Protokół Nr 02/2012
z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby
w Lublinie z dnia 21.02.2012 r.
Obecni:
Przewodniczący Rady – Marek Szymański
Zastępcy przewodniczącego – Tadeusz Mazurek, Michał Kołczewski
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba
Członkowie:
Jan Biss, Elżbieta Betka, Stefania Chodkiewicz, Zbigniew Gontarz, Teresa Husarek, Roman Janczarek,
Ryszard Klech, Dariusz Siwek, Kutyła Jerzy, Grażyna Henkiel, Grzegorz Majek, Janina Samborska,
Krystyna Mańka, Andrzej Turski, Jerzy Kaczmarski, Grażyna Skierczyńska – Płoszyńska.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Zastepca prezesa d/ eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Ad. 1
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował, że porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:
Do przedstawionego porządku obrad nie zgłoszono uwag i został przyjęty jednomyślnie – 18 za.
Ad. 2
A)
Kierownik działu członkowsko mieszkaniowego, zaproponowała by wnioski Zarządu dot. pozbawienia członkostwa przez wykreślenie ze Spółdzielni, tych członków którzy utracili prawa do lokali rozpatrywane były zgodnie z przedłożonym wykazem.
Wnioski rozpatrywane były bez obecności członków z uwagi na fakt iż członkowie pomimo odebrania zawiadomienia o posiedzeniu nie stawili się Rada Nadzorcza po przeanalizowaniu wniosków oraz po dyskusji podjęła uchwały:
Nr 8 / 1 /2012, Nr 9 / 2 /2012, Nr 10 / 3 /2012, Nr 11 / 4 /2012, Nr 12 / 5 /2012,
Nr 13 / 6 /2012, Nr 14 / 7 /2012, Nr 15/ 8 /2012, Nr 16 / 9 /2012, Nr 17/ 10 /2012,
Nr 18 / 11 /2012, Nr 19 / 12 /2012, Nr 20 / 13 /2012, Nr 21 / 14 /2012,
Nr 22 / 15 /2012, Nr 23 / 16 /2012, Nr 24 / 17 /2012, Nr 25 / 18 /2012,
Nr 26 / 19 /2012, Nr 27 / 20 /2012, Nr 28 / 21 /2012, Nr 29/ 22 /2012,
Nr 30/ 23 /2012, Nr 31/ 24 /2012, Nr 32/ 25 /2012, Nr 33 / 26 /2012.
W tym miejscu w protokole umieszczono wnioski Zarządu, wyniki głosowania oraz podjęte przez Radę Nadzorczą uchwały.
B)
Nie realizowano tego punktu porządku obrad. Zarząd Spółdzielni nie przedłożył wniosków o uchylenie uchwał.
Ad. 3
Przewodniczący Rady Nadzorczej przypomniał, że na posiedzeniu w dniu 11.01.2011 r. do radnych Rady Miasta Lublin: Marka Jakubowskiego, Jarosława Pakuły i Zbigniewa Ławniczaka członkowie Rady Nadzorczej skierowali zapytania, na realizację których z poniżej przedstawionych wniosków SM Czuby w budżecie miast zaplanowano środki finansowe.
Wnioski skierowane do radnych Rady Miasta Lublin
Radni Rady Miasta Lublin przybyli na posiedzenie odnosząc się do wniosków SM Czuby przedłożyli i omówili poniższy wykaz:
Wykaz zadań inwestycyjnych i remontowych
zrealizowanych w 2011 roku
w Dzielnicy Czuby Północne i Południowe
Nazwa zadania |
Kwota |
Remont ciągu pieszego przy ul. Bursztynowej pokrytego masą bitumiczna, na odcinku od zakończenia chodnika wykonanego z kostki brukowej przy bloku przy ul. Bursztynowej 16A do początku ul. Ametystowej |
60885,00 |
Wymiana nawierzchni chodnika w pasie drogowym ul Bursztynowej na wysokości bloku Bursztynowa 24 |
24403,20 |
Dokończenie ogrodzenia nowo wybudowanego placu zabaw przy ul. Wyżynnej oraz wykonanie chodnika przy ul. Wyżynnej na drodze od Przedszkola nr 81 do ww. placu zabaw |
26 993,58 |
Budowa miejsc postojowych przy ulicach Ruciana i Dziewanny |
32 964,00 |
Wykonanie dokumentacji i realizacja miejsc postojowych przy ul Ułanów na odcinku od ul. Husarskiej do ul. Dragonów |
19065,00 |
Wykonanie projektu stałej organizacji ruchu z elementami uspokojenia ruchu – ul. Radości |
9 840,00 |
Wyznaczenie miejsca pod trawnik rekreacyjny – miejsca wypoczynku dla mieszkańców wyposażonego w monitoring |
3 876,96 |
Uzupełnienie wyposażenia placu zabaw w urządzenia dla najmłodszych dzieci na terenie Przedszkola nr 31 przy ul. Tymiankowej 60 |
