ikona phone
Sekretariat
telefony, e-mail
81 464-17-00
725 538 608
info@smczuby.pl
ikona clock
Godziny przyjęć
Poniedziałek
7.30 - 16.30
Wt, Śr, Czw.
7.30 - 14.30
ikona home
Adres
ul. Watykańska 6
20-538 Lublin

Zobacz nasz facebook

STREFA MIESZKAŃCA

Spółdzielnia Mieszkaniowa SM CzubyOsiedla pełne zieleni SM CzubyNowoczesne budownictwo SM CzubyEkologiczne place zabaw dla dzieci w SM Czuby

Protokół nr 09/2018 z dnia 21.08.2018 r.

Protokół nr 9/2018
z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 21.08.2018 r.

Obecni:
Przewodniczący Rady – Andrzej Turski
Zastępcy przewodniczącego – Jerzy Kaczmarski, Zbigniew Gontarz
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba

Członkowie:

Edward Dudek, Ewa Kosiak, Grażyna Kasprzak, Elżbieta Janiak, Buda Tomasz, Urszula Koszałka, Dariusz Jaremek, Agnieszka Kulikowska , Bogumiła Baran, Waldemar Żak, Zbigniew Ławniczak, Marta Brożyna, Krzysztof Piekniak, Grażyna Stadnik, Jan Morawski, Stanisław Tanikowski,


Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Zastępca prezesa ds. eksploatacji – Bożena Zielińska
Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek


Ad. 1

Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował, że porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:

  1. Zatwierdzenie porządku obrad.
  2. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie:
    a) uzupełnienia składów komisji Rady
    b) zmiany nazwy komisji Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie
    c) zmian w uchwale Nr 10/1/2018 z dnia 12.06.2018 r. w sprawie wyboru Prezydium Rady Nadzorczej – kadencja 2018 -2021 .
    d) zmian regulaminów Komisji Rady Nadzorczej.
    e) struktury organizacyjnej Zarządu i Administracji Ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2019 r. ,
    f) zatwierdzenia planu kosztów zarządzania na 2019 r.
  3. Przyjęcie protokołu z posiedzenia odbytego w dniu 3.07.2018 r.
  4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Nadzorczej.
  5. Sprawy wniesione.

Do przedstawionego powyżej porządku obrad nie zgłoszono uwag. Został przyjęty do realizacji jednomyślnie – 19 za.

Ad. 2

A)

Przewodniczący poinformował ,że zgodnie ze zgłoszonymi propozycjami składy komisji Rady zostaną uzupełnione o osoby:
– Komisja Rewizyjna – Martę Brożynę i Jana Morawskiego,
– Komisja GZM i I – Martę Brożynę, Bogumiłę Baran i Waldemara Żaka.

Po podjęciu uchwał w tej sprawie Komisja Rewizyjna liczyła będzie 17 członków, a Komisja Gospodarki Zasobami Mieszkaniowy i Inwestycji 16 członków .

Zwrócił się z zapytaniem kto z członków Rady Nadzorczej jest za podjęciem uchwał w brzmieniu przedstawionym poniżej :

Uchwała Nr 15 / 6 / 2018
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 21.08.2018 r.

w sprawie: zmiany uchwały Rady Nadzorczej nr 11 / 2 / 2015 z dnia 12.06.2018 r.
w sprawie wyboru Komisji Rewizyjnej Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – kadencja 2018 – 2021.

Na podstawie § 15 ust. 1 Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie i § 4 ust. 3 Regulaminu Komisji Rewizyjnej Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala się co następuje:

§ 1

W uchwale Rady Nadzorczej z dnia 12.06.07.2018 r. r. w sprawie wyboru Komisji Rewizyjnej Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – kadencja 2018 – 2021, uzupełnia się skład komisji o osoby:
– Brożyna Marta
– Morawski Jan

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

Uchwała Nr 16 / 7 / 2018
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 21.08.2018 r.

w sprawie: zmiany uchwały Rady Nadzorczej nr 12 /3 / 2018 z dnia 12.06.2018 r. w sprawie wyboru Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – kadencja 2018-2021.

Na podstawie § 15 ust. 1 Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie i § 4 ust. 3 Regulaminu Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi
i Inwestycji Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie uchwala się co następuje:

§ 1

W uchwale Rady Nadzorczej z dnia 12.06.2018 r. w sprawie wyboru Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – kadencja 2018 – 2021, uzupełnia się skład komisji o osoby:
– Baran Bogumiła
– Brożyna Marta
– Żak Waldemar

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

Za podjęciem uchwał nr 15/2/2018 I Nr 16/3/2018 r. z dnia 21.08.2018 r. w sprawie uzupełnienia składu komisji Rady głosowało 19 członków.

B i C )

Przewodniczący Rady poinformował, że w związku ze zmianą w statucie spółdzielni nazwy „fundusz społeczno – wychowawczy” na „fundusz kulturalno – oświatowy” oraz w celu ujednolicenia nazw komisji działających w organach spółdzielni tj. Radzie Nadzorczej i Radach Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli jak tez uwzględniając propozycje takiej zmian zgłoszoną do Regulaminów Komisji Rady Nadzorczej przez Elżbietę Szabała zostały przygotowane projekty uchwał wprowadzające taką zmianę:

Uchwała Nr 18 / 9 / 2018
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 21.08.2018 r.

w sprawie: zmiany nazwy komisji Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie

Rada Nadzorcza działając na podstawie § 15 ust. 1 Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala się co następuje:

§1

Wybrana na podstawie uchwały Rady Nadzorczej Nr 13 / 4 / 2018 w dnia 12.06.2018 r. Komisja Społeczno-Samorządowej Rady Nadzorczej otrzymuje nazwę „Komisja Kulturalno – Oświatowa”.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.


Uchwała Nr 17 / 8 / 2018

Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 21.08.2018 r.

w sprawie: zmian w uchwale Nr 10/1/2018 z dnia 12.06.2018 r. w sprawie wyboru Prezydium Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – kadencja 2018 – 2021.

