Protokół Nr 8/2014
z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby
w Lublinie z dnia 19.08.2014 r.
Obecni:
Przewodniczący Rady – Andrzej Turski
Zastępcy przewodniczącego – Tadeusz Mazurek, Jerzy Kaczmarski
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba
Członkowie:
Elżbieta Betka, Chodkiewicz Stefania, Zbigniew Gontarz, Jerzy Kutyła, Ryszard Klech, Husarek Teresa,
Grażyna Henkiel, Krzysztof Bara, Michał Kołczewski, Janina Samborska, Barbara Rupczewska,
Waldemar Żak, Wiesław Augustowski, Dorota Szyszkowska, Roman Janczarek.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Zastępca prezesa ds. eksplantacji – Bożena Zielińska
Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Ad. 1
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował ,że porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:
Do przedstawionego powyżej porządku obrad nie zgłoszono uwag. Został przyjęty do realizacji jednomyślnie – 19 za.
Ad. 2
A)
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się z przedstawioną poniżej i omówioną przez prezesa Zarządu tabelą – w tym miejscu w protokole umieszczono tabelę zawierającą zestawienie zadłużenia z tytułu:
– opłat eksploatacyjnych za lokale mieszkalne
– opłat za pomieszczenia plastyczne
– garaże i parkingi
– lokale użytkowe
– dzierżawę terenu
– sprawy sądowe
– razem zadłużenie w osiedlach
nie zgłosili uwag.
Komisja Rewizyjna postanowiła zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by zobowiązała Zarząd Spółdzielni do uzupełnianie informacji o strukturę zaległości tj. ile osób posiada zaległości w przedziale do 1 000 zł, ilu do 5 000, ilu do 10 000, i powyżej.
Rada Nadzorcza wniosek Komisji Rewizyjnej przyjęła jednomyślnie – 19 za.
B)
Prezes Zarządu zapoznał członków Rady z poniższą informacją:
Fundusze Europejskie 2014-2020
Spółdzielnie Mieszkaniowe mogą ubiegać się o środki unijne w ramach programu operacyjnego na lata 2014-2020 z programu:
1) krajowego – środki z Europejskiego Funduszu Spójności
2) regionalnego – środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Ad 1.
Projekt programu został opracowany przez Ministerstwo Infrastruktury, przyjęty przez Radę Ministrów 8 stycznia 2014 r. i winien być negocjowany z Komisja Europejską.
Środki dla Sp-ni
– Program Operacyjny
– Infrastruktura i Środowisko, oś priorytetowa – (4.3.) wspieranie efektywności energetycznej, inteligentnego zarządzania energią i wykorzystania odnawialnych źródeł energii w infrastrukturze publicznej, w tym w budynkach publicznych, i w sektorze mieszkaniowym;
Cele szczegółowe
Realizacja priorytetu inwestycyjnego przyczyni się do zwiększenia efektywności energetycznej na poziomie zużycia zwiększając przy tym udział odnawialnych źródeł energii w bilansie energetycznym poprzez racjonalne zużycie zasobów surowców energetycznych.
Zwiększenie poprawy efektywności energetycznej, która łączy w sobie cele gospodarcze i społeczne, przyczyni się dodatkowo do zmniejszenia emisyjności gospodarki.
Zakres interwencji
Budynki mieszkalne, komercyjne i publiczne odpowiadają za niemal 40% zużycia energii i mają największy potencjał w zakresie oszczędności energii. Budynki będące własności publiczną stanowią około 12% powierzchni zasobów budowlanych UE. Państwa członkowskie są zobowiązane do dopilnowania, aby sektor publiczny podejmował takie działania na rzecz poprawy efektywności energetycznej, które generują największe oszczędności energii w najkrótszym czasie (art. 5 dyrektywy 2006/32/WE w sprawie efektywności końcowego wykorzystania energii i usług energetycznych).
Rolą funduszy UE powinno być promowanie efektywności energetycznej poprzez wdrożenie najbardziej efektywnych energetycznie technologii. Jednym z kierunków takich działań może być m.in. kompleksowa termomodernizacja budynków36 użyteczności publicznej i mieszkaniowych skutkująca wykorzystaniem technologii odzysku ciepła i wysokimi parametrami termoizolacyjności. Istotnym elementem utrudniającym poprawę efektywności w budynkach użyteczności publicznej i mieszkaniowych jest m.in. brak środków na inwestycje.
Przekłada się to na niewielkie możliwości wykonania pogłębionej termomodernizacji i na niewykorzystanie potencjału redukcji zużycia energii w tych budynkach. Kompleksowa modernizacja energetyczna wraz z wykorzystaniem instalacji OZE i wymianą źródeł ciepła prowadzi do większej redukcji zużycia energii cieplnej i elektrycznej.
Ponadto warunkiem wstępnym takich inwestycji jest przeprowadzenie właściwej oceny potrzeb i metod osiągnięcia oszczędności energii w sposób opłacalny, tak aby czynnikiem decydującym o wyborze takich inwestycji był najlepszy stosunek wykorzystania zasobów do osiągniętych rezultatów.
Koszty realizacji takich projektów powinny być adekwatne do realizowanego zakresu inwestycji i potencjalnych oszczędności energii. Poza tym obowiązkowym warunkiem poprzedzającym realizacje takich projektów jest przeprowadzenie audytów energetycznych, z których będzie można zweryfikować faktyczne oszczędności energii.
Dlatego też podmioty publiczne i prywatne muszą sporządzać swoje plany w oparciu o oceny potrzeb obejmujące wykazy wszystkich posiadanych budynków oraz związane z nimi koszty energii i w których należy priorytetowo traktować budynki o największym potencjale w zakresie oszczędności energii.
Wsparcie gospodarki niskoemisyjnej w tym priorytecie inwestycyjnym będzie jednym z elementów tzw. planów gospodarki niskoemisyjnej przygotowanych przez gminy, mogących zawierać miejskie audyty energetyczne. Przygotowywanie takich dokumentów wspierane jest w ramach perspektywy finansowej 2007 – 2013 ze środków PO IŚ. Każdy taki program musi być regularnie monitorowany pod kątem kształtowania się kosztów przypadających na jednostkę zaoszczędzonej energii oraz planowanego i osiągniętego okresu zwrotu nakładów. Dlatego też kluczowe w ramach oceny takich projektów będzie kryterium efektywności kosztowej w powiązaniu z osiąganymi efektami ekologicznymi w stosunku do planowanych nakładów finansowych. Poza tym o wsparciu takich projektów decydować będą także inne osiągane rezultaty w stosunku do planowanych nakładów finansowych (np. wielkość redukcji CO2).
