Obecni:
Przewodniczący Rady – Marek Szymański
Zastępcy przewodniczącego – Tadeusz Mazurek, Michał Kołczewski
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba
Członkowie:
Biss Jan, Betka Elżbieta, Gontarz Zbigniew, Stefania Chodkiewicz, Husarek Teresa, Grażyna Henkiel,
Klech Ryszard, Smerda Stanisław, Roman Janczarek, Kutyła Jerzy, Majek Grzegorz, Samborska Janina,
Mańka Krystyna, Andrzej Turski, Skierczyńska – Płoszyńska Grażyna.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Pełnomocnik Zarządu – kierownik działu GZM – Bożena Zielińska
Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Kierownik działu członkowsko – mieszkaniowego- Krystyna Głuska
Ad. 1
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował, że porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:
Członkowie Rady do przedstawionego powyżej porządku obrad nie zgłosili uwag. Został przyjęty do realizacji jednomyślnie – 19 za.
Ad. 2
Sekretarz Rady Nadzorczej poinformowała, że posiedzenie prezydium odbyło się w dniu 18.01.2011 r. Członkowie prezydium na w/w posiedzeniu ustalili termin i porządek obrad posiedzenia plenarnego w dniu 7.02.2011 r. Omówili tematy którymi zajmie się Komisja Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjna oraz prezydium Rady w dniu 1.02.2011 r. Skierowali do rozpatrzenia przez komisję pisma członków Spółdzielni.
Ad. 3
A) Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej poinformował, że członkowie komisji, której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 01.02.2011 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
– projektem uchwały:
Uchwała Nr / /2011
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia ————– r.
w sprawie: zatwierdzenia Regulaminu najmu lokali mieszkalnych w Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie działając na podstawie 87 ust.1 pkt 21 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
Zatwierdza się Regulamin Regulaminu najmu lokali mieszkalnych w Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust.3 Statutu.
– projektem regulaminu – w tym miejscu w protokole umieszczono projekt regulaminu
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. finansowych i kierownika działu członkowsko – mieszkaniowego postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej poniższe wnioski:
I. W Regulaminie najmu lokali mieszkalnych w Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” wprowadzić poniższe zmiany:
a. Tytuł regulaminu otrzymuje brzmienie:
“Regulamin najmu lokali mieszkalnych wolnych w sensie prawnym w Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby”.
b. § 1 otrzymuje brzmienie:
” Spółdzielnia może wynajmować lokale mieszkalne członkom oraz innym osobom fizycznym i osobom prawnym niebędącym członkami spółdzielni”.
c. W § 5 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
“5) informację o cenie przetargowej – stawce wywoławczej czynszu nie obejmującej opłat niezależnych od właściciela”,
d. W § 7 wyraz “20% ” zastępuje się wyrazem “100%”
e. W § 8 skreśla się ust. 5.
f. W § 10 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
“Wpłacone przez pozostałych uczestników przetargu wadium podlega zwrotowi w terminie do 7 dni po zatwierdzeniu przez Zarząd wyniku przetargu”.
g. Załączone do regulaminu Oświadczenie otrzymuje następujące brzmienie:
– w tym miejscu w protokole umieszczono załącznik
II. Komisja wnosi do Rady Nadzorczej by zatwierdzić regulamin ze zmianami zaproponowanymi przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie 19 za, podjęła uchwałę następującej treści:
Uchwała Nr 3 / 1 / 2011
Rady Nadzorcze
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia 07.02.2011 r.
w sprawie: zatwierdzenia Regulaminu najmu lokali mieszkalnych wolnych w sensie prawnym w Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie działając na podstawie 87 ust.1 pkt 21 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
Zatwierdza się Regulamin Regulaminu najmu lokali mieszkalnych w Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust.3 Statutu.
Załącznik do uchwały Nr 3/1/2011 Rady Nadzorczej SM “Czuby” z dnia 07.02.2011 r. |
REGULAMIN
NAJMU LOKALI MIESZKALNYCH WOLNYCH W SENSIE PRAWNYM
W SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ “CZUBY”
§ 1
Spółdzielnia może wynajmować lokale mieszkalne członkom oraz innym osobom fizycznym i osobom prawnym niebędącym członkami spółdzielni.
§ 2
Uprawnionym organem do wskazania lokalu do wynajmu, a zarazem upoważnionym do zawierania umów najmu ze strony Spółdzielni jest Zarząd.
§ 3
§ 4
§ 5
Ogłoszenie o przetargu powinno zawierać:
1) pełną nazwę organizatora przetargu,
2) przedmiot przetargu: adres lokalu, powierzchnia, kondygnacja oraz termin przetargu,
3) wysokość wadium oraz miejsce i termin wpłaty,
4) wysokość wyjściowych opłat eksploatacyjnych na osobę,
5) informację o cenie przetargowej – stawce wywoławczej czynszu nie obejmującej opłat niezależnych od właściciela,
6) wysokość kaucji wymaganej przed zawarciem umowy najmu,
7) zastrzeżenie o możliwości odwołania przetargu lub unieważnienia go bez podania przyczyn.
§ 6
Wysokość kaucji stanowi równowartość trzymiesięcznego czynszu najmu, wyliczonego na dzień zawarcia umowy.
§ 7
Przystępujący do pisemnego przetargu ofertowego zobowiązany jest wpłacić w kasie Spółdzielni wadium w wysokości 100% wywoławczej ceny przetargowej w wyznaczonym terminie i złożyć ofertę w zamkniętej kopercie, która powinna zawierać:
§ 8
§ 9
§ 10
§ 11
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia przez Radę Nadzorczą, tj. 07.02.2011 r.