11 869,50 |
Uzupełnienie wyposażenia placu zabaw na terenie Przedszkola nr 45 przy ul. Kaczeńcowej 14 |
11 874,13 |
Wyposażenie placu zabaw w Przedszkolu nr 72 przy ul. Różanej 9 |
5 000,00 |
Doposażenie w urządzenia zabawowe Przedszkola nr 73 przy ul. Uśmiechu 5 |
5 821,71 |
Doposażenie w urządzenia zabawowe Przedszkola nr 77 przy ul. Radości 8 |
6 000,00 |
Doposażenie w urządzenia zabawowe Przedszkola nr 79 przy ul. Gościnnej 19 |
6 000,00 |
Park Czuby – budowa ścieżek rowerowych i ciągów pieszych we wschodniej i zachodniej części parku; wykonanie nasadzeń w centralnej części Parku Czuby |
1 791 088,04 |
Ulica Ułanów – budowa miejsc parkingowych (dokumentacja projektowa) |
|
Modernizacja ul. Radości, Romantycznej, Gościnnej (dokumentacja projektowa) |
|
Ul. Granatowa odcinek od Jana Pawła II do ul. Gęsiej (dokumentacja projektowa) |
|
Remont kanalizacji deszczowej w ul. Szmaragdowej (program funkcjonalno – użytkowy) |
11 070,00 |
Remont Filii Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Szaserów |
1 159 850,00 |
Remont oświetlenia w Filii Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul Bursztynowej |
10 092,70 |
Budowa krytej pływalni przy Zespole Szkół nr 7 (Gimnazjum nr 24) |
1 000 000,00 |
Ad. 4
Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych przedstawiła członkom komisji poniższe informacje
I Informacja o działaniach Zarządu Spółdzielni dot. oszczędności energii elektrycznej
1. Spółdzielnia podjęła szereg działań mający na celu zmniejszenie opłat z tytułu energii elektrycznej, w tym:
Błonie |
– założenie czujników ruchu przy lampach oświetleniowych przed klatkami, w skali roku 2011 średnio dla trzech nieruchomości (Husarska 2, 6, 8, Ułanów 22, Ułanów 14,1 6, Hetmańska 12, 14, 16) – łącznie 9 budynków oszczędności wyniosły od 400 do 1120 zł na nieruchomość tj. od 6 do 18%. |
Łęgi |
– zaplanowano na 2012 r wymianę oświetlenia przed klatkami i w wiatrołapach w nieruchomościach Tatarakowa 12, 14, 16, Tymiankowa 1, 3, Tymiankowa 48, 50, 52 – przewidywane oszczędności ok. 10%, |
Ruta |
– modernizacja instalacji hydroforni przy ul. Sasankowej 6 umożliwiająca obniżenia mocy zamówionej i zmianę taryfy, montaż sterowników zegarowych w prześwitach, |
Widok |
– wymiana oświetlenia na lampy z czujnikami ruchu przy ul. Bursztynowej 30 i Szmaragdowej 16, oszczędność kosztów z tytułu zużycia en. elektrycznej wynosi średnio ok. 700 zł w każdej nieruchomości, tj. ok. 20 – 25%. |
Skarpa |
– wymiana oświetlenia na lampy z czujnikami ruchu. Koszt robót, np. przy ul. Fantastycznej 11 to: 22.103 zł, oszczędności roczne ok. 5.300 zł, co stanowi ok. 25-28%. Inwestycja zwraca się w okresie 4-5 lat. Dokonano wymiany oświetlenia w kolejnych nieruchomościach. |
Pręba |
– zamontowano czujniki zmierzchowo – ruchowe przy istniejących lampach oświetleniowych w wejściach do klatek schodowych budynków. Zmniejszenie kosztów w roku 2011 w stosunku do 2010 wyniosło ok. 18.037 zł, tj. ok. 20 do 25%. Okres zwrotu poniesionych nakładów – ok. pół roku. dodatkowo w piwnicach zmieniono wartość napięcia zasilania z 230 na 110 V w piwnicach i korytarzach, stosowanie żarówek o małych mocach, |
2. Spółdzielnia w lipcu 2011 podpisała aneks o utrzymanie niezmiennej stawki do czerwca 2012 r, pozwoli to na oszczędności ok. 9% w okresie 6 miesięcy – z powodu utrzymania ceny z ubiegłego roku.
3. Przeprowadzono negocjacje z Zakładem Energetycznym, dla taryfy nie objętej aneksem, tj. C21. Wg indywidualnej kalkulacji ceny MWh dla naszej Spółdzielni stawki są niższe od stawek konkurencyjnej firmy TAURON. Podpisanie aneksu z PGE pozwoli uzyskać oszczędności ok. 15%.
4. W kwietniu 2012 roku Spółdzielnia zamierza kontynuować starania o obniżenie stawki energii elektrycznej w drodze zapytania o cenę.