Przewiduje się, że wsparcie w ramach tego priorytetu skierowane będzie głównie na kompleksową modernizację energetyczną budynków użyteczności publicznej i budynków mieszkalnych wraz z wymianą wyposażenia tych obiektów na energooszczędne, w tym również w zakresie związanym m.in. z ociepleniem obiektu, wymianą okien, drzwi zewnętrznych oraz oświetlenia na energooszczędne, przebudową systemów grzewczych (wraz z wymianą źródła ciepła oraz podłączeniem do niego lub modernizacją przyłącza), systemów wentylacji i klimatyzacji, instalacja OZE w modernizowanych energetycznie budynkach, instalacja systemów chłodzących, w tym również z OZE, wprowadzenie systemów zarzadzania energią. W budynkach powinny być stosowane instalacje OZE, które będą zapewniały przynajmniej częściowe pokrycie zapotrzebowania na energię w tych budynkach, pełniąc jednocześnie rolę demonstracyjną i edukacyjną. W ramach opisywanego obszaru instalacja OZE budowana na/przy budynkach musi być w pełni dedykowana potrzebom energetycznym obiektu, a jedynie niewykorzystana część energii elektrycznej może być oddawana do sieci dystrybucyjnej.
Wsparciem mogą również zostać objęte działania związane z przygotowaniem audytów energetycznych takich budynków oraz prac projektowych w formie dotacji. Podobną formę wsparcia przewiduje się również w przypadku kompleksowej modernizacji energetycznej budynków publicznych.
Zarówno w przypadku budynków użyteczności publicznej, jak i mieszkaniowych nie wyklucza się zastosowania różnych form partnerstwa publiczno-prywatnego, przy realizacji takich projektów biorąc pod uwagę inne dostępne mechanizmy wsparcia tego sektora.
Uzupełniająco, w celu zainicjowania zmian w tym sektorze środki mogą być również przeznaczone na stworzenie ogólnopolskiego systemu wsparcia doradczego dla sektora publicznego i mieszkaniowego w zakresie efektywności energetycznej oraz OZE.
Biorąc powyższe pod uwagę, przewiduje się wsparcie kompleksowej modernizacji energetycznej budynków użyteczności publicznej i mieszkaniowych wraz z wymianą wyposażenia tych obiektów na energooszczędne w zakresie związanym m.in. z: ociepleniem obiektu, wymianą okien, drzwi zewnętrznych oraz oświetlenia na energooszczędne;
– przebudową systemów grzewczych (wraz z wymianą i przyłączeniem źródła ciepła), systemów wentylacji i klimatyzacji, zastosowanie automatyki pogodowej i systemów zarządzania budynkiem;
– budową lub modernizacją wewnętrznych instalacji odbiorczych oraz likwidacją dotychczasowych źródeł ciepła;
– instalacją mikrogeneracji lub mikrotrigeneracji na potrzeby własne,
– instalacją OZE w modernizowanych energetycznie budynkach;
– instalacją systemów chłodzących, w tym również z OZE.
Działania te mogą być prowadzone w koordynacji z realizacją projektów z zakresu modernizacji sieci ciepłowniczych oraz rozwoju wysokosprawnej kogeneracji prowadzących do zmniejszenia zapotrzebowania na ciepło i chłód.
Potencjalni beneficjenci oraz grupy docelowe
W ramach priorytetu inwestycyjnego wsparcie przewidziane jest m.in. dla organów władzy publicznej, w tym administracji rządowej oraz podległych jej organów i jednostek organizacyjnych, jednostek samorządu terytorialnego oraz działających w ich imieniu jednostek organizacyjnych, jednostek samorządu terytorialnego oraz działających w ich imieniu jednostek organizacyjnych (w szczególności dla miast wojewódzkich i ich obszarów funkcjonalnych oraz miast regionalnych i subregionalnych), państwowych jednostek budżetowych, spółdzielni mieszkaniowych oraz wspólnot mieszkaniowych, a także podmiotów świadczących usługi publiczne w ramach realizacji obowiązków własnych jednostek samorządu terytorialnego nie będących przedsiębiorcami.
Z uwagi na to, że interwencja będzie miała charakter horyzontalny i dotyczyła całego kraju, grupami docelowymi wsparcia będą użytkownicy korzystający ze wspartej infrastruktury.
Ad 2.
Projekt RPO województwa lubelskiego opracowany w kwietniu 2014 r został przesłany do Komisji Europejskiej w celu zatwierdzenia – przewidywany termin jesień 2014 r.
Najwcześniej pod koniec roku będą ogłoszenia w sprawie naboru wniosków.
Środki dla Sp-ni:
– Priorytet inwestycyjny 4.3
– Wspieranie efektywności energetycznej, inteligentnego zarządzania energią i wykorzystania odnawialnych źródeł energii w infrastrukturze publicznej, w tym w budynkach publicznych w sektorze mieszkaniowym
OKREŚLONY CEL PRIORYTETU:
Poprawa efektywności energetycznej w budownictwie użyteczności publicznej i sektorze
mieszkaniowym Potrzeba poprawy efektywności wykorzystania energii dotyczy wszystkich sektorów gospodarki, w tym oczywiście również budownictwa, zarówno w sektorze mieszkaniowym, jak również w budynkach użyteczności publicznej.
Dla osiągnięcia niskiego zużycia energii pożądanego ze względu na rosnące koszty i podnoszone wymagania, nie wystarczy tylko termomodernizacja budynków realizowana w Polsce od szeregu lat, ale konieczne są jeszcze liczne inne ulepszenia techniczne w różnych dziedzinach (np. w zakresie ogrzewania, wentylacji, ewentualnego chłodzenia, przygotowania ciepłej wody i oświetlenia pomieszczeń), znacznie szersze wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i niekonwencjonalnych, a także wprowadzenie zasad energooszczędnego użytkowania budynku oraz systemu monitoringu i sterowania użytkowaniem energii.
Osiągnięcie wysokiej efektywności energetycznej w istniejących budynkach jest konieczne, ale ze względu na wielość i stopień skomplikowania środków technicznych i prawnych oraz problemy wsparcia finansowego staje się trudnym zadaniem dla potencjalnych beneficjentów. Większość beneficjentów nie ma funduszy potrzebnych dla podjęcia niezbędnych działań, mających na celu poprawę efektywności energetycznej.
