Obecni:
Przewodniczący Rady – Marek Szymański
Zastępcy przewodniczącego – Tadeusz Mazurek, Michał Kołczewski
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba
Członkowie:
Biss Jan, Betka Elżbieta, Gontarz Zbigniew, Stefania Chodkiewicz, Husarek Teresa, Jerzy Kaczmarski,
Klech Ryszard, Smerda Stanisław, Roman Janczarek, Kutyła Jerzy, Majek Grzegorz, Samborska Janina,
Mańka Krystyna, Andrzej Turski, Skierczyńska – Płoszyńska Grażyna, Grażyna Henkiel.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Ad. 1
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował, że porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:
Członkowie Rady do przedstawionego powyżej porządku obrad nie zgłosili uwag. Został przyjęty do realizacji jednomyślnie – 20 za.
Ad. 2
Zastępca prezesa Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie Józef Furtak poinformował członków Rady Nadzorczej, że w oparciu o art.91 – 93 ustawy Prawo spółdzielcze od 1.03.2011 r. rozpoczęła się w SM “Czuby” lustracja częściowa obejmująca działalność Spółdzielni w zakresie inwestycji (budownictwo mieszkaniowe) za okres od 1.01.2011 r. do 31.12.2010 r. Lustracja potrwa do 30.04.2011 r.
Ad. 3
Sekretarz Rady Nadzorczej poinformowała, że posiedzenie prezydium odbyło się w dniu 18.01.2011 r. Członkowie prezydium na w/w posiedzeniu ustalili termin i porządek obrad posiedzenia plenarnego w dniu 1.03.2011 r. i 22.03.2011 r. Omówili tematy którymi zajmie się Komisja Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjna na posiedzeniu w dniu 22.02.2011 r. Komisja Rewizyjna na posiedzeniach w dniu 15.02.2011 r. i 9.03.2011 r. Skierowali do rozpatrzenia przez komisję pisma członków Spółdzielni.
Ad. 4
A) Przewodniczący Komisji i Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 22.02.2011 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
– projektem uchwały:
Uchwała Nr / /2011
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia ————– r.
w sprawie: zatwierdzenia Regulaminu tworzenia i wykorzystania funduszu remontowego w Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie działając na podstawie 87 ust.1 pkt 26 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
Zatwierdza się Regulamin tworzenia i wykorzystania funduszu remontowego Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust.3 Statutu.
– projektem regulaminu
Załącznik |
REGULAMIN
TWORZENIA I WYKORZYSTYWANIA FUNDUSZU REMONTOWEGO
W SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ “CZUBY” W LUBLINIE
Niniejszy regulamin został opracowany w oparciu o:
ROZDZIAŁ I. ZASADY OGÓLNE.
§ 1
ROZDZIAŁ II. FUNDUSZ REMONTOWY NIERUCHOMOŚCI.
§ 2
§ 3
Obowiązek spłaty z tytułu pokrycia kosztów funduszu celowego i funduszu wspólnego mają:
a) członkowie Spółdzielni posiadające spółdzielcze prawa do lokali mieszkalnych,
b) osoby niebędące członkami Spółdzielni, którym przysługują własnościowe prawa do lokali mieszkalnych,
c) właściciele lokali mieszkalnych,
d) najemcy lokali,
e) osoby zajmujące lokale bez tytułu prawnego.
§4
§ 5
Środków z funduszu remontowego poszczególnych nieruchomości nie można przeznaczyć na remonty mienia spółdzielni.
§ 6
§ 7
§ 8
ROZDZIAŁ III. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
§ 9
Regulamin niniejszy został uchwalony przez Radę Nadzorczą SM “CZUBY” w Lublinie w dniu Uchwałą Nr…..
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez prezesa, zastępcę prezesa ds. finansowych oraz po dyskusji postanowili jednomyślnie – 13 za, zgłosić do rady Nadzorczej poniższy wniosek:
Komisja GZM i I wnosi do Rady Nadzorczej o uchwalenie Regulaminu tworzenia i wykorzystywania funduszu remontowego w Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie z poniżej przedstawionymi zmianami:
W § 7 ust. 5 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
“2) powierzchnia lokali budynków”
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. finansowych oraz po dyskusji jednomyślnie – 20 za, podjęła uchwałę nr 7/1/2011 z dnia 1.03.2011 r. w sprawie: zatwierdzenia Regulaminu tworzenia i wykorzystania funduszu remontowego w Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie w wersji przedstawionej powyżej w protokole po uwzględnieniu zmiany zaproponowanej przez Komisję Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjną.
B) Przewodniczący Komisji i Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 22.02.2011 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
– projektem uchwały
Uchwała Nr / /2011
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia ————– r.
w sprawie: zatwierdzenia Regulaminu Gospodarki Finansowej Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie działając na podstawie 87 ust.1 pkt 13 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
Zatwierdza się Regulamin Gospodarki Finansowej Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 8 9ust.3 Statutu.