Lublin, dn. 2012-02-20
Ponadto zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych przedstawiła i omówiła poniższe zestawienia PGE Dystrybucja SA Oddział Lublin.
– W tym miejscu w protokole umieszczono:
Członkowie Rady Nadzorczej do przedstawionych informacji nie zgłosili uwag.
Ad. 6
Lustrator Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie – Jerzy Wójcicki poinformował, że w SM Czuby przeprowadzana jest lustracja ustawowa obejmująca działalność Spółdzielni w latach 2009 – 2011 r. Lustrację przeprowadzają 3 lustratorzy. Poinformował jakie zagadnienia lustruje każdy z lustratorów, na jakie zagadnienia zwrócą największą uwagę, w jakim terminie zakończą lustrację i w jaki sposób członkowie spółdzielni mogą zgłaszać swoje uwagi.
Ad. 7
A) Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej poinformował ,że członkowie komisji, której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 20.02.2012 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
Projekt
Uchwała Nr… /2012
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia 21.02.2012 r.
w sprawie: zmian Regulamin parkingów strzeżonych w osiedlu “Skarpa” należących do Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 21 statutu Spółdzielni, uchwala co następuje:
§ 1
W Regulaminie parkingów strzeżonych w osiedlu Skarpa należących do Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie w § 4 ust.7 otrzymuje brzmienie:
„§ 4 ust. 7 Opłata za drugie miejsce na stanowisku rodzinnym wynosi 60% opłaty za pojedyncze miejsce postojowe”.
§ 2
Uchwala się tekst jednolity Regulaminu parkingów strzeżonych w osiedlu Skarpa należących do Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Uchwała wchodzi z dniem 01.04.2012r i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
Załącznik |
REGULAMIN
parkingów strzeżonych w osiedlu „Skarpa”
należących do Spółdzielni Mieszkaniowej .Czuby” w Lublinie.
§ 1
Prowadzenie parkingów strzeżonych będących własnością Spółdzielni – należy do Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
§ 2
§ 3
§ 4
§ 5
Pojazd pozostawiony na parkingu powinien mieć wyłączony zapłon, zgaszone światła, wyłączony auto alarm i inne odbiorniki prądu, zamknięte okna, drzwi, pokrywę od silnika i bagażnika.
§ 6
Zabrania się na terenie parkingu przelewania paliwa i roztankowania zbiorników oraz mycia pojazdów.
§ 7
Pojazdy mogą parkować wyłącznie na miejscach wskazanych lub oznaczonych w taki sposób by nie ograniczać możliwości manewru innym pojazdom.
§ 8
Po odebraniu pojazdu z parkingu bez zgłoszenia szkody żadne reklamacje nie są uwzględniane. Każde uszkodzenie zewnętrzne pojazdu powstałe poza parkingiem powinno być obowiązkowo zgłoszone portierowi i wpisane do książki dyżurów.
§ 9
§ 10
Wszelkie straty wynikłe z tytułu prowadzenia parkingu obciążają Spółdzielnię.
§ 11
Osobom postronnym wchodzenie na teren parkingu jest zabronione.
§ 12
Użytkownicy parkingu winni dbać o jego czystość, a w szczególności nie pozostawiać śmieci w związku z drobnymi naprawami, sprzątaniem pojazdów itp.
§ 13
W okresie zimowym użytkownik sam odśnieży sobie stanowisko postojowe, a Spółdzielnia zapewni odśnieżanie ciągów jezdnych na terenie parkingów – w drugiej kolejności po odśnieżeniu ulic w osiedlu.
§ 14
§ 15
Wszelkie uwagi i zastrzeżenia od użytkowników parkingu strzeżonego przyjmuje Dział GZM ul. Watykańska 6 lub Administracja Osiedla „Skarpa” ul. Przytulna 4.
§ 16
Nieprzestrzeganie postanowień niniejszego regulaminu, stanowi podstawę do rozwiązania umowy na korzystanie z parkingu strzeżonego ze skutkiem natychmiastowym i bez prawa do jakichkolwiek roszczeń i odszkodowań.
§ 17
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez prezesa i zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych, oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 18 za, podjęła uchwałę nr 34/6/2012 z dnia 21.02.2012 r. w sprawie zmian Regulamin parkingów strzeżonych w osiedlu “Skarpa” należących do Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
B) Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 20.02.2012 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
Uchwała Nr …………
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 21.02.2012 r.
w sprawie: zmian w Regulaminie rozliczania wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „Czuby” w Lublinie.
Działając na podstawie par. 87 ust. 1 pkt. 26 w zw. Z pkt 16 statutu Spółdzielni, Rada Nadzorcza podjęła uchwałę o treści:
§ 1
W Regulaminie rozliczania wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „Czuby” w Lublinie wprowadza się następujące zmiany:
§ 2
Wydaje się tekst jednolity Regulaminu rozliczania wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „Czuby” w Lublinie z uwzględnieniem zmian zawartych w uchwale nr …………z dnia 21.02.2012 r.
