Protokół nr 13/2016
z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej
SM „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 20.12.2016 r.
Obecni:
Przewodniczący Rady – Alicja Stadnicka
Zastępcy przewodniczącego – Edward Jasiński
Sekretarz – Grażyna Kasprzak
Członkowie:
Wiesław Augustowski, Leszek Bartoszcze, Anna Ciechan, Edward Dudek, Joanna Guz, Barbara Rupczewska, Dariusz Jaremek, Mirosław Kalinowski, Ewa Kosiak, Henryk Lewandowski, Zbigniew Ławniczak, Tadeusz Szczygieł, Grażyna Stadnik, Stanisław Tanikowski, Piekniak Krzysztof, Wójtowicz Bożena, Janiak Elżbieta.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Zastępca prezesa ds. eksploatacji – Bożena Zielińska
Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Specjalista d/d analiz ekonomicznych – Jadwiga Barańska
Ad. 1
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował, że Zarząd Spółdzielni wnosi o uzupełnienie zaplanowanego na dzień dzisiejszy porządku obrad o pkt 2 f i 2 g, a Pan Dariusz Jaremek o pkt w brzmieniu: Współudział w inicjatywie lokalnej w zakresie przebudowy zakrętu i zamontowanie progu zwalniającego przy ulicy Jutrzenki.
W związku z czym porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:
Do przedstawionego powyżej ;porządku obrad nie zgłoszono uwag. Został przyjęty do realizacji jednomyślnie – 21 za.
Ad. 2
A)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 19.12.2016 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
Uchwała Nr …/… /2016
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 20.12.2016 r.
w sprawie: zmian Regulaminu Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 28 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
W Regulaminie Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania , stanowiącym załącznik do uchwały Nr 141 / 8/ 2016 z dnia 20.09.2016 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) § 4 ust. 2 pkt 12 otrzymuje brzmienie:
„ 12) dysponowanie środkami funduszu remontowego i kulturalno – oświatowego w ramach planów gospodarczo – finansowych nieruchomości i osiedla,”
2) § 11 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„Spośród zgłoszonych kandydatów mogą być brane pod uwagę jedynie te osoby, które wyraziły zgodę na kandydowanie oraz udostepnienie członkom danej nieruchomości kontaktu w formie np. telefonicznej lub mailowej” .
3) § 14 otrzymuje brzmienie:
„ 1. Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla wybiera ze swego grona przewodniczącego, zastępcę i sekretarza oraz przewodniczących stałych komisji Rady.
2. Rada wybiera ze swego grona komisje: rewizyjną, gospodarki zasobami mieszkaniowymi, kulturalno – oświatową lub inne według potrzeb dla wykonania zadań określonych w § 4 ust. 2 regulaminu.
3. Komisje składają się z minimum 3 członków. Członkowie komisji na swym pierwszym posiedzeniu wybierają zastępcę przewodniczącego.
4. Komisje nie mogą podejmować uchwał. Rozpatrują i opiniują przekazane przez prezydium rady sprawy będące przedmiotem obrad posiedzeń rady.
5. Wnioski, opinie i postulaty przewodniczący komisji przedstawiają na plenarnym posiedzeniu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, która po rozpatrzeniu podejmuje odpowiednie uchwały.”
§ 2
Wydaje się tekst jednolity Regulaminu Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania z uwzględnieniem zmiany zawartej w uchwale …………. z dnia 20.12.2016 r.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu.
Załącznik do uchwały …./…. /2016 Rady Nadzorczej SM „Czuby” Lublinie z dnia 20.12 ..2016 r. |
REGULAMIN
Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli
i zasad ich wynagradzania
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
§ 1
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla jako organ samorządu osiedlowego Spółdzielni działa na podstawie postanowień § 103a – 103d Statutu Spółdzielni i niniejszego regulaminu.
§ 2
Terenem działania Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla jest osiedle.
§ 3
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla stanowi stałą reprezentację ogółu mieszkańców Osiedla wobec władz Spółdzielni.
II. ZAKRES DZIAŁANIA RADY.
§ 4
III. ZASADY CZŁONKOSTWA W RADZIE
§ 5
§ 6
IV. WYBORY DO RADY.
§ 7
§ 7a
Członkowie posiadający tytuł prawny do samodzielnego (wolnostojącego) lokalu użytkowego mogą skorzystać z prawa członkostwa w Radzie Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, w przypadku złożenia oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu, w terminie 30 dni od daty otrzymania wezwania Zarządu.
§ 8
§ 9
§ 10
Wybory oraz odwoływanie przedstawicieli Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla odbywają się w głosowaniu jawnym.
