Obecni:
Przewodniczący Rady – Marek Szymański
Zastępcy przewodniczącego – Tadeusz Mazurek, Michał Kołczewski
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba
Członkowie:
Biss Jan, Betka Elżbieta, Gontarz Zbigniew, Husarek Teresa, Jerzy Kaczmarski,
Klech Ryszard, Smerda Stanisław, Roman Janczarek, Kutyła Jerzy, Majek Grzegorz,
Samborska Janina, Mańka Krystyna, Andrzej Turski, Skierczyńska – Płoszyńska Grażyna.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Ad. 1
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował, że porządek obrad posiedzenia przedstawia się następująco:
Członkowie Rady do przedstawionego powyżej porządku obrad nie zgłosili uwag. Został przyjęty do realizacji jednomyślnie – 18 za.
Ad. 2
Sekretarz Rady Nadzorczej poinformowała, że posiedzenie prezydium odbyło się w dniu 7.12.2010 r. Członkowie prezydium na w/w posiedzeniu ustalili terminy i porządki obrad posiedzenia plenarnego w dniu 21.12.2010 r. i 28.12.2010 r. Omówili tematy, którymi zajmie się Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej i Komisja Rewizyjna dniu 20.12.2010 r. Skierowali do rozpatrzenia przez komisję pisma członków spółdzielni.
Ad. 3
A) Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej oraz Komisji Rewizyjnej poinformowali, że członkowie komisji którym przewodniczą po przeanalizowaniu na posiedzeniach w dniu 20.12.2010 r. poniżej przedstawionego regulaminu:
W tym miejscu w protokole umieszczono Regulamin Pracy Zarządu SM “Czuby” w Lublinie
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez prezesa i zastępcę prezesa ds. finansowych oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej poniżej w protokole.
UCHWAŁA Nr / /2010
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia 21.12.2010 r.
w sprawie: zmiany w Regulaminie pracy Zarządu SM “Czuby” w Lublinie.
Działając na podstawie § 87 ust. 1 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie – Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:
§ 1
W Regulaminie pracy Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie, stanowiącym załącznik do uchwały Nr 74/26/98 z dnia 18.12.1998 r., wprowadza się następujące zmiany:
“Do kompetencji Zarządu należy podejmowanie uchwał niezastrzeżonych w ustawie lub Statucie dla innych organów, a w szczególności:
1) reprezentowanie Spółdzielni wobec urzędów i instytucji a także osób trzecich,
2) przyjęcia w poczet członków Spółdzielni,
3) sporządzanie projektów planów gospodarczych Spółdzielni oraz programów działalności społeczno-wychowawczej i kulturalnej Spółdzielni,
4) prowadzenie gospodarki Spółdzielni w ramach uchwalonych planów i wykonywanie związanych z nimi czynności organizacyjnych i finansowych,
5) sporządzanie projektów sposobu podziału nadwyżki bilansowej lub pokrycia strat,
6) ustalanie zasad prowadzenia bieżącej działalności Spółdzielni dla wykonania zadań statutowych oraz uchwał Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej Spółdzielni,
7) ustalanie zasad w sprawach zatrudniania, zwalniania, wynagrodzeń bieżących, awansowania, przeszeregowania, udzielania kar, przyznawania nagród oraz innych świadczeń za pracę
8) podpisywanie jako strona zakładowego układu zbiorowego pracy oraz protokółów dodatkowych,
