Protokół Nr 02/2009
z posiedzenia Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 03.03.2009 r.
Obecni:
Przewodniczący Rady Nadzorczej – Marek Szymański,
Z- cy przewodniczącego Rady – Edmund Sak, Stanisław Robak,
Sekretarz Rady Nadzorczej – Waldemar Żak,
Członkowie:
Jan Biss, Zbigniew Dyguś, Roman Janczarek, Husarek Teresa,
Jerzy Kutyła, Elżbieta Betka, Michał Kołczewski, Jerzy Kaczmarski,
Elżbieta Misztal, Grzegorz Zgierski, Helena Hułyk, Tadeusz Mazurek,
Danuta Przybyś – Ziemba, Teresa Panas, Hipolit Dziaduszek.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
– Prezes Zarządu Spółdzielni – Ryszard Burski,
– Z- ca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek,
– Z – ca Prezesa ds. finansowych – Główny Księgowy – Adam Ziółek,
– Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Ad. 1
Ad. 2
Sekretarz Rady Nadzorczej poinformował, że posiedzenie prezydium odbyło się w dniu 17.02.2009 r. Członkowie prezydium na w/w posiedzeniu ustalili terminy i porządki obrad – posiedzenia plenarnego w dniu 03.03.2009 r.
– komisji Rewizyjnej w dniu 24.02.2009 r.
– komisji Społeczno – Samorządowej w dniu 25.02.2009 r.
– komisji Ekonomiczno – Inwestycyjnej w dniu 24.02.2009 r.
– komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi w dniu 2.03.2009 r.
oraz skierowali do rozpatrzenia przez komisje pisma członków Spółdzielni.
1. Regulamin rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM “CZUBY” w Lublinie.
uchwalony przez Radę Nadzorczą SM “Czuby” w Lublin w dniu 25.11.03 r. Uchwałą Nr 117/5/03.
2. uchwałą
UCHWAŁA NR 118 / 3/ 08
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia 21.10. 2008 r.
w sprawie: zmian w Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę w SM “Czuby”
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie na podstawie § 87 ust. 1 pkt 9 lit. d uchwala, co następuje:
§ 1
W Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę w SM “Czuby” w Lublinie stanowiącym załącznik do Uchwały Nr 117/5/03 Rady Nadzorczej SM “Czuby” w Lublinie z dnia 25.11.2003 r. wprowadza się następujące zmiany:
2. Na pisemny wniosek członka Spółdzielni (użytkownika lokalu) Zarząd Spółdzielni może w uzasadnionych przypadkach zmniejszyć lub zwiększyć wysokość zaliczki.”
2. Spółdzielnia koszty niedoboru wody rozlicza w okresach kwartalnych.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 87 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
3. |
PROJEKT |
UCHWAŁA NR / /08
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia 03.03.2009 r.
w sprawie: zmian w Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę w SM “Czuby”
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie na podstawie § 87 ust. 1 pkt 9 lit. d uchwala, co następuje:
§ 1
§ 4 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
§ 2
Zatwierdza się tekst jednolity Regulaminu rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę w SM “Czuby’ stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 87 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji, postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek, by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej w projekcie, po umieszczeniu jeszcze jednej zmiany zaproponowanej przez komisję a mianowicie w § 14 ust. 2 na końcu zdania po myślniku dodać słowa “za dany kwartał rozliczy przy następnym rozliczeniu wody” w związku z czym § 14 ust. 2 otrzyma brzmienie:
” ust. 2 Spółdzielnia koszty niedoboru wody rozlicza w okresach kwartalnych – za dany kwartał rozliczy przy następnym rozliczeniu wody”
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji jednomyślnie – 19 za, podjęła uchwałę następującej treści:
UCHWAŁA NR 5/ 4/ 09
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia 03.03.2009 r.
w sprawie: zmian w Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę w SM “Czuby”
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie na podstawie § 87 ust. 1 pkt 9 lit. d uchwala, co następuje:
§ 1
W Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę w SM “Czuby” w Lublinie stanowiącym załącznik do Uchwały Nr 117/5/03 Rady Nadzorczej SM “Czuby” w Lublinie z dnia 25.11.2003 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) § 4 ust. 1 otrzymuje brzmienie :
“§ 4. 1.Członek Spółdzielni ( użytkownik lokalu) wnosi – wraz z pozostałymi opłatami za korzystanie z lokalu – opłaty ryczałtowe za wodę w postaci zaliczek miesięcznych wyliczonych przez Spółdzielnię”
2) § 14 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
“§ 14.2. Spółdzielnia koszty niedoboru wody rozlicza w okresach kwartalnych – za dany kwartał rozliczy przy następnym rozliczeniu wody.”