§ 11
§ 12
§ 13
Obsługę zebrania członków, o którym mowa w § 7 ust. 1, prowadzi Administracja Osiedla.
1. ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA RADY
§ 14
§ 15
2. TRYB ODBYWANIA POSIEDZEŃ
§ 16
§ 17
§ 18
§ 19
§ 20
§ 21
§ 22
§ 23
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
§ 24
Postanowienia niniejszego regulaminu są wiążące dla wszystkich Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji, postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 21 za, podjęła uchwałę Nr 147/ 9 /2016 z dnia 20.12.2016 r. w sprawie zmian Regulaminu Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
B)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 19.12.2016 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
Uchwała Nr… /… /2016
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 20.12.2016 r.
w sprawie zmian w Regulaminie wynajmu pomieszczeń wspólnych nieruchomości Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie 87 ust.1 pkt 19 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
W Regulaminie wynajmu pomieszczeń wspólnych nieruchomości Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie stanowiącym załącznik do uchwały nr 1/4/2013 z dnia 29.01.2013 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) § 1 ust.1 otrzymuje brzmienie:
„ Przedmiotem najmu są powierzchnie wspólne usytuowane w budynku mieszkalnym tj: części korytarzy klatek schodowych, pralnie, suszarnie, wózkownie i inne pomieszczenia stanowiące powierzchnię wspólną, zwane w dalszej części regulaminu jako „pomieszczenia”,”
2) § 3 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„ Przejęcie w użytkowanie pomieszczenia w budynku następuje w oparciu o zawartą pomiędzy Spółdzielnią a zainteresowaną osobą umowę określającą szczegółowe warunki najmu.”
3) § 4 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„c/ zalega z zapłatą czynszu za wynajmowany lokal co najmniej trzy miesiące,”
4) § 6 otrzymuje brzmienie:
„Zmiana wysokości czynszu określonego w umowie, nie wymaga formy aneksu i następuje poprzez jednostronne oświadczenie Wynajmującego złożone Najemcy.”
5) § 7 otrzymuje brzmienie:
„ W przypadku nie przekazania pomieszczenia przez Najemcę po rozwiązaniu umowy w oznaczonym przez Wynajmującego terminie Wynajmujący ma prawo jednostronnego przejęcia pomieszczenia, a zgromadzone w nim przedmioty będą przechowywane w płatnym depozycie.”
6) § 10 otrzymuje brzmienie:
„Czynsz za wynajem pomieszczenia płatny będzie w ramach opłat eksploatacyjnych jako dodatkowy składnik – „opłata za użytkowanie dodatkowego pomieszczenia”, w przypadku zabudowy części korytarza przylegającego do mieszkania – „opłata za użytkowanie części korytarza”.
7) § 11 otrzymuje brzmienie brzmieniu:
„1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa obowiązujące w Spółdzielni.
2. Postanowienia niniejszego Regulaminu stosuje się również do pomieszczeń gospodarczych, z zastrzeżeniem § 1 ust.2.”
§ 2
Traci moc Regulamin wynajmu pomieszczeń wspólnych nieruchomości Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie uchwalony przez Radę Nadzorczą w dniu 29.01.2013 r. stanowiący załącznik do uchwały nr 1/4/2013.
§ 3
Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu.
Załącznik |
REGULAMIN
WYNAJMU POMIESZCZEŃ WSPÓLNYCH NIERUCHOMOŚCI SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ CZUBY W LUBLINIE
Niniejszy regulamin określa zasady wynajmu pomieszczeń wspólnych w nieruchomościach SM Czuby i ustalania kosztu za m2 wynajętej powierzchni.
§ l
§ 2
§ 3
§ 4
Wynajmujący może rozwiązać umowę najmu bez wypowiedzenia, gdy Najemca:
a) używa pomieszczenia w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem lub dokonuje zmian naruszających substancję pomieszczenia, budynku, albo używa pomieszczenia w sposób powodujący zniszczenie pomieszczenia,
b) nie przestrzega obowiązującego regulaminu porządku domowego,
c) zalega z zapłatą czynszu za wynajmowany lokal co najmniej dwa trzy miesiące,
d) narusza powszechnie obowiązujące przepisy prawa lub postanowienia umowy najmu.
§ 5
W przypadku zajmowania pomieszczenia bez tytułu prawnego, Najemca niezależnie od opłat określonych w umowie zapłaci Wynajmującemu karę umowną w wysokości 200% obowiązującego czynszu za każdy miesiąc zajmowania pomieszczenia.
§ 6
§ 7
W przypadku nie przekazania pomieszczenia przez Najemcę po rozwiązaniu umowy w oznaczonym przez Wynajmującego terminie Wynajmujący ma prawo jednostronnego przejęcia pomieszczenia, a zgromadzone w nim przedmioty będą przechowywane w płatnym depozycie.