– projektem regulaminu
Załącznik |
Regulamin Gospodarki Finansowej
Spółdzielni Mieszkaniowej “CZUBY” w Lublinie
Niniejszy regulamin został opracowany w oparciu o:
– Ustawę z dnia 16 września 1982 r Prawo Spółdzielcze ( tekst jednolity Dz.U. nr 188 poz.1848 z 2003r. z późniejszymi zmianami),
– Ustawę z 15grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz.U. nr 4 poz.27 z 2001r. z późniejszymi zmianami),
– Ustawę z 29września 1994r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz.U. nr 76 poz. 694 z 2002r z późniejszymi zmianami) i inne ustawy z tym związane,
– Ustawę – Prawo energetyczne,
– Ustawę ” O zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków”,
– Ustawę o niektórych podatkach i opłatach lokalnych,
– Ustawę o podatku od towarów i usług,
– Statut Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie,
– Przepisy prawne dotyczące opodatkowania osób fizycznych i prawnych,
– Regulaminy wewnętrzne Spółdzielni,
Dział I. Postanowienia ogólne
§1
§2
1. Spółdzielnia prowadzi działalność na podstawie planów gospodarczo-finansowych określających:
– cele i zadania rzeczowe,
– żródła finansowania.
§3
§4
§5
1. Pożytki i inne przychody z nieruchomości służą pokrywaniu wydatków związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości w zakresie obciążającym członków nieruchomości.
Do pożytków z nieruchomości zalicza się:
a) dochody z reklam ,
b) wynajem pomieszczeń wspólnych,
c) wynajem dodatkowych piwnic,
d) dzierżawa terenu wchodzącego w zakres danej nieruchomości.
Dział II. Działalność finansowa Spółdzielni
§6
Zarządzanie nieruchomościami przez Spółdzielnię opiera się na samowystarczalności finansowej. Koszty działalności muszą znajdować pokrycie w opłatach pobieranych od użytkowników lokali.
Koszty i przychody są odrębnie rozliczane dla każdej nieruchomości.
§7
Na podstawie prowadzonej ewidencji w zakresie kosztów i przychodów Spółdzielnia sporządza:
a) wynik z eksploatacji i utrzymania nieruchomości mieszkaniowych,
b) wynik gospodarki mediami,
c) wynik z pozostałej działalności gospodarczej Spółdzielni.
Wynik z eksploatacji i utrzymania nieruchomości stanowi różnicę między kosztami eksploatacji i utrzymania nieruchomości a przychodami z opłat na pokrycie kosztów eksploatacji i utrzymania nieruchomości, która to różnica zwiększa odpowiednio przychody lub koszty eksploatacji i utrzymania danej nieruchomości w roku następnym.
Wynik ten nie jest elementem składowym wyniku finansowego Spółdzielni i rozlicza się go poprzez rozliczenia międzyokresowe kosztów.
Gospodarka mediami obejmuje koszty i przychody z opłat na ich pokrycie.Wynik z rozliczenia mediów podlega indywidualnemu rozliczeniu z użytkownikami lokali.
Różnice powstałe pomiędzy pobranymi zaliczkami a rzeczywistymi kosztami zużycia mediów podlegają rozliczeniu z lokatorem, w zależności od tego czy wykazują nadwyżkę opłat zaliczkowych nad poniesionymi kosztami czy nadwyżkę kosztów nad opłatami zaliczkowymi.
Wynik z pozostałej działalności gospodarczej jest różnicą pomiędzy przychodami a kosztami z tej działalności. Otrzymane przychody z pozostałej działalności gospodarczej Spółdzielni, pomniejszone o poniesione koszty, stanowią nadwyżkę bilansową Spółdzielni i są elementem składowym wyniku finansowego Spółdzielni, podlegającemu opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
§8
Zasady i tryb wnoszenia wkładów zaliczkowanych określają zawarte umowy o budowę lokalu z przyszłymi użytkownikami ubiegającymi się o ustanowienie własności lokalu.
Rozliczenie kosztów inwestycji i ustalenie kosztów budowy następuje wg. zasad uchwalanych przez Radę Nadzorczą.
§9
Dział III. Fundusze
§10
Spółdzielnia może tworzyć:
§ 11
§ 12
§ 13
§ 14
§ 15
§ 16
§ 17
§18
§19
§20
§ 21
§ 22
§23
§ 24
§ 25
Zasady tworzenia i dysponowania środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych określa Ustawa z 04 marca 1994 r. (Dz.U. nr 70 poz. 335 z 1996 r. z późniejszymi zmianami) oraz Regulamin uzgodniony z reprezentantem załogi a zatwierdzony przez Zarząd Spółdzielni.