§ 2
Zatwierdza się tekst jednolity Regulaminu rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę w SM “Czuby’ stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
– Załącznik do Uchwały N 5 / 4 / 09 dnia 03.03.2009 r. Rady Nadzorczej SM “Czuby” w Lublinie – w tym miejscu w protokole umieszczono tekst jednolity regulaminu.
B/
Przewodnicząca komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 02.03.2009 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
1.
Uchwała Nr …../2009
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie
z dnia …..2009 r.
w sprawie: zmiany opłat za wywóz nieczystości w nieruchomościach osiedla Widok.
§ 1
Wprowadza się zmianę wysokości opłat w lokalach mieszkalnych za wywóz nieczystości w nieruchomościach osiedla Widok od dnia 01.04.2009 r. wg załączonego zestawienia.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi.
§ 3
2. Uchwałą nr 1/2009 Rady Osiedla “Widok” z dnia 04.02.2009 r. w sprawie uaktualnienia stawek opłat za wywóz nieczystości,
3. Załącznikiem – Stawki wywozu nieczystości osiedle “Widok” od 01.04.2009 r.
4. Załącznik – koszty wywozu nieczystości
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza jednomyślnie – 19 za, podjęła uchwałę nr 6/1/09 z dnia 03.03.2009 r. w sprawie zmiany opłat za wywóz nieczystości w nieruchomościach osiedla “Widok” w brzmieniu przedstawionym powyżej w protokole.
C/
Przewodniczący komisji Społeczno – Samorządowej poinformował ,że członkowie komisji której przewodniczy po przeanalizowaniu na posiedzeniu w dniu 25.02.2009 r. poniżej przedstawionych materiałów:
2. Postanowieniami zawartymi w Statucie w:
– § 2pkt 7 – “prowadzić działalność społeczną, oświatową i kulturalną”
– § 102
oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by zobowiązała Zarząd Spółdzielni do wdrożenia w ciągu br. procedury formalno – prawnej przekształcenia Klubów Osiedlowych na Osiedlowe Domy Kultury.
Wniosek zgłoszony przez komisję Społeczno – Samorządową, po dyskusji większością głosów – 16 za, przy 2 głosach wstrzymujących się od głosowania został przyjęty przez Radę Nadzorczą do realizacji
Ad. 4
Przewodniczący komisji Społeczno – Samorządowej poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 25.02.2009 r. z poniżej przedstawionym wnioskiem:
Lublin, 4.02.2009 r.
RADA NADZORCZA SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ “CZUBY”
w/m
po przeanalizowaniu zapisów § 9 ust. 4 Regulaminu Zebrań Grup Członkowskich Spółdzielni Mieszkaniowej “Czuby” w Lublinie zatwierdzonego uchwałą nr 14/5/2008 z dnia 26 luty 2008 r., wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez prezesa Zarządu oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej poniższe wnioski:
I – Rada Nadzorcza powinna odrzucić propozycję zmiany zapisu § 9 ust 4 zgłoszoną przez Radę Osiedla “Błonie” i nie dokonywać zmian w Regulaminie Zebrań Grup Członkowskich.
II – Wystosować do Rady Osiedla “Błonie” odpowiedź następującej treści:
Lublin dnia 03.03.2009 r. |
|
Ldz. RN/ 1583 /09 |
Rada Osiedla “Błonie” |
“o ile znajdują potwierdzenie w opiniach i wnioskach pozostałych grup członkowskich osiedla” – określa, które ze zgłoszonych w toku zebrań opinii i wniosków winne być realizowane przez organa spółdzielni.
Organa spółdzielni rozpatrując zgłoszone na zebraniach wnioski poza tym że analizują czy znajdują one potwierdzenie w opiniach pozostałych grup osiedla oceniają, czy na ich wykonanie pozwalają względy merytoryczno – prawne i materialno – finansowe.