OPIS INTERWENCJI W RAMACH PRIORYTETU:
Realizacja celów tego priorytetu ma znaczenie zarówno dla zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na energię pierwotną i finalną oraz dywersyfikację źródeł energii w kierunku energii odnawialnej, jak również jest niezwykle istotna w kontekście ochrony środowiska, ponieważ zmniejszenie zużycia energii oraz wzrost wykorzystania odnawialnych źródeł energii niesie za sobą ograniczenie emisji zanieczyszczeń do powietrza.
Realizacja celu oszczędności energii w sektorze publicznym i mieszkaniowym będzie obejmować wsparcie dla głębokiej termomodernizacji obiektów użyteczności publicznej, w tym będących w zasobie JST (m.in. szpitali, szkół) oraz budynków mieszkalnych, w tym zmiany wyposażania tych obiektów w urządzenia o najwyższej, uzasadnionej ekonomicznie, klasie efektywności energetycznej (np. ocieplenie obiektów, wymiana drzwi i okien, modernizacja systemów grzewczych wraz z wymianą źródła ciepła, modernizacja systemów wentylacji, klimatyzacji).
W ramach kompleksowej głębokiej termomodernizacji budynków wspierana będzie także generacja rozproszona, tj. budowa lokalnych, małych źródeł energii produkujących zarówno energię elektryczną, jak i ciepło na potrzeby lokalne, niewymagająca przesyłania jej na duże odległości oraz poprawa sprawności wytwarzania ciepła poprzez zmianę źródeł ciepła na jednostki wysokosprawnej kogeneracji. Oczekuje się, że interwencja w ramach priorytetu w istotny sposób zaspokoi potrzeby terytorialne w zakresie zwiększenia efektywności energetycznej.
Grupą docelową działań podejmowanych w ramach priorytetu będą mieszkańcy województwa lubelskiego, osoby, instytucje i przedsiębiorstwa korzystające z rezultatów projektu.
Do grup beneficjentów należą m.in.:
– jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia,
– jednostki organizacyjne jednostek samorządu terytorialnego posiadające osobowość prawną,
– jednostki naukowe,
– szkoły wyższe,
– spółki prawa handlowego, w których większość udziałów lub akcji posiadają jednostki, samorządu terytorialnego lub ich związki,
– organizacje pozarządowe,
– jednostki sektora finansów publicznych posiadające osobowość prawną,
– spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe,
– Towarzystwa Budownictwa Społecznego,
– służby ratownicze i bezpieczeństwa publicznego,
– podmioty zarządzające instrumentami finansowymi.
W ramach priorytetu nie przewiduje się terytorializacji.
OPIS KIERUNKOWYCH ZASAD WYBORU PROJEKTÓW:
Zgodnie z opisem dla priorytetu inwestycyjnego 1.2 Osi Priorytetowej 1.
Tj. OPIS KIERUNKOWYCH ZASAD WYBORU PROJEKTÓW:
Głównym trybem wyboru projektów do dofinansowania w ramach priorytetu będzie tryb konkursowy. Kryteria wyboru projektów, w myśl rozporządzenia ramowego, zatwierdzane będą przez Komitet Monitorujący. System wyboru będzie koncentrował się na zapewnieniu efektywności procesu selekcji, przejrzystości, bezstronności, równego dostępu oraz sprawności proceduralnej. Ponadto system będzie gwarantował wybór projektów wysokiej jakości zgodnych z celami priorytetu inwestycyjnego oraz z horyzontalnymi politykami Wspólnoty. Tryb oceny i wyboru projektów do dofinansowania uwzględniać będzie ogólne zasady ustanowione w rozporządzeniu ramowym.
Prezes Zarządu przypomniał jakie działania w tym zakresie podjęła spółdzielnia.
Ad. 3
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował ,że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu z poniżej przedstawiona
Analizą działalności gospodarczo – finansowej za I półrocze 2014 r.
W tym miejscu w protokole umieszczono zestawienia:
– Zestawienie kosztów i przychodów za I półrocze 2014 r
– Działalność eksploatacyjna za I półrocze 2014 r. SM Czuby tabela nr 1
– Eksploatacja za I półrocze 2014 bez kosztów Zarządzania) SM CZUBY tabela 1a
– Konserwacja bieżąca za I półrocze 2014 rok SM CZUBY tabela 1b
– Fundusz remontowy za I półrocze 2014(zestawienie zbiorcze SM CZUBY Tabela Nr 2
– Działalność kulturalno – oświatowa za I półrocze 2014 r. SM CZUBY Tabela Nr 3
– Koszty zarządzania za I półrocze 2014 r Tabela Nr 4
– Zatrudnienie i fundusz płac za I półrocze 2014 r. Tabela Nr 5
– Utrzymanie mienia spółdzielni w I półrocze 2014 Tabela Nr 6
– Wartość wykonanych remontów, przeglądów, konserwacji na mieniu wg stanu na 30.06.2014 r.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez prezesa Zarządu, zastępcę prezesa ds. finansowych oraz specj. ds. analiz gospodarczych oraz po dyskusji przedstawioną analizę przyjęli.
Rada Nadzorcza do przedstawionej analizy nie zgłosiła uwag.
Grażyna Henkiel zaproponowała by do analizy działalności gospodarczo – finansowej za III kwartały 2014 r. Zarząd Spółdzielni dołączył „rozliczenie wynikowe” tak jak to zrobił za I kwartał.
Ad. 4
A)
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowi komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu z poniżej przedstawionymi materiałami:
Uchwała Nr ……………./2014
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia ………….…2014 r.
w sprawie: kosztów zarządzania na 2015 r.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, działając w oparciu o § 87 ust. 1 pkt 1 Statutu Spółdzielni uchwala, co następuje:
§ 1
Zatwierdza się plan kosztów zarządzania na 2015 r. w wysokości 4.175.930 zł (słownie: cztery miliony sto siedemdziesiąt pięć tysięcy dziewięćset trzydzieści złotych) wg załączników do niniejszej uchwały.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
W tym miejscu w protokole umieszczono:
– Załącznik nr 1 Plan kosztów zarządzania na 2015 rok
– Załącznik nr 2
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez prezesa, zastępcę prezesa ds. finansowych oraz specj. ds. analiz gospodarczych oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej poniższe wnioski:
I. W załączniku nr 1 Plan kosztów Zarządzania na 2015 r.
– w poz. nr 4 Koszty Rady Nadzorczej i Walnego Zgromadzenia Członków – koszty zmniejszyć z kwoty 197.900 zł – wzrost o 105,0 % do kwoty 195.000 zł – wzrost o 103,5 %,
– w poz. nr 6 Koszty administracyjne – koszty w wysokości 389 330 zł wzrost 104,9 % pozostawić na poziomie roku ubiegłego tj. w wysokości 371 000 zł.
