucja ta kierowana jest w szczególności do osób starszych. Do oferowania umów odwróconego kredytu hipotecznego uprawnione zostały banki oraz instytucje kredytowe. Drugą stroną umowy odwróconego kredytu hipotecznego będą osoby fizyczne, które posiadają prawo własności nieruchomości lub spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.
Obok zabezpieczenia hipotecznego bankowi będzie przysługiwało, przez ujawnienie w księdze wieczystej, roszczenie o przeniesienie na bank prawa do nieruchomości przysługującego kredytobiorcy.
Wysokość udostępnionych na podstawie umowy odwróconego kredytu hipotecznego środków pieniężnych będzie ustalana w oparciu o wartość rynkową nieruchomości będącej własnością kredytobiorcy.
Środki pieniężne przyznane na podstawie umowy odwróconego kredytu hipotecznego bank będzie oddawał kredytobiorcy do dyspozycji bezterminowo, ale ich wypłata będzie dokonywana przez okres ustalony w umowie. Oznacza to, że środki te nie będą musiały być udostępniane dożywotnio.
Kredytobiorca będzie mógł w każdym czasie spłacić odwrócony kredyt hipoteczny w całości bądź w części.
Kredytobiorca, jak i bank, będą mogli w każdym czasie wypowiedzieć umowę odwróconego kredytu hipotecznego, z zachowaniem terminu 30-dniowego.
Zgodnie z ustawą, w przypadku jeżeli spadkobiercy kredytobiorcy, w terminie 12 miesięcy od dnia jego śmierci, dokonają spłaty całkowitej kwoty do zapłaty, roszczenie banku o przeniesienie własności nieruchomości lub prawa, stanowiących zabezpieczenie odwróconego kredytu hipotecznego wygaśnie. Jeżeli spadkobiercy nie zdecydują się na dokonanie spłaty odwróconego kredytu hipotecznego, nastąpi przeniesienie na rzecz banku własności nieruchomości lub spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu.
Ad. 3
A)
Zastępca prezesa ds. eksploatacji poinformowała ,że po przeanalizowaniu poniżej przedstawionych odwołań od uchwały Rady Nadzorczej nr 118/17/2014 z dnia 16.12.2014 r. dot. zmian w § 4 ust. 2 pkt 2 a i b Regulaminu rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej skierowanych przez:
oraz mając na uwadze wyniki analizy rozliczenia kosztów ogrzewania – wyliczenia proporcji powierzchni wspólnych budynku do powierzchni lokali mieszkalnych ( wynoszących od 35 do 48% ) przedstawionych na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 16.12.2014 r . Zarząd Spółdzielni wnosi do Rady Nadzorczej o ponowne przeanalizowaniu zapisów § 4 ust. 2 pkt 2 a i b Regulaminu rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej i uchwalenie zmiany zaproponowanej w poniżej przedstawionym projekcie:
PROJEKT
Uchwała Nr ………. /2015
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 24.02.2015 r.
w sprawie: zmiany Regulaminu rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust.1 pkt 18 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
W Regulaminie rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody stanowiącym załącznik do uchwały nr 118/17/2014 Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie z dnia 16.12.2014 r. wprowadza się następującą zmianę:
W § 4 ust. 4 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) Koszty zmienne określone wg rozdziału I §2 ust. 4 pkt 1 lit.b rozlicza się proporcjonalnie do wskazań podzielników kosztów c.o. zainstalowanych w poszczególnych mieszkaniach wg następujących zasad:
a) 40% kosztów zmiennych przypadających na lokale mieszkalne wyposażone w podzielniki , rozliczane jest proporcjonalnie do m2 powierzchni użytkowej (opłata niezależna od zużycia, obejmująca min. ogrzewanie pomieszczeń wspólnych, przenikanie ciepła przez przegrody, piony instalacji c.o., ogrzewanie łazienek),
b) 60% kosztów zmiennych przypadających na lokale mieszkalne wyposażone w podzielniki, rozliczane jest proporcjonalnie do wskazań podzielników kosztów c.o. w mieszkaniach.”
§ 2
Wydaje się tekst jednolity Regulaminu rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody z uwzględnieniem zmian zawartych w niniejszej uchwale.
§ 3
Załącznik
do uchwały ………………….
Rady Nadzorczej SM Czuby
z dnia ……………………. r.
REGULAMIN
rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali
za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody.
Rozdział I. Wprowadzenie.
§ 1
§ 2
Postanowienia ogólne.
Rozdział II. Ogólne zasady rozliczania kosztów energii cieplnej.
§ 3
Rozdział III. Rozliczenie kosztów ogrzewania lokali mieszkalnych w systemie zindywidualizowanym.
§ 4
b) 60% kosztów zmiennych przypadających na lokale mieszkalne wyposażone w podzielniki, rozliczane jest proporcjonalnie do wskazań podzielników kosztów c.o.w mieszkaniach.
c) Wskazania podzielników korygowane są współczynnikiem wyrównawczym wynikającym z położenia mieszkania w bryle budynku.
d) Pojedyncze grzejniki nieopomiarowane w lokalu mieszkalnym, z uszkodzonym podzielnikiem, zdemontowane łącznie z podzielnikiem, nieodczytane (gdy odczyt będzie technicznie niemożliwy) lub nieodczytane w poprzednich okresach rozliczeniowych (tzw. odczyt wieloletni) rozliczane są wg najwyższego odczytu na grzejniku w danym budynku. Tak wyznaczony odczyt należy przemnożyć przez UF i LAF grzejnika szacowanego.
e) Pojedyncze grzejniki, w których wystąpiła awaria podzielnika elektronicznego rozliczane są wg średniego zużycia w lokalu obliczonego z pozostałych urządzeń.
f) Jeżeli użytkownik lokalu mieszkalnego uniemożliwił montaż lub odczyt podzielników kosztów w mieszkaniu wówczas dla takiego mieszkania przyjmuje się maksymalne zużycie w budynku na m2.
Maksymalne zużycie w budynku to najwyższy wskaźnik sumy obliczeniowych jednostek zużycia lokalu mieszkalnego do powierzchni lokalu mieszkalnego.
Obliczeniowe jednostki zużycia są iloczynem odczytu, współczynnika UF i współczynnika LAF.
Tak wyznaczony wskaźnik należy przemnożyć przez powierzchnię mieszkania szacowanego.
g) Jeżeli użytkownik lokalu odmówił podpisu kwitu odczytowego wówczas mieszkanie rozliczane jest wg odczytanych wskazań (na kwicie odczytowym winna być sporządzona odpowiednia adnotacja pracownika odczytującego).
Rozdział IV. Rozliczenie kosztów ogrzewania lokali mieszkalnych w systemie uproszczonym.
§ 5
W budynkach objętych uproszczonym system rozliczeń całość kosztów ogrzewania budynku (łącznie koszty stale i zmienne określone w rozdziale I §2 ust.4 rozlicza się proporcjonalnie do m2 powierzchni użytkowej poszczególnych lokali mieszkalnych.
Rozdział V. Rozliczenie kosztów ogrzewania lokali użytkowych.
§ 6
Rozdział VI. Rozliczenie kosztów podgrzewania wody w lokalach mieszkalnych.
§ 7
Rozdział VII. Rozliczenie kosztów podgrzewania wody w lokalach użytkowych.