§ 3
Uchwała wchodzie w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Załącznik |
Regulamin
rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach
Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania
opłat za wodę SM “CZUBY” w Lublinie.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Za lokal wyposażony w wodomierze uważa się lokal mieszkalny, użytkowy lub inne pomieszczenie, w którym zamontowane są urządzenia pomiarowe posiadające:
a) legalizację Głównego Urzędu Miar,
b) dopuszczenie do eksploatacji na terenie Polski wydane przez właściwą instytucję
c) oplombowanie wykonane przez służby techniczne S.M. “Czuby”,
d) dokumentację odbiorową wykonaną przez służby eksploatacyjne S.M. “Czuby”.
§ 2
II. ZASADY ODCZYTÓW I ROZLICZEŃ W LOKALACH
§ 3
1. System zindywidualizowany
2. System uproszczony
§ 4
§ 5
§ 6
§ 7
W przypadku zmiany użytkownika lokalu Spółdzielnia dokona odczytu wodomierzy i naniesie dane w protokole zdawczo-odbiorczym celem umożliwienia rozliczenia wody.
Rozliczenie z członkiem Spółdzielni (użytkownikiem lokalu) zwalniającym lokal winno nastąpić do jednego miesiąca od wydania lokalu Spółdzielni.
III. OBOWIĄZKI S.M. “CZUBY” WYKONYWANE PRZEZ SŁUŻBY SPÓŁDZIELNI
§ 8
Do obowiązków Spółdzielni należy:
a) założenie lub zdjęcie plomb instalacyjnych na wodomierzach w lokalach w przypadku zgłoszenia takiej konieczności przez członka Spółdzielni (użytkownika lokalu) – z powodu zainstalowania, wymiany lub okresowej legalizacji wodomierzy,
b) każdorazowe powiadomienie o zmianie cen wody i odprowadzenia ścieków przez podanie ich aktualnej wysokości w sposób ogólnie przyjęty w S.M. “Czuby” oraz ustalenie ilości wody zimnej i kosztów podgrzania wody – dla starej i nowej ceny – wg metody interpolacji biorąc za podstawę zużycie w danym okresie rozliczeniowym,
c) przeprowadzanie 4 razy w roku odczytów i rozliczenia zaliczek wpłaconych przez członków Spółdzielni (użytkowników lokali),
d) prowadzenie rejestru zamontowanych w zasobach S. M. “Czuby” w Lublinie wodomierzy w szczególności z uwzględnieniem okresu ważności ich legalizacji,
e) dokonywanie okresowych legalizacji i wymiany wodomierzy w ramach środków funduszu remontowego,
f) wymieniać na koszt członka spółdzielni wodomierze uszkodzone z jego winy.
IV. OBOWIĄZKI CZŁONKA SPÓŁDZIELNI (UŻYTKOWNIKA LOKALU)
§ 9
Członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) obowiązany jest:
a) nie dokonywać zmian usytuowania wodomierzy bez zgody administracji osiedla,
b) dbać o oplombowanie wodomierzy,
c) umożliwić łatwy dostęp do wodomierzy (odczyt i wymiana wodomierza) – w przypadku jego braku Spółdzielnia ma prawo potraktować wodomierz jako nie udostępniony do odczytu,
d) sprawdzać na bieżąco działanie wodomierza, a fakt zatrzymania się wodomierza (brak wskazań zużycia wody) zgłaszać niezwłocznie do administracji osiedla,
e) umożliwić na żądanie osób upoważnionych przez Spółdzielnię dokonanie odczytów kontrolnych.
Członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) ma prawo żądać okazania stosownego upoważnienia wystawionego przez Administrację Osiedla.
V. ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI
§ 10
W przypadku stwierdzenia uszkodzenia wodomierza, spowodowanego jego nieprawidłową eksploatacją, członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) ponosi pełne koszty wymiany lub naprawy wodomierza.
§ 11
W przypadku stwierdzenia przez Spółdzielnię poboru wody z pominięciem wodomierzy, przeróbki instalacji wodociągowej przed wodomierzem, zerwania plomby legalizacyjnej lub instalacyjnej, członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) zostanie obciążony kosztami doprowadzenia instalacji wodnej do stanu pierwotnego oraz obowiązany jest do uiszczenia kwoty równoważnej zużyciu 100 m3 wody wg ceny obowiązującej w miesiącu ujawnienia nielegalnego poboru lub zerwania plomby.
Niezależnie od tego obowiązku członek (lub użytkownik lokalu) ma zapłacić za zużytą wodę w ilości wyliczonej wg normy w wysokości 10 m miesięcznie na każdą osobę zamieszkałą w lokalu oraz zobowiązany jest wnosić zaliczkę na podgrzanie wody w ilości wyliczonej wg normy w wysokości 5 m3 na osobę miesięcznie.