II. Zatwierdzić plan kosztów zarządzania na 2015 r. w kwocie 4.154.700 zł tj. 102,9 % wzrostu.
Przewodniczący Rady Nadzorczej poddał pod głosowanie zgłoszone w toku dyskusji wnioski:
Rada Nadzorcza podjęła uchwałę następującej treści:
Uchwała Nr 61/15/2014
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 19.08.2014 r.
w sprawie: kosztów zarządzania na 2015 r.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, działając w oparciu o § 87 ust. 1 pkt 1 Statutu Spółdzielni uchwala, co następuje:
§ 1
Zatwierdza się plan kosztów zarządzania na 2015 r. w wysokości 4.154.700 zł (słownie: cztery miliony sto siedemdziesiąt pięć tysięcy dziewięćset trzydzieści złotych) wg załączników do niniejszej uchwały.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
W tym miejscu w protokole umieszczono:
– Załącznik nr 1 Plan kosztów zarządzania na 2015 rok
– Załącznik nr 2
B)
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu z poniżej przedstawionymi materiałami:
Uchwała nr
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia ……….. 2014 r.
w sprawie: zatwierdzenie struktury organizacyjnej Zarządu i Administracji Ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2015 r.
Rada Nadzorcza SM „Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust 1 pkt 7 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
Zatwierdza się strukturę organizacyjną Zarządu i Administracji Ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2015 r. stanowiącą załącznik nr 1 do niniejszej uchwały
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZARZĄDU i ADMINISTRACJI OGÓLNEJ
SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ “CZUBY” W LUBLINIE
NA 2015 ROK
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez prezesa Zarządu oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek:
– zatrudnienie w Zarządzie i Administracji Ogólnej na 2015 r, zmniejszyć z zaplanowanych 55, 5 etatów do 54.5 etatów w związku z odejściem pracownika z działu członkowsko – mieszkaniowego na emeryturę.
Fizycznie zmniejszenie etatów nastąpi:
– w Dział ds. adm. i pracowniczych z 8,75 etatu na 8,5 etatu
– w Dziale Księgowości Finansowej z 9.5 etatu na 8,75.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 19 za. podjęła uchwałę następującej treści:
Uchwała nr 63/37/2014
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 19.08.2014 r.
w sprawie: zatwierdzenie struktury organizacyjnej Zarządu i Administracji Ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2015 r.
Rada Nadzorcza SM „Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust 1 pkt 7 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
Zatwierdza się strukturę organizacyjną Zarządu i Administracji Ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2015 r. stanowiącą załącznik nr 1 do niniejszej uchwały
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
W tym miejscu w protokole umieszczono:
Struktura organizacyjna Zarządu i administracji ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie na 2015 rok
C)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 18.08.2014 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
Uchwała Nr …/… / 2014
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia …………2014 r.
w sprawie: zatwierdzenia planu inwestycyjnego SM ”Czuby” na 2015 r.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt. 1 statutu Spółdzielni, uchwala co następuje:
§ 1
Zatwierdza się plan inwestycyjny Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na rok 2015, zawarty w załączniku do uchwały.
§ 2
Uchwała wchodzi z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3statutu Spółdzielni.
Załącznik |
PLAN INWESTYCYJNY NA 2015 ROK
L.p. |
Nazwa zadania |
w zadaniu inwestycyjnym |
Efekty rzeczowe |
Wart. robót do wykonania |
|||||
lokale |
garaże |
||||||||
szt. |
m2 Pu |
szt. |
m2 Pu |
szt. |
m2 Pu |
zł |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
1. |
SKARPA |
50 |
1 143,00 |
5 |
276 |
45 |
867 |
2 700 000 |
|
– zesp. garaży z usługami |
50 |
1 143,00 |
5 |
276 |
45 |
867 |
2 700 000 |
||
2. |
PORĘBA |
1 |
436,00 |
1 |
436 |
1 800 000 |
|||
– pawilon usługowy |
1 |
436,00 |
1 |
436 |
1 800 000 |
||||
OGÓŁEM |
4 500 000 |
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 19 za podjęła uchwałę nr 63/37/2014 z dnia 19.08.2014 r. w sprawie zatwierdzenia planu inwestycyjnego SM „Czuby” na 2015 r. w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
D)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 18.09.2014 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
Uchwała Nr… /… /2014
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 19.08.2014 r.
w sprawie: zmian w Regulaminie rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalenia opłat za używanie lokali.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie 87 ust. 1 pkt 16 Statutu Spółdzielni, uchwala co następuje:
§ 1
W Regulaminie rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalenia opłat za używanie lokali § 7 otrzymuje brzmienie:
„1. Przez mienie spółdzielni – należy rozumieć nieruchomości stanowiące własność Spółdzielni, w szczególności:
a) nieruchomości służące prowadzonej przez Spółdzielnię działalności administracyjnej, działalności kulturalno-oświatowej
b) lokale użytkowe wynajmowane i usytuowane w budynkach mieszkalnych i wolnostojących,
c) dzierżawione tereny pod parkingi i pawilony,
d) tereny niezabudowane,
e) ciągi komunikacyjne,
f) ogólnodostępne parkingi,
g) place zabaw, boiska osiedlowe, tereny zielone,
h) nieruchomości zabudowane urządzeniami infrastruktury technicznej, w tym urządzeniami i sieciami technicznego uzbrojenia terenu związanymi z funkcjonowaniem budynków i osiedli.
2. Kierunki tworzenia i wykorzystania mienia spółdzielni:
a) przychody – wpływy środków finansowych:
– z naliczeń na utrzymanie mienia
– z najmu lokali użytkowych
– z dzierżawy terenu
– z innych tytułów
b) rozchody – wydatki na pokrycie:
– kosztów obsługi mienia
– kosztów utrzymania budynków (ADM, DK, Zarząd)
– kosztów utrzymania lokali użytkowych
– kosztów dzierżawy
– podatku od nieruchomości
– wieczystego użytkowanie gruntów
– ubezpieczenia majątku
– konserwacji i remontów mienia
– innych wydatków na utrzymanie mienia wg potrzeb po analizie i zatwierdzeniu przez Radę Nadzorczą.”
§ 2
Uchwala się tekst jednolity Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalenia opłat za używanie lokali. stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust.3 statutu Spółdzielni.
Załącznik |
REGULAMIN
rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalenia (kalkulacji) opłat za używanie lokali.
