Wnioski zgłoszone na Walny Zgromadzeniu w 2013 r.

10.05.2013 r. Łęgi

1. Wnioskuję aby Zarząd SM „Czuby” poczynił przygotowania logistyczne i propagandowe w celu wdrożenia pełnej segregacji śmieci na poszczególnych osiedlach spółdzielni i wynegocjowania odpowiedniej stawki z Urzędem Miasta.

Uzasadnienie:
Ja sam przez ponad 25 lat posiadałem działkę w ogrodzie działkowym i wszystkie odpady organiczne (obierki, resztki żywnościowe ) wywoziłem na działkę i je tam kompostowałem.

Wnioskodawca: Jan Jędruszak, Urszula Koszałka.

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Czuby” wielokrotnie uczestniczył w spotkaniach w Urzędzie Miasta jak również spotykał się z zarządami innych Spółdzielni w celu przedstawienia, omówienia i wynegocjowania najlepszych i najbardziej korzystnych rozwiązań odbioru odpadów od naszych mieszkańców.

Jednakże zdecydowana większość naszych postulatów nie została uwzględniona w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Lublin stanowiącego załącznik do Uchwały Rady Miasta nr 657/XXVI/2012 z dnia 20 grudnia 2012.

 
2. Proszę o zwrócenie się do Urzędu Miejskiego miasta Lublin z wnioskiem o wyremontowanie przejścia podziemnego pod ul. Orkana łączącego osiedle Łęgi i Błonie. Wnoszę również aby przy w/w remoncie umożliwić swobodne i bezpieczne korzystanie z tego przejścia osobom niepełnosprawnym.

W dniu 26.08.2013 r. spółdzielnia skierowała pismo do Urzędu Miasta Lublin z prośbą o zabezpieczenie w budżecie miasta na 2014 rok środków finansowych z przeznaczeniem na przeprowadzenie remontu przejścia podziemnego łączącego osiedle Łęgi i Błonie wraz z przystosowaniem go do korzystania przez osoby niepełnosprawne.

3. Wnioskuję o wybudowanie chodnika przy ulicy Kaczeńcowa – Biedronki ponieważ dojście do chodnika przy ulicy Orkana jest niebezpieczne (trzeba iść jezdnią).

Wnioskodawca: Janina Sobczak

W dniu 26.08.2013 r. spółdzielnia skierowała pismo do Urzędu Miasta Lublin z prośbą o zabezpieczenie w budżecie miasta na 2014 rok środków finansowych z przeznaczeniem na wybudowanie chodnika wzdłuż odcinka Kaczeńcowej na wysokości budynku garaży przy ul. Biedronki 2a, 2bc.

4. Organizacja kolejnych Walnych Zgromadzeń odbywała się na terenie poszczególnych osiedli.

Wnioskodawca: Irmina Bittner i Maria Gabis.

Rada Nadzorcza, na podstawie uchwały nr 11/1/2011 r. z dnia 1.03.2011 r. podzieliła Walne Zgromadzenie na 21 części. Do udziału w każdej z tych części uprawnionych jest około 500 członków. Zarząd Spółdzielni, odpowiadający za organizacje poszczególnych części Walnego Zgromadzenia, zobowiązany jest do zapewnienia sali posiedzeń dla takiej ilości członków i zapewnienia ładu, porządku i bezpieczeństwa uczestniczących w obradach. Administracje Osiedli, ani Domy Kultury nie dysponują salami spełniającymi powyższe wymagania.
Ponadto należy przypomnieć, że Parafia p.w. Św. Rodziny użycza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” salę w Domu Akcji Katolickiej – nieodpłatnie a sala ta położona jest w centrum dzielnicy.

13.05.2013 r. Ruta

Mieszkańcy Osiedla „Ruta” zwracają się do Rady Nadzorczej SM „Czuby” o podjęcie uchwały zmieniającej dotychczasowe przeznaczenia nieruchomości z usług publicznych na działalność sportowo – rekreacyjną.
Niepokój mieszkańców spowodowały dwa wystąpienia Zarządu Spółdzielni w roku 2008 i 2010 do Biura Planowania Przestrzennego o przeznaczenie w/w działki pod zabudowę mieszkaniową z możliwością dogęszczenia tej zabudowy.
Opisany teren jest jedynym miejscem na osiedlu, które jeszcze zostało i może być wykorzystywane przez mieszkańców osiedla na organizację imprez pod gołym niebem tj. festynów, pikników i rozgrywek w piłkę nożną.
Wolą mieszkańców Osiedla Ruta jest zmiana przeznaczenia nieruchomości na działalność sportowo – rekreacyjną.
Mając na uwadze zapewnienie mieszkańcom osiedla dostępu do sportowo – rekreacyjnej formy wypoczynku, prosimy Szanownych Członków Rady Nadzorczej o poparcie zmiany w planie przestrzennego zagospodarowania dla miasta Lublina.

Po przeanalizowaniu wniosku zgłoszonego w/w sprawie przez Radę Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla RUTA – Rada Nadzorcza w dniu 27.11.2012 r. zajęła stanowisko popierające utrzymanie dotychczasowego zagospodarowania terenu na cele sportowo- rekreacyjne z możliwością budowy parkingów na części działki – w miarę potrzeb osiedla.
14.05.2013 r. Ruta
1. Wnoszę aby na Walnym Zgromadzeniu podawane były szczegółowe informacje na temat rozliczenia kosztów:
– zarządzania,
– mienia spółdzielni,
– remontów,
– eksploatacji,
– utrzymania organów samorządowych dla poszczególnych nieruchomości, których dotyczy dana część Walnego Zgromadzenia.

Wnioskodawca: Dorota Szyszkowska

Wniosek realizowany na bieżąco. Zastępca prezesa ds. finansowych na każdej części Walnego Zgromadzenie przy omawianiu sprawozdania finansowego za rok ubiegły przedstawiał wyniki – rozliczenie kosztów nieruchomości, których członkowie uczestniczyli w zebraniu.

2. Wnoszę o prawidłowe oznakowanie ulicy Jutrzenki, namalowanie pasów, zamontowanie progów zwalniających.

Wnioskodawca: Andrzej Staweczki

Spółdzielnia Mieszkaniowa Czuby od roku 2011 występuje do Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie o zamontowanie progów zwalniających na ul. Jutrzenki. W odpowiedzi na wystosowane pisma Zarząd Dróg i Mostów informuje, że ul. Jutrzenki jest ulicą w osiedlu RUTA pełniącą funkcję zbierająco – rozprowadzającą ruch. Stanowi ona podstawę obsługi mieszkańców oraz prowadzenia zaopatrzenia usytuowanych w osiedlu obiektów handlowych, usługowych i placówek medycznych. Z tych też powodów nie jest zasadne stosowanie progów zwalniających na ul. Jutrzenki.
Oznakowanie poziome i pionowe ul. Jutrzenki należy do decyzji podejmowanych przez Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie.