Rada Nadzorcza działając na podstawie § 89 ust. 1 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie i § 14 ust. 1 Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala się co następuje:

§ 1

W uchwale Rady Nadzorczej Nr 10/1/2018 z dnia 12.06.2018 r. w sprawie wyboru Prezydium Rady Nadzorczej kadencja 2018 – 2021, § 1 pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7. Przewodniczący Komisji Kulturalno – Oświatowej Żak Waldemar”.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

Za podjęciem uchwały nr 18/9/2018 w sprawie zmiany nazwy komisji Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie i chwały Nr 17/8/2018 r. w sprawie zmian w uchwale Nr 10/1/2018 z dnia 12.06.2018 r. w sprawie wyboru Prezydium Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 21.08.2018 r. głosowało 19 członków Rady.

D)
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członek komisji ( w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka) po zakończonym posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 3.07.2018 r. przed przeczytaniem protokołu z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w dniu 2.07.2018 r., na protokole komisji zrobił adnotacje „Zgodnie z załącznikiem” i nic nikomu nie mówiąc do protokołu włożył pismo zatatuowane „Załącznik do protokołu z Komisji Rewizyjnej” .

Przewodnicząca o zaistniałym fakcie na posiedzeniu w dniu 13.08.2018 r. poinformowała członków prezydium.

Prezydium Rady Nadzorczej po dyskusji zaproponowało by Komisja Rewizyjna na posiedzeniu w dniu 20.08.2018 r. kierując się zwyczajowo przyjętymi zasadami przedstawionymi poniżej uznała dokonany zapisem, jak i włożone przez w/w członka komisji pismo za nieistniejące.

  1. Uwagi do protokołu należy zgłaszać przy jego przyjęciu ustnie lub pisemnie na posiedzeniu na ręce przewodniczącego,
  2. Uwagi powinny dot. np.: braku zapisu zgłoszonego wniosku , braku zapisu zgłoszonego odrębnego zdania, przeinterpretowanie zgłoszonego wniosku, lub wypowiedzi, niewłaściwie zapisanego wyniku głosowania, lub braku zapisu,
  3. O przyjęciu lub nieprzyjęciu proponowanego uzupełnienia decydują członkowie obecni na posiedzeniu poprzez głosowanie,
  4. Członkowie Rady nie powinni nanosić indywidualne zmian do protokołów, bez uzgodnienia z pozostałymi członkami organu,
  5. Uzupełnienie protokołu z posiedzenia organu zgłoszone w innej formie niż w zaproponowanych zasadach uznaje się za nieistniejące.

W związku z tym ,że przyjęcie przedstawionych zasad zależy wyłącznie od członków Rady Nadzorczej , ustawa tego nie reguluje , prezydium zaproponowało by zawrzeć te zasady w § 9 Regulaminu Komisji Rewizyjnej, Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Komisji Kulturalno – Oświatowej j, który otrzymałby brzmienie :

„ § 9

  1. Z posiedzeń Komisji, jak i z przeprowadzonych kontroli sporządzane są protokoły podpisane przez członków Komisji biorących udział w posiedzeniu lub kontroli przez nią dokonywanej.
  2. Uwagi do protokołu należy zgłaszać przy jego przyjęciu ustnie lub pisemnie na posiedzeniu na ręce przewodniczącego.
  3. O przyjęciu lub nieprzyjęciu proponowanego uzupełnienia decydują członkowie obecni na posiedzeniu poprzez głosowanie,
  4. Członkowie Rady nie powinni nanosić indywidualne zmian do protokołów, bez uzgodnienia z pozostałymi członkami organu,
  5. Rzeczoznawcy sporządzają pisemną opinię w sprawie, do której zbadania zostali zaproszeni. Opinia taka podpisana przez rzeczoznawcę stanowi integralną część protokołu Komisji”.

Ponadto przewodnicząca Komisji Rewizyjnej przypomniała ,że na posiedzeniu plenarnym w dniu 3.07.2018 ustalono „zająć się” propozycji zmian do regulaminów komisji Rady zgłoszonymi przez członka Rady (w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe ) . Propozycje tych zmian zostały umieszczone w przesłanych materiałach i przedstawiają się następująco:

Uwagi i propozycje zmian Regulaminu Komisji Rewizyjnej Rady Nadzorczej

§ 1 pkt. 1 winien otrzymać zapis:
Komisja działa w oparciu o przepisy ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy Prawo spółdzielcze, Statut, Regulaminy, plany pracy uchwalone przez Radę Nadzorczą i potrzeby doraźne.

Uzasadnienie:
Rada Nadzorcza i jej Komisje w pierwszej kolejności winny działać zgodnie z obligatoryjnymi przepisami ustaw spółdzielczych, potem Statutu, który nie jest aktem prawnym, a jedynie umową wewnętrzną, a na końcu zgodnie z Regulaminami uchwalonymi na podstawie Statutu, a nie w oderwaniu od niego.

Sad Najwyższy wielokrotnie orzekał:
„statut jest umową, do której mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego o czynnościach prawnych”, „ Postanowienia statutu spółdzielni nie stanowią źródła prawa, lecz mają charakter umowy”
„W sytuacji sprzeczności postanowień Statutu z ustawą pierwszeństwo w zakresie unormowania mają postanowienia ustawy.”
Trybunał Konstytucyjny w wyroku z 20.04.2005 r. po raz kolejny potwierdził, że:
„Statut osoby prawnej nie może zawierać unormowań niezgodnych z prawem powszechnie obowiązującym, w tym i z Konstytucją”

Dodać pkt. 3 o treści: Do zakresu działania Komisji należy przygotowywanie dla Rady Nadzorczej opinii, analiz i ocen.