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Podstawa prawna:
Regulamin, zwany dalej GZM, został opracowany w oparciu o przepisy prawa:
– Ustawa z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz.U. z 2003r. Nr 188 poz. 1848 z późn. zm.),
– Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (skrót w treści: usm) Dz.U. z 2003 r. Nr 119 poz. 1116 z późn. zm.),
– Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz.U. z 2000 Nr 80 poz. 903 oraz z 2004 r. Nr 41 poz.1492),
– Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jedn. Dz.U. z 2005 r. nr 31, poz. 266 ze zm.),
– Ustawa z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (Dz.U. Nr 72 poz. 747 z 2002 r. z późn. zm.),
– Ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. prawo energetyczne (Dz.U. Nr 54 poz. 348 z 1998 r. z późn. zm.),
– Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. Nr 54 poz. 654 z późn. zm.) zwana dalej uopdop,
– Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r. Nr 76 poz. 694 z późn. zm.) zwana dalej uor,
– Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r. poz. 391) zwana dalej ucpg,
– Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) zwana dalej ustawą o VAT,
– Statut Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
§ 2
ROZDZIAŁ II
ZASADY ROZLICZANIA KOSZTÓW
§ 3
§ 4
Koszty GZM kalkuluje się, rozlicza i ustala miesięczną wysokość opłat za lokale z podziałem na:
§ 5
§ 6
1. KOSZTY NIEZALEŻNE OD SPÓŁDZIELNI
1) energia elektryczna
Koszty energii elektrycznej zużywanej do oświetlenia nieruchomości oraz do napędu urządzeń technicznych są ewidencjonowane i rozliczane na nieruchomości obsługiwane przez te urządzenia.
2) ubezpieczenia
Koszty ubezpieczenia majątku są ewidencjonowane i rozliczane proporcjonalnie do powierzchni użytkowej na nieruchomości danego osiedla.
3) podatek od nieruchomości, wieczyste użytkowanie gruntu
Opłacany przez Spółdzielnię podatek od nieruchomości zgodnie z Ustawą z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. Z 2002 r. Nr 9 poz. 84 z późniejszymi zmianami) jest ewidencjonowany odrębnie dla każdej nieruchomości i rozliczany proporcjonalnie do m2 pow. użytkowej lokali i gruntów.
Właściciele lokali stanowiących odrębną własność rozliczają się z tytułu podatku od nieruchomości indywidualnie z gminą.
Ponoszone przez Spółdzielnię opłaty z tytułu użytkowania wieczystego gruntu są ewidencjonowane i rozliczane odrębnie dla poszczególnych nieruchomości, proporcjonalnie do m2 pow. użytkowej lokali i gruntów.
4) sprzątanie klatek schodowych
Koszty sprzątania klatek schodowych – rozliczane są na lokale w danej klatce schodowej.
5) abonament za wodomierz MPWiK
Opłaty abonamentowe za wodomierze MPWiK są ewidencjonowane i rozliczane odrębnie dla każdej nieruchomości, proporcjonalnie do ilości lokali w poszczególnych nieruchomościach.
6) konserwacja dźwigów i hydroforni
Koszty konserwacji dźwigów i hydroforni – rozliczane na lokal (dotyczy nieruchomości wyposażonych w dźwigi i korzystających z hydroforni).
7) konserwacja co / węzła ciepłowniczego
Koszty konserwacji co – rozliczane na m2 pow. użytkowej lokali, a w przypadku mieszkaniowych węzłów cieplnych – rozliczane na lokal.
8) konserwacja domofonu
Koszty konserwacji domofonów – rozliczane na lokal.
9) przeglądy techniczne obowiązkowe
Koszty przeglądów okresowych instalacji elektrycznej, gazowej i wentylacyjnej w budynkach – rozliczane na m2.
10) dostawa sygnału RTV
Koszty dostawy sygnału RTV – rozliczane na lokal (nie obejmuje opłat za pakiety programowe operatorów).
11) oplata za odpady komunalne
Opłaty za odpady komunalne ustalane są wg zasad określonych przez Gminę Lublin.
12) gaz
Koszty dostawy gazu ewidencjonowane są odrębnie na nieruchomości wyposażone w liczniki zbiorcze.
Koszty zużycia gazu rozlicza się proporcjonalnie do liczby osób zgłoszonych do zamieszkiwania w poszczególnych lokalach.
13) energia cieplna (co, cw użytkowa)
Koszty dostawy energii cieplnej obejmują wydatki Spółdzielni związane z opłatami za c.o. i przygotowanie c.w. użytkowej na rzecz usługodawców zewnętrznych oraz wydatki ponoszone w związku z eksploatacją kotłowni gazowych będących w zasobach spółdzielni.
Zaliczki na dostawę energii cieplnej na c.o. ustalane są indywidualnie dla każdego mieszkania.
Zaliczki na dostawę energii cieplnej na przygotowanie c.w. użytkowej ustalane są w ramach danego osiedla odrębnie dla każdej wymiennikowni ciepła, która zasila dany zespół budynków, proporcjonalnie do m3 zużytej c.w. w danym lokalu mieszkalnym. Rozliczenie kosztów (w tym zaliczek) dostawy energii cieplnej na c.o. i przygotowanie c.w. użytkowej następuje na podstawie regulaminu uchwalonego przez Radę Nadzorczą SM “Czuby”.
14) zimna woda i kanalizacja
Koszty dostawy wody i odprowadzenia ścieków obejmują wydatki Spółdzielni związane z dostawą wody i odprowadzaniem ścieków, uiszczane na rzecz usługodawców zewnętrznych.
Koszty dostawy wody i odprowadzania ścieków są ustalane odrębnie dla każdego z osiedli, proporcjonalnie do wskazań wodomierzy głównych zainstalowanych w budynkach i hydroforniach. Rozliczane są zgodnie z regulaminem rozliczania zużycia wody.
2. KOSZTY ZALEŻNE OD SPÓŁDZIELNI
1) eksploatacja, konserwacja, zarządzanie
Koszty eksploatacji, konserwacji, zarządzania obejmują wydatki spółdzielni na:
Koszty eksploatacji obejmują koszty rodzajowe zgodnie z zakładowym planem kont i ustawą o rachunkowości.
Koszty eksploatacji są ewidencjonowane zbiorczo na osiedla i rozliczane proporcjonalnie na powierzchnię użytkową w rozbiciu na lokale mieszkalne, użytkowe, garaże, dzierżawę terenu i mienie spółdzielni.
Koszty zarządzania obejmują koszty rodzajowe zgodnie z zakładowym planem kont i ustawą o rachunkowości.