§ 8
Rozliczenie kosztów dostawy energii cieplnej do podgrzewania wody w lokalach użytkowych wykonuje się w okresach miesięcznych poprzez wystawienie faktur zgodnie z umowami zawartymi przez spółdzielnię z użytkownikami lokali. Wielkość opłat ustalana jest oddzielnie na każdy miesiąc w oparciu o fakturę dostawcy ciepła zgodnie z następującymi zasadami:
Rozdział VIII. Rozliczenie kosztów ogrzewania i podgrzewu cwu dla lokali mieszkalnych wyposażonych w logotermy.
§ 9
Rozdział IX. Zasady ustalania przedpłat dla lokali mieszkalnych i wykonywania rozliczeń.
§ 10
Centralne ogrzewanie.
§ 11
Ciepła woda.
Rozdział X. Bonifikaty w opłatach za energię cieplną.
§ 12
Jeżeli w okresach rozliczeniowych wystąpią zakłócenia w dostawie energii cieplnej na potrzeby centralnego ogrzewania lub podgrzania wody – użytkownikom lokali przysługują bonifikaty określone w umowie sprzedaży ciepła i uzyskane od dostawcy. Uzyskane bonifikaty rozliczane są proporcjonalnie do zużycia ciepłej wody i powierzchni lokali.
Rozdział XI. Postanowienia końcowe.
§ 13
Postanowienia Regulaminu określone w § 4 ust. 4 pkt 2 będą stosowane do rozliczania kosztów energii cieplnej dla sezonu grzewczego od 1 stycznia 2015 r.
Rada Nadzorcza po dyskusji większością głosów – 13 za, przy 5 głosach przeciwnych i 3 wstrzymujących się od głosowania podjęła uchwałę nr 7/17/2015 r. z dnia 24.02.2015 r. w sprawie zmiany Regulaminu rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
B)
Zastępca prezesa ds. eksploatacji poinformowała ,że do realizacji tego punktu porządku obrad członkowie Rady otrzymali poniższe materiały:
1. projekt uchwały
UCHWAŁA NR …………….
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia ………….2015r.
w sprawie: zmian w opłatach eksploatacyjnych osiedla Skarpa.
Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 4 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie oraz uchwał Nr 1/2015, 2/2015 i 3/2015 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” z dnia 11.02.2015 r. – Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:
§1
Z dniem 31.05.2015 r. likwiduje się składnik opłat eksploatacyjnych odpis na fundusz remontowy wspólny osiedla Skarpa w wysokości
0,70 zł/m2p.uż.
§2
Wprowadza się zmianę wysokości opłaty eksploatacyjnej w pozycji odpis na fundusz remontowy nieruchomości w lokalach mieszkalnych i użytkowych w osiedlu Skarpa wg załączonego zestawienia z dniem 1 czerwca 2015 r.
§3
Z dniem 01.06.2015 r. wprowadza się nowy składnik opłat eksploatacyjnych odpis na wymianę instalacji gazowej w budynkach mieszkalnych osiedlą Skarpą w wysokości 25 zł/lokal/miesiąc (z wyłączeniem budynków przy ulicy Fantastycznej 4, 6, 8; Przedwiośnie 2; Radości 9, 11; Romantyczna 15).
§4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
2. uchwałę RPNO Skarpa
Uchwała Nr l/2015
Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa*
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
z dnia 11.02.2015 r.
w sprawie: odpisu na fundusz remontowy.
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 103 b Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§1
Rada Przedstawicieli Nieruchomości postanawia zlikwidować z dniem 31.05.2015 r. odpis na fundusz remontowy wspólny w wysokości
0,70 zł/m2 po wierzchni mieszkania.
§2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
3. uchwałę RPNO Skarpa
Uchwała Nr 2/2015
Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa”
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
z dnia 11.02.2015 r.
w sprawie: odpisu na fundusz remontów}’.
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 103 b Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
Rada Przedstawicieli Nieruchomości postanawia wprowadzić od dnia 01.06.2015 r. wysokość odpisu na fundusz remontowy nieruchomości wg załączonego zestawienia.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Stawki opłat eksploatacyjnych odpisu na fundusz remontowy nieruchomości OS. SKARPA od dnia 01.06.2015r
os. SKARPA |
lokale mieszkalne |
lokale użytkowe |
|||
odpis na nieruchomość |
odpis na nieruchomość |
odpis od 01.06.2015 r. własnościowe |
odpis od 01.06.2015 r. w najmie |
||
01ES |
Fantastyczna 11 |
0,87 |
0,87 |
– |
– |
02ES |
Sympatyczna 1, 3 |
0,48 |
0,51 |
– |
– |
03ES |
Gościnna 7, 9, 11, 13 |
0,55 |
0,58 |
– |
0,58 |
04ES |
Romantyczna 9 |
0,50 |
0,53 |
– |
– |
05ES |
Romantyczna 15 |
0,12 |
0,25 |
– |
0,25 |
06ES |
Romantyczna 8, 10, 12 |
0,67 |
0,70 |
– |
– |
07ES |
Romantyczna 6 |
0,68 |
0,68 |
– |
– |
08ES |
Przedwiośnie 2 |
0,07 |
0,40 |
– |
0,40 |
09ES |
Fantastyczna 4-8 |
0,07 |
0,40 |
0,40 |
0,40 |
10ES |
Radości 2 – Aldik |
– |
– |
0,12 |
– |
13ES |
Fantastyczna 5, 7, 9, 13, 15 |
0,30 |
0,33 |
– |
0,33 |
14ES |
Fantastyczna 17, 19, 21 |
0,54 |
0,57 |
– |
0,57 |
15ES |
Sympatyczna 12, 14, 16 |
0,52 |
0,55 |
– |
0,55 |
16ES |
Sympatyczna 8, 10 |
0,50 |
0,50 |
– |
0,50 |
17ES |
Sympatyczna 2, 4 |
0,47 |
0,47 |
– |
0,47 |
18ES |
Radości 14 |
0,87 |
0,87 |
– |
– |
19ES |
Gościnna 1, 3, 5, 15 |
0,40 |
0,43 |
– |
– |
20ES |
Romantyczna 17, 19 |
0,30 |
0,30 |
– |
0,30 |
21ES |
Przedwiośnie 1, 3, 7 |
0,55 |
0,63 |
– |
– |
4. uchwałę RPNO Skarpa
Uchwała Nr 3/2015
Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa”
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
z dnia 11.02.2015 r.
w sprawie: odpisu na fundusz remontowy.
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” ; w Lublinie działając na podstawie § 103 b Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§1
Rada Przedstawicieli Nieruchomości postanawia wprowadzić od dnia 01.06.2015 r. nowy składnik opłat eksploatacyjnych „wymiana instalacji gazowej” w budynkach osiedla Skarpa (z wyłączeniem budynków przy ulicy Fantastycznej 4, 6, 8; Przedwiośnie 2; Radości 9, 11 Romantyczna 15) w wysokości 25 zł/lokal/miesiąc. Odpis dotyczy lokali mieszkalnych.
§2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Zarząd Spółdzielni wnosi do Rady Nadzorczej o podjęcie uchwały zawartej w przygotowanym projekcie bez § 3 tj.
„ Z dniem 01.06.2015 r. wprowadza się nowy składnik opłat eksploatacyjnych odpis na wymianę instalacji gazowej w budynkach mieszkalnych osiedlą Skarpą w wysokości 25 zł/lokal/miesiąc (z wyłączeniem budynków przy ulicy Fantastycznej 4, 6, 8; Przedwiośnie 2; Radości 9, 11; Romantyczna 15)”.
