Protokół Nr 03/2012
z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby
w Lublinie z dnia 06.03.2012 r.
Obecni:
Przewodniczący Rady – Marek Szymański
Zastępcy przewodniczącego – Tadeusz Mazurek, Michał Kołczewski
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba
Członkowie:
Jan Biss, Elżbieta Betka, Stefania Chodkiewicz, Zbigniew Gontarz, Teresa Husarek, Roman Janczarek,
Ryszard Klech , Dariusz Siwek, Kutyła Jerzy , Grażyna Henkiel, Grzegorz Majek, Janina Samborska,
Krystyna Mańka, Andrzej Turski, Jerzy Kaczmarski, Grażyna Skierczyńska – Płoszyńska.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Zastepca prezesa d/ eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Ad. 1
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował, że porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:
Do przedstawionego porządku obrad nie zgłoszono uwag i został przyjęty jednomyślnie – 20 za.
Ad. 2
A)
Kierownik działu członkowsko mieszkaniowego poinformowała, by wnioski Zarządu dot. pozbawienia członkostwa przez wykluczenie ze Spółdzielni wobec tych członków, którzy posiadają zadłużenie wobec Spółdzielni rozpatrywane były zgodnie z przedłożonym wykazem.
Przystąpiono do rozpatrywania wniosków.
Rada Nadzorcza po przeanalizowaniu wniosków , wysłuchaniu wyjaśnień i informacji przedstawionych przez członków, wobec których skierowano wniosek o pozbawienie członkostwa przez wykluczenie, oraz po dyskusji podjęła uchwały: Nr 38/27/2012, Nr 39/28/2012, Nr 40/29/2012 z dnia 06.03.2012 r. w sprawie pozbawienia członkostwa przez wykluczenie ze Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie. W tym miejscu w protokole umieszczono wnioski Zarządu, podjęte przez Radę Nadzorczą uchwały oraz pisma kierowane do członków z informacją o odroczeniu terminu rozpatrzenia wniosku w związku ze złożoną deklaracją dot. spłaty zadłużenia ( 4 członkom w terminie do 31.12.2012 r.,
1 członkowi w terminie do 30.06.2012 r., 3 członkom w terminie do 30.09.2012 r. ,
1 członkowi w terminie do 31.07.2012 r.
B)
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Prezes Zarządu poinformował, że po skierowaniu wniosków do Rady Nadzorczej o pozbawienie członkostwa przez wykluczenie i zawiadomieniu o tym fakcie członków, wobec których skierowano wnioski sześciu z nich spłaciło zobowiązania wobec Spółdzielni na kwotę powyżej 30 000 zł – w tym miejscu w protokole umieszczono wykaz członków którzy spłacili zadłużenie.
Ad. 3
A) Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował , że członkowie komisji, której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 1.03.2012 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
PROJEKT
Uchwała Nr… /… / 2012
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie z dnia …… .03.2012 r.
w sprawie: zmiany Regulaminu udzielania zamówień na roboty remontowo- budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM “Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie, działając na podstawie 87 ust. 1 pkt 20 Statutu Spółdzielni, uchwala co następuje:
§ 1
W Regulaminie udzielania zamówień na roboty remontowe- budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM “Czuby” finansowanych ze środków spółdzielczych, stanowiącym załącznik do uchwały nr 6/9/2011 z dnia 07.02.2011 r. wprowadza się następującą zmianę:
– § 22 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
” aktualny dokument dopuszczający Oferenta do obrotu prawnego w zakresie objętym zamówieniem /odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie w CEIDG w formie dokumentu elektronicznego lub wydruku ze strony internetowej CEIDG”.
§ 2
Wydaje się tekst jednolity Regulaminu udzielania zamówień na roboty remontowo – budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM “Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych” z uwzględnieniem zmian zawartych w uchwale nr …../…../2012 z dnia 6.03.2012 r.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust.3 Statutu.
Załącznik |
REGULAMIN
udzielania zamówień na roboty remontowo – budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy
przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych.
Rozdział I
PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO
Udzielanie zamówień
§ 1
Zamówienia będą udzielone oferentom, którzy zostaną wybrani według zasad określonych w niniejszym Regulaminie.
§ 2
Zamówień udziela się w trybie:
§ 3
Podstawowym trybem udzielania zamówień jest przetarg nieograniczony.
§ 4
Zamawiający może udzielić zamówienia w innym trybie niż przetarg nieograniczony wyłącznie na podstawie niniejszego Regulaminu.
§ 5
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.
Ogłoszenia
§ 6
Ogłoszenia o zamówieniach w trybie przetargu nieograniczonego zamieszcza się na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego i stronie internetowej Zamawiającego. Dopuszcza się również zamieszczenie ogłoszeń w prasie lokalnej.
§ 7
Ogłoszenie o zamówieniu winno zawierać:
§ 8
Ogłoszenie może zawierać dodatkowo inne informacje ważne dla przeprowadzenia postępowania przetargowego.
Komisja Przetargowa.
§ 9
Członków Komisji Przetargowej powołuje Zarząd Spółdzielni.
§ 10
W skład Komisji Przetargowej obligatoryjnie winni wchodzić:
– Specjalista ds. Technicznych Zarządu,
– Kierownik Administracji Osiedla,
– Specjalista ds. Technicznych Administracji Osiedla,
– Przedstawiciel Pionu Finansowego,
– Przedstawiciel Rady Nadzorczej lub Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, której dotyczą prace objęte postępowaniem przetargowym.
§ 11
Komisja Przetargowa może mieć charakter stały lub być powoływana do przeprowadzenia poszczególnych postępowań.
§ 12
Komisja Przetargowa jest zespołem pomocniczym dla Zarządu Spółdzielni powołanym do oceny spełnienia przez oferentów warunków udziału w postępowaniu przetargowym oraz do badania i oceny ofert.