3. Ustalenie w opłatach czynszowych odpisu na sprzątanie klatek schodowych w budynku przy ulicy Różanej 7.

Wnioskodawca: Andrzej Staweczki

Sprzątanie klatek schodowych określa obowiązujący w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” Regulamin Porządku Domowego § 19 pkt. 2 „ Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla na wniosek użytkowników lokali, stanowiących co najmniej 51% lokali danej klatki schodowej, może podjąć uchwałę o zleceniu sprzątania klatki schodowej firmie zewnętrznej i wprowadzeniu stosownego czynnika opłat eksploatacyjnych dla grupy mieszkań, których uchwała będzie dotyczyła.

4. Wnoszę o prawidłowe oznakowanie ulicy Watykańskiej.

Wnioskodawca: Michał Wcześniak

Spółdzielnia Mieszkaniowa Czuby wystąpiła do Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie
o wyremontowanie progu zwalniającego i oznakowanie ul. Watykańskiej.

Zarząd Dróg i Mostów zlikwidował próg zwalniający i zastąpił go przejściem wyniesionym. Na okoliczność wykonania w/w przejścia na ul. Watykańskiej zostanie opracowany przez Zarząd Dróg i Mostów projekt organizacji ruchu, który po zatwierdzeniu będzie stanowił podstawę do realizacji w terenie.
Organem odpowiedzialnym za prawidłowe oznakowanie i organizację ruchu ul. Watykańskiej jest Zarząd Dróg i Mostów.

15.05.2013r. Ruta

1.
Mieszkańcy Osiedla „Ruta” zwracają się do Rady Nadzorczej SM „Czuby” o podjęcie uchwały zmieniającej dotychczasowe przeznaczenia nieruchomości z usług publicznych na działalność sportowo – rekreacyjną.
Niepokój mieszkańców spowodowały dwa wystąpienia Zarządu Spółdzielni w roku 2008 i 2010 do Biura Planowania Przestrzennego o przeznaczenie w/w działki pod zabudowę mieszkaniową z możliwością dogęszczenia tej zabudowy.
Opisany teren jest jedynym miejscem na osiedlu, które jeszcze zostało i może być wykorzystywane przez mieszkańców osiedla na organizację imprez pod gołym niebem tj. festynów, pikników i rozgrywek w piłkę nożną.
Wolą mieszkańców Osiedla Ruta jest zmiana przeznaczenia nieruchomości na działalność sportowo – rekreacyjną.
Mając na uwadze zapewnienie mieszkańcom osiedla dostępu do sportowo – rekreacyjnej formy wypoczynku, prosimy Szanownych Członków Rady Nadzorczej o poparcie zmiany w planie przestrzennego zagospodarowania dla miasta Lublina.

Wnioskodawca: Eliza Rydzik, Teresa Rajch, Teresa Laskowska, Andrzej Kopyciński

Po przeanalizowaniu wniosku zgłoszonego w/w sprawie przez Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla RUTA – Rada Nadzorcza w dniu 27.11.2012 r. zajęła stanowisko popierające utrzymanie dotychczasowego zagospodarowania terenu na cele sportowo- rekreacyjne z możliwością budowy parkingów na części działki – w miarę potrzeb osiedla.

2.
Ponownie wystąpić do Urzędu Miejskiego o wyznaczenie przejścia dla pieszych na ulicy Jutrzenki na wysokości przychodni zdrowia. Miejsce to jest szczególnie niebezpieczne i trudne dla pieszych chcących z alejki ( koło domu SOS ) przejść przez jezdnię do przychodni i apteki.

Wnioskodawca: Anna Haczewska
W odpowiedzi na wystąpienie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” Zarząd Dróg i Mostów informuje, że zmiana organizacji ruchu wymaga wykonania i zatwierdzenia projektu organizacji ruchu.

16.05.2013 r. Ruta

Problem dotyczy zmiany planu przestrzennego zagospodarowania nieruchomości oznaczonej na mapie działka o nr 41/4 położonej pomiędzy ul. Stokrotki i Rucianą Zwracamy się do Rady Nadzorczej SM „Czuby” o podjęcie uchwały zmieniającej dotychczasowe przeznaczenia nieruchomości z usług publicznych na działalność sportowo – rekreacyjną.
Wystąpienia Zarządu Spółdzielni w roku 2008 i 2010 do Biura Planowania Przestrzennego o przeznaczenie w/w działki pod zabudowę mieszkaniową z możliwością dogęszczenia tej zabudowy budzi niepokój mieszkańców.
W/w teren jest jedynym miejscem na osiedlu, które jeszcze zostało i może być wykorzystywane przez mieszkańców osiedla na organizację imprez pod gołym niebem tj. festynów, pikników i rozgrywek w piłkę nożną.
Naszą wolą jest zmiana przeznaczenia nieruchomości na działalność sportowo – rekreacyjną. Prosimy Szanownych Członków Rady Nadzorczej o poparcie zmiany w planie przestrzennego zagospodarowania dla miasta Lublina.

Wnioskodawca: Izabela Mudry, Marta Smagała, Józef Zon, Stefania Zon, Cebryk Kazimierz, Roman Cieciak.

Po przeanalizowaniu wniosku zgłoszonego w/w sprawie przez Radę Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla RUTA – Rada Nadzorcza w dniu 27.11.2012 r. zajęła stanowisko popierające utrzymanie dotychczasowego zagospodarowania terenu na cele sportowo- rekreacyjne z możliwością budowy parkingów na części działki – w miarę potrzeb osiedla.

17.05.2013 r. Widok
1. Zarząd SM „Czuby” wspólnie z władzami miasta Lublin, podejmie skuteczne działania mające na celu zwiększenie miejsc parkingowych na terenie spółdzielni, w tym w Osiedlu „Widok”, zwłaszcza przy ulicy Szmaragdowej.

Wnioskodawca: Jan Biss

Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „WIDOK” na posiedzeniu plenarnym w dniu 22.07.2013 r. podjęła uchwałę nr 11/2013 w sprawie zabezpieczenia środków finansowych w budżecie miasta na rok 2015 w oparciu o Uchwałę Rady Miasta nr 351/XX/2008- inicjatywa społeczna (obywatelski projekt uchwały) na budowę miejsc postojowych przy: ul. Szmaragdowej 4, 16, 30, ul. Bursztynowej 24, 25 na terenie będącym własnością Gminy Miasta Lublin.

2. Zarząd i Rada Nadzorcza SM „Czuby” przygotuje i przedstawi na najbliższym Walnym Zgromadzeniu Spółdzielni wieloletni plan rozwoju naszej spółdzielni oraz optymalizacji kosztów eksploatacji zasobów mieszkaniowych i kosztów zarządzania.

Wnioskodawca: Jan Biss

Aktualnie Spółdzielnia zakończyła proces inwestycyjny na wcześniej przekazanych terenach, w związku z czym działalność Spółdzielni w najbliższym czasie będzie ograniczała się do utrzymania stanu technicznego istniejących zasobów mieszkaniowych, podnoszenia estetyki osiedli oraz komfortu zamieszkiwania.
Realizacja powyższych zamierzeń będzie uzależniona od podjętych decyzji przez Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli, które winny uwzględniać możliwości finansowe naszych członków.