Ad. 5
Rada Nadzorcza jednomyślnie – 19 za, zatwierdziła poniżej przedstawione plany pracy komisji:
PLAN PRACY
KOMISJI EKONOMICZNO-INWESTYCYJNEJ RADY NADZORCZEJ
SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ “CZUBY” W LUBLINIE NA 2009 ROK
Lp. |
Temat |
Termin |
Uwagi |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. | Opiniowanie: – projektów regulaminów i innych przepisów z zakresu działalności inwestycyjnej Spółdzielni. – koncepcji zagospodarowania terenów pod zabudowę, znajdujących się w dyspozycji SM “Czuby” w Lublinie. – rozliczeń zakończonych zadań inwestycyjnych, – przedsięwzięć związanych z realizacją harmonogramu wdrażania przepisów ustawy z dnia 15.12.2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych .znowelizowanych |
na bieżąco I kwartał na bieżąco |
|
2. | Ocena: – stopnia przygotowania nowych przedsięwzięć i zadań inwestycyjnych – realizacji planu remontów i inwestycji – realizacji zaleceń pokontrolnych dot. .inwestycji i remontów, – realizacji wniosków organów Spółdzielni mieszczących się w zakresie działania komisji. |
II , IV kwartał |
|
3. | Analiza: – kosztów inwestycyjnych ponoszonych na budownictwo mieszkaniowe. – i ocena działań Zarządu w zakresie windykacji należności wpłacanych na realizację inwestycji. |
na bieżąco |
|
4. | Rozpatrywanie: – pism skierowanych do Rady Nadzorczej mieszczących się w zakresie działania komisji. -odwołań członków Spółdzielni od decyzji Zarządu, od uchwał Rad Osiedli – mieszczących się w zakresie działania komisji, – skarg na działalność organów Spółdzielni dot. zakresu działania komisji – wniosków Zarządu dot. uchylenia uchwał oraz związanych z organizowanymi przetargami itp. – innych spraw zgodnie z potrzebami Spółdzielni |
na bieżąco |
|
5. | Monitorowanie stanu zatrudnienia w dziale techniczno- eksploatacyjnym Zarządu Spółdzielni. |
na bieżąco |
Plan pracy został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 03.03.2009 r.
PLAN PRAC
KOMISJI SPOŁECZNO-SAMORZĄDOWEJ RADY NADZORCZEJ
SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ “CZUBY” W LUBLINIE
NA 2009 ROK
Lp. |
Zadanie |
Forma realizacji |
Termin |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. | Opiniowanie projektów regulaminów, uchwał i innych przepisów wewnątrzspółdzielczych dotyczących działalności społeczno-samorządowej. | 1. Opiniowanie uchwał rad osiedlowych pod względem zgodności z obowiązującym prawem, Statutem, uchwałami Zebrania Przedstawicieli i Rady Nadzorczej, a także, czy nie zagrażają interesom materialnym Spółdzielni.
2. Opiniowanie projektów regulaminów organów samorządowych Spółdzielni. 3. Opiniowanie projektów uchwał w sprawach czynności prawnych dokonywanych pomiędzy Spółdzielnią a Członkiem Zarządu. 4. Opiniowanie uchwał w sprawie przystąpienia do innych organizacji społecznych i gospodarczych oraz występowanie z nich. |
Cały okres |
2. | Analiza działalności klubów osiedlowych i wspierania ich działalności | 1. Analiza i ocena pracy placówek społeczno-wychowawczych.
2. Opracowanie propozycji wspierania działalności klubów osiedlowych. |
I i III kw. |
3. | Współpraca z komisjami społeczno- wychowawczymi Rad Osiedlowych, głównie w zakresie wykreowania Stowarzyszenia Mieszkańców Dzielnicy “Czuby” | 1. Spotkania z Komisjami Społeczno- Wychowawczymi Osiedli w celu pomocy najuboższym mieszkańcom SM “Czuby” w Lublinie.
2. Podnoszenie zainteresowania młodej społeczności działalnością organów samorządowych. 3. Aktywizowanie członków Spółdzielni do współuczestniczenia i współdziałania w tworzeniu planów rozwoju SM “Czuby”. |
cały okres |
4. | Analiza stanu bezpieczeństwa w SM “Czuby” i zgłaszanie wniosków oraz podejmowanie działań poprawiających poczucie bezpieczeństwa mieszkańców. | Nawiązanie współpracy z dzielnicowymi osiedli i ustalenie wspólnej płaszczyzny działań. |
cały okres |
5. | Współpraca z radnymi, przedstawicielami władz miasta i instytucjami prowadzącymi działalność kulturalno-oświatową w obszarze Spółdzielni. | 1. Spotkanie z radnymi przedstawicielami władz miasta i instytucjami w celu poszerzania oferty działalności kulturalno- oświatowej SM “Czuby”.