§ 26
Fundusz remontowy celowy tworzony jest na podstawie uchwał Rady Nadzorczej Spółdzielni.
Dział IV. Postanowienia końcowe
§27
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. finansowych oraz po dyskusji w większością głosów postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej poniższy wniosek:
– Komisja GZM i I wnosi do Rady Nadzorczej o uchwalenie Regulaminu gospodarki finansowej Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie z poniżej przedstawionymi zmianami:
“Spółdzielnia może tworzy:
14. Fundusz udziałowy,
15. Fundusz zasobów mieszkaniowych,
16. Fundusz zasobowy,
17. Fundusz wkładów mieszkaniowych
18. Fundusz wkładów budowlanych
19. Fundusz wkładów zaliczkowych,
20. Fundusz rezerwowy z aktualizacji środków trwałych,
21. Fundusz na spłatę kredytów długoterminowych
22. Fundusz remontowy,
23. Fundusz świadczeń socjalnych,
24. Fundusz społeczno- wychowawczy,
25. Fundusz remontowy nieruchomości,
26. Fundusz remontowy celowy.
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. finansowych oraz po dyskusji jednomyślnie – 20 za, podjęła uchwałę nr 8/1/2011 z dnia 1.03.2011 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Gospodarki Finansowej Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie, w wersji przedstawionej powyżej w protokole po uwzględnieniu zmiany zaproponowanej przez Komisję Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjną.
C)
Przewodniczący Komisji i Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej poinformował ,że członkowie komisji ,której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 22.02.2011 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
– projektem uchwały
Uchwała Nr………../2011
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia ………..2011 r.
w sprawie: uchylenia uchwały Nr 8/2011 Rady Przedstawicieli Nieruchomości
Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 27 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:
§1
Uchyla się uchwałę Nr 8/2011 RPN Osiedla Skarpa z dnia 26.01.2011 r. w sprawie rozdzielenia pozycji “eksploatacja i zarządzanie” w opłatach eksploatacyjnych.
§2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie.
UZASADNIENIE
W związku z nowelizacją ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych art. 15 ust. 2 dot. zasad rozliczania i odprowadzania podatku dochodowego, od dnia 1 stycznia 2008 r. uchwałą RN Nr 99/7/2007 z dnia 25.09.2007 r. włączono koszty zarządzania do eksploatacji podstawowej, tworząc pozycję “eksploatacja i zarządzanie”.
Połączenie to jest zasadne z uwagi na wprowadzenie przez ustawodawcę od 1 stycznia 2007 r. opodatkowania zasobów spółdzielni (bez lokali mieszkalnych).
– uchwałą Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa
Uchwała Nr8/ 2011
Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla “Skarpa”
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby”
z dnia 26.01.2011 r.
w sprawie: rozdzielenia pozycji “eksploatacja i zarządzanie” w opłatach eksploatacyjnych.
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla “Skarpa” Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 103 b Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§1
Rada Przedstawicieli Nieruchomości wnosi do Rady Nadzorczej SM “Czuby” o wyrażenie zgody na podział pozycji ujętej w zawiadomieniach o wysokości opłat czynszowych “eksploatacja i zarządzanie” na dwie części tj. odrębnie koszty eksploatacji i odrębnie koszty zarządzania.
§2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez prezesa i zastępcę prezesa ds. finansowych oraz po dyskusji większością głosów postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedłożonej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji większością głosów – 18 za, przy 1 głosie przeciwnym i 1 wstrzymującym się od głosowania podjęła uchwalę nr 9/29/2011 z dnia 1.03.2011 r. w sprawie uchylenia uchwały Nr 8/2011 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla w wersji przedstawianej powyżej w protokole.
D)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej poinformował, że przy dokonywaniu zmian w Regulaminie Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, a w szczególności uzupełniania regulaminu o § 7a zamiarem Rady Nadzorczej było, by ustalony sposób rozksięgowania wynagrodzenia za udział w posiedzeniu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla obejmował poza członkami posiadającymi tytuł prawny do samodzielnego ( wolnostojącego) lokalu użytkowego również członków posiadających tytuł prawny do garażu w zespole garażowym.
Podjęte przez Radę Nadzorczą uchwały:
– U C H W A Ł A NR 112/3 /2010 z dnia 5 października 2010r w sprawie rozksięgowania wynagrodzenia za udział w posiedzeniu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla zgodnie ze Statutem Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby ” w Lublinie §103 d – w tym miejscu w protokole umieszczono uchwałę
– UCHWAŁA Nr 119 / 4 /2010 z dnia 23.11. 2010 r. w sprawie: zmiany uchwały nr 112/3/2010 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie z dnia 05.10.2010 r. w sprawie rozksięgowania wynagrodzenia za udział w posiedzeniu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla zgodnie ze Statutem Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie – w tym miejscu w protokole umieszczono uchwałę.
jak również wprowadzony do Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla § 7a w brzmieniu:
“Członkowie posiadający tytuł prawny do samodzielnego (wolnostojącego) lokalu użytkowego mogą skorzystać z prawa członkostwa w Radzie Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, w przypadku złożenia oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu, w terminie 30 dni od daty otrzymania wezwania Zarządu.”
nie ograniczyły możliwości skorzystania członków posiadających tytuł prawny do garażu z zapisów zawartych w uchwale nr 112/3 /2010 Rady Nadzorczej SM “CZUBY” w Lublinie z dnia 5 października 2010 r. w sprawie rozksięgowania wynagrodzenia za udział w posiedzeniu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla zgodnie ze Statutem Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie §103 d.