3. Należy dokonać zmian w statucie SM „Czuby”, które przywrócą wszystkie prawne kompetencje Radzie Nadzorczej delegowane Radom Przedstawicieli Nieruchomości w poszczególnych osiedlach. Rady Przedstawicieli powinny dysponować uprawnieniami opiniodawczymi, a nie stanowiącymi. Obecny stan rzeczy obowiązujący w naszej spółdzielni nie jest zgodny z prawem.

Wnioskodawca: Jan Biss

Realizacja wniosku na podstawie § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni.
Ponadto należy przypomnieć, że Zarząd Spółdzielni przygotował projekt uchwały w sprawie zmiany Statutu, zawierający m. in. propozycję zmiany kompetencji Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli (§ 103b Statutu Spółdzielni). Jednak zdecydowana większość członków głosujących na częściach Walnego Zgromadzenia przeprowadzonych w 2013 r. opowiedziała się za pozostawieniem przepisu § 103 b w dotychczasowym brzmieniu.

4.Obniżyć ryczałt wypłacany członkom Rady Nadzorczej do wysokości w przedziale 15 – 25% najniższej płacy krajowej oraz Przedstawicielom Nieruchomości w przedziale 10 –15% .

Realizacja wniosku na podstawie § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni.

Wnioskodawca: Jan Biss



5. Wprowadzić rozdział funkcji członka Rady Nadzorczej i Przedstawiciela Nieruchomości.

Wnioskodawca: Jan Biss

Ustawa – Prawo spółdzielcze i ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych nie przewidują możliwości wprowadzenia zakazu łączenia funkcji członka Rady Nadzorczej z funkcją w organie fakultatywnym Spółdzielni (w przypadku Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” – w Radzie Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli).

Realizacja wniosku na podstawie § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni.

6. Niniejszym wnoszę o skierowanie wniosku do Rady Nadzorczej o dokonanie zmian w regulaminie rozliczeń ciepła wg. podzielników kosztów poprzez likwidację zasady rozliczania współczynnikiem korekcji wyliczonym na podstawie projektowo zainstalowanych mocy grzewczych lub zlecenie wyliczania na nowo tych wartości, według zapotrzebowania na ciepło przez poszczególne lokale, po dokonanej operacji docieplenia budynków. Sfinansowany przez mieszkańców program docieplenia budynków w osiedlu Widok przyniósł zmiany w zapotrzebowaniu lokali mieszkalnych na zainstalowane moce grzewcze. Jest ona znacznie mniejsza niż wartości zaprojektowane i zainstalowane a według to których naliczono 15 lat temu współczynniki korekcyjne. Efektem tego, było wystąpienie administracji do dostawcy energii o zmniejszenie o 10% wartości tz mocy zamówionej dla poszczególnych budynków, na co dostawca uwzględniając dokonane zmiany wyraził zgodę.
Posługiwanie się dzisiaj przy rozliczeniach nieprawdziwymi wartościami, mając pełną tego świadomość jest zwykłym „kantem”

Wnioskodawca: Wacław Małecki

Docieplenie budynków nie zmieniło położenia mieszkań w bryle budynku.
Ilość elementów grzejnych w poszczególnych mieszkaniach również nie uległa zmianie. Uległa zmianie jedynie ilość zapotrzebowanego ciepła, co skutkowało zmniejszeniem mocy zamówionej, a tym samym zmniejszeniu opłat za ciepło.
Dokumentacyjna moc zamówiona została obniżona po ociepleniu budynków. Średnie obniżenie mocy zamówionej w budynkach docieplonych wynosi 34%.

7. Niniejszym wnoszę o dopuszczenie społecznej kontroli mieszkańców nad kosztami za energię c.o . i c.w.u (ciepłą wodę użytkową) oraz odczytem wskazań ciepłomierzy w podstacjach osiedla (wymiennikownie). Dotyczy odczytów będących podstawą wystawiania dla mieszkańców (użytkownicy przyłączeni do danej podstacji) faktur.

Od momentu zainstalowania na instalacji centralnego ogrzewania zaworów termostatycznych, które to umożliwiły mieszkańcom dozowanie zużywanej energii c.o. odnotowujemy znaczny niczym nie uzasadniony wzrost ceny za podgrzanie 1 m3 wody użytkowej. Za ostatni rok to blisko 3 zł wzrost o 13%. Przy jednoczesnym spadku zużycia wody w węźle o 715 m3

Wnioskodawca: Wacław Małecki

Faktury wystawiane są na podstawie zawartych umów z dostawcą ciepła. Wartość faktury wynika z ilości zamówionej mocy oraz wskazań liczników ciepła.
Podstawą wystawiania faktur są wskazania liczników ciepła, które do czasu wprowadzenia odczytów radiowych były odczytywane co miesiąc przez LPEC w obecności pracownika Administracji.

Podziału kosztów za energię cieplną na c.o. i c.w. dla budynków zasilanych z danej podstacji dokonuje dostawca ciepła na podstawie zawartych umów oraz mocy zamówionej.
Koszt podgrzania 1 m3 wody wynika z ilości pobranej energii na potrzeby c.w. oraz sumarycznych wskazań wodomierzy cieplej wody odczytanych w mieszkaniach przynależnych do danej podstacji.
W celu obniżenia kosztów podgrzania wody w osiedlu „Widok” na poszczególnych podstacjach temperatura ciepłej wody w godz. 2400 – 400 obniżana jest o 100C. Wzrost kosztów podgrzania wody wynika z faktu spadającej ilości zużycia wody przez mieszkańców przy utrzymywaniu temperatury wody przez 24 godziny i strat ciepła wynikających z cyrkulacji na podwójnych pionach, które nie są izolowane.

8. Niniejszym wnoszę o podjęcie działań na rzecz budowy w ciągu ulicy Szmaragdowej: 16, 4, 14 oraz na terenie pomiędzy stacją trafo a przedszkolem (Szmaragdowa 22) zatok parkingowych (dotychczas pasy zielone ). Inwestycje te powinny być sfinansowane ze środków przeznaczonych w budżecie miasta na niewielkie inwestycje dotyczące terenów będących jego własnością. Pozwoli to zwiększyć miejsca postojowe o ok. 15% (50-60 miejsc)

Wnioskodawca: Wacław Małecki

Budowa dodatkowych miejsc postojowych przy Przedszkolu ul. Szmaragdowa 22 nie może być zrealizowana z uwagi na sprzeciw Wydziału Architektury i Budownictwa na zgłoszenie budowy w 2011 roku.

21.05.2013 r. Błonie
1. Podjęcie przez Zarząd SM „Czuby” skutecznych działań w celu przekazania ulic w Osiedlu Błonie do Urzędu Miasta.

