Protokół Nr 10/2014
z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby
w Lublinie z dnia 28.10.2014 r.
Obecni:
Przewodniczący Rady – Andrzej Turski
Zastępcy przewodniczącego – Tadeusz Mazurek, Jerzy Kaczmarski
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba
Członkowie:
Elżbieta Betka, Chodkiewicz Stefania, Zbigniew Gontarz, Jerzy Kutyła, Ryszard Klech, Waldemar Żak, Grażyna Henkiel, Krzysztof Bara, Michał Kołczewski, Janina Samborska, Barbara Rupczewska, Dariusz Siwek, Wiesław Augustowski, Roman Janczarek, Elmira Brzozowska, Dorota Szyszkowska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Zastępca prezesa ds. eksplantacji – Bożena Zielińska
Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Ad. 1
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował, że porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:
Do przedstawionego porządku obrad nie zgłoszono uwag. Został przyjęty do realizacji jednomyślnie – 20 za.
Ad. 2
Członkowie Rady po zapoznaniu się z poniżej przedstawionymi materiałami:
W regulaminie wynajmu pomieszczeń wspólnych nieruchomości ( załącznik do uchwały nr 1/4/2013 Rady Nadzorczej ) wykreślić pkt. 2 w § 1 gdyż on praktycznie eliminuje wynajem lokali i jest niezgodny z ogólnymi ułatwieniami w działalności gospodarczej – kto zechce zbierać np. 200 podpisów mieszkańców aby wynająć najmniejsze jakieś pomieszczenie. Jest to nierealne , uciążliwe i wstydliwe . Ludzie nie chcą otwierać mieszkań, ich to nie obchodzi. Jest to niezmiernie upokarzające?
Członkowie Rady Nadzorczej po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji jednomyślnie – 20 za, postanowili nie dokonywać zmian w § 1 pkt 2 Regulaminie wynajmu pomieszczeń wspólnych nieruchomości Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby w Lublinie.
Ad. 3
A)
Członkowie Rady Nadzorczej po zapoznaniu się z poniżej przedstawionymi materiałami:
1. Wniosek kierowany do Walnego Zgromadzenia obradującego w 2014 r. w dniu 23 i 26.05.2014 r. członków zamieszkałych w osiedlu Widok,
Walne Zgromadzenie zobowiązuje Radę Nadzorczą do zmiany par. 103 a4 Statutu treści: “pracownicy spółdzielni zamieszkali na terenie osiedla i pracujący w tej samej administracji osiedla nie mogą być wybierani do Rady Przedstawicieli Nieruchomości tego osiedla “.
Uzasadnienie:
Pracownik spółdzielni SM nigdy nie będzie mógł autonomicznie sprawować nadzór jak mówi § 103 b ust. l pkt 4, nad administracją i jej kierownikiem, któremu służbowo podlega – jest to konflikt interesów.
2. Aktualne brzmienie § 103a4 Statutu SM Czuby
3. Stanowisko prawne
Proponowana zmiana Statutu narusza zasadę równości wyrażoną w art. 18 § 1 ustawy Prawo spółdzielcze. Wszelkie ograniczenia tej zasady muszą być uregulowane w ustawie. Jedyne takie ograniczenie wynika z treści przepisu art. 82 ust. 2 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, zgodnie z którym w skład rady nadzorczej spółdzielni mieszkaniowej nie mogą wchodzić osoby, będące pracownikami spółdzielni. Ustawodawca nie wprowadził możliwości ograniczenia uczestnictwa pracowników-członków spółdzielni w innych organach spółdzielni, takich jak np. rada przedstawicieli nieruchomości osiedla.
Członkowie Rady po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez prezesa Zarządu oraz po dyskusji większością głosów – 15 za, przy 3 głosach przeciwnych i 2 głosach wstrzymujących się od głosowania postanowili nie umieszczać zaproponowanej zmiany § 103 a4 statutu w projekcie uchwały na Walne Zgromadzenie w 2015 r.