§ 8
§ 9
Środki finansowe uzyskane z tytułu najmu pomieszczeń będących przedmiotem niniejszego regulaminu stanowią pożytki danej nieruchomości.
§ 10
Faktury za najem pomieszczenia będą wystawiane nie częściej niż dwa razy w roku.
Czynsz za wynajem pomieszczenia płatny będzie w ramach opłat eksploatacyjnych jako dodatkowy składnik – „opłata za użytkowanie dodatkowego pomieszczenia”, w przypadku zabudowy części korytarza przylegającego do mieszkania – „opłata za użytkowanie części korytarza”.
§ 11
§ 12
Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
– W tym miejscu w protokole umieszczono zmienioną umowę najmu.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji, postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 21 za, podjęła uchwałę Nr 148/5/2016 z dnia 20.12.2016 r. w sprawie zmian w Regulaminie wynajmu pomieszczeń wspólnych nieruchomości Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
C)
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała ,że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 19.12.2016 r. z poniżej przedstawionym projektem uchwały:
UCHWAŁA NR ……./.. / 2016
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 20.12.2016 r.
w sprawie: upoważnienia członków Rady Nadzorczej SM „Czuby” do reprezentowania Spółdzielni w sprawach czynności prawnych (w tym zawierania umów) dokonywanych między Spółdzielni a członkiem Zarządu Spółdzielni.
W oparciu o treść przepisu art. 46 § 1 pkt 8 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 1222 z późn. zm.) oraz § 87 ust. 1 pkt 10 Statutu Spółdzielni – Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala co następuje:
§ 1
Upoważnia się członków Rady Nadzorczej SM „Czuby” w osobach:
1)………………………………………………
2)………………………………………………
do reprezentowania Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w sprawach czynności prawnych (w tym zawierania umów) dokonywanych między Spółdzielnią a członkiem Zarządu Spółdzielni.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
po zapoznaniu się z wnioskiem z dnia 13.12.2016 r. prezydium Rady – „do reprezentowania spółdzielni w sprawach wyszczególnionych w projekcie uchwały upoważnić przewodniczącą Rady Alicję Stadnicką i zastępcę przewodniczącego Edwarda Jasińskiego”
oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by:
– podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję
– upoważniła do reprezentowania spółdzielni przewodnicząca Alicję Stadnicką i zastępcę przewodniczącego Edwarda Jasińskiego.
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawianych przez prezesa Zarządu oraz po dyskusji jednomyślnie – 21 za, podjęła uchwałę nr 150/1/2016 r. z dnia 20.12.2016 r. w sprawie: upoważnienia członków Rady Nadzorczej SM „Czuby” Alicję Stadnicką i Edwarda Jasińskiego do reprezentowania Spółdzielni w sprawach czynności prawnych (w tym zawierania umów) dokonywanych między Spółdzielni a członkiem Zarządu Spółdzielni.
D)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji poinformował ,że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 19.12.2016 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
Uchwała Nr …………………./2016
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 20.12.2016 r.
w sprawie: ustanowienia służebności drogi koniecznej w zakresie przejazdu i przechodu dla każdoczesnych użytkowników wieczystych działki nr 65 przez nieruchomość stanowiącą działkę nr 24/25.
Działając na podstawie art. 46 § 1 pkt 3 ustawy Prawo Spółdzielcze i § 87 ust. 1 pkt 3 Statutu Spółdzielni Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie uchwala, co następuje:
§ 1
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu.
UZASADNIENIE:
Uchwałą Nr 61/12/2012 z dnia 18.09.2012 r. Rada Nadzorcza SM Czuby wyraziła zgodę na ustanowienie służebności gruntowej przejazdu i Przechodu na działce 24/7 przt ul. Filaretów i Sympatycznej na rzecz właściciela budynku po byłej wymiennikowni przy ul. Sympatycznej 5a.
Decyzją Prezydenta Miasta Lublin GD-GD-II.6831.56.2016 z dnia 24 maja 2016 r. działka 24/7 została podzielona na działki: 24/25, 24/26, 24/27, 24/28, 24/29.
Wskazana służebność przejazdu i przechodu dotyczy działki 24/25.
– W tym miejscu w protokole umieszczono:
a) mapkę
b) decyzję Prezydent Miasta Lublin z dnia 04 maja 2016 r. – zatwierdzić podział działki nr 24/7
położonej w Lublinie u zbiegu ulic: Sympatycznej 5b oraz Filaretów 52,
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez prezesa Zarządu oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 21 za, podjęła uchwałą nr 149/15/2016 z dnia 20.12.2016 r. w sprawie ustanowienia służebności drogi koniecznej w zakresie przejazdu i przechodu dla każdoczesnych użytkowników wieczystych działki nr 65 przez nieruchomość stanowiącą działkę nr 24/25 w wersji przedstawionej powyżej w protokole .