Wnioskodawca: Janina Samborska

Spółdzielnia korespondencję w sprawie przejęcia ulic z Urzędem Miasta i Zarządem Miasta Lublin prowadzi już od 1996 r. Pełen komplet dokumentów tj. inwentaryzację dokumentów w pasach drogowych, podziały geodezyjne, dowody PT – dotyczące sieci deszczowych i oświetlenia ulic Spółdzielni, Zarząd przekazał do Urzędu Miasta w czerwcu 2009 r. W związku z tym, że Zarząd Dróg i Mostów nie przyjął wszystkich ulic wyszczególnionych we wniosku, w tym ulicy Rycerskiej, Dragonów i Husarskiej w osiedlu Błonie w sierpniu br. Spółdzielnia wystosowała pismo do Prezydenta miasta Lublin, z prośbą o podjęcie interwencji i spowodowanie skutecznych działań do przejęcia ulic miejskich w obrębie SM „Czuby”.
Na spotkaniu z Prezydentem Miasta Lublina i dyrektorem Zarządu Dróg i Mostów z mieszkańcami Spółdzielni w dniu 26.09.2013 r. podła deklaracja ze strony urzędników o przejęciu ulic przez Miasto w 2014 r.

2. O zobowiązanie Administracji Osiedla „Błonie” do zrealizowania wniosku mieszkańców Nieruchomości EB 02 dot. ogrodzenia placu zabaw przez konserwatorów i zamontowania piaskownicy ze środków funduszu remontowego tej Nieruchomości.

Wnioskodawca: Helena Żmuda

Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie” nie podjęła decyzji o ogrodzeniu placu zabaw znajdującego się przy ul Ułanów 14 i zakupie piaskownicy. Mieszkańcy nieruchomości EB 02 wyrazili na piśmie zgodę na 10 000,- zł ,a orientacyjny koszt to kwota 18 000,-zł. Przedstawicielka Nieruchomości EB 02 nie dostarczyła listy większości mieszkańców nieruchomości EB 02 wyrażających zgodę na pokrycie kosztu w tej wysokości.

3. O zobowiązanie spółdzielni do sporządzania protokołów z posiedzeń organów samorządowych rzetelnie z zapisu dźwiękowego.

Wnioskodawca: Elżbieta Szabała

Protokoły z posiedzeń organów samorządowych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie sporządzane są z należytą starannością, w oparciu o następujące przepisy: art. 41 ustawy Prawo spółdzielcze, § 80 Statutu Spółdzielni, § 22 Regulaminu Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, § 28 Regulaminu Rady Nadzorczej, § 22 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

4. Opłaty za gaz oraz zaliczki na c. o. ponieważ są opłatami niezależnymi od Spółdzielni przez co Spółdzielnia nie miała prawa dokonywać ich bezzasadnych podwyżek. Obniżeniu winna ulec także opłata za energię elektryczną skoro Zarząd podpisał porozumienia pozwalające na oszczędności na tych kosztach, a ponadto zamontowano w naszych nieruchomościach czujniki ruchu, które pozwoliły na oszczędności zużycia energii od 8-25 %.

Wnioskodawca: Eugeniusz Rodak

Stawki opłat za gaz, energię elektryczną i c.o. wynikają z rzeczywistych ponoszonych kosztów w poszczególnych budynkach osiedla. Spółdzielnia rozlicza koszty z mieszkańcami w zależności od faktycznego zużycia i poniesionego kosztu. W przypadku zaliczki na c.o. każde mieszkanie ma indywidualnie ustawioną zaliczkę na dany sezon grzewczy, zgodnie z obowiązującym Regulaminem rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody § 10 (załącznik do uchwały nr 89/16/2012 Rady Nadzorczej S.M. „Czuby” z dnia 9.10.2012 r.).

5. O zobowiązanie Zarządu do:
1.Ogrodzenia pustego placu przy ul. Hetmańskiej oraz zamontowania tam nowych urządzeń zabawowych, oraz dokonania wymiany ławek ze środków „mienia spółdzielni”
Po zlikwidowaniu placów zabaw obecny plac zabaw przy ul. Hetmańskiej jest za mały dla dzieci z tej części osiedla, a ławki są za niskie, niewygodne i w dodatku brakuje w nich desek w oparciach.

2. Ogrodzenia parkingu przy ul. Dragonów i usunięcia z niego samochodów nie należących do mieszkańców naszej Sp-ni.

Wnioskodawca: Barbara Bujek

Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie zadecydowała, iż w osiedlu będą 3 place zabaw z uwagi na wymogi Sanepidu i wysokie koszty utrzymania przy małym ich wykorzystaniu. Spółdzielnia poczyniła starania, aby miasto wykonało 2 place zabaw przy Orliku.

Parking przy ul. Dragonów znajduje się na mieniu Spółdzielni i jest ogólnodostępnym parkingiem.

6. Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby w Lublinie zobowiązuje Zarząd do:
– niezatrudniania ochroniarzy na kolejnych Walnych Zgromadzeniach
– zorganizowania WZ w lokalach znajdujących się na terenie poszczególnych osiedli.
– Umożliwienie członkom Sp-ni przysłuchiwanie się wszystkim częściom Walnego Zgromadzenia

Wnioskodawca: Bożena Głaszewska


Konieczność zawarcia umowy z firmą ochroniarską związana jest z incydentami, jakie miały miejsce w latach poprzednich na częściach Walnego Zgromadzenia, Zebraniach Przedstawicieli Członków Spółdzielni i zebraniach grup członkowskich, na których niejednokrotnie dochodziło do zakłócenia spokoju przez awantury członków i mieszkańców Spółdzielni powodujące interwencje policji. Dochodziło również do interwencji funkcjonariuszy VII Komisariatu Policji. Ponadto należy zauważyć, że zatrudnienie firmy ochroniarskiej następuje za akceptacją Rady Nadzorczej. Firma ochroniarska, z uwagi na zaistniałe w latach poprzednich incydenty, w 2013 r zainstalowała w sali Domu Akcji Katolickiej monitoring.

Rada Nadzorcza, na podstawie uchwały nr 11/1/2011 r. z dnia 1.03.2011 r. podzieliła Walne Zgromadzenie na 21 części. Do udziału w każdej z tych części uprawnionych jest około 500 członków. Zarząd Spółdzielni, odpowiadający za organizacje poszczególnych części Walnego Zgromadzenia, zobowiązany jest do zapewnienia sali posiedzeń dla takiej ilości członków i zapewnienia ładu, porządku i bezpieczeństwa uczestniczących w obradach. Administracje Osiedli, ani Domy Kultury nie dysponują salami spełniającymi powyższe wymagania.

Ponadto należy przypomnieć, że Parafia p.w. Św. Rodziny użycza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” salę w Domu Akcji Katolickiej – nieodpłatnie, a sala ta położona jest w centrum dzielnicy.

Wniosek niezgodny z § 74 ust. 1 i 2 Statutu Spółdzielni oraz § 4 ust. 1 i 2 Regulaminu Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie. W poszczególnych częściach Walnego Zgromadzenia biorą udział członkowie, którym przysługuje uprawnienie do lokalu w danej nieruchomości. Członek nie może brać udziału w więcej niż jednej części Walnego Zgromadzenia.