Załącznik do Regulaminu najmu lokali |
OŚWIADCZENIE
Oświadczam, że zapoznałam(em) się z warunkami przetargu zawartymi w regulaminie najmu lokali w Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie.
Zapoznałam(em) się również z istotnymi warunkami umowy najmu lokalu użytkowego, które w pełni akceptuję i zobowiązuję się podpisać umowę w wyznaczonym terminie w przypadku wygrania przetargu.
Ponadto stwierdzam, że w wyniku przeprowadzonych oględzin znany jest mi stan techniczny lokalu.
W przypadku nie wygrania przeze mnie przetargu proszę o przelanie wpłaconego wadium na konto:
imię i nazwisko ————————————
adres zamieszkania ————————————-
telefon kontaktowy ————————————–
nazwa i adres firmy ————————————
B)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej poinformował, że członkowie komisji, której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 01.02.2011 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
– projektem uchwały:
Uchwała Nr / /2011
Rady Nadzorcze
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia ————– r.
w sprawie: zatwierdzenia Regulaminu przyjęć w poczet członków, ustanawiania praw do lokali i zamiany mieszkań.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie działając na podstawie 87 ust.1 pkt 14 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
Zatwierdza się Regulamin Regulaminu przyjęć w poczet członków, ustanawiania praw do lokali i zamiany mieszkań stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust.3 Statutu.
– projektem regulaminu – w tym miejscu w protokole umieszczono projekt regulaminu.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. finansowych i kierownika działu członkowsko – mieszkaniowego postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej poniższe wnioski:
I. W Regulaminie przyjęć w poczet członków, ustanawiania praw do lokali mieszkalnych i zamiany mieszkań wprowadzić poniższą zmianę:
W § 3 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
“1. Warunkiem przyjęcia w poczet członków jest spełnienie wymogów § 7 ust.1 Statutu a w szczególności:
a) złożenie deklaracji,
b) wpłata zadeklarowanych udziałów i wpisowego”.
I. Komisja wnosi do Rady Nadzorczej by zatwierdzić regulamin ze zmianami zaproponowanymi przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 19 za, podjęła uchwalę następującej tresci:
Uchwała Nr 4 / 1 /2011
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia 07.02.2011 r.
w sprawie: zatwierdzenia Regulaminu przyjęć w poczet członków, ustanawiania praw do lokali i zamiany mieszkań.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie działając na podstawie 87 ust.1 pkt 14 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
Zatwierdza się Regulamin Regulaminu przyjęć w poczet członków, ustanawiania praw do lokali i zamiany mieszkań stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust.3 Statutu.
Załącznik |
SPÓŁDZIELNIA MIESZKANIOWA “CZUBY” W LUBLINIE
REGULAMIN
PRZYJĘĆ W POCZET CZŁONKÓW, USTANAWIANIA PRAW
DO LOKALI MIESZKALNYCH I ZAMIANY MIESZKAŃ
Podstawa prawna:
|
I. PRZYJMOWANIE W POCZET CZŁONKÓW
§ 1
Członkiem Spółdzielni może być osoba fizyczna lub osoba prawna.
§ 2
Decyzję o przyjęciu osób ubiegających sie o członkostwo podejmuje Zarząd Spółdzielni w trybie i na zasadach określonych niniejszym Regulaminem.
§ 3
W przypadku decyzji odmownej zainteresowanemu przysługuje prawo określone w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym do wniesienia odwołania do Rady Nadzorczej w ciągu czternastu dni od daty otrzymania zawiadomienia.
Odwołanie powinno być rozpatrzone przez Radę Nadzorczą w ciągu dwóch miesięcy od dnia jego wniesienia. Decyzja Rady Nadzorczej jest ostateczna w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym.
§ 4
§ 5
Osoba prawna może być przyjęta w poczet członków Spółdzielni, o ile ubiega się o ustanowienie odrębnej własności lokalu.
§ 6
§ 7
§ 8
Członek Spółdzielni oczekujący na mieszkanie obowiązany jest zawiadomić Spółdzielnię o zmianie danych zawartych w deklaracji przystąpienia do Spółdzielni, a w szczególności o zmianie miejsca zamieszkania.
II. USTANOWIANIE PRAWA DO LOKALU MIESZKALNEGO
§ 9
§ 10
W przypadku ustanawiania prawa odrębnej własności na rzecz kilku osób, zobowiązane są one do złożenia zgodnego oświadczenia woli, która z nich ubiegać się będzie o członkostwo w Spółdzielni.
§ 11
Odzyskany przez Spółdzielnię lokal mieszkalny (wolny w sensie prawnym) może być zadysponowany na rzecz członka Spółdzielni na warunkach:
1) prawa odrębnej własności,
2) umowy najmu.
§ 12
§ 13
Obowiązek uiszczania opłat eksploatacyjnych powstaje z dniem postawienia do dyspozycji członka przyznanego mu lokalu.
III. ZAMIANA LOKALI MIESZKALNYCH
§ 14
Realizacja zamiany lokali mieszkalnych następuje:
1) poprzez zamianę lokalu na inny w ramach istniejących możliwości Spółdzielni, polegającą na ustanowieniu prawa do innego mieszkania w zamian za postawienie do dyspozycji Spółdzielni dotychczasowego lokalu mieszkalnego,
2) poprzez umożliwienie członkom zamiany lokali między sobą oraz między osobami zajmującymi lokale, domy, odrębne nieruchomości nie stanowiące własności Spółdzielni, jeśli osoby te spełniają wymogi Statutu.