2. Reprezentowanie Rady Nadzorczej podczas imprez społeczno- wychowawczych i rekreacyjnych na osiedlach Spółdzielni. |
cały okres |
6. | Rozpatrywanie i opiniowanie pism skierowanych przez Radę Nadzorczą do komisji. | Analiza i ocena spraw wnoszonych do Rady Nadzorczej i mieszczących się w zakresie działania komisji. |
na bieżąco |
7. | Plan pracy i sprawozdania z działalności komisji. | 1.Opracowywanie projektu planu pracy.
2. Opracowanie sprawozdania z działalności komisji. |
Styczeń |
Plan pracy został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 03.03.2009 r.
Ad. 6
Prezes Zarządu poinformował , że do członków i mieszkańców SM “Czuby” wraz z Informatorem została skierowana do wypełnienia /anonimowo/ ankieta dotycząca opinii o działalności Spółdzielni w brzmieniu:
A N K I E T A
dla członków i mieszkańców Spółdzielni Mieszkaniowej “CZUBY”
Zarząd SM “Czuby” prosi o anonimowe wypełnienie ankiety, w której wyrażą Państwo swoją opinię o działalności Spółdzielni:
Podkreśl wybraną odpowiedź:
1. Jak Pan / Pani ocenia:
– stan i wygląd budynków w swoim osiedlu
(bardzo dobrze / dobrze / średnio / źle / nie mam zdania),
– stan i wygląd chodników, przejść, ulic w swoim osiedlu
(bardzo dobrze / dobrze / średnio / źle / nie mam zdania),
– dostępność do sieci sklepów i usług w swoim osiedlu
(bardzo dobrze / dobrze / średnio / źle / nie mam zdania),
– rozmieszczenie i utrzymanie zieleni i placów zabaw w swoim osiedlu
(bardzo dobrze / dobrze / średnio / źle / nie mam zdania),
– działalność klubów osiedlowych
(bardzo dobrze / dobrze / średnio / źle / nie mam zdania),
2. Jak Pan / Pani ocenia:
– pracę Administracji Osiedla
(bardzo dobrze / dobrze / średnio / źle / nie mam zdania),
– pracę Zarządu Spółdzielni
(bardzo dobrze / dobrze / średnio / źle / nie mam zdania),
– pracę Rady Nadzorczej i Rady Osiedla
(bardzo dobrze / dobrze / średnio / źle / nie mam zdania),
– inne uwagi dotyczące pracy organów Spółdzielni:
1) …………………………….
2) …………………………….
3) …………………………….
3. Jak Pan / Pani ocenia SM “Czuby” na tle innych spółdzielni
(bardzo dobrze / dobrze / średnio / źle / nie mam zdania)
4. Inne uwagi i spostrzeżenia dotyczące funkcjonowania Spółdzielni:
…………………………………
5. W jakim osiedlu Pan / Pani zamieszkuje
(Skarpa / Ruta / Łęgi / Błonie / Widok / Poręba / Niska Skarpa)
6. Jak długo jest Pan / Pani członkiem Spółdzielni:
(poniżej 5 lat / 5-10 lat / 10-20 lat / powyżej 20 lat).
7. Wiek osoby wypełniającej ankietę:
(poniżej 35 lat / 35-50 lat / powyżej 50 lat).
8. Płeć osoby wypełniającej ankietę:
(Kobieta / Mężczyzna).
9. Wykształcenie osoby wypełniającej ankietę:
(podstawowe / zawodowe / średnie / wyższe).
UWAGA:
Wypełnione ankiety odbiorą pracownicy administracji przy okazji odczytów wodomierzy na początku stycznia 2009 r.