 
22.05.2013 r.
1. Celem powiększenia miejsc parkingowych, wnioskuję o budowę parkingu na wolnym placu pomiędzy blokami nr 1 i 9 ul. Szaserów a blokami 4, 6, 8 ulicy Rycerskiej a biblioteką. Mogłoby tam powstać kilkadziesiąt stanowisk – podobnie jak na osiedlu Łęgi. materiałem – płyty Jambo i wysokie krawężniki wokół parkingu – można byłoby wsiać pod uwagę udział w pracach członków spółdzielni.

Wnioskodawca: Stefan Solecki
Wskazany teren jest terenem miejskim. Zarząd Spółdzielni wystosuje stosowne pismo do Urzędu Miasta o wykonanie miejsc postojowych w tym rejonie osiedla.

2. Ponownie wnioskuję o zadrzewienie żywopłotem, pas wzdłuż bloku nr 2 ul. Rycerskiej od strony ul. Orkana, celem wygłuszenia hałasu powodowanego przez pojazdy samochodowe jeżdżące tą ulicą (duży ruch i szum bo w ciągu 1 minuty przejeżdża ok. 50 pojazdów).

Wnioskodawca: Stefan Solecki

Na tym terenie rosną wysokie drzewa i nie ma możliwości dokonania nasadzenia żywopłotu. Miasto dokonało w 2012 roku nasadzeń w tym rejonie.

3. W czynszu mieszkaniowym jest pozycja eksploatacja i zarządzanie, którą to w br. podniesiono do 120zł . Wnioskuję o jej zmniejszenie do poziomu np. rocznej inflacji.

Wnioskodawca: Stefan Solecki

W roku 2013 poz. eksploatacja i zarządzanie zawiera również składnik konserwacja, który w roku 2012 był osobną pozycją na wydrukach opłat. W roku 2013 konserwacja nie występuje jako osobny składnik opłat. Wysokość opłat wynika z kosztów faktycznych ponoszonych przez Spółdzielnię.
Skarpa
27 .05.2013 r nie zgłoszono wniosków

28.05.2013 r.

1. O zobowiązanie administracji Spółdzielni do przeprowadzania regularnych kontroli jakości odśnieżania ciągów pieszych a zwłaszcza schodów i podjazdów dla wózków.

Uzasadnienie
W sezonie zimowym 2012/2013 większość schodów na osiedlu Skarpa była odśnieżana niestarannie, a podjazdy dla wózków były zasypywane śniegiem ze schodów. Powodowało to duże utrudnienie dla rodziców z małymi dziećmi w wózkach i mogło stanowić zagrożenie dla ich zdrowia lub życia.

Wnioskodawca: Szymon Wielkołazki

Administracja przeprowadza odśnieżanie codziennie po każdym opadzie śniegu, nawet w godzinach rannych przed godziną 6:00 i w godzinach popołudniowych – jeśli jest opad śniegu. Odśnieżanie schodów jest priorytetem.

2. Wnioskuję o zdjęcie parowników z kaloryferów wraz z zakończeniem sezonu grzewczego i montowanie nowych tuż przed następnym sezonem grzewczym.

Wnioskodawca: Joanna Wożniak

Podzielniki kosztów są zdejmowane po zakończeniu okresu rozliczeniowego, który trwa od 01 stycznia do 31 grudnia danego roku. Podzielniki mają naddatek cieczy na tzw letnie odparowanie.

3. Domagamy się by w skład komisji powołanej do przetargu i ustalania regulaminu przetargu (oferty cenowej) na remont instalacji gazowej oraz wodno – kanalizacyjnej w szachcie udział wzięli poza osobami z Zarządu 4 osoby wyłonione drogą głosowania spośród mandatariuszy bloków 8, 10, 12, osoby nie będące pracownikami Spółdzielni.

Wnioskodawca: Stanisław Bujak

Zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień zatwierdzonym uchwałą Rady Nadzorczej nr 36/10/2012 z dnia 06.03.2012 r. w skład Komisji Przetargowej obligatoryjnie wchodzą:
* Specjalista ds. technicznych Zarządu
* Kierownik Administracji osiedla
* Specjalista ds. technicznych Administracji osiedla
* Przedstawiciel pionu finansowego
* Przedstawiciel Rady Nadzorczej lub Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla , której dotyczą prace objęte postępowaniem przetargowym.

4. W warunkach przetargu winien znaleźć się zapis o okresie gwarancji żądanym przez Spółdzielnię za wykonaną pracę i przedział czasu wykonania ewentualnych robót gwarancyjnych.

Wnioskodawca: Stanisław Bujak

Wniosek realizowany na bieżąco. Zapis o okresie i warunkach gwarancji znajduje się zawsze w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w umowie.

5. Służba ochroniarska Security ochraniająca zebrania podczas których będą odbywać się głosowania winna być wyposażona w alkomaty i z nich korzystać. Mandatariusze z promilami „go out”

Wnioskodawca: Stanisław Bujak

Wniosek bezprzedmiotowy. Spółdzielnia nie jest uprawniona do badania poziomu alkoholu członków obecnych na posiedzeniu części Walnego Zgromadzenia.

6. Wnioskujemy o jednorazowe zwoływanie Walnego Zgromadzenia które winno dotyczyć całego osiedla „Skarpa” i jednorazowo.

Wnioskodawca: Stanisław Bujak

Rada Nadzorcza, na podstawie uchwały nr 11/1/2011 r. z dnia 01.03.2011 r. podzieliła Walne Zgromadzenie na 21 części. Do udziału w każdej z tych części uprawnionych jest około 500 członków (łącznie w osiedlu „Skarpa” zamieszkuje 2420 członków). Zarząd Spółdzielni, odpowiadający za organizacje poszczególnych części Walnego Zgromadzenia, zobowiązany jest do zapewnienia sali posiedzeń dla takiej ilości członków, zapewnienia ładu, porządku i bezpieczeństwa uczestniczących w obradach. Nie ma możliwości zorganizowania sali posiedzeń dla wszystkich członków Spółdzielni z osiedla „Skarpa”.

29.05.2013 r.

1. Wnioskuje, aby nasze Walne Zgromadzenie było nagrywane, a protokół odtworzony wiernie z zapisu dźwiękowego. Zobowiązuje się Prezydium zebrania, aby w protokole precyzyjnie zaprotokołowano wszystkie wypowiedzi członków zarządu i członków Spółdzielni.
Wniosek niniejszy stanowić będzie załącznik do Protokołu.

Wnioskodawca: Drozd Elżbieta, Maria Zuzańska

Protokoły z posiedzeń organów samorządowych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie sporządzane są z należytą starannością, w oparciu o następujące przepisy: art. 41 ustawy Prawo spółdzielcze, § 80 Statutu Spółdzielni, § 22 Regulaminu Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, § 28 Regulaminu Rady Nadzorczej, § 22 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

2. Na podstawie art.18 §2 pkt 4 żądamy rozpatrzenia przez Walne Zgromadzenie obradujące w dniu 29.05.2013 r. wniosku o treści:
Zobowiązuje się Radę Przedstawicieli Nieruchomości do zmniejszenia zatrudnienia w Administracji Osiedla „Skarpa” i zamrożenia płac na okres dwóch lat.