Na dzień dzisiejszy nie ma wymaganej przepisami ilości wyrażonej zgody przez 100% właścicieli w ani jednej nieruchomości w osiedlu Skarpa – zgody niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę – wymianę instalacji gazowej. Nie ma więc potrzeby zbierania środków finansowych na ten cel.
Rada Nadzorcza po dyskusji większością głosów – 17 za, przy 4 wstrzymujących się od głosowania podjęła uchwałę następującej treści:
Uchwała Nr 6/58/2015
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 24.02.2015r.
w sprawie: zmian w opłatach eksploatacyjnych osiedla Skarpa.
Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 4 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie oraz uchwał Nr 1/2015, 2/2015 i 3/2015 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” z dnia 11.02.2015 r. – Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:
§ 1
Z dniem 31.05.2015 r. likwiduje się składnik opłat eksploatacyjnych odpis na fundusz remontowy wspólny osiedla Skarpa w wysokości
0,70 zł/m2p.uż.
§ 2
Wprowadza się zmianę wysokości opłaty eksploatacyjnej w pozycji odpis na fundusz remontowy nieruchomości w lokalach mieszkalnych i użytkowych w osiedlu Skarpa wg załączonego zestawienia z dniem 1 czerwca 2015 r.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
w Lublinie.
Ad. 4
Przewodniczący poinformował ,że prezydium na posiedzeniu w dniu 17.02.2015 r. sporządziło sprawozdanie z działalności w 2014 r. w brzmieniu:
S P R A W O Z D A N I E
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z działalności w 2014 roku
Zgodnie z przepisami ustawy – Prawo spółdzielcze, ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i Statutu naszej Spółdzielni, Rada Nadzorcza przedstawia członkom Spółdzielni sprawozdanie ze swej działalności w roku 2014.
Rada Nadzorcza w roku 2014 pracowała w składzie:
– Andrzej Turski – przewodniczący Rady Nadzorczej,
– Jerzy Kaczmarski – zastępca przewodniczącego Rady,
– Tadeusz Mazurek – zastępca przewodniczącego Rady,
– Danuta Przybyś-Ziemba – sekretarz Rady,
– Zbigniew Gontarz – przewodniczący Komisji Rewizyjnej,
– Michał Kołczewski – przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji
– Jerzy Kutyła – przewodniczący Komisji Społeczno – Samorządowej,
– Wiesław Augustowski, Elżbieta Betka, Krzysztof Bara, Elmira Brzozowska, Stefania Chodkiewicz, Grażyna Henkiel, Teresa Husarek, Roman Janczarek, Ryszard Klech, Barbara Rupczewska, Janina Samborska, Dariusz Siwek, Dorota Szyszkowska, Waldemar Żak – członkowie Rady.
W roku 2014 Rada Nadzorcza pracowała w oparciu o plany pracy wynikające z aktualnego zakresu działania Rady oraz zajmowała się rozwiązywaniem bieżących problemów będących w kompetencji Rady Nadzorczej.
W roku sprawozdawczym 2014 Rada Nadzorcza odbyła 12 protokołowanych posiedzeń plenarnych, 11 posiedzeń prezydium oraz 16 posiedzeń komisji. W trakcie posiedzeń rozpatrywała sprawy związane z funkcjonowaniem spółdzielni zgłoszone przez Zarząd, organy samorządowe oraz członków. Decyzje w poszczególnych sprawach podejmowano w oparciu o przygotowane materiały poddane analizie przez merytoryczne komisje Rady.
Realizując zadania zawarte w § 87 ust. 1 Statutu, Rada Nadzorcza uchwaliła plan finansowo-gospodarczy Spółdzielni i jej strukturę organizacyjną na 2015 r.
Oceniała realizację wniosków zgłoszonych na Walnym Zgromadzeniu przeprowadzonym w częściach w dniach od 12.05.2014 r. do
09.06.2014 r.
Rada Nadzorcza na bieżąco, po zakończeniu każdego kwartału, analizowała wyniki gospodarcze Spółdzielni oraz oceniała pracę Zarządu. Działania te stanowiły podstawę do podejmowania decyzji o wysokości premii dla poszczególnych Członków Zarządu.
Zgodnie z zawartymi w § 87 Statutu kompetencjami, Rada Nadzorcza w 2014 r. dokonała:
Rozpatrywała w formie opinii dla Walnego Zgromadzenia:
Nadwyżkę bilansową za 2013 r. w wysokości 1.089.998,28 zł przeznaczyć na:
1) kwotę 319.104,53 zł stanowiącą nadwyżkę przychodów nad kosztami na pozostałej działalności operacyjno-finansowej wypracowanej bezpośrednio w osiedlach Spółdzielni przeznaczyć na dofinansowanie funduszu remontowego zasobów mieszkaniowych danego osiedla – załącznik nr 1 do uchwały,
2) kwotę 208.500,11zł stanowiącą nadwyżkę przychodów nad kosztami obejmującą pozostałą działalność operacyjną i finansową, którą nie można bezpośrednio zakwalifikować do danego osiedla, przeznaczyć na dofinansowanie funduszu remontowego wszystkich zasobów mieszkaniowych – załącznik nr 2 do uchwały,
3) kwotę 562.393,64 zł stanowiącą nadwyżkę przychodów nad kosztami na działalności gospodarczej rozliczyć w roku następnym (rozliczenie międzyokresowe).
Działka oznaczona nr 24/15, będąca własnością Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, została zagospodarowana zgodnie z planem realizacyjnym osiedla i pozwoleniem na budowę. Warunki techniczne terenu, w tym przebiegające przez przedmiotową działkę uzbrojenie podziemne (sieć wodociągowa, cieplna, telefoniczna i oświetleniowa), uniemożliwiają lokalizację kiosków na przewidzianym terenie. Przebudowa sieci wymagałaby przeprojektowania i przeprowadzenia kosztownych i uciążliwych dla mieszkańców osiedla robót.
Ponadto, określona przez Radę Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa w piśmie z dnia 15 maja 2013 r. powierzchnia terenu przewidziana pod dzierżawę, tj. ok. 45m2, jest zbyt mała dla zlokalizowania i funkcjonowania 5 kiosków handlowych.
Nadmienić również należy, że mieszkańcy budynku przy ulicy Fantastycznej 21 na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 24 maja 2013 r. złożyli protest przeciwko lokalizacji kiosków w tym rejonie w obawie powrotu targowiska handlowego w bezpośrednim sąsiedztwie ich nieruchomości.
Rada Nadzorcza, na podstawie § 5 ust. 4 Zasad wynagradzania Członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, po dokonaniu oceny pracy członków Zarządu w 2013 roku, biorąc pod uwagę biorąc pod uwagę przede wszystkim zakończenie spłaty kredytów zaciągniętych przed 15 laty, na zasadach określonych w ugodzie z PKO BP, w wyniku której umorzono kwotę około 2.000.000 zł tytułem odsetek należnych bankowi a także wyniki działalności gospodarczo – finansowej za trzy kwartały 2013 r., wyniki kontroli przeprowadzonych przez: Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie, biegłego rewidenta badającego sprawozdanie finansowe Spółdzielni, Urząd Skarbowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Państwową Inspekcję Pracy, Bank PKO BP oraz Departament Rolnictwa i Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie – postanowiła przyznać za IV kwartał 2013 r. dla członków Zarządu Spółdzielni premię w wysokości 30 %.