§ 12
W przypadku dwukrotnego nie udostępnienia wodomierzy w lokalu mieszkalnym w wyznaczonym terminie w celu dokonania odczytu zużycia wody, w następnym okresie rozliczeniowym członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) obowiązany jest wnosić zaliczkę za zużycie wody zimnej w ilości wyliczonej wg normy w wysokości 10 m3 miesięcznie na każdą osobę zamieszkałą w lokalu oraz zobowiązany jest wnosić zaliczkę na podgrzanie wody w ilości wyliczonej wg normy w wysokości 5 m na osobę miesięcznie. Naliczenie jest dokonywane wstecz za okres od zamknięcia poprawnego rozliczenia do dnia udostępnienia wodomierzy do odczytu. W przypadku dwukrotnego umyślnego nie udostępnienia wodomierzy do odczytu pobrana zaliczka nie podlega rozliczeniu.
§ 13
§ 14
1″a”. Powstały niedobór (koszty) w bilansie zużycia wody w budynku wynikający z różnicy wskazań wodomierza głównego (wg którego Spółdzielnia Mieszkaniowa “Czuby” rozlicza się z dostawcą wody) a sumą wynikającą ze wskazań wodomierzy indywidualnych i sumą norm w mieszkaniach nieopomiarowanych obciąża koszty poszczególnych lokali proporcjonalnie do zużycia wody w tych lokalach (dotyczy tylko budynków wyposażonych w indywidualne zestawy hydroforowe).
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 15
Nie dopuszcza się montażu wodomierzy przez członka Spółdzielni (użytkownika lokalu) bez zgody Spółdzielni.
§ 16
Regulamin wchodzi w życie z dniem ————— r.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez przewodniczącego komisji i zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 18 za, podjęła uchwałę nr 35/7/2012 z dnia 21.02.2012 r. w sprawie zmian w Regulaminie rozliczania wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „Czuby” w Lublinie w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
Ad. 8
Rada Nadzorcza jednomyślnie – 18 za zatwierdziła poniżej przedstawione plany pracy:
– Plenum Rady, Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej Komisji rewizyjnej i Komisji Społeczno – Samorządowej
PLAN PRACY
KOMISJI GOSPODARKI ZASOBAMI MIESZKANIOWYMI i INWESTYCYJNEJ
NA ROK 2012
Lp. |
Temat |
Termin |
Uwagi |
1. |
Opiniowanie: – projektów regulaminów i przepisów wewnętrznych Spółdzielni z zakresu gospodarki mieszkaniowej i inwestycyjnej – zasad używania lokali. – struktury organizacyjnej pionu GZM – planów gospodarczych – rozliczeń zakończonych zadań inwestycyjnych – wniosków Zarządu dot. organizowanych przetargów |
Bieżąco |
|
2. |
Analiza: – programu docieplania zasobów SM “Czuby” w Lublinie. – gospodarki lokalami użytkowymi – gospodarki parkingami – dzierżawy terenu – gospodarki zasobów mieszkaniowych – gospodarki mieniem Spółdzielni – kosztów inwestycyjnych ponoszonych na budownictwo mieszkaniowe, – ocena działań Zarządu w zakresie windykacji należności wpłacanych na realizację inwestycji, – realizacji zalecań pokontrolnych dot. inwestycji i remontów |
I, II, III, IV |
|
3. |
Ocena: – realizacji planu remontów i inwestycji za rok 2011 – realizacji ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych – stanu technicznego i porządkowego zasobów Spółdzielni – osiągniętych oszczędności energii cieplnej i finansowych – realizacji przeglądów gazowych , elektrycznych, oraz legalizacji urządzeń – realizacji wniosków organów Spółdzielni mieszczących się w zakresie działań komisji – realizacji zaleceń pokontrolnych z kontroli przeprowadzanych w SM „Czuby” – działalności Administracji Osiedli w zakresie obsługi członków Spółdzielni – stopnia przygotowania nowych przedsięwzięć i zadań inwestycyjnych |
I, II |
|
4. |
Rozpatrywanie: – pism skierowanych do Rady Nadzorczej mieszczących się w zakresie działania komisji – spraw związanych z gospodarką zasobami mieszkaniowymi. – wniosków kierowanych przez Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla – wniosków kierowanych przez Zarząd – skarg na działalność organów Spółdzielni dotyczących zakresu działania komisji – odwołań członków Spółdzielni od decyzji Zarządu od uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli – mieszczących się w zakresie działania komisji, – innych zagadnień i tematów wynikłych z bieżącej pracy |
Bieżąco |
|
5. |
Monitorowanie stanu zatrudnienia w działach zajmujących się sprawami z zakresu działania komisji. |
I, II |
Plan pracy został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 21.02.2012 r.