Wnioskodawca: Wiesława Oniszko, Maria Zuzańska

Wniosek bezprzedmiotowy. Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla nie posiada stosownych kompetencji. Uprawnionym do wypowiadania umów o pracę jest jedynie Prezes Zarządu Spółdzielni.

3. Na podstawie art. 18 § 2 pkt. 4 żądamy rozpatrzenia przez Walne Zgromadzenie obradujące w dniu 29.05.2013 r. wniosku o treści:
Walne Zgromadzenie zobowiązuj zarząd do obniżenia:
– Opłaty za gaz oraz zaliczki na c.o. ponieważ są opłatami niezależnymi od Spółdzielni przez co Spółdzielnia nie miała prawa dokonywać ich bezzasadnych podwyżek.
– Obniżeniu winna ulec także opłata za energię elektryczną, skoro Zarząd podpisał porozumienia pozwalające na oszczędności na tych „kosztach, czym chwali się na str. l i 2 Informatora Czuby z kwietnia 2013 r.
– Tym bardziej wniosek jest zasadny, że ze sprawozdania Zarządu wynika, iż zobowiązania wobec członków (nadpłata czynszu, rozliczenie C.o. wody wynosi 4.100.857 zł.
A Radę Nadzorczą do usunięcia z kosztów zarządzania „ kosztów pośrednich w kwocie 424.239 zł. naliczonych dla mienia Sp-ni” , co jest nielegalnym i bezprawnym zwiększeniem płac Zarządu.

Wnioskodawca: Wiesława Oniszko , Maria Zuzańska

Zaliczki na centralne ogrzewanie wyliczane są oddzielnie dla każdego mieszkania przez firmę ISTA zgodnie z Regulaminem rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne
ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody.
Stawki opłaty za gaz wyliczane są w oparciu o faktury za gaz otrzymane z PGNiG oraz o ilość zgłoszonych do zamieszkiwania osób.
Stawki za energię elektryczną wyliczane są w oparciu o faktury za energię elektryczną i przewidywane zużycie energii w kolejnym roku kalendarzowym. W osiedlu Skarpa obniżono stawki na energię elektryczną w kilku nieruchomościach – tam gdzie zamontowano lampy z czujnikami ruchu

4. Na podstawie art. 18 §2 pkt. 4 żądamy rozpatrzenia przez Walne Zgromadzenie obradujące w dniu 29.05.2013 r. wniosku o treści:

Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie zobowiązuje Zarząd do:
– Niezatrudniania ochroniarzy na kolejnych Walnych Zgromadzeniach
– Zorganizowania WZ w lokalach znajdujących się na terenie poszczególnych osiedli.
– Umożliwienie członkom Sp-ni przysłuchiwanie się wszystkim częściom Walnego Zgromadzenia.
– Sporządzania protokołów z posiedzeń organów samorządowych (WZ, RN, RPN) z zapisów dźwiękowych.
– Oraz Radę Nadzorczą do obciążenia Zarządu kosztami wynajętych ochroniarzy w latach 2011-2013.

Wnioskodawca: Wiesława Oniszko, Maria Zuzańska

Konieczność zawarcia umowy z firmą ochroniarską związana jest z incydentami, jakie miały miejsce w latach poprzednich na częściach Walnego Zgromadzenia, Zebraniach Przedstawicieli Członków Spółdzielni i zebraniach grup członkowskich, na których niejednokrotnie dochodziło do zakłócenia spokoju przez awantury członków i mieszkańców Spółdzielni powodujące interwencje policji. Dochodziło również do interwencji funkcjonariuszy VII Komisariatu Policji. Ponadto należy zauważyć, że zatrudnienie firmy ochroniarskiej następuje za akceptacją Rady Nadzorczej. Firma ochroniarska, z uwagi na zaistniałe w latach poprzednich incydenty, w 2013 r zainstalowała w sali Domu Akcji Katolickiej monitoring.
Rada Nadzorcza, na podstawie uchwały nr 11/1/2011 r. z dnia 1.03.2011 r. podzieliła Walne Zgromadzenie na 21 części. Do udziału w każdej z tych części uprawnionych jest około 500 członków. Zarząd Spółdzielni, odpowiadający za organizacje poszczególnych części Walnego Zgromadzeni, zobowiązany jest do zapewnienia sali posiedzeń dla takiej ilości członków, zapewnienia ładu, porządku i bezpieczeństwa uczestniczących w obradach. Administracje Osiedli, ani Domy Kultury nie dysponują salami spełniającymi powyższe wymagania.
Ponadto należy przypomnieć, że Parafia p.w. Św. Rodziny użycza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” salę w Domu Akcji Katolickiej – nieodpłatnie a sala ta położona jest w centrum dzielnicy.

Wniosek niezgodny z § 74 ust. 1 i 2 Statutu Spółdzielni oraz § 4 ust. 1 i 2 Regulaminu Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie. W poszczególnych częściach Walnego Zgromadzenia biorą udział członkowie, którym przysługuje uprawnienie do lokalu w danej nieruchomości. Członek nie może brać udziału w więcej niż jednej części Walnego Zgromadzenia.
Protokoły z posiedzeń organów samorządowych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie sporządzane są z należytą starannością, w oparciu o następujące przepisy: art. 41 ustawy Prawo spółdzielcze, § 80 Statutu Spółdzielni, § 22 Regulaminu Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, § 28 Regulaminu Rady Nadzorczej, § 22 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

5. Na podstawie art. 18 §2 pkt. 4 żądamy rozpatrzenia przez Walne Zgromadzenie obradujące w dniu 29.05.2013 r. wniosku o treści:
Zobowiązuje się Radę Nadzorczą do skontrolowania i podania wyników kontroli w najbliższym Informatorze Czuby
– Zadłużenia pracowników Sp-ni wobec SM Czuby
– Zadłużenia członków Rady Nadzorczej wobec Sp-ni.

Wnioskodawca: Wiesława Oniszko, Maria Zuzańska

Wniosek bezprzedmiotowy. Publikowanie informacji o indywidualnym zadłużeniu pracowników i członów Spółdzielni sprzeczne jest z ustawą o ochronie danych osobowych. Informacje w sprawie ogólnego zadłużenia członków organów samorządowych Spółdzielni i pracowników przedstawiane są na posiedzeniach organów Spółdzielni.
03.06.2013 r.

1. Zgłaszam wniosek o wprowadzenie zmian w statucie o podziale w 2013 r. Walnego Zgromadzenia SM Czuby na 7 części w sposób następujący:

Osiedle Skarpa – 1 część
Osiedle Ruta – 1 część
Osiedle Łęgi – 1 część
Osiedle Błonie – 1 część
Osiedle Widok – 1 część
Osiedle Poręba – 1 część
Członkowie oczekujący – 1 część

Wnioskodawca: Małgorzata Dunecka

Realizacja wniosku na podstawie § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni.

2. Wprowadzić zmiany w statucie poprzez: głosowanie nad udzieleniem absolutorium członkom Zarządu poprzez głosowanie nie jawne.

Wnioskodawca: Wiesława Stopa

Realizacja wniosku na podstawie § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni.