Rada Nadzorcza rozpatrując
– wystąpienie członka nieruchomości nr 12 posiadającego tytuł prawny do garażu, w zespole garażowym przy ulicy Bocianiej 1 w osiedlu Łęgi, w którym to zespole obejmującym 96 lokali, tylko 19 użytkowników posiada tytuł prawny do lokalu – garażu,
– wnioski skierowanymi przez członków Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Łęgi i członków Rady Nadzorczej o dostosowania zapisów uchwały nr 112/3 /2010 Rady Nadzorczej SM “CZUBY” w Lublinie z dnia 5 października 2010 r., by dotyczyła członków posiadających tytuł prawny do garażu w zespole garażowym/,
– uwzględniając fakt, że w zebraniu członków nieruchomości nr 12 w Osiedlu Łęgi /po raz drugi zwołanym/ brało udział tylko 3 osoby (członkowie spółdzielni) na uprawniony 96 użytkowników garaży, które to osoby dokonały wyboru przedstawiciela tej nieruchomości do Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Łęgi,
na posiedzeniu w dniu 7.02.2011 r. zobowiązała Zarząd Spółdzielni do przygotowania projektu uchwały uwzględniającego propozycje zgłoszone we wniosku przez przedstawicieli Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Łęgi oraz członków Rady Nadzorczej.
Członkowie Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 22.02.2011 r. z poniżej przedstawionym projektem uchwały:
PROJEKT
UCHWAŁA Nr / /2011
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia ———— r.
w sprawie: zmiany uchwały nr 112/3/2010 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie z dnia 05.10.2010 r. w sprawie rozksięgowania wynagrodzenia za udział w posiedzeniu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla zgodnie ze Statutem Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie.
Działając na podstawie § 87 ust. 1 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie – Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:
§ 1
Ustalony sposób rozksięgowania wynagrodzenia za udział w posiedzeniu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla nie obejmuje członków posiadających tytuł prawny do samodzielnego ( wolnostojącego) lokalu użytkowego oraz tytuł prawny do garażu w zespole garażowym”.
§ 2
Uchyla się uchwałę nr 119/4/2010 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie z dnia 23 listopada 2010 r. w sprawie zmiany uchwały nr 112/3/2010 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie z dnia 05.10.2010 r. w sprawie rozksięgowania wynagrodzenia za udział w posiedzeniu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla zgodnie ze Statutem Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Spółdzielni.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. finansowych oraz po dyskusji jednomyślnie postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w brzmieniu przedłożonym do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 20 za podjęła uchwałę nr 10/5/2011 z dnia 01.03.2011 r. w sprawie zmiany uchwały nr 112/3/2010 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie z dnia 05.10.2010 r. w sprawie rozksięgowania wynagrodzenia za udział w posiedzeniu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla zgodnie ze Statutem Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
Ad. 5
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 20 za zatwierdziła plany pracy rady Nadzorczej i jej komisji na 2011 r. w wersji przedstawionej poniżej w protokole.
PLAN PRACY
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
na rok 2011
Termin realizacji |
Temat |
Odpowiedzialny |
Uwagi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
I, II, III, IV kw. |
– Analiza windykacji należności czynszowych i zobowiązań finansowych Spółdzielni. – Ocena pracy Zarządu Spółdzielni – rozpatrzenie wniosków o przyznanie premii za dany kwartał. |
Komisja Rewizyjna |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
I, II, III, IV |
– Ocena działalności Administracji Osiedli w zakresie obsługi członków Spółdzielni. |
GZM i I |
Plan pracy został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 01.03.2011 r.