9) opracowywanie i przedkładanie Radzie Nadzorczej do zatwierdzenia struktury organizacyjnej Spółdzielni oraz wniosków w przedmiocie koniecznych zmian w tym zakresie,
10) uchwalanie regulaminu pracy osób pozostających w stosunku pracy i innych wewnętrznych regulaminów związanych z ich pracą w Spółdzielni,
11) zwoływanie zgodnie z przepisami Statutu Spółdzielni Walnego Zgromadzenia,
12) sporządzanie sprawozdań rocznych i sprawozdań finansowych oraz przedkładanie ich do zatwierdzenia Walnemu Zgromadzeniu,
13) analiza działalności Spółdzielni na podstawie ustaleń w wyniku jej lustracji oraz przedkładanie Radzie Nadzorczej wniosków w sprawie sposobu wykonania zaleceń polustracyjnych,
14) nabywanie lub zbywanie środków trwałych, których nabycie lub zbycie nie jest zastrzeżone w Statucie do decyzji innych organów Spółdzielni,
15) odpisywanie na straty, o ile wartość straty nie przekracza 10. krotnej wysokości obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę
16) zabezpieczenie majątku Spółdzielni,
17) udzielanie pełnomocnictwa Członkowi Zarządu lub innej osobie do dokonywania czynności prawnych związanych z kierowaniem bieżącą działalnością gospodarczą Spółdzielni lub jej zakładu oraz pełnomocnictwa do dokonywania czynności określonego rodzaju lub czynności szczególnych,
18) udzielanie pełnomocnictw
19) zgłaszanie do Rady Nadzorczej wniosków o wykluczenie lub wykreślenie z rejestru członków,
20) zgłaszanie do Rady Nadzorczej wniosków w sprawie podjęcia uchwały o wygaśnięciu spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego,
21) zawieranie z członkami umów:
a/ o budowę lokalu,
b/ o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego,
c/ o ustanowienie odrębnej własności lokalu,
d/ o przeniesienie własności domów lub lokali,
22) występowanie do sądu z żądaniem sprzedaży lokalu w drodze licytacji,
23) zaciąganie kredytów bankowych i innych zobowiązań do wysokości określonej w przez Walne Zgromadzenie (§ 79 pkt 8 Statutu Spółdzielni).”
§ 2
Uchwala się tekst jednolity Regulaminu pracy Zarządu SM “Czuby” w Lublinie, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011 r. i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
REGULAMIN
PRACY ZARZĄDU SM “CZUBY” W LUBLINIE
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie, zwany dalej “Zarządem”, działa na podstawie ustawy z dnia 16 września 1982 r. – Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2003 r. Nr 188, poz. 1848 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1116 z późn. zm.), zwanej dalej “ustawą”, Statutu Spółdzielni oraz niniejszego Regulaminu uchwalonego przez Radę Nadzorczą.
§ 2
§ 3
Zasady wyboru i odwoływania Członków Zarządu określa Statut Spółdzielni, Regulamin wyboru członków Zarządu SM “Czuby” w Lublinie i Regulamin odwoływania członków Zarządu SM “Czuby” w Lublinie.
II. ZAKRES I ZASADY DZIAŁANIA ZARZĄDU
§ 4
Zarząd wykonuje swoje funkcje kolegialnie, podejmuje uchwały w zakresie przewidzianym w § 5 niniejszego regulaminu. Podjęte przez Zarząd decyzje i czynności stanowią podstawę prawną do jednoosobowego ich wykonywania dla Prezesa i pozostałych Członków Zarządu.