Koszty zarządzania są ewidencjonowane zbiorczo dla całości zasobów Spółdzielni i rozliczane w rozbiciu na lokale mieszkalne, użytkowe, garaże, dzierżawę terenu i mienie spółdzielni zgodnie z art.15 ust.2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Koszty konserwacji bieżącej obejmują koszty rodzajowe zgodnie z zakładowym planem kont.
Koszty konserwacji bieżącej osiedla, których nie można zakwalifikować bezpośrednio do nieruchomości są rozliczane na nieruchomości proporcjonalnie do m2 wszystkich zasobów w osiedlu.
2) odpis na fundusz remontowy
Obciążenia poszczególnych lokali odpisami na fundusz remontowy zasobów mieszkaniowych są uchwalane przez Radę Nadzorczą na podstawie uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli. Wysokość tych odpisów w zł/m2 p.u. ustalana jest odrębnie dla każdej nieruchomości.
W ramach ustalonych stawek odpisów na fundusz remontowy mogą być wyodrębnione środki na zadania celowe, np.: docieplenia, ciągi piesze, wymiana stolarki okiennej itp., które określają „Zasady dofinansowania z funduszu celowego działań związanych z utrzymaniem stanu technicznego i porządku w osiedlach” uchwalone przez Radę Nadzorczą.
Szczegółowe zasady tworzenia i wykorzystania funduszu remontowego określa “Regulamin tworzenia i wykorzystywania funduszu remontowego w SM “Czuby”.
3) działalność kulturalno – oświatowa
Członkowie spółdzielni są obowiązani uczestniczyć w wydatkach związanych z działalnością kulturalno – oświatową prowadzoną przez Domy Kultury. Opłaty na działalność kulturalno – oświatową od lokalu uchwala Rada Nadzorcza na podstawie podjętych uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
Właściciele lokali nie będący członkami mogą korzystać z takiej działalności wyłącznie za odpłatnością.
Nie ustala się opłat od lokali zajmowanych na potrzeby własne spółdzielni.
Koszty dotyczące lokali własnych są odnoszone i ewidencjonowane bezpośrednio w koszty działalności, na której potrzeby są wykorzystywane.
Szczegółowe zasady działalności kulturalno – oświatowej zawarte są w regulaminie uchwalonym przez Radę Nadzorczą.
4) utrzymanie mienia spółdzielni
Wyodrębnia się ewidencję kosztów utrzymania nieruchomości spółdzielni określonych w art. 40 ustawy z 15.12.2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych. Decyzje w sprawie wysokości opłat i wykorzystania środków na mienie podejmuje Zarząd Spółdzielni, a zatwierdza Rada Nadzorcza.
5) odpisy na fundusze celowe
Szczegółowe zasady tworzenia funduszy celowych określają „Zasady dofinansowania z funduszu celowego działań związanych z utrzymaniem stanu technicznego i porządku w osiedlach” uchwalone przez Radę Nadzorczą.
§ 7
ROZDZIAŁ III
USTALANIE (KALKULACJA) OPŁAT ZA UŻYWANIE LOKALU
§ 8
Jako podstawę do ustalania stawek opłat eksploatacji podstawowej na rok następny winno przyjmować się koszty poniesione w roku poprzedzającym rok planowany, pomniejszone o pożytki z nieruchomości z roku poprzedzającego rok planowany, z uwzględnieniem niedoborów i nadwyżek z roku poprzedzającego rok planowany oraz z uwzględnieniem przewidywanego wzrostu kosztów, np. inflacja.
Stawki opłat na pokrycie kosztów eksploatacji podstawowej dla każdej nieruchomości ustalane są indywidualnie.
Kalkulację stawki opłaty eksploatacyjnej oraz jej wysokość i innych opłat za lokale sporządza się na podstawie ustaleń Zarządu w formie tabel.
§ 9
Koszty GZM, przypadające na lokal użytkowy zajmowany na warunkach najmu, są pokrywane z czynszu najmu i opłat, których wysokość określa umowa najmu.
§ 10
Opłaty za używanie lokalu wnosi się co miesiąc z góry do końca miesiąca.
Od opłat wnoszonych z opóźnieniem Spółdzielnia może naliczać odsetki ustawowe.
§ 11
O zmianie wysokości opłat zależnych od spółdzielni za używanie lokalu, spółdzielnia zawiadamia osoby, o których mowa w art. 4 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, co najmniej na 3 miesiące przed upływem terminu do wnoszenia opłat, ale nie później niż ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego ten termin.
§ 12
Opłaty za używanie lokali obejmują również spłatę zobowiązań długoterminowych z tytułu kredytów zaciągniętych przez Spółdzielnię na sfinansowanie kosztów budowy tych lokali:
§ 13
Opłaty za używanie lokali mogą być wnoszone:
§ 14
Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji większością głosów – 18 za, przy 1 głosie wstrzymującym się od głosowania podjęła uchwałę nr 64/7/2014 z dnia 19.08.2014 r. w sprawie zmian w Regulaminie rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania opłat za używanie lokali w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
E)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 18.08.2014 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
UCHWAŁA Nr… /… /2014
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 19.08.2014 r.
.
w sprawie: zmiany w Regulaminie porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie.
.Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 23 Statutu Spółdzielni, uchwala, co następuje:
§ 1
W Regulaminie porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie wprowadza się następujące zmiany:
1) W § 8 pkt 22 otrzymuje brzmienie:
„ Dostarczenie mieszkańcom do skrzynek pocztowych wszelkiej korespondencji dotyczącej działalności Spółdzielni (w przypadku wskazania przez właściciela lokalu innego adresu do korespondencji, dostarczenie korespondencji może odbywać się odpłatnie wg. stawek Poczty Polskiej)” .
2) W § 9 ust. 1 pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„ naprawa względnie wymiana gniazd i instalacji RTV” ,
3) W § 10 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„ Zabrania się przerabiania instalacji centralnego ogrzewania (w tym wymiany grzejników) i gazowej bez uzyskania pisemnej zgody Administracji Osiedla”.
4) W § 10 dotychczasowe ust. od 3 – 5 otrzymują odpowiednia oznaczenie jako ust. 4 – 6
5) W §19 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„. Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla na wniosek osób posiadających tytuł prawny do ponad połowy lokali danej klatki schodowej, może podjąć uchwałę o zleceniu sprzątania klatki firmie zewnętrznej i wprowadzeniu stosownego czynnika opłat eksploatacyjnych dla grupy mieszkań, których uchwala będzie dotyczyła”.
