ikona phone
Sekretariat
telefony, e-mail
81 464-17-00
509 062 250
info@smczuby.pl
ikona clock
Godziny przyjęć
Poniedziałek
7.30 - 16.30
Wt, Śr, Czw.
7.30 - 14.30
ikona home
Siedziba
ul. Watykańska 6
20-538 Lublin

Zobacz nasz facebook

STREFA MIESZKAŃCA

Spółdzielnia Mieszkaniowa SM CzubyOsiedla pełne zieleni SM CzubyNowoczesne budownictwo SM CzubyEkologiczne place zabaw dla dzieci w SM Czuby

Protokół RN Nr 06/2017 z dnia 20.06.2017 r.

Protokół nr 6/2017
z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 20.06.2017 r.

Obecni:
Przewodniczący Rady – Alicja Stadnicka
Zastępcy przewodniczącego – Edward Jasiński ,Koszałka Urszula
Sekretarz – Grażyna Kasprzak

Członkowie:
Wiesław Augustowski, Leszek Bartoszcze, Anna Ciechan, Edward Dudek, Joanna Guz, Barbara Rupczewska, Dariusz Jaremek, Mirosław Kalinowski, Ewa Kosiak, Henryk Lewandowski, Zbigniew Ławniczak,Tadeusz Szczygieł, Grażyna Stadnik, Janiak Elżbieta, Piekniak Krzysztof, Stanisław Tanikowski.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Zastępca prezesa ds. eksploatacji – Bożena Zielińska
Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Specjalista ds. analiz ekonomicznych – Jadwiga Barańska


Ad. 1

Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował ,że porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:

  1. Zatwierdzenie porządku obrad.
  2. Rozpatrzenie wniosków Zarządu w sprawie rozwiązania stosunku członkostwa przez wykreślenie.
  3. Informacja na temat przebiegu obrad Walnego Zgromadzenia.
  4. Analiza działalności gospodarczo – finansowej SM „Czuby” za I kwartał 2017 r.
  5. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie:
    a) zakupu ciągnika wraz z osprzętem i kosiarki dla osiedla Łęgi.
    b) zakupu samochodu. zakupu samochodu dostawczego do obsługi Administracji Osiedli i Zarządu Spółdzielni.
    c) wprowadzenia do planu gospodarczo – finansowego SM ”Czuby” na 2017 r. planu inwestycyjnego w zakresie budowy pawilonu usługowego przy ul. Radości.
  6. Propozycje projektów do budżetu obywatelskiego na 2018 r.
  7. Przyjęcie protokołu z posiedzenia plenarnego Rady odbytego w dniu 9.05.2017 r.
  8. Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Nadzorczej.
  9. Ocena pracy członków Zarządu – wnioski w sprawie premii za II kwartał 2017 r.
  10. Sprawy wniesione.

Do przedstawionego porządku obrad nie zgłoszono uwag. Został przyjęty do realizacji jednomyślnie – 20 za.

Ad. 2

Rada Nadzorcza rozpatrzyła wnioski Zarządu w sprawie pozbawienia członkostwa przez wykreślenie ze Spółdzielni

A) członków oczekujących na mieszkania ,
Członkowie Spółdzielni wobec, których skierowano wnioski, pomimo prawidłowo wysłanego zawiadomienia nie zgłosili się na posiedzenie. Wnioski rozpatrywano były bez ich udziału
W tym miejscu w protokole umieszczono:

  1. Wnioski Zarządu w sprawie rozwiązania stosunku członkostwa przez wykreślenie z rejestru członków Spółdzielni na podstawie § 87 ust. 1 pkt 34, §69 w związku z §67 ust. 2 pkt 5 Statutu Spółdzielni.
  2. Podjęte przez Radę Nadzorczą w dniu 20.06.2017 r. uchwały :
    Nr 89/77/2017. Nr 90/78/2017, Nr 91/79/2017, Nr 92/80/2017, Nr 93/81/2017, Nr 94/82/2017, Nr 95/83/2017, Nr 96/84/2017, Nr 97/85/2017, Nr 98/86/2017, Nr 99/87/2017, Nr 100/88/2017, Nr 101/89/2017, Nr 102/90/2017, Nr 103/91/2017, Nr 104/92/2017, Nr 105/93/2017, Nr 106/94/2017, Nr 107/95/2017. Nr 108/96/2017,Nr 109/97/2017, Nr 110/98/2017, Nr 111/99/2017, Nr 112/100/2017, Nr 113/101/2017,Nr 114/102/2017, Nr 115/103/2017, Nr 116/104/2017, Nr 117/105/2017, Nr 118/106/2017, Nr 119/107/2017 Nr 120/108/2017, Nr 121/109/2017, Nr 122/110/2017, Nr 123/111/2017, Nr 124/112/2017, Nr 125/113/2017, Nr 126/114/2017, Nr 127/115/2017, Nr 128/116/2017, Nr 129/117/2017, Nr 130/118/2017, Nr 131/119/2017, Nr 132/120/2017, Nr 133/121/2017, Nr 134/122/2017,Nr 135/123/2017, Nr 136/124/2017, Nr 137/125/2017, Nr 138/126/2017, Nr 139/127/2017, Nr 140/128/2017, Nr 141/129/2017, Nr 142/130/2017, Nr 143/131/2017, Nr 144/132/2017, Nr 145/133/2017, Nr 146/134/2017, Nr 147/135/2017. Nr 148/136/201 w sprawie rozwiązania stosunku członkostwa przez wykreślenie

B) na podstawie §87 ust. 1pkt 34, §69 w związku z §67 Statutu Spółdzielni
Członkowie Spółdzielni wobec, których skierowano wnioski, pomimo prawidłowo wysłanego zawiadomienia nie zgłosili się na posiedzenie. Wnioski rozpatrywano były bez ich udziału.
W tym miejscu w protokole umieszczono:

  1. Wnioski Zarządu w sprawie rozwiązania stosunku członkostwa przez wykreślenie z rejestru członków Spółdzielni na podstawie § 87 ust.1 pkt 34, § 69 w związku z § 67 Statutu Spółdzielni
  2. Podjęte przez Radę Nadzorczą w dniu 20.06.2017 r. uchwały :
    Nr 149/ 137 / 2017, Nr 150/ 138 / 2017, Nr 151/ 139/ 2017 Nr 152/ 140 / 2017, Nr 153/ 141 /2017, Nr 154/ 142 /2017, Nr 155/ 143 /2017, Nr 156/ 144 /2017, Nr 157/ 145 /2017, Nr 158/ 146/2017, Nr 159 / 147 /2017, Nr 160/ 148 /2017, Nr 161/ 149 /2017, Nr 162/ 150 /2017, Nr 163/ 151 /2017, Nr 164/ 152 /2017, Nr 165/ 153 /2017, Nr 166/ 154 /2017, Nr 167/ 155 /2017 w sprawie rozwiązania stosunku członkostwa przez wykreślenie.

Ad. 3
Prezes Zarządu poinformował członków Rady Nadzorczej, że:

1.
W dnia 7.06.2017 r. zgodnie z § 77 ust. 6 Statutu po odbyciu wszystkich części Walnego Zgromadzenia w obecności przewodniczących części Walnego Zgromadzenia stwierdzili , które z uchwał wynikające z porządku obrad Walnego Zgromadzenia otrzymały wymaganą statutem ilość głosów i w związku z tym zostały przyjęte przez Walne Zgromadzenie oraz które z uchwał takiego warunku nie spełniły.

Zgodnie z art. 83 ust. 9 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych uchwałę uważa się za podjętą , jeżeli była poddana pod głosowanie wszystkich części Walnego Zgromadzenia , a za uchwałą opowiedziała się wymagana w ustawie lub statucie większość ogólnej liczby członków uczestniczących w Walnym Zgromadzeniu.

Głosowanie na częściach Walnego Zgromadzeni odbytego w dniach od 26.04.2017 r. do 31.05.2017 r. przedstawiało się następująco:

I. W głosowaniu w sprawie przyjęcia i zatwierdzenia sprawozdania Rady Nadzorczej z działalności za 2016 r. – oddano 354 głosy, w tym:

– za przyjęciem i zatwierdzeniem – 334 głosy ,
– przeciw przyjęciu i zatwierdzeniu – 9 głosów,
– wstrzymało się od głosowania – 11 głosów.