PLAN PRACY
KOMISJI GOSPODARKI ZASOBAMI MIESZKANIOWYMI i INWESTYCYJNEJ
NA ROK 2011
Lp. |
Temat |
Termin |
Uwagi |
1. | Opiniowanie: – projektów regulaminów – przepisów wewnętrznych Spółdzielni z zakresu gospodarki mieszkaniowej i inwestycji – zasad używania lokali. – struktury organizacyjnej pionu GZM – planów gospodarczych – rozliczeń zakończonych zadań inwestycyjnych – wniosków Zarządu dot. organizowanych przetargów |
Bieżąco |
|
2. | Analiza: – programu docieplania zasobów SM “Czuby” w Lublinie. – gospodarki lokalami użytkowymi – gospodarki parkingami – dzierżawy terenu – gospodarki zasobów mieszkaniowych – gospodarki mieniem Spółdzielni – realizacji zaleceń pokontrolnych dot. inwestycji i remontów, |
I, II, III, IV |
|
3. | Ocena: – realizacji planu remontów i inwestycji za rok 2011 – realizacji ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych – stanu technicznego i porządkowego zasobów Spółdzielni – osiągniętych oszczędności energii cieplnej i finansowych – realizacji przeglądów gazowych , elektrycznych, oraz legalizacji urządzeń – realizacji wniosków organów Spółdzielni mieszczących się w zakresie działań komisji – realizacji zaleceń pokontrolnych z kontroli przeprowadzanych w SM “Czuby” – działalności Administracji Osiedli w zakresie obsługi członków Spółdzielni – stopnia przygotowania nowych przedsięwzięć i zadań inwestycyjnych – ocena działań Zarządu w zakresie windykacji należności wpłacanych na realizację inwestycji. |
I, II |
|
4. | Rozpatrywanie – pism skierowanych do Rady Nadzorczej mieszczących się w zakresie działania komisji – spraw związanych z gospodarką zasobami mieszkaniowymi. – wniosków kierowanych przez Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla – wniosków kierowanych przez Zarząd – skarg na działalność organów Spółdzielni dotyczących zakresu działania komisji – odwołań członków Spółdzielni od decyzji Zarządu, od uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla – mieszczących się w zakresie działania komisji, – innych zagadnień i tematów wynikłych z bieżącej pracy |
Bieżąco |
|
5. | Monitorowanie stanu zatrudnienia w działach zajmujących się sprawami z zakresu działania komisji. |
I , II |
Plan pracy został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 1.03.2011
PROJEKT
PLAN
pracy Komisji Rewizyjnej Rady Nadzorczej SM “Czuby” w Lublinie
na rok 2011
Lp. |
Temat |
Termin |
Uwagi |
1. | Analiza i ocena całokształtu sytuacji finansowej Spółdzielni po realizacji zadań gospodarczych w 2010 r. |
I kwartał |
|
2. | Kontrola: a/ zasadności ustalania wysokości stawek czynszowych b/ umów długoterminowych. c/ realizacji harmonogramu spłat zadłużenia kredytowego zgodnie z zawartą ugodą podpisaną w dniu 31.03.2000r. z PKO Bank Polski SA Oddział 4 w Lublinie. |
Bieżąco |
|
3. | Dokonywanie okresowej oceny – działalności Spółdzielni z wykonania planu gospodarczo- finansowego, – zatrudnienia i funduszu płac. – sytuacji finansowej spółdzielni – pracy członków Zarządu – rozpatrzenie wniosków o przyznanie premii za dany kwartał. – zaleceń pokontrolnych z kontroli przeprowadzonych w Spółdzielni. |
I, II, III, IV kwartał |
|
4. | Opiniowanie – projektów struktury organizacyjnej i liczby etatów Zarządu i Administracji Ogólnej. – rocznych sprawozdań składanych Walnemu Zgromadzeniu – sposobu realizacji wniosków z lustracji przeprowadzonych w Spółdzielni – podziału nadwyżki bilansowej – absolutorium dla członków Zarządu – realizacji wniosków zgłoszonych na Walnym Zgromadzeniu – projektów regulaminów – odwołań od uchwał Rady Nadzorczej – wniosków kierowanych przez Zarządu |
IV kwartał I kwartał |
|
5. | Analiza windykacji należności czynszowych i zobowiązań Spółdzielni. |
Bieżąco |
|
6. | Rozpatrywanie: – pism skierowanych do Rady Nadzorczej – wniosków kierowanych przez Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i Zarząd Spółdzielni – odwołań członków Spółdzielni od decyzji Zarządu,od uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedlu – skarg na działalność Zarządu i Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli dotyczących działania komisji – wniosków o uchylenie uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla – innych zagadnień i tematów wynikłych z bieżącej pracy |
na bieżąco |
Plan pracy został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 1.03.2011 r.