§3
* Pkt. 1)Nadzór i kontrola nad działalnością Spółdzielni winiono trzymać brzmienie:
a) badanie okresowych sprawozdań oraz sprawozdań finansowych
b) dokonywanie okresowych ocen wykonania przez Spółdzielnię jej zadań gospodarczych, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzegania przez Spółdzielnię praw jej członków
c) przeprowadzanie kontroli nad sposobem załatwiania przez Zarząd wniosków organów Spółdzielni i jej członków.
d) sprawdzanie pod względem zgodności z prawem uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości
e) sprawdzanie pod względem zgodności z prawem uchwał przygotowanych przez Zarząd dla Walnego Zgromadzenia

pkt. 2
a) winien otrzymać brzmienie: „projektów struktury organizacyjnej, liczny etatów i funduszu płac”

Uzasadnienie:
Każdy pracodawca, a takim są spółdzielcy i wybrane przez nich organy samorządowe, winny znać wysokość funduszu płac i wiedzieć z czego on wynika.
Skoro w pkt. 4 b jest zapis: o okresowej ocenie zatrudnienia i funduszu płac, to tym bardziej Rada Nadzorcza winna mieć wpływ na wysokość funduszu płac, a Komisja zaopiniować, czy jest zasadny w takiej, a nie innej wysokości.

Pkt. 3 winien otrzymać brzmienie:
„ocena realizacji zaleceń pokontrolnych z kontroli przeprowadzanych w Spółdzielni”
Lit. b wykreślić.

Uzasadnienie:
Rada Nadzorcza realizuje swoje ustawowe i statutowe kompetencje na podstawie przepisów ustawy prawo spółdzielcze zwł. Art. 46 i Statutu § 87 Statutu.
Zadania swoje będzie realizować za pomocą Komisji, dlatego też Komisje winny działać w oparciu o takie same przepisy, jak RN.

Pkt. 5 zmienić jego brzmienie na „analiza”

Zgodnie z § 1 pkt. 2 Regulaminu Komisja jest ciałem doradczym i nie posiada kompetencji samodzielnych, dlatego Komisja nie ma kompetencji do rozpatrywania czegokolwiek.

Uwagi i propozycje zmian Regulaminu Komisji GZM Rady Nadzorczej

§ 1 pkt. 1 winien otrzymać zapis:
Komisja działa w oparciu o przepisy ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy Prawo spółdzielcze, Statut, Regulaminy, plany pracy uchwalone przez Radę Nadzorczą i potrzeby doraźne.
Uzasadnienie, jak przy Regulaminie Komisji Rewizyjnej.

Dodać pkt. 3 o treści: Do zakresu działania Komisji należy przygotowywanie dla Rady Nadzorczej opinii, analiz i ocen.
§ 3 pkt. 4 zmienić słowo „rozpatrywanie” na „analizowanie”
Zgodnie z § 1 pkt. 2 Regulaminu Komisja jest ciałem doradczym i nie posiada kompetencji samodzielnych, dlatego Komisja nie ma kompetencji do rozpatrywania czegokolwiek


Uwagi i propozycje zmian Regulaminu Komisji Społeczno-Samorządowej Rady Nadzorczej

Komisja powinna zmienić nazwę:
Komisja Społeczno-Oświatowo-Kulturalna” „Komisja Społeczno-Kulturalna”, bo zgodnie z art. 4 ust. 5 usm. członkowie mają obowiązek uczestniczyć w kosztach związanych z w/w działalnością, jeżeli uchwała Walnego Zgromadzenia tak stanowi.
W żadnym przepisie ustawy Prawo spółdzielcze, czy ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych nie ma mowy o jakiejś działalności samorządowej.

§ 1 pkt. 1 winien otrzymać zapis:
Komisja działa w oparciu o przepisy ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy Prawo spółdzielcze, Statut, Regulaminy, plany pracy uchwalone przez Radę Nadzorczą i potrzeby doraźne.
Uzasadnienie jak przy Komisji Rewizyjnej.

Dodać pkt. 3 o treści: Do zakresu działania Komisji należy przygotowywanie dla Rady Nadzorczej opinii, analiz i ocen.

§ 3 pkt. 1 winien otrzymać brzmienie: Kontrola działalności Domów Kultury Sp-ni. Pkt. 1 winien otrzymać nr 2
Należy z niego wykreślić lit. b i wpisać treść: rozpatrywanie skarg na działalność Domów Kultury i jego pracowników.


We wszystkich Regulaminach:

Zmienić treść § 6 pkt. 1.
Posiedzeniom Komisji może przysłuchiwać się Zarząd oraz członkowie Spółdzielni oraz osoby zaproszone.

Uzasadnienie:
Nie może być organem doradczym dla Rady Nadzorczej i jej Komisji Zarząd, ponieważ zgodnie z ustawą Prawo spółdzielcze to Rada Nadzorcza sprawuje nadzór i kontrolę nad działalnością Zarządu.
Zgodnie z art. 46 § 4 ustawy prawo spółdzielcze:
„w celu wykonania swoich zadań rada może żądać od zarządu, członków i pracowników spółdzielni wszelkich sprawozdań i wyjaśnień, przeglądać księgi i dokumenty oraz sprawdzać bezpośrednio stan majątku spółdzielni.”
To samo jest zapisane w § 87 pkt. 2 Statutu.
Żądać wyjaśnień, a nie słuchać rad. Nie może więc Regulamin rozszerzać uprawnień dla zarządu, Rady czy Komisji.

wykreślić z § 10 pkt. 2, gdyż zapis ten nie znajduje żadnych podstaw prawnych.