§ 15
Realizacja zamiany lokali mieszkalnych uzależniona jest od wyrażenia zgody na jej wykonanie przez dysponentów zamienianych lokali.
§ 16
Wnioski w sprawie zamiany lokali mieszkalnych Zarząd realizuje przez:
1) umożliwienie zamiany lokali określonej w § 14,
2) ustanowienie prawa do lokali o ile członkowie ubiegali się zgodnie o wymianę lokali między sobą,
3) zaproponowanie wymiany mieszkań między sobą tym członkom, którzy złożyli wnioski o zamianę lokali, lecz nie wskazali przedmiotu zamiany.
§ 17
Osoby, które zamieniają lokale mieszkalne dokonują pomiędzy sobą wszelkich rozliczeń finansowych, między innymi w zakresie remontów, kosztów zużycia lokalu, dodatkowego wyposażenia i wykończenia.
Strony wzajemnej zamiany zobowiązane są do podpisania protokołu przekazania sobie lokalu w Administracji Osiedla.
§ 18
Przy rozliczeniach finansowych w związku z zamianą lokali mieszkalnych posiadających w Spółdzielni lokatorskie prawo do lokalu stosuje się odpowiednio postanowienia Statutu i uchwał organów Spółdzielni o wnoszeniu i zwrocie wkładów.
§ 19
§ 20
Traci moc Regulamin przyjęć w poczet członków, przydziału i zamiany mieszkań, uchwalony przez Radę Nadzorczą w dniu 25.10.2001 r.
§ 21
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia przez Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby”, tj. z dniem 07.02.2011 r.
C)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej poinformował, że członkowie komisji, której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 01.02.2011 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
– projektem uchwały:
Uchwała Nr / /2011
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia ————– r.
w sprawie: zatwierdzenia Regulaminu przetargu na ustanowienie odrębnej własności.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie działając na podstawie 87 ust.1 pkt 26 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
Zatwierdza się Regulamin Regulaminu przetargu na ustanowienie odrębnej własności stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust.3 Statutu.
– projektem regulaminu – w tym miejscu w protokole umieszczono projekt regulaminu.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. finansowych i kierownika działu członkowsko – mieszkaniowego postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej poniższe wnioski:
I. W Regulaminie przetargu na ustanowienie odrębnej własności wprowadzić się poniższe zmiany:
1. W § 7 ust.1 otrzymuje brzmienie:
“1. Wadium ustala się w wysokości do 10% ceny wywoławczej mieszkania. Wadium nie podlega oprocentowaniu.”
2 § 13 otrzymuje brzmienie:
” W przypadku braku ofert do przetargu Zarząd jest uprawniony do:
– ustalenia mniejszej ceny wywoławczej, zmniejszając ją każdorazowo o 10% maksymalnie do 70% ceny rynkowej
– lub odstąpienia od przetargu i wynajęcia lokalu mieszkalnego zgodnie z obowiązującym Regulaminem najmu lokali mieszkalnych wolnych w sensie prawnym w Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” i ustawą o spółdzielniach mieszkaniowych”.
II. Komisja wnosi do Rady Nadzorczej by zatwierdzić regulamin ze zmianami zaproponowanymi przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 19 za podjęła uchwałę następującej treści:
Uchwała Nr 5 /1 /2011
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia 07.02.2011 r.
w sprawie: zatwierdzenia Regulaminu przetargu na ustanowienie odrębnej własności.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie działając na podstawie 87 ust.1 pkt 26 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
Zatwierdza się Regulamin Regulaminu przetargu na ustanowienie odrębnej własności stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust.3 Statutu.
Załącznik |
REGULAMIN
PRZETARGU NA USTANOWIENIE ODRĘBNEJ WŁASNOŚCI
§ 1
Regulamin oparty jest na podstawie przepisu Art.11 ust 2. i Art.1711 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1116 ze zm.).
§ 2
Spółdzielnia może zbywać w drodze przetargu ustnego, nieograniczonego lokale mieszkalne stanowiące jej własność, do których wygasło spółdzielcze prawo do lokalu i które nie są zasiedlane przez członków oczekujących.
§ 3
Do przetargu mogą przystępować osoby, które obok warunków przetargu muszą spełniać statutowe warunki przyjęcia w poczet członków Spółdzielni.
§ 4
Podanie przetargu do publicznej wiadomości odbywa się poprzez:
– ogłoszenie w jednej wybranej prasie lokalnej,
– ogłoszenie na stronie internetowej Spółdzielni,
– wywieszenie informacji w siedzibie Zarządu i Administracjach Osiedli.
§ 5
Ogłoszenie o przetargu powinno zawierać:
1) pełną nazwę organizatora przetargu,
2) przedmiot przetargu: adres lokalu, powierzchnia, kondygnacja, forma tytułu prawnego,
3) wysokość ceny wywoławczej,
4) wysokość wadium oraz miejsce i termin wpłaty,
5) termin i miejsce przetargu,
6) zastrzeżenie o możliwości odwołania przetargu lub unieważnienia go bez podania przyczyn.
§ 6
§ 7
§ 8
§ 9
§ 10
Jeśli osoba wygrywająca przetarg odmówi zawarcia notarialnej umowy o ustanowienie odrębnej własności lokalu mieszkalnego lub nie może otrzymać lokalu z przyczyn leżących po jej stronie, Zarząd unieważnia wynik przetargu i zatrzymuje wpłacone wadium.
§ 11
Osoba nabywająca prawo do lokalu mieszkalnego ponosić będzie koszty jego eksploatacji od daty postawienia lokalu mieszkalnego do dyspozycji, wskazanej w piśmie Spółdzielni.