§ 13
Po dokonaniu oceny Komisja przedstawia Zarządowi wnioski i propozycje odnośnie wyboru najkorzystniejszej oferty, wykluczenia Wykonawcy, odrzucenia oferty, unieważnienia przetargu w formie protokołu.
§ 14
Komisja Przetargowa sporządza i podpisuje protokół z postępowania przetargowego zawierający:
§ 15
Członkowie Komisji zobowiązani są do zachowania poufności odnośnie informacji uzyskanych w trakcie postępowania przetargowego.
§ 16
Członkowie Komisji podlegają wyłączeniu z udziału w pracach Komisji, jeżeli:
§ 17
Członkowie Komisji składają pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania pisemne oświadczenie o braku okoliczności, o których mowa w § 16.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (SIWZ)
§ 18
§ 19
§ 20
§ 21
W SIWZ Zamawiający zamieszcza klauzulę o możliwości unieważnienia przetargu bez podania przyczyn.
§ 22
Dowodami potwierdzającymi wiarygodność techniczną i ekonomiczną Oferenta są:
Przygotowanie zamówienia, składanie ofert
§ 23
§ 24
§ 25
Oferent jest związany ofertą 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się od daty rozstrzygnięcia przetargu.
Wadium i zabezpieczenie należytego wykonania umowy
§ 26
§ 27
§ 28
Oferent, którego oferta została wybrana traci wadium na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy:
§ 29
Utrata wadium następuje również w przypadku wycofania oferty po terminie składania ofert.
§ 30
Rozdział II
PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO
Postępowanie przetargowe
§ 31
W przetargu mogą brać udział oferenci, którzy:
§ 32
§ 33
Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
§ 34
Oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie z tytułu odrzucenia oferty.
§ 35
O odrzuceniu oferty Zamawiający informuje Oferenta, którego ofertę odrzucił nie później niż w ciągu 7 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu.
§ 36
Postępowanie przetargowe unieważnia się, jeżeli:
§ 37
§ 38
Zamawiający przechowuje wszystkie oferty, które zostały złożone w trakcie przeprowadzania przetargu oraz dokumentację przeprowadzenia przetargu przez okres co najmniej 3 lat od zakończenia postępowania. Przez zakończenie postępowania rozumie się datę zatwierdzenia przez Zarząd protokołu Komisji Przetargowej.
Ocena ofert. Wybór Oferenta.
§ 39
§ 40
§ 41
Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający na wniosek komisji przetargowej ma prawo dokonać wyboru Oferenta po przeprowadzonych negocjacjach.
§ 42
W przypadku odstąpienia od zawarcia umowy przez wybranego w przetargu Oferenta lub zerwania umowy przez Oferenta może być zawarta umowa z Oferentem, którego oferta była najkorzystniejszą z pozostałych ważnych ofert złożonych w przetargu.
§ 43
Rozdział III
TRYBY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ
Przetarg nieograniczony
§ 44
Zapytania o cenę
§ 45
Zamówienie z wolnej ręki
§ 46
Rozdział IV
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 47
§ 48
Przetargi są organizowane centralnie i odbywają się w siedzibie Zarządu Spółdzielni jeżeli dotyczą prac wykonywanych na więcej niż jednym osiedlu. Jeżeli dotyczą tylko jednego osiedla odbywają się w Administracji danego osiedla.
§ 49
Regulamin nie przewiduje rozpatrywania protestów i odwołań oferentów.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji j postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisje.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 20 za podjęła uchwałę nr 36/10/2012 z dnia 06.03.2012 r. w sprawie: zmiany Regulaminu udzielania zamówień na roboty remontowo- budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM “Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
Ad. 4
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji, której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 01.03.2012 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
PROJEKT
UCHWAŁA Nr… /… /2012
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia ……………………….. 2012 r.
w sprawie: uchylenia uchwały Nr 6/2012 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” z dnia 16.02.2012 r. w sprawie umieszczenia reklamy na ogrodzeniu parkingu przy ul. Dziewanny 1.
Działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 27 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:
§ 1
Uchyla się uchwałę Nr 6/2012 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” z dnia 16.02.2012 r. w sprawie umieszczenia reklamy na ogrodzeniu parkingu przy ul. Dziewanny 1 z uwagi na uchybienia formalne tj. rozbieżność treści z tytułem uchwały.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu.
– Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta
UCHWAŁA NR 6/2012
Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „RUTA”
Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie
z dnia 16.02. 2012 r.
w sprawie: umieszczenia reklamy na ogrodzeniu parkingu przy ul. Dziewanny 1.
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie, działając na podstawie § 4 ust.13 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla S.M. „Czuby” w Lublinie, ustala co następuje:
§ 1
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” postanawia wyrazić zgodę dla firmy BTH Sebastian Kozak, z siedzibą w Lublinie ul. Radości 14/64, na wynajęcie powierzchni reklamowej o wym. 70 cm x 70cm w kabinach dźwigów osobowych oraz w w budynkach mieszkalnych osiedla „Ruta”.
§ 2
Opłata za umieszczenie w/w tablicy reklamowej w jednej kabinie dźwigu wynosi 15,00 zł. + VAT miesięcznie, a w przedsionku lub na parterze klatki schodowej 10,00 zł. + VAT miesięcznie. Uzyskane środki finansowe stanowią pożytek dla nieruchomości, w której w/w pow. reklamowa została wykorzystana.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 21 ust. 5 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji, postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedłożonej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 20 za podjęła uchwałę nr 37/26/2012 z dnia 06.03.2012 r. w sprawie uchylenia uchwały Nr 6/2012 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” z dnia 16.02.2012 r. w sprawie umieszczenia reklamy na ogrodzeniu parkingu przy ul. Dziewanny 1 w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
Ad. 5
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 1.03.2012 r. z poniżej przedstawioną analizą działalności gospodarczo – finansowej za 2011 r. zawierającej:
– Zestawienie kosztów i przychodów za 2011 r.