PLAN PRACY
KOMISJI SPOŁECZNO-SAMORZĄDOWEJ RADY NADZORCZEJ
SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ “CZUBY” W LUBLINIE
NA 2011 ROK
Lp. |
Zadanie |
Forma realizacji |
Termin |
1. | Opiniowanie projektów regulaminów, uchwał i innych przepisów wewnątrzspółdzielczych dotyczących działalności społeczno-samorządowej. | 1. Opiniowanie uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla pod względem zgodności z obowiązującym prawem, Statutem, uchwałami Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej, a także, czy nie zagrażają interesom materialnym Spółdzielni. 2. Opiniowanie projektów regulaminów organów samorządowych Spółdzielni. 3. Opiniowanie projektów uchwał w sprawach czynności prawnych dokonywanych pomiędzy Spółdzielnią a Członkiem Zarządu. 4. Opiniowanie uchwał w sprawie przystąpienia do innych organizacji społecznych i gospodarczych oraz występowanie z nich. |
Cały okres 2011 |
2. | Analiza działalności Domów Kultury i wspierania ich działalności | 1. Analiza i ocena pracy placówek społeczno-wychowawczych. 2. Opracowanie propozycji wspierania działalności Domów Kultury. |
I i III kw. 2011 r. |
3. | Współpraca z komisjami społeczno-wychowawczymi Rad Osiedlowych | 1. Podnoszenie zainteresowania młodej społeczności działalnością organów samorządowych. 2. Aktywizowanie członków Spółdzielni do współuczestniczenia i współdziałania w tworzeniu planów rozwoju SM “Czuby”. |
cały okres 2011 r. |
4. | Analiza stanu bezpieczeństwa w SM “Czuby” i zgłaszanie wniosków oraz podejmowanie działań poprawiających poczucie bezpieczeństwa mieszkańców. | Nawiązanie współpracy z dzielnicowymi osiedli i ustalenie wspólnej płaszczyzny działań. |
cały okres 2011 r. |
5. | Współpraca z radnymi, przedstawicielami władz miasta i instytucjami prowadzącymi działalność kulturalno-oświatową w obszarze Spółdzielni. | Spotkanie z radnymi, przedstawicielami władz miasta i instytucjami w celu poszerzania oferty działalności kulturalno-oświatowej i sportowej SM “Czuby”. |
cały okres 2011 r. |
6. | Rozpatrywanie i opiniowanie pism skierowanych przez Radę Nadzorczą do komisji. | Analiza i ocena spraw wnoszonych do Rady Nadzorczej i mieszczących się w zakresie działania komisji. |
na bieżąco cały okres 2011 r. |
7. | Plan pracy i sprawozdania z działalności komisji. | 1. Opracowywanie projektu planu pracy. 2. Opracowanie sprawozdania z działalności komisji. |
Styczeń 2011 r. |
Plan pracy został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 1.03.2011 r.
Ad. 6
Przewodniczący Komisji i Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej poinformował ,że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 22.02.2011 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
– projektem uchwały w sprawie: ustalenia zasad podziału Walnego Zgromadzenia na poszczególne części – w tym miejscu w protokole umieszczono projekt uchwały.
– poniżej przedstawioną informacją:
Informacja dot. ilości członków w osiedlach
– Rada Nadzorcza składa się z 21 członków – § 83 ust.1 statutu
– § 84 ust. 1 Liczbę mandatów dla poszczególnych części Walnego określa RN proporcjonalnie do liczby członków zamieszkałych w osiedlu
Należy zatem ustalić, że:
– Członkowie uprawnieni do lokali znajdujących się w obrębie jednego osiedla tworzą co najmniej jedną część Walnego Zgromadzenia przy zachowaniu zasady, że na każde pełne 500 członków danego osiedla tworzy się odrębną część Walnego Zgromadzenia.
– Członkowie uprawnieni do lokali znajdujących się w obrębie jednej nieruchomości zalicza się do tej samej części Walnego Zgromadzenia.
– Odrębna część Walnego Zgromadzenia tworzona jest spośród członków oczekujących.
– liczba członków w osiedlu na dzień 31.01.2011 r.
1. Skarpa |
– 2564 |
5 mandatów do Rady Nadzorczej |
2. Ruta |
– 2365 |
4 mandaty |
3. Łęgi |
– 1765 |
3 mandaty |
4. Błonie |
– 1569 |
3 mandaty |
5. Widok |
– 1431 |
2 mandaty |
6. Poręba |
– 1257 |
2 mandaty |
7. Niska Skarpa |
1 mandat |
|
8. Członkowie oczekujący |
1 mandat |
– Wykaz nieruchomości w osiedlach – w tym miejscu w protokole umieszczono wykaz
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez członków Zarządu oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek o podjecie uchwały w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję
Rada Nadzorcza większością głosów większością głosów – 19 za, przy 1 głosie wstrzymującym się od głosowania podjęła uchwalę następującej treści:
UCHWAŁA NR 11 / 1 / 2011
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia 1.03.2011 r.
w sprawie: ustalenia zasad podziału Walnego Zgromadzenia na poszczególne części.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie, działając na podstawie § 87 ust.1 pkt 10 Statutu SM “Czuby” w Lublinie, uchwala co następuje:
§ 1
Walne Zgromadzenie dzieli się na 21 części.
§ 2
W danej części Walnego Zgromadzenia uczestniczą członkowie reprezentujący tylko jedno osiedle.