Członkowie prezydium po przeanalizowaniu propozycji zmian zgłoszonych przez w/w członka ( w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe) postanowili zaproponować do regulaminów komisji następujące zmiany:


Do Regulaminu Komisji Społeczno- Samorządowej

1. Komisja Społeczno – Samorządowa powinna zmienić nazwę na Komisja Kulturalno – Oświatowa.
2. w § 3 dodać pkt 6 w brzmieniu
6) rozpatrywanie skarg na działalność Domów Kultury ( bez reszty zdania „i jego pracowników” )

Do wszystkich regulaminów

Zmodyfikowany zapis w § 1 pkt. 1 który powinien otrzymać brzmienie :
Komisja działa w oparciu o przepisy ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy Prawo spółdzielcze, postanowienia Statut, postanowienia niniejszego regulaminu oraz plan pracy uchwalony przez Radę Nadzorczą.
Komisja Rewizyjna po przeanalizowaniu zmian zaproponowanych do regulaminów przez członka Rady ( w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka) oraz propozycji przedstawionych przez prezydium – otrzymanych w materiałach w brzmieniu .
W tym miejscu w protokole umieszczono projekt uchwały oraz regulaminy komisji Rady z naniesionymi zmianami .

postanowiła jednomyślnie – 14 za zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwalę w sprawie zmian regulaminów Komisji Rady Nadzorczej w brzmieniu przedstawionym powyżej po wykreśleniu z § 9 pkt 4 wszystkich komisji.
Innych propozycji zmian do regulaminów nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady Nadzorczej po dyskusji poddał pod głosowanie wnioski Komisji Rewizyjnej w sprawie zmian regulaminów:
1)
1. Komisja Społeczno – Samorządowa powinna zmienić nazwę na Komisja Kulturalno – Oświatowa .

Za przyjęciem powyższe zmiany głosowało 19 członków, przeciw przyjęciu 1 członek Rady

2. W Regulaminie Komisji Społeczno- Samorządowej w § 3 dodaje się pkt 6 w brzmieniu:
„ 6) rozpatrywanie skarg na działalność Domów Kultury”.

Za przyjęciem powyższe zmiany głosowało 20 Rady.

3. W Regulaminie Komisji Rewizyjnej , Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji i Komisji Społeczno – Samorządowej w § 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„ 1. Komisja działa w oparciu o przepisy ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy Prawo spółdzielcze, postanowienia Statut, postanowienia niniejszego regulaminu oraz plan pracy uchwalony przez Radę Nadzorczą”.

Za przyjęciem powyższe zmiany głosowało 20 Rady.

4. W Regulaminie Komisji Rewizyjnej , Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji i Komisji Społeczno – Samorządowej w § 9 otrzymuje brzmienie:
㤠9.
1. Z posiedzeń Komisji, jak i z przeprowadzonych kontroli sporządzane są protokoły podpisane przez członków Komisji biorących udział w posiedzeniu lub kontroli przez nią dokonywanej.
2. Uwagi do protokołu należy zgłaszać przy jego przyjęciu ustnie lub pisemnie na posiedzeniu na ręce przewodniczącego.
3. O przyjęciu lub nieprzyjęciu proponowanego uzupełnienia decydują członkowie obecni na posiedzeniu poprzez głosowanie,

4. Rzeczoznawcy sporządzają pisemną opinię w sprawie, do której zbadania zostali zaproszeni. Opinia taka podpisana przez rzeczoznawcę stanowi integralną część protokołu Komisji”.

Za przyjęciem powyższe zmiany głosowało 19 członków, przeciw przyjęciu 1 członek Rady

Rada Nadzorcza jednomyślnie – 20 za, podjęła uchwałę następującej treści :


Uchwała Nr 19 /10 /2018

Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 21.08.2018 r.

w sprawie: zmian regulaminów Komisji Rady Nadzorczej.

Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 28 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w związku z § 8 ust. 1 pkt 27 Regulaminu Rady Nadzorczej, Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:

§ 1

  1. W Regulaminie Komisji Rewizyjnej Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, będącym załącznikiem nr 1 do uchwały, dokonuje się następujących zmian:
    1) § 1 ust. 1 otrzymuje brzmienie :
    „ust. 1 Komisja Rewizyjna zwana dalej „Komisją” działa w oparciu o przepisy ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy Prawo spółdzielcze, postanowienia Statutu, postanowienia niniejszego regulaminu oraz plan pracy uchwalony przez Radę Nadzorczą”2) skreśla się § 2
    3) § 9 otrzymuje brzmienie :
    „1. Z posiedzeń Komisji, jak i z przeprowadzonych kontroli sporządzane są protokoły podpisane przez członków Komisji biorących udział w posiedzeniu lub kontroli przez nią dokonywanej.
    2. Uwagi do protokołu należy zgłaszać przy jego przyjęciu ustnie lub pisemnie na posiedzeniu na ręce przewodniczącego.
    3. O przyjęciu lub nieprzyjęciu proponowanego uzupełnienia decydują członkowie obecni na posiedzeniu poprzez głosowanie,
    4. Rzeczoznawcy sporządzają pisemną opinię w sprawie, do której zbadania zostali zaproszeni. Opinia taka podpisana przez rzeczoznawcę stanowi integralną część protokołu Komisji”.4 ) dotychczasowy § § 3 – 12 otrzymuje odpowiednio oznaczenie jako §§ 2 – 11
  2. W Regulaminie Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, będącym załącznikiem
    nr 2 do uchwały, dokonuje się następujących zmian:1) § 1 ust. 1 otrzymuje brzmienie
    „ust. 1 Komisja Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji zwana dalej „Komisją” działa w oparciu o przepisy ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy Prawo spółdzielcze, postanowienia Statutu , postanowienia niniejszego regulaminu oraz plan pracy uchwalony przez Radę Nadzorczą”
    2) skreśla się § 23) § 9 otrzymuje brzmienie :
    „1. Z posiedzeń Komisji, jak i z przeprowadzonych kontroli sporządzane są protokoły podpisane przez członków Komisji biorących udział w posiedzeniu lub kontroli przez nią dokonywanej.
    2. Uwagi do protokołu należy zgłaszać przy jego przyjęciu ustnie lub pisemnie na posiedzeniu na ręce przewodniczącego.
    3. O przyjęciu lub nieprzyjęciu proponowanego uzupełnienia decydują członkowie obecni na posiedzeniu poprzez głosowanie,
    4. Rzeczoznawcy sporządzają pisemną opinię w sprawie, do której zbadania zostali zaproszeni. Opinia taka podpisana przez rzeczoznawcę stanowi integralną część protokołu Komisji”.