– Działalność eksploatacyjną za 2011 r.
– Koszty eksploatacji za 2011 r. (bez kosztów Zarządzania).
– Koszty konserwacji i przeglądów za 2011 r.
– Fundusz remontowy za 2011 r.
– Wykonanie działalności kulturalno – oświatowej za 2011 r.
– Koszty Zarządzania za 2011 r.
– Zatrudnienie i fundusz płac za 2011 r.
W tym m miejscu w protokole umieszczono powyżej wyszczególnione zestawienia.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez prezesa i zastępcę ds. finansowych oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek o jej przyjęcie.
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez prezesa oraz po dyskusji przedstawioną powyżej w protokole analizę działalności godpdarczo – finansowej za 2011 r. przyjęła bez uwag.
Ad. 6
A) Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy zapoznali się na posiedzeniu w dniu 1.03.2011 r. z poniżej przedstawionym projektem uchwały Walnego Zgromadzenia.
Projekt
UCHWAŁA Nr …. /2012
Walnego Zgromadzenia
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia ………………….. 2012 r.
w sprawie: uczestnictwa członków Spółdzielni w kosztach związanych z działalnością społeczną, oświatową i kulturalną.
Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, działając na podstawie art. 1 § 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2003 r. Nr 188, poz. 1848 z późn. zm.), art. 4 ust. 5 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1116 z późn. zm.) oraz § 61 ust. 4 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie uchwala, co następuje:
§ 1
Członkowie Spółdzielni uczestniczą w kosztach związanych z działalnością społeczną, oświatową i kulturalną prowadzoną przez Spółdzielnię, zgodnie z uchwałą Rady Nadzorczej i Regulaminem działalności kulturalno-oświatowej.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Części Walnego Zgromadzenia
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez prezesa, zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych, zastępcę głównego księgowego oraz po dyskusji postanowili zaproponować Radzie Nadzorczej by pozytywnie zaopiniował dla Walnego Zgromadzenia projekt uchwały w sprawie uczestnictwa członków Spółdzielni w kosztach związanych z działalnością społeczną, oświatową i kulturalną.
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez prezesa, zastępcę prezesa ds. finansowych zaproponowała by Zarząd Spółdzielni przygotował na następne posiedzenie opinię Rady Nadzorczej dla Walnego Zgromadzenia w sprawie proponowanej uchwały.
B)
Przez Zarządu zaproponował by w dniu dzisiejszym nie realizować tego punktu porządku obrad. Przełożyć jego realizację na kolejne posiedzenie, gdyż projekt uchwały w sprawie zasad podziału i przeznaczenia nadwyżki bilansowej za 2011 r. wymaga jeszcze doprecyzowania.
Ad. 7
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się ze sporządzonym przez prezydium Rady projektem Sprawozdania Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z działalności w 2011 r. oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by zatwierdziła sprawozdanie w wersji przedstawionej poniżej w protokole.
S P R A W O Z D A N I E
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z działalności w roku 2011
Zgodnie z przepisami ustawy – Prawo spółdzielcze, ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i Statutu naszej Spółdzielni, Rada Nadzorcza przedstawia członkom Spółdzielni sprawozdanie ze swej działalności w roku 2011.
Rada Nadzorcza w okresie sprawozdawczym pracowała w składzie:
– Marek Szymański – przewodniczący Rady Nadzorczej,
– Michał Kołczewski – zastępca przewodniczącego Rady,
– Tadeusz Mazurek – zastępca przewodniczącego Rady,
– Danuta Przybyś – Ziemba – sekretarz,
– Jerzy Kutyła – przewodniczący Komisji Rewizyjnej,
– Andrzej Turski – przewodnicząca Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej,
– Jan Biss – przewodniczący Komisji Społeczno – Samorządowej,
– Elżbieta Betka, Stefania Chodkiewicz, Zbigniew Gontarz, Grażyna Henkiel, Teresa Husarek, Roman Janczarek, Jerzy Kaczmarski, Ryszard Klech, Grzegorz Majek, Krystyna Mańka, Janina Samborska, Grażyna Skierczyńska – Płoszyńska, Dariusz Siwek od 25.08.2011 r., Stanisław Smerda do dnia 1.12.2011 r.( utrata mandatu ) – członkowie Rady Nadzorczej.
Absencja członków Rady na posiedzeniach plenarnych w roku 2011 była niska i przedstawiała się następująco:
– Henkiel Grażyna – 3 nieobecności,
– Skierczyńska – Płoszyńska Grażyna – 1 nieobecność,
– Siwek Dariusz – 1 nieobecność,
– Majek Grzegorz – 1 nieobecność.
Prezydium Rady w roku 2011 pracowało w niezmienionym składzie.
W roku 2011 Rada Nadzorcza pracowała w oparciu o plany pracy wynikające z aktualnego zakresu działania Rady oraz zajmowała się rozwiązywaniem bieżących problemów będących w kompetencji Rady Nadzorczej.
W roku sprawozdawczym 2011 odbyła 16 protokołowanych posiedzeń plenarnych, 8 posiedzeń prezydium, 26 posiedzeń komisji, rozpatrując problemy w oparciu o materiały przygotowane przez Zarząd i poddane analizie przez merytoryczne komisje Rady.
Realizując zadania zawarte w § 87 ust. 1 Statutu, Rada Nadzorcza uchwaliła plan finansowo-gospodarczy Spółdzielni i jej strukturę organizacyjną na 2012 r.
Oceniała realizację wniosków zgłoszonych na Walnym Zgromadzeniu przeprowadzonym w częściach w dniach od 9.05.2011 r. do 6.06.2011 r.