§ 12
§ 13
W przypadku braku ofert do przetargu Zarząd jest uprawniony do:
– ustalenia mniejszej ceny wywoławczej, zmniejszając ją każdorazowo o 10% maksymalnie do 70% ceny rynkowej
– lub odstąpienia od przetargu i wynajęcia lokalu mieszkalnego zgodnie z obowiązującym Regulaminem najmu lokali mieszkalnych wolnych w sensie prawnym w Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” i ustawą o spółdzielniach mieszkaniowych.
§ 14
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia przez Radę Nadzorczą, tj.07.02.2011 r.
D)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej poinformował, że członkowie komisji, której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 01.02.2011 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
– projektem uchwały:
Uchwała Nr / /2011
Rady Nadzorcze
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia ————– r.
w sprawie: zatwierdzenia Regulaminu tworzenia i wykorzystania funduszu remontowego w Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie działając na podstawie 87 ust.1 pkt 26 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
Zatwierdza się Regulamin tworzenia i wykorzystania funduszu remontowego Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust.3 Statutu.
– projektem regulaminu – w tym miejscu w protokole umieszczono projekt regulaminu
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. finansowych oraz po dyskusji postanowili jednomyślnie zgłosić do Rady Nadzorczej poniższy wniosek:
Rada Nadzorcza powinna zdjąć z porządku obrad posiedzenia plenarnego zaplanowanego na 7.02.2011r. pkt. dotyczący zatwierdzenia Regulaminu tworzenia i wykorzystania funduszu remontowego w Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie. Przedłożony do zaopiniowania regulamin wymaga zmiany wielu zapisów, ich uszczegółowień.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 19 za, realizację powyższego punktu porządku obrad przełożyła na kolejne posiedzenie w dniu 1.03.2011 r.
E)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 1.02.2011 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
– projektem uchwały
Uchwała Nr / /2011
Rady Nadzorcze
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia ————– r.
w sprawie: zatwierdzenia Regulaminu Gospodarki Finansowej Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie działając na podstawie 87 ust.1 pkt 13 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
Zatwierdza się Regulamin Gospodarki Finansowej Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 8 9ust.3 Statutu.
– projektem regulaminu – w tym miejscu w protokole umieszczono projekt regulaminu.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. finansowych oraz po dyskusji postanowili jednomyślnie, zgłosić do Rady Nadzorczej poniższy wniosek:
Rada Nadzorcza powinna zdjąć z porządku obrad posiedzenia plenarnego zaplanowanego na 7.02.2011r. pkt. dotyczący zatwierdzenia Regulaminu tworzeni gospodarki finansowej Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie . Przedłożony do zaopiniowania regulamin wymaga zmiany wielu zapisów, ich uszczegółowienia.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 19 za, realizację powyższego punktu porządku obrad przełożyła na kolejne posiedzenie w dniu 1.03.2011 r.
F)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 1.02.2011 r. z:
Załącznik do uchwały Rady Nadzorczej Nr 56// 8 z dnia 12.06. 2007 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono:
Regulamin udzielania zamówień na roboty remontowo- budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM “Czuby” finansowanych ze środków spółdzielczych.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawiony przez kierownika działu GZM oraz zastępcy prezesa ds. finansowych postanowili jednomyślnie zgłosić do Rady Nadzorczej poniższe wnioski:
I.
W Regulaminie udzielania zamówień na roboty remontowe – budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM “Czuby” finansowanych ze środków spółdzielczych stanowiącą załącznik uchwały nr 56/8/2007 z dnia 12.06.2007 r. wprowadza się następujące zmiany:
II Komisja wnosi do Rady Nadzorczej by zatwierdzić regulamin ze zmianami zaproponowanymi przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji większością głosów – 17 za, przy 2 głosach wstrzymujących się od głosowania podjęła uchwalę następującej treści:
Uchwała Nr 6 /9 /2011
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia 07.02.2011 r.
w sprawie: zmian w Regulaminu udzielania zamówień na roboty remontowe- budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM “Czuby” finansowanych ze środków spółdzielczych.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie działając na podstawie 87 ust.1 pkt 20 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
W Regulaminie udzielania zamówień na roboty remontowe- budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM “Czuby” finansowanych ze środków spółdzielczych stanowiącą załącznik uchwały nr 56/8/2007 z dnia 12.06.2007 r. wprowadza się następujące zmiany:
§ 2
Wydaje się tekst jednolity “Regulamin udzielania zamówień na roboty remontowo – budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM “Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych” z uwzględnieniem zmian zawartych w uchwale nr 6/9/2011 z dnia 07.02.2011 r..
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust.3 Statutu.
Załącznik |
REGULAMIN
udzielania zamówień na roboty remontowo – budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne
oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM “Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych.
Rozdział I
PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO
Udzielanie zamówień
§1
Zamówienia będą udzielone oferentom, którzy zostaną wybrani według zasad określonych w niniejszym Regulaminie.
§2
Zamówień udziela się w trybie:
1) przetargu nieograniczonego;
2) zapytania o cenę;
3) zamówienia z wolnej ręki.
§3
Podstawowym trybem udzielania zamówień jest przetarg nieograniczony.
§4
Zamawiający może udzielić zamówienia w innym trybie niż przetarg nieograniczony wyłącznie na podstawie niniejszego Regulaminu.
§ 5
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.
Ogłoszenia
§6
Ogłoszenia o zamówieniach w trybie przetargu nieograniczonego zamieszcza się na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego i stronie internetowej Zamawiającego. Dopuszcza się również zamieszczenie ogłoszeń w prasie lokalnej.