    4 ) dotychczasowy § § 3 – 12 otrzymuje odpowiednio oznaczenie jako §§ 2 – 11

  3. W Regulaminie Komisji Społeczno–Samorządowej Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, będącym załącznikiem nr 3 do uchwały, dokonuje się następujących zmian:
    1) Tytuł regulaminu otrzymuje brzmienie:
    „ Regulamin Komisji Kulturalno – Oświatowej Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie2) § 1 ust. 1 otrzymuje brzmienie
    „ ust. 1. Komisja Kulturalno – Oświatowa zwana dalej „Komisją” działa w oparciu o przepisy ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy Prawo spółdzielcze, postanowienia Statut, postanowienia niniejszy regulamin oraz plan pracy uchwalony przez Radę Nadzorczą”3) skreśla się § 2

    4 ) w § 3 dodaje się pkt 6 w brzmieniu:
    „ 6) rozpatrywanie skarg na działalność Domów Kultury”.

    5) § 9 otrzymuje brzmienie :
    „1. Z posiedzeń Komisji, jak i z przeprowadzonych kontroli sporządzane są protokoły podpisane przez członków Komisji biorących udział w posiedzeniu lub kontroli przez nią dokonywanej.
    2. Uwagi do protokołu należy zgłaszać przy jego przyjęciu ustnie lub pisemnie na posiedzeniu na ręce przewodniczącego.
    3. O przyjęciu lub nieprzyjęciu proponowanego uzupełnienia decydują członkowie obecni na posiedzeniu poprzez głosowanie,
    4. Rzeczoznawcy sporządzają pisemną opinię w sprawie, do której zbadania zostali zaproszeni. Opinia taka podpisana przez rzeczoznawcę stanowi integralną część protokołu Komisji”.

    6 ) dotychczasowy § § 3 – 12 otrzymuje odpowiednio oznaczenie jako §§ 2 – 11 .

§ 2

Regulaminy Komisji Rady Nadzorczej jako załączniki nr 1-3 do niniejszej uchwały stanowią jej integralną część.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

Załącznik Nr 1
do uchwały Nr 19 /10 /2018
Rady Nadzorczej
z dnia 21.08.2018 r.

REGULAMIN
KOMISJI REWIZYJNEJ
RADY NADZORCZEJ SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ
„CZUBY” W LUBLINIE

§ 1

1. Komisja Rewizyjna zwana dalej „Komisją” działa w oparciu o przepisy ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy Prawo spółdzielcze, postanowienia Statut, postanowienia niniejszego regulaminu oraz plan pracy uchwalony przez Radę Nadzorczą.”
2. Komisja jest ciałem doradczym Rady Nadzorczej i nie posiada samodzielnych uprawnień

§ 2

Do zakresu działań Komisji w szczególności należy:

  1. nadzór i kontrola działalności Spółdzielni,
  2. opiniowanie:
    a) projektów struktury organizacyjnej i liczby etatów,
    b) rocznych sprawozdań składanych Walnemu Zgromadzeniu,
    c) sposobu realizacji wniosków z lustracji przeprowadzonych w Spółdzielni ,
    d) projektów regulaminów dotyczących problematyki finansowej,
  3. ocena realizacji:
    a) zaleceń pokontrolnych z kontroli przeprowadzanych w Spółdzielni,
    b) wniosków zgłoszonych na Walnym Zgromadzeniu,
  4. dokonywanie okresowej oceny Spółdzielni w oparciu o przedstawiane plany i analizy ekonomiczne w zakresie:
    a) wykonania planów gospodarczo – finansowych,
    b) zatrudnienia i funduszu płac,
    c) windykacji należności czynszowych,
    d) zobowiązań Spółdzielni,
  5. rozpatrywanie:
    a) odwołań członków Spółdzielni od decyzji Zarządu,
    b) odwołań od uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla,
    c) skarg na działalność Zarządu i Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla.

§ 3

  1. Komisja składa się co najmniej z 5 członków, wybranych spośród członków Rady Nadzorczej.
  2. Członkowie Komisji na swym pierwszym posiedzeniu wybierają zastępcę przewodniczącego.
  3. Rada Nadzorcza może w trakcie kadencji zmienić skład Komisji.

§ 4

  1. W posiedzeniu Komisji mogą uczestniczyć z głosem doradczym przewodniczący Rady Nadzorczej i inni jej członkowie, członkowie Zarządu Spółdzielni oraz osoby zaproszone przez prowadzącego obrady Komisji.
  2. Komisja może – za zgodą Prezydium powołać rzeczoznawców dla zasięgnięcia opinii lub opracowania określonych zagadnień, przy zachowaniu ogólnie obowiązujących zasad udzielania zleceń.

§ 5

  1. Komisja jest uprawniona do przekazywania bezpośrednio Radzie Nadzorczej i Zarządowi Spółdzielni wniosków wynikających z wykonywanych przez nią czynności nadzorczo – kontrolnych.
  2. Komisja jest zobowiązana do przedstawiania Radzie Nadzorczej informacji o realizacji wydanych poleceń i wniosków Zarządowi Spółdzielni.
  3. Komisja nie może podejmować uchwał w zastępstwie Rady Nadzorczej.

§ 6

  1. Posiedzenia Komisji zwołuje się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał, ponadto na żądanie przewodniczącego Rady Nadzorczej lub co najmniej 3 członków Komisji.
  2. Posiedzenia zwołuje przewodniczący Komisji, a w razie jego nieobecności jego zastępca lub przewodniczący Rady Nadzorczej, który przewodniczy wówczas obradom Komisji.
  3. Członkowie komisji powinni być zawiadomieni najpóźniej na 2 dni przed terminem posiedzenia.