Zarząd Spółdzielni przeanalizował wszystkie ankiety, a wyniki przedstawiają się następująco:
SKARPA – w tym miejscu w protokole umieszczono wyniki ankiety
RUTA – w tym miejscu w protokole umieszczono wyniki ankiety
ŁĘGI – w tym miejscu w protokole umieszczono wyniki ankiety
BŁONIE – w tym miejscu w protokole umieszczono wyniki ankiety
WIDOK – w tym miejscu w protokole umieszczono wyniki ankiety
PORĘBA – w tym miejscu w protokole umieszczono wyniki ankiety
SPÓŁDZIELNIA
Ilość ankiet – 316
Ocena stanu i wyglądu budynków w osiedlu:
– bardzo dobra – 33 (10,5%)
– dobra – 130 (41,1%)
– średnia – 115 (36,4%)
– zła – 36 (11,4%)
– brak zdania – 0 (-)
– brak danych – 2 (0,6%)
Ocena stanu i wyglądu chodników, przejść, ulic w osiedlu:
– bardzo dobra – 17 (5,4%)
– dobra – 92 (29,1%)
– średnia – 93 (29,4%)
– zła – 113 (35,8%)
– brak zdania – 0 (-)
– brak danych – 1 (0,3%)
Ocena dostępności do sieci sklepów i usług w osiedlu:
– bardzo dobra – 60 (19,0%)
– dobra – 152 (48,1%)
– średnia – 74 (23,4%)
– zła – 28 (8,9%)
– brak zdania – 0 (-)
– brak danych – 2 (0,6%)
Ocena rozmieszczenia i utrzymania zieleni i placów zabaw w osiedlu:
– bardzo dobra – 34 (10,8%)
– dobra – 113 (35,7%)
– średnia – 97 (30,7%)
– zła – 66 (20,9%)
– brak zdania – 4 (1,3%)
– brak danych – 2 (0,6%)
Ocena działalności klubów osiedlowych:
– bardzo dobra – 29 (9,2%)
– dobra – 62 (19,6%)
– średnia – 45 (14,2%)
– zła – 12 (3,8)
– brak zdania – 164 (51,9%)
– brak danych – 4 (1,3%)
Ocena pracy Administracji Osiedla:
– bardzo dobra – 57 (18,0%)
– dobra – 143 (45,3%)
– średnia – 74 (23,4%)
– zła – 32 (10,1%)
– brak zdania – 10 (3,2%)
– brak danych – 0 (-)
Ocena pracy Zarządu Spółdzielni:
– bardzo dobra – 24 (7,6%)
– dobra – 98 (31,0%)
– średnia – 94 (29,8%)
– zła – 37 (11,7%)
– brak zdania – 62 (19,6%)
– brak danych – 1 (0,3%)
Ocena pracy Rady Nadzorczej i Rady Osiedla:
– bardzo dobra – 14 (4,5%)
– dobra – 68 (21,5%)
– średnia – 78 (24,7%)
– zła – 50 (15,8%)
– brak zdania – 105 (33,2%)
– brak danych – 1 (0,3%)
Ocena SM “Czuby” na tle innych spółdzielni:
– bardzo dobra – 26 (8,2%)
– dobra – 106 (33,5%)
– średnia – 89 (28,2%)
– zła – 30 (9,5%)
– brak zdania – 42 (13,3%)
– brak danych – 23 (7,3%)
Najczęściej zgłaszane problemy:
– brak miejsc parkingowych,
– zbyt mało placów zabaw i koszy na śmieci,
– konieczność przeprowadzenia remontów chodników i balkonów,
– wymiana stolarki okiennej i refundacja jej kosztów,
– żądanie eksmisji rodzin zadłużonych lub patologicznych,
– usprawnienie obsługi mieszkańców Spółdzielni przez pracowników,
– poprawa stanu zieleni ( więcej nasadzeń drzew i krzewów),
– zwiększenie częstotliwości koszenia trawników,
– nieprzestrzeganie zasad obowiązujących przy wyprowadzaniu psów (brak smyczy, kagańców, sprzątania odchodów, przebywanie psów na placach zabaw).
Ad. 7
Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 20.01.2008 r. został bez uwag, jednomyślnie – 19 za.
Ad. 8
Ad. 9
Rada Nadzorcza zapoznała się z treścią poniżej przedstawionych pism:
1. Firmy z Białej Podlaskiej – wierzytelności z dnia 30.01.2009 r. – skarga na odmowę wydania dokumentów niezbędnych do założenia księgi wieczystej – w tym miejscu w protokole umieszczono skargę.
Rada Nadzorcza po przeanalizowaniu w/w pisma , zapoznaniu się całością korespondencji prowadzonej przez firmę z SM “Czuby” tj.
– pismem firmy z dnia 08.01.2009 r.