PLAN PRACY
KOMISJI SPOŁECZNO-SAMORZĄDOWEJ RADY NADZORCZEJ
SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ “CZUBY” W LUBLINIE
NA 2012 ROK
Lp. |
Zadania |
Forma realizacji |
Termin |
1. |
Opiniowanie projektów regulaminów, uchwał i innych przepisów wewnątrzspółdzielczych dotyczących działalności społeczno-samorządowej. | 1. Opiniowanie uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla pod względem zgodności z obowiązującym prawem, Statutem, uchwałami Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej, a także, czy nie zagrażają interesom ma termalnym Spółdzielni. 2. Opiniowanie projektów regulaminów organów samorządowych Spółdzielni. 3. Opiniowanie projektów uchwał w sprawach czynności prawnych dokonywanych pomiędzy Spółdzielnią a Członkiem Zarządu. 4. Opiniowanie uchwał w sprawie przystąpienia do innych organizacji społecznych i gospodarczych oraz występowanie z nich. |
Cały okres 2012 r. |
2. |
Analiza działalności Domów Kultury i wspierania ich działalności | 1. Analiza i ocena pracy placówek społeczno-wychowawczych. 2. Opracowanie propozycji wspierania działalności Domów Kultury. |
I i III kw. 2012 r. |
3. |
Współpraca z komisjami społeczno-wychowawczymi Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli | 1. Podnoszenie zainteresowania młodej społeczności działalnością organów samorządowych. 2. Aktywizowanie członków Spółdzielni do współuczestniczenia i współdziałania w tworzeniu planów rozwoju SM „Czuby”. |
Cały okres 2012 r. |
4. |
Analiza stanu bezpieczeństwa w SM “Czuby” i zgłaszanie wniosków oraz podejmowanie działań poprawiających poczucie bezpieczeństwa mieszkańców. | Nawiązanie współpracy z dzielnicowymi osiedli i ustalenie wspólnej płaszczyzny działań. |
Cały okres 2012 r. |
5. |
Współpraca z radnymi, przedstawicielami władz miasta i instytucjami prowadzącymi działalność kulturalno-oświatową w obszarze Spółdzielni. | Spotkanie z radnymi, przedstawicielami władz miasta i instytucjami w celu poszerzania oferty działalności kulturalno-oświatowej i sportowej SM „Czuby”. |
Cały okres 2012 r. |
6. |
Rozpatrywanie i opiniowanie pism skierowanych przez Radę Nadzorczą do komisji. | Analiza i ocena spraw wnoszonych do Rady Nadzorczej i mieszczących się w zakresie działania komisji. |
Na bieżąco |
7. |
Plan pracy i sprawozdania z działalności komisji. | 1. Opracowywanie projektu planu pracy. 2. Opracowanie sprawozdania z działalności komisji. |
Styczeń 2012 r. |
Plan pracy został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 21.02.2012 r.
PLAN PRACY
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
na rok 2012
Termin realizacji |
Temat |
Odpowiedzialny |
Uwagi |
1 |
2 |
3 |
4 |
I kwartał |
– Informacja o wypełnianiu zadań Spółdzielni jako gestora zasobów mieszkaniowych wynikających z przepisów zewnętrznych /przeglądy gazowe, elektryczne, legalizacje i realizacje zaleceń pokontrolnych/. |
GZM i I |
|
– Ustalenie zasad podziału Walnego Zgromadzenia na poszczególne części. |
|||
– Uchwalenie zasad gospodarki finansowej Spółdzielni |
|||
– Zatwierdzenie planów pracy Komisji oraz Plenum Rady na rok 2012. |
Rada Nadzorcza |
||
– Opracowanie koncepcji zagospodarowania terenów pod zabudowę znajdujących się w dyspozycji SM “Czuby” w Lublinie. |
Zarząd |
||
– Rozpatrywanie odwołań członków Spółdzielnio od: |
Rada Nadzorcza |
||
– Rozpatrywanie skarg na działalność Zarządu i Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla |
Rada Nadzorcza |
||
– Rozpatrywanie wniosków Zarządu dot: |
Rada Nadzorcza |
||
– Inne zagadnienia i tematy wynikające z bieżącej pracy |
Rada Nadzorcza |
||
– Kontrola nad sposobem załatwiania przez Zarząd wniosków organów Spółdzielni i poszczególnych jej członków |
Komisja |
||
II kwartał |
– Opinia dla Walnego Zgromadzenia w sprawie: a) wniosków z lustracji przeprowadzonych w Spółdzielni. b) sprawozdania finansowego za 2011 r. c) podziału nadwyżki bilansowej lub pokrycia straty d) absolutorium dla członków Zarządu e) wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości f) przystąpienia do innych organizacji g) przystąpienia lub wystąpienia Spółdzielni ze związku h) odwołań od uchwał Rady Nadzorczej |
Rada Nadzorcza |
|
– Ocena i przyjęcie materiałów na Walne Zgromadzenie |
Rada Nadzorcza |
||
– Informacja na temat przebiegu i wniosków zgłoszonych na Walnym Zgromadzeniu odbytych w 2012 r. |