§ 7

  1. Wnioski Komisji są ważne, jeżeli zostały podjęte w obecności co najmniej połowy liczby członków Komisji, w tym prowadzącego obrady.
  2. Wnioski Komisji zapadają zwykłą większością głosów.
  3. Głosowania na posiedzeniu Komisji są jawne
    Na wniosek członka komisji można postanowić o przeprowadzeniu głosowania tajnego .

§ 8

  1. Z posiedzeń Komisji, jak i z przeprowadzonych kontroli sporządzane są protokoły podpisane przez członków Komisji biorących udział w posiedzeniu lub kontroli przez nią dokonywanej.
  2. Uwagi do protokołu należy zgłaszać przy jego przyjęciu ustnie lub pisemnie na posiedzeniu na ręce przewodniczącego.
  3. O przyjęciu lub nieprzyjęciu proponowanego uzupełnienia decydują członkowie obecni na posiedzeniu poprzez głosowanie,
  4. Rzeczoznawcy sporządzają pisemną opinię w sprawie, do której zbadania zostali zaproszeni. Opinia taka podpisana przez rzeczoznawcę stanowi integralną część protokołu Komisji

§ 9

  1. Za przygotowanie materiałów na obrady Komisji odpowiedzialny jest Zarząd Spółdzielni.
  2. Członkowie Komisji zobowiązani są do przestrzegania tajemnicy służbowej.

§ 10

Członkowie Komisji uczestniczący w obradach otrzymują diety zgodnie z § 88a Statutu Spółdzielni oraz § 5 Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

§ 11

Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia przez Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.


Załącznik Nr 2
do uchwały Nr 19/10 /2018
Rady Nadzorczej
z dnia 21.08.2018 r.


REGULAMIN
KOMISJI GOSPODARKI ZASOBAMI MIESZKANIOWYMI I INWESTYCJI
RADY NADZORCZEJ SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ
„CZUBY” W LUBLINIE

§ 1

  1. Komisja Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji zwana dalej „Komisją” działa w oparciu o przepisy ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy Prawo spółdzielcze, postanowienia Statut, postanowienia niniejszego regulaminu oraz plan pracy uchwalony przez Radę Nadzorczą
  2. Komisja jest ciałem doradczym Rady Nadzorczej i nie posiada samodzielnych uprawnień.

§ 2

Do zakresu działań Komisji w szczególności należy:

  1. opiniowanie:
    a)projektów regulaminów i przepisów wewnętrznych Spółdzielni z zakresu gospodarki mieszkaniowej i inwestycji,
    b) zasad używania lokali,
    c) struktury organizacyjnej pionu GZM,
    d) planów gospodarczych,
    e) rozliczeń zakończonych zadań inwestycyjnych,
  2. analiza:
    a) programu docieplania zasobów SM „Czuby”,
    b)gospodarki lokalami użytkowymi,
    c)gospodarki parkingami,
    d)dzierżawy terenów,
    e)gospodarki zasobami mieszkaniowymi,
    f) gospodarki mieniem Spółdzielni,
    g) działań Zarządu w zakresie windykacji należności przeznaczonych na realizację inwestycji,
  3. ocena:
    a) realizacji rocznego planu remontów i inwestycji,
    b) stanu technicznego i porządkowego zasobów Spółdzielni,
    c) osiągniętych oszczędności energii cieplnej i elektrycznej,
    d) realizacji przeglądów gazowych, elektrycznych oraz legalizacji urządzeń,
    e) realizacji wniosków organów Spółdzielni mieszczących się w zakresie działań Komisji,
    f) realizacji zaleceń pokontrolnych z kontroli przeprowadzonych w SM „Czuby”,
    g) stopnia przygotowania nowych przedsięwzięć i zadań inwestycyjnych,
  4. rozpatrywanie:
    a)pism skierowanych do Rady Nadzorczej mieszczących się w zakresie działania Komisji,
    b)spraw związanych z gospodarką zasobami mieszkaniowymi,
    c)wniosków kierowanych przez Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli,
    d)wniosków kierowanych przez Zarząd,
    e)skarg na działalność organów Spółdzielni dotyczących zakresu działania komisji,
    f) odwołań członków Spółdzielni od decyzji Zarządu i uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla– mieszczących się w zakresie działania Komisji,
    g) innych zagadnień wynikających z bieżącej pracy,
  5. monitorowanie stanu zatrudnienia w działach zajmujących się sprawami z zakresu działania Komisji.

§ 3

  1. Komisja składa się co najmniej z 5 członków, wybranych spośród członków Rady Nadzorczej.
  2. Członkowie Komisji na swym pierwszym posiedzeniu wybierają zastępcę przewodniczącego.
  3. Rada Nadzorcza może w trakcie kadencji zmienić skład Komisji.

§ 4

  1. Posiedzenia Komisji zwołuje się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał, ponadto na żądanie przewodniczącego Rady Nadzorczej lub co najmniej 3 członków Komisji.
  2. Posiedzenia zwołuje przewodniczący Komisji, a w razie jego nieobecności jego zastępca lub przewodniczący Rady Nadzorczej, który przewodniczy wówczas obradom Komisji.
  3. Członkowie Komisji powinni być zawiadomieni najpóźniej na 2 dni przed terminem posiedzenia.

§ 5

  1. W posiedzeniu Komisji mogą uczestniczyć z głosem doradczym przewodniczący Rady Nadzorczej i inni jej członkowie, członkowie Zarządu Spółdzielni oraz osoby zaproszone przez prowadzącego obrady Komisji.
  2. Na wniosek Komisji mogą być również powołani rzeczoznawcy dla zasięgnięcia opinii lub opracowania określonych zagadnień, o ile ich udział jest niezbędny dla wyjaśnienia sprawy lub wymaga opinii biegłego.

§ 6

Komisja przedstawia swoje wnioski Radzie Nadzorczej w postaci uwag, zaleceń i propozycji tekstów uchwał w zakresie spraw objętych niniejszym regulaminem.