Dokonała zmian w:
2. Przyznanie premii, o której mowa w ust. 1 następuje na ostatnim posiedzeniu w kwartale po ocenie działalności gospodarczo – finansowej za poprzedni kwartał i bieżącej działalności”.
Nie uwzględniła propozycji zmiany Zasad wynagradzania Członków Zarządu zgłoszonej na XI części Walnego Zgromadzenia w brzmieniu:
„Wnoszę o zmianę w Załączniku Nr l do uchwały Nr 33 /3 /2007 Rady Nadzorczej S.M. w § 5 pkt 4 polegającą na dopisaniu po słowach „W wypadku braku zadań premiowych na dany kwartał przyznanie premii następuje uznaniowo” , słów „maksymalnie do 10 % wynagrodzenia zasadniczego.” gdyż wnioskodawczyni błędnie przyjęła, że członkom Zarządu przyznawana jest premia zadaniowa”.
Uchwała, na którą powołała się wnioskodawczyni, została zmieniona uchwałą nr 56/7/2014 Rady Nadzorczej SM „Czuby”, zgodnie z którą członkom Zarządu przyznawana jest premia bez konieczności wyznaczania zadań do wykonania w danym kwartale roku kalendarzowego. Ponadto zaproponowane we wniosku uregulowanie jest sprzeczne z art. 9 § 3 i § 4 Kodeksu pracy, stwierdzającym, że postanowienia regulaminów i statutów nie mogą być mniej korzystne niż postanowienia układów zbiorowych pracy.
Nie uwzględniła propozycji zmiany zgłoszonej przez Waldemara Żaka dot. odstąpienia Rady Nadzorczej od przyznawania członkom Zarządu premii kwartalnej określonej w § 5 i włączenia jej do płacy zasadniczej.
Rada Nadzorcza nie uznała za zasadne włączanie premii do płacy zasadniczej. Proponowana zmiana pozbawiłaby wpływu organów samorządowych na wysokość wynagrodzenia członków Zarządu związanego z kwartalną oceną pracy.
W aktualnym stanie prawnym (przepisy wewnętrzne Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie) brak jest możliwości włączenia premii uznaniowej do płacy zasadniczej.
Nie uwzględniła propozycji zmiany Regulaminu zgłoszonej na XI części Walnego Zgromadzeniu dot. uzupełnienia zapisu w § 21 ust. 5 o wyrazy: „i tablicach ogłoszeń na osiedlu i w nieruchomościach”.
Umieszczenie w Regulaminie zaproponowanej zmiany wiązałoby się z koniecznością ponoszenia dodatkowych kosztów przez nieruchomości i dodatkowego codziennego angażowania pracowników do sprawdzania i uzupełniania brakujących uchwał.
Nie uwzględniła propozycji zmiany zgłoszonej na V części Walnego Zgromadzenia dot. uzupełnienia regulaminu o słowa „co tygodniowego sprzątania klatek przez mieszkańców z uwzględnieniem udziału w sprzątaniu parteru (udział mieszkańców mieszkających poza parterem)” Nie ma możliwości wyegzekwowania powyższego obowiązku od wszystkich mieszkańców. Znaczna część mieszkańców nie sprząta nawet części klatki schodowej bezpośrednio przed mieszkaniem.
– nieruchomości służące prowadzonej przez Spółdzielnię działalności administracyjnej, działalności kulturalno-oświatowej,
– lokale użytkowe wynajmowane i usytuowane w budynkach mieszkalnych i wolnostojących,
– tereny niezabudowane przeznaczone pod ciągi komunikacyjne, ogólnodostępne parkingi, place zabaw, boiska osiedlowe, tereny zielone itp.,
– dzierżawione tereny pod obiekty handlowo-usługowe,
– inne (w przypadku ujawnienia) zgodnie z załącznikiem do niniejszej uchwały.
W dniu 16.12.2014 r. uchwaliła zmianę zapisu w § 4 ust. 4 pkt 2 Regulaminu nadając mu brzmienie:
„2) Koszty zmienne określone wg rozdziału I § 2 ust. 4 pkt 1 lit. b rozlicza się proporcjonalnie do wskazań podzielników kosztów c.o. zainstalowanych w poszczególnych mieszkaniach wg następujących zasad:
a)
– 20% kosztów zmiennych przypadających na lokale mieszkalne wyposażone w podzielniki wyparkowe,
– 40% kosztów zmiennych przypadających na lokale mieszkalne wyposażone w podzielniki elektroniczne, rozliczane jest proporcjonalnie do m2 powierzchni użytkowej (opłata niezależna od zużycia, obejmująca min. ogrzewanie pomieszczeń wspólnych, przenikanie ciepła przez przegrody, piony instalacji c.o., ogrzewanie łazienek),
b)
– 80% kosztów zmiennych przypadających na lokale mieszkalne wyposażone w podzielniki wyparkowe,
– 60% kosztów zmiennych przypadających na lokale mieszkalne wyposażone w podzielniki elektroniczne, rozliczane jest proporcjonalnie do wskazań podzielników kosztów c.o. w mieszkaniach.”
Nie uwzględniła w Regulaminie propozycji zmiany zgłoszonej na V części Walnego Zgromadzenia dot.: „Wnioskuję o likwidację wymienników ciepła, gdyż nie spełniają właściwej roli w prawidłowym naliczaniu należności za ogrzewanie mieszkania. Jest to oszukańczy sposób. Nadmieniam, że nie wszystkie spółdzielnie posiadają. Nie naklejać ogłoszeń i informacji na szybach wejściowych i drzwiach do klatek. Nie ma komu potem tego zmywać” .
Realizacja wniosku jest możliwa w przypadku spełnienia wymogów zawartych w § 3 ust. 2 pkt 2 obowiązującego Regulaminie rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody.
– nakładki elektroniczne służą do przesyłu radiowego danych z wodomierzy. W przypadku wadliwego działania nakładek elektronicznych Użytkownik lokalu ma obowiązek umożliwić dokonanie odczytów kontrolnych wodomierzy w mieszkaniu,
– członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) wnosi – wraz z pozostałymi opłatami za korzystanie z lokalu – opłaty w postaci zaliczek miesięcznych obliczonych przez Spółdzielnię w sposób następujący:
a) zużycie zimnej wody, wynikające z iloczynu indywidualnego średniomiesięcznego zużycia wody w lokalu w poprzednim roku kalendarzowym i ceny urzędowej MPWiK za dostarczoną wodę i odprowadzenie ścieków,
b) za podgrzanie wody, wynikające z iloczynu średniomiesięcznej ilości zużytej ciepłej wody w poprzednim roku kalendarzowym i ceny podgrzania 1 m3, wyliczonej na podstawie kosztów podgrzania w poprzednim roku dla danego budynku/budynków.
– w przypadku zgłoszenia przez użytkownika uszkodzenia wodomierza, podstawą do rozliczenia zużycia wody do dnia wymiany wodomierza jest średnie zużycie wody wykazywane przez ten wodomierz z poprzednich czterech okresów rozliczeniowych.