E)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 19.12.2016 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
Uchwała Nr ………………..
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 20.12.2016 r.
w sprawie: korekty planu gospodarczo – finansowego na 2016 r. SM „Czuby” w Lublinie.
Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 1 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:
§ 1
Wprowadza się korektę planu gospodarczo – finansowego na 2016 r. Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w związku ze zmianami kosztów działalności eksploatacyjnej w osiedlach.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
INFORMACJA
do korekty planu gospodarczo – finansowego SM „CZUBY” na 2016 r.
Korektę planu gospodarczo – finansowego sporządzono na podstawie zmian, jakie wystąpiły w trakcie roku obrachunkowego 2016, i tak:
Tabela Nr 1. Plan działalności eksploatacyjnej na 2016 r.
W związku z:
– utworzeniem nowej nieruchomości 22ES ul. Sympatyczna 7, 9 w osiedlu Skarpa po zakończeniu inwestycji budowy garaży i lokali użytkowych;
– wyodrębnieniem 21 lokali mieszkalnych i 18 garaży w nieruchomości 34ER ul. Różana 22 w osiedlu Ruta i utworzenie wspólnoty mieszkaniowej od 1 czerwca 2016 r.;
oraz dokonaniem korekt na podstawie uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości i urealnieniem planowanych kosztów w osiedlach, nastąpiła zmiana w planowanych kosztach działalności eksploatacyjnej poza:
pozycją nr 10. Konserwacja dźwigów i hydroforni oraz pozycją nr 15. Odpis na wymianę dźwigów, które pozostają na tym samym poziomie.
W wyniku dokonanych zmian w efekcie nastąpiło zmniejszenie kosztów o 30.842 zł, tj. z planowanej kwoty z 27.347.172 zł na 27.316.330 zł.
Tabela Nr 2. Plan funduszu remontowego na 2016 r.
Wprowadzone zostały aktualne bilanse otwarcia i środki z podziału wyniku finansowego za rok ubiegły 2015 zgodnie z decyzjami Walnego Zgromadzenia i Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
W ramach posiadanych środków w trakcie roku 2016 r. Rady Przedstawicieli Nieruchomości dokonywały zmian w rzeczowo – finansowym planie remontów.
Tabela Nr 3. Działalność kulturalno – oświatowa na 2016 r.
Po zamknięciu poprzedniego 2015 roku wprowadzono aktualne bilanse otwarcia na działalności kulturalno – oświatowej.
Tabela Nr 4. Zatrudnienie i fundusz płac na 2016 r.
Poprawiono zatrudnienie w poz. 1 zgodnie z obowiązującą strukturą (w planie wykazano 52,58 etatów, a winno być 50,58).
Tabela Nr 5. Utrzymanie mienia spółdzielni na 2016 r.
We wpływach wprowadzono pozycję wynik roku ubiegłego w wysokości 569.310 zł, który ujęto w wydatkach przeznaczonych na remonty we wszystkich osiedlach spółdzielni.
W trakcie roku, o ile występuje taka konieczność, dokonywane są na bieżąco korekty planów w ramach posiadanych środków i bez zmiany stawek opłat eksploatacyjnych
W tym miejscu w protokole umieszczono zestawienia:
– plan działalności eksploatacyjnej na 2016 r. – korekta SM Czuby- tabela nr 1
– plan funduszu remontowego na 2016 r. – korekta (zestawienie zbiorcze) SM Czuby – tabela nr 2
– działalność kulturalno – oświatowa na 2016 r. – korekta SM Czuby tabela nr 3
– zatrudnienie i funduszu płac na 2016 r. tabela nr 4
– plan utrzymania mienia spółdzielni na 2016 r. korekta tabela nr 5
– plan remontów mienia SM Czuby na rok 2016 – korekta
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez prezesa Zarządu oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. finansowych oraz po dyskusji jednomyślnie – 21 za, podjęła uchwałę nr 151/47/2016 z dnia 20.12.2016 r. w sprawie korekty planu gpspodarczo – finansowego na 2016 r. SM „Czuby” w Lublinie w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
F)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji poinformował ,że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 19.12.2016 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
Uchwała Nr …/… /2016
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 20.12. 2016 r.
w sprawie: zmiany w Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „CZUBY” w Lublinie.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust.1 pkt 29 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
W Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „CZUBY” w Lublinie. wprowadza się następującą zmianę;
§ 7 otrzymuje brzmienie:
„ 1. W przypadku przejęcia przez Spółdzielnię lokalu do dyspozycji, Spółdzielnia dokona odczytu wodomierzy i naniesie dane w protokole zdawczo-odbiorczym celem umożliwienia rozliczenia wody. Rozliczenie z członkiem Spółdzielni (użytkownikiem lokalu) zwalniającym lokal winno nastąpić do jednego miesiąca od wydania lokalu Spółdzielni.