Zarząd |
||
– Ocena realizacji zaleceń pokontrolnych z kontroli przeprowadzonych w Spółdzielni w I półroczu 2012 r. |
Komisja |
||
– Podsumowanie sezonu grzewczego – zima 2011/2012 ocena osiągniętych oszczędności energii cieplnej i finansowych. |
GZM i I |
||
– Inne zagadnienia i tematy wynikłe z bieżącej pracy. | |||
III kwartał |
– Ocena realizacji planu remontów i inwestycji za I półrocze 2012 r. |
GZM i I |
|
– Kontrola nad sposobem załatwienia przez Zarząd wniosków organów Spółdzielni : a) Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, b) Walnego Zgromadzenia, d) członków spółdzielni. |
GZM i I |
||
IV kwartał |
– Ocena realizacji zaleceń pokontrolnych kontroli przeprowadzonych w Spółdzielni w II półroczu 2011 r. |
Komisja Rewizyjna |
|
– Uchwalanie planów gospodarczych i programów działalności | Rada Nadzorcza | ||
– Inne zagadnienia i tematy wynikłe z bieżącej pracy. | |||
Tematy rozpatrywane okresowo |
|||
I, II, III, IV kwartał |
– Analiza windykacji należności czynszowych i zobowiązań finansowych Spółdzielni. | Komisja Rewizyjna | |
– Ocena pracy Zarządu Spółdzielni – rozpatrzenie wniosków o przyznanie premii za dany kwartał. | |||
I, II, III, IV kwartał |
– Ocena działalności Administracji Osiedli w zakresie obsługi członków Spółdzielni. |
GZM i I |
Plan pracy został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 21.02.2012 r.
PLAN PRACY
KOMISJI SPOŁECZNO-SAMORZĄDOWEJ RADY NADZORCZEJ
SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ “CZUBY” W LUBLINIE
NA 2012 ROK
Lp. |
Zadania |
Forma realizacji |
Termin |
1. |
Opiniowanie projektów regulaminów, uchwał i innych przepisów wewnątrzspółdzielczych dotyczących działalności społeczno-samorządowej. | 1. Opiniowanie uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla pod względem zgodności z obowiązującym prawem, Statutem, uchwałami Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej, a także, czy nie zagrażają interesom ma termalnym Spółdzielni. 2. Opiniowanie projektów regulaminów organów samorządowych Spółdzielni. 3. Opiniowanie projektów uchwał w sprawach czynności prawnych dokonywanych pomiędzy Spółdzielnią a Członkiem Zarządu. 4. Opiniowanie uchwał w sprawie przystąpienia do innych organizacji społecznych i gospodarczych oraz występowanie z nich. |
Cały okres 2012 r. |
2. |
Analiza działalności Domów Kultury i wspierania ich działalności | 1. Analiza i ocena pracy placówek społeczno-wychowawczych. 2. Opracowanie propozycji wspierania działalności Domów Kultury. |
I i III kw. 2012 r. |
3. |
Współpraca z komisjami społeczno-wychowawczymi Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli | 1. Podnoszenie zainteresowania młodej społeczności działalnością organów samorządowych. 2. Aktywizowanie członków Spółdzielni do współuczestniczenia i współdziałania w tworzeniu planów rozwoju SM „Czuby”. |
Cały okres 2012 r. |
4. |
Analiza stanu bezpieczeństwa w SM “Czuby” i zgłaszanie wniosków oraz podejmowanie działań poprawiających poczucie bezpieczeństwa mieszkańców. | Nawiązanie współpracy z dzielnicowymi osiedli i ustalenie wspólnej płaszczyzny działań. |
Cały okres 2012 r. |
5. |
Współpraca z radnymi, przedstawicielami władz miasta i instytucjami prowadzącymi działalność kulturalno-oświatową w obszarze Spółdzielni. | Spotkanie z radnymi, przedstawicielami władz miasta i instytucjami w celu poszerzania oferty działalności kulturalno-oświatowej i sportowej SM „Czuby”. |
Cały okres 2012 r. |
6. |
Rozpatrywanie i opiniowanie pism skierowanych przez Radę Nadzorczą do komisji. | Analiza i ocena spraw wnoszonych do Rady Nadzorczej i mieszczących się w zakresie działania komisji. |
Na bieżąco |
7. |
Plan pracy i sprawozdania z działalności komisji. | 1. Opracowywanie projektu planu pracy. 2. Opracowanie sprawozdania z działalności komisji. |
Styczeń 2012 r. |
Plan pracy został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 21.02.2012 r.
Ad. 9
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował, że został sporządzona robocza wersja Sprawozdania z pracy Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie za rok 2011 r.
Uwagi i prepozycje zmian do sprawozdania należy zgłaszać do 5.03.2012 r. gdyż na posiedzeniu w dniu 6.03.2012 r. zostanie sprawozdanie przedłożone do zatwierdzenia.