Kontrolowała terminowość spłaty kolejnych rat kredytów zaciągniętych przez Spółdzielnię na realizację tzw. „nietrafionych inwestycji”. Spółdzielnia z tego tytułu spłaciła zadłużenie w wysokości 181 597,16 złotych na podstawie ugody zawartej z PKO IV O/Lublin.
Rada Nadzorcza na bieżąco, po zakończeniu każdego kwartału analizowała wyniki gospodarcze Spółdzielni oraz oceniała pracę Zarządu. Działania te stanowiły podstawę do podejmowania decyzji o wysokości premii dla poszczególnych Członków Zarządu.
Zgodnie z zawartymi w § 87 Statutu kompetencjami, Rada Nadzorcza w 2011 r.
Dokonała:
Rada Nadzorcza w drodze konkursu w dniu 29.11.2011 r. wybrała na stanowisko Zastępcy Prezesa ds. eksploatacyjnych Bożenę Zielińską kierownika działu techniczno – eksploatacyjnego.
Rozpatrywała w formie opinii dla Walnego Zgromadzenia:
Zaproponowała przyjąć wnioski polustracyjne Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie, opracowane na podstawie protokołu z lustracji częściowej obejmującej działalność inwestycyjną Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w okresie od 01.01.2010 r. do 31.12.2010 r.
Po przeanalizowaniu wniosków z dnia 21.05.2010 r mieszkańców osiedla Skarpa skierowane do Walnego Zgromadzenia Spółdzielni, zaopiniowanych przez zespół prawny, postanowiła nie wnioskować do Walnego Zgromadzenia o ich uchwalenie, gdyż część proponowanych we wnioskach zapisów reguluje znowelizowana ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych, część z nich jest sprzeczna z przepisami ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz ustawą Prawo spółdzielcze, część wskazuje błędne podstawy zmiany, część wykazuje brak możliwości zrozumienia propozycji zmiany w związku z czym niemożliwa jego wprowadzenie.
Pozytywnie oceniła roczne sprawozdanie finansowe Spółdzielni składające się z: Bilansu Spółdzielni za 2010 rok który zamyka się po stronie aktywów i pasywów kwotą 288 667 318,93 złotych, rachunku zysków i strat za rok obrotowy 2010 wykazujący nadwyżkę przychodów nad kosztami w wysokości 1 009 852,22 zł rachunku przepływów pieniężnych wykazujący stan środków na dzień 31.12.2010 r. w kwocie 16 244 845,07 złotych i Zestawienia zmian w kapitale /funduszu/ własnym.
Po dokonanej ocenie pracy Członków Zarządu za poszczególne kwartały roku 2010, analizie wniosków zawartych w raporcie biegłego rewidenta badającego sprawozdanie finansowe Spółdzielni za rok 2010, analizie wyników i wniosków zawartych w protokole z lustracji działalności inwestycyjnej przeprowadzonej w dniach 1.03.2011 r. do 12.04.2011 r., analizie wniosków zawartych w protokole z przeprowadzonych kontroli przez PKO BP IV Oddział w Lublinie oraz przez Miejski Urząd Pracy zaproponowała udzielić absolutorium członkom Zarządu za działalność w 2010 r.
Zaproponowała utrzymać w mocy uchwałę Nr 1/3/2011 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 11.01.2011 r. w sprawie budowy infrastruktury technicznej na działce nr 24/21 przy ul. Sympatycznej 1, 3, niezbędnej dla realizacji zespołu garażowo-usługowego zlokalizowanego na działce nr 24/7 przy ul. Filaretów 52, gdyż uchwała została podjęta zgodnie z prawem i obowiązującymi przepisami ( art. 27 ust.2 usm ).
Ponadto w/w działka zabudowana budynkami ul. Sympatyczna 1 i 3 znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie działki Nr 24/7 (stanowiącej mienie spółdzielni), na której to zaprojektowano zespół garażowo-usługowy na 130 boksów garażowych, 3 lokale usługowe i ok. 30 miejsc postojowych ogólnodostępnych. Dla realizacji tej inwestycji konieczna jest budowa przyłączy kanalizacji sanitarnej, deszczowej oraz kabli energetycznych i oświetleniowych, których trasa prowadzi m.in. przez działkę nr 24/21.
Po zapoznaniu się z przedstawionymi przez Zarząd Spółdzielni propozycjami podziału nadwyżki bilansowej za 2010 r. – postanowiła pozytywnie ocenić zaproponowany podział nadwyżki w projekcie I tj. Nadwyżkę bilansową za 2010 r. w wysokości 407 102,61 zł podzielić na:
– zasilenie działalności społeczno – kulturalnej – kwota 40 000,00.zł.
– pozostałą kwotę 367 102,61zł do dyspozycji Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla.
Rada Nadzorcza pozytywnie zaopiniowała projekt regulaminu dostosowany do uchwalonych zmian statutu.
Uchwaliła:
1. Regulamin najmu lokali mieszkalnych w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
2. Regulamin przyjęć w poczet członków , ustanawiania prawa do lokali mieszkalnych i zamiany mieszkań.
3. Regulamin przetargu na ustanowienie odrębnej własności lokalu mieszkalnego w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
4. Regulamin tworzenia i wykorzystywania funduszu remontowego w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
5. Regulamin gospodarki finansowej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
6. Zasady zaliczania członków do poszczególnych części Walnego Zgromadzenia (§ 73 ust. 2 Statutu).
7. Regulamin rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania opłat za używanie lokali.
Opracowała projekt Regulaminu działalności kulturalno oświatowej i przekazała do zaopiniowania przez Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
Dokonała zmian w:
Poza zmianą nazwy na „Regulamin udzielania zamówień na roboty remontowo – budowlane inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych uzupełniono skład komisji przetargowej o przedstawiciela nieruchomości, której dotyczą prace objęte postępowaniem przetargowym lub przedstawiciela Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla. Określono, że dowodami potwierdzającymi wiarygodność techniczną i ekonomiczną oferenta mogą być kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za realizację robót, dodatkowe warunki i kryteria oceny określone w SIWZ opiniuje dana Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, Zamawiający wszczyna postępowanie w trybie zapytania o cenę, zapraszając do składania ofert nie mniej niż 4 oferentów.