2. W przypadku zbycia lokalu w trakcie trwania okresu rozliczeniowego saldo z tytułu rozliczenia zużycia wody dotyczy nowego użytkownika, chyba że strony wskażą inny ustalony przez nich sposób uregulowania należności.”
§ 2
Wydaje się tekst jednolity Regulaminu rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „CZUBY” w Lublinie z uwzględnieniem zmian zawartych w niniejszej uchwale.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Czuby” w Lublinie.
Załącznik |
Regulamin
rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni
oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „CZUBY” w Lublinie.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Za lokal wyposażony w wodomierze uważa się lokal mieszkalny, użytkowy lub inne pomieszczenie, w którym zamontowane są urządzenia pomiarowe posiadające:
a) legalizację Głównego Urzędu Miar,
b) dopuszczenie do eksploatacji na terenie Polski wydane przez właściwą instytucję,
c) oplombowanie wykonane przez służby techniczne S.M. „Czuby”,
d) dokumentację odbiorową wykonaną przez służby eksploatacyjne S.M. „Czuby”.
§ 2
II. ZASADY ODCZYTÓW I ROZLICZEŃ W LOKALACH
§ 3
§ 4
1.Członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) wnosi – wraz z pozostałymi opłatami za korzystanie z lokalu – w postaci zaliczek miesięcznych obliczonych przez Spółdzielnię w sposób następujący:
a) za zużycie zimnej wody, wynikającą z iloczynu indywidualnego średniomiesięcznego zużycia wody w lokalu w poprzednim roku kalendarzowym i ceny urzędowej MPWiK za dostarczoną wodę i odprowadzenie ścieków,
b) za podgrzanie wody, wynikającą z iloczynu średniomiesięcznej ilości zużytej ciepłej wody w poprzednim roku kalendarzowym i ceny podgrzania 1 m3, wyliczonej na podstawie kosztów podgrzania w poprzednim roku dla danego budynku/budynków.
2.Na pisemny wniosek członka Spółdzielni (użytkownika lokalu) Zarząd Spółdzielni może w uzasadnionych przypadkach zmniejszyć lub zwiększyć wysokość zaliczki.
§ 5
§ 6
§ 7
III. OBOWIĄZKI S.M. „CZUBY” WYKONYWANE PRZEZ SŁUŻBY SPÓŁDZIELNI
§ 8
Do obowiązków Spółdzielni należy:
a) każdorazowe powiadomienie o zmianie cen wody i odprowadzenia ścieków przez podanie ich aktualnej wysokości w sposób ogólnie przyjęty w S.M. „Czuby” oraz ustalenie ilości wody zimnej i kosztów podgrzania wody – dla starej i nowej ceny – wg metody interpolacji biorąc za podstawę zużycie w danym okresie rozliczeniowym,
b) przeprowadzanie 4 razy w roku odczytów i rozliczenia zaliczek wpłaconych przez członków Spółdzielni (użytkowników lokali),
c) prowadzenie rejestru zamontowanych w zasobach S. M. „Czuby” w Lublinie wodomierzy w szczególności z uwzględnieniem okresu ważności ich legalizacji,
d) dokonywanie okresowych legalizacji i wymiany wodomierzy w ramach środków funduszu remontowego (okres ważności legalizacji dla wodomierzy wynosi 5 lat zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 07.01.2008 r w sprawie prawnej kontroli metrologicznej przyrządów pomiarowych (Dz.U. z 2008 r nr 5 poz. 29 z późn. zmianami)),
e) wymiana na koszt członka spółdzielni wodomierza uszkodzonego z jego winy.
IV. OBOWIĄZKI CZŁONKA SPÓŁDZIELNI (UŻYTKOWNIKA LOKALU)
§ 9
Członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) obowiązany jest:
a) nie dokonywać zmian usytuowania wodomierzy bez zgody administracji osiedla,
b) dbać o oplombowanie wodomierzy,
c) umożliwić łatwy dostęp do wodomierzy (odczyt i wymiana wodomierza) – w przypadku jego braku Spółdzielnia ma prawo potraktować wodomierz jako nie udostępniony do odczytu,
d) sprawdzać na bieżąco działanie wodomierza, a zauważone nieprawidłowości w działaniu wodomierza (np. brak wskazań zużycia wody) zgłaszać niezwłocznie do administracji osiedla,
e) w terminach podanych przez Spółdzielnię udostępnić lokal dla dokonania kontroli, naprawy, legalizacji lub wymiany wodomierza,
f) Członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) ma prawo żądać okazania stosownego upoważnienia wystawionego przez Administrację Osiedla.
V. ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI
§ 10
W przypadku stwierdzenia uszkodzenia wodomierza, spowodowanego jego nieprawidłową eksploatacją, członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) ponosi pełne koszty wymiany lub naprawy wodomierza.
§ 11
W przypadku stwierdzenia przez Spółdzielnię poboru wody z pominięciem wodomierzy, przeróbki instalacji wodociągowej przed wodomierzem, zerwania plomby legalizacyjnej lub instalacyjnej, członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) zostanie obciążony kosztami doprowadzenia instalacji wodnej do stanu pierwotnego oraz obowiązany jest do uiszczenia kwoty równoważnej zużyciu 100 m3 wody wg ceny obowiązującej w miesiącu ujawnienia nielegalnego poboru lub zerwania plomby.
Niezależnie od tego obowiązku członek (lub użytkownik lokalu) ma zapłacić za zużytą wodę w ilości wyliczonej wg normy w wysokości 10 m3 miesięcznie na każdą osobę zamieszkałą w lokalu oraz zobowiązany jest wnosić zaliczkę na podgrzanie wody w ilości wyliczonej wg normy w wysokości 5 m3 na osobę miesięcznie.
§ 12
W przypadku nie udostępnienia wodomierza w lokalu w wyznaczonym terminie w celu dokonania odczytu zużycia wody, członek (lub użytkownik lokalu) zostanie obciążony za dany kwartał zużyciem wody w ilości odpowiadającej zużyciu poprzedniego kwartału.
§ 13
§ 14
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 15
§ 16
Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez prezesa Zarządu oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji jednomyślnie – 21 za podjęła uchwałę nr Uchwała Nr 152/13 /2016 z dnia 20.12. 2016 r. w sprawie zmiany w Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „CZUBY” w Lublinie w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
G)
Zastępca prezesa ds. eksploatacji zapoznała członków Rady Nadzorczej z poniższym wnioskiem :
W tym miejscu w protokole umieszczono wniosek z dnia 20.12.2016 r. Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w sprawie uregulowania stanu prawnego funkcjonowania tzw. parkingów prowadzonych społecznie przez członków Spółdzielni
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez prezesa Zarządu i zastępcę ds. finansowych oraz po dyskusji większością głosów – 18 za, przy 3 głosach wstrzymujących się od głosowania podjęła uchwałę następującej treści:
Uchwała Nr 153/7/ 2016
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 20.12.2016 r.
w sprawie: w sprawie uregulowania stanu prawnego funkcjonowania tzw. parkingów społecznych znajdujących się w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie 87 ust. 1 pkt 2 Statutu Spółdzielni, uchwala co następuje:
§ 1
Zobowiązuje Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie do uregulowania stanu prawnego funkcjonowania tzw. parkingów społecznych znajdujących się w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Uzasadnienie
do uchwały Uchwała Nr 153/7/ 2016 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 20.12.2016 r.
Użytkownicy tzw. parkingów społecznych obciążani są opłatami za ich użytkowanie. W związku ze zmianą od 1 stycznia 2017 r. przepisów prawa finansowego (Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 4 listopada 2014 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestracyjnych Dz.U poz 1544 – nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2016 r.), pobieranie opłat za użytkowanie parkingów będzie wymagało zainstalowania kas fiskalnych lub wystawiania faktur VAT.
Dodatkowo należy nadmienić, że od 1 stycznia 2017 r. Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” zobowiązana jest do wprowadzenia Jednolitego Pliku Kontrolnego.
Jednolity Plik Kontrolny jest zbiorem danych, tworzonych z systemów informatycznych podmiotu poprzez bezpośredni eksport danych, zawierającym informacje o operacjach gospodarczych za dany okres , posiadającym ustandaryzowany układ i format umożliwiający przetwarzanie danych, które będą przekazywane bezpośrednio do Urzędu Skarbowego każdego miesiąca.
Nadto należy zauważyć, że osoby dotychczas prowadzące tzw. parkingi społeczne nie zawierały ze Spółdzielnią Mieszkaniową „Czuby” w Lublinie żadnych umów cywilnoprawnych, a więc odpowiedzialność odszkodowawcza w trybie art. 415 Kodeksu cywilnego, za zdarzenia mające miejsce na tych terenach, spoczywa na zarządcy, tj. Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, a nie na osobach faktycznie prowadzących parking.