§ 7
Ogłoszenie o zamówieniu winno zawierać:
1) nazwę i adres Zamawiającego;
2) tryb zamówienia;
3) przedmiot zamówienia;
4) określenie sposobu uzyskania SIWZ;
5) miejsce i termin składania i otwierania ofert.
§ 8
Ogłoszenie może zawierać dodatkowo inne informacje ważne dla przeprowadzenia postępowania przetargowego.
Komisja Przetargowa.
§9
Członków Komisji Przetargowej powołuje Zarząd Spółdzielni.
§10
W skład Komisji Przetargowej obligatoryjnie winni wchodzić:
– Specjalista ds. Technicznych Zarządu,
– Kierownik Administracji Osiedla,
– Specjalista ds. Technicznych Administracji Osiedla,
– Przedstawiciel Pionu Finansowego
– Przedstawiciel Rady Nadzorczej lub Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, której dotyczą prace objęte postępowaniem przetargowym.
§11
Komisja Przetargowa może mieć charakter stały lub być powoływana do przeprowadzenia poszczególnych postępowań.
§12
Komisja Przetargowa jest zespołem pomocniczym dla Zarządu Spółdzielni powołanym do oceny spełnienia przez oferentów warunków udziału w postępowaniu przetargowym oraz do badania i oceny ofert.
§13
Po dokonaniu oceny Komisja przedstawia Zarządowi wnioski i propozycje odnośnie wyboru najkorzystniejszej oferty, wykluczenia Wykonawcy, odrzucenia oferty, unieważnienia przetargu w formie protokołu.
§14
Komisja Przetargowa sporządza i podpisuje protokół z postępowania przetargowego zawierający:
1) opis przedmiotu zamówienia;
2) nazwy i adresy oferentów;
3) cenę każdej z ofert;
4) porównanie złożonych ofert;
5) informację o spełnieniu warunków przez oferentów;
6) uzasadnienie wykluczenia Oferenta, odrzucenia oferty, unieważnienia przetargu;
7) propozycję i uzasadnienie wyboru najkorzystniejszej oferty.
§15
Członkowie Komisji zobowiązani są do zachowania poufności odnośnie informacji uzyskanych w trakcie postępowania przetargowego.
§16
Członkowie Komisji podlegają wyłączeniu z udziału w pracach Komisji, jeżeli:
1) ubiegają się o udzielenie zamówienia;
2) ich małżonkowie oraz osoby będące w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa ubiegają się o udzielenie zamówienia;
3) przed upływem trzech lat od wszczęcia postępowania przetargowego pozostawały w stosunku pracy, zależności lub dominacji z Oferentem ubiegającym się o zamówienie;
4) pozostają z Oferentem w takim stosunku prawnym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości, co do ich bezstronności.
§17
Członkowie Komisji składają pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania pisemne oświadczenie o braku okoliczności, o których mowa w § 16.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (SIWZ)
§18
§19
§20
§21
W SIWZ Zamawiający zamieszcza klauzulę o możliwości unieważnienia przetargu bez podania przyczyn.
§22
Dowodami potwierdzającymi wiarygodność techniczną i ekonomiczną Oferenta są:
1) kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za realizację robót ( np. uprawnienia budowlane wraz z zaświadczeniem o przynależności do Izby Inżynierów);
2) wykaz robót zrealizowanych z ostatnich trzech lat wraz z referencjami zawierającymi termin i miejsce wykonania robót oraz stwierdzenie, że roboty te zostały wykonane zgodnie z umową – w ilości dwukrotnie przewyższającej wielkość zamówienia;
3) inne, szczególnie istotne dla danego przedmiotu zamówienia, określone w ogłoszeniu lub SIWZ.
4) zaświadczenie o niezaleganiu z opłatami podatkowymi i składkami na ubezpieczenia społeczne.
5) aktualny dokument dopuszczający Oferenta do obrotu prawnego w zakresie objętym zamówieniem /odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej/.
Przygotowanie zamówienia, składanie ofert
§23
§24
§25
Oferent jest związany ofertą 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się od daty rozstrzygnięcia przetargu.
Wadium i zabezpieczenie należytego wykonania umowy
§26
§27
§ 28
Oferent, którego oferta została wybrana traci wadium na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy:
1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych przez Zamawiającego;
2) odmówił wniesienia kaucji gwarancyjnej;
3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Oferenta;
4) przedstawił w swojej ofercie nieprawdziwe dane.
§29
Utrata wadium następuje również w przypadku wycofania oferty po terminie składania ofert.
§ 30
Rozdział II
PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO
Postępowanie przetargowe
§ 31
W przetargu mogą brać udział oferenci, którzy:
1) posiadają zarejestrowaną działalność gospodarczą, której zakres odpowiada przedmiotowi zamówienia;
2) posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności niezbędnych do wykonania zamówienia;
3) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
5) nie podlegają wykluczeniu z postępowania przetargowego.
§ 32
§ 33
Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
1) oferta nie spełnia warunków niniejszego Regulaminu;
2) oferta nie spełnia przynajmniej jednego z warunków wymagań SIWZ lub zaproszenia do składania ofert;
3) jest nieczytelna;
4) została złożona przez Oferenta wykluczonego z przetargu lub niezaproszonego do składania ofert;
5) Oferent nie zgadza się na poprawienie oczywistej omyłki w tekście oferty,
6) Oferent nie udzieli żądanego przez Spółdzielnie wyjaśnienia dotyczącego złożonej oferty w wyznaczonym terminie.