II. W głosowaniu w sprawie przyjęcia i zatwierdzenia sprawozdania Zarządu Spółdzielni z działalności za 2016 r. – oddano 353 głosy, w tym:
– za przyjęciem i zatwierdzeniem – 337 głosów ,
– przeciw przyjęciu i zatwierdzeniu – 8 głosów,
– wstrzymało się od głosowania – 8 głosów.

III. W głosowaniu w sprawie przyjęcia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Spółdzielni za 2016 r. – oddano 362 głosy, w tym:
– za przyjęciem i zatwierdzeniem – 348 głosów ,
– przeciw przyjęciu i zatwierdzeniu – 5 głosów,
– wstrzymało się od głosowania – 9 głosów.

IV. W głosowaniu w sprawie udzielenia absolutorium za działalność w 2016 r. Ryszardowi Burskiemu prezesowi Zarządu – oddano 354 głosy, w tym:
– za udzieleniem absolutorium – 316 głosów ,
– za nieudzieleniem absolutorium – 15 głosów,
– wstrzymało się od głosowania – 23 głosy .

V. W głosowaniu w sprawie udzielenia absolutorium za działalność w 2016 r. Adamowi Ziółkowi zastępcy prezesa ds. finansowych – oddano 360 głosów, w tym:
– za udzieleniem absolutorium – 321 głosów,
– za nieudzieleniem absolutorium – 17 głosów,
– wstrzymało się od głosowania – 22 głosy.

VI. W głosowaniu w sprawie udzielenia absolutorium za działalność w 2016 r. Bożenie Zielińskiej zastępcy prezesa ds. eksploatacyjnych – oddano 361 głosów, w tym:
– za udzieleniem absolutorium – 325 głosów,
– za nieudzieleniem absolutorium – 13 głosów,
– wstrzymało się od głosowania – 23 głosy.

VII. W głosowaniu w sprawie zasad podziału zysku (netto ) za 2016 r. – oddano 355 głosów, w tym:
– za – 343 głosy
– przeciw – 2 głosy ,
– wstrzymało się od głosowania – 10 głosów.

VIII . W głosowaniu w sprawie zmian Statutu Spółdzielni oddano 351 głosów, w tym:
– za – 311 głosów,
– przeciw – 11 głosów,
– wstrzymało się od głosowania – 29 głosów.

IX. W głosowaniu w sprawie zmian Regulaminu Walnego Zgromadzenia – oddano 355 głosów, w tym:
– za – 322 głosy ,
– przeciw – 4 głosy ,
– wstrzymało się od głosowania – 29 głosów .

X. W głosowaniu w sprawie zmian Regulaminu Rady Nadzorczej oddano 355 głosów, w tym:

– za – 307 głosów,
– przeciw – 5 głosów,
– wstrzymało się od głosowania – 43 głosy.

XI . W głosowaniu w sprawie zbycia nieruchomości gruntowej Spółdzielni ( Agatowa) – oddano 356 głosów, w tym:
– za – 323 głosy ,
– przeciw – 14 głosów ,
– wstrzymało się od głosowania – 19 głosów.

XII . W głosowaniu w sprawie zbycia poprzez nieodpłatne rozwiązanie umowy z Gminą Lublin o oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste, nieruchomości Spółdzielni w związku z regulacją pasa drogowego ul. Jutrzenki – oddano 356 głosów, w tym:
– za – 341 głosów ,
– przeciw – 3 głosy ,
– wstrzymało się od głosowania – 12 głosów.

XIII . W głosowaniu w sprawie udostępnienia wszystkim mieszkańcom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie tzw. parkingów społecznych na mieniu Spółdzielni – oddano 347 głosów, w tym:
– za – 266 głosów ,
– przeciw – 62 głosy ,
– wstrzymało się od głosowania – 19 głosów.

2. W toku Walnego Zgromadzenia zgłoszono wnioski:
W tym miejscu w protokole umieszczono wnioski
na IX część 17.05.2017 r. Widok (1)
– na XIII część 19.05.2017 r. Widok (4)
– na XIV część 22.05.2017 r. Błonie (1)
– na XV część 23.05.2017 r. Błonie (2)
– na XVII części 29.05.2017 r. Skarpa (3)

3. Frekwencja członków na Walnym Zgromadzeniu wynosiła
w roku 2011 – 260 członków ,
w roku 2013 – 350 członków ,
w roku 2014 – 480 członków ( wybory członków Rady )
w roku 2016 – 360 członków,
w roku 2017 – 365 członków .