W przypadku tzw. parkingu społecznego usytuowanego na nieruchomości gruntowej będącej we współwłasności Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie oraz właścicieli lokali wyodrębnionych niemożliwe jest ich prowadzenie na dotychczasowych zasadach. Konieczne jest ich udostępnienie wszystkim członkom Spółdzielni i właścicielom niebędącym członkami Spółdzielni posiadającymi lokale w nieruchomości, na której usytuowany jest tzw. parking społeczny.
Ad. 3
Przewodnicząca Komisja Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 19.12.2016 r. z poniżej przedstawioną analizą:
W tym miejscu w protokole umieszczono zestawienia:
– Wynik na działalności SM za okres 1.01. – 30.09.2016 r. (zestawienie zbiorcze Tabela A
– Działalność eksploatacyjna za III kwartały 2016 r SM „Czuby Tabela Nr 1
– Eksploatacja za III kwartały 2016 r. SM CZUBY Zał.do Tabeli Nr 1
– Fundusz remontowy za III kwartały 2016 r. (zestawienie zbiorcze) SM CZUBY Tabela Nr 2
– Działalność kulturalno – oświatowa za III kwartały 2016 r SM CZUBY Tabela Nr 3
– Zatrudnienie i funduszu płac za III kwartały 2016 r. Tabela Nr 4
– Wykonanie utrzymania mienia spółdzielni za III kwartały 2016 r. Tabela Nr 5
– Wykonane remonty na mieniu Spółdzielni wg stanu na dzień 30.09.2016 r.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. finansowych i prezesa Zarządu oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by przedstawioną analizę przyjęła.
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez prezesa Zarządu i zastępcę prezesa ds. finansowych oraz po dyskusji przedstawioną powyżej analizę przyjęła.
Ad. 4
Zastępca prezesa ds. eksploatacji przedstawiła poniższą informację:
SOLIDARNE GŁOSOWANIE MIESZKAŃCÓW ODNIOSŁO KOLEJNY SUKCES
DZIĘKUJEMY !!!
Rada Nadzorcza, Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i Zarząd SM CZUBY bardzo dziękują Mieszkańcom, którzy zagłosowali na projekty zgłoszone przez naszych członków do Budżetu Obywatelskiego Miasta Lublin w 2017 roku.
Wszystkie nasze projekty uzyskały w tym roku wymaganą liczbę głosów i zostaną umieszczone w budżecie do realizacji w roku 2017.
Dzięki Państwa głosom na terenie naszej Spółdzielni Miasto po raz kolejny wykona prace na ponad 3 miliony złotych.
Do realizacji zakwalifikowano poniższe projekty:
1) Projekt duży: D-40 Rewitalizacja ul. Różanej i budowa miejsc postojowych w os. RUTA – wartość robót 1.200.000 zł.
2) Projekt mały: M-23 Remont ul. Tatarakowej i Tymiankowej w os. ŁĘGI o wartości do 500.000 zł.
3) Projekt mały: M-92 Wykonanie remontu chodników (o łącznej pow. 1440 m2), podjazdu dla niepełnosprawnych do przystanku przy ul. Orkana, budowa parkingów przy ul. Hetmańskiej, Kawaleryjskiej, w os. BŁONIE (wartość robót ok. 500.000 zł).
4) Projekt mały: M-96 Zagospodarowanie terenu na cele rekreacji i wypoczynku (plac zabaw i siłowni zewnętrznej) w rejonie Bursztynowej 14 w os. PORĘBA – wartość robót do 500.000 zł.
5) Projekt mały: M-120 Budowa miejsc postojowych przy ul. Szmaragdowej i sięgaczach oraz przy ul. Bursztynowej na terenie os. WIDOK – wartość robót ok. 500.000 zł.
Znaczny udział w osiągniętym sukcesie mają nie tylko mieszkańcy Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”, ale także mieszkańcy innych spółdzielni, wspólnot i dzielnic oraz pracownicy Spółdzielni.
Uzyskane wyniki świadczą, że dla większości mieszkańców Lublina nie są im obojętne sprawy miasta.
Dzięki Państwa głosom popierającym projekty zgłoszone przez naszych członków w ubiegłym roku, na terenie SM Czuby Miasto wykonało w roku 2016 następujące prace:
– przeprowadzono remont sięgacza ul. Romantycznej – w kierunku starej Szkoły Podstawowej nr 28 w osiedlu Skarpa,
– wybudowano ciąg pieszy i rowerowy wraz z oświetleniem od ul. Różanej 16 do wąwozu w osiedlu Ruta,
– przeprowadzono remont oraz budowę nowych odcinków połączeń komunikacji pieszej i rowerowej przy ulicach Bursztynowa, Perłowa, Szafirowa, Agatowa w osiedlu Poręba,
– przeprowadzono remont ul. Wiklinowej wraz z budową miejsc parkingowych w osiedlu Łęgi.