§34
Oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie z tytułu odrzucenia oferty.
§35
O odrzuceniu oferty Zamawiający informuje Oferenta, którego ofertę odrzucił nie później niż w ciągu 7 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu.
§ 36
Postępowanie przetargowe unieważnia się, jeżeli:
1) nie złożono żadnej oferty;
2) nie złożono żadnej ważnej oferty;
3) wszyscy oferenci zostali wykluczeni lub wszystkie oferty zostały odrzucone;
4) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający przeznaczył na finansowanie zamówienia;
5) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania przetargowego lub wykonania przedmiotu zamówienia nie leży w interesie Spółdzielni, czego nie można było wcześniej przewidzieć;
6) postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia przetargowego.
§37
§38
Zamawiający przechowuje wszystkie oferty, które zostały złożone w trakcie przeprowadzania przetargu oraz dokumentację przeprowadzenia przetargu przez okres co najmniej 3 lat od zakończenia postępowania. Przez zakończenie postępowania rozumie się datę zatwierdzenia przez Zarząd protokołu Komisji Przetargowej.
Ocena ofert. Wybór Oferenta.
§ 39
§ 40
§41
Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający na wniosek komisji przetargowej ma prawo dokonać wyboru Oferenta po przeprowadzonych negocjacjach.
§42
W przypadku odstąpienia od zawarcia umowy przez wybranego w przetargu Oferenta lub zerwania umowy przez Oferenta może być zawarta umowa z Oferentem, którego oferta była najkorzystniejszą z pozostałych ważnych ofert złożonych w przetargu.
§43
Rozdział III
TRYBY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ
Przetarg nieograniczony
§44
Zapytania o cenę
§45
Zamówienie z wolnej ręki
§46
Rozdział IV
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§47
§ 48
Przetargi są organizowane centralnie i odbywają się w siedzibie Zarządu Spółdzielni jeżeli dotyczą prac wykonywanych na więcej niż jednym osiedlu. Jeżeli dotyczą tylko jednego osiedla odbywają się w Administracji danego osiedla.
§49
Regulamin nie przewiduje rozpatrywania protestów i odwołań oferentów.
g)
Sekretarz Rady Nadzorczej poinformowała, że członkowie prezydium na dzisiejszym posiedzeniu postanowili, że realizacja powyższego punktu odbędzie się na kolejnym posiedzeniu plenarnym Rady Nadzorczej w dniu 1.03.2011 r. po wcześniejszym zaopiniowaniu uchwał w sprawie ustalenia wysokości wynagrodzenia dla członków Zarządu przez Komisję Rewizyjną na posiedzeniu w dniu 15.02.2011 r.
Ad. 4
A)
Pełnomocnik Zarządu poinformowała, że na podstawie danych zamieszczonych na stronach internetowych oraz po analizie wyników przetargów na dostawę energii elektrycznej, przeprowadzonych w naszym regionie, należy stwierdzić, że różnice w cenach (obejmujących cenę energii i obsługę) są niewielkie, a decydujący wpływ na wartość sprzedaży mają uwarunkowania indywidualne poszczególnych obiektów. Podkreślenia wymaga fakt, że spółdzielnia zawarła wiele umów – oddzielnie na poszczególne budynki – po odbiorze budynku do eksploatacji. W przypadku wielu punktów poboru energii przy stosunkowo niewielkich opłatach, wprowadzenie dodatkowej firmy sprzedającej i rozliczającej energię wydaje się nieopłacalne. Oszczędności, w wyniku przeprowadzonych przetargów, sięgające 1 do 2% wykazują duże firmy, posiadające centralne punkty poboru i rachunki ok. 500 tys. lub 1 mln zł.
Praktycznie nie jest możliwe stwierdzenie opłacalności ewentualnej zmiany firmy sprzedającej energię elektryczną bez zebrania konkretnych ofert – w drodze przetargu.
Zarząd rozważy możliwość przeprowadzenia takiego przetargu.
Rada Nadzorcza do przedstawionej informacji nie zgłosiła uwag.
B)
Prezes Zarządu poinformował, że wg Wydziału Dróg i Mostów Urzędu Miasta Lublin remonty wykonywane ze środków budżetu miasta muszą być ujęte w planie finansowym na dany rok. Nasze wnioski składane do UM w 2010 roku, w sprawie zaplanowania w 2011r remontów ulic i chodników miejskich na terenie naszej Spółdzielni, w tym ulicy Gościnnej, niestety pozostały nie załatwione. Spółdzielnia jest zmuszona do wykonania remontów z własnych środków, gdyż budżet miasta ich nie przewiduje.
Po dyskusji na temat sposobów finansowania robót remontowych przeprowadzanych na terenie Spółdzielni, Zarząd zapoznał Członków RN o planowanych terminach przetargów, w tym o planowanym na 14 marca przetargu na roboty brukarskie, obejmujące m.in. remont chodnika przy ul. Gościnnej.
Do przedstawionej informacji Rada Nadzorcza nie zgłosiła uwag.
Ad. 5
Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 11.02.2011 r. został przyjęty bez uwag, jednomyślnie – 19 za.
Ad. 6
Prezes Zarządu wniósł do Rady Nadzorczej o uchylenie uchwały o wykluczeniu którą podjęła wobec członka w związku z zadłużeniem w/w w opłatach eksploatacyjnych, które na dzień 07.12.2011 r. wynosiły 4 146,06 zł. Zadłużenie zostało uregulowane.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 19 za podjęła uchwałę Nr 2/1/2011 z dnia 07.02.2011 r. w sprawie uchylenia Uchwały Nr 131/96/07 Rady Nadzorczej SM. “CZUBY” w Lublinie z dnia 15.12.2007 roku.
W tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka – wykluczonego oraz uchwałę.
Ad. 7
Rada Nadzorcza zapoznała się z poniżej przedstawionymi pismami:
– Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa SM Czuby w Lublinie z dnia 26 stycznia 2011 r.
Lublin dnia 26 stycznia 2011 r. |
|
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Oś. SKARPA SM CZUBY w Lublinie |
|
Rada Nadzorcza |
Rada Przedstawicieli Nieruchomości oś. Skarpa na zebraniu plenarnym w dniu 26.01.2011 po wysłuchaniu informacji o uzgodnieniach jakie zapadły na spotkaniu w dniu 18.01.br zorganizowanym przez Zarząd SM Czuby z przedstawicielami RPN oś. Skarpa w obecności przedstawiciela Rady Nadzorczej p. Tadeusza Mazurka podjęła decyzję w sprawie zmiany koncepcji zabudowy działki nr. 24/7 zlokalizowanej przy ul. Filaretów 52.
Zgodnie z propozycją Zarządu SM Czuby przedstawioną przez Prezesa Pana Ryszarda Burskiego odnośnie budowy płatnych miejsc parkingowych/parking strzeżony/ wnioskujemy o powrót do pierwotnej wersji zagospodarowania tego terenu tj. budowy na dawnym boisku, naziemnych miejsc parkingowych. Taki sposób zagospodarowania w/w terenu powiększy już istniejący ogólnie dostępny parking o ponad 80 miejsc. Do przedstawienia szczegółowych rozwiązań technicznych i finansowych zobowiązana została przez Prezesa SM Czuby p. Ryszarda Burskiego inż. Bożena Zielińska.
Dodatkowym atutem takiego rozwiązania stanie się możliwość – w przypadku zgodności z prawem – wydzierżawienia np. na myjnię samochodową odzyskanych pomieszczeń po PC 3 zlokalizowanych w granicach przyszłego parkingu.
Wnosimy zatem o uchylenie uchwal podjętych w temacie budowy zespołu garażowo-usługowego na działkach 24/7 przy ul Filaretów 52 – mienie spółdzielni i 24/21 współwłasność nieruchomości Sympatyczna 1, 3 wraz ze zmianą planu inwestycyjnego na rok 2011 w tej pozycji.
Rada Nadzorcza po dyskusji, większością głosów – 17 za, przy 2 wstrzymujących się od głosowania postanowiła do Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa wystosowała odpowiedź następującej treści:
Lublin, dnia 07.02.2011 r. |
|
Ldz. RN/630/2011 |
|
Rada Przedstawicieli Nieruchomości |
W odpowiedzi na Państwa pismo z dnia 26 stycznia 2011 r. Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie uprzejmie wyjaśnia, że zgodnie z § 103b Statutu Spółdzielni i § 4 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla SM “Czuby” w Lublinie, w zakresie działania Rady Przedstawicieli Nieruchomości nie mieści się kompetencja do składania wniosków do Rady Nadzorczej w sprawie uchylenia jej uchwał.
Ponadto, zgodnie z § 10 ust. 5 Statutu Spółdzielni, odwołanie od uchwały Rady Nadzorczej, podjętej w pierwszej instancji, może złożyć członek Spółdzielni do Walnego Zgromadzenia w ciągu 30 dni od dnia jej podjęcia przez Radę Nadzorczą.
Należy przypomnieć, że Zebranie Przedstawicieli w dniu 11 czerwca 2010 r. podjęło uchwałę nr 39/10 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie działki nr 24/7 przy ul. Filaretów w os. Skarpa w drodze przekazania odrębnej własności lokali wraz z udziałem w gruncie.
– mieszkańców budynku przy ulicy Sympatycznej 1 z dnia 24.01.2011 r.
Lublin dnia 24 styczeń 2011 r. |
|
Mieszkańcy bloku przy ul. Sympatyczna 1 |
|
Rada Nadzorcza |
W związku z podjętą decyzją budowy zespołu garażowo-usługowego przy ul. Filaretów 52 na działkach 24/7 mienie spółdzielni SM Czuby i z nią graniczącej 24/21 współudział mieszkańców nieruchomości Sympatyczna 1, 3 mieszkańcy wieżowca z ul. Sympatyczna l zwracają się z uprzejmą prośbą do Rady Nadzorczej o wyznaczenie stałych miejsc parkingowych (około 40) dla samochodów stanowiących własność mieszkańców wymienionego powyżej budynku.
Aktualnie w granicach naszego bloku /Sympatyczna l część frontowa / znajduje się około 10 miejsc parkingowych, jednakże przeważająca większość mieszkańców w chwili obecnej zatrzymuje swoje pojazdy na parkingu przy ul Filaretów 52.Rozpoczęcie budowy wiązać się będzie z koniecznością zmiany miejsca obecnego parkowania.
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby do chwili obecnej nie przedstawił jakichkolwiek propozycji zmiany miejsc parkowania samochodów które w chwili obecnej – w różnych okresach ogółem około 120 – zatrzymują się w miejscu przewidzianym na budowę zespołu garażowe – usługowego.