Wybór ofert dla wynajmu lokali i dzierżawy terenów zlokalizowanych w nieruchomościach osiedli organizuje Administracja i Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla. W przypadku złożenia identycznych ofert Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla ma prawo do przeprowadzenia negocjacji z oferentami. Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla podejmuje uchwałę określającą warunki wynajmu lokalu lub umowy najmu /dzierżawy/.
W przypadku wpłynięcia oferty na wolny lokal i braku posiedzenia Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla przez okres dłuższy niż 30 dni decyzję o wynajęciu lokalu podejmuje Zarząd Spółdzielni. Zarząd Spółdzielni zawiera umowę najmu/dzierżawy.
Budynek mieszkalny jest wraz z otoczeniem własnością Spółdzielni, członków Spółdzielni oraz właścicieli lokali. Postanowienia regulaminu obowiązują wszystkich mieszkańców i użytkowników lokali bez względu na tytuł prawny do lokalu . Lokale mogą być użytkowane jedynie na cele zgodne z ich przeznaczeniem oraz może być wykonywana tylko taka działalność gospodarcza, zawód, która nie zakłóca spokoju i porządku publicznego. Określono obowiązki, jakie ciążą na Administracji Osiedla a w szczególności : utrzymanie w należytym stanie technicznym, porządku i czystości budynków, ich otoczenia i pomieszczeń wspólnego użytku, placów zabaw dziecięcych i młodzieżowych oraz wyposażenie domów w sprzęt p.pożarowy, zapewnienie sprawnego działania urządzeń technicznych w budynkach, zapewnienie wyposażenia domów w odpowiednie zbiorniki do składowania odpadów i nieczystości oraz zabezpieczenie ich opróżnienia.
W razie uporczywego lub złośliwego przekraczania postanowień niniejszego regulaminu, Administracja Osiedla może kierować wnioski do sądu oraz składać wnioski do Rady Nadzorczej Spółdzielni o wykluczenie Członka ze Spółdzielni. Osoby posiadające tytuł prawny do lokalu obowiązane są udostępnić lokal w celu dokonania przeglądów okresowych stanu technicznego budynku i instalacji oraz odczytów zużycia energii cieplnej i wody. Spółdzielnia nie ma obowiązku indywidualnego powiadamiania o zamiarze dokonania w/w czynności.
Zatwierdziła nową wersję regulaminu dostosowując jego treść do uchwalonych zmian statutu.
Prowadzenie parkingów strzeżonych będących własnością Spółdzielni – należy do Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Z parkingów strzeżonych w osiedlu „Skarpa” stanowiących własność S.M. „Czuby” korzystać mogą wyłącznie osoby posiadające tytuł prawny do lokalu w ilości jedno miejsce parkingowe na jedno mieszkanie (wyjątek stanowią tzw. miejsca rodzinne – na 2 samochody).
Dopuszcza się zawarcie umowy z przedsiębiorcami na korzystanie z parkingów strzeżonych przez mieszkańców osiedla używających pojazdy samochodowe do celów służbowych. Wszelkie uwagi i zastrzeżenia od użytkowników parkingu strzeżonego przyjmuje Dział GZM ul. Watykańska 6 lub Administracja Osiedla „Skarpa” ul. Przytulna 4”.
Dostosowano zapisy regulaminu do uchwalonych zmian w statucie oraz uzupełniono zapisy regulaminu o procedurę wyborczą mającą zastosowanie do wyborów zastępcy prezesa.
Zatwierdziła:
Rada Nadzorcza dokonała wyboru biegłego rewidenta Baster Audytor do zbadania sprawozdania finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie za rok 2010.
Walne Zgromadzenie dzieli się na 21 części.
W danej części Walnego Zgromadzenia uczestniczą członkowie reprezentujący tylko jedno osiedle. Członkowie uprawnieni do lokali znajdujących się w obrębie danej nieruchomości zalicza się do tej samej części Walnego Zgromadzenia.
Członkowie uprawnieni do lokali znajdujących się w obrębie jednego osiedla tworzą co najmniej jedną część Walnego Zgromadzenia. Ustala się podział członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” na części Walnego Zgromadzenia według zasad proporcjonalności, biorąc za podstawę § 84 ust. 1 Statutu Spółdzielni:
1) Osiedle „Skarpa” – 5 części Walnego Zgromadzenia,
2) Osiedle „Niska Skarpa” – 1 część Walnego Zgromadzenia,
3) Osiedle „Ruta” – 4 części Walnego Zgromadzenia,
4) Osiedle „Łęgi” – 3 części Walnego Zgromadzenia,
5) Osiedle „Błonie” – 3 części Walnego Zgromadzenia,
6) Osiedle „Widok” – 2 części Walnego Zgromadzenia,
7) Osiedle „Poręba” – 2 części Walnego Zgromadzenia.
Odrębna część Walnego Zgromadzenia tworzona jest spośród członków oczekujących.
Zmieniono składy:
Komisji Rewizyjnej – Jerzy Kaczmarski zrezygnował z pracy w komisji i podjął pracę w Komisji Społeczno – Samorządowej . Nowo wybrany członek Rady z osiedla Widok Dariusz Siwek podjął pracę w komisjach Rewizyjnej i Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej.
– W osiedlu Skarpa – z dniem 1 lipca 2011 r. zmieniono wysokość opłaty eksploatacyjnej w pozycji „eksploatacja i zarządzanie” zgodnie z załącznikiem do uchwały 52/20/2011 Rady Nadzorczej z dnia 22.03.2011 r.