6) W §19 dodaje się ust. 5 w brzmienie:
„Utrzymanie porządku w korytarzach piwnicznych bocznych – zamkniętych należy do obowiązku mieszkańców, którzy posiadają w danym korytarzu piwnicę”.
7) W § 20 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„ przetrzymywania na klatce schodowej i korytarzach piwnicznych śmieci domowych, mebli, sprzętu AGD i RTV oraz innych przedmiotów stwarzających zagrożenie bezpieczeństwa współmieszkańców budynku”,
8) W § 20 dotychczasowe pkt od 2 – 12 otrzymują odpowiednio oznaczenie jako pkt 3 – 13
9) § 21 otrzymuje brzmienie:
1. Obowiązkiem posiadaczy zwierząt jest sprzątanie odchodów zwierzęcych z terenów zielonych, ciągów pieszych oraz klatek schodowych.
2. Mieszkaniec, któremu przywieziono produkty żywnościowe, meble itp. winien natychmiast po rozładunku uprzątnąć zanieczyszczony teren.
10) W § 25 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
Zabrania się palenia papierosów w windach i na klatkach schodowych i innych pomieszczeniach wspólnych.
11) W § 26 dodaje się ust. 9 w brzmieniu:
„ Zabronione jest umożliwianie zwierzętom (kotom i psom) załatwiania potrzeb fizjologicznych na balkonach”.
12) W § 27 dodaje się ust 4 w brzmieniu:
„ Zabrania się składowania wszelkich przedmiotów na korytarzach kondygnacji technicznych oraz montowania drzwi i krat zagradzających drogę ewakuacji w przypadku pożaru”.
§ 2
Uchwala się tekst jednolity Regulaminu porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust.3 statutu Spółdzielni.
W tym miejscu w protokole umieszczono obowiązujący regulamin – Załącznik do uchwały nr 26/9/2013 Rady Nadzorczej SM „Czuby” z dnia 10.09.2013 z proponowanymi zmianami.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po przeanalizowaniu przedstawionych powyżej zmian postanowiła:
1. W § 8 pkt 22 pozostawia bez zmiany
2. W § 20 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„ przetrzymywania na klatce schodowej i korytarzach piwnicznych i innych pomieszczeniach wspólnych śmieci, przedmiotów i rzeczy zagrażających bezpieczeństwu mieszkańców budynku i porządkowi ”,
3. W § 27 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„ Zabrania się składowania wszelkich przedmiotów na korytarzach kondygnacji technicznych oraz montowania drzwi i krat zagradzających drogę ewakuacji ”.
i po dyskusji jednomyślnie – 19 za podjęła uchwalę następującej treści:
UCHWAŁA Nr 65/10/2014
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 19.08.2014 r.
w sprawie: zmiany w Regulaminie porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 23 Statutu Spółdzielni, uchwala, co następuje:
§ 1
W Regulaminie porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie wprowadza się następujące zmiany:
1) W § 9 ust. 1 pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„ naprawa względnie wymiana gniazd i instalacji RTV”,
2) W § 10 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„ Zabrania się przerabiania instalacji centralnego ogrzewania (w tym wymiany grzejników) i gazowej bez uzyskania pisemnej zgody Administracji Osiedla”.
3 ) W § 10 dotychczasowe ust. od 3 – 5 otrzymują odpowiednia oznaczenie jako ust. 4 – 6
4) W §19 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„. Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla na wniosek osób posiadających tytuł prawny do ponad połowy lokali danej klatki schodowej, może podjąć uchwałę o zleceniu sprzątania klatki firmie zewnętrznej i wprowadzeniu stosownego czynnika opłat eksploatacyjnych dla grupy mieszkań, których uchwala będzie dotyczyła”.
5) W §19 dodaje się ust. 5 w brzmienie:
„Utrzymanie porządku w korytarzach piwnicznych bocznych – zamkniętych należy do obowiązku mieszkańców, którzy posiadają w danym korytarzu piwnicę”.
6) W § 20 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„ przetrzymywania na klatce schodowej i korytarzach piwnicznych i innych pomieszczeniach wspólnych śmieci , przedmiotów i rzeczy zagrażających bezpieczeństwu mieszkańców budynku i porządkowi ”,
7) W § 20 dotychczasowe pkt od 2 – 12 otrzymują odpowiednio oznaczenie jako pkt 3 – 13
8) § 21 otrzymuje brzmienie:
1. Obowiązkiem posiadaczy zwierząt jest sprzątanie odchodów zwierzęcych z terenów zielonych, ciągów pieszych oraz klatek schodowych.
2. Mieszkaniec, któremu przywieziono produkty żywnościowe, meble itp. winien natychmiast po rozładunku uprzątnąć zanieczyszczony teren.
9) W § 25 ust.4 otrzymuje brzmienie:
Zabrania się palenia papierosów w windach i na klatkach schodowych i innych pomieszczeniach wspólnych.
10) W § 26 dodaje się ust. 9 w brzmieniu:
„ Zabronione jest umożliwianie zwierzętom (kotom i psom) załatwiania potrzeb fizjologicznych na balkonach”.
11) W § 27 dodaje się ust 4 w brzmieniu:
„ Zabrania się składowania wszelkich przedmiotów na korytarzach kondygnacji technicznych oraz montowania drzwi i krat zagradzających drogę ewakuacji ”.
§ 2
Uchwala się tekst jednolity Regulaminu porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust.3 statutu Spółdzielni.
Załącznik |
REGULAMIN PORZĄDKU DOMOWEGO
obowiązującego w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej
“CZUBY” w Lublinie
I. PRZEPISY OGÓLNE
§ 1
§ 2
Mieszkańcy powinni współdziałać z Administracją Osiedla i Radą Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla we wszystkich sprawach związanych z należytym utrzymaniem lokali, budynków i urządzeń zarówno domowych jak i zewnętrznych oraz w zakresie przestrzegania przepisów niniejszego regulaminu. Mieszkańcy obowiązani są do oszczędnego używania wody, światła na klatkach schodowych i w piwnicach oraz informowania Administracji Osiedla o wszystkich zaobserwowanych przejawach marnotrawstwa i dewastacji mienia spółdzielczego.
§ 3
W sprawach spornych wynikłych z korzystania z powierzchni wspólnego użytku i terenów osiedla, zainteresowani winni się zwracać do Administracji Osiedla lub do Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla.