4. Dyskusja
Na zebraniach dominowały dyskusje dotyczące spraw budowy miejsc postojowych, remontów ciągów pieszo jezdnych, remontu elewacji budynków, wymiany instalacji gazowej w budynkach położonych w osiedlach „Skarpa” i „Łęgi. Zgłoszono szereg propozycji dotyczących remontów i innych prac, które zostaną wzięte pod uwagę przez organy Spółdzielni w trakcie sporządzania planów rzeczowo-finansowych na 2018 r.
Poruszono kwestię zadłużenia mieszkańców oraz przedstawiano propozycje pomocy Spółdzielni w tym zakresie. Dużo uwagi poświęcono działaniom mającym na celu pozyskania jak największej liczby głosów , w głosowaniu nad projektami zgłoszonymi do budżetu obywatelskiego na rok 2018.

5. Parkingi
Prezes Zarządu poinformował ,że w związku z podjęciem przez Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w dniu 7.06.2017 r. uchwały Nr 13 /2017 w sprawie udostępnienia wszystkim mieszkańcom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie tzw. parkingów społecznych na mieniu Spółdzielni, Zarząd powiadomił wszystkie osoby korzystające z miejsc postojowych na tych parkingach ,że

  1. z dniem 07 czerwca 2017 r. parkingi zlokalizowane na mieniu spółdzielni zostają udostępnione wszystkim mieszkańcom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” jako parkingi ogólnie dostępne,
  2. obowiązał przedstawicieli osób korzystających z parkingu:
    – przy ulicy Gościnnej 5 do usunięcia portierni z terenu parkingu do dnia 20.06.2017 r.
    W przypadku nie usunięcia portierni w zakreślonym terminie – portiernia zostanie usunięta przez służby spółdzielni.- przy ulicy Szmaragdowa 36 w osiedlu Widok i przy ulicy Biedronki w osiedlu Łęgi do usunięcia ogrodzenia parkingu do dnia 30.06.2017 r. W przypadku nie usunięcia ogrodzenia w zakreślonym terminie – ogrodzenie zostanie usunięta przez służby spółdzielniPonadto Prezes wyjaśnił ,że zawarta w piśmie mieszkańców osiedla Skarpa z dnia 29.05.2017 r. sugestia dot. „przekształcenia parkingu społecznego na parking strzeżony prowadzony przez Panią Czesławę Staszczak” nie może zostać zrealizowana.
    Zgodnie z § 1 ust. 1 obowiązującego w SM Czuby Regulaminu wynajmu lokali użytkowych i dzierżawy terenu zatwierdzonego przez Radę Nadzorczą – Uchwała
    nr 147/7/2016 z dnia 22.11.2016 r. – „ Najem lokali użytkowych i dzierżawa terenu odbywają się w trybie wyboru ofert.”
  3. W przypadku utworzenia kolejnego ( trzeciego) parkingu strzeżonego na terenie osiedla Skarpa muszą zostać spełnione następujące warunki:
    a) ustalona lista mieszkańców zainteresowanych korzystaniem z miejsc postojowych na parkingu strzeżonym na zasadach obowiązujących w SM „Czuby” ( w tym zawartych w uchwale Nr 74/7/2014 Rady Nadzorczej z dnia 21.01.2014 r. w sprawie ustalenia stawek za dzierżawę terenu w SM Czuby),
    b) pozytywna opinia Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa ,
    c) uchwała Rady Nadzorczej w sprawie organizacji parkingu strzeżonego na mieniu spółdzielni.

Ad. 4

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji, której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu z poniżej przedstawiona analizą :

W tym miejscu w protokole umieszczono zestawienia:

  1. Zestawienie kosztów i przychodów za I kwartał 2017 r
  2. Działalność eksploatacyjna za I kwartał 2017 r. SM „Czuby”
  3. Eksploatacja za I kwartał 2017 r. SM Czuby
  4. Fundusz remontowy za I kwartał 2017 r. ( zestawienie zbiorcze)
  5. Działalność kulturalno – oświatowa za I kwartał 2017 r.
  6. Zatrudnienie i fundusz płac za I kwartał 2017 r.
  7. Wykonanie utrzymania mienia spółdzielni za I kwartał 2017 r.
  8. Wykaz robót wykonanych na mieniu spółdzielni w LI kwartale 2017 r.

po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez prezesa Zarządu , zastępcę ds. finansowych oraz specjalistę ds. analiz ekonomicznych i po dyskusji analizę przyjęli.

Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych wyjaśnień przedstawionych przez prezesa , zastępcę prezesa ds. finansowych oraz po dyskusji przedstawioną powyżej w protokole analizę przyjęła.

Ad. 5
A)

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała ,że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu z poniżej przedstawionym projektem uchwały:

Uchwała Nr …… / ……. / 2017
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 20.06.2017 r.

w sprawie: zakupu ciągnika ogrodniczego wraz z osprzętem na potrzeby Administracji osiedla „Łęgi”.

Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 1 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:

§ 1

Rada Nadzorcza wyraża zgodę na zakup ciągnika ogrodniczego wraz z osprzętem (przyczepą, pługiem i kosiarką) w cenie brutto ok. 130.000,00 zł na potrzeby Administracji Osiedla „Łęgi”.
Kosztami amortyzacji obciążone będzie mienie spółdzielni, gdzie kwota stanowi 18.200,00 zł rocznie i zostanie uwzględniona przy korekcie planu gospodarczo finansowego na rok 2017.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2017 r. i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.

Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych wyjaśnień i po dyskusji jednomyślnie głosów – 20 za, podjęła uchwałę nr 168/20/2017 z dnia 20.06.2017 r. w sprawie w sprawie zakupu ciągnika ogrodniczego wraz z osprzętem na potrzeby Administracji osiedla „Łęgi” w wersji przedstawionej powyżej w protokole.


B)

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała ,że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu z poniżej przedstawionym projektem uchwały :

Uchwała Nr …………… / ……. / 2017
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia ……………..

w sprawie: zakupu samochodu dostawczego do obsługi Administracji Osiedli i Zarządu Spółdzielni.

Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 1 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:

§ 1

Rada Nadzorcza wyraża zgodę na zakup samochodu dostawczego do obsługi Administracji Osiedli i Zarządu Spółdzielni.
Kosztami amortyzacji obciążone będzie mienie spółdzielni co zostanie uwzględnione przy korekcie planu gospodarczo finansowego na rok 2017.

§ 2

Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Zarządowi Spółdzielni SM Czuby.

§3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.

Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych wyjaśnień i po dyskusji jednomyślnie głosów – 20 za, podjęła uchwałę nr 169/21/2017 z dnia 20.06.2017 r. w sprawie zakupu samochodu dostawczego do obsługi Administracji Osiedli i Zarządu Spółdzielni. w wersji przedstawionej powyżej w protokole.

C)
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała ,że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu z poniżej przedstawionym projektem uchwały:

Uchwała Nr …/… / 2017
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia …………2017 r.

w sprawie: wprowadzenia do planu gospodarczo – finansowego SM ”Czuby” na 2017 r. planu inwestycyjnego w zakresie budowy pawilonu usługowego przy ul. Radości.

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 1 statutu Spółdzielni, uchwala co następuje:

§ 1

Zatwierdza się plan inwestycyjny Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na rok 2017, zawarty w załączniku do uchwały.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 statutu Spółdzielni.


UZASADNIENIE:

Planowana budowa pawilonu o powierzchni około 500 m2 realizowana będzie w miejscu istniejących pawilonów które zostały zbudowane na początku lat osiemdziesiątych XX wieku.
Poza tym pawilon 2A w miesiącu maju b.r. uległ częściowemu spaleniu i wymaga gruntownego remontu i odbudowy. Standard budynków, ich stan wykończenia, wyposażenia i estetyki daleko odbiega od obecnie obowiązujących.
Ponadto przy budowie nowego pawilonu jest możliwość około 3-krotnego zwiększenia powierzchni użytkowej.

Załącznik
do Uchwały Nr …………….….
Rady Nadzorczej SM „CZUBY”

z dnia ………………………….

PLAN INWESTYCYJNY NA 2017 ROK

 

L.p.