Wadliwość wodomierza winna być potwierdzona ekspertyzą właściwego urzędu, którą zleca Spółdzielnia na pisemny wniosek użytkownika lokalu. Przy potwierdzeniu prawidłowej pracy urządzenia koszt ekspertyzy ponosi użytkownik lokalu. W przypadku stwierdzenia wadliwych wskazań wodomierza koszt ekspertyzy i wymiany lub naprawy
urządzenia w okresie gwarancji ponosi dostawca wodomierzy, a po upływie okresu gwarancji koszty są pokrywane z funduszu remontowego,
– do obowiązków Spółdzielni należy dokonywanie okresowych legalizacji i wymiany wodomierzy w ramach środków funduszu remontowego (okres ważności legalizacji dla wodomierzy wynosi 5 lat zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 07.01.2008 r w sprawie prawnej kontroli metrologicznej przyrządów pomiarowych (Dz.U. z 2008 r. nr 5, poz. 29 z późn. zmianami),
– członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) obowiązany jest sprawdzać na bieżąco działanie wodomierza, a zauważone nieprawidłowości w działaniu wodomierza (np. brak wskazań zużycia wody) zgłaszać niezwłocznie do administracji osiedla, oraz w terminach podanych przez Spółdzielnię udostępnić lokal dla dokonania kontroli, naprawy, legalizacji lub wymiany wodomierza.
Nie uwzględniła w Regulaminie zmian zgłoszonych na VI i XX części Walnego Zgromadzenia w brzmieniu:
„Zgłaszam wniosek o zmianę, zapisu w regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM “CZUBY” w Lublinie, w rozdziale V § 14 pkt 1
1) Powstały niedobór (koszty) w bilansie zużycia wody w osiedlu wynikający z różnic wskazań wodomierzy głównych (wg których Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” rozlicza się z dostawcą wody) a sumą wynikającą ze wskazań wodomierzy indywidualnych i sumą norm w mieszkaniach nieopomiarowanych, obciąża koszty poszczególnych lokali nieopomiarowanych.
(Ponoszenie kosztów za powstały niedobór, zmotywuje właścicieli lokali nieopomiarowanych do opomiarowania i niedoboru nie będzie).”
„Zgłaszam wniosek o zmianę, zapisu w regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „CZUBY” w Lublinie, w rozdziale V § 13 pkt 1 p.pkt a i b
l. W odniesieniu do lokali niewyposażonych w indywidualne wodomierze, bądź wyposażonych w wodomierze, dla których upłynął termin legalizacji i członek uniemożliwił ich wymianę, członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) zobowiązany jest:
a) wnosić opłaty za zimną wodę w wysokości zryczałtowanej 20 m3 na l osobę miesięcznie,
b) wnosić opłaty za podgrzanie wody w wysokości zryczałtowanej 10 m3 na l osobę miesięcznie.”
„Zgłaszam do Walnego Zgromadzenia obradującego w dniu 6.06.2014 r. wniosek o rozliczanie niebilansującej się wody, zgodnie ze wskazaniami opomiarowania. Takie rozliczenia – w związku z zamontowaniem liczników z odczytem radiowym – powinny być robione dla każdej nieruchomości odrębnie.”
Brak jest podstaw prawnych do wprowadzeni zaproponowanych uregulowań do Regulaminu.
„Zobowiązuje się Radę Nadzorczą do zmiany w regulaminie odpłatności za kserokopie dokumentów do wys. 0,15 zł. za stronę, jak w zakładach usługowych.
Spółdzielnia za nasze pieniądze zatrudnia archiwistę, który bez dodatkowej opłaty ma obowiązek wyszukać żądane dokumenty, jak i pracownika ds. organów samorządowych.
Żądanie dla nich dodatkowych opłat za wyszukanie dokumentu jest bezprawiem.
Obecny koszt odbitki ksero w wys. 1 zł. ma jedynie na celu ograniczenie naszych praw do pozyskania dokumentów, wynikający z art. 81 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, powoduje osiąganie przez Spółdzielnia korzyści majątkowych, czego zabrania art. 1 ust. 11 usm.”
Większość dokumentów wewnętrznych spółdzielni (statut, regulaminy, protokoły organów samorządowych) dla członków udostępniana jest nieodpłatnie a także dostępna jest na stronie internetowej spółdzielni– www.sm.czuby.lublin.pl.
Odpłatność dotyczy pozostałych dokumentów udostępnianych członkom na żądanie. Udostępnienie dokumentów na żądanie łączy się z ich wyszukaniem i przygotowaniem uwzględniającym wymogi obowiązującego prawa (dane osobowe)
Każda czynność sporządzenia kserokopii dokumentu dla członka Spółdzielni jest dodatkową czynnością pracownika danego działu, poza normalnym tokiem pracy, bez dodatkowego wynagrodzenia.
„W regulaminie wynajmu pomieszczeń wspólnych nieruchomości (załącznik do uchwały nr 1/4/2013 Rady Nadzorczej) wykreślić pkt. 2 w § 1 gdyż on praktycznie eliminuje wynajem lokali i jest niezgodny z ogólnymi ułatwieniami w działalności gospodarczej – kto zechce zbierać np. 200 podpisów mieszkańców aby wynająć najmniejsze jakieś pomieszczenie. Jest to nierealne , uciążliwe i wstydliwe . Ludzie nie chcą otwierać mieszkań, ich to nie obchodzi. Jest to niezmiernie upokarzające”
Pomieszczenia wspólne stanowią współwłasność wszystkich właścicieli lokali wyodrębnionych i spółdzielni, wynajem pomieszczenia wspólnego jest czynnością przekraczającą zwykły zarząd, co z punktu widzenia prawa cywilnego oznacza, że zgodę na wynajem takiego pomieszczenia muszą wyrazić wszyscy współwłaściciele, do których należą udziały w tej nieruchomości.
„Walne Zgromadzenie zobowiązuje Zarząd SM Czuby do przygotowania projektu zmiany Walnego Zgromadzenia, w którym będzie zapis o następującej treści: – „przebieg Walnego Zgromadzenia utrwala się za pomocą urządzeń rejestrujących dźwięk, o czym informuje przewodniczący zebrania prowadzący obrady Walnego Zgromadzenia”
Nie umieściła w projekcie uchwały w sprawie zmian Regulaminu Walnego Zgromadzenia propozycji zgłoszonej na XII części Walnego Zgromadzenia w brzmieniu:
„Walne Zgromadzenie z Osiedla Błonie zobowiązuje Zarząd do nagrywania posiedzeń organów samorządowych w celu sporządzania Protokołów z zapisu dźwiękowego odzwierciedlającego ich faktyczny przebieg”.
Rada Nadzorcza uznała, że protokoły z posiedzeń organów samorządowych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie sporządzane są z należytą starannością, w oparciu o następujące przepisy: art. 41 ustawy Prawo spółdzielcze, § 80 Statutu Spółdzielni, § 22 Regulaminu Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, § 28 Regulaminu Rady Nadzorczej, § 22 Regulaminu Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie i zasad ich wynagradzania.
W żadnym z przytoczonych dokumentów nie ma przepisu, który nakładałby na Spółdzielnię obowiązek sporządzania protokołów z posiedzeń na podstawie nagrań dźwiękowych.
Ponadto przyjęcie do realizacji zgłoszonych wniosków wiązałoby się z koniecznością zabezpieczenia pomieszczenia do archiwizowania nagrań, zabezpieczenia urządzenia do ich odtwarzania i pracownika do jego obsługi.