– W osiedlu Łęgi – z dniem 1.10.2011 r. zmieniono stawki opłat eksploatacyjnych pozycji „eksploatacja i zarządzanie na 1,17 zł/m2.
Dokonano nowego podziału na części Walnego Zgromadzenia.
Osiedle Łęgi – 3 części Walnego Zgromadzenia:
– I część Walnego Zgromadzenia
Tymiankowa 1, 3,
Tymiankowa 54, 56, 58;
Tatarakowa 10, 12, 14, 16;
– II część Walnego Zgromadzenia
Tymiankowa 48, 50, 52,
Bociania1, 6, 8, 10;
Tatarakowa 2 ,5, 6, 8
Wiklinowa 4, 6;
– III część Walnego Zgromadzenia
Biedronki 2a, 2b, 2c, 3, 5, 7, 9,11;
Kaczeńcowa 1, 2, 3, 5, 6, 8, 10.
Osiedle „ Błonie ” – 3 części Walnego Zgromadzenia:
– I część Walnego Zgromadzenia
Kawaleryjska 2, 4, 6, 8,
Rycerska 5,
Ułanów 14, 16
– II część Walnego Zgromadzenia
Kawaleryjska 14, 16, 18,
Rycerska 2, 4, 6, 8,
Dragonów 3, 14,
Szaserów 1, 9, 11;
– III część Walnego Zgromadzenia
Kawaleryjska 4a, 20,
Husarska 2, 6, 8,
Ułanów 22,
Hetmańska 6, 8, 10, 12, 14, 16.
Stawkę z tytułu dzierżawy terenu w nieruchomościach ustala się w wysokości pokrywającej następujące składniki: koszty zarządzania, koszty administrowania, wieczyste użytkowanie gruntów (jeżeli występuje), podatek od nieruchomości, odpis na fundusz społeczno-kulturalny, odpis na fundusz remontowy.
Powstałą ewentualną nadwyżkę należy przekazać na fundusz remontowy.
Rada Nadzorcza upoważniła Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie do wprowadzania bez uchwał Rady Nadzorczej, zmian opłat eksploatacyjnych w zakresie czynników kształtujących koszty niezależne od Spółdzielni:
Składniki opłat niezależnych od Spółdzielni
1. CO
2. Zimna woda i kanalizacja
3. CW – wodomierz – podgrzanie
4. Energia elektryczna
5. Podatek od nieruchomości
6. Abonament za wodomierz MPWiK
7. Konserwacja dźwigów i hydroforni
8. Konserwacja dźwigów
9. Konserwacja hydroforni
10. Konserwacja domofonów
11. Dostawa sygnału RTV
12. Wywóz nieczystości
13. Gaz
14. Konserwacja węzła ciepłowniczego mieszkaniowego
15. Ubezpieczenia
16. Sprzątanie klatek schodowych
17. Konserwacja co
18.Przegląd gazowy i elektryczny
Wprowadza się nowe składniki opłat eksploatacyjnych niezależnych od Spółdzielni poprzez wyłączenie z:
1. Eksploatacji i Zarzadzania – Ubezpieczenia.
2. Konserwacji i przeglądów –konserwacji co, przeglądy gazowe i elektryczne i włącza się do opłat niezależnych.
Rada Nadzorcza wyraziła zgodę na ustanowienie służebności gruntowych na rzecz właścicieli lokali wyodrębniających się z nieruchomości zgodnie z ustawą o spółdzielniach mieszkaniowych. Nieruchomość, na rzecz której ustanowiono służebność drogi koniecznej obciążona jest partycypacją w kosztach utrzymania drogi, na której ustanowiono służebność, m.in. z tytułu podatku od nieruchomości, odśnieżania, oświetlenia, remontu i modernizacji. W przypadku zbycia nieruchomości lokalowej uprawnienia i obciążenia z tego tytułu przechodzą na każdorazowego nabywcę.
Zatwierdza się budowę infrastruktury technicznej, m.in. na działce Nr 24/21 przy ul. Sympatycznej 1,3, niezbędną dla realizacji zespołu garażowo – usługowego, zlokalizowanego na działce 24/7 – zgodnie z planem inwestycyjnym Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie na rok 2011, zatwierdzonym Uchwałą Rady Nadzorczej SM „CZUBY” Nr 62/20/2010 z dnia 21.09.2010 r.
Rada Nadzorcza postanowiła, że ustalony w uchwale NR 112/3 /2010 Rady Nadzorczej z dnia 5 października 2010 r. zapis dot. sposobu rozksięgowania wynagrodzenia za udział w posiedzeniu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla nie obejmuje członków posiadających tytuł prawny do samodzielnego (wolnostojącego) lokalu użytkowego oraz tytuł prawny do garażu w zespole garażowym.
Analizowała poniższe zagadnienia:
Rozpatrzyła w ramach postępowania wewnątrzspółdzielczego:
Odwołanie członków spółdzielni od uchwały nr 17/2011 Rady Przedstawicieli Nieruchomości osiedla Widok z dnia 12.07.2011 r. w sprawie podziału i przeznaczenia nadwyżki bilansowej za 2010 r. oraz nadwyżki na pozostałej działalności eksploatacyjnej .
Po rozpatrzeniu w toku postepowania wewnątrzspółdzielczego odwołania z dnia 10.08.2011 r. członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” od uchwały nr 17/2011 Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok z dnia 12.07.2011 r. w sprawie podziału i przeznaczenia nadwyżki bilansowej za 2010 r. oraz nadwyżki na pozostałej działalności eksploatacyjnej – Rada Nadzorcza postanowiła nie uwzględnić zarzutów odwołania i utrzymać zaskarżoną uchwałę w mocy.