Wartość wykonanych prac na terenach miejskich w obrębie naszej Spółdzielni to kwota blisko 3 miliony zł.
Niestety na terenie osiedli Błonie i Widok nie uzyskaliśmy w roku 2015 wystarczającej liczby głosów i Miasto nie zrealizowało w bieżącym roku żadnych robót.
Gratulujemy wszystkim mieszkańcom, którzy oddali swoje głosy i liczymy, że w przyszłym roku znowu odniesiemy sukces.
Ad. 5
A)
Prezes Zarządu zapoznał członków Rady Nadzorczej z wynikami kontroli zawartymi w poniżej przedstawionym protokołem
W tym miejscu umieszczono Raport z kontroli prawidłowości prowadzenia przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Czuby” w Lublinie ewidencji analitycznej zadłużeń z tytułu kredytów mieszkaniowych, przeprowadzonej w dniu 21.10.2016r. na podstawie upoważnienia wydanego przez PKO BP SA Centrum Wierzytelności Mieszkaniowych.
W wyniku kontroli stwierdzono, że:
Rekomendacje pokontrolne – brak
Członkowie Rady do przedstawionej informacji nie zgłosili uwag.
B)
Prezes Zarządu zapoznał członków komisji z poniżej informacjami zawartymi w poniżej przedstawionych protokołach:
W tym miejscu w protokole umieszczono:
Do przedstawionej informacji członkowie Rady nie zgłoszono uwag.
Ad. 6
Dariusz Jaremek poinformował, że Rada Dzielnicy Czuby Północne dysponuje środkami w wysokości 30 000 zł, które to środki chce zagospodarować w przebudowę zakrętu i zamontowania progu zwalniającego ruch pojazdów na ulicy Jutrzenki w osiedlu Ruta. Na tym odcinku drogi dochodzi do wielu wypadków i w ocenie mieszkańców ten fragment ulicy jest bardzo niebezpieczny.
Przedstawiając ten problem ma nadzieję ,że członkowie Rady Nadzorczej i Zarząd Spółdzielni poprą inicjatywę lokalną i włączą się do jej realizacji.
Zastępca prezesa ds. eksplantacji wyjaśniła, że Spółdzielnia wspierając te działania może przekazać teren pod planowaną przebudowę zakrętu , po ustaleniu granicy pasa drogowego, tj. po opracowaniu projektu oraz po uzyskaniu zgody Walnego Zgromadzenia.
Rada Nadzorcza rekomenduje działania Spółdzielni w tym zakresie w ramach obowiązujących przepisów.
Ad. 7
Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 22.11.2016 r. został przyjęty bez uwag, jednomyślnie – 21 za.
Ad. 8
Rada Nadzorcza zapoznała się z poniżej przedstawionymi pismami:
Rada Nadzorcza po przeanalizowaniu powyżej przedstawionych pism , po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji postanowiła do w/w wystosowała odpowiedz następującej treści:
W odpowiedzi na pismo z dnia 25 listopada 2016 r. Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „czuby” w Lublinie uprzejmie informuje, że po przeanalizowaniu przedstawionych w Pana piśmie argumentów, zapoznaniu się z informacjami i dokumentami zgromadzonymi w osiedlu Skarpa w sprawie modernizacji instalacji gazowej , uznała wyjaśnienia zawarte w odpowiedzi Spółdzielni z dnia 1.12.2016 r. . za wystarczające i postanowiła nie zajmować odrębnego stanowiska w zgłoszonej sprawie.
Ad. 9
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała ,że członkowie komisji, której przewodniczy zgodnie z postanowieniami zawartymi w § 5 Zasad wynagradzania członków zarządu SM „Czuby” na posiedzeniu w dniu 19.12.2016 r. dokonali oceny pracy członków Zarządu w IV kwartale 2016 r.
Członkowie komisji biorąc pod uwagę między innymi:
postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by przyznawała Członkom Zarządu premię za IV kwartał 2016 r. w pełnej wysokości.
Rada Nadzorcza po dokonaniu oceny pracy, oraz po dyskusji postanowiła przyznać – w tym miejscu w protokole umieszczono głosowania oraz wysokość przyznanej członkom Zarząd premii za IV kwartał 2016 r.
Ad. 10
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Sekretarz Grażyna Kasprzak |
Przewodniczący Alicja Stadnicka |