 
04.06.2013 r.

Wniosek nr 1

  1. Postulat aby Walne Zgromadzenie ze względu na interes prawny, wspólne problemy członków grup / Osiedla/ , usprawnienie przeprowadzenia zebrań, ekonomią i oszczędność kosztów i czasu przeprowadzenia zebrań odbywało się w Grupach- Częściach podzielonych na 6 Części l/ Osiedla Skarpa – Niska Skarpa 2 /Ruta 3/ Łęgi 4/ Błonie 5/ Widok 6 /Poręba. Członkowie oczekujący winni być dołączeni do jednej z grup. /Frekwencja cała Walnego Zgromadzenia w 2012 roku to ok. 650 osób czyli średnio 110 osób na grupę / . Zmiany te powinny być zapisane w Statucie Spółdzielni. Zmiany powinny być dokonane do 2014 roku.
  2. W Biuletynie Informacji Publicznej SM Czuby każdy członek spółdzielni i osoba która ma interes prawny np. jej nieruchomością zarządza Zarząd SM Czuby powinna znać wynagrodzenie poszczególnych członków Zarządu i Rady Nadzorczej oraz informacje o tym czy członkowie Zarządu nie prowadzą innej działalności gospodarczej lub zarobkowej związanej z wykonywanym zawodem Zarządcy Nieruchomości poza SM Czuby.
  3. Członkowie Zarządu oraz członkowie Rady Nadzorczej powinni składać coroczne jawne oświadczenia majątkowe tak jak robi to min Prezydent Miasta, radni miejscy i Marszałek i radni województwa i inne osoby zarządzające mieniem dużej wartości.
  4. Sprawozdanie finansowe z działalności parkingów oraz utrzymania i remontów mienia wspólnego / parkingów/ powinno być składane przez Zarząd SM Czuby do publicznej wiadomości członków minimum raz w roku.
  5. Wprowadzenie do statutu zmian- regulacji aby : Wybory całego zarządu oraz rady nadzorczej odbywały się w wyborach tajnych , bezpośrednich , wyznaczonych na dzień wolny od pracy, spośród nieograniczonej liczby kandydatów. Statut powinien określać tryb i termin zarządzenia wyborów , skład , tryb wyboru i odwołania członków spółdzielczej komisji wyborczej oraz zakres jej działania.

Wnioskodawcy:
Zbigniew Ławniczak, Małgorzata Gierszon, Krystyna Dziubicka, Jerzy Słoboda, Marcin Chechliński, Adam Jezierski, Zofia Całzińska, Czesława Piskorek, Mirosława Wysokińska, Anna Łaniewska, Teresa Szczepaniak, Danuta Jusiuk, Bożena Wróbel, Maria Nagaczuk, Maria Hernik, Henryka Żelazko, Zofia Gdela, Agata Kanatek, Zbigniew Ulanowski, Piotr Abramczyk

  1. Realizacja wniosku na podstawie § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni).
  2. Uchwały organów Spółdzielni dotyczące wynagrodzenia członków Zarządu i Rady
    Nadzorczej dostępne są dla członków Spółdzielni w jej biurze oraz na stronie internetowej www.sm.czuby.lublin.pl.
    Informacja dotycząca prowadzenia działalności konkurencyjnej przez członków organów Spółdzielni nie podlega udostępnieniu, zgodnie z art. 8(1) u.s.m.
    Ponadto należy zauważyć, że Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” w Lublinie nie wydaje Biuletynu Informacji Publicznej, gdyż nie jest organem władzy publicznej.
  3. Wniosek bezprzedmiotowy. Brak wymogu ustawowego. Wniosek sprzeczny z ustawą o ochronie danych osobowych.
  4. Wniosek bezprzedmiotowy. Z dniem 1 stycznia 2013 r. parkingi na osiedlu „Skarpa” zostały wydzierżawione przedsiębiorcy wyłonionemu w drodze przetargu.
  5. Realizacja wniosku na podstawie § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni.

 

Wniosek 2
Na podstawie art. 18 §2 pkt. 4 żądamy rozpatrzenia przez Walne Zgromadzenie obradujące w dniu 4.06.2013 r. wniosku o treści:

Walne Zgromadzenie zobowiązuje Zarząd do obniżenia:

  1. Opłaty zaliczki na c.o. ponieważ są opłatami niezależnymi od Spółdzielni przez co Spółdzielnia nie miała prawa dokonywać ich bezzasadnych podwyżek
  2. Obniżeniu winna ulec także opłata za energię elektryczną, skoro Zarząd podpisał porozumienia pozwalające na oszczędności na tych kosztach, czym chwali się na str. l i 2 Informatora Czuby z kwietnia 2013 r.

Tym bardziej wniosek jest zasadny, że ze sprawozdania Zarządu wynika, iż zobowiązania wobec członków (nadpłata czynszu, rozliczenie C.o. wody wynosi 4.100.857 zł.
Zobowiązuje Radę Nadzorczą do usunięcia z kosztów zarządzania „ kosztów pośrednich w kwocie 424.239 zł. naliczonych dla mienia Sp-ni”, co jest nielegalnym i bezprawnym zwiększeniem płac Zarządu.

Wnioskodawcy: Zofia Całzińska, Czesława Piskorek, Mirosława Wysokińska, Anna Łaniewska, Zofia Klinik

Zaliczki na centralne ogrzewanie wyliczane są oddzielnie dla każdego mieszkania przez firmę ISTA zgodnie z Regulaminem rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody.
Stawki za energię elektryczną wyliczane są w oparciu o faktury za energię elektryczną i przewidywane zużycie energii w kolejnym roku kalendarzowym. W osiedlu Skarpa obniżono stawki na energię elektryczną w kilku nieruchomościach – tam gdzie zamontowano lampy z czujnikami ruchu

Wniosek nr 3
Na podstawie art. 18 §2 pkt. 4 żądamy rozpatrzenia przez Walne Zgromadzenie obradującym dniu 4.06.2013 r. wniosku o treści:
Zobowiązuje s/ę Radę Przedstawicieli Nieruchomości do zmniejszenia zatrudnienia w Administracji Osiedla „Skarpa” i zamrożenia płac na okres dwóch lat.

Wniosek bezprzedmiotowy. Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla nie posiada stosownych kompetencji. Uprawnionym do wypowiadania umów o pracę jest jedynie Prezes Zarządu Spółdzielni.

Wniosek nr 4
Na podstawie art. 18 §2 pkt. 4 żądamy rozpatrzenia przez Walne Zgromadzenie obradujące w dniu 4.06.2013 r. wniosku o treści:
Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie zobowiązuje Zarząd do:

  1. niezatrudniania ochroniarzy na kolejnych Walnych Zgromadzeniach
  2. zorganizowania WZ w lokalach znajdujących się na terenie poszczególnych osiedli.
  3. umożliwienie członkom Sp-ni przysłuchiwanie się wszystkim częściom Walnego Zgromadzenia
  4. sporządzania protokołów z posiedzeń organów samorządowych (WZ, RN, RPN) z zapisów dźwiękowych.
  5. Oraz Radę Nadzorczą do obciążenia Zarządu kosztami wynajętych ochroniarzy w latach 2011-2013.