§ 5
Do kompetencji Zarządu należy podejmowanie uchwał niezastrzeżonych w ustawie lub Statucie dla innych organów, a w szczególności:
1) reprezentowanie Spółdzielni wobec władz, urzędów i instytucji a także osób trzecich,
2) przyjęcia w poczet członków Spółdzielni,
3) sporządzanie projektów planów gospodarczych Spółdzielni oraz programów działalności społeczno-wychowawczej i kulturalnej Spółdzielni,
4) prowadzenie gospodarki Spółdzielni w ramach uchwalonych planów i wykonywanie związanych z nimi czynności organizacyjnych i finansowych,
5) sporządzanie projektów sposobu podziału nadwyżki bilansowej lub pokrycia strat,
6) ustalanie zasad prowadzenia bieżącej działalności Spółdzielni dla wykonania zadań statutowych oraz uchwał Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej Spółdzielni,
7) ustalanie zasad w sprawach zatrudniania, zwalniania, wynagrodzeń bieżących, awansowania, przeszeregowania, udzielania kar, przyznawania nagród oraz innych świadczeń za pracę
8) podpisywanie jako strona zakładowego układu zbiorowego pracy oraz protokółów dodatkowych,
9) opracowywanie i przedkładanie Radzie Nadzorczej do zatwierdzenia struktury organizacyjnej Spółdzielni oraz wniosków w przedmiocie koniecznych zmian w tym zakresie,
10) uchwalanie regulaminu pracy osób pozostających w stosunku pracy i innych wewnętrznych regulaminów związanych z ich pracą w Spółdzielni,
11) zwoływanie zgodnie z przepisami Statutu Spółdzielni Walnego Zgromadzenia,
12) sporządzanie sprawozdań rocznych i sprawozdań finansowych oraz przedkładanie ich do zatwierdzenia Walnemu Zgromadzeniu,
13) analiza działalności Spółdzielni na podstawie ustaleń w wyniku jej lustracji oraz przedkładanie Radzie Nadzorczej wniosków w sprawie sposobu wykonania zaleceń polustracyjnych,
14) nabywanie lub zbywanie środków trwałych, których nabycie lub zbycie nie jest zastrzeżone w Statucie do decyzji innych organów Spółdzielni,
15) odpisywanie na straty, o ile wartość straty nie przekracza 10. krotnej wysokości obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę
16) zabezpieczenie majątku Spółdzielni,
17) udzielanie pełnomocnictwa Członkowi Zarządu lub innej osobie do dokonywania czynności prawnych związanych z kierowaniem bieżącą działalnością gospodarczą Spółdzielni lub jej zakładu oraz pełnomocnictwa do dokonywania czynności określonego rodzaju lub czynności szczególnych,
18) udzielanie pełnomocnictw
19) zgłaszanie do Rady Nadzorczej wniosków o wykluczenie lub wykreślenie z rejestru członków,
20) zgłaszanie do Rady Nadzorczej wniosków w sprawie podjęcia uchwały o wygaśnięciu spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego,
21) zawieranie z członkami umów:
a/ o budowę lokalu,
b/ o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego,
c/ o ustanowienie odrębnej własności lokalu,
d/ o przeniesienie własności domów lub lokali,
22) występowanie do sądu z żądaniem sprzedaży lokalu w drodze licytacji,
23) zaciąganie kredytów bankowych i innych zobowiązań do wysokości określonej w przez Walne Zgromadzenie (§ 79 pkt 8 Statutu Spółdzielni).
§ 6
Postanowienia § 5 nie wyłączają uprawnień Zarządu do podejmowania uchwał w każdej sprawie dotyczącej bieżącej działalności Spółdzielni przedłożonej do jego rozpatrzenia przez Członka Zarządu lub inne organy Spółdzielni.
§ 7
§ 8
III. PODZIAŁ PRACY W ZARZĄDZIE
§ 9
Zarząd składa się z 3 osób, w tym prezesa i jego zastępców wybranych przez Radę Nadzorczą. Prezes i jego zastępcy powinni posiadać niezbędne dla tej funkcji kwalifikacje.
§ 10
§ 11
§ 12
§ 13
Prezes Zarządu kieruje bieżącą działalnością gospodarczą Spółdzielni w ramach uchwał Zarządu a w szczególności dokonuje za pracodawcę wszystkich czynności z zakresu prawa pracy tj. zwalnianie, zatrudnianie, ustalanie wysokości i dokonywanie zmian wynagrodzenia, udzielanie kar porządkowych, przyznawanie nagród, świadczeń socjalnych z ZFŚS oraz innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy.
§ 14
§ 15
§ 16
Zarząd może powoływać komisje wnioskujące, opiniodawcze lub doradcze. Zakres i zasady działania tych komisji oraz ich skład osobowy określają regulaminy uchwalone przez Zarząd.
IV. TRYB ODBYWANIA POSIEDZEŃ ZARZĄDU
§ 17
§ 18 – skreślić
§ 19
W posiedzeniach Zarządu mogą brać udział z głosem doradczym przewodniczący Rady Nadzorczej lub inny upoważniony przez niego członek Rady, przedstawiciele związku rewizyjnego, w którym Spółdzielnia jest zrzeszona, członkowie i pracownicy Spółdzielni, których wnioski lub sprawy są przedmiotem posiedzenia oraz przedstawiciele związków zawodowych w przypadku podejmowania decyzji w sprawach pracowniczych.