B)
Członkowie Rady Nadzorczej po zapoznaniu się z poniżej przedstawionymi materiałami:
1. Wniosek kierowany do Walnego Zgromadzenia obradującego w 2014 r. w dniu 26.05.2014 r. członków zamieszkałych w osiedlu Widok,
Walne Zgromadzenie zobowiązuje Zarząd SM Czuby do przygotowania projektu zmiany Walnego Zgromadzenia, w którym będzie zapis o następującej treści: – „przebieg Walnego Zgromadzenia utrwala się za pomocą urządzeń rejestrujących dźwięk, o czym informuje przewodniczący zebrania prowadzący obrady Walnego Zgromadzenia”
Uzasadnienie:
Protokół z obrad walnego zgromadzenia zgodnie z art. 41 ustawy Prawo Spółdzielcze jest obligatoryjny. Obowiązek jego przygotowania spoczywa na organizatorach. Aby protokół mógł być sporządzony z należytą starannością piszący go muszą mieć pełny materiał z jego przebiegu. Tylko zapis audio lub stenogram wykonany przez uprawnioną osobę może być takim materiałem do napisania protokołu z obrad Walnego Zgromadzenia.
2. Aktualnie obowiązujący zapis § 80 Statutu SM Czuby
3 . Aktualnie obowiązujące zapisy Regulaminu Walnego Zgromadzenia
§ 22
§ 23
Oraz
4. Wniosek kierowany do Walnego Zgromadzenia obradującego w 2014 r. w dniu 27.05.2014 r. członków zamieszkałych w osiedlu Błonie,
Walne Zgromadzenie z Osiedla Błonie zobowiązuje Zarząd do nagrywania posiedzeń organów samorządowych w celu sporządzania Protokołów z zapisu dźwiękowego odzwierciedlającego ich faktyczny przebieg.
5. Aktualnie obowiązujące zapisy § 28 Regulaminu Rady Nadzorczej SM Czuby
6. Aktualnie obowiązujące zapisy § 22 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla
7. Ustawa Prawo spółdzielcze
Art. 41. Podejmowanie uchwał zgodnie z porządkiem obrad
§ 3. Z obrad walnego zgromadzenia sporządza się protokół, który powinien być podpisany przez przewodniczącego walnego zgromadzenia oraz przez inne osoby wskazane w statucie.
Członkowie Rady Nadzorczej po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez członków Zarządu oraz po dyskusji większością głosów – 17 za, przy 3 głosach wstrzymujących się od głosowania postanowili:
– nie realizować wniosku dot. przygotowania projektu uchwały w sprawie zmian Regulaminu Walnego Zgromadzenia w którym znalazłby się zapis – „przebieg Walnego Zgromadzenia utrwala się za pomocą urządzeń rejestrujących dźwięk, o czym informuje przewodniczący zebrania prowadzący obrady Walnego Zgromadzenia”
– nie przyjąć do realizacji wniosku dot. zobowiązuje się Zarząd do nagrywania posiedzeń organów samorządowych w celu sporządzania Protokołów z zapisu dźwiękowego odzwierciedlającego ich faktyczny przebieg.
Uzasadnienie:
Protokoły z posiedzeń organów samorządowych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie sporządzane są z należytą starannością, w oparciu o następujące przepisy: art. 41 ustawy Prawo spółdzielcze, § 80 Statutu Spółdzielni, § 22 Regulaminu Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, § 28 Regulaminu Rady Nadzorczej, § 22 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
W żadnym z przytoczonych dokumentów nie ma przepisy , który by nakłada na Spółdzielnię obowiązku sporządzania protokołów z posiedzeń na podstawie nagrań dźwiękowych.
Rada Nadzorcza stoi na stanowisku, że nie istotna jest informacja kto co mówił z członków obecnych na posiedzeniu , kto co zgłosił , jak głosował , ważne są zgłoszone wnioski, wyniki głosowań nad wnioskami i uchwałami , treść podjętych uchwał oraz oświadczenia złożone do protokoły.
Ponadto przyjęcie do realizacji zgłoszonych wniosków wiązałoby się z koniecznością zabezpieczenia pomieszczenia do archiwizowania nagrań z odbytych posiedzeń, zabezpieczenia urządzenia do ich odtwarzania i pracownika do jego obsługi.