§ 4
II. PRZEPISY W ZAKRESIE UŻYTKOWANIA LOKALI
§ 5
III. PRZEPISY W ZAKRESIE UTRZYMANIA W NALEŻYTYM STANIE TECHNICZNYM BUDYNKU, URZĄDZEŃ I INSTALACJI
§ 6
Administracja Osiedla obowiązana jest zapewnić sprawne usuwanie usterek budynku lub innych urządzeń z nim związanych.
§ 7
Koszt wykonania napraw powstałych na skutek niewłaściwego użytkowania lokalu i jego urządzeń obciąża osoby dysponujące prawem do lokalu.
§ 8
Na Administracji Osiedla ciążą następujące obowiązki:
§ 9
§ 10
§ 11
Nie wolno naprawiać we własnym zakresie bezpieczników znajdujących się poza obrębem mieszkania (na klatkach schodowych, w piwnicach itp.)
§ 12
W piwnicach nie wolno instalować żadnych dodatkowych gniazd i punktów świetlnych bez zgody Administracji. Wykonany za zgodą Administracji punkt świetlny musi być również przez nią odebrany. Instalacje domofonowe mogą być wykonywane samodzielnie przez lokatorów pod warunkiem uzgodnienia projektu z Administracją i dokonania jej odbioru przez upoważnionego pracownika Spółdzielni.
§ 13
§ 14
Na okres zimy osoby posiadające tytuł prawny do lokalu (użytkownicy) obowiązani są do:
§ 15
Zabrania się zastawiania dojść do wodomierzy, gazomierzy, głównych zaworów wodociągowych, gazowych i ciepłowniczych znajdujących się w mieszkaniach (lokalach użytkowych) lub piwnicach (zastawianie meblami, półkami itp.), do których dostęp winien być umożliwiony przedstawicielowi Spółdzielni o każdej porze.
§ 16
§ 17
Administracja Osiedla lub osoby przez nią upoważnione uprawnione są do kontroli stanu technicznego lokalu i urządzeń oraz ewidencji osób.
IV. PRZEPISY W ZAKRESIE HIGIENY I ESTETYKI DOMÓW I OTOCZENIA
§ 18
Wszystkie osoby bez względu na tytuł prawny do lokalu, użytkownicy, mieszkańcy obowiązani są przestrzegać higieny, porządku i czystości zarówno w mieszkaniach (lokalach) i pomieszczeniach oddanych do ich wyłącznego użytku jak i w pomieszczeniach wspólnego użytkowania (pralnie, suszarnie, korytarze piwniczne itp.) oraz na terenie całego osiedla, przeciwstawiając się wszelkim przejawom marnotrawstwa i dewastacji mienia spółdzielczego.
§ 19
§ 20
Celem utrzymania porządku w obrębie nieruchomości zabronione jest:
§ 21
§ 22
Trzepanie i czyszczenie dywanów, pościeli itp. może odbywać się wyłącznie na terenie do tego przeznaczonym tylko w dni powszednie w godz. pomiędzy 6.00 – 22.00.
§ 23
V. PRZEPISY W ZAKRESIE PRANIA I SUSZENIA BIELIZNY
§ 24
VI. PRZEPISY W ZAKRESIE WSPÓŁŻYCIA MIESZKAŃCÓW DOMU (OSIEDLA)
§ 25
§ 26
VII. PRZEPISY W ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA POŻAROWEGO
§ 27
VIII. PRZEPISY KOŃCOWE
§ 28
Ze względu na dobro ogółu mieszkańców, troskę o mienie spółdzielni oraz higienę w budynkach, każdy bez względu na tytuł prawny do lokalu (użytkownik) obowiązany jest umożliwić służbom technicznym osiedla wejście do mieszkania (lokalu) w celu wykonania naprawy lub usunięcia awarii instalacji i urządzeń technicznych w budynku.
§ 29
Ad. 5
Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 8.07.2014 r. został przyjęty bez uwag , większością głosów – 18 za, przy 1 głosie wstrzymującym się od głosowania.
Ad. 6
Rada Nadzorcza rozpatrzyła pisma:
Rada Nadzorcza w odpowiedzi na powyższe pisma poinformuje w/w, że po zapoznaniu się z uchwałą nr 17/2014 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok z dnia 09.06.2014 r. oraz odpowiedzią skierowaną przez spółdzielnię w dnia 24.07.2014 r. nie dopatrzyła się nieprawidłowości w działaniach Zarządu oraz wyjaśni, że dla mieszkańców kl. IV budynku przy ulicy Szmaragdowa 4 składnik opłat „sprzątanie klatek schodowych” wprowadzono na podstawie § 19 pkt 2 Regulaminu porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie realizując wniosek 6 mieszkańców.
Powyżej przedstawione stanowisko przyjęto większością głosów – 18 za, przy 1 głosie wstrzymującym się od głosowania.
Ad. 7
Prezes Zarządu poinformował, że zastępca prezesa ds. finansowych Adam Ziółek nabył prawa emerytalne. Zgodnie z poniżej przedstawioną opinią:
W tym miejscu w protokole umieszczono:
– Opinia prawna w sprawie rozwiązania i nawiązania stosunku pracy z członkiem Zarządu w sytuacji nabycia uprawnień do świadczenia emerytalnego
– pismo z dnia 19.08.2014 r. o rozwiązanie umowy o pracę
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu informacji przedstawionych przez prezesa Zarządu i zastępcę ds. finansowych oraz po dyskusji – jednomyślnie – 19 za, podjęła uchwałę w brzmieniu:
W tym miejscu w protokole umieszczono Uchwała nr 66 / 6 / 2014 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 19.08.2014 r. w sprawie: rozwiązania umowy o pracę na zasadzie porozumienia stron z Z-cą Prezesa ds. finansowych – Głównym Księgowym Adamem Ziółkiem i ponownego nawiązania stosunku pracy z powierzeniem funkcji Z-cy Prezesa ds. finansowych – Głównego Księgowego.
Ad. 8
Przewodniczący poinformował, że kolejne posiedzenie plenarne Rady odbędzie się 16.09.2014 r. W porządku obrad tego posiedzenia zostanie umieszczony pkt.
„Rozpatrzenie wniosków Zarządu dot.
a) wykluczenia ze Spółdzielni z uwagi na istniejące zaległości finansowe.
b) wystąpienia z powództwem o nakazanie sprzedaży przysługującego spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego w drodze licytacji”.
Zawiadomienia do członków i osób wobec których zostały skierowane wnioski do Rady Nadzorczej o podjęcie uchwały zostały wysłane.
Na tym protokół zakończono.
Sekretarz Danuta Przybyś – Ziemba |
Przewodniczący Andrzej Turski |