§ 20
§ 21
§ 22
1. Posiedzenia Zarządu są protokołowane. Protokół podpisują przynajmniej dwaj Członkowie Zarządu obecni na posiedzeniu i protokólant.
2. Protokół z posiedzenia powinien zawierać:
a) kolejny numer, datę,
b) listę obecnych na posiedzeniu,
c) porządek obrad,
d) zwięzłe streszczenie referowanych spraw oraz treść oświadczeń zgłoszonych do protokółu,
e) stwierdzenie powzięcia uchwały lub postanowienia, ich pełny tekst, jeżeli nie są one dołączone do protokółu w formie załącznika, względnie stwierdzenie odmiennego załatwienia sprawy,
f) wyniki głosowania.
3. Sporządzone w formie załączników do protokółu uchwały i postanowienia Zarządu powinny być podpisane przez co najmniej dwóch Członków Zarządu obecnych na posiedzeniu.
4. Rejestr uchwał i postanowień Zarządu prowadzi specjalista ds. samorządowych.
5. Oryginały uchwał, postanowień i innych dokumentów oraz książkę protokółów z posiedzeń Zarządu przechowuje specjalista ds. samorządowych Zarządu w lokalu Spółdzielni, tak by zawsze były dostępne dla osób zainteresowanych z organów kontroli.
V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 23
§ 24
§ 25
§ 26
Pierwsze posiedzenie Zarządu w uzupełnionym lub zmienionym składzie powinno w porządku dziennym przewidywać dokonanie podziału czynności pomiędzy nowych Członków Zarządu, zapoznanie ich z regulaminem pracy Zarządu oraz ustalenie planu działania na tle protokółu przejęcia. Czynności te powinny być dokonane przy udziale przewodniczącego Rady Nadzorczej oraz odnotowane w protokóle Zarządu.
§ 27
Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011 r.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 18 za podjęła uchwałę nr 125/1/2010 z dnia 21.12.2010 r. w sprawie zmian w Regulaminie pracy Zarządu SM “Czuby” w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
B) Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej oraz Komisji Rewizyjnej poinformowali, że członkowie komisji którym przewodniczą po przeanalizowaniu na posiedzeniach w dniu 20.12.2010 r. poniżej przedstawionego projektu uchwały:
Projekt
UCHWAŁA Nr / /2010
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia ……………………….. 2010 r.
w sprawie: przyznania premii członkom Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie za wykonanie zadań w 2010 r.
Działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 26 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie w związku z § 5 Zasad wynagradzania Członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie uchwalonych w dniu 20 marca 2007 r. mocą uchwały nr 33/3/2007 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie – Rada Nadzorcza postanawia, co następuje:
§ 1
W ramach utworzonego funduszu premiowego na 2010 r. dla członków Zarządu Spółdzielni w wysokości 15% ich wynagrodzeń zasadniczych, Rada Nadzorcza postanowiła rozdysponowywać kwotę nieprzyznanej premii członkowi Zarządu Pani Annie Urbanek w wysokości 15% wynagrodzenia zasadniczego na rzecz dwóch pozostałych członków Zarządu w częściach równych.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
Projekt
Załącznik do Uchwały Nr / /10 Rady Nadzorczej SM “Czuby” w Lublinie z dnia …….. |
Uzasadnienie
do uchwały w sprawie przyznania premii członkom Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej
“Czuby” w Lublinie za wykonanie zadań w 2010 r.
W związku z długotrwałą chorobą Członka Zarządu Pani Anny Urbanek i przebywaniem na zwolnieniu lekarskim od dnia 25 maja 2010 r. do chwili obecnej, zaistniała konieczność przejęcia dotychczasowych obowiązków Zastępcy Prezesa ds. eksploatacji przez pozostałych członków Zarządu: Prezesa Zarządu Ryszarda Burskiego i Zastępcy Prezesa ds. finansowych – Głównego Księgowego Adama Ziółka.