Nazwa zadania
inwestycyjnego

W zadaniu inwestycyjnym
ogółem lokale

Efekty rzeczowe

Wart. robót do wykonania

w 2017 r.

w 2018 r.

szt.

m2 Pu

lokale

lokale

w 2017 r.

w 2018 r.

szt.

m2 Pu

szt.

m2 Pu

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

1.

SKARPA
ul. Radości – pawilon usługowy

1

500,00

1

500

500 000

1 500 000

OGÓŁEM

500 000

1 500 000

 

po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.

Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych wyjaśnień i po dyskusji większością głosów – 20 za, podjęła uchwałę nr 170/48/2017 z dnia 20.06.2017 r. w sprawie wprowadzenia do planu gospodarczo – finansowego SM ”Czuby” na 2017 r. planu inwestycyjnego w zakresie budowy pawilonu usługowego przy ul. Radości w wersji przedstawionej powyżej w protokole.

Ad. 6
Zastępca prezesa ds. eksploatacji poinformowała, że zostały uzgodnione z Radami Dzielnicy i Radami Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i złożone do budżetu obywatelskiego na 2018 r. do budżetu obywatelskiego na 2018 r., poniżej przedstawione propozycje projektów obejmujących obszar:

  1. Dzielnica Czuby Południowe:
    – Projekt mały: oświetlenie nowo wybudowanego ciągu pieszego od ul. Bursztynowej do Agatowej oraz monitoring przestrzeni publicznej osiedli Poręba i Widok (o wartości do 300.000 zł).
  2. Dzielnica Czuby Północne:
    – Projekt duży: Remont ulic Tatarakowej w os. Łęgi i częściowy Kawaleryjskiej w os. Błonie (o łącznej wartości do 1.200.000 zł),
    – Projekt mały: Remont ulicy Przytulnej z zatoką postojową (o wartości 300.000 zł).


Ad. 7

Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 9.06.2017 przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 20 za.

Ad. 8
Przewodnicząca poinformowała, że do Rady Nadzorczej zostały skierowane pisma od:

1. Członka zam. Tatarakowa w osiedlu Łęgi z dnia 4.05.2017 r. – odpowiedz na pismo Spółdzielni z dnia 11.04.2017 r. – w sprawie zmiany sposobu rozliczania wody w zasobach SM „Czuby”.
W/w kilkakrotnie zwracał się do Zarządu Spółdzielni i Rady Nadzorczej z sugestią o „sprawiedliwe rozliczanie kosztów za podgrzanie wody.

Rada Nadzorcza już trzykrotnie w odpowiedziach skierowanych do w/w na pisma z dnia 25.02.2016 r. 7.04.2016 r. i 11.12.2016 r. wyjaśniała , że nie widzi możliwości ujednolicenia ceny podgrzania wody w zasobach Spółdzielni.

Rozliczanie kosztów dostawy energii cieplnej i ustalanie ceny podgrzania wody odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym z Regulaminem rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody, zatwierdzonym uchwałą nr 89/16/2012 z dnia 9.10.2012 r.

Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji jednomyślnie 20 za , głosów postanowiła do w/w wystosować odpowiedz następującej treści:

W tym miejscu w protokole umieszczono odpowiedz.


Ad. 9

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy po dokonaniu na posiedzeniu w dniu 20.06.2017 r. r. oceny pracy członków Zarządu w II kwartale 2017 r. biorąc pod uwagę między innymi: wyniki działalności gospodarczo – finansowej za I kwartał 2017 r. wyniki głosowań na Walnym Zgromadzeniu w sprawie absolutorium i sprawozdań z działalności w 2016 r., terminowe realizowanie przez Zarząd zadań wynikających z zapisów statutowych, oraz obowiązujące zapisy regulaminowe, postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by Członkom Zarządu przyznawała premię za II kwartał 2017 w pełnej wysokości.

W tym miejscu w protokole umieszczono wyniki głosowania nad wysokością przyznanej premią dla poszczególnych członków Zarządu .

Ad. 10
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.

Sekretarz
Rady Nadzorczej

Kasprzak Grażyna

Przewodnicząca
Rady Nadzorczej

Stadnicka Alicja

 

[accordion-themepoints]
<<wstecz
Top
Copyrigth © Spółdzielnia Mieszkaniowa "SM Czuby" w Lublinie