– odpisem postanowienia Sądu Rejonowego – Wydział Ksiąg Wieczystych
– wystosowaną w dniu 16.01.2009 r. przez SM “Czuby” odpowiedzią na pismo z dnia 13.01.2009 r.
– pismem firmy z dnia 03.11.2008 r.
– wystosowaną w dniu 25.11.2008 r. przez SM “Czuby” odpowiedzią na pismo z dnia 03.11.2008 r.
– pismem firmy z dnia 06.10.2008 r.
– wystosowaną w dniu 13.10.2009 r. przez SM “Czuby” odpowiedzią na pismo z dnia 06.10.2008 r. po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez prezesa Zarządu oraz po dyskusji postanowiła na pismo firmy z dnia 30.01.2009 r. wystosowała odpowiedz następującej treści – w tym miejscu w protokole umieszczono odpowiedź.
Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z treści ą w/w, po przeanalizowaniu załączonego do pisma zestawienia porównawczego kosztów eksploatacji parkingów strzeżonych w os. Skarpa, po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez przewodniczącego Rady Osiedla Skarpa i zastępcę prezesa ds. eksploatacji, oraz po dyskusji jednomyślnie – 19 za, postanowiła do w/w wystosowała odpowiedz następującej treści – w tym miejscu w protokole umieszczono odpowiedź.
3. Członka zamieszkałego w osiedlu “Widok” – oświadczenie w sprawie funkcjonowania parkingu ogrodzonego przy ulicy Szmaragdowej 46 – w tym miejscu w protokole umieszczono treść oświadczenia i dane osobowe członka.
Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z powyżej przedstawionym oświadczeniem, po wysłuchaniu wyjaśnień przedstawionych przez kierownika Administracji osiedla Widok i zastępcy prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji, postanowiła do w/w wystosowała odpowiedz następującej treści – w tym miejscu w protokole umieszczono odpowiedz.
4. Mieszkańców ulicy Bursztynowej 29 i 31 z dnia 16.01.2009 r. dot. funduszu remontowego tej nieruchomości, rozliczenia funduszu konserwacji i przeglądów nieruchomości, funduszu konserwacji i przeglądów oraz funduszu remontowego garaży – skierowanym do Zarządu, Rady Nadzorczej oraz Rady Osiedla “Widok”.
Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z treścią w/w pisma, wyjaśnieniami zawartymi w skierowanej przez Zarząd Spółdzielni w dniu 27.01.2009 r. odpowiedzi, po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji, postanowiła do w/w pismo wystosowała odpowiedz następującej treści – w tym miejscu w protokole umieszczono odpowiedź na pismo.
5. Mieszkańców ulicy Bursztynowej 29, 31 i 37 z dnia 18.12.2008 r. dot. drogi koniecznej oraz wpisu w Dziale III w nowo zakładanych Księgach Wieczystych o Służebności Gruntowej Przejazdu i Przechodu pasmem istniejącej drogi biegnącej wzdłuż garaży znajdujących się przy budynku Bursztynowa 29,312 i 37 na rzecz każdoczesnych właścicieli nieruchomości położonych w Lublinie przy ulicy Bursztynowej 29, 31 ,37 oraz Topazowej 4 i 6.
Rada Nadzorcza po dyskusji j postanowiła wystosować na powyższe pismo odpowiedź następującej treści – w tym miejscu w protokole umieszczono odpowiedz na pismo.
6. Pismami skierowanymi do wiadomości Rady Nadzorczej:
– Przedstawicieli użytkowników ogrodzonego parkingu przy ulicy Szmaragdowej 46 z dnia 26.01.2009 r. dot. odwołanie od decyzji Kierownika Administracji “Widok” (prośba o zawieszenie terminu demontażu ogrodzenia parkingu przy ulicy Szmaragdowej)
– Mieszkańców ulicy Bursztynowej 29, 31 i 37 z dnia 16.01.2009 r. dot. Placu manewrowego przy garażach nieruchomości Bursztynowa 29, 31 i 37 zwanego drogą oraz podejmowanych Uchwał w sprawie ograniczenia ruchu pojazdów na w/w placu.
Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z powyższymi pismami oraz wyjaśnieniami zawartymi w odpowiedziach skierowanych przez Zarząd Spółdzielni na powyższe pisma postanowiła nie zajmować stanowiska w tych sprawach.
Ad.10
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Sekretarz Waldemar Żak |
Przewodniczący Marek Szymański |