Rada Nadzorcza nie umieściła w projekcie uchwały Walnego Zgromadzenia w sprawie zmian statutu proponowanej zmiany. Zgłoszona propozycja narusza zasadę równości członków Spółdzielni wyrażoną w art. 18 § 1 ustawy Prawo spółdzielcze. Wszelkie ograniczenia tej zasady muszą być uregulowane w ustawie. Jedyne takie ograniczenie wynika z treści przepisu art. 82 ust. 2 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, zgodnie z którym w skład rady nadzorczej spółdzielni mieszkaniowej nie mogą wchodzić osoby, będące pracownikami spółdzielni. Ustawodawca nie wprowadził możliwości ograniczenia uczestnictwa pracowników-członków spółdzielni w innych organach spółdzielni, takich jak np. rada przedstawicieli nieruchomości osiedla.
1. Opinie prawne – przewodniczącemu Rady i przewodniczącym komisji.
2. Projekty uchwał – wszyscy członkowie Rady.
3. Regulaminy – postanowienia które zamierzamy zmienia – wszystkim członkom Rady.
4. Odwołania członków – przewodniczącemu Rady i przewodniczącym komisji.
5. Pisma członków – przewodniczącemu Rady i przewodniczącym komisji.
6. Uchwały Rad Przedstawicieli Nieruchomooci Osiedla – przewodniczącemu Rady i przewodniczącym komisji
7. Wykazy wniosków – wnioski poz. skierowane do rozpatrzenia – wszystkim członkom Rady
8. Analizy działalności gospodarczo – finansowej, inne analizy i zestawienia – wszystkim członkom Rady.
9. Materiały dotyczące spraw członkowskich (wykluczenia, wykreślenia, podjecia uchwały o wystąpienie z powództwem cywilnym o nakazie sprzedaży – przedstawiane na posiedzeniu przez pracownika działu członkowsko – mieszkaniowego) – przewodniczącemu Rady.
10. Zawiadomienia o posiedzeniu Rady i komisji – wszystkim członkom za poorednictwem pracowników administracji.
Zatwierdziła:
1. Uchwałą nr 47/70/2014 r. z dnia 18.03.2014 r. w części dotyczącej rzeczowego planu remontów mienia spółdzielni na 2014 r. – poprzez rozszerzenie zakresu robót w pozycji:
– Os. Skarpa – docieplenie budynku ul. Przytulna 4
– Os. Ruta – docieplenie budynku ul. Watykańska 4 i części Watykańska 6.
2. Uchwałą Nr 54 /72 /2014 z dnia 7.05.2014 r. w części dotyczącej: załącznika nr l „Plan kosztów zarządzania na 2014 r”. poprzez zwiększenie poz. 3. „Wynagrodzenia bezosobowe” do kwoty 35.000 zł.
W osiedlu Skarpa:
– w dniu 18.02.2014 r. wprowadzono zmianę wysokości opłat eksploatacyjnych w pozycji działalność kulturalno – oświatowa w osiedlu Skarpa w lokalach mieszkalnych i użytkowych własnościowych i wyodrębnionych z kwoty 2,50 zł/lokal na 4,00 zł/lokal z dniem 1 czerwca 2014 r.
W osiedlu Widok:
– w dniu 24.06.2014 r. wprowadzono zmianę wysokości opłaty eksploatacyjnej w pozycji odpis na fundusz remontowy nieruchomości 24EW ul. Bursztynowa 37 w osiedlu Widok z kwoty 0,50 zł/m2 na 0,83 zł/m2 z dniem 1 października 2014 r.
Analizowała poniższe zagadnienia:
3) Pozostawienie funkcji pod obiekty oświatowe, w szczególności przeznaczone pod przedszkole i żłobek. Potrzeby w tym zakresie są bardzo duże, ponieważ na terenie osiedla Błonie nie ma żadnego przedszkola Wydziału Oświaty, nie ma też żadnego żłobka. Najbliższa placówka oświatowa typu żłobek znajduje się przy ul. Wileńskiej. Na terenie dzielnicy Czuby mamy coraz więcej młodych ludzi z małymi dziećmi i żadnych perspektyw rozwoju infrastruktury oświatowej. Praktycznie, przewidziane w ubiegłych latach rezerwy terenowe zostały już zabudowane przez developerów. Wprowadzenie budynków mieszkalnych w tym rejonie będzie skutkowało kolejnymi konfliktami – podobnie jak przy budowie osiedla Wiśniowy Sad przy ul. Dziewanny i Różanej. Wspólnoty grodzą swoje tereny, nie posiadają odpowiednich dojazdów ani wystarczającej ilości parkingów. Parkują samochody na parkingach istniejących budynków skutecznie je blokując.
Osiedle Skarpa
2. Kompleksowy remont nawierzchni asfaltowej jezdni i alejek wraz z budową miejsc postojowych na całej długości ul. Gościnnej.
3. Kompleksowy remont schodów terenowych prowadzących od Alei Młodości do:
a) domków jednorodzinnych przy ul. Gościnnej 60-76 (działka nr 33/7),
b) budynku przy ul. Romantycznej 9 (działka nr 33/7).
4. Remont głównego ciągu pieszego Alei Młodości i Alei Marzeń.
Osiedle Ruta
1. Remont i przebudowa ulicy Dziewanny i Różanej (oraz łącznika) – poszerzenie i budowa miejsc postojowych wzdłuż tych ulic, mających na celu poprawę bezpieczeństwa i drożności komunikacyjnej osiedla.
2. Remont istniejącego i wykonanie brakującego odcinka głównego ciągu pieszego od ul. Różanej do kładki nad ul. Filaretów wraz z wykonaniem przejścia dla pieszych do przychodni zdrowia przy ul. Jutrzenki (miejsce bardzo niebezpieczne – namalowanie pasów, ustawienie znaków drogowych).
3. Wyprofilowanie zakrętu (bardzo niebezpiecznego) na ul. Jutrzenki w okolicach przychodni zdrowia.
4. Budowa zejścia do wąwozu rekreacyjnego (łącznie ze ścieżką rowerową) w kierunku LSM za budynkami przy ul. Różanej 20 i 22
5. Budowa miejsc parkingowych dla ok. 25 samochodów naprzeciw budynku przy ul. Różanej 17.
6. Ułożenie chodnika wzdłuż ul. Jutrzenki od budynku ul. Różana 7 do skrzyżowania z ul. Różaną.
Osiedle Łęgi
1. Remont ul. Wiklinowej wraz z budową dodatkowych miejsc postojowych na działce 48/3 i 47/2.
2. Remont ul. Biedronki stanowiącej jedyny dojazd do zespołu szkół. Duże natężenie ruchu przy złym stanie nawierzchni stwarza ogromne zagrożenie dla ich użytkowników.
3. Budowa dodatkowych miejsc parkingowych przy ul. Bocianiej (działka 23/6 – równolegle do osi ulicy, wzdłuż ul. Jana Pawła II i działka 5/14 – rozbudowa istniejącego pola parkingowego przy zespole garażowym).