Nadwyżka bilansowa nie jest przychodem uzyskanym z gospodarki mieniem Spółdzielni lub nieruchomości. Pożytki z tych podmiotów przypisywane są bezpośrednio do miejsc ich powstawania. Nadwyżka bilansowa jest uzyskiwana z przychodów finansowych Spółdzielni (odsetek od środków finansowych zgromadzonych na rachunkach bankowych bieżących i lokat) i nie podlegają podziałowi zgodnie z art. 5 ust.2 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych jako pożytki.
Działając w ramach kompetencji zawartych w § 87 ust.1 pkt 27 Statutu uchyliła uchwały:
Uchyliła uchwałę, gdyż montaż instalacji domofonowej nie jest remontem w świetle przepisów prawa budowlanego (art. 3 pkt 8) i nie może być finansowany z funduszu remontowego. Ponadto w nieruchomości Sympatyczna 12, 14, 16 i Radości 4 część klatek schodowych już posiada instalację domofonową, wybudowaną na wniosek i na koszt mieszkańców, którym te domofony służą.
Rozpatrzyła wnioski:
Zaproponowane we wniosku przez Radę Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok zmiany do regulaminu nie zostały wprowadzone. Rada Przedstawicieli składa się z członków, którym na zasadzie zaufania członkowie Spółdzielni powierzyli wykonywanie zadań określonych w Statucie i Regulaminie. Rada Przedstawicieli sama jako organ ma decydować bez konieczności uzyskania zgody przedstawiciela danej nieruchomości o dysponowaniu środkami, o których mowa w § 4 pkt 14 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla SM „Czuby” w Lublinie. Nie ma podstaw do powierzania organowi fakultatywnemu jakim jest Rada Przedstawicieli, kompetencji zastrzeżonych dla Rady Nadzorczej, jako organu kontrolującego i nadzorującego działalność Spółdzielni (§ 82 w zw. z § 87 ust.1 pkt 2 lit. b i c Statutu). Brak jest także podstaw do uzupełnienia treści § 4 pkt 15 b Regulaminu o zdanie: „Takie same prawo przysługuje przedstawicielowi danej nieruchomości w sprawach dotyczących reprezentowanej przez niego nieruchomości”, z tego powodu, że Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla jest ciałem kolegialnym i podejmuje swoje decyzje we własnym gronie na posiedzeniach plenarnych.
– Skarpa z dnia 14.04.2011 r. w sprawie zmian w Regulaminie wynajmu lokali użytkowych i dzierżawy terenu.
Rada Nadzorcza przedstawione przez Radę Przedstawicieli propozycje zmian do Regulaminu pomimo, że nie są niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa nie umieściła w regulaminie . Uznała, że ze względów celowych i ekonomicznych wydaje się niewłaściwe wprowadzenie ograniczenia, iż najemca może oddać w podnajem tylko część lokalu, maksymalnie do 50% wynajmowanej powierzchni. Spółdzielnia zachowując prawo do wyrażenia zgody na wynajem lokalu w całości lub w części zachowuje prawo kształtowania warunków najmu lub dzierżawy na danym terenie.
Rada Nadzorcza rozpatrzyła:
1) 41 wniosków o wykluczenie członków posiadających zadłużenie z tytułu opłat eksploatacyjnych:
– w 26 przypadkach podjęła uchwały o wykluczeniu,
– w 15 przypadkach postanowiła odroczyć termin rozpatrzenia wniosku na okres co najmniej 6 miesięcy, dając możliwość członkom wywiązania się ze złożonego zobowiązania o spłacie zadłużenia.
2) 44 wnioski o podjęcie uchwały na podstawie § 69 statutu w sprawie pozbawienia członkostwa przez wykreślenie ze Spółdzielni.
3) 11 wniosków o upoważnienie Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie do wytoczenia byłym członkom powództwa o nakazanie sprzedaży w drodze licytacji spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu.
Członkowie Rady Nadzorczej poprosili radnych o wyjaśnienie dlaczego wnioski zgłaszane do Rady Miasta o wykonanie prac na terenie dzielnicy Czuby już od kilku lat nie są umieszczane w planach i budżecie miasta , natomiast inaczej się dzieje z wnioskami innych spółdzielni np. LSM. Na realizację potrzeb zgłoszonych przez LSM znalazły się wcale nie małe środki w budżecie miasta zaplanowanym na rok 2009, 2010 i projekcie 2011. Poprosili o bardziej skuteczne działania i większe zaangażowanie naszych przedstawicieli w Radzie Miasta na rzecz mieszkańców naszej dzielnicy a ich wyborców.
Rada Nadzorcza przeanalizowała wnioski i ustaliła sposób ich realizacji.
Zgodnie z upoważnieniem zawartym we wniosku nr 4 Zebrania Przedstawicieli Członków SM „Czuby” w Lublinie z dnia 25 i 26.06.1999 r. uchyliła 19 uchwał o pozbawieniu członkostwa przez wykluczenie w związku z ustaniem przyczyny, dla której uchwała została podjęta, tj. spłatą.
Rada Nadzorcza rozpatrzyła wszystkie pisma skierowane do niej przez członków Spółdzielni.
W ramach specjalnie organizowanych przyjęć rozwiązywała różne problemy zgłaszane przez członków Spółdzielni.
W posiedzeniach Rady Nadzorczej brali udział członkowie Spółdzielni zamieszkali w Osiedlu Skarpa, Widok, Ruta, Błonie.
Kierowane przez Radę Nadzorczą do Zarządu Spółdzielni wnioski zostały przez Zarząd przyjęte do realizacji, a większość z nich zrealizowano.
Przedkładając powyższe sprawozdanie w ujęciu syntetycznym informujemy, iż członkowie Rady Nadzorczej, będący jednocześnie członkami organów samorządowych w poszczególnych osiedlach, w sposób bardziej szczegółowy i na bieżąco informowali te gremia o podejmowanych decyzjach dot. danego osiedla.