§ 7

  1. Wnioski Komisji są ważne, jeżeli zostały podjęte w obecności co najmniej połowy liczby członków Komisji, w tym prowadzącego obrady.
  2. Wnioski Komisji zapadają zwykłą większością głosów.
  3. Głosowania na posiedzeniu Komisji są jawne.
    Na wniosek członka komisji można postanowić o przeprowadzeniu głosowania tajnego

§ 8

  1. Z posiedzeń Komisji, jak i z przeprowadzonych kontroli sporządzane są protokoły podpisane przez członków Komisji biorących udział w posiedzeniu lub kontroli przez nią dokonywanej.
  2. Uwagi do protokołu należy zgłaszać przy jego przyjęciu ustnie lub pisemnie na posiedzeniu na ręce przewodniczącego.
  3. O przyjęciu lub nieprzyjęciu proponowanego uzupełnienia decydują członkowie obecni na posiedzeniu poprzez głosowanie,
  4. Rzeczoznawcy sporządzają pisemną opinię w sprawie, do której zbadania zostali zaproszeni. Opinia taka podpisana przez rzeczoznawcę stanowi integralną część protokołu Komisji

§ 9

  1. Za przygotowanie materiałów na obrady Komisji odpowiedzialny jest Zarząd Spółdzielni.
  2. Członkowie Komisji zobowiązani są do przestrzegania tajemnicy służbowej.

§ 10

Członkowie Komisji uczestniczący w obradach otrzymują diety zgodnie z § 88a Statutu Spółdzielni oraz § 5 Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

§ 11

Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia przez Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

Załącznik Nr 3
do uchwały Nr 19 / 10//2018
Rady Nadzorczej
z dnia 21.08..2018 r.

REGULAMIN
KOMISJI KULTURALNO – OŚWIATOWEJ
RADY NADZORCZEJ SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ
„CZUBY” W LUBLINIE

§ 1

  1. Komisja Kulturalno – Oświatowa zwana dalej „Komisją” działa w oparciu o przepisy ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy Prawo spółdzielcze, postanowienia Statut, postanowienia niniejszy regulamin, oraz plan pracy uchwalony przez Radę Nadzorczą.
  2. Komisja jest ciałem doradczym Rady Nadzorczej i nie posiada samodzielnych uprawnień

§ 2

Do zakresu działań Komisji w szczególności należy:

  1. opiniowanie:
    a) projektów regulaminów organów samorządowych Spółdzielni,
    b) uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla pod względem zgodności z prawem,
    c) uchwał w sprawach czynności prawnych przystąpienia do innych organizacji oraz występowania z nich,
  2. analiza działalności domów kultury i wspieranie ich działalności,
  3. współpraca z Radami Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla,
  4. analiza stanu bezpieczeństwa w SM „Czuby”,
  5. uczestniczenie w spotkaniach z przedstawicielami władz miasta, dzielnicy i innych instytucji mających na celu wspieranie działalności kulturalno – oświatowej i rekreacyjnej.
  6. rozpatrywanie skarg na działalność Domów Kultury.

§ 3

  1. Komisja składa się co najmniej z 5 członków, wybranych spośród członków Rady Nadzorczej.
  2. Członkowie Komisji na swym pierwszym posiedzeniu wybierają zastępcę przewodniczącego.
  3. Rada Nadzorcza może w trakcie kadencji zmienić skład Komisji.

§ 4

  1. Posiedzenia Komisji zwołuje się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał, ponadto na żądanie przewodniczącego Rady Nadzorczej lub co najmniej 3 członków Komisji
  2. Posiedzenia zwołuje przewodniczący Komisji, a w razie jego nieobecności jego zastępca lub przewodniczący Rady Nadzorczej, który przewodniczy wówczas obradom Komisji.
  3. Członkowie Komisji powinni być zawiadomieni najpóźniej na 2 dni przed terminem posiedzenia.

§ 5

  1. W posiedzeniu Komisji mogą uczestniczyć z głosem doradczym przewodniczący Rady Nadzorczej i inni jej członkowie, członkowie Zarządu Spółdzielni oraz osoby zaproszone przez prowadzącego obrady Komisji.
  2. Na wniosek Komisji mogą być również powołani rzeczoznawcy dla zasięgnięcia opinii lub opracowania określonych zagadnień, o ile ich udział jest niezbędny dla wyjaśnienia sprawy lub wymaga opinii biegłego.

§ 6

Komisja przedstawia swoje wnioski Radzie Nadzorczej w postaci uwag, zaleceń i propozycji tekstów uchwał w zakresie spraw objętych niniejszym regulaminem

§ 7

  1. Wnioski Komisji są ważne, jeżeli zostały podjęte w obecności co najmniej połowy liczby członków Komisji, w tym prowadzącego obrady.
  2. Wnioski Komisji zapadają zwykłą większością głosów.
  3. Głosowania na posiedzeniu Komisji są jawne.
    Na wniosek członka komisji można postanowić o przeprowadzeniu głosowania tajnego

§ 8

  1. Z posiedzeń Komisji, jak i z przeprowadzonych kontroli sporządzane są protokoły podpisane przez członków Komisji biorących udział w posiedzeniu lub kontroli przez nią dokonywanej.
  2. Uwagi do protokołu należy zgłaszać przy jego przyjęciu ustnie lub pisemnie na posiedzeniu na ręce przewodniczącego.
  3. O przyjęciu lub nieprzyjęciu proponowanego uzupełnienia decydują członkowie obecni na posiedzeniu poprzez głosowanie,
  4. Rzeczoznawcy sporządzają pisemną opinię w sprawie, do której zbadania zostali zaproszeni. Opinia taka podpisana przez rzeczoznawcę stanowi integralną część protokołu Komisji

§ 9

  1. Za przygotowanie materiałów na obrady Komisji odpowiedzialny jest Zarząd Spółdzielni.
  2. Członkowie Komisji zobowiązani są do przestrzegania tajemnicy służbowej.