W tym miejscu w protokole umieszczono projekt sprawozdania y pracz Radz Nadzorczej w 2011 r.
Ad. 10
Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 25.01.2012 r. został przyjęty bez uwag, jednomyślnie – 18 za.
Ad. 11
Ustalono, że kolejne posiedzenie Rady Nadzorczej odbędzie się w dniu 6.03.2012 r. Porządek obrad tego posiedzenia zawierał będzie między innymi punkty:
Ad. 12
Członkowie komisji zapoznali się z poniżej przedstawionymi pismami:
I Mieszkańców nieruchomości Bursztynowa 29,31,37 z dnia 28.01.2012 r. dot. wykonania przez Radę Nadzorczą kontroli realizacji uchwały Rady Nadzorczej nr 103/9/2008 z dnia 21.10.2008 w sprawie zgody na ustanowienie służebności gruntowej na rzecz zbywanych nieruchomości jej zgodności z ustawą o spółdzielniach mieszkaniowych, II Mieszkańców nieruchomości Bursztynowa 29, 31, 37 z dnia 28.01.2012 r. dot. opłat z tytułu ustanowienie służebności gruntowej,
Oba pisma są tej samej treści, podpisane przez ponad 70 osób
Rady Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 18 za do mieszkańców nieruchomości Bursztynowa 29, 31, 37 postanowiła wystosować odpowiedz następującej treści:
Lublin, dnia 21 lutego 2012 r.
Mieszkańcy
nieruchomości Bursztynowa 29, 31, 37
L.dz. PN / 459/460 / 2012
W odpowiedzi na pisma mieszkańców budynków położonych w Lublinie przy ulicy Bursztynowej 29, 31, 37 w sprawie zgody na ustanowienie służebności gruntowych na rzecz zbywanych nieruchomości oraz w sprawie opłat z tytułu ustanowionej służebności drogowej od nieruchomości położonych przy ulicy Topazowej 4 i 6 – Zarząd Spółdzielni wyjaśnia.
W każdej z umów przeniesienia własności lokali mieszkalnych, sporządzonych w formie aktu notarialnego – nieruchomości położonych w Lublinie przy ulicy Bursztynowej 29, 31, 37, przystępujący do aktu ustanowili nieodpłatnie na wyżej wymienionych nieruchomościach – służebności gruntowe przejazdu i przechodu pasem istniejącej drogi, biegnącej wzdłuż garaży znajdujących się w budynku przy ulicy Bursztynowej 31.
Zawarte akty notarialne są prawomocne i Zarząd Spółdzielni, a także Rada Nadzorcza – nie są uprawnione do podważania podjętych decyzji w aktach notarialnych.
Strony umowy notarialnej, mogą na drodze sądowej wnosić o zniesienie służebności przechodu i przejazdu.
W związku z ustanowieniem w akcie notarialnym nieodpłatnie służebności przechodu i przejazdu – ustalanie jakichkolwiek opłat przez organy samorządowe Spółdzielni jest niezgodne z prawem.
III. Członka zam. w osiedlu Łęgi z dnia 8.02.2012 r. skierowane do przewodniczącego komisji a dot. prośba o pomoc w rozwiązaniu problemu zagrzybienia mieszkania.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślni – 18 za postanowiła do w/w wystosować odpowiedź następującej treści:
W tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
„Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w odpowiedzi na Pani pismo z dnia 08-02-2012 r. dotyczące zagrzybienia i nadmiernego schłodzenia ściany w pokoju od strony szachtu zsypowego uprzejmie informuje, że po przeanalizowaniu całości korespondencji prowadzonej w powyższej sprawie, po zapoznaniu się z podjętymi przez spółdzielnię działaniami w zakresie rozwiązania problemu tj.: uszczelnienia istniejącej szczeliny w komorze zsypowej ograniczając penetrację zimnego powietrza, ustalenie wilgotności względnej w mieszkaniu, zalecenie należytego wietrzenie pomieszczeń, zaproponowane odgrzybienie ściany środkiem grzybobójczym i docieplenie ściany od wewnątrz – uznaje za właściwe.
Problem likwidacji zawilgoceń ścian wewnętrznych jest trudny i wymaga współdziałania obu stron użytkownika i administratora.
Zdaniem Rady Nadzorczej złożoną przez spółdzielnię propozycję dokonania oględziny mieszkania i wydania przez przedstawiciela firmy wykonującej docieplenia opinii co do sposobu zabezpieczenia tej ściany od strony zewnętrznej, powinna Pani zaakceptować i wyrazić zgodę na realizację wydanych zaleceń.
Rada Nadzorcza rozumie wagę problemu i jego uciążliwość i ma nadzieję, że tym razem sprawa zostanie skuteczne załatwiona”.
Ad. 13
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Sekretarz Danuta Przybys – Ziemba |
Przewodniczący Marek Szymański |