§ 3
Członkowie uprawnieni do lokali znajdujących się w obrębie danej nieruchomości zalicza się do tej samej części Walnego Zgromadzenia.
§ 4
– I część Walnego Zgromadzenia – Gościnna 1, 3, 5, 15
– Gościnna 7, 9, 11, 13
– Sympatyczna 8, 10
– Radości 10, 12
– II część Walnego Zgromadzenia – Sympatyczna 1, 3,
– Sympatyczna 2 ,4
– Sympatyczna 12, 14, 16,
– Radości 4
– Radości 14
– Radości 2
– III część Walnego Zgromadzenia – Fantastyczna 11
– Fantastyczna 4, 6, 8
– Fantastyczna 5, 7, 9, 13, 15
– Fantastyczna 17, 19, 21
– IV część Walnego Zgromadzenia – Romantyczna 9
– Radości 9, 11 Romantyczna 15
– Radości 1, 3, 5, Romantyczna 17, 19
– V część Walnego Zgromadzenia- – Romantyczna 6
– Romantyczna 8, 10, 12
– Przedwiośnie 2
– Przedwiośnie 1, 3, 7
2) Osiedle “Niska Skarpa” – 1 część Walnego Zgromadzenia,
3) Osiedle “Ruta” – 4 części Walnego Zgromadzenia:
– I część Walnego Zgromadzenia – Różana 12
– Różana 14
– Różana 16
– Różana 18
– Różana 20
– Różana 22
– Dziewanny 1
– Dziewanny 4
– Dziewanny 5
– Dziewanny 6
– Dziewanny 7, 9
– Dziewanny 8
– Dziewanny 10
– Dziewanny 12
– II część Walnego Zgromadzenia – Watykańska 4, 6, 8, 10
– Różana 7
– Jutrzenki 10
– Jana Pawła II 9
– III część Walnego Zgromadzenia – Różana 1
– Różana 3
– Różana 17, 21, 27
– Sasankowa 1, 3, 5
– Sasankowa 4
– Sasankowa 8
– IV część Walnego Zgromadzenia – Stokrotki 1, 3, 5, 7
– Stokrotki 8
– Różana 6
– Dziewanny 11, 13, 15
– Dziewanny 14
4) Osiedle “Łęgi” – 3 części Walnego Zgromadzenia:
– I część Walnego Zgromadzenia – Tymiankowa 48, 50, 52
– Tymiankowa 54, 56, 58
– Tymiankowa 1, 3
– Bociania 6, 8, 10
– Bociania 1
– II część Walnego Zgromadzenia – Tatarakowa 5
– Tatarakowa 2, 6, 8
– Tatarakowa 10, 12, 14, 16,
– Wiklinowa 4, 6
– III – część Walnego Zgromadzenia – Biedronki, 2a
– Biedronki 2 b c
– Kaczeńcowa 1, 3, 5
– Kaczeńcowa 6, 8, 10
– Kaczeńcowa 2, Biedronki 3
– Biedronki 5, 7, 9, 11
5) Osiedle “Błonie” – 3 części Walnego Zgromadzenia:
– I część Walnego Zgromadzenia – Hetmańska 6, 8, 10, 12,14, 16
– Husarska 2, 6, 8
– Ułanów 14, 16, 22
– II część Walnego Zgromadzenia – Rycerska 2, 4, 6, 8
– Szaserów 1, 9, 11
– Dragonów 3, 14
– III część Walnego Zgromadzenia – Rycerska 5
– Kawaleryjska 2, 4, 4a, 6, 8, 14, 16, 18, 20
6) Osiedle “Widok” – 2 części Walnego Zgromadzenia:
– I część Walnego Zgromadzenia – Szmaragdowa 4, 16, 30, 34, 36, 46
– II część Walnego Zgromadzenia – Bursztynowa
17, 19, 21, 23, 24, 25, 29, 29a, 30, 31, 32, 32b, 34, 35, 36, 37, 41
– Topazowa 4,6
7) Osiedle “Poręba” – 2 części Walnego Zgromadzenia:
– I część Walnego Zgromadzenia – Perłowa 4, 8
– Szafirowa 3, 5
– Bursztynowa 6, 8, 10
– Bursztynowa 1
– Bursztynowa 1C
– Agatowa 12
– Agatowa 16
– II część Walnego Zgromadzenia – Bursztynowa 12
– Turkusowa 1
– Bursztynowa 14
– Turkusowa 3
– Bursztynowa 3
– Agatowa 14,
– Agatowa 18
§ 5
Odrębna część Walnego Zgromadzenia tworzona jest spośród członków oczekujących.
§ 6
Integralną częścią niniejszej uchwały jest szczegółowy wykaz dotyczący podziału członków SM “Czuby” na części Walnego Zgromadzenia oraz podziału mandatów członków Rady Nadzorczej.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie.