§ 10

Członkowie Komisji uczestniczący w obradach otrzymują diety zgodnie z § 88a Statutu Spółdzielni oraz § 5 Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

§ 11

Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia przez Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

E)

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 20.08.2018 r. z poniżej przedstawionego projektu uchwały

Uchwała nr ____________

Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia ………………………..

w sprawie: zatwierdzenie struktury organizacyjnej Zarządu i Administracji Ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2019 r.

Rada Nadzorcza SM „Czuby” w Lublinie działając na podstawie $ 87 ust 1 pkt 7 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:

§ 1

Zatwierdza się strukturę organizacyjną Zarządu i Administracji Ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2019 r. stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

W tym miejscu w protokole umieszczono schemat organizacyjny Zarządu I Administracji Ogólnej na 2019 r.

po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez prezesa oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję .

Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez prezesa Zarządu, uzyskaniu odpowiedzi na zgłoszone pytania i po dyskusji większością głosów – 19 za przy 1 głosie przeciwnym podjęła uchwałę nr 20/22/2018 r. w z dnia 21.08.2018 r. w sprawie zatwierdzenie struktury organizacyjnej Zarządu i Administracji Ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2019 r. w wersji przedstawionej powyżej w protokole.

F) Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 20.08.20128 r. z poniżej przedstawionym projektem uchwały:

 

Uchwała Nr / ./2018
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 21.08.2018 r.

w sprawie: zatwierdzenia planu kosztów zarządzania na 2019 r.

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, działając w oparciu o § 87 ust. 1 pkt 1 Statutu Spółdzielni uchwala, co następuje:

§ 1

Zatwierdza się plan kosztów zarządzania na 2019 r. w wysokości 5.372.100 zł
(słownie : pięć milionów trzysta siedemdziesiąt dwa tysiące sto złotych) wg załączników do niniejszej uchwały.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

W tym miejscu w protokole umieszczono zestawienia:
– Załącznik Nr 1 Plan kosztów zarządzania na 2019 r.
– Załącznik Nr 2 wysokość stawek na lokalach mieszkalnych użytkowych , garażach , mieniu spółdzielni i lokalach w najmie

po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez prezesa Zarządu oraz po dyskusji , postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję .

Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez prezesa Zarządu, uzyskaniu odpowiedzi na zgłoszone pytania oraz po dyskusji większością głosów – 12 za, przy 3 głosach przeciwnych i 4 wstrzymujących się od głosowania podjęła uchwałę nr 21 /53 /2018 z dnia 21.08.2018 r. w sprawie: zatwierdzenia planu kosztów zarządzania na 2019 r. w wersji przedstawionej powyżej w protokole.

Ad. 3
Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 3.07.2018 r. został przyjęty bez uwag, jednomyślnie – 19 za.


Ad. 4

Rada Nadzorcza zapoznała się z pismem osoby ubiegającej się o najem lokalu użytkowego – pismo z dnia 19 lipca 2018 r. w brzmieniu:

W tym miejscu w protokole umieszczono pismo w/w. oraz wnioskiem Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” z dnia 23.07.2018 r. w brzmieniu:

W tym miejscu w protokole umieszczono wniosek rady Przedstawicieli Nieruchomości osiedla Skarpa

Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji zgłoszonych przez Zbigniewa Ławniczaka , Edwarda Dudka będących członkami Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa i prezesa Zarządu oraz po dyskusji jednomyślnie – 19 za, postanowiła do w/w wystosować odpowiedz następującej treści:

„Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie uprzejmie informuje, że zawieranie umów o najem lokali mieszkalnych, użytkowych i dzierżawę terenu zgodnie z kompetencjami zawartymi w § 93 pkt 8 pkt 8 statutu należy do Zarządu Spółdzielni.
Ponadto informuje, że na podstawie § 87 pkt 22 statutu spółdzielni w dniu 27.02.2018 r. uchwałą Nr 7/8/2018 zatwierdziła Regulamin wynajmu lokali oraz dzierżawy tereny Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” , w którym postanowiła, że „najem lokali i dzierżawa terenu odbywają się w trybie wyboru ofert”.
W związku z powyższym Pani pismo Rada Nadzorcza przekazuje do rozpatrzenia przez Zarząd Spółdzielni”.

Ad.5
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował, że zgodnie z § 10 Regulamin udzielania zamówień na roboty remontowo – budowlane , inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych, Rada Nadzorcza z aktualnego składu wybranego na kadencje 2018 – 2021 powinna wytypować przedstawicieli osiedli do prac w komisjach przetargowych (na przetargi ogólno spółdzielcze ) .

Prezydium w dniu 13.08.2018 r. postanowili, że do pracy w tych komisjach zgłoszeni zostaną członkowie prezydium w osobach:

– Jerzy Kaczmarski – Osiedle Poręba
– Ewa Kosiak – Osiedle Widok
– Danuta Przybyś – Ziemba – Osiedle Łęgi
– Andrzej Turski – Osiedle Błonie
– Zbigniew Gontarz – Osiedle Ruta
– Edward Dudek – Osiedle Skarpa

Rada Nadzorcza przyjęła do wiadomości powyższą informację bez uwag.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej zaproponowała by Rada Nadzorcza włożone przez członka komisji do protokołu Komisji Rewizyjnej z posiedzenia w dniu 2.07.2018 r. pismo zatatuowane „Załącznik do protokołu z Komisji Rewizyjnej” . przy podpisywaniu protokołu. uznała za nie byłe.
Rada Nadzorcza zgłoszony wniosek przyjęła przez aklamację.

Na tym protokół zakończono.

Sekretarz
Rady Nadzorczej
Danuta Przybyś – Ziemba

Przewodniczący
Rady Nadzorczej
Andrzej Turski

[accordion-themepoints]
<<wstecz
Top
Copyrigth © Spółdzielnia Mieszkaniowa "SM Czuby" w Lublinie