Ad. 4
Przewodniczący przypomniał ,że Rada Nadzorcza w dniu 19.08.2014 r. podjęła uchwałę nr 61/15/2014 w sprawie kosztów zarządzania na 2015 r. w której w załączniku nr 1 uchwalono Plan kosztów Zarządzania na 2015 r i w poz. nr 4 Koszty Rady Nadzorczej i Walnego Zgromadzenia Członków – zmniejszono planowaną kwotę 197.900 zł – wzrost o 105,0 % do 195.000 zł – wzrost o 103,5 %,oraz w poz. nr 6 Koszty administracyjne – zmniejszono planowaną kwotę 389 330 zł wzrost 104,9 % do 371 000 zł – pozostawiono na poziomie roku 2014.
W związku z tymi ustaleniami Prezydium Rady na posiedzeniu w 21.10.2014 r. postanowiło podjąć działania mające na celu odgraniczanie kosztów administracyjnych spółdzielni między innymi poprzez zmianę zasad przekazywania członkom Rady Nadzorczej materiałów dokumentów omawianych na posiedzeniach Rady i jej komisji.
Prezydium proponuje członkom Rady Nadzorczej by materiały i dokumenty omawiane na posiedzeniach Rady i jej komisji przekazywane były wg poniższych zasad:
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 20 za, przyjęła do stosowania przedstawione powyżej w protokole zasady.
Ad. 5
Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 16.09.2014 r. został przyjęty większością głosów – 19 za, przy 1 głosie wstrzymującym się od głosowania z uwagą:
W protokole w pkt. 8 w wypowiedzi Waldemar Żak do zamieszczonego w Informatorze nr 52 wrzesień 2014 artykułu w brzmieniu:
„Remonty miejskie w osiedlach SM „CZUBY” brak jest informacji dot. remontu
schodów pomiędzy osiedlem Skarpa a LSM i remontów schodów osiedle Skarpa – ulicy Jana Pawła II oraz wymienionego w artykule tak jak innych radnych pogrubioną czcionką nazwiska Zbigniewa Ławniczaka. Artykuł uważa za tendencyjny. Chciałby wiedzieć kto jest jego autorem” – wyrazy „remontów schodów” należy zastąpić słowami „budowy schodów”
Ad. 6
Przewodniczący poinformował ,że do Rady Nadzorczej wpłynęło pismo osób zamieszkałych przy ulicy Bursztynowej w osiedlu Poręba – prośba o wycofanie od komornika sądowego wniosku o sprzedaż mieszkania zajmowanego przez w/w, a w konsekwencji eksmisję.
Prezydium w dniu 21.10.2014 r. postanowiło ,że przewodniczący Rady przed posiedzeniem plenarnym przeprowadzi rozmowę z w/w – w celu ustalenia możliwości spłaty zadłużenia wobec spółdzielni – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe.
Rada Nadzorcza po zapoznaniu się:
– z pismem w/w z dnia 17.10.2014 r.dot. wycofanie od komornika sądowego wniosku o sprzedaż mieszkania zajmowanego przez w/w, a w konsekwencji eksmisję.
– uchwałą Rady Nadzorczej nr 64/41/2011 z dnia 30.06.2011 r w sprawie wystąpienia z powództwem o nakazanie sprzedaży przysługującego spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego w drodze licytacji,
– uchwałą Walnego Zgromadzenia nr 18/2012 z dnia 25.06.2012 r. w sprawie odwołania w/w od uchwały Rady Nadzorczej nr 64/41/2011r. z dnia 30.06.2011 r. ( nie uwzględniła odwołania i utrzymała w mocy uchwał Rady Nadzorczej)
– wynikiem przeprowadzonej przez przewodniczącego Rady rozmowy z w/w po dyskusji postanowiła jednomyślnie – 20 za, wystosować do w/w odpowiedz następującej treści:
W odpowiedzi na pismo z dnia 17 października 2014 r. – dotyczące skargi na bezprawne działania Zarządu – Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie informuje, że uchwała Rady Nadzorczej z dnia 30 czerwca 2011 r. nr 64/41/2011 w sprawie upoważnienia Zarządu SM „Czuby” w Lublinie do wytoczenia powództwa o nakazanie sprzedaży w drodze licytacji spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu – jest ostateczna , a więc nadal obowiązuje.