Obowiązki te wykonują w sposób sumienny i rzetelny z olbrzymim zaangażowaniem i dużym nakładem pracy.
W związku z powyższym zwiększenie wysokości premii jest w pełni uzasadnione.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez prezesa Zarządu oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej poniższe wnioski:
I § 1 uchwały otrzymuje brzmienie:
” W ramach utworzonego funduszu premiowego na 2010 r. dla członków Zarządu Spółdzielni w wysokości 15% ich wynagrodzeń zasadniczych, Rada Nadzorcza postanowiła przyznać kwotę premii naliczonej dla członka Zarządu Pani Annie Urbanek w wysokości 15% wynagrodzenia zasadniczego, na rzecz dwóch pozostałych członków Zarządu w częściach równych”.
II Członkowie komisji wnioskują do Rady Nadzorczej by podjęła uchwałę z zaproponowaną zmianą w § 1.
Rada nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 18 za, podjęła uchwalę następującej treści:
UCHWAŁA Nr 124 / 15 /2010
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia 21.12. 2010 r.
w sprawie: przyznania premii członkom Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie za wykonanie zadań w 2010 r.
Działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 26 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie w związku z § 5 Zasad wynagradzania Członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie uchwalonych w dniu 20 marca 2007 r. mocą uchwały nr 33/3/2007 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie – Rada Nadzorcza postanawia, co następuje:
§ 1
W ramach utworzonego funduszu premiowego na 2010 r. dla członków Zarządu Spółdzielni w wysokości 15% ich wynagrodzeń zasadniczych, Rada Nadzorcza postanowiła przyznać kwotę premii naliczonej dla członka Zarządu Pani Annie Urbanek w wysokości 15% wynagrodzenia zasadniczego, na rzecz dwóch pozostałych członków Zarządu w częściach równych.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
Załącznik do Uchwały Nr124/15/10 Rady Nadzorczej SM “Czuby” w Lublinie z dnia 21.12.2010 r. |
Uzasadnienie
do uchwały w sprawie przyznania premii członkom Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej
“Czuby” w Lublinie za wykonanie zadań w 2010 r.
W związku z długotrwałą chorobą Członka Zarządu Pani Anny Urbanek i przebywaniem na zwolnieniu lekarskim od dnia 25 maja 2010 r. do chwili obecnej, zaistniała konieczność przejęcia dotychczasowych obowiązków Zastępcy Prezesa ds. eksploatacji przez pozostałych członków Zarządu: Prezesa Zarządu Ryszarda Burskiego i Zastępcy Prezesa ds. finansowych – Głównego Księgowego Adama Ziółka.
Obowiązki te wykonują w sposób sumienny i rzetelny z olbrzymim zaangażowaniem i dużym nakładem pracy.
W związku z powyższym zwiększenie wysokości premii jest w pełni uzasadnione.
Ad. 4
Przewodniczący Komisji Społeczno – Samorządowej poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy na posiedzeniu w dniu 1.12.2010 r. zajmowali się poniżej przedstawionymi tematami:
– System finansowania działalności Domów Kultury – organizacja stowarzyszeń kulturalno – oświatowych.
– Propozycje zwiększenia miejsc parkingowych w osiedlach SM “Czuby”.
– Omówienie formuły spotkania z radnymi miasta Lublina.
Przedstawił stanowisko komisji w powyższych sprawach.
Ad. 5
Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 23.11.2010 r. został przyjęty bez uwag, jednomyślnie – 18 za.
Ad. 6
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad. Nie wpłynęły do Rady Nadzorczej wnioski o uchylenie uchwał o wykluczeniu.
Ad. 7
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Ad. 8
Członkowie Rady Nadzorczej ustalali jakimi tematami trzeba zająć się na najbliższych posiedzeniach.
Na tym protokół zakończono.
Sekretarz Danuta Przybyś-Ziemba |
Przewodniczący Marek Szymański |