Wielokrotne protesty, artykuły w prasie, programy telewizyjne nie doprowadziły do wspólnych uzgodnień. Odwołania do wydanych decyzji przez Wydziały Ochrony Środowiska i Budownictwa Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta również nie zostały uwzględnione. Dopiero w wyniku zażalenia kierowanego do Wojewody Lubelskiego wykazane zostały nieprawidłowości przy udzielaniu pozwolenia na budowę w tym min. brak uchwały Rady Nadzorczej zezwalającej na prowadzenie inwestycji /przyłącza/ na działce nr 24/21 tj stanowiącej współwłasność mieszkańców nieruchomości Sympatyczna 1,3 Wobec takiej sytuacji chcąc dalej kontynuować oprotestowaną i nie chcianą inwestycję Rada Nadzorcza SM Czuby bez powiadomienia mieszkańców nieruchomości o której mowa powyżej i legitymowania się ich zgodą podjęła uchwałę o zatwierdzeniu budowy infrastruktury technicznej na działce nr 24/21. Dlatego też zwracamy się do organu podejmującego taką uchwałę tj. Rady Nadzorczej SM Czuby o lokalizację stałych miejsc parkingowych dla samochodów mieszkańców budynku Sympatyczna l którzy w chwili obecnej pojazdy swoje zatrzymują na parkingu przy ul, Filaretów 52. Dodajemy że w granicach naszej nieruchomości / Sympatyczna 1, 3 / są małe parkingi o liczbie miejsc która nie zaspakaja potrzeb naszych mieszkańców. A z parkingów tych korzystają – w związku z trudną sytuacją na całym osiedlu – również kierowcy zamieszkali przy ulicach Fantastycznej, Sympatycznej -strona parzysta, Radości i z innych ulic osiedla.
Informujemy jednocześnie że pismo niniejsze wraz z kserokopią decyzji Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie przekazujemy do Pana Prezydenta miasta Lublina dr Krzysztofa Żuka któremu podlegają wydziały wydające decyzje dotyczące tej budowy , oraz straż miejska uprawniona do udzielania mandatów za niewłaściwe i niezgodne z prawem parkowanie samochodów, co stanie się faktem po rozpoczęciu inwestycji. Dokuczliwy brak miejsc postojowych w naszym osiedlu już w chwili obecnej jest uciążliwy dla naszych mieszkańców. Wyłączenie – na okres budowy około 2 lata- tak obleganego obecnie parkingu stworzy niebezpieczeństwo degradacji infrastruktury naszego osiedla a przede wszystkim niebezpieczeństwo dla ludzi. Dlaczego zatem Spółdzielnia nie podejmuje działań zmierzających do rozszerzenia już istniejącego parkingu o dawne boisko znajdujące się na działce 24/7 a rozpoczyna inwestycję która nie rozwiązuje trudnej sytuacji braku miejsc parkingowych w os. Skarpa przeciwnie jeszcze bardziej ją utrudniając.
Wobec braku możliwości uzyskania zrozumienia w Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby jak również nie rozumiejąc postawy Rady Nadzorczej która podejmuje decyzje niezgodne z oczekiwaniami i potrzebami mieszkańców os. Skarpa pismo to kierujemy również do Radnego naszego miasta Pana Zbigniewa Ławniczaka – reprezentanta naszego osiedla- z prośbą o szczegółowe zbadanie sprawy i interwencję.
Do wiadomości:
– Pan Prezydent M/Lublina dr Krzysztof ŻUK
– Pan Zbigniew Ławniczak radny Rady M/Lublin
Rada Nadzorcza po dyskusji większością głosów – 15 za, przy 3 głosach przeciwnych i 1 wstrzymującym się od głosowania postanowiła zgłosić do Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa wystosowała odpowiedz następującej treści:
Lublin, dnia 07.02.2011 r. |
|
Ldz. RN/493/2011 |
|
Mieszkańcy |
W odpowiedzi na Państwa pismo z dnia 24 stycznia 2011 r. Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie uprzejmie wyjaśnia, że nie ma możliwości wyznaczenia stałych miejsc postojowych dla mieszkańców nieruchomości ul. Sympatyczna 1.
Budowa zespołu garażowego z usługami została podjęta z inicjatywy mieszkańców osiedla “Skarpa”. Osiedle to jako jedyne w naszej Spółdzielni nie posiada garaży. Na skutek wieloletnich monitów i próśb mieszkańców osiedla Spółdzielnia opracowała koncepcję budowy garaży z usługami na działce należącej do mienia Spółdzielni przy ul. Filaretów.
Informacja o zamiarze przystąpienia do budowy ukazała się w Informatorze Spółdzielni (dostarczonym do każdego mieszkania) oraz w formie ogłoszeń wywieszonych na każdej klatce schodowej i na tablicach ogłoszeń w Osiedlu “Skarpa”. Do siedziby Spółdzielni wpłynęło 146 podań mieszańców SM “Czuby”, w tym 118 od osób zamieszkałych w Osiedlu “Skarpa”.
Rada Nadzorcza przypomina, że zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, koszty utrzymania nieruchomości należącej do mienia Spółdzielni ponoszą wszyscy członkowie SM “Czuby”, a nie tylko mieszkańcy budynku przy ul. Sympatycznej 1. Z tych też względów Rada Nadzorcza SM “Czuby”, podejmując uchwałę w sprawie powyższej inwestycji, musiałaby wziąć pod uwagę interes wszystkich członków Spółdzielni, a nie tylko mieszkańców budynku położonego przy ulicy Sympatycznej 1.
Ad. 8.
Ustalono ,że kolejne posiedzenie plenarne Rady Nadzorczej odbędzie się 1.03.2011 r.
W porządku obrad tego posiedzenia zostaną umieszczone punkty niezrealizowane w dniu dzisiejszym oraz punkty dot. zatwierdzenia planów pracy komisji Rady.
Na tym protokół zakończono.
Sekretarz Danuta Przybyś – Ziemba |
Przewodniczący Marek Szymański |