Z tych względów Rada Nadzorcza Spółdzielni nie widzi podstaw do podjęcia kroków zmierzających do umorzenia postępowania egzekucyjnego.
Warunkiem wstrzymania wykonania uchwały Rady Nadzorczej – jest całkowita spłata zadłużenia.
Ad. 7
Krzysztof Bara zapoznał członków Rady Nadzorczej z poniżej przedstawionymi materiałami:
BANK ZACHODNI WBK Grupa Santander
Co ja mogę zrobić?
Czy mogę – jako pracownik Banku – wziąć udział w konkursie?
Tak W konkursie noże wziąć udział każdy kto ma pomysł, ideę, koncepcje, która ma szansę przyczynić się do konkretne] zmiany w jego społeczności lokalnej Jeżeli jesteś członkiem instytucji lub organizacji pozarządowej, niekomercyjnej, posiadające) osobowość prawna, możesz zgłosić swój pomysł. Możesz też zachęcić do zgłaszania pomysłów swoich krewnych i znajomych, a zaprzyjaźnione instytucje stowarzyszenia czy fundacje – do wzięcia udziału w konkursie graniowym
Mów o Konkursie swoim Klientom
Poinformuj swoich Klientów – stowarzyszenia, przedszkola, szkoty, fundacje, słowem’ organizacje pożytku publicznego – o trwającym konkursie organizowanym w Twojej okolicy spotkaniu i możliwości pozyskania grantu na działalność.
Promuj akcje wśród najbliższych
Masz dziecko w szkole, która potrzebuje remontu? Poinformuj o akcji dyrektora szkoły. Park na Twoim osiedlu wymaga modernizacji7 Powiedz o Konkursie wspólnocie mieszkaniowe! Naprawdę, zmiany są w zasięgu naszej ręki
Przyjdź na spotkanie i zgłoś pomysł
Pamiętaj, że być może niedaleko Ciebie odbywa się spotkanie (sprawdź w haromonogramie eventów). Zabierz rodzinę, znajomych, przyjaciół; przyjdź na event i powieś na specjalnym muralu swój pomysł na zmianę.
JEŚLI MASZ UWAGI LUB CHCESZ ZGŁOSIĆ PROBLEM – NAPISZ DO NAS
Regulamin konkursu grantowego „TU MIESZKAM, TU ZMIENIAM”
Zasady ogólne i cel konkursu
Koszyk II (granty o wartości 5 tyś. zł) – liczba zaplanowanych grantów wynosi 100
Koszyk III (granty o wartości 10 tyś. zł) – liczba zaplanowanych grantów wynosi 30
Koszyk IV (granty o wartości 20 tyś. zł) – liczba zaplanowanych grantów wynosi 15 10.
W sytuacji, gdyby do któregoś z koszyków grantowych nie wpłynęła wystarczająca liczba wniosków, Komisja Konkursowa może przesunąć niezagospodarowaną kwotę z jednego koszyka do drugiego.
Terminy i wyniki konkursu
Aplikacja
Wymagane dokumenty
Komisja Konkursowa i kryteria oceny wniosków
Inne wymagania dotyczące Projektów i ich realizacji:
1. W preliminarzu kosztów Projektu nie można uwzględniać wynagrodzenia koordynatorów projektu i członków organizacji.
2. Wynagrodzenie w ramach projektu może być przewidziane jedynie dla zatrudnianych specjalistów, bez których nie byłaby możliwa realizacja projektu.
3. Laureaci Konkursu są zobowiązani zaprosić dyrektora najbliższego oddziału Banku Zachodniego WBK do uczestnictwa w inicjatywie lub którymś z etapów jej realizacji.
4. W związku z tym Organizacje, którym przyznano Grant powinny skontaktować się z dyrektorem najbliższego oddziału Banku Zachodniego WBK, w celu poinformowania go otrzymaniu Grantu, zapoznania go z reprezentowaną przez siebie organizacją i Projektem.
Forma grantu
Rozliczenie
Różne
Ustalono, że materiały dot. Konkursu „TU MIESZKAM, TU ZMIENIAM” zostaną przekazane do administracji osiedli i Domów Kultury.
Na tym protokół zakończono.
Sekretarz Rady Nadzorczej |
Przewodniczący Rady Nadzorczej |