Wnioskodawcy: Zofia Całzińska, Czesława Piskorek, Mirosława Wysokińska, Anna Łaniewska, Zofia Klinik

Konieczność zawarcia umowy z firmą ochroniarską związana jest z incydentami, jakie miały miejsce w latach poprzednich na częściach Walnego Zgromadzenia, Zebraniach Przedstawicieli Członków Spółdzielni i zebraniach grup członkowskich, na których niejednokrotnie dochodziło do zakłócenia spokoju przez awantury członków i mieszkańców Spółdzielni powodujące interwencje policji. Dochodziło również do interwencji funkcjonariuszy VII Komisariatu Policji. Ponadto należy zauważyć, że zatrudnienie firmy ochroniarskiej następuje za akceptacją Rady Nadzorczej. Firma ochroniarska, z uwagi na zaistniałe w latach poprzednich incydenty, w 2013 r zainstalowała w sali Domu Akcji Katolickiej monitoring.
Rada Nadzorcza, na podstawie uchwały nr 11/1/2011 r. z dnia 1.03.2011 r. podzieliła Walne Zgromadzenie na 21 części. Do udziału w każdej z tych części uprawnionych jest około 500 członków. Zarząd Spółdzielni, odpowiadający za organizacje poszczególnych części Walnego Zgromadzeni, zobowiązany jest do zapewnienia sali posiedzeń dla takiej ilości członków, zapewnienia ładu, porządku i bezpieczeństwa uczestniczących w obradach. Administracje Osiedli, ani Domy Kultury nie dysponują salami spełniającymi powyższe wymagania.
Ponadto należy przypomnieć, że Parafia p.w. Św. Rodziny użycza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” salę w Domu Akcji Katolickiej – nieodpłatnie a sala ta położona jest w centrum dzielnicy.

Wniosek niezgodny z § 74 ust. 1 i 2 Statutu Spółdzielni oraz § 4 ust. 1 i 2 Regulaminu Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie. W poszczególnych częściach Walnego Zgromadzenia biorą udział członkowie, którym przysługuje uprawnienie do lokalu w danej nieruchomości. Członek nie może brać udziału w więcej niż jednej części Walnego Zgromadzenia.

Protokoły z posiedzeń organów samorządowych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie sporządzane są z należytą starannością, w oparciu o następujące przepisy: art. 41 ustawy Prawo spółdzielcze, § 80 Statutu Spółdzielni, § 22 Regulaminu Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, § 28 Regulaminu Rady Nadzorczej, § 22 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

Wniosek nr 5
Na podstawie art. 18 §2 pkt. 4 żądamy rozpatrzenia przez Walne Zgromadzenie obradujące w dniu 4.06.2013 r. wniosku o treści:
Zobowiązuje się Radę Nadzorczą do skontrolowania i podania wyników kontroli w najbliższym Informatorze Czuby
– Zadłużenia pracowników Sp-ni wobec SM Czuby
– Zadłużenia członków Rady Nadzorczej wobec Sp-ni

Wnioskodawcy: Zofia Całzińska, Czesława Piskorek, Mirosława Wysokińska, Anna Łaniewska, Zofia Klinik

Wniosek bezprzedmiotowy. Publikowanie informacji o indywidualnym zadłużeniu pracowników i członów Spółdzielni sprzeczne jest z ustawą o ochronie danych osobowych. Informacje w sprawie ogólnego zadłużenia członków organów samorządowych Spółdzielni i pracowników przedstawiane są na posiedzeniach organów Spółdzielni.


Wniosek nr 6

Nie wyrażamy zgody na to, żeby składane wnioski na WZ były na 14 dni przed rozpoczęciem I części WZ. Informator otrzymaliśmy na 2 dni przed w/w terminem. Nie wyrażamy zgody na to, że wniosek musi być podpisany przez 10 osób. Wniesiony na WZ zostanie przegłosowany na „tak” lub „nie” i to jest wiążące, gdyż WZ jest nadrzędną instancją w SM

Wnioskodawca: Zofia Całzińska

Wniosek sprzeczny z art. 83 ust. 10 i 11 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych. Ponadto wyjaśniamy, że Informator, wraz z materiałami dotyczącymi spraw omawianych na Walnym Zgromadzeniu, został dostarczony przez pracowników Spółdzielni członkom i mieszkańcom Spółdzielni na 21 dni przed terminem I części Walnego Zgromadzenia Spółdzielni.

Wniosek 7
Członkowie Walnego Zgromadzenia nie wyrażają zgody na wynagrodzenie dla Rady Nadzorczej w formie ryczałtu 50%, 45%, 40% najniższej płacy krajowej. Propozycja 80 zł miesięcznie dla członków RN.

Uzasadnienie:
Za kilka godzin pracy w miesiącu członkowie RN aktualnie otrzymują płacę równoważną do miesięcznej renty czy emerytury wielu członków SM.

Wnioskodawca: Zofia Całzińska

Realizacja wniosku na podstawie § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni).

Wniosek 8
Zmiana do statutu SM Czuby Osiedle Skarpa jest jedną częścią WZ. Obniży to koszty obsługi zebrań.

Wnioskodawca: Zofia Całzińska

Rada Nadzorcza, na podstawie uchwały nr 11/1/2011 r. z dnia 1.03.2011 r. podzieliła Walne Zgromadzenie na 21 części. Do udziału w każdej z tych części uprawnionych jest około 500 członków. Zarząd Spółdzielni, odpowiadający za organizacje poszczególnych części Walnego Zgromadzeni, zobowiązany jest do zapewnienia sali posiedzeń dla takiej ilości członków, zapewnienia ładu, porządku i bezpieczeństwa uczestniczących w obradach. Administracje Osiedli, ani Domy Kultury nie dysponują salami spełniającymi powyższe wymagania.
Ponadto należy przypomnieć, że Parafia p.w. Św. Rodziny użycza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” salę w Domu Akcji Katolickiej – nieodpłatnie a sala ta położona jest w centrum dzielnicy.

Wniosek 9
Do Regulaminu Rady Nadzorczej wprowadzić zapis: Przedstawiciele Nieruchomości nie mogą być jednocześnie członkami Rady Nadzorczej jest to konflikt interesów.

Wnioskodawca: przedstawiciel Walnego Zgromadzenia

Realizacja wniosku na podstawie § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni.


Wniosek 10

Wnioskuję aby w czynszu była dodatkowa pozycja „spłata danej inwestycji- i winno zawierać kwotę raty, odsetek, koszt końcowy całej inwestycji.

Wnioskodawca: Roman Sapieha

Wniosek niezrozumiały – wymaga szczegółowego przedstawienia przez jego autora.

Niska Skarpa
5.06.2013 r. nie zgłoszono wniosków.

Zarząd Spółdzielni.

Data opublikowania: 20:37, 5 czerwca 2016

Kategorie: Archiwum

x
Budżet Obywatelski 2025 Baner Budżet Obywatelski 2025