4. Budowa chodnika wzdłuż ul. Biedronki na dz. nr 48/3 na wysokości budynku garażowego przy ul. Biedronki 2a,b,c.
5. Wykonanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic J. Pawła II i Tymiankowej.
6. Wykonanie ekranów akustycznych wzdłuż ul. J. Pawła II na wysokości budynku przy ul. Tymiankowej 48.
Osiedle Widok
1. Budowa chodnika do wąwozu Jana Pawła II od ul. Szmaragdowej – równolegle do ogrodzenia Przedszkola nr 63.
2. Budowa miejsc postojowych wzdłuż ul. Szmaragdowej 30 i 34 oraz pomiędzy ul. J. Pawła II i Szmaragdową.
3. Remont sięgacza z miejscami postojowymi od ulicy Bursztynowej do Bursztynowej 31 – 35.
4. Remont sięgacza z chodnikiem i miejscami postojowymi od ulicy Szmaragdowej do Szmaragdowej 30 i 34.
Osiedle Poręba
1. Wykonanie zjazdu dla wózków na wybudowanych schodach od ulicy Szafirowej do Parku im. Jana Pawła II.
2. Wybudowanie brakującego fragmentu ścieżki rowerowej biegnącej od Al. Kraśnickiej wzdłuż ul. Jana Pawła II – na odcinku od pawilonu „LIDL” do ścieżki rowerowej w Parku im. Jana Pawła II.
3. Wybudowanie dodatkowego pasa ruchu na ulicy Jana Pawła II dla pojazdów wyjeżdżających z osiedla ulicą Szafirową przy prawo-skręcie za skrzyżowaniem tych ulic.
4. Zamontowanie progów zwalniających na ulicach Nefrytowej, Agatowej, Szafirowej, Turkusowej.
5. Dokończenie rozpoczętej Budowy chodnika od Parku im. Jana Pawła II i Szkoły Podstawowej Nr 51 do ulicy Turkusowej.
6. Opracowanie i wykonanie jednolitego projektu organizacji ruchu pojazdów na terenie całego osiedla „Poręba”.
7. Uporządkowanie i zagospodarowanie terenów miejskich przylegających do terenu osiedla „Poręba” pomiędzy ul. Jana Pawła II a ulicami: Szafirową, Perłową, Agatową.
8. Remont ul. Perłowej wraz z budowa zatok postojowych przy ulicy Perłowej i Agatowej.
Osiedle Błonie
1. Wykonanie zjazdu na wózki inwalidzkie przy schodach prowadzących do przystanku (Kawaleryjska – Herbowa) ul. Armii Krajowej.
2. Remont chodnika pomiędzy pawilonem Kawaleryjska 20 a Herbową.
3. Wykonanie zejścia do przystanku ZTM przy ul. Orkana na wysokości Rycerskiej 2.
4. Wykonanie przejścia podziemnego pod ul. Orkana (Szaserów – Kaczeńcowa).
5. Wykonanie siłowni zewnętrznej na terenie osiedla.
6. Budowa parkingu w rejonie budynku biblioteki przy ul. Szaserów.
Rozpatrzyła w ramach postępowania wewnątrzspółdzielczego:
* Odwołanie członków Spółdzielni od uchwały nr 13/2014 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” SM „Czuby” w Lublinie z dnia 30 czerwca 2014 r. w sprawie wymiany podzielników c.o. z wyparkowych na elektroniczne z odczytem drogą radiową w nieruchomości ES 13.
Rada Nadzorcza postanowiła utrzymać w mocy uchwałę nr 13/2014 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” SM „Czuby” w Lublinie z dnia 30 czerwca 2014 r. w sprawie wymiany podzielników c.o. z wyparkowych na elektroniczne z odczytem drogą radiową w nieruchomości ES 13.
Członkowie Spółdzielni zaskarżyli uchwałę Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 30 czerwca 2014 r. nr 13/2014 do Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w dacie 04 września 2014 r., zarzucając jej między innymi naruszenie przepisów Konstytucji RP, Kodeksu cywilnego, a także ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.
Wniosek o uchylenie uchwały został złożony z uchybieniem 30-dniowego terminu do jej zaskarżenia, licząc od dnia powzięcia wiadomości o uchwale (§ 21 ust. 5 Regulaminu Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania).
Podjęta uchwała wywieszona była na tablicy ogłoszeń w Administracji Osiedla „Skarpa” oraz na stronie internetowej Spółdzielni www.sm.czuby.lublin.pl (§ 21 ust. 5 wyżej wymienionego regulaminu).
Wnioskodawcy wniosek złożyli po upływie 30 dni, licząc od dnia wywieszenia uchwały, z naruszeniem wyżej wymienionego regulaminu.
* Działając w ramach kompetencji zawartych w § 87 ust. 1 pkt 36 Statutu Spółdzielni Rada Nadzorcza uchyliła uchwałę nr 21/22/2014 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie” SM „Czuby” w Lublinie z dnia 10 listopada 2014 r. w sprawie finansowania kosztów podzielników centralnego ogrzewania w budynkach przy ulicy Ułanów 14 i 16 w Lublinie.
Skarżąca w odwołaniu od uchwały podniosła zarzut nierównego traktowania mieszkańców Spółdzielni i obciążanie ich kosztami, które – w przypadku innych nieruchomości – zostały rozłożone do spłaty w okresie 10 lat. Ponadto skarżąca wskazała, że nikt nie konsultował z mieszkańcami odmiennego sposobu rozliczenia kosztów w zakresie wymiany podzielników c.o., a jednorazowa zapłata w sposób istotny obciąża budżet domowy mieszkańców.
W tych okolicznościach Rada Nadzorcza uznała, że odmienne rozliczenie dwóch budynków mieszkalnych jest niezgodne z zasadami prawa, obowiązującymi w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”. We wszystkich nieruchomościach, w których wprowadzono składnik opłat centralnego ogrzewania: wymiana podzielników kosztów, zastosowano rozliczenie w rocznych abonamentach w okresie 10 lat.
Rozpatrzyła wnioski:
– Osiedla Widok
Z dnia 28.04.2014 r. – wniosek p. Wacława Małeckiego w sprawie zmiany Regulaminu rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „CZUBY” w Lublinie w następującym brzmieniu:
„ Wobec faktu ciągle powiększającej się w rozliczeniu ze zużycia wody tzw. „Wody niczyjej” tj. różnicy pomiędzy wskazaniem wodomierza głównego a sumą wskazań wodomierzy mieszkaniowych wnoszę co następuje:
1. Ograniczenia się do jednego w okresie rozliczeniowym odczytu stanu liczników wodomierzy mieszkaniowych.(z możliwością kontrolnego odczytu w dowolnym terminie)
2. Dokonywania odczytu do trzech miejsc po przecinku i rozliczania do trzech miejsc po przecinku a nie tak jak jest to obecnie dokonywane tylko do pełnych metrów.
Podjęcie działań na rzecz zmiany (z poziomu na pion) montażu wodomierza blokowego.
Obecnie stan istniejący powoduje zaburzenia strumienia wody co skutkuje błędem wskazań wodomierzy mieszkaniowych do 5%.
Dokonywane dotychczas odczyty i nic warte (bo na podstawie nie realnej ceny z okresu poprzedniego) rozliczenia okresowe wody cztery razy w okresie rozliczeniowym z zaokrągleniem do jednostek całkowitych (zamiast zgodnie ze wskazaniami wodomierzy do trzech miejsc po przecinku) są błędem powodującym do 1296-15 % zaniżenie odczytu.
Podjęcie tych działań da wg. obliczeń na własnym lokalu ponad 20% zmniejszenie zużycia wody niczyjej czy gospodarczej. Nie będzie konieczności wymiany wodomierzy o tym samym Q nominalnym i tych samych uwarunkowaniach co do przepływu a z dużą awaryjnością działania (baterie) i to przy dwukrotnie wyższych kosztach. Kosztach ponoszonych co 5 lat.(legalizacja).”