Załącznik do uchwały nr 11 / 1 /2011 Rady Nadzorczej SM “Czuby” w Lublinie z dnia 1.03.2011 r. W Y K A Z dotyczący podziału członków SM “Czuby” na części Walnego Zgromadzenia oraz podziału mandatów członków Rady Nadzorczej – 2011 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono załącznik
Ad. 7
Zarząd Spółdzielni przedłożył członkom komisji poniższe zestawienia:
W tym miejscu w protokole umieszczono:
Członkowie komisji po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez kierownika działu GZM oraz po dyskusji postanowili tematem niebilansującej się wody zająć się na jednym z kolejnych posiedzeń.
Ad. 8
Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 7.02.2011 r. został przyjęty bez uwag, jednomyślnie – 20 za.
Ad. 9
Nie realizowano powyższego punktu porządku obrad.
Ad. 10
Rada Nadzorcza rozpatrzyła pisma skierowane przez:
Rada Nadzorcza po dyskusji większością głosów 18 za , przy 2 głosach wstrzymujących się od głosowania postanowiła do w/w wystosować odpowiedz następującej treści – w tym miejscu w protokole umieszczono odpowiedź.
Harmonogram spłaty kredytu – w tym miejscu w protokole umieszczono pismo.
Rada Nadzorcza stanowisko Zarządu iż nie ma potrzeby korzystania z przedłożonej propozycji PKO Bank Polski uznaje za zasadne.
Rada Nadzorcza po dyskusji, większością głosów – 18 za, przy 2 głosach wstrzymujących się od głosowania postanowiła do w/w wystosować odpowiedz następującej treści – w tym miejscu w protokole umieszczono odpowiedz Rady Nadzorczej.
Ad. 11
Prezes Zarządu poinformował, że w związku z uchwaleniem przez Radę Nadzorczą wysokości funduszu płac na 2011 r., Zarząd Spółdzielni z dniem 1.01.2011 r. przeprowadził regulację płac dla pracowników zatrudnionych w SM “Czuby”.
Przypomniał, że w planach na 2011 r. założono średnio wzrost wynagrodzeń o 5,5 %.
W związku z tymi działaniami Zarząd wnosi do Rady Nadzorczej o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzeń dla członków Zarządu.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy na posiedzeniu w dniu 15.02.2011 r. biorąc pod uwagę pozytywną ocenę pracy członków Zarządu po zakończeniu każdego kwartału w roku 2010, fakt że Zarząd od maja ubiegłego roku pracuje w dwuosobowym składzie oraz to że Pani Anna Urbanek przebywać będzie do końca listopada na zasiłku rehabilitacyjnym, postanowił zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek o podwyższenie wysokości wynagrodzenia zasadniczego dla prezesa i zastępcy prezesa ds. finansowych o 10%.
Rada Nadzorcza po ustaleniu po dyskusji jednomyślnie – 20 za, /odrębne głosowanie na każdą z uchwał/ podjęła uchwały następującej treści:
W tym miejscu w protokole umieszczono:
Ad. 12
Członek Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej Grzegorz Majek zaproponował, Rada Nadzorcza przeanalizowała opracowane przez w/w zmiany i wprowadziła do Regulaminu udzielania zamówień na roboty remontowo – budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne, usługi i dostawy finansowane ze środków spółdzielczych.
– w § 18 ust. 2 otrzymuje brzmienie
“2. SIWZ, jak również inne materiały przetargowe, oferenci mogą uzyskać w siedzibie Zamawiającego, za opłatą w wysokości ustalonej indywidualnie dla danego przetargu przez Zarząd, podanej w ogłoszeniu o przetargu. Zamawiający zamieszcza również w/w materiały na swojej stronie internetowej”.
– w § 18 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
” 4. Zamawiający przesyła treść wyjaśnienia wszystkim oferentom, którzy pobrali SIWZ w siedzibie Zamawiającego oraz zamieszcza ją na swojej stronie internetowej, bez ujawniania źródła zapytania”.
– w § 18 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
” 5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, zmodyfikować treść dokumentów zawartych w SIWZ. Dokonane w ten sposób uzupełnienie przekazuje się niezwłocznie pisemnie wszystkim oferentom, którzy pobrali SIWZ w siedzibie Zamawiającego oraz zamieszcza na stronie internetowej Zamawiającego i jest ono (wykreślenie słów “dla nich “) wiążące.”
– w § 19 ust. 3 otrzymuje brzmienie
” 3. O przedłużeniu terminu Zamawiający powiadamia w ciągu trzech dni każdego Oferenta, który pobrał SIWZ w siedzibie zamawiającego oraz na swojej stronie internetowej”.
Rada Nadzorcza przedstawione zmiany kieruje do zaopiniowania przez komisję Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjną.
Na tym protokół zakończono.
Sekretarz Danuta Przybyś – Ziemba |
Przewodniczący Marek Szymański |