Członkowie Spółdzielni powiadamiani byli:
– o terminach posiedzeń Rady Nadzorczej poprzez wywieszenie najpóźniej na 7 dni przed posiedzeniem zawiadomienia na tablicach ogłoszeń w siedzibie Zarząd i Administracji Osiedla,
– o uchwałach podjętych przez Radę Nadzorczą – uchwały zgodnie z § 89 ust. 3 Statutu wywieszane były na tablicach ogłoszeń w budynku Zarządu Spółdzielni a dotyczące osiedli doręczane były Radom Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla.
– o przebiegu obrad posiedzeń Rady Nadzorczej, podjętych decyzjach i uchwałach na stronie internetowej Spółdzielni– www.sm.czuby.lublin.pl.
Rada Nadzorcza dziękuje za pomoc wszystkim, którym leży na sercu dobro członków Spółdzielni.
Rada Nadzorcza j przedstawione powyżej w protokole Sprawozdanie Rady Nadzorczej SM „Czuby” z działalności w 2011 r. zatwierdziła jednomyślnie – 20 za. Skieruje je do zatwierdzenia na Walne Zgromadzenie.
Ad. 8
Protokół z posiedzenia Rady Nadzorczej odbytego w dniu 21.02.2012 r. został przyjęty bez uwag, jednomyślnie – 20 za.
Ad. 9
W porządku obrad kolejnego posiedzenia zostaną umieszczone między innymi punkty:
– Informacja na temat przeprowadzonej przez Regionalny Związek Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie lustracja ustawowej obejmującej działalność inwestycyjną za okres od 1.01.2009 r. do 31.12.2011 r.
– Informacja Zarządu i opinia biegłego rewidenta w sprawie badania sprawozdania finansowego SM „Czuby” w Lublinie za 2011 r.
– Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie oceny sprawozdania finansowego Spółdzielni za 2011 r.
– Opinia dla Walnego Zgromadzenia Spółdzielni w sprawie:
a) wniosków z lustracji ustawowej,
b) zasad podziału i przeznaczenia nadwyżki bilansowej,
c) uczestnictwa członków Spółdzielni w kosztach związanych z działalnością społeczną, oświatową i kulturalną,
d) absolutorium dla członków Zarządu za działalność w 2010 r.
e) zmian statutu,
f) zmian Regulaminu Walnego Zgromadzenia,
g) zmian Regulaminu Rady Nadzorczej.
– Rozpatrzenie odwołania członka Spółdzielni od uchwał Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Widok”:
a) Nr 7/2012 z dnia 20.02.2012 r. w sprawie korekty planu rzeczowo- finansowego w poz. kosztów na budowę 10 miejsc parkingowych,
b) Nr 8/2012 z dnia 20.02.2012 r. w sprawie korekty naliczeń funduszu remontowego w pozycji zmiany wielkości obciążenia mieszkańców funduszem remontowym.
Ad. 10
Członkowie rady Nadzorczej dyskutowali na jakie cele Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla winna przeznaczać środki finansowe zgromadzone na koncie funduszu kulturalno – oświatowego osiedla, w jaki sposób te cele powinny zostać określone w regulaminie.
Ad. 11
Członkowie Rady Nadzorczej zapoznali się:
– z pismem członka zamieszkałego w osiedlu Widok dotyczy sposobu podziału nadwyżki bilansowej za 2010 r.
– odpowiedzią skierowaną przez Spółdzielni na to pismo z dnia 23.02.2012 r.
– Załącznikami
– uchwała nr 2/2012 RPNO Widok z dnia 20.02.2012 r.
– uchwała nr 102/25/2011 Rady Nadzorczej z dnia 13.09.2011 r.
– uchwała nr 17/2012 RPNO Widok z dnia 12.07.2011 r.
Rada Nadzorcza po przeanalizowaniu powyższych pism, po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. finansowych, oraz po dyskusji większością głosów – 17 za, przy 3 głosach wstrzymujących się od głosowania postanowiła do w/w członka wystosować odpowiedź następującej treści:
W tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w odpowiedzi na pismo z dnia 13.02.2012 r. wyjaśnia ,że podział nadwyżki bilansowej za 2010 r. został dokonany zgodnie z uchwałą nr 5/2011 Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 13.06.2011 r.
Na podstawie powyżej przytoczonej uchwały nadwyżkę bilansową za 2010 r. w wysokości 407 102,61 zł Walne Zgromadzenie postanowiło podzielić na:
– zasilenie działalności społeczno –kulturalnej – kwota 40 000,00 zł.
– pozostałą kwotę 367 102,61zł przeznaczyć do dyspozycji Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla. Z kwoty tej osiedla „Widok” otrzymało 49 879,32 zł.
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Widok” zgodnie z uchwałą nr 17/2011 z dniu 12.07.2011 r. nadwyżkę bilansową w kwocie 49 879,32 zł. oraz nadwyżkę na pozostałej działalności eksploatacyjnej w kwocie 26 184,86 zł przeznaczyła na nieruchomości, które posiadają wynik ujemny za 2010 r. na działalności eksploatacyjnej nieruchomości, zaś w nieruchomościach z dodatnim wynikiem na działalności eksploatacyjnej za 2010 r. na fundusz remontowy tych nieruchomości.
Ponadto Rada Nadzorcza informuje, że korekta stawki kosztów eksploatacji za garaże zostanie uwzględniona w opłatach eksploatacyjnych w II półroczu 2012r. poprzez zaprzestanie naliczenia w czynszu stawki „eksploatacja podstawowa” w wysokości 0,7519zł/m2. Pozostała kwota z wyniku na garażach zostanie uwzględniona w stawce „eksploatacja podstawowa” przy sporządzaniu planu gospodarczo – finansowego osiedla na 2013 r. i stanowiła będzie bilans otwarcia (dodatni) na garażach.
Ad. 12
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Sekretarz Danuta Przybyś – Ziemba |
Przewodniczący Marek Szymański |