Rada Nadzorcza, po przeanalizowaniu punktów zgłoszonych we wniosku Pana Wacława Małeckiego, nie znalazła podstaw do wprowadzenia proponowanych zmian w Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „CZUBY” w Lublinie.
Poinformowała Radę Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok, że :
Ad. 1. Ograniczenie się do jednego odczytu wodomierzy i rozliczania zużycia wody w ciągu roku może spowodować duże rozbieżności pomiędzy pobieranymi zaliczkami, a faktyczną należnością za zużytą wodę. W przypadku dopłat – może być przyczyną znacznego niezadowolenia mieszkańców.
Ad. 2. Stany wodomierzy na koniec każdego kwartału podawane są do rozliczenia w pełnych metrach (po zaokrągleniu zgodnie z zasadami zaokrągleń). Odczyt wodomierzy do 3-ch miejsc po przecinku znacząco nie wpłynie na niedobór wody w osiedlu. Odczyt dokonywany przez pracowników administracji trwa kilka dni i nie pokrywa się z datą odczytu przez MPWiK.
Ad. 3. Wodomierz budynkowy zamontowany w wydzielonym pomieszczeniu jest własnością MPWiK. Sposób montażu (zgodnie z warunkami technicznymi) oraz dobór klasy i średnicy wodomierza leży po stronie MPWiK.
2) – 62 wniosków w sprawie pozbawienia członkostwa przez wykreślenie ze Spółdzielni, podejmując uchwały na podstawie § 69 statutu.
3) – 42 wnioski o upoważnienie Zarządu do wytoczenia powództwa do Sądu o nakazanie sprzedaży w drodze licytacji spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu, podejmując przedmiotową uchwałę:
– w 26 przypadkach podjęła uchwały,
– w 16 przypadkach postanowiła odroczyć termin rozpatrzenia wniosku, dając możliwość członkom wywiązania się ze złożonego zobowiązania o spłacie zadłużenia.
Rada Nadzorcza rozpatrzyła wszystkie pisma skierowane do niej przez członków Spółdzielni. W ramach specjalnie organizowanych przyjęć rozwiązywała różne problemy zgłaszane przez członków Spółdzielni.
W posiedzeniach Rady Nadzorczej brali udział członkowie Spółdzielni zamieszkali w Osiedlu „Skarpa” i „Ruta”.
Kierowane przez Radę Nadzorczą do Zarządu Spółdzielni wnioski zostały przez Zarząd przyjęte do realizacji, a większość z nich zrealizowano.
Przedkładając powyższe sprawozdanie w ujęciu syntetycznym informujemy, iż członkowie Rady Nadzorczej, będący jednocześnie członkami organów samorządowych w poszczególnych osiedlach, w sposób bardziej szczegółowy i na bieżąco informowali te gremia o podejmowanych decyzjach dot. danego osiedla.
Członkowie Spółdzielni powiadamiani byli:
– o terminach posiedzeń Rady Nadzorczej poprzez wywieszenie najpóźniej na 7 dni przed posiedzeniem zawiadomienia na tablicach ogłoszeń w siedzibie Zarządu i Administracji Osiedla,
– o uchwałach podjętych przez Radę Nadzorczą (uchwały zgodnie z § 89 ust. 3 Statutu wywieszane były na tablicach ogłoszeń w budynku Zarządu Spółdzielni a dotyczące osiedli doręczane były Radom Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla),
– o przebiegu obrad posiedzeń Rady Nadzorczej, podjętych decyzjach i uchwałach na
stronie internetowej Spółdzielni – www.sm.czuby.lublin.pl.
Rada Nadzorcza dziękuje za pomoc wszystkim, którym leży na sercu dobro członków Spółdzielni.
Rada Nadzorcza po dyskusji większością głosów – 19 za, przy 1 głosie przeciwnym i 1 wstrzymującym się od głosowania zatwierdziła sprawozdanie z działalności w 2014 r. w wersji przedłożonej powyżej w protokole.
Powyższe sprawozdanie zgodnie z § 79 pkt 2 Statutu zostanie przedłożone do rozpatrzenia Walnemu Zgromadzeniu.
Ad. 5
Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 27.01.2015 r. został przyjęty bez uwag, jednomyślnie – 21 za.
Ad. 6
Rada Nadzorcza zapoznała się z pismem:
Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z powyższym pismem i odpowiedzią skierowana przez spółdzielnię w dniu 12.02.2015 r. na powyższe pismo nie zgłosiła uwag co sposób załatwienia zgłoszonej prośby.
Rada Nadzorcza w odpowiedzi poinformuje w/w ,że podjęła uchwałę nr 7/17/2015 r. z dnia 24.02.2015 r. w sprawie zmiany Regulaminu rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody, w której dostosowano zapisy w § 4 ust. 4 pkt 2 do propozycji zawartych w piśmie w/w.
Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z powyższym pismem i odpowiedzią skierowana przez spółdzielnię w dniu 17.02.2015 r. na powyższe pismo nie zgłosiła uwag co sposób załatwienia zgłoszonej prośby.
Ad. 7
Prezes Zarządu poinformował, że w ramach uchwalonego przez Radę Nadzorczą funduszu płac na rok 2015 z dniem 01.01.2015 r. została dokonana regulacja płac dla pracowników SM „Czuby” . Wnosi do Rady Nadzorczej o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia dla członków Zarządu.
W planie gospodarczo – finansowym na 2015 r. uchwalono wzrost funduszu wynagrodzeń o 4%. w stosunku do funduszu płac w 2014 r.
Przewodniczący Rady Nadzorczej zwrócił się zapytaniem czy są inne wnioski w sprawie zmiany wysokości wynagrodzenia dla członków Zarządu.
Wniosek o podwyższenie wynagrodzenia członkom Zarządu o 4% od 1.01.2015 r. poddał pod głosowanie. Za przyjęciem wniosku do realizacji głosowało 16 członków Rady, przeciw przyjęciu 1 członek, wstrzymało się od głosowania 4 członków.
Rada Nadzorcza po dyskusji podjęła uchwały następującej treści:
– większością głosów – 16 za, przy 1 głosie przeciwnym i 4 wstrzymujących się od głosowania:
W tym miejscu w protokole umieszczono uchwałę nr 3/ 8 /2015 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 24.02.2015 r.
w sprawie: ustalenia wynagrodzenia dla Prezesa Zarządu Spółdzielni.
– większością głosów – 17 za, przy 1 głosie przeciwnym i 3 wstrzymujących się od głosowania:
W tym miejscu w protokole umieszczono uchwałę nr 4/ 9 /2015 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 24.02.2015 r. w sprawie: ustalenia wynagrodzenia dla Z-cy Prezesa Zarządu ds. finansowych – Głównego Księgowego
– większością głosów – 16 za, przy 1 głosie przeciwnym i 4 wstrzymujących się od głosowania
W tym miejscu w protokole umieszczono uchwałę nr 5/ 10 /2015 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 24.02.2015 r. w sprawie: ustalenia wynagrodzenia dla Z-cy Prezesa Zarządu ds. eksploatacji
Ad. 8
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Sekretarz Danuta Przybyś – Ziemba |
Przewodniczący Andrzej Turski |